imobilizer

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátoři: Moderators General, Moderators Technika

loupezniku41
Starting member
Příspěvky: 10
Registrován: sob kvě 01, 2010 16:56

imobilizer

Příspěvek od loupezniku41 » sob kvě 01, 2010 17:29

prosím,nevíte někdo jak dostat čtyřmístný kod do klíče u Renault Clio r.v.1997 po výměně baterky,čtyřmístný kod znám,moc děkuji
mail:K.R.L@seznam.cz

Uživatelský avatar
Davidak79
Moderátor
Příspěvky: 9464
Registrován: čtv črc 26, 2007 19:03
Bydliště: Litoměřicko

Příspěvek od Davidak79 » sob kvě 01, 2010 22:06

Napíšu ti dva způsoby které fungují na Lagunu I myslím že to bude stejné i na Clio

zadání kodu pomocí lačítka pal PC
kod imobilizeru příklad 2312
odemkneš auto klíčem
sedneš na sedačku
klíček vložíč do zapalování otočíš do polohy II (kontrolka imo bliká jako šílená)
sešlápneš plyn pedál na podlahu držíš ho a tlačítkem pal PC na páčce stěračů zadáš první číslo kodu 2 stiskneš 2x (pustíš plyn)
sešlápneš znovu plyn a tlačítkem pal PC zadáš druhé číslo 3 zmačkneš 3x (pustíš plyn)
znovu sešlápneš plyn a zadáváš tlačítkem pal PC třetí číslo 1 stiskneš 1x (pustíš plyn)
znovu sešlápneš plyn a zadáš čtvrté číslo 2 stiskneš 2x (pustíš plyn) po úspěšném zadání kontrolka imo přestane blikat a můžeš startovat

zadání kodu tlačítkem u ruční brzdy s červenou diodou (centrál)
čislo kodu příklad 1231
odemknete auto ručne klíčem
sedneš na sedačku
vložení klíče do zapalování a otočení do polohy II (kontrolka na tlačítku u ruční brzdy bliká jako šílená)
zadání prvního čísla stisknete tlačítko u ruční brzdy směrem do zadu a držíte stisknuté a dioda začne blikat pomalu necháte jí bliknout 1x (pustíte tlačítko)
zadání druhého čísla znovu stisknete tlačítko u ruční brzdy směrem do zadu držíte stisknuté diodu necháte bliknout 2x (pustíte tlačítko)
zadání třetího čísla znovu stisknete tlačítko u ruční brzdy směrem do zadu držíte stisknuté a diodu necháte bliknout 3x (pustíte tlačítko)
zadání čtvrtého čísla znovu stisknete tlačítko u ruční brzdy směrem do zadu držíte stisknuté a diodu necháte bliknout 1x (pustíte tlačítko)
po úspěšném zadání dioda bude svítit a můžete startovat
Peugeot 508 GT SW 2,2HDI 2014 FULL
204PS@450Nm >>>odbrzděných 230PS@524Nm



EX:Škoda 105 ,120,125,Felicia , Peugeot 205, Laguna I 1.8 8v RT , Laguna II 2,0T Initiale 120kw 270nm >>> 143kw 340nm , VW Caddy 2.0TDI 2019

loupezniku41
Starting member
Příspěvky: 10
Registrován: sob kvě 01, 2010 16:56

imobilizer

Příspěvek od loupezniku41 » ned kvě 02, 2010 07:49

moc děkuji za odpověď,hned to jdu vyzkoušet,přeji ti hezký den

loupezniku41
Starting member
Příspěvky: 10
Registrován: sob kvě 01, 2010 16:56

imobilizer

Příspěvek od loupezniku41 » ned kvě 02, 2010 09:09

tak jsem vyzkoušel oba způsoby a nejde to,asi proto,že nemám na páčce stěrače PC Pal,ale mám na panelu před řadící pákou knoflík na kterém bliká červené světlo,tím jde zadat kod a nastartuji,když však vypnu motor a vozidlo opustím,kod z klíče se vytratí a musím to zase opakovat,myslel jsem jak dostat kod nastálo do klíče aby pracoval dákově otevřít dveře a tím nabudil i startování a já nemusel mačkat čtyřkodové číslo znova a znova,stejně ti děkuji a přeji krásný den

Nick_of_the_time
Experienced member
Příspěvky: 606
Registrován: pon dub 19, 2010 17:32
Bydliště: Chodová Planá

Příspěvek od Nick_of_the_time » ned kvě 02, 2010 09:22

ahoj, před pár lety jsem četl na foru http://renault-megane.cz způsob jak synchronizovat klíč, zkus se podívat tam myslím že pro jedničkové Clio to bude stejné.
od 17.6. Renault Thalia Privilége 1,2 16V

ex: Renault Megane Scenic Centrury 1,6e 66Kw/90HP

Uživatelský avatar
Davidak79
Moderátor
Příspěvky: 9464
Registrován: čtv črc 26, 2007 19:03
Bydliště: Litoměřicko

Příspěvek od Davidak79 » ned kvě 02, 2010 09:33

jj, to je jasný že po nějaké době se blokne znovu imo a musí se zadat znovu kod, zkus tu synchronizaci klíče je popsaná zde na foru několikrát. Ještě mrkni jestli nemáš danou špatně baterku v klíči.
Peugeot 508 GT SW 2,2HDI 2014 FULL
204PS@450Nm >>>odbrzděných 230PS@524Nm



EX:Škoda 105 ,120,125,Felicia , Peugeot 205, Laguna I 1.8 8v RT , Laguna II 2,0T Initiale 120kw 270nm >>> 143kw 340nm , VW Caddy 2.0TDI 2019

loupezniku41
Starting member
Příspěvky: 10
Registrován: sob kvě 01, 2010 16:56

imobilizer

Příspěvek od loupezniku41 » ned kvě 02, 2010 10:00

ahoj,moc děkuji za odpověď,klíček vysílá zkoušel jsem to na mobilu,někde jsem to tady vyčetl,pomocí foťáku mobilu,ale ten návod na synchroznizaci nemůžu za boha nelézt,prosím poraďte někdo jak se to dělá a nebo kde to tady je,moc děkuji,imobilizeru nic není,mám dva klíčky jeden den a druhý po výměně baterky nic,moc děkuji

Uživatelský avatar
xkuce01
Junior member
Příspěvky: 235
Registrován: úte led 27, 2009 23:54
Bydliště: olomoucký kraj

Příspěvek od xkuce01 » ned kvě 02, 2010 13:52

Tohle jsem našel, myslím na twingo klubu, můžeš to zkusit:

Návod na odblokování imobilizéru a synchronizaci klíče u Twinga 1.generace s IR přenosem kódu

UPOZORNĚNÍ: Tento postup jsem úspěšně aplikoval na Twingo vyrobené na přelomu roku 1995 a 1996. Existují odlišnosti u řídících jednotek a dekodérů imobilizéru u různých roků výroby. Použití tohoto postupu je na vlastní nebezpečí, za případné škody Vám nikdo neručí!!!!

K mému vozu mám jen jeden klíč, který najednou přestal odemykat. Dostal jsem se tedy do svízelné situace, kdy jsem nemohl odblokovat imobilizér a tím pádem nastartovat.

Než začnete cokoli synchronizovat a odblokovávat, vyměnte baterie v klíčku (CR 2016 od Panasonicu), pak bývá ve spoustě případů problém vyřešen!!!!

1. Ruční odblokování imobilizéru
K němu je nutný kód imobilizéru. Získáme ho jen od autorizovaného servisu renault na základě VINu auta. Oficiálně by vám ho neměly sdělit, zkušenost je taková, že z některých servisů ho prostě nedostanete, jiné vám ho řeknou za 500Kč a jsou i takové, které vám ho prozradí zdarma, chce to zkoušet a doufat, že natrefíte na rozumného člověka-servisáka. Než se do servisu vypravíte, vezměte si sebou doklady k spolehlivému prokázání vašeho vlastnictví daného twinga. Pokud budete mít štěstí, odnesete si z servisu 4-místný kód.

Postup zadávání:
- sedněte si do auta a otočte klíčkem v zapalování aby se rozsvítili kontrolky
- počkejte až zhasne kontrolka elektroniky motoru (oranžový obdélníček s „klikyhákem“ přes sebe), kontrolka imobilizéru se rychle rozbliká (imobilizér je zablokován)
- zmáčkněte a držte zmáčknuté tlačítko na páčce stěračů (běžně slouží k přepínaní údajů na displeji v kapličce), kontrolka imobilizéru (červený kruh) po několika vteřinách zhasne a začne pomalu blikat. Pokud je první číslice např.3 nechte ji 3x bliknout a pak tlačítko uvolněte. Nyní je kontrolka zhasnutá a máte zadanou 1. číslici z kódu
- opět zmáčkněte a držte zmáčknuté tlačítko z předchozího bodu, kontrolka imobilizéru opět začne pomalu blikat, po počtu bliknutí odpovídající 2. číslu kódu tlačítko opět uvolněte.
- zadejte stejným způsobem všechny 4 čísla kódu. Po poslední číslici opět uvolněte tlačítko. Pokud jste zadali správně všechny 4 číslice, automobil by se měl nechat nastartovat.
Pokud nelze stále nastartovat (imobilizér se chová jako zablokovaný):
- špatně jste zadali kód, zkuste to znovu
- nemáte správný kód, pravděpodobně byla majitelem před vámi vyměněna řídící jednotka a servis o tom nemá záznam. Jedinou vaší šancí je sehnat nějakého kutila nebo vysloužilého zloděje, který imobilizér „natvrdo“ odstaví.

2. Synchronizace klíče s řídící jednotkou
Pokud nám přestala řídící jednotka akceptovat kód klíče (tzn. řídící jednotka přijme kód, ale neodemkne auto a neodblokuje imobilizér, u mého twinga se to projevuje rozsvícením kontrolky imobilizéru při zmáčknutí klíče) máte pravděpodobně rozsynchronizován klíč a řídící jednotku. Pokud jednotka nereaguje na klíč je možné, že je nefunkční a nevysílá kód, viz. 3.část toho návodu.

Postup synchronizace:
- máme odemknuté auto (tlačítkem centrálu u vnitřního osvětlení)
- ručně odblokujeme imobilizér ( 1. kapitola)
- vytáhneme klíček ze zapalování
- stiskneme tlačítko centrálu (auto zamkneme)
- stiskneme tlačítko centrálu podruhé (auto odemkneme) a držíme tlačítko stále stisknuté, mačkáme tlačítku na plipu (klíč s elektronikou) tak dlouho až auto začne reagovat (zamykat a odemykat)
- pak uvolníme tlačítko centrálu, nyní by mělo být odemykání klíčem „dálkově“ plně funkční

3. Kontrola funkčnosti klíče
Diodu klíče namíříme do objektivu digitálního fotoaparátu s CCD snímačem, tedy snímačem citlivým na infra-spektrum světla. Zmačkneme tlačítko na klíči a sledujeme displej fotoaparátu, na kterém bychom měli vidět diodu zřetelně se rozsvítit, bliknout. Pokud se tak stane, MĚL by klíč fungovat a v 95% případů tomu tak je. Jestliže však dioda nesvítí, máme problém. Je možné klíč rozdělat a zkusit „napružit“ kontakty na baterii, pod silnou lupou zkontrolovat jestli na tištěném spoji není tzv.. „studeňák“, tedy pokud není někde přerušená „cestička“, nebo utrženy kontakt. Pak potřebujeme někoho, kdo má silné nervy a praxi s mikropájkou. Pokud se nám nepodaří objevit „studeňák“ nebo klíč vysílá ale nedaří se nám ho synchronizovat, je pravděpodobně vadný. Pak musíme navštívit autorizovaný servis, kde nám prodají klíč na základě VINu, opět platí to, že aby fungoval, musíme mít v autě originální řídící jednotku.

4. Závěr
Celá elektronika imobilizéru a centrálního zamykání je velmi složitá, může se pokazit dekodér, řídící jednotka, někde může být přerušen drát atd. Pokud se nám nedaří pomocí informací v tomto návodě automobil a imobilizér „oživit“ je nutnost navštívit autorizovaný servis, kde mají příslušné diagnostické přístroje a možnost objednání náhradního dílu. Tato možnost bývá ovšem celkem drahá, u starších vozů někdy převyšuje cenu celého auta, pak nám zbývá už zmiňovaná možnost s „odstavením“ imobilizéru a oželením centrálního zamykání, k tomu je však třeba velmi šikovného člověka-autoelektrikáře s praxí. Já osobně vím jen o jednom z Ostravy, kontakt na něj lze nalézt na diskuzním fóru Renault Clubu ČR www.renaultclub.cz .

Made by Oťas
Renault Clio I phase 3, 1.2 8V, D7F, RN (dodaný otáčkoměr+mlhovky+el.stahování oken+stabilizátor, rýsuje se palubní počítač)

loupezniku41
Starting member
Příspěvky: 10
Registrován: sob kvě 01, 2010 16:56

imobilizer

Příspěvek od loupezniku41 » ned kvě 02, 2010 19:17

moc děkuji za návody jak sladit klíč a imobilizer,vyzkoušel jsem oba návody a zase nic,myslím,si,že závada bude v klíči,na foťák v mobilu vysílá ale asi to nejde do něho,jeden klíč pracuje dobře a ten druhý prostě nic,nevím už co s tím,jestli je studeňák někde,nevím,přeletovat se to neodvážím asi bych to sletoval všechno dohromady,jestli je vadný přijímač v klíči neumím zjistit,ale moc děkuji za snahu poradit,díky

loupezniku41
Starting member
Příspěvky: 10
Registrován: sob kvě 01, 2010 16:56

Příspěvek od loupezniku41 » pon kvě 10, 2010 20:02

prosím,mám Renault Clio 1.2 r.v.1997.jeden z klíčů není funkční,opravit nejde,mám možnost sehnat z vrakoviště stejný klíč ale z jiné Clia.je možné takový klíč spárovat s imobilizerem v mém Cliu?prodejce za něj chce 500Kč,prosím o radu abych neplatil něco co není možné,moc děkuji za odpověď

Uživatelský avatar
xkuce01
Junior member
Příspěvky: 235
Registrován: úte led 27, 2009 23:54
Bydliště: olomoucký kraj

Příspěvek od xkuce01 » pon kvě 10, 2010 21:28

Spárovat jistě nepůjde, já mám stejnej problém jako ty-taky mám dva, jeden funguje bez problémů a jeden se nechytá-baterka dobrá, plošnej spoj vypadá taky v pohodě ale nějak blíž jsem to nezkoumal.
Renault Clio I phase 3, 1.2 8V, D7F, RN (dodaný otáčkoměr+mlhovky+el.stahování oken+stabilizátor, rýsuje se palubní počítač)

loupezniku41
Starting member
Příspěvky: 10
Registrován: sob kvě 01, 2010 16:56

Příspěvek od loupezniku41 » pon kvě 10, 2010 21:53

děkuji ti za radu,taky klíč vypadá,že je OK,ale nejde,myslel jsem,že když se vymení vnitřní destička a spáruje se jak jsem tady četl postup spárování klíč-imobilizer,že by to mohlo šlapat,ale když píšeš,že to nejde tak nebudu dávat 500Kč a mít nefunkční dva,dík

loupezniku41
Starting member
Příspěvky: 10
Registrován: sob kvě 01, 2010 16:56

Příspěvek od loupezniku41 » sob kvě 22, 2010 19:00

Prosím,nemá někdo klíč z bouračky a nebo vyřazeného Renault Clia 1.2,r.v.1997.s jedním ovládacím prvkem?stačila by mi jen vnitřní elektronická destička,pokud ano,kontaktní mail:K.R.L@seznam.cz,poslal bych fotku klíče a domluvili by jsme se zda to je on,zaplatím,děkuji

Uživatelský avatar
Ivan1
Experienced member
Příspěvky: 769
Registrován: čtv pro 20, 2007 21:10
Bydliště: Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ivan1 » ned kvě 23, 2010 06:53

Taký klúč vydražíš na UK Ebay za 3-5 GBP, sám som si ho tak vydražil , a ked bude čas idem k špecialistovi na autoelektriku, ktorý povedal že nakodovať klúč nie je problém - potrebujem len spárovať DO na odomykanie. Mám len jeden, chcem druhý do rezervy, ale imobilizér mám už dávno vyradený, urobil to ešte predošlí majitel... Úplne zbytočná súčasť auta, nemám ho nemám s ním problém :D
Renault Scénic 1.9 DCi rv 2001 + Renault Scénic 2.0i 16V LPG rv 2001 + Subaru Legacy AWD 2.5i rv2005
ex: Renault Scénic 1.9 Dti phase II, rv1999

loupezniku41
Starting member
Příspěvky: 10
Registrován: sob kvě 01, 2010 16:56

Příspěvek od loupezniku41 » ned kvě 23, 2010 08:00

hezký den,ty se máš,že nemáš imobilizer,taky jsem obešel pár specialistů na elektroniku,ale žádný se nechce pustit do vyřazení imobilizeru,3-5 GBP,bych rád dal,jen ho sehnat,ten můj druhý je vadný,sice vysílá do do foťáku bílé kolečko,ale spárovat nejde,neodemkne a neodblokuje imo,děkuji za odpověď

Uživatelský avatar
Ivan1
Experienced member
Příspěvky: 769
Registrován: čtv pro 20, 2007 21:10
Bydliště: Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ivan1 » ned kvě 23, 2010 19:05

ja poznám dvoch takých špecialistov na autoelektriku a obaja vyradujú na žiadosť zákazníka imobilizér a dosť často. Za prvé pri strate alebo poškodení klúča ti stačí mizerná kopia s klúčovej služby za 10-15€, ktorou sa dá auto odomknúť síce len ručne , ale dá sa s ním odísť a v prípade DO sa dá domontovať UNI DO tiež za pár korún a človek nemá viac problém a celkove ho to stojí ani nie polovicu čo nový origo klúč.
Popýtaj sa u známych určite natrafíš na niekoho čo kupuje na Ebay, tam ho nie je problém zohnať samotný, u nás by chcel každý predať asi len sadu zo zámkami...
Renault Scénic 1.9 DCi rv 2001 + Renault Scénic 2.0i 16V LPG rv 2001 + Subaru Legacy AWD 2.5i rv2005
ex: Renault Scénic 1.9 Dti phase II, rv1999

okura
Advanced member
Příspěvky: 448
Registrován: pon led 19, 2009 14:02
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od okura » ned kvě 23, 2010 20:04

immo by neměl být problém vyřadit,
když tak SZ

loupezniku41
Starting member
Příspěvky: 10
Registrován: sob kvě 01, 2010 16:56

Příspěvek od loupezniku41 » pon kvě 24, 2010 18:36

hezký den,prosím o radu,jak se mění svíčky u Renault Clia 1.2 r.v.1997 s motorem D7F?chtěl jsem se přesvědčit v jakém stavu jsou svíčky a zjistil jsem,že se k nim nedostanu,prosím,musí na to být nějaké speciální nástroje a nebo se musí rozebrat motor,řekněte mi prosím,jak se to dělá?auto jsem koupil v bazaru,měl jsem Škodovky ale jak se dostat u tohoto vozu ke svíčkám,kam nedostanu ani prst nevím,moc děkuji

Uživatelský avatar
juridzy
Experienced member
Příspěvky: 573
Registrován: ned lis 30, 2008 21:57
Bydliště: Ostrava-Zábřeh
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od juridzy » pon kvě 24, 2010 23:43

loupezniku41:
1)zde je téma o nečem jiném.
2)je zde Vyhledávání, je to super věc, zkus to někdy....
Naposledy upravil(a) juridzy dne úte kvě 25, 2010 22:24, celkem upraveno 1 x.
,,Všude bych dal zásadně přednost aut před chodci! Taková srážka s chodcem neni jen tak... Víte jak, zlomená kost sroste, ale zlomenej plech těžko....":D

+kErkyyy
Advanced member
Příspěvky: 282
Registrován: pon úno 09, 2009 22:08
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od +kErkyyy » úte kvě 25, 2010 00:49

loupezniku41 píše:hezký den,prosím o radu,jak se mění svíčky u Renault Clia 1.2 r.v.1997 s motorem D7F?chtěl jsem se přesvědčit v jakém stavu jsou svíčky a zjistil jsem,že se k nim nedostanu,prosím,musí na to být nějaké speciální nástroje a nebo se musí rozebrat motor,řekněte mi prosím,jak se to dělá?auto jsem koupil v bazaru,měl jsem Škodovky ale jak se dostat u tohoto vozu ke svíčkám,kam nedostanu ani prst nevím,moc děkuji
http://pics2.autobazar.eu/119/397074_1.jpg

máš tam káble z rozdelovača ktoré idú pod kryt motoru.Ten kryt dáš dole a jednotlivé káble zo sviečok odpájaš tak ,že ich musíš silou stiahnuť zo sviečky.
žiadne rozoberanie motora ani nič podobne.

Kubassss
Starting member
Příspěvky: 2
Registrován: pon kvě 31, 2010 11:04
Bydliště: Chrudim
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kubassss » pon kvě 31, 2010 11:40

mělo by to jít vyžadit uplně v pohodě, mě se to netýká,ale kamarád na Meganu to udělal a startuje no problem 8)
Renault Clio (1994, 1389 ccm, 57,5kW)

Nepotřebuju airbag, bourám jako chlap!

j.pavlicek
Starting member
Příspěvky: 1
Registrován: pát črc 09, 2010 07:40
Bydliště: temelin

Příspěvek od j.pavlicek » pát črc 09, 2010 07:55

okura píše:immo by neměl být problém vyřadit,
když tak SZ
,MUZETE POSLAT SPOJENI KDO UMI VYŘADIT IMMO,UZ MNE STVE. j.p.
wiky

sample
Starting member
Příspěvky: 3
Registrován: pát bře 30, 2012 00:12

Re: imobilizer

Příspěvek od sample » pát bře 30, 2012 00:16

Není problém immo vyřadit je to jednoduché
Stačí když najdete řídící jednotku (nachází se pod kapotou ,pod heverem) bužel špatný přístup chce to tpělivost
až řídící jednotku najdete nastartujte auto a přestřihněte kabel č.25 je napsaný na konektoru (auto musí být nastartované)
tak potom je to vše jednoduché ,odpojení baterky nijak neaktivuje immo jen buďte opatrní :)

taluch
Starting member
Příspěvky: 56
Registrován: ned zář 11, 2011 23:22

Re: imobilizer

Příspěvek od taluch » sob bře 31, 2012 16:01

Nač být opatrný,můžeš doplnit? Jaký máš Clio,je to stejné u všech?

michal9581
Junior member
Příspěvky: 115
Registrován: ned led 16, 2011 15:23

Re: imobilizer

Příspěvek od michal9581 » pát led 04, 2013 00:29

Chlapy, ne že bych chtěl dělat někomu reklamu, ale znám maníka kterej umí vyřadit imobilizér z řj u 1 clia bere 900 u 2 a vice 1500 kč dělá všechny auta, mám s ním zkušenosti dobrý, jeden den sem mu poslal řj, druhý den udělal a odesla zpět, jestli někdo chce kontakt SZ
S pozdravem michal

Odpovědět

Zpět na „Renault Clio I“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů