Emise - nevím jak dál

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátoři: Moderators General, Moderators Technika

Odpovědět
Uživatelský avatar
OFF
Starting member
Příspěvky: 9
Registrován: stř lis 24, 2004 13:30
Bydliště: Jeseník

Emise - nevím jak dál

Příspěvek od OFF » pát čer 17, 2005 07:33

Zdravím všechny, mám problém na Cliu 1.2 r.v. 1991 s emisema.
Když jsem tam byl poprvé, tak mi řekli, že je špatná lambda sonda, sehnal si novou (tedy starší za rozumnou cenu) a dal ji tam. Na emisích řekli, že nedošlo k žádné změně a že je to na 100% lambda. Nechal jsem objednat novou a dali jsme jí tam (podle čísla motoru přesně od výrobce).
Na emisích nezjistili žádný podstatný rozdíl a zase jsem neprošel (celková investice 5000.- . Dali to na diagnostiku, ale nic, kromě toho, že to hlásilo chybu zapalování (přitom startuje perfektně).
Nemáte někdo potuchy jak dál - zda měnit řídící jednotku nebo něco jiného ?
Díky za každou radu
OFF

Sedma
Starting member
Příspěvky: 20
Registrován: pon říj 04, 2004 18:19
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sedma » pát čer 17, 2005 12:37

Pocas behu necitis ze by motor neako blbol? Ja som ma 2 indukcne civky pokaslane a po vmene a precisteny lambda sondy bolo vsetko ok.
Renault SCÉNIC 1.4 16V 2001

Uživatelský avatar
OFF
Starting member
Příspěvky: 9
Registrován: stř lis 24, 2004 13:30
Bydliště: Jeseník

Příspěvek od OFF » pát čer 17, 2005 13:06

Jen jsou na volnoběh poněkud vyšší otáčky (1150), ale jinak vše funguje OK.
Ty otáčky jsou vyšší i s novou lambdou.

Uživatelský avatar
Robert
Senior member
Příspěvky: 1135
Registrován: stř led 12, 2005 12:36
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Robert » pát čer 17, 2005 14:30

Emise se měří na volnoběh a ve zvýšených otáčkách. Na volnoběh se lambda sonda příliš neprojeví, ale při zvýšených otáčkách ano.

Vysoký volnoběh má více příčin:

1) nízký tlak od palivového čerpadla
2) ucpaný palivový filtr
3) snímač teploty chladící kapaliny
4) problém v regulaci volnoběžných otáček
atd.

Samozřejmě, že závada může být také v kabeláži, ale to je na dlouhé hledání.

Rozhodně si myslím, že bude problém v základním nastavení poměru palivo - vzduch nebo je vadný katalyzátor. Lambda sonda je jenom doladění a ověření funkce je možné pomocí miliVoltmetru.
R25 V6 Turbo Baccara ( 91 ) http://cs.renault-club.cz/vozidlo/renau ... 6-turbo-29, R5 1,7 Exclusiv ( 88 ) http://cs.renault-club.cz/vozidlo/renau ... clusiv-149 Hledám nadšence pro R5, uvažuji o prodeji

roman.smoker
Starting member
Příspěvky: 19
Registrován: pát dub 30, 2004 22:22
Kontaktovat uživatele:

Re: Emise - nevím jak dál

Příspěvek od roman.smoker » sob čer 18, 2005 21:57

OFF píše:Zdravím všechny, mám problém na Cliu 1.2 r.v. 1991 s emisema.
Když jsem tam byl poprvé, tak mi řekli, že je špatná lambda sonda, sehnal si novou (tedy starší za rozumnou cenu) a dal ji tam. Na emisích řekli, že nedošlo k žádné změně a že je to na 100% lambda. Nechal jsem objednat novou a dali jsme jí tam (podle čísla motoru přesně od výrobce).
Na emisích nezjistili žádný podstatný rozdíl a zase jsem neprošel (celková investice 5000.- . Dali to na diagnostiku, ale nic, kromě toho, že to hlásilo chybu zapalování (přitom startuje perfektně).
Nemáte někdo potuchy jak dál - zda měnit řídící jednotku nebo něco jiného ?
Díky za každou radu
OFF
Po výměně lambda sondy, by se měla vymazat chyba v řídící jednotce! Jinak bude stále podávat špatné hodnoty!

Uživatelský avatar
100KUC
Moderátor
Příspěvky: 3779
Registrován: stř led 07, 2004 15:51
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 100KUC » sob čer 18, 2005 23:04

Tohle je vážně na diagnostiku na originálním "renault-kufru" ... malá diagnostika není tak drahá, zkus zajet do autorizovného servisu, ty otáčky jsou opravdu vysoké... někde bude problém... jinak do toho budeš na rady různých "odborníků" sypat peníze bez výsledku...

Odpovědět

Zpět na „Renault Clio I“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 27 hostů