Turbo
Moderátor: Moderators General
mě by vážně zajímalo, jak jsou ty klapky závislé na sešlápnutí plynu...jestli jsou propojené lankem a reagují přímo nebo je ovládá nějaký magnet nebo elektromotor......
HonYa | Lůca, Áďa, Táďa a Justinka
------------------------------
Laguna GT (2009) 2,0 dCi 131 kW
Trafic Evado (2014) 84 kw
Hyundai I40 ;)
------------------------------
Oficiální facebook page Renault Clubu Česká Republika
------------------------------
Laguna GT (2009) 2,0 dCi 131 kW
Trafic Evado (2014) 84 kw
Hyundai I40 ;)
------------------------------
Oficiální facebook page Renault Clubu Česká Republika
Zpravidla jsou rizeny podtlakem od vakuovy pumpy, velikost toho podtlaku (a tim natoceni tech privadecich lopetek) se reguluje stridou signalu EPV ventilu.HonYa píše:mě by vážně zajímalo, jak jsou ty klapky závislé na sešlápnutí plynu...jestli jsou propojené lankem a reagují přímo nebo je ovládá nějaký magnet nebo elektromotor......
Neděkujte, nenadávejte, používejte prosím hodnocení.
Ťunťa - Twingo I, serie "Kenzo", r.v. 96, el.okna + zrcátka, dálkový centrál, vínová metalíza. Přibližovadlo, ale roztomilý
Scenic 1,6 16V, 2002, aut. klima, ESP a spousta dalších vychytávek vcetne oteviracího okna kufru , vlastněn rodiči.
Ťunťa - Twingo I, serie "Kenzo", r.v. 96, el.okna + zrcátka, dálkový centrál, vínová metalíza. Přibližovadlo, ale roztomilý
Scenic 1,6 16V, 2002, aut. klima, ESP a spousta dalších vychytávek vcetne oteviracího okna kufru , vlastněn rodiči.
nedokážu si to technicky představit, že osa, která má nakonci dvě "vrtule" je při svých otáčkách řízená nějakým signálem.....maximálně se ty lopatky natáčí odstředivou silou.....rád se nechám vyvést z tohoto domnění - nikdy jsem v turbu neviděl nějaký drát nebo hadičku navíc....všechno má svoje "jednoduché" funkce....fakt nevím....pokud možno, tak prosím nějaké obrázky ideálně... ..
HonYa | Lůca, Áďa, Táďa a Justinka
------------------------------
Laguna GT (2009) 2,0 dCi 131 kW
Trafic Evado (2014) 84 kw
Hyundai I40 ;)
------------------------------
Oficiální facebook page Renault Clubu Česká Republika
------------------------------
Laguna GT (2009) 2,0 dCi 131 kW
Trafic Evado (2014) 84 kw
Hyundai I40 ;)
------------------------------
Oficiální facebook page Renault Clubu Česká Republika
funguje to opravdu jak říká otas. Ta vakuová pumpa co je na turbu funguje na principu podtlaku a dle tlaku řídí klapky.
Zkus tohle možná ti to postačí
http://www.youtube.com/watch?v=Gc2awh0O0Bc
Zkus tohle možná ti to postačí
http://www.youtube.com/watch?v=Gc2awh0O0Bc
Renault Scénic 1.9dCi (75kW)
Renault Megane II 1.5dCi (60kW)
Renault Megane III Grandtour GT line (1.2 Tce 115k) Malte modra
Renault Grand Scénic III 2.0 dCi Bose (118/160) FAP
Renault Megane IV GT 1.6 Tce BOSE (151/205) modra Iron
Renault Megane II 1.5dCi (60kW)
Renault Megane III Grandtour GT line (1.2 Tce 115k) Malte modra
Renault Grand Scénic III 2.0 dCi Bose (118/160) FAP
Renault Megane IV GT 1.6 Tce BOSE (151/205) modra Iron
- DDT
- Site Admin
- Příspěvky: 9329
- Registrován: pon pro 29, 2003 08:26
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Rotacni cast turba pochopitelne zadne nataceci lopatky nema. Kazda mechanicka soucastka, ktera by se teoreticky mohla montivat na hridel by zpusobila prodlevu reakce na zmeny tlaku ve vyfukovem potrubu.
Takze by to proste nefungovalo.
To, cemu se rika variabilni geometrie lopatek je ve skutecnosti jen jednoduche mechanicke zarizeni pred turbinou - tedy tou veci, co se otaci - ktere usmernuje proud spalin tak, aby v nizkych otackach pusobila na turbinu vetsi sila a tim doslo k lepsimu vyuziti mensiho mnozstvi spalin a zvyseni otacek turbiny.
Takze by to proste nefungovalo.
To, cemu se rika variabilni geometrie lopatek je ve skutecnosti jen jednoduche mechanicke zarizeni pred turbinou - tedy tou veci, co se otaci - ktere usmernuje proud spalin tak, aby v nizkych otackach pusobila na turbinu vetsi sila a tim doslo k lepsimu vyuziti mensiho mnozstvi spalin a zvyseni otacek turbiny.
to jsem přesně potřeboval děkujiiiiiiii..už to chápu ...
HonYa | Lůca, Áďa, Táďa a Justinka
------------------------------
Laguna GT (2009) 2,0 dCi 131 kW
Trafic Evado (2014) 84 kw
Hyundai I40 ;)
------------------------------
Oficiální facebook page Renault Clubu Česká Republika
------------------------------
Laguna GT (2009) 2,0 dCi 131 kW
Trafic Evado (2014) 84 kw
Hyundai I40 ;)
------------------------------
Oficiální facebook page Renault Clubu Česká Republika
http://www.tipcars.com/applications/mag ... mailem=ano
http://www.audiv8.cz/ger/slovnik-pojmu. ... =%22VTG%22
http://www.audiv8.cz/ger/slovnik-pojmu. ... =%22VTG%22
Laguna 2.0 benzín automat rv 98
- magorcondoria
- Starting member
- Příspěvky: 37
- Registrován: pát led 22, 2010 23:28
- Bydliště: Aussig
Re: Turbo
Pri turbe plati jednoducha rovnica: minimalna spotreba oleja/nedymi/nevydava divne zvuky = turbo je v poriadku ?
Mam prejdenych cca 5000km po prvotnych problemoch s trafikom M9R, na mierke ubudlo cca 2-3mm oleja za tych 5tis.km, je tym padom motor/turbo v pohode?
Mam prejdenych cca 5000km po prvotnych problemoch s trafikom M9R, na mierke ubudlo cca 2-3mm oleja za tych 5tis.km, je tym padom motor/turbo v pohode?
Renault Trafic 2.0 dci 84kw 358 043 km
Toyota Celica T20 2.0GT 378 283km
Toyota Celica T20 2.0GT 378 283km
Re: Turbo
S priruby od intercolera mi trosku unika "vzduch" ( predpokladam) urcite vsak trochu unika olej nie velmi za cca 3000km mozno 5kvapiek, tazko povedat, mozno toho ide viac mozno menej, no nie zeby zas tieklo. Moze byt ze turbo vytvara pretlak v sacom potrubi a tym padom hlada najlahsie miesto kde by mohol prebytocny vzduch unikat, alebo mam netesnu hadicu (na prirubu som dal gumu "dusu" s bicykla, aby hadica dosadla tesnejsie). Takze nemoze turbo vytvorit pretlak v sacom potrubi a mam mikrotrhlinu v hadici, alebo je mozne ze turbo pretlakuvava sacie potrubie?
https://s10.postimg.org/mugpizbux/IMG_2 ... 143059.jpg
https://s10.postimg.org/mugpizbux/IMG_2 ... 143059.jpg
Renault Trafic 2.0 dci 84kw 358 043 km
Toyota Celica T20 2.0GT 378 283km
Toyota Celica T20 2.0GT 378 283km
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 19 hostů