Motor se přehřívá, nechladí

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátoři: Moderators General, Moderators Technika

Odpovědět
voktys
Starting member
Příspěvky: 4
Registrován: pát dub 10, 2015 18:25

Motor se přehřívá, nechladí

Příspěvek od voktys » pát dub 10, 2015 22:03

Ahoj, prosim o radu, zda nemate nekdo podobnou zkusenost. Mam problem s chlazenim motoru u Clia 1,2 1996 a zacalo se mi permanentne prehrivat. Po par minutach jizdy se mi chladici kapalina v expanzce uplne vari, litaj v ni bubliny o 106 a jeste i stoupne hladina... Nefunguje ani topeni. Prestoze to vari, do kabiny se fouka porad chladno...

Docetl jsem se zde na foru, ze by mohl byt vzduch v okruhu a ze by bylo dobre to zkusit odvzdusnit. Zkusil jsem tedy, pri behu motoru, povolit jak sroubek na hadici pod expanzkou, tak pak i na chladici. Z obou tekla kapalina. Takze zavzdusnene to patrne nebylo. Rozhodne tedy to nevyresilo problem... po 5 minutach jizdy stale varim.

Termostatem to taky nebude, zkousel jsem hadici co jde od nej na chladic. Po chvili jizdy je studena a pak horka, takze termostat evidentne otevre. Pak je teplejsi i chladic v horni casti. Ve spodni je ale furt studeny a rovnez i odchozi hadice z chladice je studena.

Rikal jsem si asi pumpa. Ale znami automechanici mi rekli, ze to bude tesnenim pod hlavou. Nechal jsem ho tedy vymenit... pry bylo spatne a bylo patrne ze tam spatne protekala voda a jelo to jen na tri hrnky... no ale po tom co to dali dohromady se nic nezmenilo. Jeste mi prisli na to, ze jsem mel zrejme pripecenou saharu, neslo s ni vubec otocit a je mrtva.

Dalsi varianta reseni byla, ze je spatne vicko od expanzky. Koupil jsem nove - stale se nic nezmenilo...

Nakonec jeden tvrdi, ze je praskla hlava, druhy ze se podivaj na tu pumpu. Pri tom uz teda asi bude nejvhodnejsi vymenit i rozvody, ze? Co si o tom vsem myslite??
Renault Clio I 1,2i 40kW (D7F), r.v. 1996

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Motor se přehřívá, nechladí

Příspěvek od kotasekh » sob dub 11, 2015 06:11

A nenapadlo nekoho ze muze byt ucpany ten chladic? ;).
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

voktys
Starting member
Příspěvky: 4
Registrován: pát dub 10, 2015 18:25

Re: Motor se přehřívá, nechladí

Příspěvek od voktys » sob dub 11, 2015 13:06

Zatim jsem to od nich nezaslechl, ale dekuji za tip, nadhodim to...

Jenze na druhou stranu kdyby byl ucpany chladic tak to asi bude normalne topit a ne foukat porad studeny ne?
Renault Clio I 1,2i 40kW (D7F), r.v. 1996

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Motor se přehřívá, nechladí

Příspěvek od kotasekh » sob dub 11, 2015 13:36

No muze byt ucpany i prave chladic topeni, neboli vymenik tepla. Ale nevim, jak je to provazane s okruhem a co by se stalo, kdyby se ucpal. Urcite by to netopilo, ale nevim, jak by to ovlivnilo chlazeni ;).

Kdyz tak premyslim, topeni by melo byt na malem okruhu. ale nevim :)
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Uživatelský avatar
Jan Kalina
Grafoman
Příspěvky: 7144
Registrován: čtv bře 04, 2004 17:14
Bydliště: královéhradecko - rychnovsko

Re: Motor se přehřívá, nechladí

Příspěvek od Jan Kalina » sob dub 11, 2015 15:53

Kolikrát za tohle může chladič nebo topení? Když nepomohla výměna těsnění, bude to hlava. Ale je nutno eliminovat i tu prvotní příčinu - což klidně mohl být nefunkční ventilátor chladiče. To nový víčko (a s tím i starý) bych otestoval, jestli pustí přetlak a kolik udrží.
R20 TS 2.0 1982/www.R20 Turbo-D.zde 2.1 1983/www.R25 V6Turbo.zde 2.5-V6 1985/R25 V6Turbo 2.5-V6 1986/www.R25 Turbo-DX.zde 2.1 1985/R25 V6 Injection 2.7-V6 1985/R25 V6 Injection 2.9-V6 1987, 1988, 1989/Express 1.4 198?/R1363 GTX Automatic 2.0 1983/R136C GTA V6 1985/2017+?/Espace V6 1993/Espace V6 1994/Espace V6 LPG 1996/XR25 1990/Express 1.9dT RT-E3 1997/Laguna 2.0 1995/Kangoo dCi 2008
*** Hledá se odcizená R25 V6 šedá, více info -->>ZDE<<-- ***
*** Hledá se odcizená R25 Baccara vínová, více info -->>ZDE<<-- ***

voktys
Starting member
Příspěvky: 4
Registrován: pát dub 10, 2015 18:25

Re: Motor se přehřívá, nechladí

Příspěvek od voktys » sob dub 11, 2015 16:15

Ajaj, hlavy jsem se bal :-( No a myslite ze tou pumpou to nebude? Prijde mi to proste jakoby kapalina v okruhu necirkulovala...

A jak otestovat vicko?
Renault Clio I 1,2i 40kW (D7F), r.v. 1996

Uživatelský avatar
Jan Kalina
Grafoman
Příspěvky: 7144
Registrován: čtv bře 04, 2004 17:14
Bydliště: královéhradecko - rychnovsko

Re: Motor se přehřívá, nechladí

Příspěvek od Jan Kalina » sob dub 11, 2015 21:52

Když to bude vařit, pumpa páru okruhem nežene jako kapalinu, jen se zvyšuje tlak.
Víčko si testuju na samostatný expanzce připojený na obyčejný vzduchový kompresor kterým foukám pneu. Na budíku vidím, do kolika stoupá tlak a při jaký hodnotě ufoukne víčko přetlak ven. V mých autech a motorech je běžný tlak zahřátýho systému maximálně cca 1,2baru, tak pokud +/- nějaká desetina je to v normě, víčko je ok. Nevím jaký tlaky ale mají jiný motory.
R20 TS 2.0 1982/www.R20 Turbo-D.zde 2.1 1983/www.R25 V6Turbo.zde 2.5-V6 1985/R25 V6Turbo 2.5-V6 1986/www.R25 Turbo-DX.zde 2.1 1985/R25 V6 Injection 2.7-V6 1985/R25 V6 Injection 2.9-V6 1987, 1988, 1989/Express 1.4 198?/R1363 GTX Automatic 2.0 1983/R136C GTA V6 1985/2017+?/Espace V6 1993/Espace V6 1994/Espace V6 LPG 1996/XR25 1990/Express 1.9dT RT-E3 1997/Laguna 2.0 1995/Kangoo dCi 2008
*** Hledá se odcizená R25 V6 šedá, více info -->>ZDE<<-- ***
*** Hledá se odcizená R25 Baccara vínová, více info -->>ZDE<<-- ***

Uživatelský avatar
Tomas-Oaza
Starting member
Příspěvky: 72
Registrován: stř dub 12, 2006 15:09
Bydliště: Nicol-city

Re: Motor se přehřívá, nechladí

Příspěvek od Tomas-Oaza » ned dub 19, 2015 08:27

nejak nechapu ten servis co ti to delal, pokud sundam hlavu abych vymenil tesneni tak automaticky hlavu dam otestovat na tlak, stejne ji meli i obrousit.
Lancia Kappa 2,4 TDS
Renault Master 4x
Renault trafic

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Motor se přehřívá, nechladí

Příspěvek od kotasekh » ned dub 19, 2015 12:25

Pokud si zakaznik nepreje, servis to nedela. Neco mali se tim usetri, ale zase si clovek zadela na dalsi problemy...
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Motor se přehřívá, nechladí

Příspěvek od Zefek » ned dub 19, 2015 12:35

Hlava se nebrousí, pokud není zkroucená. U některých motorů to ani nejde (je zakázáno to dělat). Pokud servis nedělá, pokud si zákazník nepřeje ... Máte sjeté destičky, chtělo by to vyměnit. Já si to ale jako zákazník nepřeju ... Pokud servis stojí za to, tak zákazníkovi řekne: Může to být těsnění pod hlavou, hlava, pumpa, ucpaný chladič ... Musíme to všechno prověřit, jinak nám zaplatíte za výměnu těsnění pod hlavou, ale bude to hlava a vy to pak zaplatíte ještě jednou. Pro mě je rozhodně lepší přístup, když servis řekne, že neví, která součástka to konkrétně dělá, ale řekne mi okruh a každou součástku z toho okruhu otestuje (ne vymění!!), než servis, který dá na nějakou zkušenost, řekne, že je to těsnění pod hlavou, to se vymění a pak řekne, my jsme se spletli, tak to asi bude hlava, ale co už, však nám to znova zaplatíte ...
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
Tomas-Oaza
Starting member
Příspěvky: 72
Registrován: stř dub 12, 2006 15:09
Bydliště: Nicol-city

Re: Motor se přehřívá, nechladí

Příspěvek od Tomas-Oaza » ned dub 19, 2015 12:44

uz sem se setkal s tim ze hlava se pokroutila a po montazi to tlakovalo zase. nevidel bych ale problem v otlakovani hlavy kdyz je dole a opomenu tedy ten brus. dyt tlakova zkouska je cca 300 a to snad nikoho nezabije,nez to pak rozdelavat znova
Lancia Kappa 2,4 TDS
Renault Master 4x
Renault trafic

voktys
Starting member
Příspěvky: 4
Registrován: pát dub 10, 2015 18:25

Re: Motor se přehřívá, nechladí

Příspěvek od voktys » čtv dub 30, 2015 09:38

Tak oprava uz se konecne podarila :-) Bylo to pumpou.

Stara pumpa byla upecena a vubec nehonila vodu. Takze zakoupena rozvodova sada, nasledne vymeneno.

Hlava dana na tlakovku - byla v poradku...a pro jistotu zbrousena...

Vse poskladano zpet, po nastartovani to zacalo cca za minutu foukat vlazny vzduch z topeni, coz bylo velmi pozitivni. Motor se zahral, termostat otvira, chlazeni funguje, proste parada :-)
Renault Clio I 1,2i 40kW (D7F), r.v. 1996

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Motor se přehřívá, nechladí

Příspěvek od Zefek » čtv dub 30, 2015 09:45

Hlava se brousí proto, aby plocha, kterou hlava dosedá na těsnění byla rovná. Pokud by rovná nebyla, to znamená, že by někde byla mezi těsněním a hlavou maličká mezera, dostal by se tam tlak a těsnění by se zničilo. Proto, pokud hlavu sundám, měla by následovat zkouška rovnosti. Pokud je hlava rovná, pak se s tím nic dělat nemusí, pokud by rovná nebyla (došlo ke zkroucení při demontáži, nebo jinými vlivy), musí se hlava přebrousit.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Odpovědět

Zpět na „Renault Clio I“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů