Dekarbonizace
Moderátor: Moderators General
Dekarbonizace
V poslední době jsem zaslechl něco o dekarbonizaci motoru chemickou cestou, nějakým přípravkem BG. Sice necítím potřebu to vyzkoušet,jen mě zajímá zda s tím nemá někdo zkušenost.
Grand Espace 2008, 2.0 dci 127 kw automat
- Sova
- Grafoman
- Příspěvky: 3227
- Registrován: pát dub 21, 2006 20:49
- Bydliště: Markrabství Moravské
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dekarbonizace
jestli si chceš zničit motor tak to vyzkoušej
Re: Dekarbonizace
A to je právě ono. Názory se na to liší, každý dekarbonizuje přidáním kouzelné lahvičky (nemluvíme o aditivech) do nádrže a výsledek úžasný. Někde to chválí, jinde nedoporučují. Takže by mě spíš zajímalo, kde jsou klady a zápory dekarbonizace.
Grand Espace 2008, 2.0 dci 127 kw automat
Re: Dekarbonizace
Jelikož nikdo nemá zkušenost, tak jsem se rozhodl, že to vyzkouším. Až bude hotovo, dám vědět.
Grand Espace 2008, 2.0 dci 127 kw automat
Re: Dekarbonizace
Tak už mám dekarbonizaci za sebou. Musím zklamat všechny, kteří si představovali katastrofální důsledek. Celá ta sranda trvala cca 1 hodinu. Nejdříve se udělal okruh na palivovou soustavu, kdy celý obsah /cca 0,5 l/ motor baštil. Pak přišlo na řadu sání, kdy se opět cca 0,5 l přidával do sání /šlo to přes EGR/.
Během procesu se mírně ztišil motor a zůstalo to tak. O něco lépe reaguje auto na plyn. Před a po se dělala diagnostika, aby se daly naměřené hodnoty srovnat. Volnoběžné otáčky byly nižší a lehce se zlepšily parametry vstřiků. U vstřiků musím přiznat, že dle sdělení servisu už před dekarbonizací byly ve velmi dobrém stavu. Celé to vychází v rozmezí 2500 - 4000,-Kč. Závěrem servisy doporučují výměnu oleje, ale je otázkou, zda je to nutné nebo jen chtějí vytáhnout další peníze.
Závěrem bych uvedl, že asi záleží na konkrétním stavu jednotlivého motoru, aby se dal nějaký výraznější rozdíl poznat. Nikomu nechci dekarbonizaci vnucovat ani rozmlouvat, chtěl jsem vědět v čem je princip a jak celý proces probíhá. Články typu "zničíte si motor, nic nefunguje apod." mi v tomhle moc nepomohly. Ale 100% vím, že článek typu "dekarbonizuju vstřikováním vody a je to stejné" mě nutí se zamyslet, jak ten motor dopadl.
Během procesu se mírně ztišil motor a zůstalo to tak. O něco lépe reaguje auto na plyn. Před a po se dělala diagnostika, aby se daly naměřené hodnoty srovnat. Volnoběžné otáčky byly nižší a lehce se zlepšily parametry vstřiků. U vstřiků musím přiznat, že dle sdělení servisu už před dekarbonizací byly ve velmi dobrém stavu. Celé to vychází v rozmezí 2500 - 4000,-Kč. Závěrem servisy doporučují výměnu oleje, ale je otázkou, zda je to nutné nebo jen chtějí vytáhnout další peníze.
Závěrem bych uvedl, že asi záleží na konkrétním stavu jednotlivého motoru, aby se dal nějaký výraznější rozdíl poznat. Nikomu nechci dekarbonizaci vnucovat ani rozmlouvat, chtěl jsem vědět v čem je princip a jak celý proces probíhá. Články typu "zničíte si motor, nic nefunguje apod." mi v tomhle moc nepomohly. Ale 100% vím, že článek typu "dekarbonizuju vstřikováním vody a je to stejné" mě nutí se zamyslet, jak ten motor dopadl.
Grand Espace 2008, 2.0 dci 127 kw automat
Re: Dekarbonizace
Já jsem kdysi dávno si to dělal na své dodávce Hyundai H100 2,5 diesel.Bylo to přípravkem ECOTEK ,který už nikdo dneska u nás neprodává.Vypadalo to jako velká montážní pěna myslím tím obal.
Stříkalo se to do sání v určitých intervalech při určitých otáčkách do spotřebování.Při začátku to vypadalo za autem jako by startovalo snad deset starých náklaďáků.Hustej tmavej dým.Ke konci to byla pouze bílá pára.Po prvních jízdách hned změna, motor šel pěkně za plynem i spotřeba o něco klesla.Výdaje za ni jsem si psal dlouhodobě tak jsem mohl porovnávat.
Motor měl v tu dobu asi 220 000km a startoval a jel parádně.
Podle mě to nebyla špatná investice ,kdysi mě to stálo asi 1 100Kč.Za mě mohu pouze doporučit hlavněu nafťáků.
Stříkalo se to do sání v určitých intervalech při určitých otáčkách do spotřebování.Při začátku to vypadalo za autem jako by startovalo snad deset starých náklaďáků.Hustej tmavej dým.Ke konci to byla pouze bílá pára.Po prvních jízdách hned změna, motor šel pěkně za plynem i spotřeba o něco klesla.Výdaje za ni jsem si psal dlouhodobě tak jsem mohl porovnávat.
Motor měl v tu dobu asi 220 000km a startoval a jel parádně.
Podle mě to nebyla špatná investice ,kdysi mě to stálo asi 1 100Kč.Za mě mohu pouze doporučit hlavněu nafťáků.
SCENIC 2000-1,6 16V,rodinný autobus
Clio 91-1,2 -nyní minulost
VW Golf Variant 96-1,8l 66kW LPG pojízdný stěhovák
Clio 91-1,2 -nyní minulost
VW Golf Variant 96-1,8l 66kW LPG pojízdný stěhovák
Re: Dekarbonizace
přesně jsem o BG také slyšel a taky bych vyzkoušel, mám lag II 1.8 16V 89Kw a velmi by mne zajímalo o jak moc se změní chod motoru, mimochodem nájezd činí již cca 260000km a motor klepe jako diesel, a tak bych toto chtěl vyzkoušet a poté koupit i nový přesuvník vačky.
Re: Dekarbonizace
Pridal by si sem aj nejaké fotky ako si spravil ten okruh?
Renault Laguna II 1.9dCi 88kW sedan, 06/2004 VF1BGRG0632629563
Re: Dekarbonizace
Myslíte si, že by mohla dekarbonizace motoru snížit emise motoru? Byl jsem na STK a neprošel jsem s autem. Teď to musím do měsíce napravit. Auto už má najeto 250 tisíc, ale celkově je jinak v dobrém stavu, protože o něj bylo dobře pečováno.
Re: Dekarbonizace
Nemyslim si. Meri se vetsinou emise katalyzatoru, ne motoru samotneho, obrazne receno.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
- berka79
- Advanced member
- Příspěvky: 302
- Registrován: stř bře 27, 2019 03:51
- Bydliště: Středočeský kraj
Re: Dekarbonizace
Sníží, u starších motorů dost podstatně. Mám zkušenost s výrobky Pro-Tec, jak s čištěním palivových soustav, sání, tak i dekarbonizaci olejové soustavy. Ta zkušenost s touto značkou je cca. 23 let, v počátcích přímo jako mechanik, později už jen jako uživatel. Ověřeno jak měřením tlaků ve válcích, tak měřením emisních hodnot před a po použití přípravků na desítkách vozidel. Za celou dobu jsem neslyšel o jediném případu, kdy díky tomu došlo k poškození motoru. Při správném použití se není čeho bát.
Subaru Outback 2.5 Executive
Megane IV Grandtour GT 1.6 TCe 205 - prodáno
Clio V Intens TCe 100 LPG Valencia
BMW 316ti compact M packet
Megane IV Grandtour GT 1.6 TCe 205 - prodáno
Clio V Intens TCe 100 LPG Valencia
BMW 316ti compact M packet
Re: Dekarbonizace
Řešil jsem stejný problém, kdy jsem si jako první nechal změřit DPFko, které bylo v pohodě, ale přesto mělo auto špatné emise. Tak jsem vyzkoušel dekarbonizaci motoru, kterou si dokážete nechat udělat kvalitně okolo 3 tisíc. Emisemi jsem pak prošel a celkově mi přijde, že motor jede daleko líp a má menší spotřebu.
Re: Dekarbonizace
U koho jste si to nechal dělat? V autorizovaném servise?
Re: Dekarbonizace
Nechal jsem si to dělat u společnosti Sherlog, která to nabízí za dobrou cenu, podívejte se na jejich stránky sherlog .cz. Můžete se domluvit na některé z jejich poboček, které mají po celé republice. Domluvil jsem se a za dva dny jsem tam s autem jel. Bylo to provedeno rychle.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 21 hostů