otáčkoměr
Moderátoři: Moderators General, Moderators Technika
-
- Starting member
- Příspěvky: 1
- Registrován: sob bře 25, 2006 08:29
- Bydliště: Stará Bělá
otáčkoměr
Jak naistalovat dodatečný otáčkoměr na Clio I 1.2 r.v. 1997 motor D7F,
(43 kW). Hlavně kam připojit vodič pro snímání impulzů pro otáčkoměr.
Jedná se o motor MPI (nemá klasický rozdělovač) s řídící jednotkou.
(43 kW). Hlavně kam připojit vodič pro snímání impulzů pro otáčkoměr.
Jedná se o motor MPI (nemá klasický rozdělovač) s řídící jednotkou.
Naposledy upravil(a) Ing. Milan Bača dne úte kvě 16, 2006 20:05, celkem upraveno 1 x.
- Márty
- Moderátor
- Příspěvky: 2819
- Registrován: pon led 05, 2004 21:04
- Bydliště: Plzeňsko a "Pražsko"...tam kde dávají lišky dobrou noc
- Kontaktovat uživatele:
Otáčkoměr má tři "konektory"
1) +
2) -
3) snímač impulzů - z indukční cívky (věcička, ze které leze pátý kabel do rozdělovače )
1) +
2) -
3) snímač impulzů - z indukční cívky (věcička, ze které leze pátý kabel do rozdělovače )
značku Renault mám prostě v krvi... od šroubku až po originál Renault diagnostiku
______servis vozů nejen Renault______tel: popřípadě přes SZ nebo Email
new Twingo II phase II / Laguna II 2,0 16V / R5 1.1TL cabrio EBS Vive l´Élégance / R25 Baccara V6...
ex...R21 / R25 2,1TD / R19 1,8 16V / R5 GTTurbo / ťapka / R5 ´75TL / SAFRANE 2.5dT / R25 V6 injection / R11 1.4 GTX / Megane II 1,4 16V / R5 GTE / Espace III 3.0 V6 24v
______servis vozů nejen Renault______tel: popřípadě přes SZ nebo Email
new Twingo II phase II / Laguna II 2,0 16V / R5 1.1TL cabrio EBS Vive l´Élégance / R25 Baccara V6...
ex...R21 / R25 2,1TD / R19 1,8 16V / R5 GTTurbo / ťapka / R5 ´75TL / SAFRANE 2.5dT / R25 V6 injection / R11 1.4 GTX / Megane II 1,4 16V / R5 GTE / Espace III 3.0 V6 24v
- presscott
- Senior member
- Příspěvky: 1027
- Registrován: stř črc 18, 2007 12:57
- Bydliště: Frýdek-Místek
- Kontaktovat uživatele:
Predem se omlouvam za vytahovani stareho topicu, ale nechtel jsem zbytecne zakladat dalsi.
No a teda k memu dotazu. Mam budiky (pristrojovku) z R19 1,6, a protoze ve svem Cliu (viz popis) nemam otackomer, tak me napadlo nacpat tam celou pristrojovku (tach. + otckmr atd) z te 19...tusim, ze rok 89, ale nejsem si jist.
Jenze ted nevim, jestli mi sednou konektory a pripadne nevim, co kde zapojit. Uz mi tady nekdo psal, ze musim dodat jeden pin do konektoru, ze mi tam chybi, kdyz nemam otackomer. To bych snad zvladl, ale jak zjistim zbytek? Thx za odpovedi.
No a teda k memu dotazu. Mam budiky (pristrojovku) z R19 1,6, a protoze ve svem Cliu (viz popis) nemam otackomer, tak me napadlo nacpat tam celou pristrojovku (tach. + otckmr atd) z te 19...tusim, ze rok 89, ale nejsem si jist.
Jenze ted nevim, jestli mi sednou konektory a pripadne nevim, co kde zapojit. Uz mi tady nekdo psal, ze musim dodat jeden pin do konektoru, ze mi tam chybi, kdyz nemam otackomer. To bych snad zvladl, ale jak zjistim zbytek? Thx za odpovedi.
Renault Megane III Grandtour GT220
Renault Clio III Sport 2.0 16V
Renault Clio III Sport 2.0 16V
- presscott
- Senior member
- Příspěvky: 1027
- Registrován: stř črc 18, 2007 12:57
- Bydliště: Frýdek-Místek
- Kontaktovat uživatele:
Ja se podelim o me dalsi zjisteni. Pristrojovku ze zminovane 19ky jsem tam nedal, protoze je asi o 5mm sirsi a nevejde se do vyrezu v palubovce . Takze jsem otackomer vykuchal ven, napajel draty a hledal misto, kam pripojit ten pro snimani otacek.
Vyzkousel jsem ho pripojit k tomu cervenemu (hnedemu), sedemu i zlutemu, ale u jednoho otackomer neukazoval nic, u dalsich dvou vzdy jen cca polovinu realnych otacek motoru - neni mozne, abych mel cca 400rpm na volnobeh . Takze me napadlo tyto dva draty spojit, samozrejme ne na tvrdo, ale pres diodovy mustek, k cemuz jsem se ale uz nedostal. Takze nevim, jestli by to takhle fungovalo nebo ne.
Kamarad mi rikal, ze by mohl byt snimac otacek nekde u setrvaku, ale uz jsem to nezkoumal.....
Vyzkousel jsem ho pripojit k tomu cervenemu (hnedemu), sedemu i zlutemu, ale u jednoho otackomer neukazoval nic, u dalsich dvou vzdy jen cca polovinu realnych otacek motoru - neni mozne, abych mel cca 400rpm na volnobeh . Takze me napadlo tyto dva draty spojit, samozrejme ne na tvrdo, ale pres diodovy mustek, k cemuz jsem se ale uz nedostal. Takze nevim, jestli by to takhle fungovalo nebo ne.
Kamarad mi rikal, ze by mohl byt snimac otacek nekde u setrvaku, ale uz jsem to nezkoumal.....
Renault Megane III Grandtour GT220
Renault Clio III Sport 2.0 16V
Renault Clio III Sport 2.0 16V
- presscott
- Senior member
- Příspěvky: 1027
- Registrován: stř črc 18, 2007 12:57
- Bydliště: Frýdek-Místek
- Kontaktovat uživatele:
Ted te trochu nechapu. Ten pin by mel bybet v konektoru, ne na pristrojovce. Jinak pokud ti sedi napajeni, coz by melo, tak staci natahnout jen ten jeden drat, klidne ho muzes i pripajet, pokud ale budes chtit jeste nekdy pristrojku odpojovat, tak tam radeji dodej ten pin.
Renault Megane III Grandtour GT220
Renault Clio III Sport 2.0 16V
Renault Clio III Sport 2.0 16V
- Fr33dom
- Junior member
- Příspěvky: 173
- Registrován: pon říj 16, 2006 14:09
- Bydliště: Přelouč (Pardubický kraj)
- Kontaktovat uživatele:
Ten konektor ze zadu otáčkoměru je pro snímač hladiny oleje, a má mít jen dva piny, signal na otáčkoměr jde na ten první velkej konektor v levo když se díváš na budíky ze zadu...teď přesně nevím kterej pin...ale už jsem to tu někomu psal...jacobX píše:No, tak to bude asi ten problem... jaktoze ta palubka ma otackomer a ma jen dva piny na tom konektoru ??
Renault Laguna II 1.6 16V Privilége '02
- Fr33dom
- Junior member
- Příspěvky: 173
- Registrován: pon říj 16, 2006 14:09
- Bydliště: Přelouč (Pardubický kraj)
- Kontaktovat uživatele:
Já jsem ji koupil normálně v knihkupectví, byla asi za 499,- jinak skenovat přes 300 stránek...to fakt ne...ale třeba ji někdo má naskenovanou...zkus to napsat do manuálů.jacobX píše:Fr33dom píše:jjjacobX píše:super ! dik moc... to je oskenovany z knizky Jak na to ?
a nevis kde by se dala ta super knizecka stahnout ? popřípadě nechtěl bys ji naskenovat ? nikde ji nemuzu sehnat..
Renault Laguna II 1.6 16V Privilége '02
- presscott
- Senior member
- Příspěvky: 1027
- Registrován: stř črc 18, 2007 12:57
- Bydliště: Frýdek-Místek
- Kontaktovat uživatele:
Takze dneska jsem se na to ptal meho znameho, elektrikare. Rekl mi, ze resit to pres diodovy mustek je blbost, ze mam hledat primo snimac otacek, ktery by mohl byt nekde u setrvaku - mel by snimat otacky podle zubu setrvacniku. Tak jsem se po necem takovem jen tak zbezne podival, ale na nic jsem nenarazil.jacobX píše:Dobrá, tak ja to vyzkousim co to bude delat u mě...
Chtelo by to zkontaktovat nekoho, kdo ma D7F a ma otackomer uz zabudovany.....
Renault Megane III Grandtour GT220
Renault Clio III Sport 2.0 16V
Renault Clio III Sport 2.0 16V
cidlo na otacky od setrvačníku je tam kde se spojuje motor s prevodovkou, normalně zezhora, mě z něj vedou dva dráty, snad se k tomu dostanu tenhle vikend abych to vyzkousel....presscott píše:Takze dneska jsem se na to ptal meho znameho, elektrikare. Rekl mi, ze resit to pres diodovy mustek je blbost, ze mam hledat primo snimac otacek, ktery by mohl byt nekde u setrvaku - mel by snimat otacky podle zubu setrvacniku. Tak jsem se po necem takovem jen tak zbezne podival, ale na nic jsem nenarazil.jacobX píše:Dobrá, tak ja to vyzkousim co to bude delat u mě...
Chtelo by to zkontaktovat nekoho, kdo ma D7F a ma otackomer uz zabudovany.....
U tvojho typu pália dve sviečky naraz. Čiže ak zapneš na jeden vývod máš polovičné otáčky. Ten elektrikár mal pravdu. Musíš to zapojiť z obidvoch vývodov na cievku cez diódy / jedno ako pólované, ale rovnako/. Samozrejme sú aj iné možnosti možno zložitejšie. Udaj kód motoru.jacobX píše:tak jsem zkousel zapojit ten otackomer na čidlo u setrvačníku a neukazoval nic , kdyz jsem to zapojil na civku tak mi to ukazovalo poloviční otáčky...... nějaký další nápady by nebyly ?
Zo snímača kľukového hriadeľa to bez zosilňovača selektoru a tvarovača impulzov nemôže nikdy pracovať.
- presscott
- Senior member
- Příspěvky: 1027
- Registrován: stř črc 18, 2007 12:57
- Bydliště: Frýdek-Místek
- Kontaktovat uživatele:
Jenze on mi tvrdil, ze to takhle zapojit nemuzu .alino píše: U tvojho typu pália dve sviečky naraz. Čiže ak zapneš na jeden vývod máš polovičné otáčky. Ten elektrikár mal pravdu. Musíš to zapojiť z obidvoch vývodov na cievku cez diódy / jedno ako pólované, ale rovnako/. Samozrejme sú aj iné možnosti možno zložitejšie. Udaj kód motoru.
Zo snímača kľukového hriadeľa to bez zosilňovača selektoru a tvarovača impulzov nemôže nikdy pracovať.
Jinak jde o motor D7F A7
Renault Megane III Grandtour GT220
Renault Clio III Sport 2.0 16V
Renault Clio III Sport 2.0 16V
Skús to zapojiť na piny 1 a 2 konektoru na zapaľovací modul cez diódy. Sú tam len 5V impulzy a pretože neviem citlivosť toho otáčkomeru neviem či to bude stačiť. Staršie potrebovali 12 V impulzy. Skús, ak by to nešlo ozvi sa niečo vymyslíme.presscott píše:Jenze on mi tvrdil, ze to takhle zapojit nemuzu .alino píše: U tvojho typu pália dve sviečky naraz. Čiže ak zapneš na jeden vývod máš polovičné otáčky. Ten elektrikár mal pravdu. Musíš to zapojiť z obidvoch vývodov na cievku cez diódy / jedno ako pólované, ale rovnako/. Samozrejme sú aj iné možnosti možno zložitejšie. Udaj kód motoru.
Zo snímača kľukového hriadeľa to bez zosilňovača selektoru a tvarovača impulzov nemôže nikdy pracovať.
Jinak jde o motor D7F A7
Můžete mi někdo poradit nemám na konektoru C1(signál o teplotě chladící kapaliny)přiveden drát.Stará přístrojovka neměla ukazatel teploty motoru proto tam chybí.Odkud by se to mělo správně napojit ,aby mi to ukazovalo i teplotu motoru.
SCENIC 2000-1,6 16V,rodinný autobus
Clio 91-1,2 -nyní minulost
VW Golf Variant 96-1,8l 66kW LPG pojízdný stěhovák
Clio 91-1,2 -nyní minulost
VW Golf Variant 96-1,8l 66kW LPG pojízdný stěhovák
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 17 hostů