Topení,nejde ventilátor
Moderátoři: Moderators General, Moderators Technika
Topení,nejde ventilátor
Tento problém mám také,nejde mi ventilátor,ale když ho vyndám a zapojim napřímo na baterku,tak běží.Myslím si že to bude ridici jednotka topeni .Když jsem ji vyndal,stašně smrděla spálením.
- R11
- Člen RCČR
- Příspěvky: 623
- Registrován: pon úno 18, 2008 16:54
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Sice nevim, co je na tomhle aute "ridici jednotka topeni", ale zkus se mrknout na odporovou pruzinku. Bude asi nekde nad radiatorem pod ventilatorem.
Jirka
<> Renault 11 GTL, phase I, 1397 ccm, 49 kW, 5 dv., r. v. 1986 foto ZDE
<> Renault Clio III Grandtour, phase II, 1149 ccm, 16V, 55 kW, 5 dv., r. v. 2010
<> Renault 11 GTL, phase I, 1397 ccm, 49 kW, 5 dv., r. v. 1986 foto ZDE
<> Renault Clio III Grandtour, phase II, 1149 ccm, 16V, 55 kW, 5 dv., r. v. 2010
Řídící jednotka topení byla v tomhle cliu (já měl jedno z posledních tohohle typu vyrobený v r.'97) jen když tam byla klimatizace jinak tam byly jen předřadný odpory. Co se týče tý jednotky, tak v renaultu mi řekli před rokem cenu cca 9 tisíc takže sem se na to vyprd a sháněl po vrakáčích - téměř rok a bezúspěšně - nakonec sem to vzdal, jednotku vyndal a spojil kontakty přes vypínač (buď to fouká na plno nebo vůbec) abych v zimě nemrz no a nakonec šlo v létě do světa. (ještě je jedno řešení dát tam předřadný odpory místo toho ale nepůjde ti klimoška) Takže hodně štěstí při schánění jednotky
Ventilátor
Zdravim, jak(kudy )se dostanu k ventilátoru abych zjistil jestli funguje?Resp je možný ho nějak jednoduše vyndat? A kde je pak ta ŘJ? Mám ´96 s klimatizací, finta s větráním zapnuto/vypnuto by mi moc pomohla...
Dík, Albi
Dík, Albi
Ta jednotka je schovaná pod plastama u stěrače před spolujezdcem v potrubí ventilace (ale jde docela dobře ven) -kousek od ventilátoru - a vedou od ní dva svazky kabelů s 9 nebo 10 pinama (jeden konektor in a druhej out), v tom konektoru co je k ventilátoru musíš najít drát kterej vede přímo na ventilátor (je tam jen pár kabelů takže to je v pohodě) a na něj přes vypínač (a taky pojistku 20A) přivést napětí.(jde to vzít z toho druhého konektoru, jen musíš natáhnout dráty ke spínači do kabiny). A voalá máš točící se ventilátor, ale teda furt naplno.
Renault CLIO V 1.0 TCe 67kW Intens - rv. 08/2021
Renault CLIO Grandtour 1.2 TCe 87kW Intens/BOSE - rv. 02/2018, červená flamme, LED Pure Vision, R-link Evolution
Renault CLIO Grandtour 1.2 16V 55kW Intens - rv. 03/2015 - R.I.P.
Renault CLIO Grandtour 1.2 16V 55kW Expresion - rv. 10/2008 - R.I.P.
Renault CLIO Grandtour 1.2 TCe 87kW Intens/BOSE - rv. 02/2018, červená flamme, LED Pure Vision, R-link Evolution
Renault CLIO Grandtour 1.2 16V 55kW Intens - rv. 03/2015 - R.I.P.
Renault CLIO Grandtour 1.2 16V 55kW Expresion - rv. 10/2008 - R.I.P.
-
- Starting member
- Příspěvky: 24
- Registrován: ned zář 13, 2009 16:27
- Bydliště: Hnanice
- Kontaktovat uživatele:
a nevedel by si proc mi nejde topeni na 3 stupen ale na 1 a 2 jde?Tomlu píše:Ta jednotka je schovaná pod plastama u stěrače před spolujezdcem v potrubí ventilace (ale jde docela dobře ven) -kousek od ventilátoru - a vedou od ní dva svazky kabelů s 9 nebo 10 pinama (jeden konektor in a druhej out), v tom konektoru co je k ventilátoru musíš najít drát kterej vede přímo na ventilátor (je tam jen pár kabelů takže to je v pohodě) a na něj přes vypínač (a taky pojistku 20A) přivést napětí.(jde to vzít z toho druhého konektoru, jen musíš natáhnout dráty ke spínači do kabiny). A voalá máš točící se ventilátor, ale teda furt naplno.
- goreff
- Senior member
- Příspěvky: 1208
- Registrován: úte črc 10, 2007 19:05
- Bydliště: Olomoucký kraj
- Kontaktovat uživatele:
...asi máš přepálenej některej z tepenejch oporů v tom pouzdře ...na R19 pouzdro s tepelnýmy odpory vypadá takhle:
...tohle je ta "řídící jednotka" ...samozřejmě bez kilimatizace,na tom prvním snímku jsou ty odpory vidět(dráty smotané do pružiny) uprostřed ten malej váleček je tepelná pojistka,kterou jsem měl v háji pro změnu já,to pak nefunguje ventilátor vůbec...nevím jestli to je v Cliu stejné,podle mě tam rozdíl nebude...
...tohle je ta "řídící jednotka" ...samozřejmě bez kilimatizace,na tom prvním snímku jsou ty odpory vidět(dráty smotané do pružiny) uprostřed ten malej váleček je tepelná pojistka,kterou jsem měl v háji pro změnu já,to pak nefunguje ventilátor vůbec...nevím jestli to je v Cliu stejné,podle mě tam rozdíl nebude...
Naposledy upravil(a) goreff dne pát dub 02, 2010 07:37, celkem upraveno 1 x.
F7P 16 Soupapes Died
F7R 16 Soupapes Sold
F4R Turbocompresseur
F7R 16 Soupapes Sold
F4R Turbocompresseur
-
- Starting member
- Příspěvky: 27
- Registrován: úte bře 24, 2009 07:08
Ahojte mam podobny problem sem svym 16v....jede mi jen ventos na 3stupen a to jenom obcas a ted v tech zimach me to aji XXXX. Co presne musim udelat aby to jelo na vsechny stupne tak jak ma? Kde mam co najit a kde co vymenit...
Clio 1,8 RSI 80KW bílá
Clio 1,8 16V černá
Clio 1,8 16V modrà - jak z vyroby
Clio 1,8 16V černá
Clio 1,8 16V modrà - jak z vyroby
- osiris
- Člen RCČR
- Příspěvky: 966
- Registrován: pát úno 06, 2009 18:49
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
ja to vyresi ltak, ze jsem procisitil kontakty u toho ventilatoru, melo to spatnej kontakt, obcas sem musel zacloumat kabelama a zase to sloOrleanus88 píše:Ahojte mam podobny problem sem svym 16v....jede mi jen ventos na 3stupen a to jenom obcas a ted v tech zimach me to aji XXXX. Co presne musim udelat aby to jelo na vsechny stupne tak jak ma? Kde mam co najit a kde co vymenit...
aktuální: Honda Accord 1999 2,0i LS VTEC 147 HP
bejvávalo:
Renault Clio 1991 1,8 16V 135+ HP
Renault Clio 1994 1,2 RN 54 HP
[img]http://www.clio91-98.ic.cz/16v.png[/img]
bejvávalo:
Renault Clio 1991 1,8 16V 135+ HP
Renault Clio 1994 1,2 RN 54 HP
[img]http://www.clio91-98.ic.cz/16v.png[/img]
-
- Starting member
- Příspěvky: 27
- Registrován: úte bře 24, 2009 07:08
-
- Starting member
- Příspěvky: 27
- Registrován: úte bře 24, 2009 07:08
-
- Starting member
- Příspěvky: 27
- Registrován: úte bře 24, 2009 07:08
no tak se stalo přesně to co sem nechtěl aby se stalo ... rozdělal jsem to a vypojil sem takovej ten konektor co je zapojenej v te "ridici jednotce" co je na obrazku. Slo videt ze jsou zoxidovany kontakty tak sem je sroubovak cistil, spilchl sem tam trochu WDcka zapojil a nic...kdyz sem stim pohejbal tak se spustil. Tak sem do toho sroubovakem xxxxxxxxx dal a ted nejede i po zahejbani...jeste skusim vydelat celou tu jednotku jak je na obrazku (ted sem vypojil jen ten velkej konektor vni) a skusim to nejak procistit... nekdo z vas tu psal ze to ma pripojeny na primo ze budto zapne a jede na max nebo je to vypli. Jak to udelat? Ted mi stejne jel jenom na 3ti stupen nebo vubec takze je me to jedno hlavne to musi ted na zimu jet skrz odmlzovani skel...
Clio 1,8 RSI 80KW bílá
Clio 1,8 16V černá
Clio 1,8 16V modrà - jak z vyroby
Clio 1,8 16V černá
Clio 1,8 16V modrà - jak z vyroby
v tvým případě tam žádná řídící jednotka nejni , máš tam pouze předřadné odpory v ceně pár korun. A nešťourat do nich šroubovákem, ten drát ze kterýho sou ty odpory smotaný je sice tvrdej ale jednoduše se poškodí (přeruší) a nedá se ani pájet, opravit se to může buď nějakou svorkou (prostě se to k sobě slisuje) nebo tím že se to celý vymění (kus za kus - není to až zas tak drahý) a je zas na 15 let pokoj
Renault CLIO V 1.0 TCe 67kW Intens - rv. 08/2021
Renault CLIO Grandtour 1.2 TCe 87kW Intens/BOSE - rv. 02/2018, červená flamme, LED Pure Vision, R-link Evolution
Renault CLIO Grandtour 1.2 16V 55kW Intens - rv. 03/2015 - R.I.P.
Renault CLIO Grandtour 1.2 16V 55kW Expresion - rv. 10/2008 - R.I.P.
Renault CLIO Grandtour 1.2 TCe 87kW Intens/BOSE - rv. 02/2018, červená flamme, LED Pure Vision, R-link Evolution
Renault CLIO Grandtour 1.2 16V 55kW Intens - rv. 03/2015 - R.I.P.
Renault CLIO Grandtour 1.2 16V 55kW Expresion - rv. 10/2008 - R.I.P.
-
- Starting member
- Příspěvky: 27
- Registrován: úte bře 24, 2009 07:08
no v renaultu samosebou ano ale s vysokohorskou přirážkou, zkusil bych jiné alternativy:
http://www.automedik.cz/zbozi.html?product=124139
nebo
http://www.e-cat.cz/p-242594/renault/cl ... 42_2631422
nebo třeba autokelly, autoštangl ....
http://www.automedik.cz/zbozi.html?product=124139
nebo
http://www.e-cat.cz/p-242594/renault/cl ... 42_2631422
nebo třeba autokelly, autoštangl ....
Renault CLIO V 1.0 TCe 67kW Intens - rv. 08/2021
Renault CLIO Grandtour 1.2 TCe 87kW Intens/BOSE - rv. 02/2018, červená flamme, LED Pure Vision, R-link Evolution
Renault CLIO Grandtour 1.2 16V 55kW Intens - rv. 03/2015 - R.I.P.
Renault CLIO Grandtour 1.2 16V 55kW Expresion - rv. 10/2008 - R.I.P.
Renault CLIO Grandtour 1.2 TCe 87kW Intens/BOSE - rv. 02/2018, červená flamme, LED Pure Vision, R-link Evolution
Renault CLIO Grandtour 1.2 16V 55kW Intens - rv. 03/2015 - R.I.P.
Renault CLIO Grandtour 1.2 16V 55kW Expresion - rv. 10/2008 - R.I.P.
kurenie clio
Ahoj,mam clio z kimou este kompletne super stave,ak budes nieco potrebovat daj vediet ,este je kompletne .0904 583 199 .Lucenec
tak prislo leto a je tu problem, v zime mi neslo kurenie a teraz mi samozrejme ide a dokonca aj pri vypnutom motore, takze musim odpajat baterku.
minule som chcel nastartovat a bola vybita, tak som ju nabil chcel nahodit a hadzalo to iskry takze asi s kostrou bude problem, len teraz nemam cas sa tomu venovat tak zatial len odpajam baterku, ale nejake napady komu sa nieco podobne stalo by som uvital.
minule som chcel nastartovat a bola vybita, tak som ju nabil chcel nahodit a hadzalo to iskry takze asi s kostrou bude problem, len teraz nemam cas sa tomu venovat tak zatial len odpajam baterku, ale nejake napady komu sa nieco podobne stalo by som uvital.
Renault Clio II 1.2 8V | D7FG7 | 5-dv. | r.v. 2001 | 43kW
- holubrider
- Starting member
- Příspěvky: 44
- Registrován: pon čer 07, 2010 10:46
- Kontaktovat uživatele:
Zdar hele,taky mi to blblo,asi už to tady předemnou napsali,musíš rozebrat plasty pod stěračema a vytahnout ten ventilátor ven,vede k němu kabel,vetěinou nachčije do tech konektorů,já sem to vyřešil tak že sem ten konektor ušmikl,rozebral ven ty pružinky a navrtal do ty destičky dirky,a malinkejma šroubkama tam přišrouboval ty dratky,vyvedl ven,pruchod sem zalil tavnym lepidlem,a napojil sem to zpatky jak to bylo,přes svorkovnici ,kerou sem zabalil do gumy a stahl monpaskama.cca 2hodiny prace,ale mám to nadoživotí .
Pak mě taky sralo topení,to je ale kategorie sama o sobě,na dotaz nade mnou,maš asi rozbytej takovej srač v kerym se reguluje do jakejch rozvodu ma foukat,asi ti nejde uzavřít ta klapka jestli má jit teplej nebo studenej bud seklý nebo to lanko co to reguluje,to je to co ti vede tam vedle hodin k ty regulaci,nikdy sem to nerozebíral.Topení z baterkou nemá nic společnýho,to jedině větráček že by ti běžel i když maš mit vypnuto a to je blbost funguje na až na první poloze kličku.to že netopí v zimě to zas chce rozebrat ten okruh chlazení a pročistit nějakou chemikalí tu čast co je v kabině,prohřivaj tam takvoej radiatorek a děla se tam vodní kamen
Pak mě taky sralo topení,to je ale kategorie sama o sobě,na dotaz nade mnou,maš asi rozbytej takovej srač v kerym se reguluje do jakejch rozvodu ma foukat,asi ti nejde uzavřít ta klapka jestli má jit teplej nebo studenej bud seklý nebo to lanko co to reguluje,to je to co ti vede tam vedle hodin k ty regulaci,nikdy sem to nerozebíral.Topení z baterkou nemá nic společnýho,to jedině větráček že by ti běžel i když maš mit vypnuto a to je blbost funguje na až na první poloze kličku.to že netopí v zimě to zas chce rozebrat ten okruh chlazení a pročistit nějakou chemikalí tu čast co je v kabině,prohřivaj tam takvoej radiatorek a děla se tam vodní kamen
-
- Junior member
- Příspěvky: 104
- Registrován: úte lis 09, 2010 23:40
No mně to přes zimu moc netopí. Často se to vůbec nevytopí. Nechal jsem celé topení profouknout. A hle, zlepšení. Ale i tak je to na hovno. Kámík s Cliem 1,2 rv 91 s tím nemá problém. Tvrdí mi, že to může být starým pylovým filtrem. Prej to jeho Clio má. Nechal jsem ho objednat, ale nevím, kam ho nacpat. Co se všechno musí vymontovat? Díky za odpověď.holubrider píše:Zdar hele,taky mi to blblo,asi už to tady předemnou napsali,musíš rozebrat plasty pod stěračema a vytahnout ten ventilátor ven,vede k němu kabel,vetěinou nachčije do tech konektorů,já sem to vyřešil tak že sem ten konektor ušmikl,rozebral ven ty pružinky a navrtal do ty destičky dirky,a malinkejma šroubkama tam přišrouboval ty dratky,vyvedl ven,pruchod sem zalil tavnym lepidlem,a napojil sem to zpatky jak to bylo,přes svorkovnici ,kerou sem zabalil do gumy a stahl monpaskama.cca 2hodiny prace,ale mám to nadoživotí .
Pak mě taky sralo topení,to je ale kategorie sama o sobě,na dotaz nade mnou,maš asi rozbytej takovej srač v kerym se reguluje do jakejch rozvodu ma foukat,asi ti nejde uzavřít ta klapka jestli má jit teplej nebo studenej bud seklý nebo to lanko co to reguluje,to je to co ti vede tam vedle hodin k ty regulaci,nikdy sem to nerozebíral.Topení z baterkou nemá nic společnýho,to jedině větráček že by ti běžel i když maš mit vypnuto a to je blbost funguje na až na první poloze kličku.to že netopí v zimě to zas chce rozebrat ten okruh chlazení a pročistit nějakou chemikalí tu čast co je v kabině,prohřivaj tam takvoej radiatorek a děla se tam vodní kamen
CLIO I 1,4 55 kW 8V, rv. 1995
-
- Junior member
- Příspěvky: 104
- Registrován: úte lis 09, 2010 23:40
To snad nebude nutný. Clio topí, ale málo. Přes zimu ho mám pořád na plný výkon, při ventilátoru na "dvojku" nevydrží foukat teplý vzduch delší dobu. O trojce nemluvím. Po stažení na "jedničku" se opět natopí. Asi je něco špatně s okruhy. Pravý výdech je velmi slabý i při plném výkonu ventilátoru. Středový pravý výdech je nejsilnější, levý středový je slabší a je v něm vidět jakási překážka zabraňující foukání teplého vzduchu. Levý výdech je nejslabší. Stejné je to i s výdechy na přední sklo. Hodně se mi taky mlží okna. Prý je to špatným pylovým filtrem. Chci ho proto vyměnit, ale nevím, kde je. Víte někdo, kde je a stalo se vám něco podobného? Jak jste to vyřešili? Díky za tipy a rady. Martin
Clio RN 1,4 55 kW ´95
Clio RN 1,4 55 kW ´95
-
- Junior member
- Příspěvky: 104
- Registrován: úte lis 09, 2010 23:40
Tak to se mi ani loni nestalo. O víkendu ho zkusim rozebrat a uvidím. Nejlepší je, že táta mi ten pylovej filtr našel a poslal, takže tam bejt někde musí. Nemáte strach rozebrat ten ovládací panel na topení? Už jsem ho párkrát rozebíral, pač mi to nesvítí a jen mě to sere, ale vždycky jsem to radši dal zpátky. Bojim se odpojovat ty dráty apod., co k tomu vedou. Jak se dají bezpečně rozebrat ty středové výdechy? Mám tam nějakej moribundus a chci se ho zbavit, třeba to taky pomůže.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 hostů