1,2 16V atmo 55/58 kW

Co se děje než jde palivo do válců a co se děje v nich.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
hOOrNeT
Advanced member
Příspěvky: 250
Registrován: ned pro 10, 2017 19:48

1,2 16V atmo 55/58 kW

Příspěvek od hOOrNeT » pon črc 30, 2018 15:19

Ahoj,

tak jsem se stal dalším z těch, které trápí 1,2 16V atmo při startech a následných prvních minutách.

Problém se začal objevovat cca 2 měsíce zpět.

Dříve motor startoval na "drnc" a najednou ne a ne naskočit. Buď musím nechat startér točit déle (3 vteřiny) a přitom ťukat o plyn, nebo nastartuji až na druhý pokus. Pokud nastartuji na pokus první, pak jde 2 vteřiny jen na 2-3 válce a cca 500 ot. Pokud se první nastartování nezdaří, jde druhé hned na "drnc". Přitom stačí jen při prvním pokusu krátce protočit startérem a po druhé již není problém.

Co tedy s tím? Výsledek jsem zde nikde nenašel, důvody a názory se různí.

Před 5 tis vyměněny svíčky, udělány rozvody + ventilové vůle. Servis proběhl v lednu, pak do června vše bez problému. V červnu jsem vyčistil plynovou klapku a od té doby to +- začalo dělat. Napadlo mě adaptace, ale jak je smazat? Pokud je motor teplý, startuje hned. Také jsem si všiml, že prvních pár desítek metrů má motor problém v nízkých otáčkách. Zejména rozjezd do kopce (pozn: mám automat, takže nemám možnost ovlivnit rozjezdové otáčky).

Není někdo v okolí Liberce či Frýdlantu s diagnostikou co by mi to mohl napíchnout a případně smazat adaptace? Myslel jsem, že se to po čase ustálí a adaptace se přepíšou, ale nic takového se zatím nestalo. Nebo je to náhoda a mám problém hledat jinde?

Děkuji
Clio III Grandtour facelift 2009; 1.2 58kW; quickshift; Dynamique výbava

hOOrNeT
Advanced member
Příspěvky: 250
Registrován: ned pro 10, 2017 19:48

Re: 1,2 16V atmo 55/58 kW

Příspěvek od hOOrNeT » pon črc 30, 2018 20:59

Ahoj,

dnes odpolko jsem měl několikahodinové okno, tak jsem začal konat :-D

Začal jsem kontrolou MAF senzoru. Po jeho vytažení ze sacího potrubí došlo hned po startu k prudkému nárůstu otáček na 4 tis --> tedy MAF funkční. Pro jistotu jsem ho očistil od zbytků oleje.

Klapku mám čistou, čištěna před dvěma měsíci, tak tu jsem neřešil. Pouze kontrola konektorů.

Následně jsem dal nabíjet baterii (také tu na to bylo téma že je to jednou z příčin) a když už byla venku, rozhodl jsem se pro nejzásadnější:

Kontrola a očištění senzoru klikového hřídele. Řeknu na rovinu, věděl jsem kde ho hledat, ale byl to porod. U clia III je těch "serepetiček" už tolik, že bylo třeba kompletně odstranit uložení baterie a okolních plastů. Aby toho nebylo málo, tak mám verzi quickshift (robotická převodovka), takže v tomto místě je všeho více než dost (expanzní nádoba pro olej apod...) -> s tím jsem se tam ale naštěstí vešel. Následně nadzvednout hadice chlazení a zároveň vyklonit plastovou lištu, kterou prochází elektroinstalace a je umístěna zrovna před senzorem.

No, podařilo se. Po vytažení senzoru jsem byl překvapen. Byl poměrně znečištěn. Hodně se na něj nachytal kovový prach a jemné kovové částice včetně drobné šponky (netuším odkud, ale cestu si našla). Bohužel jsem u sebe neměl ohmmetr, jinak bych prověřil hodnoty.
Pokud je zájem, mohu dodat foto znečištěného a naopak čistého senzoru.

Po očištění jsem vše opět složil a díky tomu všemu byla také cca 3 hod odpojena baterie. Po připojení a prvním otočení chvíli jezdila plynová klapka a osahávala si krajní polohy. Poté jsem nastartoval (motor cca 5 hod po jízdě, lehce vlažný -> i při tomto stavu to mělo tendence zlobit). Start proběhl na "drnc". Otáčky cca 2100 a postupně klesali na volnoběžné otáčky (to se mi děje vždy, když mám déle odpojenou baterii, přikláním se k tomu, že možná dojde ke smazání adaptačních hodnot, ale nemám to ověřeno).

Následně jsem jel auto projet a již šlapalo jako hodinky. Uvidíme zítra a další dny, kdy bude 12 hod stát a bude motor opravdu studený.

Dám echo, zda je již problém vyřešen.

Nemusel jsem zde psát nic, ale třeba někdo řeší podobný problém a mohlo by mu to pomoci ;-)
Clio III Grandtour facelift 2009; 1.2 58kW; quickshift; Dynamique výbava

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: 1,2 16V atmo 55/58 kW

Příspěvek od Šamša » pon črc 30, 2018 21:58

:t18:
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: 1,2 16V atmo 55/58 kW

Příspěvek od kotasekh » úte črc 31, 2018 08:10

Drobna oprava - na aute nemas MAF, ale MAP. A jeho vytahnutim vzdy vyleti otacky nahoru, protoze udelas diru do sani, tim funkcnost neoveris, ta se overuje pres diagnostiku kontrolou absolutniho tlaku na volnobeh a v zatizeni. A odpojenim baterie adaptacni hodnoty nesmazes. Jinak ale super, hlavne ocisteni motylka na setrvaku, taky bych na nej uz po letech zase mohl kouknout... Spony a kovovy prach jsou podle meho z pastorku starteru.
A k tomu studenemu startu - me proste pomaha tankovat benzin bez bioslozek (nebo s lepe upravenyma bioslozkama) 100 oktanu, pak problem okamzite zmizi a neobjevi se, dokud benzin v nadrzi nezestarne nebo nenatankuju obyc benzin. Ale to jsi uz urcite cetl a zkousel...
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

hOOrNeT
Advanced member
Příspěvky: 250
Registrován: ned pro 10, 2017 19:48

Re: 1,2 16V atmo 55/58 kW

Příspěvek od hOOrNeT » úte črc 31, 2018 14:27

ahoj dík za doplnění ;-)

Benzín již rok aditivuji, jezdím tedy na standard 95. Občas sporadicky dám 100 či 98 oct, ale doposud jsem rozdíl nepozoroval

EDIT:
dnes starty prozatím bez problémů, budu to sledovat dál a uvidím, zda jsem se toho zbavil či nikoliv.
Clio III Grandtour facelift 2009; 1.2 58kW; quickshift; Dynamique výbava

Odpovědět

Zpět na „Karburace, vstřikování, přeplňování, příprava směsi“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů