Olej v převodovce Clio 2
Moderátor: Moderators General
Olej v převodovce Clio 2
Zdravím chystám se na výměnu oleje v převodovce u Clio2 1,5 Dci 48 Kw mohu se zeptat kolik oleje a jaký specifikace ? + jestli neni nějaký spešl klíč na povolení výpuštáků díky moc )
Re: Olej v převodovce Clio 2
Olej v převodovce - typ Tranself NFJ 75W 80 obsah 3,4l(mechanika),klíč stejný jako na vanu motoru,postup:http://forum.renaultclub.cz/viewtopic.p ... 98EVODOVKY
Š 100 - šrot
Š 105 - šrot
Š 120 - šrot
Thalia 1,2 16V Privilege 7/2009 - nyní dcera
Megane GrandCoupe Intens Tce140 2/2023
Š 105 - šrot
Š 120 - šrot
Thalia 1,2 16V Privilege 7/2009 - nyní dcera
Megane GrandCoupe Intens Tce140 2/2023
Re: Olej v převodovce Clio 2
Ahoj.
Info o olejích do Rendlů najdeš mimo jiné i zde http://www.renaultclub.cz/doporucene_ol ... nault.html
Snad pro všechny Francouze se do převodovky používá 75W-80. Tento předepsaný olej je bohužel jeden z nejdražších, nutno ale vzít v úvahu, že náplň do převodovky rozhodně vydrží nájezd 120tkm co bývá servisní interval výměny. Ceny olejů třeba na Heurece.
Výpustný šroub, pokud se nepletu je shodně jako u ostatních modelů čtyřhran 8x8mm. Někdo používá k povolení originální klíč nebo nástrčnou hlavici (cena kolem 100,-), někteří ty výpušťáky povolují čtyřhranem z kliky dveří. Osobně myslím, že koupit ořech na golu se čtyřhranem je nejjednodušší způsob a ořech určitě auto přežije.
Samotné vypouštění doporučuji provést do úplně čisté nádoby pro případ, že by olej nejevil známky degradace a bylo by jej možné vrátit a pouze doplnit - stav převodového oleje bude záležet na stavu a provozu převodovky. Zejména v případech, kdy bylo auto provozováno v zahraničí (D, A) do nájezdu 130-140tkm, je velká pravděpodobnost, že servis výměnu provedl v předepsaném intervalu (ale nevím jaký interval má Clio). V zahraničí se to tolik neočůrává jak v české kotlině, kde vám servis odpustí 1/2 náplně motor oleje a doleje nový, olej filtr očistí hadrem a tím je vyřešeno (ano, i mně to tehdy přišlo neuvěřitelné, bohužel i toto je český kulturní odkaz).
Objem náplně převodovky je u Clia předepsaný na nějakých 3.1litru (3.0 stačí). Každopádně pokud by nastala situace jen o dolévání oleje, tak kontrolním šroubem nejlépe pomocí velké stříkačky. Olej se doplňuje do té doby, než začne vytékat kontrolním otvorem.
S mazací stříkačkou 500ml je komplet náplň na 6x co je reálně práce ani ne na 5 minut.
Měnil jsem nedávno obě náplně + filtr. Nejvíce času zabralo čekání až to všechno vyteče, jinak je čistý čas samotné práce na výměnu obou náplní a filtru do 15 minut.
Doporučuji koupit dvě nové podložky pod výpustný/kontrolní šroub.
Krátká rekapitulace:
1. Auto postavit do roviny.
2. Povolit výpustný a kontrolní šroub (nejdříve jen povolit - odtrhnout od závitu, nevyšroubovat!)
3. Pod výpustný otvor umístit čistou nádobu na olej s adekvátní kapacitou - ne dvoulitrovej hrnek!
4. Vyšroubovat výpustný šroub, následně kontrolní šroub.
5. Očistit výpušťáky od nánosů železného otěru, očistit závit, vyměnit těsnící podložku.
6. Až olej vyteče, vrátit spodní výpušťák a dotáhnout.
7. Dle kontroly starého oleje buď použít starý, nebo komplet výměna. Plnění kontrolním ovorem, osvědčená je stříkačka s hadičkou. Jednak je snažší dávkování a okamžitý přehled o hladině oleje v převodoce. V neposlední řadě je to i bezpečnější co se týče přelití náplně - trychtýř s hadicí nezastavíš, stříkačku hned.
8. Po doplnění/naplnění uzavřít kontrolní otvor.
9 s výměnou oleje v převodovce doporučuji zároveň promazat klouby tyček řazení (obyč uni vazelínou). Rozhodně to má vliv na chod řazení, potažmo funkci převodovky.*
* neplatí pro automaty
Info o olejích do Rendlů najdeš mimo jiné i zde http://www.renaultclub.cz/doporucene_ol ... nault.html
Snad pro všechny Francouze se do převodovky používá 75W-80. Tento předepsaný olej je bohužel jeden z nejdražších, nutno ale vzít v úvahu, že náplň do převodovky rozhodně vydrží nájezd 120tkm co bývá servisní interval výměny. Ceny olejů třeba na Heurece.
Výpustný šroub, pokud se nepletu je shodně jako u ostatních modelů čtyřhran 8x8mm. Někdo používá k povolení originální klíč nebo nástrčnou hlavici (cena kolem 100,-), někteří ty výpušťáky povolují čtyřhranem z kliky dveří. Osobně myslím, že koupit ořech na golu se čtyřhranem je nejjednodušší způsob a ořech určitě auto přežije.
Samotné vypouštění doporučuji provést do úplně čisté nádoby pro případ, že by olej nejevil známky degradace a bylo by jej možné vrátit a pouze doplnit - stav převodového oleje bude záležet na stavu a provozu převodovky. Zejména v případech, kdy bylo auto provozováno v zahraničí (D, A) do nájezdu 130-140tkm, je velká pravděpodobnost, že servis výměnu provedl v předepsaném intervalu (ale nevím jaký interval má Clio). V zahraničí se to tolik neočůrává jak v české kotlině, kde vám servis odpustí 1/2 náplně motor oleje a doleje nový, olej filtr očistí hadrem a tím je vyřešeno (ano, i mně to tehdy přišlo neuvěřitelné, bohužel i toto je český kulturní odkaz).
Objem náplně převodovky je u Clia předepsaný na nějakých 3.1litru (3.0 stačí). Každopádně pokud by nastala situace jen o dolévání oleje, tak kontrolním šroubem nejlépe pomocí velké stříkačky. Olej se doplňuje do té doby, než začne vytékat kontrolním otvorem.
S mazací stříkačkou 500ml je komplet náplň na 6x co je reálně práce ani ne na 5 minut.
Měnil jsem nedávno obě náplně + filtr. Nejvíce času zabralo čekání až to všechno vyteče, jinak je čistý čas samotné práce na výměnu obou náplní a filtru do 15 minut.
Doporučuji koupit dvě nové podložky pod výpustný/kontrolní šroub.
Krátká rekapitulace:
1. Auto postavit do roviny.
2. Povolit výpustný a kontrolní šroub (nejdříve jen povolit - odtrhnout od závitu, nevyšroubovat!)
3. Pod výpustný otvor umístit čistou nádobu na olej s adekvátní kapacitou - ne dvoulitrovej hrnek!
4. Vyšroubovat výpustný šroub, následně kontrolní šroub.
5. Očistit výpušťáky od nánosů železného otěru, očistit závit, vyměnit těsnící podložku.
6. Až olej vyteče, vrátit spodní výpušťák a dotáhnout.
7. Dle kontroly starého oleje buď použít starý, nebo komplet výměna. Plnění kontrolním ovorem, osvědčená je stříkačka s hadičkou. Jednak je snažší dávkování a okamžitý přehled o hladině oleje v převodoce. V neposlední řadě je to i bezpečnější co se týče přelití náplně - trychtýř s hadicí nezastavíš, stříkačku hned.
8. Po doplnění/naplnění uzavřít kontrolní otvor.
9 s výměnou oleje v převodovce doporučuji zároveň promazat klouby tyček řazení (obyč uni vazelínou). Rozhodně to má vliv na chod řazení, potažmo funkci převodovky.*
* neplatí pro automaty
Fluence 1.6 2011 81kW, LPG Tartarini
Peugeot 106 Sketch (1998)
Scenic 2.0 RT (1996)
Megane Break 1.6 74kW (2000)
R 21 1.7 (1989)
Favorit 135L (1991)
Ford Taunus 1.6 L (1979)
Wartburg 353 (Jura/Trias... už přesně nevím)
Peugeot 106 Sketch (1998)
Scenic 2.0 RT (1996)
Megane Break 1.6 74kW (2000)
R 21 1.7 (1989)
Favorit 135L (1991)
Ford Taunus 1.6 L (1979)
Wartburg 353 (Jura/Trias... už přesně nevím)
Re: Olej v převodovce Clio 2
Díky moc za parádní odpovědi olej jsem už kontroloval je ho tám dost ale auto bude mít nájezd 116000 km tak bych dal před zimou raději noví olej a ještě jestli se mohu zeptat mám malí problém když uberu plyn tak mi malinko lítá řadící páka dopředu a dozadu četl jsem něco že to může dělat silemblok co drží převodovku je to pravda ?? Nebo je to normál dík.
Re: Olej v převodovce Clio 2
pokud lítá malinko, je to normální. Pokud lítá více, bude špatný zadní silentblok motoru neboli kost neboli záchyt reakce neboli toto .
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Re: Olej v převodovce Clio 2
Jojo díky to bude přesně ono u jedničky to škubne a když přeřadím na dvojku tak to taky slyším menší cuknutí + to lítání když mám zařazenou třeba 5 tak když uberu tak jde ke mě a když přidám tak se posouvá dopředu dám ho noví stejnak budu dělat olej v převodovce tak díky moc )
Re: Olej v převodovce Clio 2
Tak silemblok je noví a je po problémů starý byl totál žádná ta pryžová guma v tom ani nebyla, olej v převodovce taktéž noví a je to znát je to znát hold kdo se stará ten jezdí
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů