nejde nastartovat

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátoři: Moderators General, Moderators Technika

Odpovědět
peta1,2
Starting member
Příspěvky: 9
Registrován: úte bře 20, 2012 10:17

nejde nastartovat

Příspěvek od peta1,2 » úte bře 20, 2012 10:22

mam clio 357KOF 1,2 rok vyroby 1998. za jízdy mi zhasl motor a už se nepodařilo nastartovat. četl jsem vaše přispěvky a šel krok za krokem, ale už nevím jak dál. vymněnil jsem palivový filtr, očistil čidlo otáček, vymnenil relátka, pojistky, - jistru na svíčkach to háže, palivo do "vstřikovací jednotky" tlačí. po startování a vytažení svíček jsou suché (bez paliva) prosím poraďte co s tím dál? točí, ale nenaskočí.

Uživatelský avatar
presscott
Senior member
Příspěvky: 1027
Registrován: stř črc 18, 2007 12:57
Bydliště: Frýdek-Místek
Kontaktovat uživatele:

Re: nejde nastartovat

Příspěvek od presscott » úte bře 20, 2012 19:29

Co kontrolka imobilizéru? Nebliká při pokusu o start?
Snímač otáček může mít zoxidovaný konektor, přesně tohle se mi minulý rok stalo a auto nechtělo nastartovat. A protože jsem byl daleko od domova, zkusil jsem auto pustit na trojku z kopečku dolů a normálně chytlo. Tak jsem zkusil zahýbat s kabelem od toho snímače a motor začal těžce vynechávat :).
Renault Megane III Grandtour GT220
Renault Clio III Sport 2.0 16V

peta1,2
Starting member
Příspěvky: 9
Registrován: úte bře 20, 2012 10:17

Re: nejde nastartovat

Příspěvek od peta1,2 » úte bře 20, 2012 21:49

kontrolka nebliká, všechny kontakty zkontrolovány a prostříkany kontoxem. dík

Uživatelský avatar
Axlik
Advanced member
Příspěvky: 288
Registrován: pon úno 07, 2011 19:28
Bydliště: Němčice nad Hanou

Re: nejde nastartovat

Příspěvek od Axlik » stř bře 21, 2012 22:37

Zkus oddělat filtr box a dostaneš se ke vstřikovači, řekni někomu ať ti zastartuje a dívej se jestli tam šplíchá benzín, jestli ne, problém bude tady :)
Clio RN 1.2 rv. 91
Všecko na něm bylo špatně, tak sem ho poslal do světa, ať se sním trápí někdo jinej :D
Aktuální : Clio RT 1.4 rv. 92 :)

Uživatelský avatar
presscott
Senior member
Příspěvky: 1027
Registrován: stř črc 18, 2007 12:57
Bydliště: Frýdek-Místek
Kontaktovat uživatele:

Re: nejde nastartovat

Příspěvek od presscott » pát bře 23, 2012 00:13

Axlik píše:Zkus oddělat filtr box a dostaneš se ke vstřikovači, řekni někomu ať ti zastartuje a dívej se jestli tam šplíchá benzín, jestli ne, problém bude tady :)
Vzhledem k roku výroby jeho auta bych řekl, že má už motor D7F (1149ccm) a ten má vícebodové vstřikování. Vstřikovače jsou až na konci sacího potrubí a dostat se k nim je trochu problém.
Nicméně pokud to jiskru hází, palivové čerpadlo "tlačí", hledal bych příčinu, proč se benzín nedostává až do válců. Takže překotrolovat palivové vedení a zkusit, jestli palivo opravdu doteče až do motoru.
Renault Megane III Grandtour GT220
Renault Clio III Sport 2.0 16V

Uživatelský avatar
Axlik
Advanced member
Příspěvky: 288
Registrován: pon úno 07, 2011 19:28
Bydliště: Němčice nad Hanou

Re: nejde nastartovat

Příspěvek od Axlik » pát bře 23, 2012 06:16

Aha, toho jsem si nevšim..Pravda..
Clio RN 1.2 rv. 91
Všecko na něm bylo špatně, tak sem ho poslal do světa, ať se sním trápí někdo jinej :D
Aktuální : Clio RT 1.4 rv. 92 :)

Uživatelský avatar
Method-man
Advanced member
Příspěvky: 255
Registrován: pon bře 02, 2009 23:17
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Re: nejde nastartovat

Příspěvek od Method-man » pát bře 23, 2012 09:45

vzdyt psal, ze do vstrikovace to dotlaci, ale svicky jsou suche, tze ne
aktuálně: Clio I 1.2i rv.93 40kW 8v v4
dříve: Clio I rv. 96 1.4 55kW >> Clio I rv. 91 1.2 40kW >> Škoda Felicia 1.3 >> Ford Fiesta 1.1 35kW

peta1,2
Starting member
Příspěvky: 9
Registrován: úte bře 20, 2012 10:17

Re: nejde nastartovat

Příspěvek od peta1,2 » sob bře 24, 2012 09:15

dle posledního snažení můžu napsat asi toto: přes nalevku oleje není patrný pohyb veltilu, ale podle pokletu je pohyblivý. problém bude asi v rozvodovém řetězu? dík

peta1,2
Starting member
Příspěvky: 9
Registrován: úte bře 20, 2012 10:17

Re: nejde nastartovat

Příspěvek od peta1,2 » sob bře 24, 2012 13:25

je to přetržený rozvodový řemen. Můžu jej koupit a jen vymněnit? Vím, že by se měla u toho vyměnit i kladka, ale je potřeba to nějak seřizovat, když se spodek točil a vrch stál??? a musím vypustit motorový olej než se do toho dám?

Uživatelský avatar
Axlik
Advanced member
Příspěvky: 288
Registrován: pon úno 07, 2011 19:28
Bydliště: Němčice nad Hanou

Re: nejde nastartovat

Příspěvek od Axlik » sob bře 24, 2012 16:57

A tos to nepoznal hned ? Ono když se přetrhne tak je to celkem rána :) kladku měnit nemusíš, ale je to na vlastní riziko, pokud spodek točil tak rozhodně je potřeba si ho nastavit podle značky tak jak má být vzhledem k ventilům..Zkusím to někde najít..Olej proč?
Clio RN 1.2 rv. 91
Všecko na něm bylo špatně, tak sem ho poslal do světa, ať se sním trápí někdo jinej :D
Aktuální : Clio RT 1.4 rv. 92 :)

Uživatelský avatar
Axlik
Advanced member
Příspěvky: 288
Registrován: pon úno 07, 2011 19:28
Bydliště: Němčice nad Hanou

Re: nejde nastartovat

Příspěvek od Axlik » sob bře 24, 2012 17:02

Tady to máš :)

Obrázek

Obrázek

Obrázek
Clio RN 1.2 rv. 91
Všecko na něm bylo špatně, tak sem ho poslal do světa, ať se sním trápí někdo jinej :D
Aktuální : Clio RT 1.4 rv. 92 :)

Uživatelský avatar
presscott
Senior member
Příspěvky: 1027
Registrován: stř črc 18, 2007 12:57
Bydliště: Frýdek-Místek
Kontaktovat uživatele:

Re: nejde nastartovat

Příspěvek od presscott » ned bře 25, 2012 21:09

To se divím, že se ti nepotkaly ventily s pístama. Řemen musel prasknout zrovna v momentě, kdy jsou ventily "na půl cesty" a nebo už můžou být ohnuté.
Pokud ti řemen prasknul, protože byl starý nebo přesluhoval, vyměnil bych raději i kladku, pro jistotu. Nejlepší je vyměnit i vodní pumpu, ale pokud zatím neteče, tak řekněme, že to není nutné...
Výměna řemenu není až tak složitá, na ozubeném kole kliky i váčky jsou rysky, stejně tak na bloku motoru. Ty speciální přípravky na demontáž vůbec nepotřebuješ. Místo aretace kliky kolíkem stačí zařadit 5. rych. stupeň a jen dohlídnout, ať nikdo netočí startérem. Největší alchymie je správně napnout rozvodový řemen, zvlášť pokud jsi to ještě nikdy nedělal. Jak je popsané v knize v přípspěvku nademnou, tak pootočení o 90° mi osobně příjde docela dost. Já vždy napínám o malinko více.
Renault Megane III Grandtour GT220
Renault Clio III Sport 2.0 16V

Uživatelský avatar
Axlik
Advanced member
Příspěvky: 288
Registrován: pon úno 07, 2011 19:28
Bydliště: Němčice nad Hanou

Re: nejde nastartovat

Příspěvek od Axlik » ned bře 25, 2012 22:46

Jo kdyby se měl člověk řídit těma "montážníma přípravkama" tak se z toho zblázní :D
Clio RN 1.2 rv. 91
Všecko na něm bylo špatně, tak sem ho poslal do světa, ať se sním trápí někdo jinej :D
Aktuální : Clio RT 1.4 rv. 92 :)

Uživatelský avatar
Method-man
Advanced member
Příspěvky: 255
Registrován: pon bře 02, 2009 23:17
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Re: nejde nastartovat

Příspěvek od Method-man » ned bře 25, 2012 22:50

no me se stalo to same, kdyz jsem jel z kelly s novym remenem a pumpou najednou motor zasycel, zadna rana, zacal smrdet benzin a dojel jsem, nestartovalo to. po prvni prohlidce jsem zjistil, ze se netoci vacka, presne jak rikas, tze jsem to odtahl do servisu

vysledek byl vymena remene, pumpy, zakoupeni 3 sacich ventilu a srovnani 4 vyfukovych (jen jeden to prezil a to jsem ranu NESLYSEL)

uz s tim mam zase nalitano dalsich x tisic kilometru a jede to jak predtim :)

duvod prasknuti: tekl mi fridex na rozvodak a ten se rozleptal (nestihl jsem vcas vymenit vadnou pumpu) - MOJE BLBOST
aktuálně: Clio I 1.2i rv.93 40kW 8v v4
dříve: Clio I rv. 96 1.4 55kW >> Clio I rv. 91 1.2 40kW >> Škoda Felicia 1.3 >> Ford Fiesta 1.1 35kW

carlos.KOPR
Starting member
Příspěvky: 45
Registrován: čtv zář 23, 2010 13:06

Re: nejde nastartovat

Příspěvek od carlos.KOPR » pon bře 26, 2012 15:00

Kdyz se to stalo mi tak se potkaly ventily s pistama :D ale ja aspon slysel takovou tupou ranu.
Renault Clio I. 1.2RN, vyrobeno léta páně 1994

peta1,2
Starting member
Příspěvky: 9
Registrován: úte bře 20, 2012 10:17

Re: nejde nastartovat

Příspěvek od peta1,2 » pát bře 30, 2012 07:31

děkuji za informace a nyní ta nejdůležitější. Kolik mne to bude stát? Dá se nějak nednoduše zjistit zda se ty ventily s písty potkaly nebo ne? Nechce se mi měnit řemen, když nevím jak je na tom motor. dík

Uživatelský avatar
Method-man
Advanced member
Příspěvky: 255
Registrován: pon bře 02, 2009 23:17
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Re: nejde nastartovat

Příspěvek od Method-man » pát bře 30, 2012 15:32

jednoduse ? to uvidis az rozdelas hlavu ;D budou ohly jak zizaly

saci ventil 150,-, vyfukovy 500,- (da se srovnat), remen zalezi na kvalite co chces tak 400, pumpa 1000 ? ja si koupil levnou pumpu od starline a do 14 dni opet tekla ... tesneni 100,- a prace tak 2000,- :)
aktuálně: Clio I 1.2i rv.93 40kW 8v v4
dříve: Clio I rv. 96 1.4 55kW >> Clio I rv. 91 1.2 40kW >> Škoda Felicia 1.3 >> Ford Fiesta 1.1 35kW

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5794
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: nejde nastartovat

Příspěvek od kotasekh » pát bře 30, 2012 16:22

Method-man píše:jednoduse ? to uvidis az rozdelas hlavu ;D budou ohly jak zizaly
Až rozděláš hlavu, tak ventily můžou být ohlé, ale nemusí to být vidět okem, pak se to dělá tak, že položíš hlavu na bok tak aby ležela na výfuku, a nahoru do sání liješ kerosin (benzín, nebo něco jiného vzlínavého), a pak koukáš na saci ventily, jesli je průsak mezi sedlem a ventilem. Když jo, víš co měnit (připadně zabrousit), když bude sucho, položíš hlavu na sání a liješ kapalinu do výfuku a tím zkontroluješ i výfukové ventily.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Uživatelský avatar
presscott
Senior member
Příspěvky: 1027
Registrován: stř črc 18, 2007 12:57
Bydliště: Frýdek-Místek
Kontaktovat uživatele:

Re: nejde nastartovat

Příspěvek od presscott » pon dub 02, 2012 18:32

Ano a zabrušování ventilů pomocí vrtačky a brusné pasty :D . Kamarád to takhle řešil na felicii a jezdil dál.

Jinak vodní pumpa od Starline není opravdu žádný zázrak. Já k ní dostal těsnění, které vůbec nepasovalo na rozteče děr, takže jsem mu nad popelnicí řekl ahoj a vytáhl Gasket (červený silikon). Hned na to jsem zjistil, že jeden vymezovací kolík na bloku motoru nepasuje do otvoru na pumpě, takže následovalo dovrtávání.
Dobré řešení by bylo i to, že bys našel tenhle motor někde na vrakáči nebo u známého a vzal si, co bys potřeboval. V kšeftech s použitýma dílama bývají vydřiduši a oproti novým dílům kolikrát sleví jen o takových 20%, zažil jsem i méně :roll: .
Renault Megane III Grandtour GT220
Renault Clio III Sport 2.0 16V

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5794
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: nejde nastartovat

Příspěvek od kotasekh » pon dub 02, 2012 19:04

To zabrušování teď děláme na BMW E36 2,5 24V :-D. Zanadáváš si u toho pěkně, je to drbačka, ale ventily a sedla jsou pak jak nové a neproteče přes ně ani transformátorový olej ;-). Stačí vrtačka, nějaká improvizovaná brusná pasta (solvina, práškový čistící prostředek...) a trocha šikovnosti a výsledek je super :-)
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

carlos.KOPR
Starting member
Příspěvky: 45
Registrován: čtv zář 23, 2010 13:06

Re: nejde nastartovat

Příspěvek od carlos.KOPR » pon dub 02, 2012 22:38

Me stal material 5000.
Renault Clio I. 1.2RN, vyrobeno léta páně 1994

peta1,2
Starting member
Příspěvky: 9
Registrován: úte bře 20, 2012 10:17

Re: nejde nastartovat

Příspěvek od peta1,2 » čtv zář 13, 2012 10:52

Děkuji vám všem, za vaše rady v mém problému. Ventily byly jako žížaly i když žádná velká rána nebyla slyšet. Vynikající rada byla podívat se přes nálevku oleje na pohyb ventilů, kdychych to udělal hned nemusel jsem tak pátrat. Když byl řemen přetržený žádný pohyb nebyl vidět, po opravě ano. Stačilo jen si posvítit baterkou. Všechno jsem nechal opravit - hlavu zabrousit, ventily vyměnit, i s jinými opravami cca 12tis. Kč. Když jsem to opravil tak 14dní nato autíčko naboural. NEVÍTE ZDA NĚKDO POTŘEBUJE KOUPIT "NOVÝ" MOTOR? Již nemám sílu to opravovat. dík PETA

Odpovědět

Zpět na „Renault Clio I“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 22 hostů