Motor se dusí

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátoři: Moderators General, Moderators Technika

Odpovědět
Karlos21
Starting member
Příspěvky: 46
Registrován: pát kvě 12, 2006 20:04
Bydliště: Děčín

Motor se dusí

Příspěvek od Karlos21 » ned říj 26, 2008 14:38

Ahoj, mám R Clio rv 91 motor 1.2
Můj problém je v tom, že při klidné jízdě a pomalém a plynulém sešlápnutí plyn. pedálu auto jede normálně. Ale jakmile se potřebuju rychle rozjet
a prudce sešlápnu plyn. pedál tak auto skočí a dusí se - jak když má chcípnout a po chvilce se zpamatuje a přískokama jede. Když se chytí tak do otáček jde normálně. Vyměnil jsem palivový filtr a nic. Na co se mám dále podívat? Řešil jste to někdo? Děkuji Karel.
Renault Clio 1.2 rv.1991

slash1711
Starting member
Příspěvky: 83
Registrován: pát srp 15, 2008 23:01

Příspěvek od slash1711 » pon říj 27, 2008 13:32

Na zaciatok by som prekontroloval .zapalovacie kable,sviecky,vzduchovy filter ,hlavu rozdelovaca
Naposledy upravil(a) slash1711 dne pon říj 27, 2008 20:28, celkem upraveno 2 x.

Uživatelský avatar
Anarki
Člen RCČR
Příspěvky: 3889
Registrován: ned kvě 29, 2005 22:42
Bydliště: Atomograd
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Anarki » pon říj 27, 2008 17:46

Slash - súhlas, pridávam palivový filter - vymeniť.

BTW: Ktorá je to verzia ? Ak tá staršia kde bol Pierburg / Zenith karburátor tak by som dal zošteľovať predzápal a skontroloval membránu akceleračnej pumpičky (či nepreteká).
Ošnečkovaný Cacabus Quintus GT-Blue Storm 5-Ultimate Sensational Orgasm s kovaným srdcom F3+N a šnečkom GT2876RS Real Raider
První R5 GTT na světe kde bylo nainstalované nezávislé topení, analogové švýcarské hodiny Kienzle a pod ... :)
Bacha na parazit Kooperativu :evil:

Uživatelský avatar
hafieror
Junior member
Příspěvky: 207
Registrován: pon zář 15, 2008 14:31

Příspěvek od hafieror » pon říj 27, 2008 19:00

Tazatel palivovým filtrem začal, ale bez úspěchu.

Karlos21
Starting member
Příspěvky: 46
Registrován: pát kvě 12, 2006 20:04
Bydliště: Děčín

Příspěvek od Karlos21 » pon říj 27, 2008 20:40

Palivový filtr jsem vyměnil a bohužel nic. Koupím nové svíčky a uvidíme. Jak mám zkontrolovat ty kabely? Nějak proměřit nebo jen opticky?

Uživatelský avatar
hafieror
Junior member
Příspěvky: 207
Registrován: pon zář 15, 2008 14:31

Příspěvek od hafieror » pon říj 27, 2008 21:02

Kabelem to podle mě nebude, protože tomu je jedno jestli je neutrál nebo plný výkon. To samé bych řekl u svíček. Když jsme kdysi brali ve škole nějaký karburátory, tak tam existovalo něco jako přechodový systém. Nevím jestli toto má karburátor nebo vstřikování, ale něco takovýho tam být musí.

A nebo taky úplně kecám.

Antonio
Advanced member
Příspěvky: 381
Registrován: stř kvě 02, 2007 20:32
Bydliště: Litovel

Příspěvek od Antonio » úte říj 28, 2008 07:04

Ještě zkus na volnoběh přidat pomalu plyn to by asi mělo být v pořádku,ale zkus přidat takovým rychlým šlápnutím.Rychle přidat a pustit jenom tak brnknout po plyně trochu víc. Motor musí pěkně jít do otáček.Jestli i potom se to bude dusit tak je potřeba vyměnit těsnění mezi vstřikováním a airboxem pro filtr.Většinou se stane ,že to přisává falešný vzduch potom je tenhle problém. Ale to těsnění koupíš asi jenom u Renaultu zruba za 200Kč to není tak hrozný.
SCENIC 2000-1,6 16V,rodinný autobus
Clio 91-1,2 -nyní minulost
VW Golf Variant 96-1,8l 66kW LPG pojízdný stěhovák

Karlos21
Starting member
Příspěvky: 46
Registrován: pát kvě 12, 2006 20:04
Bydliště: Děčín

Příspěvek od Karlos21 » úte říj 28, 2008 12:03

jj děkuji všem já to prubnu a napíšu.Zatím děkuji.

Karlos21
Starting member
Příspěvky: 46
Registrován: pát kvě 12, 2006 20:04
Bydliště: Děčín

Příspěvek od Karlos21 » pát pro 05, 2008 13:28

Ahoj, udělal jsem to prošlápnutí plynu a to je v pořádku jde to krásně do otáček a nedusí se.

Ale čeho jsem si všimnul, že když vypínám motor a otočím klíčkem tam motor nechcípne hned, ale ještě se tak jednou dvakrát otoči než chcípne úplně.

Mám potrhanou hedici na přívod tepláno vzduchu od výfuku. Může to mít na to vliv?

Prosím Vás o radu na co mrknou co udělat.Děkuji.

Uživatelský avatar
freedale
Junior member
Příspěvky: 133
Registrován: ned bře 16, 2008 15:39
Bydliště: Ústí nad Orlicí

Re: Motor se dusí

Příspěvek od freedale » pát pro 05, 2008 23:11

Karlos21 píše:Ahoj, mám R Clio rv 91 motor 1.2
Můj problém je v tom, že při klidné jízdě a pomalém a plynulém sešlápnutí plyn. pedálu auto jede normálně. Ale jakmile se potřebuju rychle rozjet
a prudce sešlápnu plyn. pedál tak auto skočí a dusí se - jak když má chcípnout a po chvilce se zpamatuje a přískokama jede. Když se chytí tak do otáček jde normálně. Vyměnil jsem palivový filtr a nic. Na co se mám dále podívat? Řešil jste to někdo? Děkuji Karel.
Takže když jde motor do záběru, ztrácí výkon, jinak řečeno?!?!? Máme zřejmě totožný problém. Takže přidám svoje neúspěšné postupy: Výměna rozvodů, nové svíčky, výměna motorového oleje, nový vzduchový filtr, to vše bez zjevného zlepšení.
Zbývá zkusit zapalovací kabely, rozdělovač, to těsnění od Renaultu za 200,- Kč a pak mi ještě jeden známý říkal, že měl podobný problém na škodovce a pomohlo mu seřízení ventilů. Ta roztrhaná hadice od předehřívače se mi nezdá jako pravděpodobná příčina, i když to jsem ještě nezkoušel(také je u mého auta poněkud unavená životem).
Renault Trafic II 2,5, 99kW, r.v. 2006
Honda Civic Aerodeck 1,4, 66kW, r.v. 2001
Ex: Renault Mégane Classic 1,4 16V, 70kW, r.v. 2001
Ex: Škoda Felicia 1,3, 40kW, r. v. 1996
Ex: Renault Clio I 1,2i, 40kW, r. v. 1998

Karlos21
Starting member
Příspěvky: 46
Registrován: pát kvě 12, 2006 20:04
Bydliště: Děčín

Příspěvek od Karlos21 » sob pro 06, 2008 19:28

Ahoj, přesně tak, na neutrál se vytáčí krásně. Když pomalu přidávám ( při zařazeném rychlostním stupni) tak to také jde. Ale jakmile dám plyna na podlahu tak škube a nechce se vytočit, po pár přískocích se chytne a pak se vytočí až do omezovače bez problémů. Někdy - když se dusí - sešlápnu spujku protůruju a to se chytne a jede.

Mr.Hyde
Starting member
Příspěvky: 18
Registrován: stř lis 26, 2008 18:12

Příspěvek od Mr.Hyde » pon pro 08, 2008 07:29

Mám s cliom ten istý problém ,vymenil som už všetko viď.článok zlé štarty za studena a bez úspechu.

Karlos21
Starting member
Příspěvky: 46
Registrován: pát kvě 12, 2006 20:04
Bydliště: Děčín

Příspěvek od Karlos21 » úte pro 30, 2008 12:36

Ahoj, nikdo nemá už žádný nápad co by to mohlo být? Předem děkuji.

Uživatelský avatar
LONGER
Senior member
Příspěvky: 1203
Registrován: pon lis 03, 2008 23:35

Příspěvek od LONGER » úte pro 30, 2008 13:05

dost podobný problém jsem řešil taky na cliu a na R19.bylo to záslepkou na sacím potrubí.je tam pěkně skovaná(mrška).je zespodu na sacím potrubí.když stojíš ze předu auta,tak je to v levo za klapkou ze spodu.(katastrofální přístup).ta záslepka vypadá jak čepička z ovzdušňováku z brzdiče.jde to tím i nahradit.

zdar a sílu... 8)
snad to pomůže
ex:SCENIC 1.6 16V RXE r.v. 2000 LPG okolo 8L plynu
ex:ESPACE 2.0 16V r.v. 2000 facelift LPG okolo 10L plynu
ex:TWINGO 1.2 43kw r.v. 1999 polokabrio okolo 6L naturalu
SCENIC 2001 1.6 16V ve stříbře,v kůži,6pytlů,digiklima...
ex:TRAFIC GENERATION 2.5DCI r.v. 2005 okolo 7L ropy
Obrázek

Antonio
Advanced member
Příspěvky: 381
Registrován: stř kvě 02, 2007 20:32
Bydliště: Litovel

Příspěvek od Antonio » úte pro 30, 2008 13:48

Zkoušeli jste si seřídit ventily!!!(málo kdo to dělá a je to docela poznat po seřízení))To že mi to taky cukalo hlavně když to bylo studený!!!Ubral jsem trochu plyn(když jsem přidával tak se dusil musel jsem vždy ubrat) a potom se motor zase chytil a táhl.Zjistil jsem že mám špatný těsnění pod vstřikováním ,seřídil jsem si ventily předtím jsem měnil i kabely,svíčky palec i víko rozdělovače(jeden byl načatý chvílemi blbl).Potom už to bylo v pohodě.Taky jsem špekuloval čím to může být ,na autě jem měnil věci který byly špatný jak jsem to postupně dával dohromady.Proměřit taky teplotní čidlo motoru nebo taky lamda sonda může blbnout.Ono na tom motoru toho zas tak moc není je docela jednoduchej. Na špatný starty se nejdřív podívat na čidlo na převodovce může být i trochu XXXXXXX ,vyčisti motýlek.Nejlepší by bylo napíchnout na diagnostiku a potom se může ukázat nějaká chyba.(ale taky ne)Nebo po jednotlivých komponentech a vylučovací metodou.
SCENIC 2000-1,6 16V,rodinný autobus
Clio 91-1,2 -nyní minulost
VW Golf Variant 96-1,8l 66kW LPG pojízdný stěhovák

Karlos21
Starting member
Příspěvky: 46
Registrován: pát kvě 12, 2006 20:04
Bydliště: Děčín

Příspěvek od Karlos21 » úte pro 30, 2008 15:13

Ahoj, děkuji za radu. Dám to do servisu ať se na to podívají.

Uživatelský avatar
stagrik
Starting member
Příspěvky: 84
Registrován: stř zář 10, 2008 19:32

Příspěvek od stagrik » pát led 23, 2009 14:38

A kdy ti to dela po celou dobu jizdy nebo jen pri studenym motoru?Ja jen ze mam 1.4i a dela mi to taky pri studenym motoru,ale az se trochu zahreje tak uz jde pekne za plynem.

Antonio
Advanced member
Příspěvky: 381
Registrován: stř kvě 02, 2007 20:32
Bydliště: Litovel

Příspěvek od Antonio » pát led 23, 2009 17:54

Mě to taky dělalo pouze při studeným motoru tak do 1 km jízdy potom už se mi to nestávalo.Jak se to trochu ohřálo tak jel.
SCENIC 2000-1,6 16V,rodinný autobus
Clio 91-1,2 -nyní minulost
VW Golf Variant 96-1,8l 66kW LPG pojízdný stěhovák

RenaultClio1.2RN
Starting member
Příspěvky: 33
Registrován: ned led 25, 2009 17:07
Bydliště: Krásné-Polánka
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od RenaultClio1.2RN » čtv led 29, 2009 11:47

Ahoj no vim že pišu dost pozde ale s tim nic neudelas pač to delá jen když je motor studenej. Řídící jednotka ti dává až 20x víc paliva než normalne a když šlápneš na plyn tak už je tak bohatá smes že nejde kloudne zapálit a tudíž to začne vynechávat a dusit se. Rada zní: nech motor aspon chvili ohřát než klenou otáčky a pak by to mohlo být čajk. Ja mam taky clio 1.2 40KW a je to to samí

Uživatelský avatar
freedale
Junior member
Příspěvky: 133
Registrován: ned bře 16, 2008 15:39
Bydliště: Ústí nad Orlicí

Příspěvek od freedale » ned dub 26, 2009 20:39

Karlos21 píše:Ahoj, nikdo nemá už žádný nápad co by to mohlo být? Předem děkuji.
POkud má ještě stále někdo tento problém, odstranil jsem jednu z možných příčin a to jsou ZANESENÉ VSTŘIKOVACÍ TRYSKY. Na benzince koupíte "sajrajt" na čistění těch trysek - jak se to jmenuje nevím, ale bude na tom napsáno "Fuel injection", nebo "Diesel injection", cca Kč 160,-- - a to se naleje do nádrže, kde je cca 10 l paliva a vyjede se to. Pak se to tam naleje ještě jednou, ale tentokrát do plný nádrže a měl by být klid.
Ale je to jen jedna z možných příčin, pak tam je ještě možná závada na podtlakovém sání, vadná lambda, neseřízený ventily, směšovací klapka.... adt. atd. atd!
Renault Trafic II 2,5, 99kW, r.v. 2006
Honda Civic Aerodeck 1,4, 66kW, r.v. 2001
Ex: Renault Mégane Classic 1,4 16V, 70kW, r.v. 2001
Ex: Škoda Felicia 1,3, 40kW, r. v. 1996
Ex: Renault Clio I 1,2i, 40kW, r. v. 1998

Deo
Starting member
Příspěvky: 1
Registrován: pát zář 25, 2015 12:28

Re: Motor se dusí

Příspěvek od Deo » pon pro 09, 2019 16:57

Čau vespolek, chtěl by jsem se přidat k tématu.

Mám přesně stejný problém na Kangoo 1.2 43Kw 1999, motor z nízkých otáček absolutně umírá při prudkém nebo úplném sešlápnutí plynu. Vyměnil jsem svíčky, filtry a obecně vše od čeho jsem předpokládal problém, stejně tak jsem zkoušel ten preparát na čištění palivového systému. Byl jsem i v servisu kam vždycky jezdím a chlapi říkali že se s tím nikdy nesetkali, nic méně ukázali na škrtící klapku a možnou chybu v elektronice kolem ní, ač chybu systém nehlásí. Sám o sobě jinak motor točí a nabírá obrátky normálně když se mu trefím s plynem do nálady.

Kdyby někdo věděl o něčem co pomůže, tak prosím sem s tím.

Odpovědět

Zpět na „Renault Clio I“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 hostů