přepínač světel
Moderátoři: Moderators General, Moderators Technika
-
- Starting member
- Příspěvky: 17
- Registrován: pát úno 12, 2010 08:34
- Bydliště: Kingdom of Kačenka
přepínač světel
Ahoj, nemáte někdo zkušenost v čem by mohl být zakopaný pes? Jde o to, že najednou nemohu přepnout tlumená světla na dálková. Nefunguje ani světelná houkačka. Páčka normálně chodí, ale necvaká a pořád svítí tlumená světla (no lepší než obráceně).
Ve tmě moc nejezdíme, ale i tak to je nepříjemné, nehledě na to že v tomto stavu bych neprošel STK.
Napadlo mě, že by to mohlo být i nějakým přepínacím relátkem (pokud tam nějaké je), ale je mi divné že páčka necvaká, když předtím myslím cvakala.
Před časem se mi podařilo rozchodit páčku stěračů, která se zasekávala a když jsem ostříknul přední sklo, kontakt zůstával viset a vystříkala se klidně celá nádržka kapaliny, což mě maximálně iritovalo. Čerpadlo se naštěstí nespálilo a pak jsem páčku "umoudřil" Kontaktolem (ke svému překvapení). Ale obávám se že u těch světel to tak jednoduché nebude... Nevíte?
Ve tmě moc nejezdíme, ale i tak to je nepříjemné, nehledě na to že v tomto stavu bych neprošel STK.
Napadlo mě, že by to mohlo být i nějakým přepínacím relátkem (pokud tam nějaké je), ale je mi divné že páčka necvaká, když předtím myslím cvakala.
Před časem se mi podařilo rozchodit páčku stěračů, která se zasekávala a když jsem ostříknul přední sklo, kontakt zůstával viset a vystříkala se klidně celá nádržka kapaliny, což mě maximálně iritovalo. Čerpadlo se naštěstí nespálilo a pak jsem páčku "umoudřil" Kontaktolem (ke svému překvapení). Ale obávám se že u těch světel to tak jednoduché nebude... Nevíte?
Clio I 1,2, 1991, NAJETO POCTIVÝCH 60.000 km
- Method-man
- Advanced member
- Příspěvky: 255
- Registrován: pon bře 02, 2009 23:17
- Bydliště: Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: přepínač světel
jesti jsi mel i problem s packou steracu a to takovou, ze byla zoxidovana, tak prepinac svetel na tom zrejme nebude lip ... necvaka = neprepina
ps: to bych ty ostrikovace rozslapal kdyby mi tohle udelaly
ps: to bych ty ostrikovace rozslapal kdyby mi tohle udelaly
aktuálně: Clio I 1.2i rv.93 40kW 8v v4
dříve: Clio I rv. 96 1.4 55kW >> Clio I rv. 91 1.2 40kW >> Škoda Felicia 1.3 >> Ford Fiesta 1.1 35kW
dříve: Clio I rv. 96 1.4 55kW >> Clio I rv. 91 1.2 40kW >> Škoda Felicia 1.3 >> Ford Fiesta 1.1 35kW
-
- Starting member
- Příspěvky: 17
- Registrován: pát úno 12, 2010 08:34
- Bydliště: Kingdom of Kačenka
Re: přepínač světel
Však jsem přitom taky nadával, až se auto otřásalo. Zaprvý proto, že se to stalo na začátku zimy, kdy jsou ostřikovače potřeba každý 2 kilometry a pak taky s ohledem na nekřesťanskou cenu zimní kapaliny. Nehledě na to, že hrozilo spálení toho čerpadýlka.Method-man píše:jesti jsi mel i problem s packou steracu a to takovou, ze byla zoxidovana, tak prepinac svetel na tom zrejme nebude lip ... necvaka = neprepina
ps: to bych ty ostrikovace rozslapal kdyby mi tohle udelaly
Naštěstí s autem jezdí většinou manželka, která není zvyklá ostřikovače moc používat Ale že ji mám rád, tak jsem to teda opravil
Clio I 1,2, 1991, NAJETO POCTIVÝCH 60.000 km
- Jan Kalina
- Grafoman
- Příspěvky: 7144
- Registrován: čtv bře 04, 2004 17:14
- Bydliště: královéhradecko - rychnovsko
Re: přepínač světel
Páčku vyměň, cosi se tam ulomí a nejde to opravit.
R20 TS 2.0 1982/www.R20 Turbo-D.zde 2.1 1983/www.R25 V6Turbo.zde 2.5-V6 1985/R25 V6Turbo 2.5-V6 1986/www.R25 Turbo-DX.zde 2.1 1985/R25 V6 Injection 2.7-V6 1985/R25 V6 Injection 2.9-V6 1987, 1988, 1989/Express 1.4 198?/R1363 GTX Automatic 2.0 1983/R136C GTA V6 1985/2017+?/Espace V6 1993/Espace V6 1994/Espace V6 LPG 1996/XR25 1990/Express 1.9dT RT-E3 1997/Laguna 2.0 1995/Kangoo dCi 2008
*** Hledá se odcizená R25 V6 šedá, více info -->>ZDE<<-- ***
*** Hledá se odcizená R25 Baccara vínová, více info -->>ZDE<<-- ***
*** Hledá se odcizená R25 V6 šedá, více info -->>ZDE<<-- ***
*** Hledá se odcizená R25 Baccara vínová, více info -->>ZDE<<-- ***
- Method-man
- Advanced member
- Příspěvky: 255
- Registrován: pon bře 02, 2009 23:17
- Bydliště: Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: přepínač světel
v tom s tebou jsem za jedno, na benzinach stoji vic jak vodka ... ale kdyz ho koupis v kelly, jeste kdyz tam mas registraci, tak jsem na nej dostal 80% slevu
na aukru jsem videl tech pacek na prodej habadej a nebo kdyz pockas do jara az roztaji moje nahradni dily
na aukru jsem videl tech pacek na prodej habadej a nebo kdyz pockas do jara az roztaji moje nahradni dily
aktuálně: Clio I 1.2i rv.93 40kW 8v v4
dříve: Clio I rv. 96 1.4 55kW >> Clio I rv. 91 1.2 40kW >> Škoda Felicia 1.3 >> Ford Fiesta 1.1 35kW
dříve: Clio I rv. 96 1.4 55kW >> Clio I rv. 91 1.2 40kW >> Škoda Felicia 1.3 >> Ford Fiesta 1.1 35kW
Re: přepínač světel
Rozeber páku a uvidíš co s ní je http://forum.renaultclub.cz/viewtopic.php?f=86&t=36516 Je to sice novější model,ale princip by měl být stejný:oops:
Š 100 - šrot
Š 105 - šrot
Š 120 - šrot
Thalia 1,2 16V Privilege 7/2009 - nyní dcera
Megane GrandCoupe Intens Tce140 2/2023
Š 105 - šrot
Š 120 - šrot
Thalia 1,2 16V Privilege 7/2009 - nyní dcera
Megane GrandCoupe Intens Tce140 2/2023
- Method-man
- Advanced member
- Příspěvky: 255
- Registrován: pon bře 02, 2009 23:17
- Bydliště: Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: přepínač světel
podle me to budes mit vypaleny ty kontakty kdyz to "necvaka" takze ani kdybys to rozdelal, nic uz s tim nenaselas
aktuálně: Clio I 1.2i rv.93 40kW 8v v4
dříve: Clio I rv. 96 1.4 55kW >> Clio I rv. 91 1.2 40kW >> Škoda Felicia 1.3 >> Ford Fiesta 1.1 35kW
dříve: Clio I rv. 96 1.4 55kW >> Clio I rv. 91 1.2 40kW >> Škoda Felicia 1.3 >> Ford Fiesta 1.1 35kW
-
- Starting member
- Příspěvky: 17
- Registrován: pát úno 12, 2010 08:34
- Bydliště: Kingdom of Kačenka
Re: přepínač světel
Díky za odkaz, vypadá to nadějně, při rozumné rozborce páčky by se nemusela hnedka nenávratně vysypat. O víkendu má bejt teplo, tak ji vypreparuju z auta a zkusím se do ní podívat. Než vypálené mi to (podle příznaků) přijde jako buď ulomené nebo vypadlé, takže stále žije naděje na opravu páčky.
Ale už jsem taky trochu rozhodil sítě na sehnání jiné, tak uvidíme...
Ale už jsem taky trochu rozhodil sítě na sehnání jiné, tak uvidíme...
Clio I 1,2, 1991, NAJETO POCTIVÝCH 60.000 km
-
- Starting member
- Příspěvky: 17
- Registrován: pát úno 12, 2010 08:34
- Bydliště: Kingdom of Kačenka
Re: přepínač světel
Po vypreparování pohasly veškeré naděje, protože páčka je zanýtovaná, a dva nýty navíc mají na konci závit a slouží jako upevňovací. Za těchto okolností na to kašlu, protože auto skoro denně potřebujeme a jezdit bez blinkrů a světel, kdyby se mi náhodou nepovedlo složit ji zpátky, není zrovna to pravé. Takže zkusím sehnat jinou funkční a do téhle se podívám potom. Opravdu to vypadá, že se v ní něco ulomilo / vypadlo, protože to uvnitř hrká a cestuje.omnimor píše:Díky za odkaz, vypadá to nadějně, při rozumné rozborce páčky by se nemusela hnedka nenávratně vysypat. O víkendu má bejt teplo, tak ji vypreparuju z auta a zkusím se do ní podívat. Než vypálené mi to (podle příznaků) přijde jako buď ulomené nebo vypadlé, takže stále žije naděje na opravu páčky.
Ale už jsem taky trochu rozhodil sítě na sehnání jiné, tak uvidíme...
Kdybyste měl někdo jednu na prodej, dejte vědět...
Když nezapomenu, vložím sem potom poznatky z demontáže "pro další generace"
Clio I 1,2, 1991, NAJETO POCTIVÝCH 60.000 km
- presscott
- Senior member
- Příspěvky: 1027
- Registrován: stř črc 18, 2007 12:57
- Bydliště: Frýdek-Místek
- Kontaktovat uživatele:
Re: přepínač světel
Taky se mi to kdysi stalo, jako nouzové řešení (do výměny) jsem dělal to, že jsem tlumená světla vypnul, nechal svítit jen parkovačky, páčku přitáhl k sobě a při tom přitažení zapl světla. Rozsvítily se tak dálkové. Pro přepnutí na potkávačky se musí zase světla vypnout (stačí do polohy parkovaček) a zapnout. Ale není to řešení, jen komplikované obcházení
Renault Megane III Grandtour GT220
Renault Clio III Sport 2.0 16V
Renault Clio III Sport 2.0 16V
-
- Starting member
- Příspěvky: 17
- Registrován: pát úno 12, 2010 08:34
- Bydliště: Kingdom of Kačenka
Re: přepínač světel
AUTOR:omnimor píše:Po vypreparování pohasly veškeré naděje, protože páčka je zanýtovaná, a dva nýty navíc mají na konci závit a slouží jako upevňovací. Za těchto okolností na to kašlu, protože auto skoro denně potřebujeme a jezdit bez blinkrů a světel, kdyby se mi náhodou nepovedlo složit ji zpátky, není zrovna to pravé. Takže zkusím sehnat jinou funkční a do téhle se podívám potom. Opravdu to vypadá, že se v ní něco ulomilo / vypadlo, protože to uvnitř hrká a cestuje.omnimor píše:Díky za odkaz, vypadá to nadějně, při rozumné rozborce páčky by se nemusela hnedka nenávratně vysypat. O víkendu má bejt teplo, tak ji vypreparuju z auta a zkusím se do ní podívat. Než vypálené mi to (podle příznaků) přijde jako buď ulomené nebo vypadlé, takže stále žije naděje na opravu páčky.
Ale už jsem taky trochu rozhodil sítě na sehnání jiné, tak uvidíme...
Kdybyste měl někdo jednu na prodej, dejte vědět...
Když nezapomenu, vložím sem potom poznatky z demontáže "pro další generace"
Takže vkládám mírně neplánované pokračování (a zakončení) tématu. Když jsem sehnal náhradní páčku, tuto jsem odložil v garáži, že až bude čas podívám se do ní. Zaplaťpámbu že čas nebyl, protože ta náhradní mrška přestala ani ne po 2 měsících fungovat taky - pro změnu spínala pouze dálkový, potkávačky prostě nesvítily. (Dělal jsem si srandu, že když budeme chtít přepnout světla vyměníme páčky ) Do auta jsem teda vrátil tu původní a naopak jsem zkusil rozebrat tu "novou". Byl to teda ten starší typ - hranatý, ale jelikož funkčně, "konektorově" i vnějším vzhledem pouzdra je totožná, myslím že u kulaté páčky mnoho rozdílů ve střevech nebude.
Pouzdro jsem teda rozdělal odvrtáním spojovacích nýtů a oddělením obou půlek. To šlo celkem lehce, pro opětovné spojení by se musely vzít nové dlouhé Al nýty nebo šroubky. Myslím ale, že to nebude u nikoho aktuální, protože po sejmutí krytu následuje celkem očekávaná věc, a to že se z toho vysype na hromádku směs kontaktů, pružinek a různých plastových dílů, vše obaleno v mazivu, takže bych chtěl vidět někoho kdo by to dával dohromady. Možná milovník hlavolamů by se s tím rád pár hodin zabavil
Takže tak, opravit se to prostě nedá...
Jinak příčina té nefunkce byly vypálené kontakty, čemuž mimochodem předcházely čmoudíky od volantu (přemístili jsme následně do auta hasičák ) Takže závada stejně spolehlivě neopravitelná. Možná by pomohlo nanesení větší vrstvy cínu, ale je otázka jak dlouho by tam vydržel.
Clio I 1,2, 1991, NAJETO POCTIVÝCH 60.000 km
Re: přepínač světel
zasa odpovedam na uz stare tama, no niekomu to moze pomoct aj teraz. ja som mal problem s hmlovkami. zrovna na prd pocasie clovek chce zapnut zadne hmlovky nech ho na dialnici niekto nezostreli a nic. pocas jazdy som premyslal, cim by to tak mohlo byt. ked som ich zapinal, blikla kontrolka a bolo po vsetkom. myslel som, ze len poistka. no v hustom dazdi na dialnici nebudem menit poistku. cestou sa pocasie umudrilo a uz ich nebolo treba. no nefunkcne boli stale. po dojazde do ciela ma prekvapilo niekolko zisteni.
hmlovky isli iba pri zapnuti lavej smerovky
pri vypnutych smerovkach jemnym potlačením packy smerom dolu - ako sa prepinali dialkove na starych skodovkach
pri zapnutej pravej smerovka nesli vobec nijak
po demontaži celej packy a spekulovani ako ju rozoberiem, som si vsimol zlomeny kabel, co viedol zo zakladne packy priamo do packy. takze jednoduche spojenie pajkovackou a vsetko funguje ako ma.
hmlovky isli iba pri zapnuti lavej smerovky
pri vypnutych smerovkach jemnym potlačením packy smerom dolu - ako sa prepinali dialkove na starych skodovkach
pri zapnutej pravej smerovka nesli vobec nijak
po demontaži celej packy a spekulovani ako ju rozoberiem, som si vsimol zlomeny kabel, co viedol zo zakladne packy priamo do packy. takze jednoduche spojenie pajkovackou a vsetko funguje ako ma.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 23 hostů