test prepadov

Co se děje než jde palivo do válců a co se děje v nich.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
yoko
Starting member
Příspěvky: 61
Registrován: úte srp 07, 2012 21:37

test prepadov

Příspěvek od yoko » pon kvě 25, 2015 15:07

test prepadov je smerodatny pre posudenie vstrekovacov. ked niektory vstrekovac ma vacsi prepad je jasne, aky je problem a testovanie zastavi, lebo sa mu nafta nezmesti do nadoby. co ked su prepady priblizne rovnake, kolko je v norme a kolko je mimo normy za nejaky cas volnobehu?

testoval som prepady a za 10 minut volnobehu som dostal tieto hodnoty:
vstrek 1 43ml
vstrek 2 37ml
vstrek 3 33ml
vstrek 4 36ml
__________________________
motor 1,9dCi, 74kW, 220000km
Renault Trafic 1,9 dCi 100
vyroba 2003, typ FL
motor 74kW typ F9WQU760

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: test prepadov

Příspěvek od Zefek » pon kvě 25, 2015 15:24

Test přepadů nemá vůbec žádný význam. Respektive, v případě, že motor jde nastartovat a při běhu motoru nejsou žádné problémy, z té hodnoty se nedá zjistit nic o stavu vstřiku. Pokud motor nejde nastartovat a zkusíš test přepadů při startu, pak zjistíš, který vstřikovač teče nejvíc a ten vyměníš a máš velkou šanci, že budeš mít po problémech.
U moderních motorů už je na diagnostice hodnota korekce pro každý vstřikovač. Ta říká, o jaké množství musí řj upravit dávku paliva, aby dostala dávku paliva, kterou požaduje pro správný chod motoru. Čím větší je korekce, tím je to horší.

Přepad je jen informace o tom, kolik teče paliva zpět do nádrže. Pokud bude vadný ventil přepadu, pak to poteče hodně a skrz tenhle únik bude i na diagnostice viditelný pokles tlaku paliva. Pokud se na to podívá zkušený diagnostik, pozná to. Ale neřekne ti to nic o tom, kolik paliva se vstříklo do válce. V případě, že bude ucpaná dírka u jehly, bude přepad správný, ale vstřik bude dávat málo paliva. To stejné, pokud bude přidřená, nebo jinak poškozená samotná jehla. Pokud jehla nebude těsnit, bude ten stejný problém - do válce půjde paliva více, ale přepad bude správný.

Ano, dá se z toho možná vyčíst to, že pokud vstřik bude dávat do válce více paliva, měl by být přepad menší a naopak, pokud bude dávat paliva málo, bude přepad větší. Ale rozdíl mezi tím bude zanedbatelný. Jsou taky jednotky, které neumí vstřikovače korigovat, pak na přepadu nepoznáš vůbec nic, protože ani když bude vstřik dávat málo, jednotka neprodlouží dobu vstřiku - přepad bude stále stejný.

U vstřikovačů je potřeba si uvědomit, že je potřeba ho otestovat jako celek. To znamená dát ho do testovací stolice a změřit jak množství paliva vstříknutého do válce, tak množství paliva odvedeného zpět do nádrže, rozptyl a směr vstřikovaného paprsku, ... A to vše se testuje několikrát při různém tlaku a délce vstřiku. Tím, že jsi to nechal 10 minut na volnoběh jsi to změři při jedné hodnotě tlaku a délce vstřiku. Při té hodnotě to třeba může být v pořádku, ale při vyšším tlaku už se může vyskytnout problém ...

Jinými slovy, abych to celé shrnul, test vstřikovače je komplexní a záleží na všech parametrech a vlastnostech vstřiku.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

yoko
Starting member
Příspěvky: 61
Registrován: úte srp 07, 2012 21:37

Re: test prepadov

Příspěvek od yoko » pon kvě 25, 2015 22:31

moze byt, je to vsak vseobecny pohlad. v tomto pripade ide o starsi motor (2003), vstreky maju akurat konektor na ovladanie cievkoveho solenoidu a nic dalsie, je mi zahadou ako by mohla riadiaca jednotka (EDC 15C3) korigovat vstrekovanie. ked sa nieco koriguje, tak vsetky 4 vstrekovace naraz, takze odchylky pri prepade maju svoju vypovednu hodnotu. motor dokonca nema ani lambda sondu, ani casticovy filter, na jeho mieste je oxidacny katalizator...

inak, predtym tam bol na vstreku 1 vacsi prepad, vtedy som to este nemeral, tak som do neho na vstup (paliva) naspricoval rozpustadlo na hrdzu a usadeniny, nechal dva dni postat a potom som to zmeral znovu a dostal lepsie hodnoty, odchylka je tam uz minimalna. beriem aj to, ze sa jedna len o tlaky pri volnobehu, pri vyssich tlakoch tam moze byt inaksi stav. auto vsak chodi normalne aj pri dialnicnych rychlostiach, akurat mi zacalo svietit zhavenie (elektricka porucha) tak hladam co by to mohlo byt...
Renault Trafic 1,9 dCi 100
vyroba 2003, typ FL
motor 74kW typ F9WQU760

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: test prepadov

Příspěvek od Zefek » pon kvě 25, 2015 22:45

Lambda sondu nemá ani moderní 2.0dci nebo 1.6dci. Částicový filtr je až od platnosti EURO5 a možná se budeš divit, částicový filtr potřebuje ke správné funkci oxidační katalyzátor. EDC15C3 umí korekce pro každý vstřik. Jak to řj zjišťuje je poměrně jednoduchá záležitost. Ale záleží na typu vstřikovačů. Jsou 2003 které to umí a jsou 2003, které to neumí, ale lze je to naučit - samozřejmě společně s výměnou vstřiků. Ani moderní vstřiky nemají nic jiného, než konektor na ovládání selenoidu, nebo piezokrystalu.

Jinak zkušenost z motoru 1.5dci (2002), která nemá podporu pro korekce vstřiků. Motor za studena skáče, skoro až vynechává válec. Na přepadech je to jako z fabriky. Problém je, že na jednom vstřiku je přidřená jehla. Taky jsem kolem toho motoru chodil a říkal jsem si, že vstřikování nic není. Všechny vstřiky stejný přepad a vlezlo se to do údajů stanovených výrobcem. Pak jsem to vyhodil ven, dal jsem to na stolici a bylo jasno, jeden vstřik ko.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: test prepadov

Příspěvek od Šamša » pon kvě 25, 2015 22:55

Jednotka co uvádíš, ovládá vstřikovače samostatně a o zpětnou vazbu se starají snímače otáček jak na klice, tak na rozvodu, z toho jednotka rozpozná jednotlivé vstřikovače a na základě zrychlení kliky a nepatrných úhlových odchylek při práci každého válce, dopočítá potřebné korekce dávek, aby úhlová rychlost kliky byla ve všech fázích stejná. Bylo by vhodné diagnostikou vyčíst konkrétní chybu, než dedukovat z 1000 možných závad.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

yoko
Starting member
Příspěvky: 61
Registrován: úte srp 07, 2012 21:37

Re: test prepadov

Příspěvek od yoko » úte kvě 26, 2015 18:23

vdaka obom za dalsie cenne informacie, to by ma nenapadlo, ze to EDC zisti podla snimacov otacok a klukoveho hriadela. pomaly sa prekusuvam k rieseniu problemu, na zaciatku to bolo podavacie cerpadlo, neslo nastartovat po vymena palivoveho filtra, netlacilo naftu. potom to bolo tesnenie na novom palivovom filtri (znacka dobra Bosch, ale vyroba Bulharsko), si to nasavalo vzduch, padala nafta. do toho sa priplietli dazde, predtym menili predne okno a nedali spodne tesnenie a tak voda stekala na starter a skrutky, tak som musel vsetko von, vycistit a namazat. pomaly sa so mna stane automechanik, dam to na diagnostiku, len to musim poskladat, lebo je to rozobrate. inak snimace som kontroloval ohmicke odpory, chyba vsak moze byt vo funkcii...
Renault Trafic 1,9 dCi 100
vyroba 2003, typ FL
motor 74kW typ F9WQU760

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: test prepadov

Příspěvek od Šamša » úte kvě 26, 2015 20:23

Snímač tlaku na CR rampě se nesmí proměřovat ohmicky, můžeš ho lehce odpravit.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

yoko
Starting member
Příspěvky: 61
Registrován: úte srp 07, 2012 21:37

Re: test prepadov

Příspěvek od yoko » stř kvě 27, 2015 09:57

Snímač tlaku na CR rampě se nesmí proměřovat ohmicky, můžeš ho lehce odpravit.

snimac tlaku na rampe ma sice na vystupe zosilovac nameraneho signalu z menica, ale ten je chraneny proti prepatiu ochrannymi diodami, co sa da namerat podla toho, ze v roznych smeroch dava rozne ohmicke odpory. pri merani ohmickeho odporu digitalny merak pouziva testovacie napatie 0,55V, co nemoze ohrozit ziaden obvod...
Renault Trafic 1,9 dCi 100
vyroba 2003, typ FL
motor 74kW typ F9WQU760

yoko
Starting member
Příspěvky: 61
Registrován: úte srp 07, 2012 21:37

Re: test prepadov

Příspěvek od yoko » ned kvě 31, 2015 11:20

tak som tu nasiel jeden udaj, mozno to niekoho bude zaujimat:

Za 1 min volnoběhu by nemělo z jednotlivých přepadů vytéct více jak 1dcl nafty.

http://forum.renaultclub.cz/viewtopic.php?t=38696

napisal hopplik 2011. jedno deco je 100 ml, to je nejako vela...
Renault Trafic 1,9 dCi 100
vyroba 2003, typ FL
motor 74kW typ F9WQU760

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: test prepadov

Příspěvek od Zefek » ned kvě 31, 2015 11:25

Když je ten vstřik v háji, tak to teče z přepadu proudem. Jinak třeba piezo vstřiky nejde na přepad ani změřit.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

yoko
Starting member
Příspěvky: 61
Registrován: úte srp 07, 2012 21:37

Re: test prepadov

Příspěvek od yoko » pát čer 12, 2015 10:35

ak to niekoho zaujima, diagnostika na CAN CLIP vyzera asi takto, zavady dve, vazna je ten obvod zhavenia:
DF074 Snimac tlaku preplnovania CO.0
DF061 Obvod zhaviacich sviecok 1.DEF
diagnostika neukazala poruchu vstrekovania, to znamena, ze velkost tych prepadov by mohla byt v norme
snimky obrazovky sa nedaju vlozit, system vypisal, ze su prilis velke (100kB) :roll: . by som ich aj zmensil, alebo potom by nebolo nic vidiet.
ps:
takto som ich zmensil
Obrázek
Obrázek
Naposledy upravil(a) yoko dne pát čer 12, 2015 10:49, celkem upraveno 1 x.
Renault Trafic 1,9 dCi 100
vyroba 2003, typ FL
motor 74kW typ F9WQU760

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: test prepadov

Příspěvek od Zefek » pát čer 12, 2015 10:44

Co to znamená, že je závada vážná? Obvod žhavících svíček znamená to, že alespoň jedna ze žhaviček je vadná. V tomhle počasí to nevadí, mělo by to startovat i bez žhavení. Mám vyzkoušenou 1.9dci při -10°C bez jediné žhavičky chytlo úplně bez jakýchkoliv problémů.

Teď by chtělo napsat, jaký problém na tom autě máš.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

yoko
Starting member
Příspěvky: 61
Registrován: úte srp 07, 2012 21:37

Re: test prepadov

Příspěvek od yoko » pát čer 12, 2015 10:54

zefek, vdaka za reakciu. problem je, ze svieti kontrolka zhavenia. takze to bude niektora zhavicka. lenze tie su uplne hrdzave, nasprayoval som ich vulkanom, ale aj tak sa bojim ich povolit, aby nerupli...
Renault Trafic 1,9 dCi 100
vyroba 2003, typ FL
motor 74kW typ F9WQU760

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: test prepadov

Příspěvek od Zefek » pát čer 12, 2015 11:14

No, můžou to způsobovat obě závady. Žhaviče proměr ohm metrem, případně to jde zkusit i přes malou žárovičku - plus na baterku do žárovky a druhý konec žárovky místo konektoru na žhavičku. Žárovka svítí = žhavič je ok, nesvítí = žhavič je vadný.
Horší je podle mě ten snímač tlaku turba. Ta závada má kontext rozpojeného obvodu. Takže kontrola konektoru snímače tlaku turba. Je vidět, že řj má nastavenou výchozí hodnotu 1atmo.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

yoko
Starting member
Příspěvky: 61
Registrován: úte srp 07, 2012 21:37

Re: test prepadov

Příspěvek od yoko » pát čer 12, 2015 11:23

snimac tlaku nebude problem, ked som rozpojil privod, vytiekol olej, ktory sa tam dostal od turba. turbo je starsie (220000km), uz trochu prepusta olej. zhavicky otestujem, vdaka za navod...

edit: tak som ten snimac premeral, naozaj ma niekde prerusene napajanie, CAN CLIP neklame...
Renault Trafic 1,9 dCi 100
vyroba 2003, typ FL
motor 74kW typ F9WQU760

Odpovědět

Zpět na „Karburace, vstřikování, přeplňování, příprava směsi“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti