Startovaní

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
malovanicko
Starting member
Příspěvky: 13
Registrován: pon pro 01, 2014 12:30

Startovaní

Příspěvek od malovanicko » pon pro 01, 2014 12:46

Ahoj všem,

mám twingo 2003 v automatu. A mám nasledující problém. Klíčkem otočím do druhé polohy naběhne mi palubní deska vše se rozsvítí. Při otočení na start mi však auto už nenastartuje. Jako kdybych klíčkem vůbec neotočil. Neudělá to žádný zvuk. Na přístrojovce svítí vše jak kdyby to mělo startovat v pořádku.. Avšak při tom startu je to prostě bez jakékoliv vůle.

Kde by mohl být problém?
Díky všem

Uživatelský avatar
RomanB74
Advanced member
Příspěvky: 368
Registrován: úte srp 14, 2012 11:13

Re: Startovaní

Příspěvek od RomanB74 » pon pro 01, 2014 13:07

Zdravím.
V první řadě bych zaměřil svou pozornost na kontaktní body dotčené trasy. V tomto případě tedy kontrola základních prvků jako pojistky a kostřící body. Dalšími kroky je zbytečné Vás zatěžovat, neb vyžadují ještě větší odbornost takže vás navádět na kontrolu relé či kontaktů ve spínací skříňce by byla čirá zhovadilost.
Určitě ale zvládnete zkontrolovat pojistky a pokud se dostanete nějak rozumně pod auto, tak zkontrolovat kabeláž na startéru a ukostření.
Fluence 1.6 2011 81kW, LPG Tartarini
Peugeot 106 Sketch (1998)
Scenic 2.0 RT (1996)
Megane Break 1.6 74kW (2000)
R 21 1.7 (1989)
Favorit 135L (1991)
Ford Taunus 1.6 L (1979)
Wartburg 353 (Jura/Trias... už přesně nevím)

ronin10
Starting member
Příspěvky: 16
Registrován: ned úno 23, 2014 05:17
Bydliště: PROSTĚJOVSKO

Re: Startovaní

Příspěvek od ronin10 » úte pro 02, 2014 16:53

Zdravím všechny. Mám taktéž jako kolega problém s nastartováním twinga ovšem trochu jiného kalibru,kdyz otočím klíčem do první či druhé polohy a pak start vubec se neroznou panely nad volantem a stredova konzole a start taky nejde,ale jdou svetla troubítko,radio,zjistil jsem že když zmáčknu klobouček červený na všechny směrovky uprostred panelu,tak se vse rozsvítí a startovat jde ovsem jezdit se všema blinkrama je blbost když je nastartovany a zmacknu znova ten červený klobouček na směrovky tak vše zhasne i motor i panely. jinak dnes jeste vše šlapalo otočil jsem kličkem a nahodil a rozmrazoval fukarem ty zamrznutý okna po včerejšku když sem byl hotov vypnul jsem motor vse a zamknul/ imo a central to nemá!/ twingo rok 95. zběžně zkontrolovany pojistky jedna 15 špatna nevim od ceho tak sem ji vymenil nepomohlo. díky za rady a tipy pripadne kde najit kostru atd . baterka je plně nabitá jak říkam vše funguje když se zapnou všechny směrovky tým červeným spínačem na palubce. díky jeste jednou :mava:

ronin10
Starting member
Příspěvky: 16
Registrován: ned úno 23, 2014 05:17
Bydliště: PROSTĚJOVSKO

Re: Startovaní

Příspěvek od ronin10 » úte pro 02, 2014 21:37

ted jsem projel všechny pojistkya jsou všechny dobré žádné již nejsou přepálenné,ani pod volantem v pojistkovce ani v motorovym prostredi vse je ok. ale pri otoceni klíčku prostě nic hotovo konec ,může to dělat kostra nebo spínací skřín? už opravdu nevim ,poradte prosim ,děkuju (udeřil první mráz a sníh a je po autě to semi nechce věřit,navíc když auto normalně jezdilo a když začlo mrznout a sněžit tak se nehlo z místa,). :( dokoncwe jsem i dneska mel klasickym zpusobem nastartovano a foukal jsem na skla teply vzduch a zaroven odmrazoval zadni okno, no co se hergot mohlo prihodit ,v jak na to moc nepisou mam orig knihu doma a co je napsano to sem udelal a nic,hotovo konec sem v koncich poradte prosim. děkuji :(

Uživatelský avatar
RomanB74
Advanced member
Příspěvky: 368
Registrován: úte srp 14, 2012 11:13

Re: Startovaní

Příspěvek od RomanB74 » stř pro 03, 2014 22:14

Jestli máte možnost, zkuste nastartovat přes kabely z jiného auta s nahozeným motorem (+ na +, - na vaši kostru). Tím lze definitivně vyřadit či naopak potvrdit problém s akumulátorem. Pozor na falešnou indikaci při měření voltmetrem. Když akumulátor ukazuje výrazně více než je psaná kapacita (třeba 13.5V) tak už je na výměnu. Neméně důležitá je rovněž hustota elektrolytu.
Pokud máte baterii více jak 4 roky a jezdíte spíše krátké trasy nebo město, pak je možná problém ve zdánlivě dobré baterii. Moc se mi nezdá, že by se uklepala/uvolnila kostra ze dne na den a zrovna když začne mrznout a sněžit - i když... vyloučit to nelze.
Pokud by při startování přes kabely startér točil, ale motoru se nechtělo naskočit, pak by bylo na vině zmiňované ukostření (začít s kontrolou kabelů od startéru).
Když přes kabely chytí hned, pak je to jasně aku.

Přeji hodně štěstí a rychlé odstranění závady.
Fluence 1.6 2011 81kW, LPG Tartarini
Peugeot 106 Sketch (1998)
Scenic 2.0 RT (1996)
Megane Break 1.6 74kW (2000)
R 21 1.7 (1989)
Favorit 135L (1991)
Ford Taunus 1.6 L (1979)
Wartburg 353 (Jura/Trias... už přesně nevím)

ronin10
Starting member
Příspěvky: 16
Registrován: ned úno 23, 2014 05:17
Bydliště: PROSTĚJOVSKO

Re: Startovaní

Příspěvek od ronin10 » čtv pro 04, 2014 00:17

baterie točí normálně vynikajícně ale jen když zmáčnu červený míček vystražných světel,když jej vypnu čili zmačknu abych zastavil ty vystražné světla-odpojí se všechno čili čerpadlo startér budíky prostě vše. kdyby byla baterie v háji tak bych s ní nenastartoval. to je zvláštní na této poruše ,jinak baterii jak rikate mam cca 4 roky a jezdila kratke vzdalenosti do 20km /den,ale tím to nebude. kostra se mi taky nechce věřit že by jen tak upadla,jen se bojím aby nebyly spečenné nějaké dráty v palubní desce neboli za ní. technicky vzato startovaní nemá vliv na blinkry,ostatně ale jestli se něco zeškvařilo s drátem od výstražných tak by to mohlo dělat právě tento bordel v elektrice. Včera jsem odpojil relátko od výstražných,zmáčknul vystražnou kouli a natočím hned a vše funguje krom těch blinkrů ty se samozdřejmě odpojily výhoda že by se s tím dalo jezdit,nevýhoda neblinkruje a na silnicích celkem nebezpečné v provozu. jinak proste to nejede. kostru od baterie jsem zkoušel s ní vanglovat jestli není upadena ale drží koneckonců i když nejde startovat klasickým stylem a kontrolky s digi tachometrem se nerozsvití v zadne poloze tak přezto všechno svítí světlo v kabině stropní,radio jde a světla svítí,tak nevím asi bych kostru vyloučil páč to by nešlo nic si myslím., budu mít asi smůlu v elektroinstalaci v palubní desce něco spečeného. to sou problémy se staréma vrakama :( kdyby nekoho neco jeste napadlo prosím o rady dekuji

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5794
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Startovaní

Příspěvek od kotasekh » čtv pro 04, 2014 03:04

Nedavno jsem nekde slysel, ze kdyz se u renaulta pokazi tlacitko na vystrazne blinkry, tak ze umre cela elektrika. Nechtel jsem tomu verit, ale tenhle popis pasuje. Soustredil bych se teda na to tlacitko.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Uživatelský avatar
RomanB74
Advanced member
Příspěvky: 368
Registrován: úte srp 14, 2012 11:13

Re: Startovaní

Příspěvek od RomanB74 » čtv pro 04, 2014 09:56

ronin10 píše:baterie točí normálně vynikajícně ale jen když zmáčnu červený míček vystražných světel,...
Jo, tak to je jiná. Ale jak tak čtu Váš popis, tak víte dobře kde hledat závadu, jen se přiznejte, že se vám do toho setsakramentsky nechce hrabat :wink: co docela dobře chápu.
Není se čeho bát, navíc, cvičení dělá mistra. Takže šroubovák do ruky, možná nějakej ten torx a vzhůru na rozdělávání palubní desky.
(letos jsem řešil špatně fungující palivoměr v budíkách, moc se mi do toho nechtělo ale když jsem budíky demontoval už po páté, tak to byla záležitost několika minut - nakonec se povedlo, na vině byla stará známá kostra) :roll:
Fluence 1.6 2011 81kW, LPG Tartarini
Peugeot 106 Sketch (1998)
Scenic 2.0 RT (1996)
Megane Break 1.6 74kW (2000)
R 21 1.7 (1989)
Favorit 135L (1991)
Ford Taunus 1.6 L (1979)
Wartburg 353 (Jura/Trias... už přesně nevím)

ronin10
Starting member
Příspěvky: 16
Registrován: ned úno 23, 2014 05:17
Bydliště: PROSTĚJOVSKO

Re: Startovaní

Příspěvek od ronin10 » čtv pro 04, 2014 15:31

zeptam se jeste na neco uz od pocatku zakoupeni auta mi klíček v zapalovaní nešel moc dobre prepinat do poloh spíše násilím není možné že je třeba chyba ve spínací skřínce? a tím se nerozsvítí ty budíky a nakonec ani starter? ze by to jako melo na sebe navaznost myslim. ???, jinak si nedovedu vysvetlit pokud by se neco zeskvarilo s kontaktem od vystraznych ,kde vystrazne meli spalenou pojistku. a ted to nakopnou celé jde přez vystražné světla,proč tedy se pojistka nespálí znova ,pokud ty draty na sobe sou priskvarene to mi nedava logiku,kdyby se pojistka pretavila zase tak bych do tý palubky šel ale tak nevim na cem jsem a co je treba udelat :/ jinak pokus o sundani palubky probehnul dnes ale zastavil jsem se na volantu kdy se mi urvalo nářadí torx 50 tka na středovem šroubu torx. tak sem toho nechal bo o drží jako prase a klíč torx co jsem považoval za nesmrtelný tak skonal :/

Odpovědět

Zpět na „Renault Twingo“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti