Těsnění pod hlavou

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátoři: Moderators General, Moderators Technika

Odpovědět
Roman Tegel
Starting member
Příspěvky: 10
Registrován: úte bře 18, 2008 07:19
Bydliště: Fulnek

Těsnění pod hlavou

Příspěvek od Roman Tegel » úte bře 18, 2008 08:33

Zdravím,
mám Clio 1.4,r.v. a vypádáto, že mám vpytli těsnění pod hlavou.
Chtěl bych poprosit jestli nemá někdo návod jak postupovat při výměně????
Díky Teglik

Uživatelský avatar
Anarki
Člen RCČR
Příspěvky: 3889
Registrován: ned kvě 29, 2005 22:42
Bydliště: Atomograd
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Anarki » úte bře 18, 2008 14:13

Udělat si čas na jeden den bez auta.
Udělat si čas na odjezd s autem do servisu.
Odjezd do servisu.
Čekání na telefonát ze servisu.
Vyzvednutí auta.
Odjezd domů a spokojené užívání.


Tesnění pod hlavou měnit v domácích podmínkach bez zkušeností a speciálního nářadí je nesmysl. :idea:
Ošnečkovaný Cacabus Quintus GT-Blue Storm 5-Ultimate Sensational Orgasm s kovaným srdcom F3+N a šnečkom GT2876RS Real Raider
První R5 GTT na světe kde bylo nainstalované nezávislé topení, analogové švýcarské hodiny Kienzle a pod ... :)
Bacha na parazit Kooperativu :evil:

Wajny
Starting member
Příspěvky: 5
Registrován: pát úno 15, 2008 09:49
Bydliště: Teplice

Příspěvek od Wajny » úte bře 18, 2008 16:26

Anarki píše:Udělat si čas na jeden den bez auta.
Udělat si čas na odjezd s autem do servisu.
Odjezd do servisu.
Čekání na telefonát ze servisu.
Vyzvednutí auta.
Odjezd domů a spokojené užívání.


Tesnění pod hlavou měnit v domácích podmínkach bez zkušeností a speciálního nářadí je nesmysl. :idea:
A jak by mel asi podle tebe ziskavat skusenosti ty chytrej :?: :!: :?:
delal jsem hlavy uz na hodne autech, momentalne mam na cliu hlavu sundanou a zatim mi to neprislo jako nejaka tezka veda. Za asistence nekoho kdo se v nejakem tom aute uz hrabal, ten se v okoli romana urcite najde a myslim si ze by to urcite zvladnul i sam, to nebude extra problem. z toho co jsi napsal se mi spis zda ze se snazis aby v servizech vydelavyli co nejvic.
Za pomoci ktery se tady na foru mozna docka se mu to urcite povede. nejsem nejakej spisovatel ale pokusim se to tu trochu popsat.
Jediny co jsi budes muset nekde sehnat nebo pujcit je momentovy klic na dotahnuti hlavy k bloku. ja jsem postupoval tak, ze jsem si nejdriv, aby se mi lepe delalo sundal kapotu, pote jsem vypustil chladici kapalinu a vypodlozil motor. Sundal jsem filtrbox a odpojil vsechny hadice a kabely, ktere souviseji z hlavou, kabelu se nemusis bat protoze jdou jen hodne stezi prehazet. Pak jsem odmontoval vyfuk od zberneho potrubi- drzi ho dva srouby s pruzinami. odmontoval jsem drzak motoru, ktery drzi na hornim krytu rozvodu. nasledovalo sundani krytu rozvodu (jsou dva jeden horni- z hliniku, a druhej je plastovej)bacha na zpetnou montaz rozvodoveho remenu, at ho das tak jak tam byl, nejlepe si nastav motor, tak aby ryska, takova tecka na rozvodovem kole byla v nejhornejsi poloze, presneji zaroven s ryskou na vyku ventilu takovej svislej nalitek(ve skutecnosti to nevypada jako ryska ale jako soucast toho vika) pak jsem povolil napinaci kladku a sundal drzak alternatoru. nasledovalo sundani vika ventilu z hlavy. znovu jsem si prekontroloval, jestli me jeste neco neschazi na sundani a zacal jsem s povolovanim sroubu hlavy. ted uz staci hlavu pouze sundat a dat novy tesneni(a dej si bacha at nepootocis z motorem, mohli by ti vylyzt vlozky valcu) zpetna montaz je opacny postup, akorat se hlava musi dotahnout momentovym klicem na urcity dotahovaci moment, ktery se momentalne pokousim zjistit. (pri montazi hlavy se dotahuji srouby od prostrednich dvou az ke krajum-jakoby do spiraly)
snad ti to co jsem tu popsal k necemu bude.
jestli jsem na neco zapomel tak me doplnte, popr. opravte.
Renault Clio 1.2 rv.92

Joska
Starting member
Příspěvky: 88
Registrován: čtv lis 17, 2005 13:05
Bydliště: Praha

Příspěvek od Joska » úte bře 18, 2008 18:54

Výměna těsnění je popsaná asi dobře. Nicméně bych doplnil -zkontroluj vyndané těsnění, zda na něm najdeš vadné místo.Ppokud ano, máš vyhráno. Pokud ne, tak asi nechat otlakovat hlavu, zkontrolovat rovnost dosedacích ploch na hlavě i motoru. Nové těsnění bude mít na obalu popsanej postup utahování šroubů hlavy i moment. Bejvá to na nějakej moment (třeba 100Nm) a pak po 2min. ještě treba o 1/2 otáčka - je to jen na příklad! Nutno dodržet předpis výrobce! Jo a co jsem tam v popisu nezahlédl, díry na šrouby v bloku vyfoukat stlačeným vzduchem, aby v nich nebyla nějaká špína. Nedoporučuje náhodou výrobce použít nové šrouby? Bejvá to tak. Bacha taky na správné napnutí rozvodového řemene. Nemá náhodou 1,4-ka ještě řetěz? U 19-tek měla, pokud vím. No asi jsem sem vnesl spíš nejasnosti jak na to koukám :oops: Ale aspoň něco je použitelné. Ideální by byla knížka "Jak na to"
R19 chamade, 1,8 65kW 1994

Uživatelský avatar
Jan Kalina
Grafoman
Příspěvky: 7144
Registrován: čtv bře 04, 2004 17:14
Bydliště: královéhradecko - rychnovsko

Příspěvek od Jan Kalina » úte bře 18, 2008 20:49

Motory 1.4Energy E6J a E7J jsou OHC s rozvodovým řemenem, řetěz mají motory Cxx
R20 TS 2.0 1982/www.R20 Turbo-D.zde 2.1 1983/www.R25 V6Turbo.zde 2.5-V6 1985/R25 V6Turbo 2.5-V6 1986/www.R25 Turbo-DX.zde 2.1 1985/R25 V6 Injection 2.7-V6 1985/R25 V6 Injection 2.9-V6 1987, 1988, 1989/Express 1.4 198?/R1363 GTX Automatic 2.0 1983/R136C GTA V6 1985/2017+?/Espace V6 1993/Espace V6 1994/Espace V6 LPG 1996/XR25 1990/Express 1.9dT RT-E3 1997/Laguna 2.0 1995/Kangoo dCi 2008
*** Hledá se odcizená R25 V6 šedá, více info -->>ZDE<<-- ***
*** Hledá se odcizená R25 Baccara vínová, více info -->>ZDE<<-- ***

Uživatelský avatar
Anarki
Člen RCČR
Příspěvky: 3889
Registrován: ned kvě 29, 2005 22:42
Bydliště: Atomograd
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Anarki » úte bře 18, 2008 23:04

To Wajny: Máte pravdu pane nejchytřejší :mg2: momentový klíč se dnes půjčuje všude, na benzínce v Tescu i na parkovišti :D
A většina mechaniků ho s radostí půjčuje každýmu kdo si o něj požáda. :roll:

Nějak nikoho nenapadlo napsat, že při výmeně tesnění pod hlavou se všechny šrouby mění :idea:

Nezapomeň napsat uživateli Roman Tegel číslo svojí poistky aby když se mu něco nepovede díky tvému návodu nepřišel zbytečně o další peníze.
Ošnečkovaný Cacabus Quintus GT-Blue Storm 5-Ultimate Sensational Orgasm s kovaným srdcom F3+N a šnečkom GT2876RS Real Raider
První R5 GTT na světe kde bylo nainstalované nezávislé topení, analogové švýcarské hodiny Kienzle a pod ... :)
Bacha na parazit Kooperativu :evil:

Roman Tegel
Starting member
Příspěvky: 10
Registrován: úte bře 18, 2008 07:19
Bydliště: Fulnek

Těsnění

Příspěvek od Roman Tegel » stř bře 19, 2008 07:11

DÍKY VŠEM ZA ODPOVĚĎI,
POTŘEBUJU JEZDIT KAŽDEJ DEN ...SKUSÍM TO DOMA O VÍKENDU A PAK NAPÍŠU JESTLI TO KLAPLO NEBO NE.
Dik :D

Wajny
Starting member
Příspěvky: 5
Registrován: pát úno 15, 2008 09:49
Bydliště: Teplice

Příspěvek od Wajny » stř bře 19, 2008 09:03

Anarki píše:To Wajny: Máte pravdu pane nejchytřejší :mg2: momentový klíč se dnes půjčuje všude, na benzínce v Tescu i na parkovišti :D
A většina mechaniků ho s radostí půjčuje každýmu kdo si o něj požáda. :roll:

Nějak nikoho nenapadlo napsat, že při výmeně tesnění pod hlavou se všechny šrouby mění :idea:

Nezapomeň napsat uživateli Roman Tegel číslo svojí poistky aby když se mu něco nepovede díky tvému návodu nepřišel zbytečně o další peníze.
tak proc mu to nepopises ty :?: :?: ja myslel ze je tohle forum kvuli tomu aby kdyz nekdo potrebuje pomoct, ze se mu pomuze a ne ze ho kazdej odkaze na autoservis....to vi i bez tebe ze to tam muze dat.
Renault Clio 1.2 rv.92

Roman Tegel
Starting member
Příspěvky: 10
Registrován: úte bře 18, 2008 07:19
Bydliště: Fulnek

ještě jednou...

Příspěvek od Roman Tegel » stř bře 19, 2008 09:29

teď jsem mluvil s jedním borcem a ten mi říkal, že doma si to určitě sám neopravím ... rozvody-seřízení.
Tak si říkám abych něco XXXXXXX....

Uživatelský avatar
Anarki
Člen RCČR
Příspěvky: 3889
Registrován: ned kvě 29, 2005 22:42
Bydliště: Atomograd
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Anarki » stř bře 19, 2008 12:16

To Wajny: Výměna tesnění pod hlavou není práce pro začátečníka a taky není vhodný dělat ji doma na dvorku. Ne bez zkušeností a nářadí.
Jsou věci které si udělá, opraví nebo vymění doma každej ale tesnění pod hlavou to určitě není. :idea:
Pokud to nechápeš, bohužel.
Ošnečkovaný Cacabus Quintus GT-Blue Storm 5-Ultimate Sensational Orgasm s kovaným srdcom F3+N a šnečkom GT2876RS Real Raider
První R5 GTT na světe kde bylo nainstalované nezávislé topení, analogové švýcarské hodiny Kienzle a pod ... :)
Bacha na parazit Kooperativu :evil:

Roman Tegel
Starting member
Příspěvky: 10
Registrován: úte bře 18, 2008 07:19
Bydliště: Fulnek

Příspěvek od Roman Tegel » stř bře 19, 2008 12:46

Já to chápu,
budu tam mít člověka co už s autama má zkušenosti i vercajk budu mít mi šlo získat rady k tomu aby to klaplo a něco zbytečně neposeru

Roman Tegel
Starting member
Příspěvky: 10
Registrován: úte bře 18, 2008 07:19
Bydliště: Fulnek

Těsnění pod hlavou

Příspěvek od Roman Tegel » úte dub 15, 2008 09:53

Zdravím všechny,
tak jsem po výměně těsnění pod hlavou. Trošku se to protáhlo, jelikož jsem měl navíc upálený uhlík na startéru a prasklou pružinu, která přitlačuje uhlíky, ale co se týká výměny těsnění.
Popravdě člověk který není nějak manuálně zručný tak by se do toho neměl pouštět bez někoho kdo něco umí . Není to ale zas tak šílené jak někteří psali.
Jestli můžu poradit tak už mi to někdo psal...vyfotit si co kde příjde...hadice čidla, šrouby a tak...na hadice je ideál napsat si třebas lístečky kde je napojená.
Ale není to opravdu něco neřešitelného..těsnění 350..měly by se koupit asi i nové šrouby, ale pokud ty šrouby nejsou v dezolátním stavu-závity tak si myslím, že dobré. Jo je tam jedna věc-potřeba "hvězdicového klíče-desítka ať to můžete odstrojit u nap. kladky.
Takže pokud se do toho pustíte tak hodně štěstí...jde to:-)

otelo
Junior member
Příspěvky: 173
Registrován: ned čer 03, 2007 14:23

re

Příspěvek od otelo » sob čer 14, 2008 19:34

drzi to tesnenie este? lepil si ho alebo len tak zalozil? znamy stary skodovkar mi nedavno vysvetloval ze menit tesnenie bez prebrusenia hlavy je polovicna robota. je to u dnesnych motorov inac?

Roman Tegel
Starting member
Příspěvky: 10
Registrován: úte bře 18, 2008 07:19
Bydliště: Fulnek

Příspěvek od Roman Tegel » stř čer 18, 2008 06:53

Auto jezdí, doufám, že ještě nějakou dobu jezdit bude.
Mně taky spousta lidí odrazovala, ale dá se to pokud je člověk trošku zručný.
Pravda je ta, že dle všech pravidel, by se měla hlava přebrousit, ale já jsem to neudělal ... byla ještě celkem v pohodě, pravda nějaký nerovnosti tam za tu dobu jsou, ale myslím si že pokud tam opravdu nejsou nějaká výrazné rýhy tak stačí důkladně očistit, vyfoukat vzduchem ať ti tam nezůstane bordel.
Těsnění jsem jenom přiložil, lepení mi známí nedoporučovali..těsnění by si mělo sednout dobře samo a pokud to správně dotáhneš tak by neměl být problém si myslím

Odpovědět

Zpět na „Renault Clio I“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 hostů