Dotaz
Moderátoři: Moderators General, Moderators Technika
Dotaz
Zdarec chlapi a dámy, mám problém. Mám Clio 1.2 r.v. 1994 a jezdi v pohodě ale před týdnem sem jel a uto z ničeho nic přestalo jet a zdechlo a hotovo. Jiskru to dává benzín taky a točí to jak splašený ale prostě to nenaskočí... nevíte někdo co by s tím mohlo být? Díky moc Jara
Re: Dotaz
prasklá hadice přívodu vzduchu? nebo povytažená? ucpaný vzduchový filtr?
jestli: motor točí+dává jiskru+palivo ok, pak mne napadá závada jedině "ve vzduchu"
pak mne ještě napadá ztráta komprese vyfouknutým těsněním pod hlavou, ale nechci zacházet do extrémů
jestli: motor točí+dává jiskru+palivo ok, pak mne napadá závada jedině "ve vzduchu"
pak mne ještě napadá ztráta komprese vyfouknutým těsněním pod hlavou, ale nechci zacházet do extrémů
Fluence 1.6 2011 81kW, LPG Tartarini
Peugeot 106 Sketch (1998)
Scenic 2.0 RT (1996)
Megane Break 1.6 74kW (2000)
R 21 1.7 (1989)
Favorit 135L (1991)
Ford Taunus 1.6 L (1979)
Wartburg 353 (Jura/Trias... už přesně nevím)
Peugeot 106 Sketch (1998)
Scenic 2.0 RT (1996)
Megane Break 1.6 74kW (2000)
R 21 1.7 (1989)
Favorit 135L (1991)
Ford Taunus 1.6 L (1979)
Wartburg 353 (Jura/Trias... už přesně nevím)
Re: Dotaz
hele asi blbá analogie, ale v pile nám to dělalo to samé, jiskra byla vidět všechno, jen byla "slabá" a nezapálila benzín, dělalo to nějaké to dynamo co tam je, nemohlo by to být podobné, špatné svíčky, rozdělovač?
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
Re: Dotaz
Berme v úvahu základní fakta:
- auto jelo a zničeho nic motor chcípl a nejde natočit
- jiskru dává, palivo rovněž, motor točí (kotva-startér-setrvačník=OK)
Pokud by to bylo svíčkami, pochybuji, že by "klekly" všechny najednou, nebo že by Jára nepoznal, že jede na tři hrnky, případně na dva.
Samozřejmě, je zde možnost zkusit svíčky očistit, přihnout kontakty, případně vyměnit na zkoušku za jiné.
Pokud ale viditelně hází jiskru a nebavíme se o nějakém mikrozáblesku, pak budou svíčky-kabely-cívka v pořádku.
Druhá věc, otázka benzínu: Čistě teoreticky by se mohlo stát, že v okruhu došel standardní benzín a do motoru se dostala nově natankovaná směs nedostatečné kvality. To by se ověřovalo trochu hůře. Bylo by nutné "vysrknout" trochu benzínu do skleničky a udělat alespoň vizuální, viskózní a čichovou kontrolu běžnými smysly - prostě jen identifikovat, jestli v nádrži není omylem třeba naftička (Také se občas stane).
Pak se dostáváme k tomu "vzduchu". Pokud by během jízdy došlo k prasknutí či vyklepání vzduchové hadice, či ucpání vzduch. filtru nějakým uvolněným balem z prachu a listí, motor by měl přesycenou směs, uchlastal by se a chcípl. Setrvával by ve stavu uchlastání z nedostatku vzduchu a nešel by ani natočit. Svíčky mokré, motor točí, jiskra silná, stěrače stírají...
Fakt mne dost zajímá, jak tohle Jára vyřeší a kde bude nakonec zakopaný pes.
- auto jelo a zničeho nic motor chcípl a nejde natočit
- jiskru dává, palivo rovněž, motor točí (kotva-startér-setrvačník=OK)
Pokud by to bylo svíčkami, pochybuji, že by "klekly" všechny najednou, nebo že by Jára nepoznal, že jede na tři hrnky, případně na dva.
Samozřejmě, je zde možnost zkusit svíčky očistit, přihnout kontakty, případně vyměnit na zkoušku za jiné.
Pokud ale viditelně hází jiskru a nebavíme se o nějakém mikrozáblesku, pak budou svíčky-kabely-cívka v pořádku.
Druhá věc, otázka benzínu: Čistě teoreticky by se mohlo stát, že v okruhu došel standardní benzín a do motoru se dostala nově natankovaná směs nedostatečné kvality. To by se ověřovalo trochu hůře. Bylo by nutné "vysrknout" trochu benzínu do skleničky a udělat alespoň vizuální, viskózní a čichovou kontrolu běžnými smysly - prostě jen identifikovat, jestli v nádrži není omylem třeba naftička (Také se občas stane).
Pak se dostáváme k tomu "vzduchu". Pokud by během jízdy došlo k prasknutí či vyklepání vzduchové hadice, či ucpání vzduch. filtru nějakým uvolněným balem z prachu a listí, motor by měl přesycenou směs, uchlastal by se a chcípl. Setrvával by ve stavu uchlastání z nedostatku vzduchu a nešel by ani natočit. Svíčky mokré, motor točí, jiskra silná, stěrače stírají...
Fakt mne dost zajímá, jak tohle Jára vyřeší a kde bude nakonec zakopaný pes.
Fluence 1.6 2011 81kW, LPG Tartarini
Peugeot 106 Sketch (1998)
Scenic 2.0 RT (1996)
Megane Break 1.6 74kW (2000)
R 21 1.7 (1989)
Favorit 135L (1991)
Ford Taunus 1.6 L (1979)
Wartburg 353 (Jura/Trias... už přesně nevím)
Peugeot 106 Sketch (1998)
Scenic 2.0 RT (1996)
Megane Break 1.6 74kW (2000)
R 21 1.7 (1989)
Favorit 135L (1991)
Ford Taunus 1.6 L (1979)
Wartburg 353 (Jura/Trias... už přesně nevím)
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: Dotaz
Kdypak byl naposledy dělaný rozvodový řemen? Nechci malovat čerta na zeď, ale je potřeba vyloučit i tuhle možnost.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Re: Dotaz
S tím vzduchem,zkoušel jsem to startovat aji bez vzduchovýho filtru a nic, hadičky jsou ok ty sem kontroloval. Tak nevím.
A s tím rozovovým řemenem?? To opravdu netusším..ale to by ani netočilo,popřípadě by to mělo aspoň blbé zvuk ne??
A s tím rozovovým řemenem?? To opravdu netusším..ale to by ani netočilo,popřípadě by to mělo aspoň blbé zvuk ne??
- Method-man
- Advanced member
- Příspěvky: 255
- Registrován: pon bře 02, 2009 23:17
- Bydliště: Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dotaz
ma zkusenost:
jedu si s novym rozvodovym remenem do servisu a najednou bznk (rana nebyla) a jen cejtit benzin. auto lehce tocilo presne jak rikas, zadny divny zvuky, ale chytnout nechce
stacilo se podivat pri startovani pres nalevku oleje, zda se hejbe vacka ... stala ... praskl remen par km do servisu. od te doby vim, ze kdyz tece vodni pumpa, tak remen nema rad fridex ale muze se ti to drbnout klidne i o vadny napinak remenu
a upozornuju ze u clia to zadny bum prask neudela
bilance: 1000,- za kvalitni vodni pumpu, 300,- remen, 150,- x 4 za saci ventily a 1500 za praci
jedu si s novym rozvodovym remenem do servisu a najednou bznk (rana nebyla) a jen cejtit benzin. auto lehce tocilo presne jak rikas, zadny divny zvuky, ale chytnout nechce
stacilo se podivat pri startovani pres nalevku oleje, zda se hejbe vacka ... stala ... praskl remen par km do servisu. od te doby vim, ze kdyz tece vodni pumpa, tak remen nema rad fridex ale muze se ti to drbnout klidne i o vadny napinak remenu
a upozornuju ze u clia to zadny bum prask neudela
bilance: 1000,- za kvalitni vodni pumpu, 300,- remen, 150,- x 4 za saci ventily a 1500 za praci
aktuálně: Clio I 1.2i rv.93 40kW 8v v4
dříve: Clio I rv. 96 1.4 55kW >> Clio I rv. 91 1.2 40kW >> Škoda Felicia 1.3 >> Ford Fiesta 1.1 35kW
dříve: Clio I rv. 96 1.4 55kW >> Clio I rv. 91 1.2 40kW >> Škoda Felicia 1.3 >> Ford Fiesta 1.1 35kW
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů