Snímač přední kapoty a start stop a pasivní regenerace dpf

Co se děje než jde palivo do válců a co se děje v nich.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Martin6224
Starting member
Příspěvky: 2
Registrován: pon úno 03, 2020 13:44

Snímač přední kapoty a start stop a pasivní regenerace dpf

Příspěvek od Martin6224 » pon úno 03, 2020 14:19

Zdravám Vás všechny, jsem tady nový...
Letos jsem si pod stromeček nadělil megane grandcoupe 1.5dci 110. Během sžívání se s autem jsem deaktivoval systém start stop pomocí proklemování snímače otevřené přední kapoty viz. https://www.rnews.cz/trvala-deaktivace-starstop-snadno/
A nyní vzešla myšlenka, zdali "trvale otevřená kapota" za jízdy není překážkou PASIVNÍ regenerace dpf. Doměnka je tato, že otevřená kapota by mohla být jedna z nesplněných podmínek pro zahájení apsivní regenerace. Jelikož nemám diagnostiku, nejsem schopen ověřit probíhají li tyto regenerace i po upravě snímače kapoty... Neřešil jste to někdo? Díky za odpověď, Martin
Megane grandcoupe limited energy 1.5dci 110 , 5/2017
FZS 1000, 2003

zdeno255
Senior member
Příspěvky: 1137
Registrován: úte črc 21, 2015 13:37

Re: Snímač přední kapoty a start stop a pasivní regenerace dpf

Příspěvek od zdeno255 » pon úno 03, 2020 16:18

Nemá to s tým nič spoločné. Nemusíš si s tým robiť starosti. Má to vplyv len na stop/štart

Martin6224
Starting member
Příspěvky: 2
Registrován: pon úno 03, 2020 13:44

Re: Snímač přední kapoty a start stop a pasivní regenerace dpf

Příspěvek od Martin6224 » pon úno 03, 2020 19:11

Ahoj Zdeno, máš s tím vlastní zkušenost, že to tak doopravdy je??? Já jsem byl 10 let v oboru, je tedy pravda že hlavně benzin a lpg (diesel nyní poprve v životě), nicméně dnes jsem se bavil s klukama z bosch diesel servisu a tam pravě vznikla tato myšlenka... Šlo o to, že pro spuštění pasivní regenerace musí byt splněno x podmínek, třeba jako pro aktivaci start stopu a pokud je auto nemá všechny splněné, nemusí se ta či ona funkce spustit - viz. příjemná (a u megana jednoduchá) likvidace start stopu a nebo (a to doufam že ne) nespuštění pasivní regenerace... Oponoval jsem tím, že regeneraci si hlídá diferenční snímač tlaku, ale kluci mi řekli, že toto se týká aktivní regenerace, kdy je filtr zanesen na určitou mez... A že pasivní probíhá vždy když to podmínky provozu dovolí(teploty chlad. kapaliny spalin před a za filtrem, oxid. katalyzátorem apd.) (ps: omlouvám se za případné chyby, nesmysly, co bych tady plácnul, zasvěcení mohou opravit, budu jim vděčný:-) )
No a nechtělo se jim věřit, že snímač zavření kapoty by měl jen tu bezpečnostní funkci pro deaktivaci start stopu. To samé by měli dělat i nezapnuté pásy a zatížená sedačka např.
Ještě podotknu, že jsme se takto bavili pouze od stolu bez jakýchkoliv věcných a faktických podkladú a fyzických zkušeností...
Jinak děkuju za odpověď.
Megane grandcoupe limited energy 1.5dci 110 , 5/2017
FZS 1000, 2003

zdeno255
Senior member
Příspěvky: 1137
Registrován: úte črc 21, 2015 13:37

Re: Snímač přední kapoty a start stop a pasivní regenerace dpf

Příspěvek od zdeno255 » pon úno 03, 2020 19:37

Som si 1000% istý ;-). Inak je to tak ako píšeš. Renault ma ten snímač iba na to.

Uživatelský avatar
amat
Grafoman
Příspěvky: 3969
Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
Bydliště: Ostrava, Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Snímač přední kapoty a start stop a pasivní regenerace dpf

Příspěvek od amat » úte úno 04, 2020 03:21

Pasivní regenerace filtru není řízená jednotkou - proto slovo pasivní v názvu. Pasivní regenerace probíhá prostým průchodem horkých spalin filtrem pevných částic - typicky při kalupu na dálnici. V tomto nemůže hrát snímač kapoty žádnou roli. Ovlivňovat by mohl leda tak aktivní regeneraci, ale ani to není ten případ. Pro aktivní regeneraci FAPu není nutné mít kapotu zavřenou.
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km

Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km

Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3

Odpovědět

Zpět na „Karburace, vstřikování, přeplňování, příprava směsi“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů