padá do nouzáku

Co se děje než jde palivo do válců a co se děje v nich.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
espace IV
Starting member
Příspěvky: 1
Registrován: úte led 26, 2016 07:07

padá do nouzáku

Příspěvek od espace IV » úte led 26, 2016 07:21

Ahoj,mám Espace IV 2.2 dci 110 kw,při klidné jízdě všechno v pohodě,ale jak potkám kopec padne do nouzáku a palubák píše fuel injection system faulty a diagnostika netěsnost sání.Vypnu motor znovu nastartuju a vše ok než se zase ukáže kopec.Nevíte někdo,jak postupovat dál?Díky za rady

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 4290
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: padá do nouzáku

Příspěvek od kotasekh » úte led 26, 2016 08:57

No když diagnostika napíše netěsnost sání, tak zkusit najít netěsnost sání...
Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
šedá Eclipse B66, Hudba
RV 1. dubna 2009 (Aprílové auto)
Najeto 305 000km

stefansk
Starting member
Příspěvky: 44
Registrován: úte zář 05, 2017 10:13

Re: padá do nouzáku

Příspěvek od stefansk » ned zář 24, 2017 00:55

viac v tejto teme potrebujem radu:
https://forum.renaultclub.cz/viewtopic. ... 05&t=88733

Dnes som mal opat rozobrany motor, skusal som vymenit vstrek cislo tri kedze vymena vstreku cislo 2 nepomohla, mechanik povedal, ze ak diagnostika ukazala, ze je vadny vstrek na druhom valci a vymena nepomohla, treba skusit vymenit vstrek na 3tom valci (vraj moze diagnostika pocitat v poradi v akom sa zapaluju) Vymena vsak nepomohla problemy nadalej pretrvavaju ak idem normalne motor ide v pohode aj 400km ako nahle vsak do poriadneho kopca drzim otacky okolo 2700/3200 a pripadne sa snazim drzat urcitu rychlost motor vypne, naskoci check engine a stop. Dnes ma prekvapila este jedna vec na 3 prev. stupni som zosliapol poriadne pedal a pri zhruba 3100 otackach (na rovinke vyjazd s mesta) ako by si motor odfukol, zvuk ako ked praskne hadica a vyfuci vzduch, pripadne ako blow off ventil. Hned nato zasvietila kontrolka SERVIS a zhavenie, nechcel som vypinat motor aby som dosiel domov, motor som vypol opat nastartoval a uz neostala svietit ziadna kontrolka. Este mi k tomu vsetkemu mizne voda v chladiacom systeme cca pol litra za 2000km v motore emulzia nieje( olej je cisty, voda je cista) pod autom kvapky niesu, kde sa moze ta voda tratit, moze sa odparovat tak rychlo?

Motor je v takomto stave :

hadica od EGR ventilu k intercooleru:


Obrázek

Obrázek

EGR ventil:

Obrázek

Obrázek

Hadica od IC k turbu:

Obrázek

Vnutro motora - hlava:

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Turbo:

Obrázek

Obrázek
Renault Trafic 2.0 dci 84kw 298 456km
Toyota Celica T20 2.0GT 352 283km

stefansk
Starting member
Příspěvky: 44
Registrován: úte zář 05, 2017 10:13

Re: padá do nouzáku

Příspěvek od stefansk » ned zář 24, 2017 14:01

Vsetky hadice skontrolovane su v poriadku, auto sa chova nasledovne, pri lahkej nohe na plyne ide v pohode akurat vykon je nizssi, akonahle je vsak motor zohriaty a zosliapnem plynovy pedal viac/poriadne ozve sa sycanie dokonca si tam nieco asi turbo odfukne a motor zacne dymit
a vykon ide dole. Bude to turbo ktore pomaly odchadza?
Renault Trafic 2.0 dci 84kw 298 456km
Toyota Celica T20 2.0GT 352 283km

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 10606
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: padá do nouzáku

Příspěvek od Šamša » pon zář 25, 2017 09:08

Podle oleje v hadicích, bych se též přiklonil k odcházejícímu turbu. Nejlépe, než klekne úplně a bude drahá oprava, ho nechat zkontrolovat v turboservisu, protože by se jednalo ještě o lehkou opravu( výměna uložení a kroužků, vyvážení). Měl jsi zkusit zaverglovat prstem s vrtulkou.
Laguna II. 2001 1.9dCi Carminat 79kW, čip bmwpower.cz cca 110kW(boost 2bary),
pružiny Eibach (sníženo -5cm), podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 392000km

Obrázek
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 212000km
Obrázek

BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 354000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
Obrázek

stefansk
Starting member
Příspěvky: 44
Registrován: úte zář 05, 2017 10:13

Re: padá do nouzáku

Příspěvek od stefansk » pon zář 25, 2017 21:44

Vyzera to, ze som hadicu od turba k IC nedostatocne zasunul aj ked kazdu jednu hadici pri rozoberani som skontroloval a aj tato sedela dobre, skusal som aj volu na turbe, ma tam trosku radialnu volu turbina, do vsetkych konektorov som den predtym nastriekal kontakt sprej okrem svc ventilu tak som ho vstrekol aj tam, poskladal som vsetko naspat a len tak sa isiel previest ako sa bude auto chovat, ked sa uz motor zohrial postupne som mu pridaval viac a viac a motor uz isiel krasne do otacok bolo pekne pocut kedy turbo zabera a motor nedymil, poriadne som ho pri akceleracii povytacal az k 4000ot. min a turbo stale tlacilo (vtedy som mal pocit ze nad 3500ot, sa mu moc ist nechce) tak som ho zobral do kopcov stredne zvladal v pohode s plynom na podlahe, potom som isiel do slusneho kopca na 4prev. st. plyn na podlahe cca 2500-2800ot. uz nepamatam a vtedy opat vyskocila stop check engine a motor vypol ale hned nastartoval a isiel dalej, dnes som opat spravil cez 100km a motor ide pekne nic nepiska pocut krasne zatah turba aj ked mierne zoslapnem plyn pri vyssom prevodovom st. pri cca 2000ot. Je "normalne" ze pri takejto extremnej zatazi motor vypne alebo tam stale bude nejaka chyba? Povedal by som ze po vstreknuti spreja do svc ventilu nabral druhy dych ale to moze byt iba placebo. Este mam jeden problem presiel som cca 2500 km a v expanznej nadobe mi ubuda konstantne chladiaca zmes bola na max teraz je tesne nad min. voda v oleji nieje, emulziu tam nemam a tak isto nieje ani olej v chladiacej, moze sa stihat odparovat take mnozstvo vody na niektorej s hadic?

Este jedna otazka niekde som cital, ze motor M9R ma vodou chladene turbo mne sa to vsak nezda tak ma/nema?
Renault Trafic 2.0 dci 84kw 298 456km
Toyota Celica T20 2.0GT 352 283km

Uživatelský avatar
EfineSS
Grafoman
Příspěvky: 2930
Registrován: úte led 10, 2006 12:05
Bydliště: Jihomoravský kraj

Re: padá do nouzáku

Příspěvek od EfineSS » pon zář 25, 2017 22:41

Vodou chlazené turbo mají jen některé verze.
Laguna III Grandtour 2013, BOSE, 4Control, 2.0 dCi 131 kW

Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)

ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW

stefansk
Starting member
Příspěvky: 44
Registrován: úte zář 05, 2017 10:13

Re: padá do nouzáku

Příspěvek od stefansk » úte zář 26, 2017 21:39

Takto startuje za tepla, to ze po nastartovani svieti este par sekund Servis je normalne?

https://youtu.be/iKAc-wxyD68
Renault Trafic 2.0 dci 84kw 298 456km
Toyota Celica T20 2.0GT 352 283km

stefansk
Starting member
Příspěvky: 44
Registrován: úte zář 05, 2017 10:13

Re: padá do nouzáku

Příspěvek od stefansk » ned říj 01, 2017 13:15

Vypis z prvej diagnostiky:

Obrázek

Vypis z druhej diagnostiky:

Obrázek

Momentalne som presiel asi 500km bez problemov, akurat vcera rano som startoval za studena motor akoby chytil na 3 valce a hned zdochol, druhykrat to iste a na treti krat uz chytil v pohode, dnes uz zase nastartoval dobre.
Renault Trafic 2.0 dci 84kw 298 456km
Toyota Celica T20 2.0GT 352 283km

Odpovědět

Zpět na „Karburace, vstřikování, přeplňování, příprava směsi“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host