Olej v převodovce Clio 2

Na co jezdíme a co nám cpe reklama...

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Karlos002
Starting member
Příspěvky: 36
Registrován: pát zář 19, 2014 22:15

Olej v převodovce Clio 2

Příspěvek od Karlos002 » stř lis 12, 2014 18:58

Zdravím chystám se na výměnu oleje v převodovce u Clio2 1,5 Dci 48 Kw mohu se zeptat kolik oleje a jaký specifikace ? :)+ jestli neni nějaký spešl klíč na povolení výpuštáků díky moc :))

amater3
Senior member
Příspěvky: 1737
Registrován: sob bře 14, 2009 21:05
Bydliště: Galanta

Re: Olej v převodovce Clio 2

Příspěvek od amater3 » čtv lis 13, 2014 10:08

Olej v převodovce - typ Tranself NFJ 75W 80 obsah 3,4l(mechanika),klíč stejný jako na vanu motoru,postup:http://forum.renaultclub.cz/viewtopic.p ... 98EVODOVKY
:oops:
Š 100 - šrot
Š 105 - šrot
Š 120 - šrot
Thalia 1,2 16V Privilege 7/2009 - nyní dcera
Megane GrandCoupe Intens Tce140 2/2023
Obrázek

Uživatelský avatar
RomanB74
Advanced member
Příspěvky: 368
Registrován: úte srp 14, 2012 11:13

Re: Olej v převodovce Clio 2

Příspěvek od RomanB74 » čtv lis 13, 2014 11:06

Ahoj.

Info o olejích do Rendlů najdeš mimo jiné i zde http://www.renaultclub.cz/doporucene_ol ... nault.html

Snad pro všechny Francouze se do převodovky používá 75W-80. Tento předepsaný olej je bohužel jeden z nejdražších, nutno ale vzít v úvahu, že náplň do převodovky rozhodně vydrží nájezd 120tkm co bývá servisní interval výměny. Ceny olejů třeba na Heurece.

Výpustný šroub, pokud se nepletu je shodně jako u ostatních modelů čtyřhran 8x8mm. Někdo používá k povolení originální klíč nebo nástrčnou hlavici (cena kolem 100,-), někteří ty výpušťáky povolují čtyřhranem z kliky dveří. Osobně myslím, že koupit ořech na golu se čtyřhranem je nejjednodušší způsob a ořech určitě auto přežije.

Samotné vypouštění doporučuji provést do úplně čisté nádoby pro případ, že by olej nejevil známky degradace a bylo by jej možné vrátit a pouze doplnit - stav převodového oleje bude záležet na stavu a provozu převodovky. Zejména v případech, kdy bylo auto provozováno v zahraničí (D, A) do nájezdu 130-140tkm, je velká pravděpodobnost, že servis výměnu provedl v předepsaném intervalu (ale nevím jaký interval má Clio). V zahraničí se to tolik neočůrává jak v české kotlině, kde vám servis odpustí 1/2 náplně motor oleje a doleje nový, olej filtr očistí hadrem a tím je vyřešeno (ano, i mně to tehdy přišlo neuvěřitelné, bohužel i toto je český kulturní odkaz).

Objem náplně převodovky je u Clia předepsaný na nějakých 3.1litru (3.0 stačí). Každopádně pokud by nastala situace jen o dolévání oleje, tak kontrolním šroubem nejlépe pomocí velké stříkačky. Olej se doplňuje do té doby, než začne vytékat kontrolním otvorem.
S mazací stříkačkou 500ml je komplet náplň na 6x co je reálně práce ani ne na 5 minut.
Měnil jsem nedávno obě náplně + filtr. Nejvíce času zabralo čekání až to všechno vyteče, jinak je čistý čas samotné práce na výměnu obou náplní a filtru do 15 minut.
Doporučuji koupit dvě nové podložky pod výpustný/kontrolní šroub.

Krátká rekapitulace:
1. Auto postavit do roviny.
2. Povolit výpustný a kontrolní šroub (nejdříve jen povolit - odtrhnout od závitu, nevyšroubovat!)
3. Pod výpustný otvor umístit čistou nádobu na olej s adekvátní kapacitou - ne dvoulitrovej hrnek!
4. Vyšroubovat výpustný šroub, následně kontrolní šroub.
5. Očistit výpušťáky od nánosů železného otěru, očistit závit, vyměnit těsnící podložku.
6. Až olej vyteče, vrátit spodní výpušťák a dotáhnout.
7. Dle kontroly starého oleje buď použít starý, nebo komplet výměna. Plnění kontrolním ovorem, osvědčená je stříkačka s hadičkou. Jednak je snažší dávkování a okamžitý přehled o hladině oleje v převodoce. V neposlední řadě je to i bezpečnější co se týče přelití náplně - trychtýř s hadicí nezastavíš, stříkačku hned.
8. Po doplnění/naplnění uzavřít kontrolní otvor.

9 s výměnou oleje v převodovce doporučuji zároveň promazat klouby tyček řazení (obyč uni vazelínou). Rozhodně to má vliv na chod řazení, potažmo funkci převodovky.*

* neplatí pro automaty :roll:
Fluence 1.6 2011 81kW, LPG Tartarini
Peugeot 106 Sketch (1998)
Scenic 2.0 RT (1996)
Megane Break 1.6 74kW (2000)
R 21 1.7 (1989)
Favorit 135L (1991)
Ford Taunus 1.6 L (1979)
Wartburg 353 (Jura/Trias... už přesně nevím)

Karlos002
Starting member
Příspěvky: 36
Registrován: pát zář 19, 2014 22:15

Re: Olej v převodovce Clio 2

Příspěvek od Karlos002 » čtv lis 13, 2014 20:19

Díky moc za parádní odpovědi olej jsem už kontroloval je ho tám dost ale auto bude mít nájezd 116000 km tak bych dal před zimou raději noví olej :) a ještě jestli se mohu zeptat mám malí problém když uberu plyn tak mi malinko lítá řadící páka dopředu a dozadu četl jsem něco že to může dělat silemblok co drží převodovku je to pravda ?? Nebo je to normál dík.

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5789
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Olej v převodovce Clio 2

Příspěvek od kotasekh » pát lis 14, 2014 11:30

pokud lítá malinko, je to normální. Pokud lítá více, bude špatný zadní silentblok motoru neboli kost neboli záchyt reakce neboli toto :-).
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Karlos002
Starting member
Příspěvky: 36
Registrován: pát zář 19, 2014 22:15

Re: Olej v převodovce Clio 2

Příspěvek od Karlos002 » sob lis 15, 2014 19:42

Jojo díky to bude přesně ono u jedničky to škubne a když přeřadím na dvojku tak to taky slyším menší cuknutí :) + to lítání když mám zařazenou třeba 5 tak když uberu tak jde ke mě a když přidám tak se posouvá dopředu dám ho noví stejnak budu dělat olej v převodovce tak díky moc :))

Karlos002
Starting member
Příspěvky: 36
Registrován: pát zář 19, 2014 22:15

Re: Olej v převodovce Clio 2

Příspěvek od Karlos002 » ned lis 30, 2014 12:00

Tak silemblok je noví a je po problémů starý byl totál žádná ta pryžová guma v tom ani nebyla, olej v převodovce taktéž noví a je to znát je to znát hold kdo se stará ten jezdí :)

Odpovědět

Zpět na „Paliva, maziva a přísady do paliv a maziv“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů