Řadí přes zuby, ale jen dvojka

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátoři: Moderators General, Moderators Technika

Odpovědět
pepinoE39
Starting member
Příspěvky: 32
Registrován: pát srp 08, 2008 22:24

Řadí přes zuby, ale jen dvojka

Příspěvek od pepinoE39 » ned říj 04, 2009 11:29

Čauvec, potřeboval bych radu nebo pár názorů (Clio 1.2 1994), občas mi řadí dvojka přes zuby, ale když řadím zlehka a pomalu jedničku rozjedu jen minimálně a když řadím dolu ze 3 na 2 tak musím čekat zase do malé rychlosti tak to jde relativně pěkně, ale rychleji to tam nejde dát.

Myslíte si, že by výměna starého oleje za ELF NFJ 75W/80W něco zlepšila nebo se začíná ozývat spojka?
Když napíšete nějaký názor budu rád, díky všem.

kolaCZek
Člen RCČR
Příspěvky: 143
Registrován: úte říj 16, 2007 23:30

Re: Řadí přes zuby, ale jen dvojka

Příspěvek od kolaCZek » ned říj 04, 2009 18:40

pepinoE39 píše:Čauvec, potřeboval bych radu nebo pár názorů (Clio 1.2 1994), občas mi řadí dvojka přes zuby, ale když řadím zlehka a pomalu jedničku rozjedu jen minimálně a když řadím dolu ze 3 na 2 tak musím čekat zase do malé rychlosti tak to jde relativně pěkně, ale rychleji to tam nejde dát.

Myslíte si, že by výměna starého oleje za ELF NFJ 75W/80W něco zlepšila nebo se začíná ozývat spojka?
Když napíšete nějaký názor budu rád, díky všem.
Zkus spojku:
Zarad jednicku, poradne zadupni brzdu a poustej spojku. Jestli to proklouzne a nechcipne, tak je to spojka. Jestli to hykne a chcipne, tak to spojkou neni.

A jestli to neni spojkou, tak prevodovka:
Mozna je v riti synchron a nebo uz jsou drbnuty zuby.

Uživatelský avatar
presscott
Senior member
Příspěvky: 1027
Registrován: stř črc 18, 2007 12:57
Bydliště: Frýdek-Místek
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od presscott » ned říj 04, 2009 21:42

A taky zkontroluj, jestli prevodovka vubec vi, co je to olej... Mozna ho tam je malo.
Renault Megane III Grandtour GT220
Renault Clio III Sport 2.0 16V

Uživatelský avatar
R5
Člen RCČR
Příspěvky: 230
Registrován: pon dub 14, 2008 02:16
Bydliště: Praha

Re: Řadí přes zuby, ale jen dvojka

Příspěvek od R5 » pon říj 05, 2009 00:33

kolaCZek píše: Zkus spojku:
Zarad jednicku, poradne zadupni brzdu a poustej spojku. Jestli to proklouzne a nechcipne, tak je to spojka. Jestli to hykne a chcipne, tak to spojkou neni.
V tom případě udělej to samý ale zařaď tam pětku, podle toho opravdu poznáš jak na tom jsi. :idea: Na jedničku ti to , pokud teda už nemáš oholený obložení tak, že by ses ani nerozjel, chcípne vždycky.
Honza :mn7:
Renault Super 5 Campus, 1390 ccm, 43 kW, r. v. 1990
O mém autíčku: http://renaultclub.cz/index.php?p=prezentace&clen=537
Ex Renault Super 5 Spring, 1397 ccm, 44 kW, r. v. 1988
Ex Renault Megane Grandtour, 1.4 16V, 70 kW, r.v.2002
Renault Megane IV Grandtour, SCe 115, 84 kW, Zen, r.v. 2018

Uživatelský avatar
R11
Člen RCČR
Příspěvky: 623
Registrován: pon úno 18, 2008 16:54
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Řadí přes zuby, ale jen dvojka

Příspěvek od R11 » pon říj 05, 2009 09:07

R5 píše:
kolaCZek píše: Zkus spojku:
Zarad jednicku, poradne zadupni brzdu a poustej spojku. Jestli to proklouzne a nechcipne, tak je to spojka. Jestli to hykne a chcipne, tak to spojkou neni.
V tom případě udělej to samý ale zařaď tam pětku, podle toho opravdu poznáš jak na tom jsi. :idea: Na jedničku ti to , pokud teda už nemáš oholený obložení tak, že by ses ani nerozjel, chcípne vždycky.
Tak tak a pokud to na tu petku chcipne na volnobeh, udelej to samy pri tak 2000 - 3000 otackach. Mozna se budes divit :wink: ...ale melo by to chcipnout taky.
:mrgreen: Jirka :mrgreen:

<> Renault 11 GTL, phase I, 1397 ccm, 49 kW, 5 dv., r. v. 1986 :arrow: foto ZDE
<> Renault Clio III Grandtour, phase II, 1149 ccm, 16V, 55 kW, 5 dv., r. v. 2010

doug68
Junior member
Příspěvky: 191
Registrován: ned bře 18, 2007 21:21
Bydliště: Litvinov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od doug68 » pon říj 05, 2009 19:42

muj nazor je, ze je to synchron...
R 19 1,8 GTS (červená) - prodáno
R 19 1,8 16V GTS (modrá metal.) - nabouráno... ne mojí vinou :(
Clio 1,8 16V (modrá metal.) - jezdi jak drak
Clio 1,8 16V (bílá) - fešak, jako z továrny :)

Uživatelský avatar
R5
Člen RCČR
Příspěvky: 230
Registrován: pon dub 14, 2008 02:16
Bydliště: Praha

Příspěvek od R5 » pon říj 05, 2009 22:20

doug68 píše:muj nazor je, ze je to synchron...
Asi ano, v jednom motoristickým časopise, jsem četl že u R5 je jedna z častějších závad opotřebená synchronizace druhýho stupně, což má pak za následek špatný řazení dvojky. Vzhledem k tomu, že Clio má stejný převodovky, bude to zřejmě ono. Ještě k tomu dodávaj, že je to nákladná oprava :?
Honza :mn7:
Renault Super 5 Campus, 1390 ccm, 43 kW, r. v. 1990
O mém autíčku: http://renaultclub.cz/index.php?p=prezentace&clen=537
Ex Renault Super 5 Spring, 1397 ccm, 44 kW, r. v. 1988
Ex Renault Megane Grandtour, 1.4 16V, 70 kW, r.v.2002
Renault Megane IV Grandtour, SCe 115, 84 kW, Zen, r.v. 2018

pepinoE39
Starting member
Příspěvky: 32
Registrován: pát srp 08, 2008 22:24

Příspěvek od pepinoE39 » úte říj 06, 2009 19:19

Ahoj tak díky moc všem za vaše názory

Uživatelský avatar
freedale
Junior member
Příspěvky: 133
Registrován: ned bře 16, 2008 15:39
Bydliště: Ústí nad Orlicí

Příspěvek od freedale » stř říj 07, 2009 17:52

Ještě nápad, co takhle skusit dřív, než bude týrat spojku a koledovat si o prasknutí rozvodového řemenu :!: , zkusit, jestli to není ten synchron? :shock:

Zkusit zmáčknout dvakrát spojku při řazení z 1 na 2 a pak skusit s meziplynem podřadit ze 3 na 2? :idea:
Renault Trafic II 2,5, 99kW, r.v. 2006
Honda Civic Aerodeck 1,4, 66kW, r.v. 2001
Ex: Renault Mégane Classic 1,4 16V, 70kW, r.v. 2001
Ex: Škoda Felicia 1,3, 40kW, r. v. 1996
Ex: Renault Clio I 1,2i, 40kW, r. v. 1998

lakinooo
Senior member
Příspěvky: 1037
Registrován: pon zář 27, 2004 09:33

Příspěvek od lakinooo » úte říj 13, 2009 13:44

Vymen olej, ked nepomoze bude to synchron.
Megane II 2.0 16V AT4, Eberspächer HYDRONIC B5WSC

Uživatelský avatar
stagrik
Starting member
Příspěvky: 84
Registrován: stř zář 10, 2008 19:32

Příspěvek od stagrik » úte říj 13, 2009 23:51

freedale píše:Ještě nápad, co takhle skusit dřív, než bude týrat spojku a koledovat si o prasknutí rozvodového řemenu :!: , zkusit, jestli to není ten synchron? :shock:

Zkusit zmáčknout dvakrát spojku při řazení z 1 na 2 a pak skusit s meziplynem podřadit ze 3 na 2? :idea:
JJ presne tak zkus to s tim meziplynem a budes mit jasno.Jako kdyz vysvitne slunko :lol:
Renault clio 1.4i r.v.1991

Uživatelský avatar
mirek G.
Inzerce 2013
Příspěvky: 1145
Registrován: sob led 12, 2008 19:38
Bydliště: Ostrava-Radegast 10°

Re: Řadí přes zuby, ale jen dvojka

Příspěvek od mirek G. » stř říj 14, 2009 12:19

R5 píše:
kolaCZek píše: Zkus spojku:
Zarad jednicku, poradne zadupni brzdu a poustej spojku. Jestli to proklouzne a nechcipne, tak je to spojka. Jestli to hykne a chcipne, tak to spojkou neni.
V tom případě udělej to samý ale zařaď tam pětku, podle toho opravdu poznáš jak na tom jsi. :idea: Na jedničku ti to , pokud teda už nemáš oholený obložení tak, že by ses ani nerozjel, chcípne vždycky.
bingo, na jedničku by toho moc nezjistil!

Každopádně ať zařadíš cokoliv :lol: tak je to jedno bo to bude synchron jak píšou všichni ostatní.

ps: mám na prodej převodovku JB3 028 - jestli pasuje tak by tě vyšla levněji než ten synchron :twisted:
Nové díly za bezkonkurenční ceny http://forum.renaultclub.cz/viewtopic.p ... 56#p640356
kontakt www.Granex.cz tel. 774862512 Miroslav Grašar

lebošek
Starting member
Příspěvky: 21
Registrován: sob čer 06, 2009 14:58

Příspěvek od lebošek » stř lis 04, 2009 12:23

obávám se že mám podobný problém, nevíte někdo náhodou kolik by se pohybovala oprava toho synchronu??? plus dotaz zda může mít synchron nebo převodovka bez oleje, vůbec vliv na to že při jízdě se při rychlosti nad 30 km/h ozývají příšerný zvuky, které nevím jak bych popsal.....je mi jen trošku divný že to dělá až nad hranicí 30 km/h a jenom občas, ne stále.....

Uživatelský avatar
freedale
Junior member
Příspěvky: 133
Registrován: ned bře 16, 2008 15:39
Bydliště: Ústí nad Orlicí

Příspěvek od freedale » stř lis 04, 2009 20:36

lebošek píše:obávám se že mám podobný problém, nevíte někdo náhodou kolik by se pohybovala oprava toho synchronu??? plus dotaz zda může mít synchron nebo převodovka bez oleje, vůbec vliv na to že při jízdě se při rychlosti nad 30 km/h ozývají příšerný zvuky, které nevím jak bych popsal.....je mi jen trošku divný že to dělá až nad hranicí 30 km/h a jenom občas, ne stále.....
Jestli může mít převodovka bez oleje vliv na příšerný zvuky při jízdě???
To si piš, zřejmě jsi ji přidřel.
Takže zkus bleskem dolít převodový olej, ale spíš se připrav na výměnu převodovky.
Někdo tady inzeroval, že má nějakou jednu k dispozici...
Renault Trafic II 2,5, 99kW, r.v. 2006
Honda Civic Aerodeck 1,4, 66kW, r.v. 2001
Ex: Renault Mégane Classic 1,4 16V, 70kW, r.v. 2001
Ex: Škoda Felicia 1,3, 40kW, r. v. 1996
Ex: Renault Clio I 1,2i, 40kW, r. v. 1998

Odpovědět

Zpět na „Renault Clio I“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 hostů