1.2 Houpání volnoběhu

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Honza.76804
Starting member
Příspěvky: 25
Registrován: pon kvě 22, 2017 14:02

1.2 Houpání volnoběhu

Příspěvek od Honza.76804 » pon kvě 31, 2021 21:55

Zdravím, už jsem to tu řešil, ale nevyřešil a stále dodnes problém. Twingo 97 1.2 43kw. Při nastartování houpe volnoběh a z výfuku lehce černý kouř. Dělá to i za tepla. Když zatůruju motor, tak se srovná a běží dobře. Nicméně emise katastrofa. Včera jsem vyměnil filtr a 3x to nastartovalo a volnoběh dobrý. Dneska jsem zkoušel odpojit benzínovou vratku, jestli není ucpaná hadička a není. Škrtící klapku jsem zkoušel z jiného auta a bez úspěchu. Snad všechny čidla kolem motoru nová, ale pořád nic. Čidlo teploty na diagnostice odpovídá skutečnosti. Napadá mě možná nějaká chyba v řídící jednotce. Má někdo nějaký nápad? Ventily necvakají a vůle v normě. Jsem v koncích, už nevím, co zkontrolovat a ověřit. Podrobné problémy jsem zde na fóru viděl, ale bez odpovědi, nebo sdělení co to bylo.

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: 1.2 Houpání volnoběhu

Příspěvek od kotasekh » úte čer 01, 2021 06:03

Lambda? Spatne prasici vstriky?
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Honza.76804
Starting member
Příspěvky: 25
Registrován: pon kvě 22, 2017 14:02

Re: 1.2 Houpání volnoběhu

Příspěvek od Honza.76804 » úte čer 01, 2021 08:20

Lambda je nová ale ty vstřiky tam zkusím dát z druhého funkčního auta díky za tip

Honza.76804
Starting member
Příspěvky: 25
Registrován: pon kvě 22, 2017 14:02

Re: 1.2 Houpání volnoběhu

Příspěvek od Honza.76804 » ned kvě 28, 2023 22:02

Tak dodnes nevyřešeno. Byl jsem tak zoufalej, že jsem koupil za bůra nastrojený motor z nabouraného auta na zadek. Motor jsem zkoušel a běžel krásně. Vymontoval jsem ho, odvezl domů, nandal do svojí stále ještě hezké karoserie a co se nestalo? Nastartuju a okamžitě volnoběh brm berm brm. Stále houpe, černý kouř z výfuku a bohatá směs. Už je asi poslední možnost a tou je řídící jednotka. Setkal se tady už někdo s vadnou jednotkou od Sagem?

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: 1.2 Houpání volnoběhu

Příspěvek od kotasekh » pon kvě 29, 2023 10:44

Vymaz korekci v ridici jednotce se zkousel? Nova adaptace klapky?
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Honza.76804
Starting member
Příspěvky: 25
Registrován: pon kvě 22, 2017 14:02

Re: 1.2 Houpání volnoběhu

Příspěvek od Honza.76804 » úte kvě 30, 2023 21:27

No popravdě ani nevím, že je to možné. Má to ještě tu zásuvku u motoru tu kostku. Hlavně na to nikdo nemá diagnostiku 🤔

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: 1.2 Houpání volnoběhu

Příspěvek od kotasekh » stř kvě 31, 2023 06:31

Protoze pokud ma ridici jednotka nactena spatna data pro smes ze stareho motoru, tak samozrejme bude kourit a blbnout i u noveho motoru. Dle meho je potreba znovu jednotku naucit, ze uz je vse v poradku. Jelo to auto alespon par km po ceste?
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Honza.76804
Starting member
Příspěvky: 25
Registrován: pon kvě 22, 2017 14:02

Re: 1.2 Houpání volnoběhu

Příspěvek od Honza.76804 » ned črc 16, 2023 21:42

Tak chlapi a mám vyřešeno. Dneska jsem vyměnil řj, protože to byla poslední možnost. Nepomohlo :lol: . Takže tý formulce říkám, že prostě půjde do šrotu a konec. Po půl hodině jsem se slitoval a řekl si, že rozmotám kabelový svazek motoru, třeba bude někde štíplej kabel. Tak jsem to rozmotal a našel divný/cizý kabel, který byl napojený na svazek, který vedl k čidlu tlaku vzduchu. Šel jsem po kabelu kam vede a končil pod palubkou uštíplej. Přesně tam, kde jsem odstranil přídavný imobilizér, ten blbej kam se přikládá čip, jinak nenastartujete. Takže jsem kabílek napojil nazpět a celý svazek vrátil na své místo. No a světe div se, okamžitě běží jako hodinky. Když jsem odpojil imobilizér, tak jsem si ani nevšiml, že to začalo blbnout. Děkuju vám všem za vaše rady a tipy. Příští víkend jedeme na STK a budeme zase brázdit silnice 🙂 konec dobrý, motor má 95% nových čidel, takže je to funglovka.

Odpovědět

Zpět na „Renault Twingo“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti