Motor 1,2 16V rozdiely EURO4 a EURO5

Co se děje než jde palivo do válců a co se děje v nich.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
SilverA
Experienced member
Příspěvky: 563
Registrován: pon kvě 14, 2012 17:46

Motor 1,2 16V rozdiely EURO4 a EURO5

Příspěvek od SilverA » čtv zář 03, 2020 21:50

V čom je rozdiel, keď motor 1,2 16V v Cliách/Thaliách plní normu EURO4 alebo EURO5?

Je rozdiel priamo v motoroch, alebo je to vecou riadiacej jednotky, alebo jeden jediný čo má za následok takú či onakú normu je katalyzátor? Respektíve čo spôsobí že auto s EURO5 je "priškrtené"?
EX: Zelený Renault Mégane Classic
Po facelifte, r.v. 1999, motor 1,6 16V, výbava RXT - ABS, klíma, 4 airbagy, elektricky nastaviteľné a vyhrievané spätné zrkadlá, predné a zadné okná v elektrike, hmlovky, dvojitá optika, atermické čelné sklo
Od Vianoc 2019 slúži novému majiteľovi. Je to kolega z práce, takže Megana vidím každý deň

Šedý Renault Thalia
R.v. 2011, motor 1,2 16V, výbava Privilege

Uživatelský avatar
marek230177
Senior member
Příspěvky: 1383
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: Motor 1,2 16V rozdiely EURO4 a EURO5

Příspěvek od marek230177 » pon led 18, 2021 17:05

V každém případě se jedná o úpravu řídícího sw. V některých případech mohou být na motorech jisté odlišnosti, třeba jinak řešený EGR, jiná klapka, jinak řešené sací potrubí, jiné časování ventilů atd. Jak je to konkrétně u motoru D4F, to z hlavy opravdu nevím.

V podpisu mám dva vozy Clio. Jeden je Euro5, druhý Euro6. Oba motory mají stejný kód D4F740. Jsou tedy naprosto identické, liší se pouze řídícím sw v jednotce. Výsledkem toho je nepatrný rozdíl 1 kW ve výkonu.
Ovšem zda je i mezi motory Euro5 a Euro4 rozdíl také jen v sw, nebo jestli krom toho tam byly i úpravy přímo na motorech, to opravdu nevím.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008) - já
RENAULT Master IV Furgon L3H2 2,3dCi Energy 132kW M9T716 (*2019) - já
RENAULT GrandScénic II 1,6i 82kW K4M812 (*2005) - manželka
RENAULT Scénic 1,6i 79kW K4M708 (*2001) - tchán
RENAULT Clio IV 1,2i 54kW D4F740 (*2015) - teta
RENAULT Clio III 1,2i 55kW D4F740 (*2012) - dcera
OPEL Corsa D 1,2i 63kW A12XER (*2013) - dcera (ale taky chtěla Renaulta.....)

robotmz
Experienced member
Příspěvky: 977
Registrován: úte pro 13, 2011 10:20

Re: Motor 1,2 16V rozdiely EURO4 a EURO5

Příspěvek od robotmz » stř úno 17, 2021 13:20

Norma EURO je závislá na roku výroby. Máš proste rovnaký motor ale jeden je EURO4, druhý je EURO5.
Jeden rozdiel, ktorým som si istý na 100% je kompletný katalyzátor. Na to samozrejme musí nadväzovať aj upravený soft v RJ.
V samotnom motore rozdiel nebude, keďže obidva sú identické, len musia vzhľadom na rok výroby plniť iné normy.
http://www.svetdopravy.sk/sprisnovanie- ... -vozidiel/
Renault Thalia 1.2 16V 55kW Authentique, 3/2012

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11047
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Re: Motor 1,2 16V rozdiely EURO4 a EURO5

Příspěvek od krt.ecek » stř úno 17, 2021 14:03

otázkou je co by se stalo kdyby se dal kat EURO4 do auta s EURO5 a obráceně, dle mého by vše fungovalo a ani na emisích by nic nepoznali, ale zkoušet to nepotřebuji zatím a nebudu.... :-D
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 4902
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Motor 1,2 16V rozdiely EURO4 a EURO5

Příspěvek od kotasekh » stř úno 17, 2021 14:49

Taky si myslim, ze by katalyzator E4 fungoval v aute se sw pro E5, na emisich by nenamerili rozdil. Jen jestli tam pak neni jina tolerance druhe lambdy a motor by nevyhodil check engine (P0430).
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Dacia Logan MCV Stepway 2019, Renault Thalia 2012

robotmz
Experienced member
Příspěvky: 977
Registrován: úte pro 13, 2011 10:20

Re: Motor 1,2 16V rozdiely EURO4 a EURO5

Příspěvek od robotmz » stř úno 17, 2021 15:01

Ja si myslím, že to nemôže fungovať. Kat. EURO4 nedokáže vyčistiť spaliny na normu EURO 5, takže lambda a RJ by hlásila nefunkčný katalyzátor. Ak by to fungovalo, nikto by nevyhadzoval prachy za drahší kat., ale dával by lacnejší s nižšou normou.
Renault Thalia 1.2 16V 55kW Authentique, 3/2012

SilverA
Experienced member
Příspěvky: 563
Registrován: pon kvě 14, 2012 17:46

Re: Motor 1,2 16V rozdiely EURO4 a EURO5

Příspěvek od SilverA » stř úno 17, 2021 20:12

Osobne si myslím že veľkú zásluhu na emisiách má soft v riadiacej jednotke. Katalyzátor je už možno len drobnosť aby zadná lambda sonda nepixslovala.

Čo viem určite: EURO4 má iné číslo riadiacej jednotky než EURO5.

Otázka na zamyslenie: Prečo by si výrobcovia lámali hlavu ako priškrtiť motor, ako upraviť mapy....keby stačilo iba vymeniť kaťák.

Konieckoncov, pravda bude niekde uprostred. Jednotka s kaťákom idú ruka v ruke (ale furt si myslím, že väčšiu zásluhu na emisiách má práve riadiaca jednotka).
EX: Zelený Renault Mégane Classic
Po facelifte, r.v. 1999, motor 1,6 16V, výbava RXT - ABS, klíma, 4 airbagy, elektricky nastaviteľné a vyhrievané spätné zrkadlá, predné a zadné okná v elektrike, hmlovky, dvojitá optika, atermické čelné sklo
Od Vianoc 2019 slúži novému majiteľovi. Je to kolega z práce, takže Megana vidím každý deň

Šedý Renault Thalia
R.v. 2011, motor 1,2 16V, výbava Privilege

robotmz
Experienced member
Příspěvky: 977
Registrován: úte pro 13, 2011 10:20

Re: Motor 1,2 16V rozdiely EURO4 a EURO5

Příspěvek od robotmz » čtv úno 18, 2021 07:48

Ja si myslím, že mechanicko/chemickú zásluhu má katalyzátor, ale Rj musí mať správny soft, aby vedela údaje korektne interpretovať. Jedno bez druhého nebude fungovať.
Ak by si vymenil iba katalyzátor, tak Rj by nevedela z neho interpretovať dané hodnoty.
Možno, že pri Rj E4 a katalyzátore E5 by Rj začala obohacovať zmes, to len tak teoreticky uvažujem.
Každopádne ak si zoberieš aj univerzálne diely, vždy je tam buď E4 alebo E5. Ináč by to napísali E4-E5.
A nemyslím si, že by bol motor E5 nejako "priškrtený" oproti E4. Iba má účinnejší, drahší katalyzátor a k tomu zodpovedajúci soft v Rj.
Renault Thalia 1.2 16V 55kW Authentique, 3/2012

Odpovědět

Zpět na „Karburace, vstřikování, přeplňování, příprava směsi“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host