přepínač světel

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátoři: Moderators General, Moderators Technika

Odpovědět
omnimor
Starting member
Příspěvky: 17
Registrován: pát úno 12, 2010 08:34
Bydliště: Kingdom of Kačenka

přepínač světel

Příspěvek od omnimor » stř led 05, 2011 14:35

Ahoj, nemáte někdo zkušenost v čem by mohl být zakopaný pes? Jde o to, že najednou nemohu přepnout tlumená světla na dálková. Nefunguje ani světelná houkačka. Páčka normálně chodí, ale necvaká a pořád svítí tlumená světla (no lepší než obráceně).
Ve tmě moc nejezdíme, ale i tak to je nepříjemné, nehledě na to že v tomto stavu bych neprošel STK.

Napadlo mě, že by to mohlo být i nějakým přepínacím relátkem (pokud tam nějaké je), ale je mi divné že páčka necvaká, když předtím myslím cvakala.

Před časem se mi podařilo rozchodit páčku stěračů, která se zasekávala a když jsem ostříknul přední sklo, kontakt zůstával viset a vystříkala se klidně celá nádržka kapaliny, což mě maximálně iritovalo. Čerpadlo se naštěstí nespálilo a pak jsem páčku "umoudřil" Kontaktolem (ke svému překvapení). Ale obávám se že u těch světel to tak jednoduché nebude... Nevíte?
Clio I 1,2, 1991, NAJETO POCTIVÝCH 60.000 km :-)

Uživatelský avatar
Method-man
Advanced member
Příspěvky: 256
Registrován: pon bře 02, 2009 23:17
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Re: přepínač světel

Příspěvek od Method-man » stř led 05, 2011 17:13

jesti jsi mel i problem s packou steracu a to takovou, ze byla zoxidovana, tak prepinac svetel na tom zrejme nebude lip ... necvaka = neprepina :-)

ps: to bych ty ostrikovace rozslapal kdyby mi tohle udelaly :D
aktuálně: Clio I 1.2i rv.93 40kW 8v v4
dříve: Clio I rv. 96 1.4 55kW >> Clio I rv. 91 1.2 40kW >> Škoda Felicia 1.3 >> Ford Fiesta 1.1 35kW

omnimor
Starting member
Příspěvky: 17
Registrován: pát úno 12, 2010 08:34
Bydliště: Kingdom of Kačenka

Re: přepínač světel

Příspěvek od omnimor » stř led 05, 2011 20:18

Method-man píše:jesti jsi mel i problem s packou steracu a to takovou, ze byla zoxidovana, tak prepinac svetel na tom zrejme nebude lip ... necvaka = neprepina :-)

ps: to bych ty ostrikovace rozslapal kdyby mi tohle udelaly :D
Však jsem přitom taky nadával, až se auto otřásalo. Zaprvý proto, že se to stalo na začátku zimy, kdy jsou ostřikovače potřeba každý 2 kilometry a pak taky s ohledem na nekřesťanskou cenu zimní kapaliny. Nehledě na to, že hrozilo spálení toho čerpadýlka.

Naštěstí s autem jezdí většinou manželka, která není zvyklá ostřikovače moc používat :D :D Ale že ji mám rád, tak jsem to teda opravil :wink:
Clio I 1,2, 1991, NAJETO POCTIVÝCH 60.000 km :-)

Uživatelský avatar
Jan Kalina
Grafoman
Příspěvky: 7985
Registrován: čtv bře 04, 2004 17:14
Bydliště: královéhradecko - rychnovsko

Re: přepínač světel

Příspěvek od Jan Kalina » stř led 05, 2011 22:12

Páčku vyměň, cosi se tam ulomí a nejde to opravit.
R20 TS 2.0 1982/www.R20 Turbo-D.zde 2.1 1983/www.R25 V6Turbo.zde 2.5-V6 1985/R25 V6Turbo 2.5-V6 1986/www.R25 Turbo-DX.zde 2.1 1985/R25 V6 Injection 2.7-V6 1985/R25 V6 Injection 2.9-V6 1987, 1988, 1989/Express 1.4 198?/R1363 GTX Automatic 2.0 1983/R136C GTA V6 1985/2017+?/Espace V6 LPG 1996/XR25 1990/Express 1.9d RT-E3 1997
*** Hledá se odcizená R25 V6 šedá, více info -->>ZDE<<-- ***
*** Hledá se odcizená R25 Baccara vínová, více info -->>ZDE<<-- ***

Uživatelský avatar
Method-man
Advanced member
Příspěvky: 256
Registrován: pon bře 02, 2009 23:17
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Re: přepínač světel

Příspěvek od Method-man » čtv led 06, 2011 00:26

v tom s tebou jsem za jedno, na benzinach stoji vic jak vodka :lol: ... ale kdyz ho koupis v kelly, jeste kdyz tam mas registraci, tak jsem na nej dostal 80% slevu :D

na aukru jsem videl tech pacek na prodej habadej a nebo kdyz pockas do jara az roztaji moje nahradni dily :rolling:
aktuálně: Clio I 1.2i rv.93 40kW 8v v4
dříve: Clio I rv. 96 1.4 55kW >> Clio I rv. 91 1.2 40kW >> Škoda Felicia 1.3 >> Ford Fiesta 1.1 35kW

amater3
Senior member
Příspěvky: 1415
Registrován: sob bře 14, 2009 21:05
Bydliště: Galanta

Re: přepínač světel

Příspěvek od amater3 » čtv led 06, 2011 16:55

Rozeber páku a uvidíš co s ní je http://forum.renaultclub.cz/viewtopic.php?f=86&t=36516 Je to sice novější model,ale princip by měl být stejný:oops:
Thalia 1,2 16V Privilege 7/2009
Obrázek

Uživatelský avatar
Method-man
Advanced member
Příspěvky: 256
Registrován: pon bře 02, 2009 23:17
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Re: přepínač světel

Příspěvek od Method-man » čtv led 06, 2011 22:10

podle me to budes mit vypaleny ty kontakty kdyz to "necvaka" takze ani kdybys to rozdelal, nic uz s tim nenaselas
aktuálně: Clio I 1.2i rv.93 40kW 8v v4
dříve: Clio I rv. 96 1.4 55kW >> Clio I rv. 91 1.2 40kW >> Škoda Felicia 1.3 >> Ford Fiesta 1.1 35kW

omnimor
Starting member
Příspěvky: 17
Registrován: pát úno 12, 2010 08:34
Bydliště: Kingdom of Kačenka

Re: přepínač světel

Příspěvek od omnimor » pát led 07, 2011 08:24

Díky za odkaz, vypadá to nadějně, při rozumné rozborce páčky by se nemusela hnedka nenávratně vysypat. O víkendu má bejt teplo, tak ji vypreparuju z auta a zkusím se do ní podívat. Než vypálené mi to (podle příznaků) přijde jako buď ulomené nebo vypadlé, takže stále žije naděje na opravu páčky.
Ale už jsem taky trochu rozhodil sítě na sehnání jiné, tak uvidíme...
Clio I 1,2, 1991, NAJETO POCTIVÝCH 60.000 km :-)

omnimor
Starting member
Příspěvky: 17
Registrován: pát úno 12, 2010 08:34
Bydliště: Kingdom of Kačenka

Re: přepínač světel

Příspěvek od omnimor » pon led 10, 2011 05:39

omnimor píše:Díky za odkaz, vypadá to nadějně, při rozumné rozborce páčky by se nemusela hnedka nenávratně vysypat. O víkendu má bejt teplo, tak ji vypreparuju z auta a zkusím se do ní podívat. Než vypálené mi to (podle příznaků) přijde jako buď ulomené nebo vypadlé, takže stále žije naděje na opravu páčky.
Ale už jsem taky trochu rozhodil sítě na sehnání jiné, tak uvidíme...
Po vypreparování pohasly veškeré naděje, protože páčka je zanýtovaná, a dva nýty navíc mají na konci závit a slouží jako upevňovací. Za těchto okolností na to kašlu, protože auto skoro denně potřebujeme a jezdit bez blinkrů a světel, kdyby se mi náhodou nepovedlo složit ji zpátky, není zrovna to pravé. Takže zkusím sehnat jinou funkční a do téhle se podívám potom. Opravdu to vypadá, že se v ní něco ulomilo / vypadlo, protože to uvnitř hrká a cestuje.

Kdybyste měl někdo jednu na prodej, dejte vědět...

Když nezapomenu, vložím sem potom poznatky z demontáže "pro další generace" :wink:
Clio I 1,2, 1991, NAJETO POCTIVÝCH 60.000 km :-)

Uživatelský avatar
presscott
Senior member
Příspěvky: 1039
Registrován: stř črc 18, 2007 12:57
Bydliště: Frýdek-Místek
Kontaktovat uživatele:

Re: přepínač světel

Příspěvek od presscott » úte led 18, 2011 01:06

Taky se mi to kdysi stalo, jako nouzové řešení (do výměny) jsem dělal to, že jsem tlumená světla vypnul, nechal svítit jen parkovačky, páčku přitáhl k sobě a při tom přitažení zapl světla. Rozsvítily se tak dálkové. Pro přepnutí na potkávačky se musí zase světla vypnout (stačí do polohy parkovaček) a zapnout. Ale není to řešení, jen komplikované obcházení :D
Renault Clio II 1,6 16V
Renault Clio III Sport 2.0 16V

omnimor
Starting member
Příspěvky: 17
Registrován: pát úno 12, 2010 08:34
Bydliště: Kingdom of Kačenka

Re: přepínač světel

Příspěvek od omnimor » pát bře 18, 2011 06:10

omnimor píše:
omnimor píše:Díky za odkaz, vypadá to nadějně, při rozumné rozborce páčky by se nemusela hnedka nenávratně vysypat. O víkendu má bejt teplo, tak ji vypreparuju z auta a zkusím se do ní podívat. Než vypálené mi to (podle příznaků) přijde jako buď ulomené nebo vypadlé, takže stále žije naděje na opravu páčky.
Ale už jsem taky trochu rozhodil sítě na sehnání jiné, tak uvidíme...
Po vypreparování pohasly veškeré naděje, protože páčka je zanýtovaná, a dva nýty navíc mají na konci závit a slouží jako upevňovací. Za těchto okolností na to kašlu, protože auto skoro denně potřebujeme a jezdit bez blinkrů a světel, kdyby se mi náhodou nepovedlo složit ji zpátky, není zrovna to pravé. Takže zkusím sehnat jinou funkční a do téhle se podívám potom. Opravdu to vypadá, že se v ní něco ulomilo / vypadlo, protože to uvnitř hrká a cestuje.

Kdybyste měl někdo jednu na prodej, dejte vědět...

Když nezapomenu, vložím sem potom poznatky z demontáže "pro další generace" :wink:
AUTOR:
Takže vkládám mírně neplánované pokračování (a zakončení) tématu. Když jsem sehnal náhradní páčku, tuto jsem odložil v garáži, že až bude čas podívám se do ní. Zaplaťpámbu že čas nebyl, protože ta náhradní mrška přestala ani ne po 2 měsících fungovat taky - pro změnu spínala pouze dálkový, potkávačky prostě nesvítily. (Dělal jsem si srandu, že když budeme chtít přepnout světla vyměníme páčky :D :D ) Do auta jsem teda vrátil tu původní a naopak jsem zkusil rozebrat tu "novou". Byl to teda ten starší typ - hranatý, ale jelikož funkčně, "konektorově" i vnějším vzhledem pouzdra je totožná, myslím že u kulaté páčky mnoho rozdílů ve střevech nebude.
Pouzdro jsem teda rozdělal odvrtáním spojovacích nýtů a oddělením obou půlek. To šlo celkem lehce, pro opětovné spojení by se musely vzít nové dlouhé Al nýty nebo šroubky. Myslím ale, že to nebude u nikoho aktuální, protože po sejmutí krytu následuje celkem očekávaná věc, a to že se z toho vysype na hromádku směs kontaktů, pružinek a různých plastových dílů, vše obaleno v mazivu, takže bych chtěl vidět někoho kdo by to dával dohromady. Možná milovník hlavolamů by se s tím rád pár hodin zabavil :wink:

Takže tak, opravit se to prostě nedá...

Jinak příčina té nefunkce byly vypálené kontakty, čemuž mimochodem předcházely čmoudíky od volantu (přemístili jsme následně do auta hasičák 8) ) Takže závada stejně spolehlivě neopravitelná. Možná by pomohlo nanesení větší vrstvy cínu, ale je otázka jak dlouho by tam vydržel.
Clio I 1,2, 1991, NAJETO POCTIVÝCH 60.000 km :-)

uško
Starting member
Příspěvky: 12
Registrován: stř lis 13, 2013 22:50

Re: přepínač světel

Příspěvek od uško » sob říj 17, 2015 21:36

zasa odpovedam na uz stare tama, no niekomu to moze pomoct aj teraz. ja som mal problem s hmlovkami. zrovna na prd pocasie clovek chce zapnut zadne hmlovky nech ho na dialnici niekto nezostreli a nic. pocas jazdy som premyslal, cim by to tak mohlo byt. ked som ich zapinal, blikla kontrolka a bolo po vsetkom. myslel som, ze len poistka. no v hustom dazdi na dialnici nebudem menit poistku. cestou sa pocasie umudrilo a uz ich nebolo treba. no nefunkcne boli stale. po dojazde do ciela ma prekvapilo niekolko zisteni.
hmlovky isli iba pri zapnuti lavej smerovky
pri vypnutych smerovkach jemnym potlačením packy smerom dolu - ako sa prepinali dialkove na starych skodovkach
pri zapnutej pravej smerovka nesli vobec nijak
po demontaži celej packy a spekulovani ako ju rozoberiem, som si vsimol zlomeny kabel, co viedol zo zakladne packy priamo do packy. takze jednoduche spojenie pajkovackou a vsetko funguje ako ma.

Odpovědět

Zpět na „Renault Clio I“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů