otáčkoměr

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátoři: Moderators General, Moderators Technika

Odpovědět
Ing. Milan Bača
Starting member
Příspěvky: 1
Registrován: sob bře 25, 2006 08:29
Bydliště: Stará Bělá

otáčkoměr

Příspěvek od Ing. Milan Bača » stř dub 26, 2006 15:56

Jak naistalovat dodatečný otáčkoměr na Clio I 1.2 r.v. 1997 motor D7F,
(43 kW). Hlavně kam připojit vodič pro snímání impulzů pro otáčkoměr.
Jedná se o motor MPI (nemá klasický rozdělovač) s řídící jednotkou.
Naposledy upravil(a) Ing. Milan Bača dne úte kvě 16, 2006 20:05, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Márty
Moderátor
Příspěvky: 2819
Registrován: pon led 05, 2004 21:04
Bydliště: Plzeňsko a "Pražsko"...tam kde dávají lišky dobrou noc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Márty » stř dub 26, 2006 19:20

Otáčkoměr má tři "konektory"
1) +
2) -
3) snímač impulzů - z indukční cívky (věcička, ze které leze pátý kabel do rozdělovače :) )
značku Renault mám prostě v krvi... od šroubku až po originál Renault diagnostiku
______servis vozů nejen Renault______tel: popřípadě přes SZ nebo Email Obrázek
new Twingo II phase II / Laguna II 2,0 16V / R5 1.1TL cabrio EBS Vive l´Élégance / R25 Baccara V6...
ex...R21 / R25 2,1TD / R19 1,8 16V / R5 GTTurbo / ťapka / R5 ´75TL / SAFRANE 2.5dT / R25 V6 injection / R11 1.4 GTX / Megane II 1,4 16V / R5 GTE / Espace III 3.0 V6 24v

Uživatelský avatar
presscott
Senior member
Příspěvky: 1027
Registrován: stř črc 18, 2007 12:57
Bydliště: Frýdek-Místek
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od presscott » pon lis 26, 2007 20:25

Predem se omlouvam za vytahovani stareho topicu, ale nechtel jsem zbytecne zakladat dalsi.
No a teda k memu dotazu. Mam budiky (pristrojovku) z R19 1,6, a protoze ve svem Cliu (viz popis) nemam otackomer, tak me napadlo nacpat tam celou pristrojovku (tach. + otckmr atd) z te 19...tusim, ze rok 89, ale nejsem si jist.
Jenze ted nevim, jestli mi sednou konektory a pripadne nevim, co kde zapojit. Uz mi tady nekdo psal, ze musim dodat jeden pin do konektoru, ze mi tam chybi, kdyz nemam otackomer. To bych snad zvladl, ale jak zjistim zbytek? Thx za odpovedi.
Renault Megane III Grandtour GT220
Renault Clio III Sport 2.0 16V

jacobX
Starting member
Příspěvky: 14
Registrován: pát črc 07, 2006 15:49

Příspěvek od jacobX » ned led 13, 2008 17:09

Mam uplně stejný problém jako Presscot. model motoru mam D7F A730 .dekuju za jakoukoliv radu...

Uživatelský avatar
presscott
Senior member
Příspěvky: 1027
Registrován: stř črc 18, 2007 12:57
Bydliště: Frýdek-Místek
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od presscott » ned led 13, 2008 18:21

Ja se podelim o me dalsi zjisteni. Pristrojovku ze zminovane 19ky jsem tam nedal, protoze je asi o 5mm sirsi a nevejde se do vyrezu v palubovce :!: . Takze jsem otackomer vykuchal ven, napajel draty a hledal misto, kam pripojit ten pro snimani otacek.

Obrázek

Vyzkousel jsem ho pripojit k tomu cervenemu (hnedemu), sedemu i zlutemu, ale u jednoho otackomer neukazoval nic, u dalsich dvou vzdy jen cca polovinu realnych otacek motoru - neni mozne, abych mel cca 400rpm na volnobeh :roll: . Takze me napadlo tyto dva draty spojit, samozrejme ne na tvrdo, ale pres diodovy mustek, k cemuz jsem se ale uz nedostal. Takze nevim, jestli by to takhle fungovalo nebo ne.
Kamarad mi rikal, ze by mohl byt snimac otacek nekde u setrvaku, ale uz jsem to nezkoumal.....
Renault Megane III Grandtour GT220
Renault Clio III Sport 2.0 16V

jacobX
Starting member
Příspěvky: 14
Registrován: pát črc 07, 2006 15:49

Příspěvek od jacobX » ned led 13, 2008 18:34

Dobrá, tak ja to vyzkousim co to bude delat u mě... ja mam palubku z clia 1.4 RN a vzadu na otackomeru vubec nemam ten prostrední pin , ten se jen prida ? nebo to pude i bez nej ? ze bych tam naletoval rovnou káblik ?

Uživatelský avatar
presscott
Senior member
Příspěvky: 1027
Registrován: stř črc 18, 2007 12:57
Bydliště: Frýdek-Místek
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od presscott » ned led 13, 2008 23:17

Ted te trochu nechapu. Ten pin by mel bybet v konektoru, ne na pristrojovce. Jinak pokud ti sedi napajeni, coz by melo, tak staci natahnout jen ten jeden drat, klidne ho muzes i pripajet, pokud ale budes chtit jeste nekdy pristrojku odpojovat, tak tam radeji dodej ten pin.
Renault Megane III Grandtour GT220
Renault Clio III Sport 2.0 16V

jacobX
Starting member
Příspěvky: 14
Registrován: pát črc 07, 2006 15:49

Příspěvek od jacobX » pon led 14, 2008 07:12

No, tak to bude asi ten problem... jaktoze ta palubka ma otackomer a ma jen dva piny na tom konektoru ??

Uživatelský avatar
Fr33dom
Junior member
Příspěvky: 173
Registrován: pon říj 16, 2006 14:09
Bydliště: Přelouč (Pardubický kraj)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fr33dom » pon led 14, 2008 08:29

jacobX píše:No, tak to bude asi ten problem... jaktoze ta palubka ma otackomer a ma jen dva piny na tom konektoru ??
Ten konektor ze zadu otáčkoměru je pro snímač hladiny oleje, a má mít jen dva piny, signal na otáčkoměr jde na ten první velkej konektor v levo když se díváš na budíky ze zadu...teď přesně nevím kterej pin...ale už jsem to tu někomu psal...
Renault Laguna II 1.6 16V Privilége '02

jacobX
Starting member
Příspěvky: 14
Registrován: pát črc 07, 2006 15:49

Příspěvek od jacobX » pon led 14, 2008 08:35

Tak se po tom pls koukni, nikde sem tu nic nenasel... dikec

Uživatelský avatar
Fr33dom
Junior member
Příspěvky: 173
Registrován: pon říj 16, 2006 14:09
Bydliště: Přelouč (Pardubický kraj)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fr33dom » pon led 14, 2008 08:38

jacobX píše:Tak se po tom pls koukni, nikde sem tu nic nenasel... dikec
Tady to máš Obrázek
Renault Laguna II 1.6 16V Privilége '02

jacobX
Starting member
Příspěvky: 14
Registrován: pát črc 07, 2006 15:49

Příspěvek od jacobX » pon led 14, 2008 10:21

super ! dik moc... to je oskenovany z knizky Jak na to ? :?:

Uživatelský avatar
Fr33dom
Junior member
Příspěvky: 173
Registrován: pon říj 16, 2006 14:09
Bydliště: Přelouč (Pardubický kraj)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fr33dom » pon led 14, 2008 12:03

jacobX píše:super ! dik moc... to je oskenovany z knizky Jak na to ? :?:
jj
Renault Laguna II 1.6 16V Privilége '02

jacobX
Starting member
Příspěvky: 14
Registrován: pát črc 07, 2006 15:49

Příspěvek od jacobX » pon led 14, 2008 19:21

Fr33dom píše:
jacobX píše:super ! dik moc... to je oskenovany z knizky Jak na to ? :?:
jj

a nevis kde by se dala ta super knizecka stahnout ? popřípadě nechtěl bys ji naskenovat ? nikde ji nemuzu sehnat.. :cry:

Uživatelský avatar
Fr33dom
Junior member
Příspěvky: 173
Registrován: pon říj 16, 2006 14:09
Bydliště: Přelouč (Pardubický kraj)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fr33dom » pon led 14, 2008 19:24

jacobX píše:
Fr33dom píše:
jacobX píše:super ! dik moc... to je oskenovany z knizky Jak na to ? :?:
jj

a nevis kde by se dala ta super knizecka stahnout ? popřípadě nechtěl bys ji naskenovat ? nikde ji nemuzu sehnat.. :cry:
Já jsem ji koupil normálně v knihkupectví, byla asi za 499,- jinak skenovat přes 300 stránek...to fakt ne...ale třeba ji někdo má naskenovanou...zkus to napsat do manuálů.
Renault Laguna II 1.6 16V Privilége '02

Uživatelský avatar
presscott
Senior member
Příspěvky: 1027
Registrován: stř črc 18, 2007 12:57
Bydliště: Frýdek-Místek
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od presscott » pon led 14, 2008 22:58

jacobX píše:Dobrá, tak ja to vyzkousim co to bude delat u mě...
Takze dneska jsem se na to ptal meho znameho, elektrikare. Rekl mi, ze resit to pres diodovy mustek je blbost, ze mam hledat primo snimac otacek, ktery by mohl byt nekde u setrvaku - mel by snimat otacky podle zubu setrvacniku. Tak jsem se po necem takovem jen tak zbezne podival, ale na nic jsem nenarazil.
Chtelo by to zkontaktovat nekoho, kdo ma D7F a ma otackomer uz zabudovany.....
Renault Megane III Grandtour GT220
Renault Clio III Sport 2.0 16V

jacobX
Starting member
Příspěvky: 14
Registrován: pát črc 07, 2006 15:49

Příspěvek od jacobX » sob led 19, 2008 11:55

presscott píše:
jacobX píše:Dobrá, tak ja to vyzkousim co to bude delat u mě...
Takze dneska jsem se na to ptal meho znameho, elektrikare. Rekl mi, ze resit to pres diodovy mustek je blbost, ze mam hledat primo snimac otacek, ktery by mohl byt nekde u setrvaku - mel by snimat otacky podle zubu setrvacniku. Tak jsem se po necem takovem jen tak zbezne podival, ale na nic jsem nenarazil.
Chtelo by to zkontaktovat nekoho, kdo ma D7F a ma otackomer uz zabudovany.....
cidlo na otacky od setrvačníku je tam kde se spojuje motor s prevodovkou, normalně zezhora, mě z něj vedou dva dráty, snad se k tomu dostanu tenhle vikend abych to vyzkousel.... :arrow:

jacobX
Starting member
Příspěvky: 14
Registrován: pát črc 07, 2006 15:49

Příspěvek od jacobX » ned led 20, 2008 14:55

tak jsem zkousel zapojit ten otackomer na čidlo u setrvačníku a neukazoval nic , kdyz jsem to zapojil na civku tak mi to ukazovalo poloviční otáčky...... nějaký další nápady by nebyly ?

alino
Junior member
Příspěvky: 118
Registrován: úte lis 06, 2007 13:29
Bydliště: Modrý Kameň

Příspěvek od alino » pon led 21, 2008 11:34

jacobX píše:tak jsem zkousel zapojit ten otackomer na čidlo u setrvačníku a neukazoval nic , kdyz jsem to zapojil na civku tak mi to ukazovalo poloviční otáčky...... nějaký další nápady by nebyly ?
U tvojho typu pália dve sviečky naraz. Čiže ak zapneš na jeden vývod máš polovičné otáčky. Ten elektrikár mal pravdu. Musíš to zapojiť z obidvoch vývodov na cievku cez diódy / jedno ako pólované, ale rovnako/. Samozrejme sú aj iné možnosti možno zložitejšie. Udaj kód motoru.
Zo snímača kľukového hriadeľa to bez zosilňovača selektoru a tvarovača impulzov nemôže nikdy pracovať.

Uživatelský avatar
presscott
Senior member
Příspěvky: 1027
Registrován: stř črc 18, 2007 12:57
Bydliště: Frýdek-Místek
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od presscott » pon led 21, 2008 17:59

alino píše: U tvojho typu pália dve sviečky naraz. Čiže ak zapneš na jeden vývod máš polovičné otáčky. Ten elektrikár mal pravdu. Musíš to zapojiť z obidvoch vývodov na cievku cez diódy / jedno ako pólované, ale rovnako/. Samozrejme sú aj iné možnosti možno zložitejšie. Udaj kód motoru.
Zo snímača kľukového hriadeľa to bez zosilňovača selektoru a tvarovača impulzov nemôže nikdy pracovať.
Jenze on mi tvrdil, ze to takhle zapojit nemuzu :) .
Jinak jde o motor D7F A7
Renault Megane III Grandtour GT220
Renault Clio III Sport 2.0 16V

alino
Junior member
Příspěvky: 118
Registrován: úte lis 06, 2007 13:29
Bydliště: Modrý Kameň

Příspěvek od alino » pon led 21, 2008 18:43

presscott píše:
alino píše: U tvojho typu pália dve sviečky naraz. Čiže ak zapneš na jeden vývod máš polovičné otáčky. Ten elektrikár mal pravdu. Musíš to zapojiť z obidvoch vývodov na cievku cez diódy / jedno ako pólované, ale rovnako/. Samozrejme sú aj iné možnosti možno zložitejšie. Udaj kód motoru.
Zo snímača kľukového hriadeľa to bez zosilňovača selektoru a tvarovača impulzov nemôže nikdy pracovať.
Jenze on mi tvrdil, ze to takhle zapojit nemuzu :) .
Jinak jde o motor D7F A7
Skús to zapojiť na piny 1 a 2 konektoru na zapaľovací modul cez diódy. Sú tam len 5V impulzy a pretože neviem citlivosť toho otáčkomeru neviem či to bude stačiť. Staršie potrebovali 12 V impulzy. Skús, ak by to nešlo ozvi sa niečo vymyslíme.

jacobX
Starting member
Příspěvky: 14
Registrován: pát črc 07, 2006 15:49

Příspěvek od jacobX » ned úno 03, 2008 13:47

Tak po zapojeni otackomeru pres diody to ukazuje spravne otacky ale bohuzel to zase dusí motor na volnobeh... :?:

Antonio
Advanced member
Příspěvky: 381
Registrován: stř kvě 02, 2007 20:32
Bydliště: Litovel

Příspěvek od Antonio » ned dub 20, 2008 20:27

Můžete mi někdo poradit nemám na konektoru C1(signál o teplotě chladící kapaliny)přiveden drát.Stará přístrojovka neměla ukazatel teploty motoru proto tam chybí.Odkud by se to mělo správně napojit ,aby mi to ukazovalo i teplotu motoru.
SCENIC 2000-1,6 16V,rodinný autobus
Clio 91-1,2 -nyní minulost
VW Golf Variant 96-1,8l 66kW LPG pojízdný stěhovák

Antonio
Advanced member
Příspěvky: 381
Registrován: stř kvě 02, 2007 20:32
Bydliště: Litovel

Příspěvek od Antonio » stř dub 23, 2008 20:23

NIdko neví co s tím jak to má být správně napojeno.??? :secret:
SCENIC 2000-1,6 16V,rodinný autobus
Clio 91-1,2 -nyní minulost
VW Golf Variant 96-1,8l 66kW LPG pojízdný stěhovák

Odpovědět

Zpět na „Renault Clio I“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 17 hostů