Topení,nejde ventilátor

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátoři: Moderators General, Moderators Technika

honker
Starting member
Příspěvky: 6
Registrován: pon srp 11, 2008 22:49

Topení,nejde ventilátor

Příspěvek od honker » ned říj 19, 2008 18:25

Tento problém mám také,nejde mi ventilátor,ale když ho vyndám a zapojim napřímo na baterku,tak běží.Myslím si že to bude ridici jednotka topeni .Když jsem ji vyndal,stašně smrděla spálením.

Uživatelský avatar
R11
Člen RCČR
Příspěvky: 623
Registrován: pon úno 18, 2008 16:54
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od R11 » ned říj 19, 2008 18:54

Sice nevim, co je na tomhle aute "ridici jednotka topeni", ale zkus se mrknout na odporovou pruzinku. Bude asi nekde nad radiatorem pod ventilatorem.
:mrgreen: Jirka :mrgreen:

<> Renault 11 GTL, phase I, 1397 ccm, 49 kW, 5 dv., r. v. 1986 :arrow: foto ZDE
<> Renault Clio III Grandtour, phase II, 1149 ccm, 16V, 55 kW, 5 dv., r. v. 2010

Uživatelský avatar
Tomlu
Junior member
Příspěvky: 192
Registrován: pát říj 31, 2008 11:21
Bydliště: Kolínsko

Příspěvek od Tomlu » pát říj 31, 2008 13:13

Řídící jednotka topení byla v tomhle cliu (já měl jedno z posledních tohohle typu vyrobený v r.'97) jen když tam byla klimatizace jinak tam byly jen předřadný odpory. Co se týče tý jednotky, tak v renaultu mi řekli před rokem cenu cca 9 tisíc takže sem se na to vyprd a sháněl po vrakáčích - téměř rok a bezúspěšně - nakonec sem to vzdal, jednotku vyndal a spojil kontakty přes vypínač (buď to fouká na plno nebo vůbec) abych v zimě nemrz no a nakonec šlo v létě do světa. (ještě je jedno řešení dát tam předřadný odpory místo toho ale nepůjde ti klimoška) Takže hodně štěstí při schánění jednotky :wink:

Albi
Starting member
Příspěvky: 1
Registrován: stř zář 23, 2009 14:26

Ventilátor

Příspěvek od Albi » stř zář 23, 2009 14:30

Zdravim, jak(kudy :D )se dostanu k ventilátoru abych zjistil jestli funguje?Resp je možný ho nějak jednoduše vyndat? A kde je pak ta ŘJ? Mám ´96 s klimatizací, finta s větráním zapnuto/vypnuto by mi moc pomohla...

Dík, Albi

Uživatelský avatar
Tomlu
Junior member
Příspěvky: 192
Registrován: pát říj 31, 2008 11:21
Bydliště: Kolínsko

Příspěvek od Tomlu » pát zář 25, 2009 14:34

Ta jednotka je schovaná pod plastama u stěrače před spolujezdcem v potrubí ventilace (ale jde docela dobře ven) -kousek od ventilátoru - a vedou od ní dva svazky kabelů s 9 nebo 10 pinama (jeden konektor in a druhej out), v tom konektoru co je k ventilátoru musíš najít drát kterej vede přímo na ventilátor (je tam jen pár kabelů takže to je v pohodě) a na něj přes vypínač (a taky pojistku 20A) přivést napětí.(jde to vzít z toho druhého konektoru, jen musíš natáhnout dráty ke spínači do kabiny). A voalá máš točící se ventilátor, ale teda furt naplno.
Renault CLIO V 1.0 TCe 67kW Intens - rv. 08/2021
Renault CLIO Grandtour 1.2 TCe 87kW Intens/BOSE - rv. 02/2018, červená flamme, LED Pure Vision, R-link Evolution
Renault CLIO Grandtour 1.2 16V 55kW Intens - rv. 03/2015 - R.I.P.
Renault CLIO Grandtour 1.2 16V 55kW Expresion - rv. 10/2008 - R.I.P.

xhonzumx
Starting member
Příspěvky: 24
Registrován: ned zář 13, 2009 16:27
Bydliště: Hnanice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od xhonzumx » ned zář 27, 2009 19:21

Tomlu píše:Ta jednotka je schovaná pod plastama u stěrače před spolujezdcem v potrubí ventilace (ale jde docela dobře ven) -kousek od ventilátoru - a vedou od ní dva svazky kabelů s 9 nebo 10 pinama (jeden konektor in a druhej out), v tom konektoru co je k ventilátoru musíš najít drát kterej vede přímo na ventilátor (je tam jen pár kabelů takže to je v pohodě) a na něj přes vypínač (a taky pojistku 20A) přivést napětí.(jde to vzít z toho druhého konektoru, jen musíš natáhnout dráty ke spínači do kabiny). A voalá máš točící se ventilátor, ale teda furt naplno.
a nevedel by si proc mi nejde topeni na 3 stupen ale na 1 a 2 jde?

Uživatelský avatar
goreff
Senior member
Příspěvky: 1208
Registrován: úte črc 10, 2007 19:05
Bydliště: Olomoucký kraj
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od goreff » pon zář 28, 2009 11:46

...asi máš přepálenej některej z tepenejch oporů v tom pouzdře ...na R19 pouzdro s tepelnýmy odpory vypadá takhle:
Obrázek

...tohle je ta "řídící jednotka" :lol: ...samozřejmě bez kilimatizace,na tom prvním snímku jsou ty odpory vidět(dráty smotané do pružiny) uprostřed ten malej váleček je tepelná pojistka,kterou jsem měl v háji pro změnu já,to pak nefunguje ventilátor vůbec...nevím jestli to je v Cliu stejné,podle mě tam rozdíl nebude...
Naposledy upravil(a) goreff dne pát dub 02, 2010 07:37, celkem upraveno 1 x.
F7P 16 Soupapes Died
F7R 16 Soupapes Sold
F4R Turbocompresseur

Orleanus88
Starting member
Příspěvky: 27
Registrován: úte bře 24, 2009 07:08

Příspěvek od Orleanus88 » sob říj 17, 2009 17:59

Ahojte mam podobny problem sem svym 16v....jede mi jen ventos na 3stupen a to jenom obcas a ted v tech zimach me to aji XXXX. Co presne musim udelat aby to jelo na vsechny stupne tak jak ma? Kde mam co najit a kde co vymenit...
Clio 1,8 RSI 80KW bílá
Clio 1,8 16V černá
Clio 1,8 16V modrà - jak z vyroby :)

Uživatelský avatar
osiris
Člen RCČR
Příspěvky: 966
Registrován: pát úno 06, 2009 18:49
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od osiris » sob říj 17, 2009 18:27

Orleanus88 píše:Ahojte mam podobny problem sem svym 16v....jede mi jen ventos na 3stupen a to jenom obcas a ted v tech zimach me to aji XXXX. Co presne musim udelat aby to jelo na vsechny stupne tak jak ma? Kde mam co najit a kde co vymenit...
ja to vyresi ltak, ze jsem procisitil kontakty u toho ventilatoru, melo to spatnej kontakt, obcas sem musel zacloumat kabelama a zase to slo :D
aktuální: Honda Accord 1999 2,0i LS VTEC 147 HP
bejvávalo:
Renault Clio 1991 1,8 16V 135+ HP
Renault Clio 1994 1,2 RN 54 HP
[img]http://www.clio91-98.ic.cz/16v.png[/img]

Orleanus88
Starting member
Příspěvky: 27
Registrován: úte bře 24, 2009 07:08

Příspěvek od Orleanus88 » úte říj 20, 2009 11:48

A kde presne ten ventilator je? Palubovku sem jeste nerozdelaval moc se mi do toho nechtelo.
Clio 1,8 RSI 80KW bílá
Clio 1,8 16V černá
Clio 1,8 16V modrà - jak z vyroby :)

Uživatelský avatar
xkuce01
Junior member
Příspěvky: 235
Registrován: úte led 27, 2009 23:54
Bydliště: olomoucký kraj

Příspěvek od xkuce01 » úte říj 20, 2009 12:52

Není v kabině ale je pod plasty, co jsou u stěračů, musíš sundat stěrače a ty plasty co jsou pod nima, ventilátor je v prostřed auta.
Renault Clio I phase 3, 1.2 8V, D7F, RN (dodaný otáčkoměr+mlhovky+el.stahování oken+stabilizátor, rýsuje se palubní počítač)

Orleanus88
Starting member
Příspěvky: 27
Registrován: úte bře 24, 2009 07:08

Příspěvek od Orleanus88 » úte říj 20, 2009 13:37

Jj supr diky dnes na to juknu a kdytak jeste budu otravovat kdyby to neslo.
Clio 1,8 RSI 80KW bílá
Clio 1,8 16V černá
Clio 1,8 16V modrà - jak z vyroby :)

Orleanus88
Starting member
Příspěvky: 27
Registrován: úte bře 24, 2009 07:08

Příspěvek od Orleanus88 » stř říj 21, 2009 07:06

no tak se stalo přesně to co sem nechtěl aby se stalo :)... rozdělal jsem to a vypojil sem takovej ten konektor co je zapojenej v te "ridici jednotce" co je na obrazku. Slo videt ze jsou zoxidovany kontakty tak sem je sroubovak cistil, spilchl sem tam trochu WDcka zapojil a nic...kdyz sem stim pohejbal tak se spustil. Tak sem do toho sroubovakem xxxxxxxxx dal a ted nejede i po zahejbani...jeste skusim vydelat celou tu jednotku jak je na obrazku (ted sem vypojil jen ten velkej konektor vni) a skusim to nejak procistit... nekdo z vas tu psal ze to ma pripojeny na primo ze budto zapne a jede na max nebo je to vypli. Jak to udelat? Ted mi stejne jel jenom na 3ti stupen nebo vubec takze je me to jedno hlavne to musi ted na zimu jet skrz odmlzovani skel...
Clio 1,8 RSI 80KW bílá
Clio 1,8 16V černá
Clio 1,8 16V modrà - jak z vyroby :)

Uživatelský avatar
Tomlu
Junior member
Příspěvky: 192
Registrován: pát říj 31, 2008 11:21
Bydliště: Kolínsko

Příspěvek od Tomlu » stř říj 21, 2009 16:11

v tvým případě tam žádná řídící jednotka nejni :-), máš tam pouze předřadné odpory v ceně pár korun. A nešťourat do nich šroubovákem, ten drát ze kterýho sou ty odpory smotaný je sice tvrdej ale jednoduše se poškodí (přeruší) a nedá se ani pájet, opravit se to může buď nějakou svorkou (prostě se to k sobě slisuje) nebo tím že se to celý vymění (kus za kus - není to až zas tak drahý) a je zas na 15 let pokoj :-)
Renault CLIO V 1.0 TCe 67kW Intens - rv. 08/2021
Renault CLIO Grandtour 1.2 TCe 87kW Intens/BOSE - rv. 02/2018, červená flamme, LED Pure Vision, R-link Evolution
Renault CLIO Grandtour 1.2 16V 55kW Intens - rv. 03/2015 - R.I.P.
Renault CLIO Grandtour 1.2 16V 55kW Expresion - rv. 10/2008 - R.I.P.

Orleanus88
Starting member
Příspěvky: 27
Registrován: úte bře 24, 2009 07:08

Příspěvek od Orleanus88 » stř říj 21, 2009 17:02

a kde se to da koupit? Myslim tim uplne novy pokud je to mozny....asi jen v renaultu co?
Clio 1,8 RSI 80KW bílá
Clio 1,8 16V černá
Clio 1,8 16V modrà - jak z vyroby :)

Uživatelský avatar
Tomlu
Junior member
Příspěvky: 192
Registrován: pát říj 31, 2008 11:21
Bydliště: Kolínsko

Příspěvek od Tomlu » stř říj 21, 2009 21:02

no v renaultu samosebou ano ale s vysokohorskou přirážkou, zkusil bych jiné alternativy:
http://www.automedik.cz/zbozi.html?product=124139
nebo
http://www.e-cat.cz/p-242594/renault/cl ... 42_2631422

nebo třeba autokelly, autoštangl ....
Renault CLIO V 1.0 TCe 67kW Intens - rv. 08/2021
Renault CLIO Grandtour 1.2 TCe 87kW Intens/BOSE - rv. 02/2018, červená flamme, LED Pure Vision, R-link Evolution
Renault CLIO Grandtour 1.2 16V 55kW Intens - rv. 03/2015 - R.I.P.
Renault CLIO Grandtour 1.2 16V 55kW Expresion - rv. 10/2008 - R.I.P.

stanleyjr
Junior member
Příspěvky: 120
Registrován: úte bře 18, 2008 11:46

Příspěvek od stanleyjr » pon bře 08, 2010 14:07

ja mavam tiez problem s kurenim, teraz ho mam na najvyssom stupni a skoro vobec nefuka.
mam auto s klimou, bude to tiez vadny ten 'tepelny odpor'?
alebo mam sliedit inde?

vdaka za rady
Renault Clio II 1.2 8V | D7FG7 | 5-dv. | r.v. 2001 | 43kW

CUTMAN
Starting member
Příspěvky: 37
Registrován: čtv úno 28, 2008 20:37

kurenie clio

Příspěvek od CUTMAN » čtv dub 01, 2010 18:13

Ahoj,mam clio z kimou este kompletne super stave,ak budes nieco potrebovat daj vediet ,este je kompletne .0904 583 199 .Lucenec

stanleyjr
Junior member
Příspěvky: 120
Registrován: úte bře 18, 2008 11:46

Příspěvek od stanleyjr » pát čer 11, 2010 12:59

tak prislo leto a je tu problem, v zime mi neslo kurenie a teraz mi samozrejme ide a dokonca aj pri vypnutom motore, takze musim odpajat baterku.
minule som chcel nastartovat a bola vybita, tak som ju nabil chcel nahodit a hadzalo to iskry takze asi s kostrou bude problem, len teraz nemam cas sa tomu venovat tak zatial len odpajam baterku, ale nejake napady komu sa nieco podobne stalo by som uvital.
Renault Clio II 1.2 8V | D7FG7 | 5-dv. | r.v. 2001 | 43kW

Uživatelský avatar
holubrider
Starting member
Příspěvky: 44
Registrován: pon čer 07, 2010 10:46
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od holubrider » ned čer 20, 2010 20:05

Zdar hele,taky mi to blblo,asi už to tady předemnou napsali,musíš rozebrat plasty pod stěračema a vytahnout ten ventilátor ven,vede k němu kabel,vetěinou nachčije do tech konektorů,já sem to vyřešil tak že sem ten konektor ušmikl,rozebral ven ty pružinky a navrtal do ty destičky dirky,a malinkejma šroubkama tam přišrouboval ty dratky,vyvedl ven,pruchod sem zalil tavnym lepidlem,a napojil sem to zpatky jak to bylo,přes svorkovnici ,kerou sem zabalil do gumy a stahl monpaskama.cca 2hodiny prace,ale mám to nadoživotí .
Pak mě taky sralo topení,to je ale kategorie sama o sobě,na dotaz nade mnou,maš asi rozbytej takovej srač v kerym se reguluje do jakejch rozvodu ma foukat,asi ti nejde uzavřít ta klapka jestli má jit teplej nebo studenej bud seklý nebo to lanko co to reguluje,to je to co ti vede tam vedle hodin k ty regulaci,nikdy sem to nerozebíral.Topení z baterkou nemá nic společnýho,to jedině větráček že by ti běžel i když maš mit vypnuto a to je blbost funguje na až na první poloze kličku.to že netopí v zimě to zas chce rozebrat ten okruh chlazení a pročistit nějakou chemikalí tu čast co je v kabině,prohřivaj tam takvoej radiatorek a děla se tam vodní kamen

Martin Plašil
Junior member
Příspěvky: 104
Registrován: úte lis 09, 2010 23:40

Příspěvek od Martin Plašil » ned pro 12, 2010 13:52

holubrider píše:Zdar hele,taky mi to blblo,asi už to tady předemnou napsali,musíš rozebrat plasty pod stěračema a vytahnout ten ventilátor ven,vede k němu kabel,vetěinou nachčije do tech konektorů,já sem to vyřešil tak že sem ten konektor ušmikl,rozebral ven ty pružinky a navrtal do ty destičky dirky,a malinkejma šroubkama tam přišrouboval ty dratky,vyvedl ven,pruchod sem zalil tavnym lepidlem,a napojil sem to zpatky jak to bylo,přes svorkovnici ,kerou sem zabalil do gumy a stahl monpaskama.cca 2hodiny prace,ale mám to nadoživotí .
Pak mě taky sralo topení,to je ale kategorie sama o sobě,na dotaz nade mnou,maš asi rozbytej takovej srač v kerym se reguluje do jakejch rozvodu ma foukat,asi ti nejde uzavřít ta klapka jestli má jit teplej nebo studenej bud seklý nebo to lanko co to reguluje,to je to co ti vede tam vedle hodin k ty regulaci,nikdy sem to nerozebíral.Topení z baterkou nemá nic společnýho,to jedině větráček že by ti běžel i když maš mit vypnuto a to je blbost funguje na až na první poloze kličku.to že netopí v zimě to zas chce rozebrat ten okruh chlazení a pročistit nějakou chemikalí tu čast co je v kabině,prohřivaj tam takvoej radiatorek a děla se tam vodní kamen
No mně to přes zimu moc netopí. Často se to vůbec nevytopí. Nechal jsem celé topení profouknout. A hle, zlepšení. Ale i tak je to na hovno. Kámík s Cliem 1,2 rv 91 s tím nemá problém. Tvrdí mi, že to může být starým pylovým filtrem. Prej to jeho Clio má. Nechal jsem ho objednat, ale nevím, kam ho nacpat. Co se všechno musí vymontovat? Díky za odpověď.

CLIO I 1,4 55 kW 8V, rv. 1995

Uživatelský avatar
goreff
Senior member
Příspěvky: 1208
Registrován: úte črc 10, 2007 19:05
Bydliště: Olomoucký kraj
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od goreff » ned pro 12, 2010 13:54

vyměn´radiátor topení a budeš mít po problémech
F7P 16 Soupapes Died
F7R 16 Soupapes Sold
F4R Turbocompresseur

Martin Plašil
Junior member
Příspěvky: 104
Registrován: úte lis 09, 2010 23:40

Příspěvek od Martin Plašil » ned pro 12, 2010 21:17

To snad nebude nutný. Clio topí, ale málo. Přes zimu ho mám pořád na plný výkon, při ventilátoru na "dvojku" nevydrží foukat teplý vzduch delší dobu. O trojce nemluvím. Po stažení na "jedničku" se opět natopí. Asi je něco špatně s okruhy. Pravý výdech je velmi slabý i při plném výkonu ventilátoru. Středový pravý výdech je nejsilnější, levý středový je slabší a je v něm vidět jakási překážka zabraňující foukání teplého vzduchu. Levý výdech je nejslabší. Stejné je to i s výdechy na přední sklo. Hodně se mi taky mlží okna. Prý je to špatným pylovým filtrem. Chci ho proto vyměnit, ale nevím, kde je. Víte někdo, kde je a stalo se vám něco podobného? Jak jste to vyřešili? Díky za tipy a rady. Martin


Clio RN 1,4 55 kW ´95

shady91
Starting member
Příspěvky: 47
Registrován: úte srp 03, 2010 23:36
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od shady91 » ned pro 12, 2010 22:18

Ja teda pylovej fitr nemam v aute, a nikdy myslim ani nemel mozna ze tam byt ma ale nevim kde..

To stim vlaznym vzduchem jsem mel takyminuly rok pri teplotach -15°C my dokonce zamrzalo okno ze vnitr to byla svanda :) a byl to radiator jak pise goreff..
Renault Clio 1.4 RT
r.v 1991 55kW
motor: E7J

Martin Plašil
Junior member
Příspěvky: 104
Registrován: úte lis 09, 2010 23:40

Příspěvek od Martin Plašil » pon pro 13, 2010 22:20

Tak to se mi ani loni nestalo. O víkendu ho zkusim rozebrat a uvidím. Nejlepší je, že táta mi ten pylovej filtr našel a poslal, takže tam bejt někde musí. Nemáte strach rozebrat ten ovládací panel na topení? Už jsem ho párkrát rozebíral, pač mi to nesvítí a jen mě to sere, ale vždycky jsem to radši dal zpátky. Bojim se odpojovat ty dráty apod., co k tomu vedou. Jak se dají bezpečně rozebrat ty středové výdechy? Mám tam nějakej moribundus a chci se ho zbavit, třeba to taky pomůže.

Odpovědět

Zpět na „Renault Clio I“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 hostů