Divné cvakání všech relátek - nestartuje

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátoři: Moderators General, Moderators Technika

Odpovědět
Diabloman
Starting member
Příspěvky: 9
Registrován: pon dub 20, 2015 21:05
Bydliště: Havířov

Divné cvakání všech relátek - nestartuje

Příspěvek od Diabloman » pon dub 20, 2015 21:16

Ahoj lidi mám problém z nepojízdným autem. Nějakou dobu stálo a bylo vše ok. Teď otočím klíčkem na rozsvícené kontrolky a cvakají mi pod kapotou relátka a vstřik a nějak divně mi to tam pípá u karburátoru. Nevím si s tím rady :( Zkoušel jsem kabely jestli nejsou poškozené nebo špatná kostra a vše je ok. Dva dny před tím bylo vše vpohodě nic necvakalo. Nastartovat nejde protože to nepustí benzín a čerpadlo tlačí přerušovaně podle cvakání relátka....
video zde:

http://uloz.to/xLy5yQRH/problem-renault-clio-3gp

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Divné cvakání všech relátek - nestartuje

Příspěvek od Zefek » pon dub 20, 2015 21:40

No, řekl bych, že bude vada kolem napájení řj. Ta by snad měla být někde kolem noh spolujezdce, tak to chce projít všechny napájecí dráty té řj, jestli není problém tam.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Diabloman
Starting member
Příspěvky: 9
Registrován: pon dub 20, 2015 21:05
Bydliště: Havířov

Re: Divné cvakání všech relátek - nestartuje

Příspěvek od Diabloman » stř dub 22, 2015 15:27

Procházel jsem komplet elektriku od baterky až k samotné jednotce... nějaký týpek který dělá jednotky mi řekl, že tohle jednotka neudělá....že je problém jiný, ale neví kde....a já taky ne

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Divné cvakání všech relátek - nestartuje

Příspěvek od Zefek » stř dub 22, 2015 15:43

Obě relátka ovládá jednotka. Buď je něco špatně mezi relátky a jednotkou, nebo je něco špatně mimo jednotku i relátka. Co to znamená, že jsi prošel komplet elektriku? Vzal jsi do ruky multimetr a měřil jsi? Co to udělá, když jednotku odpojíš?

U starých elektroinstalací je často problém ve spojnicích drátů, kde se jich stýká více. Problémy tak jsou na napájecích (12V) kabelech a kostrách. Není to vidět, protože všechny spoje jsou zaizolované tvrdou bužírkou. Nějaká obhlídka kabeláže není možná, prostě to nejde poznat. Jediná šance je měřit.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Divné cvakání všech relátek - nestartuje

Příspěvek od Zefek » stř dub 22, 2015 16:26

No a zkusil jsem si vyhledat cvakají relátka: http://vyhledavacforar.aspone.cz/Search ... a&model=37
Myslím, že je to tam i vyřešeno.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Diabloman
Starting member
Příspěvky: 9
Registrován: pon dub 20, 2015 21:05
Bydliště: Havířov

Re: Divné cvakání všech relátek - nestartuje

Příspěvek od Diabloman » stř dub 22, 2015 21:00

Hehe koukám no....díky za ten odkaz.... zjistil jsem, že když odpojím bateku na mínusovém kontaktu a dám zkoušečku (žárovkovou) na mínusový kontakt baterie a někam na kastli nebo motor tak se žárovka rozsvítí.... takže mi tam jde někde z plusového proud na káru.... když připojím baterku tak to nesvítí...asi se to ukostří nebo spíše skratne uplně....
Když odpojím řídící jednotku a mínusový kabel na baterce a přidám tam zkoušečku tak svítí...když vytáhnu 2pojistku zleva 30A tak to zhasne... ale jak připojím jednotku tak to zase začne svítit - ale teď nevím jestli při zapojené baterce nebo ne

Je to docela oříšek.... kabely jsem všechny u motoru povycvakával a kontroloval konektory jestli drží jestli nejsou uhnilé a prostříkal jsem je... z multimetrem neumím.... rozeberu komplet auto do šroubku a složím, ale hledat v elektrice nějaké úbytky atd to fakt nezvládám....

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Divné cvakání všech relátek - nestartuje

Příspěvek od Zefek » stř dub 22, 2015 21:49

Ta svítící kontrolka při odpojeném mínusu baterie není příznak zkratu ani plusu na karoserii. Naopak, je to známka dobře fungujícího obvodu. Proud přece teče z plusu do mínusu a když odpojíš mínus z baterie, tak obvod přerušíš, proud neteče. Když připojíš žárovku, tak nahradíš ten odpojený kabel a přes žárovku teče proud (tekl by i přes ten mínusový kabel). Proto žárovka svítí.

Na řj (u noh spolujezdce) svorka 20, nejspíš žlutý drát, 12V po zapnutí klíčku. Svorka 1 a 2 kostra. Svorku 20 klidně proměřit proti svorce 1 a 2. Relé palivového čerpadla svorka 3 12V trvalých, svorka 1 12V po zapnutí klíčku. Relé zapalování svorka 3 12V trvalých, svorka 1 12V po zapnutí klíčku. Toto pro začátek zjisti.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Diabloman
Starting member
Příspěvky: 9
Registrován: pon dub 20, 2015 21:05
Bydliště: Havířov

Re: Divné cvakání všech relátek - nestartuje

Příspěvek od Diabloman » čtv dub 23, 2015 21:02

Uffff :D zítra se tam zkusím dostat a něco proměřit....půjčil jsem si multimetr tak zkusím něco naměřit.....snad nejsem uplné máslo :D

Potom pisnu co jsem objevil

Diabloman
Starting member
Příspěvky: 9
Registrován: pon dub 20, 2015 21:05
Bydliště: Havířov

Re: Divné cvakání všech relátek - nestartuje

Příspěvek od Diabloman » pát dub 24, 2015 17:16

Ták jsem dneska měřil .... dělal jsem to co si mi napsal a naměřil tohle...

Svorka č.20 12V žl.drat ANO po zapnutí klíčku
Svorka č.1 a č.2 kostra ANO
relé čerpadla svorka č.3 12V NE ani při klíčku
Svorka č.1 12V po zapnutí klíčku NE

Diabloman
Starting member
Příspěvky: 9
Registrován: pon dub 20, 2015 21:05
Bydliště: Havířov

Re: Divné cvakání všech relátek - nestartuje

Příspěvek od Diabloman » pon dub 27, 2015 17:16

Vyřešno.....vyměněná řídící jednotka a jezdím :)

Odpovědět

Zpět na „Renault Clio I“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů