Technika - korekce vstřikovačů CR

Co se děje než jde palivo do válců a co se děje v nich.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Uživatelský avatar
jakub
Člen RCČR
Příspěvky: 1516
Registrován: pát kvě 07, 2004 09:52
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Technika - korekce vstřikovačů CR

Příspěvek od jakub » sob říj 10, 2020 14:30

Zeptám si i zde... Byl bych rád aby psali hlavně lidé kteří vědí o co jde, co to dělá a kde to hledat :-), Téma se týká pouze Common railu jak to je u jiných systému prosím nepište.

Sosám info kolem Common railových motorů (jak jste si mohli všimnout už i na mě došlo) a narazil jsem v diagnostice na korekce...

Mám už plno načteno, u sebe naměřeno a chci jen více info.

Zajímá mne tedy jak se pohybují vaše korekce, co je ještě OK, co už je špatně atd... Nezajímají mne přepadové testy (ty jsou poměrně jasné), čistě jen korekce a případně ve vztahu ke stavu motoru či vstřiku.. ti co se tím zabývají už budou vědět...

Děkuji za případné info :-)
Ford Transit mk7 motoodtahovka 2.2Tdci, Kawasaki ZX10R
Motoservis, Pneuservis, Kovodílna, Účetnictví

zdeno255
Experienced member
Příspěvky: 968
Registrován: úte črc 21, 2015 13:37

Re: Technika - korekce vstřikovačů CR

Příspěvek od zdeno255 » ned říj 11, 2020 15:00

Korekcie môžu byť mimo toleranciu aj keď by boli podpálené ventily a pod.. Ale môžu ti aj napovedať,že niektorý vstrekovač nemusí byť už ok. Potom sa robia testy prepadu. Nie je nikde presne definované zlé-dobré. Záleží aj od výrobcu systému
Diagnostika vozidiel RENAULT DACIA Clip
RENAULT Mégane III, 05/11, 1.9DCi 96kw
RENAULT Mégane III, rv.11/09, 1,6 81kw TL4 (manželkin)
Honda CBR 600F4i 110 PS

Uživatelský avatar
jakub
Člen RCČR
Příspěvky: 1516
Registrován: pát kvě 07, 2004 09:52
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Re: Technika - korekce vstřikovačů CR

Příspěvek od jakub » ned říj 11, 2020 15:10

Ok, děkuji..

Ještě upravím tedy zadání ... korekce u funkčního motoru, tzn žádné podpálené ventily, bez tlaku ve válci apod.. tzn motor normálně funkční, jen zkontrolovány korekce. Na druhou stranu chápu, že běžný člověk - uživatel tohle neví, nepotřebuje vědět. Je to spíš otázka na mechaniky a data z praxe....

Motor chodí bez problému korekce první 0.1, druhý 0.26, třetí -0.52, čtvrtý 0.2
Ford Transit mk7 motoodtahovka 2.2Tdci, Kawasaki ZX10R
Motoservis, Pneuservis, Kovodílna, Účetnictví

auto-radce
Starting member
Příspěvky: 99
Registrován: pon úno 03, 2020 14:26

Re: Technika - korekce vstřikovačů CR

Příspěvek od auto-radce » pon říj 12, 2020 08:43

jakub píše:
ned říj 11, 2020 15:10
Motor chodí bez problému korekce první 0.1, druhý 0.26, třetí -0.52, čtvrtý 0.2
Tyto korekce jsou naprosto v pořádku....otázkou je počet najetých kilometrů.
Pokud je korekce do 0,5 mg - jde o bezvadný motor.
Až hodnoty nad 1,5 mg ukazují (u všech 4 vstřikovačů samozřejmě), že má toho motor za sebou fakt hodně.
Grand Scenic III 1,6 dCi 96 kW 2012

Uživatelský avatar
jakub
Člen RCČR
Příspěvky: 1516
Registrován: pát kvě 07, 2004 09:52
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Re: Technika - korekce vstřikovačů CR

Příspěvek od jakub » pon říj 12, 2020 09:32

Děkuji za příspěvek...
počet najetých km je vždy otázkou, nikdo neví zda to co ukazuje počítadlo je skutečná realita...

Že jsou korekce ok vím, uvedl jsem to jako příklad tvaru jak by mě to případně zajímalo od ostatních...

Mimochodem tvou informací " pokud je korekce do 0.5mg atd" jsi mě tedy do mých info o korekcích zapíchl krapet vidle... Byl by k dispozici zdroj z kterého vycházíš nebo je to vysledek z praxe? Děkuji
Ford Transit mk7 motoodtahovka 2.2Tdci, Kawasaki ZX10R
Motoservis, Pneuservis, Kovodílna, Účetnictví

auto-radce
Starting member
Příspěvky: 99
Registrován: pon úno 03, 2020 14:26

Re: Technika - korekce vstřikovačů CR

Příspěvek od auto-radce » pon říj 12, 2020 14:34

Čerpám informace např. z Technických Speciálu Světa Motorů či z jejich bazarových recenzí (a že tam se toho člověk dozví).....tato informace tam zazněla několikrát.

Na mém Granďákovi 1,6 dCi jsou korekce -0,1 -0,1 0,4 -0,1 To ukazuje na bezvadnou kondici motoru a vstřikovačů.
A zaplnění filtru pevných částic je po regeneraci pouhých 4,3 gramu.
To vše po 210 tkm. Teď mám víc, tak při dalším servisu na to zase kouknu jak se nám to změnilo.
Grand Scenic III 1,6 dCi 96 kW 2012

Uživatelský avatar
jakub
Člen RCČR
Příspěvky: 1516
Registrován: pát kvě 07, 2004 09:52
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Re: Technika - korekce vstřikovačů CR

Příspěvek od jakub » pon říj 12, 2020 16:35

Tak to jsi mě uklidnil, myslel jsem, že to sosáš z něčeho oficiálního :-)
Ford Transit mk7 motoodtahovka 2.2Tdci, Kawasaki ZX10R
Motoservis, Pneuservis, Kovodílna, Účetnictví

auto-radce
Starting member
Příspěvky: 99
Registrován: pon úno 03, 2020 14:26

Re: Technika - korekce vstřikovačů CR

Příspěvek od auto-radce » úte říj 13, 2020 07:49

V Renaultu bohužel nemáš nějaký referenční hodnoty, vidíš korekce a nemáš jak zjistil, jsou-li v normě či nejsou. Musíš tak koukat všude kolem :D Vzhledem k tomu, že tyto hodnoty sleduju dlouhodobě, je velká pravděpodobnost, že to budou dobré ukazatele kondice motoru.
Grand Scenic III 1,6 dCi 96 kW 2012

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11570
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Technika - korekce vstřikovačů CR

Příspěvek od Šamša » stř říj 14, 2020 23:48

Třetí vstřikovač lehce propouští, nebo dávkuje více proto je v - hodnotě. Stačí někdy intenzivní proplach přípravky STP, popř. VIF v koncentrovanější podobě.
Laguna II. 2001 1.9dCi Carminat 79kW, čip bmwpower.cz cca 110kW(boost 2bary),
pružiny Eibach (sníženo -5cm), podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 430000km

Obrázek
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
Obrázek

BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
Obrázek

Uživatelský avatar
jakub
Člen RCČR
Příspěvky: 1516
Registrován: pát kvě 07, 2004 09:52
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Re: Technika - korekce vstřikovačů CR

Příspěvek od jakub » čtv říj 15, 2020 09:18

Ahoj, čekal jsem kdy se objevíš :-)

STP proběhlo v podstatě po nákupu, VIF jsem začal lít teď.

Lehce propouští... tím myslíš tedy úkap?

Uvidíme schválně to napíchnu až zase někam pojedu dál aby to bylo pořádně ohřátý.
Ford Transit mk7 motoodtahovka 2.2Tdci, Kawasaki ZX10R
Motoservis, Pneuservis, Kovodílna, Účetnictví

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11570
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Technika - korekce vstřikovačů CR

Příspěvek od Šamša » sob říj 17, 2020 20:12

:-) Nicméně hodnota -0,5 je dobrá, krizová by se dala nazvat např -2,0. Vstřikovač může váznout, nebo pomaleji zavírat.
Laguna II. 2001 1.9dCi Carminat 79kW, čip bmwpower.cz cca 110kW(boost 2bary),
pružiny Eibach (sníženo -5cm), podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 430000km

Obrázek
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
Obrázek

BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
Obrázek

Uživatelský avatar
jakub
Člen RCČR
Příspěvky: 1516
Registrován: pát kvě 07, 2004 09:52
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Re: Technika - korekce vstřikovačů CR

Příspěvek od jakub » ned říj 18, 2020 09:12

No uvidíme časem... Budu to sledovat.
Ford Transit mk7 motoodtahovka 2.2Tdci, Kawasaki ZX10R
Motoservis, Pneuservis, Kovodílna, Účetnictví

Odpovědět

Zpět na „Karburace, vstřikování, přeplňování, příprava směsi“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host