Turbo

Co se děje než jde palivo do válců a co se děje v nich.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Haryk
Starting member
Příspěvky: 28
Registrován: ned říj 11, 2009 21:05
Bydliště: Pardubicko

Turbo

Příspěvek od Haryk » sob čer 05, 2010 21:17

Laguna 2.0 benzín automat rv 98

Uživatelský avatar
defuckto
Grafoman
Příspěvky: 2553
Registrován: pát pro 25, 2009 02:26
Bydliště: Tuchoměřice ---------- Praha-Západ

Příspěvek od defuckto » sob čer 05, 2010 23:00

Tak tohle --- riadiaca jednotka motoru to zvrhne do "nalozena avia hore prudkym kopcom" rezimu. --- mě dostalo.. :lol:
Moje: Citroën C5 I 2.2 HDi Exclusive
Doma: Renault Clio IIB 1.2 16v, Renault Mégane I Coupé 1.6 16v, Renault Mégane I break 1.9 dCi Privilége
ObrázekObrázek

alkon
Junior member
Příspěvky: 105
Registrován: ned srp 02, 2009 17:22
Bydliště: Č.Budějovice

Příspěvek od alkon » ned čer 06, 2010 12:44

Docela zajímavej článek jak rozpohybovat lopatky turba u "všech" turbomotorů.
Až na to, že ne všechny turba mají variabilní geometrii lopatek. Mám za to, že 1.5 dCi 60 a 63 kW je nemají a proto šlapání plynu na podlahu mimo vyší spotřeby nic nepřinese.
Renault-19 GTS 54kW
Scenic II 1.5 dCi 78kW

Uživatelský avatar
HonYa
Moderátor
Příspěvky: 1164
Registrován: úte led 04, 2005 18:47
Bydliště: Praha - CZ

Příspěvek od HonYa » pon čer 07, 2010 10:59

mě by vážně zajímalo, jak jsou ty klapky závislé na sešlápnutí plynu...jestli jsou propojené lankem a reagují přímo nebo je ovládá nějaký magnet nebo elektromotor......
HonYa | Lůca, Áďa, Táďa a Justinka
------------------------------
Laguna GT (2009) 2,0 dCi 131 kW
Trafic Evado (2014) 84 kw
Hyundai I40 ;)
------------------------------
Oficiální facebook page Renault Clubu Česká Republika

Uživatelský avatar
otas1
Člen RCČR
Příspěvky: 901
Registrován: stř čer 29, 2005 08:31
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od otas1 » pon čer 07, 2010 11:32

HonYa píše:mě by vážně zajímalo, jak jsou ty klapky závislé na sešlápnutí plynu...jestli jsou propojené lankem a reagují přímo nebo je ovládá nějaký magnet nebo elektromotor......
Zpravidla jsou rizeny podtlakem od vakuovy pumpy, velikost toho podtlaku (a tim natoceni tech privadecich lopetek) se reguluje stridou signalu EPV ventilu.
Neděkujte, nenadávejte, používejte prosím hodnocení.
Ťunťa - Twingo I, serie "Kenzo", r.v. 96, el.okna + zrcátka, dálkový centrál, vínová metalíza. Přibližovadlo, ale roztomilý ;-)
Scenic 1,6 16V, 2002, aut. klima, ESP a spousta dalších vychytávek vcetne oteviracího okna kufru :-), vlastněn rodiči.

Uživatelský avatar
HonYa
Moderátor
Příspěvky: 1164
Registrován: úte led 04, 2005 18:47
Bydliště: Praha - CZ

Příspěvek od HonYa » pon čer 07, 2010 13:24

nedokážu si to technicky představit, že osa, která má nakonci dvě "vrtule" je při svých otáčkách řízená nějakým signálem.....maximálně se ty lopatky natáčí odstředivou silou.....rád se nechám vyvést z tohoto domnění - nikdy jsem v turbu neviděl nějaký drát nebo hadičku navíc....všechno má svoje "jednoduché" funkce....fakt nevím....pokud možno, tak prosím nějaké obrázky ideálně... :) ..
HonYa | Lůca, Áďa, Táďa a Justinka
------------------------------
Laguna GT (2009) 2,0 dCi 131 kW
Trafic Evado (2014) 84 kw
Hyundai I40 ;)
------------------------------
Oficiální facebook page Renault Clubu Česká Republika

Uživatelský avatar
Skippy87
Člen RCČR
Příspěvky: 924
Registrován: pát čer 19, 2009 09:11

Příspěvek od Skippy87 » pon čer 07, 2010 13:34

funguje to opravdu jak říká otas. Ta vakuová pumpa co je na turbu funguje na principu podtlaku a dle tlaku řídí klapky.

Zkus tohle možná ti to postačí
http://www.youtube.com/watch?v=Gc2awh0O0Bc
Renault Scénic 1.9dCi (75kW)
Renault Megane II 1.5dCi (60kW)

Renault Megane III Grandtour GT line (1.2 Tce 115k) Malte modra
Renault Grand Scénic III 2.0 dCi Bose (118/160) FAP
Renault Megane IV GT 1.6 Tce BOSE (151/205) modra Iron

Uživatelský avatar
DDT
Site Admin
Příspěvky: 9329
Registrován: pon pro 29, 2003 08:26
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DDT » pon čer 07, 2010 13:37

Rotacni cast turba pochopitelne zadne nataceci lopatky nema. Kazda mechanicka soucastka, ktera by se teoreticky mohla montivat na hridel by zpusobila prodlevu reakce na zmeny tlaku ve vyfukovem potrubu.
Takze by to proste nefungovalo.
To, cemu se rika variabilni geometrie lopatek je ve skutecnosti jen jednoduche mechanicke zarizeni pred turbinou - tedy tou veci, co se otaci - ktere usmernuje proud spalin tak, aby v nizkych otackach pusobila na turbinu vetsi sila a tim doslo k lepsimu vyuziti mensiho mnozstvi spalin a zvyseni otacek turbiny.
Renault Club ČR
Vel SatisObrázek

Uživatelský avatar
HonYa
Moderátor
Příspěvky: 1164
Registrován: úte led 04, 2005 18:47
Bydliště: Praha - CZ

Příspěvek od HonYa » pon čer 07, 2010 13:40

to jsem přesně potřeboval děkujiiiiiiii..už to chápu :) ...
HonYa | Lůca, Áďa, Táďa a Justinka
------------------------------
Laguna GT (2009) 2,0 dCi 131 kW
Trafic Evado (2014) 84 kw
Hyundai I40 ;)
------------------------------
Oficiální facebook page Renault Clubu Česká Republika

Haryk
Starting member
Příspěvky: 28
Registrován: ned říj 11, 2009 21:05
Bydliště: Pardubicko

Příspěvek od Haryk » pon čer 07, 2010 14:16

Laguna 2.0 benzín automat rv 98

Uživatelský avatar
magorcondoria
Starting member
Příspěvky: 37
Registrován: pát led 22, 2010 23:28
Bydliště: Aussig

Příspěvek od magorcondoria » pon črc 19, 2010 23:35

Není to žádné nové řešení,požívá se to i na regulaci vodních turbín.

stefansk
Starting member
Příspěvky: 77
Registrován: úte zář 05, 2017 10:13

Re: Turbo

Příspěvek od stefansk » pon říj 30, 2017 20:05

Pri turbe plati jednoducha rovnica: minimalna spotreba oleja/nedymi/nevydava divne zvuky = turbo je v poriadku ?

Mam prejdenych cca 5000km po prvotnych problemoch s trafikom M9R, na mierke ubudlo cca 2-3mm oleja za tych 5tis.km, je tym padom motor/turbo v pohode?
Renault Trafic 2.0 dci 84kw 358 043 km
Toyota Celica T20 2.0GT 378 283km

stefansk
Starting member
Příspěvky: 77
Registrován: úte zář 05, 2017 10:13

Re: Turbo

Příspěvek od stefansk » stř led 03, 2018 15:52

S priruby od intercolera mi trosku unika "vzduch" ( predpokladam) urcite vsak trochu unika olej nie velmi za cca 3000km mozno 5kvapiek, tazko povedat, mozno toho ide viac mozno menej, no nie zeby zas tieklo. Moze byt ze turbo vytvara pretlak v sacom potrubi a tym padom hlada najlahsie miesto kde by mohol prebytocny vzduch unikat, alebo mam netesnu hadicu (na prirubu som dal gumu "dusu" s bicykla, aby hadica dosadla tesnejsie). Takze nemoze turbo vytvorit pretlak v sacom potrubi a mam mikrotrhlinu v hadici, alebo je mozne ze turbo pretlakuvava sacie potrubie?

https://s10.postimg.org/mugpizbux/IMG_2 ... 143059.jpg
Renault Trafic 2.0 dci 84kw 358 043 km
Toyota Celica T20 2.0GT 378 283km

Odpovědět

Zpět na „Karburace, vstřikování, přeplňování, příprava směsi“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti