Životnost žhavičů

Co se děje než jde palivo do válců a co se děje v nich.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
JirkaB
Starting member
Příspěvky: 23
Registrován: úte kvě 02, 2006 12:50
Bydliště: Třebíč
Kontaktovat uživatele:

Životnost žhavičů

Příspěvek od JirkaB » úte lis 14, 2006 14:56

Nevíte po jakém čase vyměnit žhaviče? Mám R19 1.9D, tzn. že tam jsou ty co nemají rychlý start jako u nových dieslů. Jsou tam Bosch auto je denně v provozu na kratší vzdálenosti (asi 10 startů denně). Nebo jezdit až některý přestane žhavit?

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Příspěvek od Šamša » stř lis 15, 2006 00:29

Životnost žhavičů se udává okolo 100tis. km a reálná je prakticky stejná a většinou odchází najednou. Doporučuju je měnit i z preventivního hlediska teď před zimou, než vás to někde zaskočí a vy nenatočíte, nehledě, že když je budete hodně přejíždět, můžou se i mechanicky rozpadnout a poškodit motor. Nejlépe je už nahradit rychložhavícími, typu twin. Tady je odkaz na českého výrobce, který má kvalitní typy za slušné ceny. http://www.brisk.cz/index.php?page=zhav ... usive.html
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

JirkaB
Starting member
Příspěvky: 23
Registrován: úte kvě 02, 2006 12:50
Bydliště: Třebíč
Kontaktovat uživatele:

Brisk vs Bosch

Příspěvek od JirkaB » stř lis 15, 2006 09:51

Naposled jsem je vyměnil před 3mi roky, kdy jeden nežhavil (od té doby mají najeto asi 50tis) Měnil jsem Bosch za Bosch. Porovnával jsem rozdíl mezi jetýma (od původního majitele a 1 roku mého provozu) a novýma. Podle barvy svíčky žhavily naprosto stejně. Dobu za kterou se nažhaví jsem nekontroloval. Na krabičce nových jsem si všimnul, že něco psali o dlouhé životnosti. Na jaře jsem měl všechny venku a prohlížel je, žhavily všechny stejně, mechanicky byly ok. Porovnal jsem je i s původními, které jsem si schoval. Netuším jak je na tom Brisk vs Bosch. Zajímala by mne doba za kterou se rozžhaví. Někde jsem na netu četl že Brisk nic moc, někde zase spokojenost, vlastní zkušenost s Brisk nemám. Máte někdo zkušenosti z Brisk konkrétně v motorech F8Q?

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Příspěvek od Šamša » čtv lis 16, 2006 21:11

Brisk je výrobce stejných kvalit jako BOSCH, BERU, Champion a podobně. Hlavně bychom měli být patrioty co se českých výrobků týče a nespoléhat na BOSCH někde z Thaiwanu.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

Uživatelský avatar
Robert
Senior member
Příspěvky: 1135
Registrován: stř led 12, 2005 12:36
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Robert » sob bře 24, 2007 22:35

Úplně nové žhavící svíčky neosvědčených parametrů či kvality mohou odejít extrémně rychle a pak si budete hodně dlouho lámat hlavu s tím, proč motor nejde nastartovat.
R25 V6 Turbo Baccara ( 91 ) http://cs.renault-club.cz/vozidlo/renau ... 6-turbo-29, R5 1,7 Exclusiv ( 88 ) http://cs.renault-club.cz/vozidlo/renau ... clusiv-149 Hledám nadšence pro R5, uvažuji o prodeji

krehnis
Junior member
Příspěvky: 113
Registrován: stř lis 19, 2008 15:47
Bydliště: Praha,Tábor

Příspěvek od krehnis » ned úno 22, 2009 11:03

Já jsem také musel před zimou měnit žhaviče,když jsem si kupoval clio v listopadu,tak jsem občas měl problém se startem.Po naskočení bežel na 3válce a škubal.Začátkem prosince už jsem musel startovat tak na 3x a to i docela dlouho,hulilo to jako kamna po naskočení a začalo mě štvát co s tím.Vytáhl jsem žhavičky a zjistil že 2 vůbec ale vůbec nežhaví.Koupil jsem Bosch vyměnil a od té doby po nastartování skoro nehulí.Jinak ty původní žhaviče tam byli prý naposledy měněny v roce 2000.A to má Clio najeto už 212tis km
Škoda Felicia 1.3 GLXi 50kW 1995 [img]http://www.spotreby.cz/sigs/ico_1_5865.gif[/img]
Opel Omega B MV6 3.0 155kW 1998[img]http://www.spotreby.cz/sigs/ico_1_5461.gif[/img]
MZ ETZ 150 9kW 1989[img]http://images.spritmonitor.de/305752.png[/img]
ex Peugeot 309 2.0D 47kW 1992
ex Renault Clio 1.9D 47kW 1992
ex Ford Escort 1.6 16V 66kW 1994

gimik
Starting member
Příspěvky: 27
Registrován: čtv dub 03, 2008 20:25

Příspěvek od gimik » pát úno 27, 2009 19:49

o žhavičích bych vám mohl výprávět auto startovalo dobře ale pro můj klid sem si nechal vyměnit žhaviče a dopadl sem tak že mi sundali hlavu kvůli zalomeným žhavičům zavařít odvrtat zalomenej a zavařit skurvenou díru a profíci mi ji vyvrtali o 8 mm. vedle takže to předělávají a z mechanikem na to čekáme sem pěkně XXXXX......takže bacha na žhaviče......jenom trnu aby to bylo OK.....
scenic dci 2002
peugeot 1.4hdi 2002

rousini
Senior member
Příspěvky: 1287
Registrován: ned bře 08, 2009 23:09
Bydliště: Táborsko

Příspěvek od rousini » sob zář 26, 2009 10:42

Já bych preventivně žhaviče neměnil. Nikdy neodejdou všechny naráz a tudíž nastartovat na 3 žhaviče lze. Příznaky s horším startováním a hulením po startu pozná každý. Nic nebrání tomu potom zajet do servisu, za garážmajstrem a pod. Přeci jen to není cenově jako voda do ostřikovačů...

PS: teď vidím, že jsem v půl roku starém vlákně... :evil:
Bývalý majitel MIII 1,6i/100HP

MULLERTONDA
Starting member
Příspěvky: 61
Registrován: pát úno 18, 2011 15:15

Re: Životnost žhavičů

Příspěvek od MULLERTONDA » ned říj 06, 2013 21:22

ZDRAVÍM VÁŽENÍ RENAULŤÁCI.I JÁ SE CHYSTÁM VYMĚNIT ŽHAVIČKY.AUTO MÁM 5 ROKŮ A BYLO 3 ROKY STARÉ,KDYŽ JSEM HO KOUPIL.NYNÍ KDYŽ STARTUJI SE OBJEVÍ,,ZKONTROLUJ VSTŘIKOVÁNÍ,, ALE KDYŽ ZASTAVÍM A CCA PO HODINĚ STARTUJI,VŠE BEZ HLÁŠEK.TAKŽE ŽHAVIČKY.
MOTOR 1.9DCI 88KW F9Q.A MŮJ DOTAZ?PŘI SUNDAVÁNÍ KRYTU HLAVY MOTORU VADÍ ROURA OD CHCÍPACÍ KLAPKY K SACÍMU POTRUBÍ.CO VŠECHNO JE ZAPOTŘEBÍ SUNDAT,ABYCH TUTO ROURU MOHL POSUNOUT?NĚJAKÝ FÍGL,ABYCH NEMUSEL SUNDAVAT VÁHU VZDUCHU I S FILTRBOXEM?MOC VÁM DĚKUJI ZA RADU.MULLER.
GRAND SCENIC 1.9dCi,85kW,3/2005

Odpovědět

Zpět na „Karburace, vstřikování, přeplňování, příprava směsi“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů