nejde nastartovat
Moderátoři: Moderators General, Moderators Technika
nejde nastartovat
mam clio 357KOF 1,2 rok vyroby 1998. za jízdy mi zhasl motor a už se nepodařilo nastartovat. četl jsem vaše přispěvky a šel krok za krokem, ale už nevím jak dál. vymněnil jsem palivový filtr, očistil čidlo otáček, vymnenil relátka, pojistky, - jistru na svíčkach to háže, palivo do "vstřikovací jednotky" tlačí. po startování a vytažení svíček jsou suché (bez paliva) prosím poraďte co s tím dál? točí, ale nenaskočí.
- presscott
- Senior member
- Příspěvky: 1027
- Registrován: stř črc 18, 2007 12:57
- Bydliště: Frýdek-Místek
- Kontaktovat uživatele:
Re: nejde nastartovat
Co kontrolka imobilizéru? Nebliká při pokusu o start?
Snímač otáček může mít zoxidovaný konektor, přesně tohle se mi minulý rok stalo a auto nechtělo nastartovat. A protože jsem byl daleko od domova, zkusil jsem auto pustit na trojku z kopečku dolů a normálně chytlo. Tak jsem zkusil zahýbat s kabelem od toho snímače a motor začal těžce vynechávat .
Snímač otáček může mít zoxidovaný konektor, přesně tohle se mi minulý rok stalo a auto nechtělo nastartovat. A protože jsem byl daleko od domova, zkusil jsem auto pustit na trojku z kopečku dolů a normálně chytlo. Tak jsem zkusil zahýbat s kabelem od toho snímače a motor začal těžce vynechávat .
Renault Megane III Grandtour GT220
Renault Clio III Sport 2.0 16V
Renault Clio III Sport 2.0 16V
Re: nejde nastartovat
kontrolka nebliká, všechny kontakty zkontrolovány a prostříkany kontoxem. dík
- Axlik
- Advanced member
- Příspěvky: 288
- Registrován: pon úno 07, 2011 19:28
- Bydliště: Němčice nad Hanou
Re: nejde nastartovat
Zkus oddělat filtr box a dostaneš se ke vstřikovači, řekni někomu ať ti zastartuje a dívej se jestli tam šplíchá benzín, jestli ne, problém bude tady
Clio RN 1.2 rv. 91
Všecko na něm bylo špatně, tak sem ho poslal do světa, ať se sním trápí někdo jinej
Aktuální : Clio RT 1.4 rv. 92
Všecko na něm bylo špatně, tak sem ho poslal do světa, ať se sním trápí někdo jinej
Aktuální : Clio RT 1.4 rv. 92
- presscott
- Senior member
- Příspěvky: 1027
- Registrován: stř črc 18, 2007 12:57
- Bydliště: Frýdek-Místek
- Kontaktovat uživatele:
Re: nejde nastartovat
Vzhledem k roku výroby jeho auta bych řekl, že má už motor D7F (1149ccm) a ten má vícebodové vstřikování. Vstřikovače jsou až na konci sacího potrubí a dostat se k nim je trochu problém.Axlik píše:Zkus oddělat filtr box a dostaneš se ke vstřikovači, řekni někomu ať ti zastartuje a dívej se jestli tam šplíchá benzín, jestli ne, problém bude tady
Nicméně pokud to jiskru hází, palivové čerpadlo "tlačí", hledal bych příčinu, proč se benzín nedostává až do válců. Takže překotrolovat palivové vedení a zkusit, jestli palivo opravdu doteče až do motoru.
Renault Megane III Grandtour GT220
Renault Clio III Sport 2.0 16V
Renault Clio III Sport 2.0 16V
- Axlik
- Advanced member
- Příspěvky: 288
- Registrován: pon úno 07, 2011 19:28
- Bydliště: Němčice nad Hanou
Re: nejde nastartovat
Aha, toho jsem si nevšim..Pravda..
Clio RN 1.2 rv. 91
Všecko na něm bylo špatně, tak sem ho poslal do světa, ať se sním trápí někdo jinej
Aktuální : Clio RT 1.4 rv. 92
Všecko na něm bylo špatně, tak sem ho poslal do světa, ať se sním trápí někdo jinej
Aktuální : Clio RT 1.4 rv. 92
- Method-man
- Advanced member
- Příspěvky: 255
- Registrován: pon bře 02, 2009 23:17
- Bydliště: Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: nejde nastartovat
vzdyt psal, ze do vstrikovace to dotlaci, ale svicky jsou suche, tze ne
aktuálně: Clio I 1.2i rv.93 40kW 8v v4
dříve: Clio I rv. 96 1.4 55kW >> Clio I rv. 91 1.2 40kW >> Škoda Felicia 1.3 >> Ford Fiesta 1.1 35kW
dříve: Clio I rv. 96 1.4 55kW >> Clio I rv. 91 1.2 40kW >> Škoda Felicia 1.3 >> Ford Fiesta 1.1 35kW
Re: nejde nastartovat
dle posledního snažení můžu napsat asi toto: přes nalevku oleje není patrný pohyb veltilu, ale podle pokletu je pohyblivý. problém bude asi v rozvodovém řetězu? dík
Re: nejde nastartovat
je to přetržený rozvodový řemen. Můžu jej koupit a jen vymněnit? Vím, že by se měla u toho vyměnit i kladka, ale je potřeba to nějak seřizovat, když se spodek točil a vrch stál??? a musím vypustit motorový olej než se do toho dám?
- Axlik
- Advanced member
- Příspěvky: 288
- Registrován: pon úno 07, 2011 19:28
- Bydliště: Němčice nad Hanou
Re: nejde nastartovat
A tos to nepoznal hned ? Ono když se přetrhne tak je to celkem rána kladku měnit nemusíš, ale je to na vlastní riziko, pokud spodek točil tak rozhodně je potřeba si ho nastavit podle značky tak jak má být vzhledem k ventilům..Zkusím to někde najít..Olej proč?
Clio RN 1.2 rv. 91
Všecko na něm bylo špatně, tak sem ho poslal do světa, ať se sním trápí někdo jinej
Aktuální : Clio RT 1.4 rv. 92
Všecko na něm bylo špatně, tak sem ho poslal do světa, ať se sním trápí někdo jinej
Aktuální : Clio RT 1.4 rv. 92
- Axlik
- Advanced member
- Příspěvky: 288
- Registrován: pon úno 07, 2011 19:28
- Bydliště: Němčice nad Hanou
Re: nejde nastartovat
Tady to máš
Clio RN 1.2 rv. 91
Všecko na něm bylo špatně, tak sem ho poslal do světa, ať se sním trápí někdo jinej
Aktuální : Clio RT 1.4 rv. 92
Všecko na něm bylo špatně, tak sem ho poslal do světa, ať se sním trápí někdo jinej
Aktuální : Clio RT 1.4 rv. 92
- presscott
- Senior member
- Příspěvky: 1027
- Registrován: stř črc 18, 2007 12:57
- Bydliště: Frýdek-Místek
- Kontaktovat uživatele:
Re: nejde nastartovat
To se divím, že se ti nepotkaly ventily s pístama. Řemen musel prasknout zrovna v momentě, kdy jsou ventily "na půl cesty" a nebo už můžou být ohnuté.
Pokud ti řemen prasknul, protože byl starý nebo přesluhoval, vyměnil bych raději i kladku, pro jistotu. Nejlepší je vyměnit i vodní pumpu, ale pokud zatím neteče, tak řekněme, že to není nutné...
Výměna řemenu není až tak složitá, na ozubeném kole kliky i váčky jsou rysky, stejně tak na bloku motoru. Ty speciální přípravky na demontáž vůbec nepotřebuješ. Místo aretace kliky kolíkem stačí zařadit 5. rych. stupeň a jen dohlídnout, ať nikdo netočí startérem. Největší alchymie je správně napnout rozvodový řemen, zvlášť pokud jsi to ještě nikdy nedělal. Jak je popsané v knize v přípspěvku nademnou, tak pootočení o 90° mi osobně příjde docela dost. Já vždy napínám o malinko více.
Pokud ti řemen prasknul, protože byl starý nebo přesluhoval, vyměnil bych raději i kladku, pro jistotu. Nejlepší je vyměnit i vodní pumpu, ale pokud zatím neteče, tak řekněme, že to není nutné...
Výměna řemenu není až tak složitá, na ozubeném kole kliky i váčky jsou rysky, stejně tak na bloku motoru. Ty speciální přípravky na demontáž vůbec nepotřebuješ. Místo aretace kliky kolíkem stačí zařadit 5. rych. stupeň a jen dohlídnout, ať nikdo netočí startérem. Největší alchymie je správně napnout rozvodový řemen, zvlášť pokud jsi to ještě nikdy nedělal. Jak je popsané v knize v přípspěvku nademnou, tak pootočení o 90° mi osobně příjde docela dost. Já vždy napínám o malinko více.
Renault Megane III Grandtour GT220
Renault Clio III Sport 2.0 16V
Renault Clio III Sport 2.0 16V
- Axlik
- Advanced member
- Příspěvky: 288
- Registrován: pon úno 07, 2011 19:28
- Bydliště: Němčice nad Hanou
Re: nejde nastartovat
Jo kdyby se měl člověk řídit těma "montážníma přípravkama" tak se z toho zblázní
Clio RN 1.2 rv. 91
Všecko na něm bylo špatně, tak sem ho poslal do světa, ať se sním trápí někdo jinej
Aktuální : Clio RT 1.4 rv. 92
Všecko na něm bylo špatně, tak sem ho poslal do světa, ať se sním trápí někdo jinej
Aktuální : Clio RT 1.4 rv. 92
- Method-man
- Advanced member
- Příspěvky: 255
- Registrován: pon bře 02, 2009 23:17
- Bydliště: Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: nejde nastartovat
no me se stalo to same, kdyz jsem jel z kelly s novym remenem a pumpou najednou motor zasycel, zadna rana, zacal smrdet benzin a dojel jsem, nestartovalo to. po prvni prohlidce jsem zjistil, ze se netoci vacka, presne jak rikas, tze jsem to odtahl do servisu
vysledek byl vymena remene, pumpy, zakoupeni 3 sacich ventilu a srovnani 4 vyfukovych (jen jeden to prezil a to jsem ranu NESLYSEL)
uz s tim mam zase nalitano dalsich x tisic kilometru a jede to jak predtim
duvod prasknuti: tekl mi fridex na rozvodak a ten se rozleptal (nestihl jsem vcas vymenit vadnou pumpu) - MOJE BLBOST
vysledek byl vymena remene, pumpy, zakoupeni 3 sacich ventilu a srovnani 4 vyfukovych (jen jeden to prezil a to jsem ranu NESLYSEL)
uz s tim mam zase nalitano dalsich x tisic kilometru a jede to jak predtim
duvod prasknuti: tekl mi fridex na rozvodak a ten se rozleptal (nestihl jsem vcas vymenit vadnou pumpu) - MOJE BLBOST
aktuálně: Clio I 1.2i rv.93 40kW 8v v4
dříve: Clio I rv. 96 1.4 55kW >> Clio I rv. 91 1.2 40kW >> Škoda Felicia 1.3 >> Ford Fiesta 1.1 35kW
dříve: Clio I rv. 96 1.4 55kW >> Clio I rv. 91 1.2 40kW >> Škoda Felicia 1.3 >> Ford Fiesta 1.1 35kW
-
- Starting member
- Příspěvky: 45
- Registrován: čtv zář 23, 2010 13:06
Re: nejde nastartovat
Kdyz se to stalo mi tak se potkaly ventily s pistama ale ja aspon slysel takovou tupou ranu.
Renault Clio I. 1.2RN, vyrobeno léta páně 1994
Re: nejde nastartovat
děkuji za informace a nyní ta nejdůležitější. Kolik mne to bude stát? Dá se nějak nednoduše zjistit zda se ty ventily s písty potkaly nebo ne? Nechce se mi měnit řemen, když nevím jak je na tom motor. dík
- Method-man
- Advanced member
- Příspěvky: 255
- Registrován: pon bře 02, 2009 23:17
- Bydliště: Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: nejde nastartovat
jednoduse ? to uvidis az rozdelas hlavu ;D budou ohly jak zizaly
saci ventil 150,-, vyfukovy 500,- (da se srovnat), remen zalezi na kvalite co chces tak 400, pumpa 1000 ? ja si koupil levnou pumpu od starline a do 14 dni opet tekla ... tesneni 100,- a prace tak 2000,-
saci ventil 150,-, vyfukovy 500,- (da se srovnat), remen zalezi na kvalite co chces tak 400, pumpa 1000 ? ja si koupil levnou pumpu od starline a do 14 dni opet tekla ... tesneni 100,- a prace tak 2000,-
aktuálně: Clio I 1.2i rv.93 40kW 8v v4
dříve: Clio I rv. 96 1.4 55kW >> Clio I rv. 91 1.2 40kW >> Škoda Felicia 1.3 >> Ford Fiesta 1.1 35kW
dříve: Clio I rv. 96 1.4 55kW >> Clio I rv. 91 1.2 40kW >> Škoda Felicia 1.3 >> Ford Fiesta 1.1 35kW
Re: nejde nastartovat
Až rozděláš hlavu, tak ventily můžou být ohlé, ale nemusí to být vidět okem, pak se to dělá tak, že položíš hlavu na bok tak aby ležela na výfuku, a nahoru do sání liješ kerosin (benzín, nebo něco jiného vzlínavého), a pak koukáš na saci ventily, jesli je průsak mezi sedlem a ventilem. Když jo, víš co měnit (připadně zabrousit), když bude sucho, položíš hlavu na sání a liješ kapalinu do výfuku a tím zkontroluješ i výfukové ventily.Method-man píše:jednoduse ? to uvidis az rozdelas hlavu ;D budou ohly jak zizaly
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
- presscott
- Senior member
- Příspěvky: 1027
- Registrován: stř črc 18, 2007 12:57
- Bydliště: Frýdek-Místek
- Kontaktovat uživatele:
Re: nejde nastartovat
Ano a zabrušování ventilů pomocí vrtačky a brusné pasty . Kamarád to takhle řešil na felicii a jezdil dál.
Jinak vodní pumpa od Starline není opravdu žádný zázrak. Já k ní dostal těsnění, které vůbec nepasovalo na rozteče děr, takže jsem mu nad popelnicí řekl ahoj a vytáhl Gasket (červený silikon). Hned na to jsem zjistil, že jeden vymezovací kolík na bloku motoru nepasuje do otvoru na pumpě, takže následovalo dovrtávání.
Dobré řešení by bylo i to, že bys našel tenhle motor někde na vrakáči nebo u známého a vzal si, co bys potřeboval. V kšeftech s použitýma dílama bývají vydřiduši a oproti novým dílům kolikrát sleví jen o takových 20%, zažil jsem i méně .
Jinak vodní pumpa od Starline není opravdu žádný zázrak. Já k ní dostal těsnění, které vůbec nepasovalo na rozteče děr, takže jsem mu nad popelnicí řekl ahoj a vytáhl Gasket (červený silikon). Hned na to jsem zjistil, že jeden vymezovací kolík na bloku motoru nepasuje do otvoru na pumpě, takže následovalo dovrtávání.
Dobré řešení by bylo i to, že bys našel tenhle motor někde na vrakáči nebo u známého a vzal si, co bys potřeboval. V kšeftech s použitýma dílama bývají vydřiduši a oproti novým dílům kolikrát sleví jen o takových 20%, zažil jsem i méně .
Renault Megane III Grandtour GT220
Renault Clio III Sport 2.0 16V
Renault Clio III Sport 2.0 16V
Re: nejde nastartovat
To zabrušování teď děláme na BMW E36 2,5 24V . Zanadáváš si u toho pěkně, je to drbačka, ale ventily a sedla jsou pak jak nové a neproteče přes ně ani transformátorový olej . Stačí vrtačka, nějaká improvizovaná brusná pasta (solvina, práškový čistící prostředek...) a trocha šikovnosti a výsledek je super
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
-
- Starting member
- Příspěvky: 45
- Registrován: čtv zář 23, 2010 13:06
Re: nejde nastartovat
Děkuji vám všem, za vaše rady v mém problému. Ventily byly jako žížaly i když žádná velká rána nebyla slyšet. Vynikající rada byla podívat se přes nálevku oleje na pohyb ventilů, kdychych to udělal hned nemusel jsem tak pátrat. Když byl řemen přetržený žádný pohyb nebyl vidět, po opravě ano. Stačilo jen si posvítit baterkou. Všechno jsem nechal opravit - hlavu zabrousit, ventily vyměnit, i s jinými opravami cca 12tis. Kč. Když jsem to opravil tak 14dní nato autíčko naboural. NEVÍTE ZDA NĚKDO POTŘEBUJE KOUPIT "NOVÝ" MOTOR? Již nemám sílu to opravovat. dík PETA
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 22 hostů