TOTAL QUARTZ vs TOTAL QUARTZ ENERGY

Na co jezdíme a co nám cpe reklama...

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Uživatelský avatar
czprava
Senior member
Příspěvky: 1230
Registrován: čtv čer 21, 2007 22:55
Bydliště: Česká Lípa

TOTAL QUARTZ vs TOTAL QUARTZ ENERGY

Příspěvek od czprava » pát říj 17, 2014 12:42

Přátelé, jelikož jsem opět řešil s prodejcem možné klamání zákazníka, rozhodl jsem se napsat to i sem. Kupuji již několik let olej TOTAL QUARTZ 9000 5W-40. V posledních letech se k tomuto začala nabízet varianta s přívlastkem ENERGY.
U mnoha prodejců jsem viděl napsáno, že jde o stejný olej. Ok, pojďme si to rozebrat.
Jde o to, čemu kdo říká "stejný". Možná má všechno stejné, ale jednu věc má určitě rozdílnou. ENERGY nemá schválení pro vozy PSA (Peugeot, Citroen) a údajně se jedná jen o olej vyráběný pro jiné země. Pokud tomu tak je, tak ENERGY není určen pro český trh a firma TOTAL jej sem tedy nedistribuuje. Tedy prodejci jej musí kupovat z jiné, než oficiální distribuce firmy TOTAL. Už to trochu smrdí, v dnešní době pančování olejů.
Pokud se podíváme do technických listů obou olejů, zjistíme, že specifické hodnoty mají téměř shodné (teploty, indexy apod. )
Jestli mají opravdu stejné složení a stejné vlastnosti se mi však zjistit nepodařilo. Samotný TOTAL hovoří oficiálně o dvou různých olejích.
Jinak mám na motoru nalítáno zatím 240 tis. km, měním každých 15 tis. km a jezdím jen na QUARTZ 9000 od začátku. Motor olej zatím nežere a je stále velmi pružný. Uvítám jakékoliv dlouhodobější zkušenosti lidí, co začali užívat ENERGY. Možná pro Rencky to nehraje roli, nevím, ale pro PSA vozy zcela určitě. Co si myslíte vy a jaké vy máte zkušenosti?
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 345 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 250 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.

soptik
Experienced member
Příspěvky: 693
Registrován: pon bře 04, 2013 22:14

Re: TOTAL QUARTZ vs TOTAL QUARTZ ENERGY

Příspěvek od soptik » sob říj 18, 2014 20:17

Beru z Carda Energy 9000 a dobrý, cca 5 výměn najeto celkem na něm cca 75.000 km, celkový nájezd cca 90.000 km. Olej to nežere, jede to jak má, hlučnost v normě. Mám i balení obyč 9000 a Energy má dokonce vyšší normy. Energy vs. Obyčejný - MB229.5 vs. MB229.3, API SN vs SM, ano Energy nemá normu PSA, ale měla by to být novější receptura, neříkám že lepší. Eko normy se promítají do kvality a hlavně mazivosti čím dál výrazněji. Energy je pro jiné trhy, každé schválení normy pro výrobce stojí nemalou částku, tak se z ekonomických důvodů všechny nedělají. Pokud to tahle stačí k vysvětlení.
Megane II 1.6 16V r.v.2009

Uživatelský avatar
czprava
Senior member
Příspěvky: 1230
Registrován: čtv čer 21, 2007 22:55
Bydliště: Česká Lípa

Re: TOTAL QUARTZ vs TOTAL QUARTZ ENERGY

Příspěvek od czprava » sob říj 18, 2014 20:49

Specifikace MB je opravdu jiná, toho jsem si nevšiml, díky za postřeh. Je ale zpětně kompatibilní, jak je uvedeno v technickém listě. Pořád se ale nemohu zbavit dojmu, že ENERGY není určen pro český trh a tedy české zastoupení TOTALu nenese žádnou odpovědnost za prodej ENERGY v ČR. Jinými slovy ENERGY nepochází z oficiální distribuce.
Opravdu se nepřu o složení a vlastnosti, možná je to stejné, možná nikoliv, to by musel říct tribolog nebo někdo z VŠCHT. Kdyby TOTAL řekl "ano, to jsou stejné oleje", tak mlčím, ale toto mi přijde, že se TOTAL sychruje před nějakým možným průšvihem.
Takže to raději nemíchám. Pokud zkušenosti lidí, kteří přešli z normálního na ENERGY budou kladné, pak by to mohlo být opravdu zaměnitelné. I proto jsem vyvolal toto vlákno. :rolling:
Mám Cardo docela v oblibě, ale to, že prodává ENERGY verzi jako nonENERGY mi přijde dost divné až klamající. Přitom mnoho prodejců olejů prodává obě verze a důsledně to odlišují dle specifikací.
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 345 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 250 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.

soptik
Experienced member
Příspěvky: 693
Registrován: pon bře 04, 2013 22:14

Re: TOTAL QUARTZ vs TOTAL QUARTZ ENERGY

Příspěvek od soptik » sob říj 18, 2014 21:19

Pokud tě to zajímá, doporučuji fórum na oleje.cz. Vyhledat specifikace a porovnat si je můžeš na lubrizol.com. Studijního materiálu na dlouhé zimní večery je tam hafo :wink:
Megane II 1.6 16V r.v.2009

Uživatelský avatar
czprava
Senior member
Příspěvky: 1230
Registrován: čtv čer 21, 2007 22:55
Bydliště: Česká Lípa

Re: TOTAL QUARTZ vs TOTAL QUARTZ ENERGY

Příspěvek od czprava » sob říj 18, 2014 22:40

TOTAL napsal:
Oleje QUARTZ 9000 a QUARTZ 9000 ENERGY jsou ruzne oleje, lisi se predevsim specifikacemi - QUARTZ 9000 ma specifikace PSA (Peugeot Citroen), verze ENERGY je nema.
Oleje rady ENERGY u nas oficialne z jistych duvodu TOTAL CR nesiri, nepochazeji z nasich skladu, jedna se zcela urcite o neoficialni individualni dovoz, tj. ani za pripadny cesky text na obalu nenese TOTAL CR odpovednost.
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 345 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 250 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.

soptik
Experienced member
Příspěvky: 693
Registrován: pon bře 04, 2013 22:14

Re: TOTAL QUARTZ vs TOTAL QUARTZ ENERGY

Příspěvek od soptik » sob říj 18, 2014 22:59

CZ návod tam je. Hele chtěl jsi napsat zkušenosti, tak je máš. Jak s nimi naložit ti neřeknu. Za mě používám ty oleje a používat budu, protože jsem nic negativního na nich neshledal. Srovnej si ty specifikace na lubrizolu a uvidíš v čem je a není rozdíl. Víc ti k tomu neřeknu.
Megane II 1.6 16V r.v.2009

Uživatelský avatar
czprava
Senior member
Příspěvky: 1230
Registrován: čtv čer 21, 2007 22:55
Bydliště: Česká Lípa

Re: TOTAL QUARTZ vs TOTAL QUARTZ ENERGY

Příspěvek od czprava » sob říj 18, 2014 23:14

Stáhnul jsem PDF dokument, kde je popsáno rozšíření produkce Total olejů do Severní Ameriky. TOTAL s přívlastkem ENERGY tam jde jako přebalený ELF EXCELLIUM NF 5W-40. Tedy ENERGY je určeno pro Severní Ameriku.
Jinak samozřejmě za postřehy děkuji, pokud přijdu na něco nového, dám to sem.
Soptíku, já se nehádám, upřímně je mi jedno, co tam kdo leje a jak to kdo mísí, je to každého věc a motor, jen mne štvou ti prolhaní prodejci a jejich nekonečná jistota (v totální neshodě s tvrzením samotného výrobce) ve shodě obou verzí olejů!!!!!!!!!!!!!!!!!! :roll:
A jak vidno, dáel zkoumat nepotřebuji. Tyto indicie mě osobně stačí k tomu, abych si názor udělal.
Možná budou toto vlákno číst i další lidé, kteří tápou a dá jim to další podnět k rozhodování, zda je nějaký prodejce klame či nikolivek.
Hodně štěstí, přátelé.........
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 345 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 250 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.

soptik
Experienced member
Příspěvky: 693
Registrován: pon bře 04, 2013 22:14

Re: TOTAL QUARTZ vs TOTAL QUARTZ ENERGY

Příspěvek od soptik » ned říj 19, 2014 08:52

Pokud to je jak říkáš, že je to přebalený Excellium tím líp. To by potvrzovalo co jsem řekl. Proč by platili schválení na normu PSA pro Ameriku, kde jich jezdí minimum. Normy pro BMW, MB, Porsche to má a některé i lepší... Hele já se nečertím, chtěl jsi zkušenosti a ty jsi to pojal jako vědeckou práci. Vlez si na ten lubrizol a uvidíš jak jsou jednotlivé normy olejů odlišné a naopak některé téměř shodné. Obyčejný Quartz nemá schválení na RN 0700 a používá ho kde kdo. Třeba norma BMW LL-01 je téměř shodná s RN 0700. Každé schválení na normu od výrobce stojí peníze, tak tam nebudou vypisovat každou normu, zytečně si zvedat náklady nebudou. Když to řeknu hodně zjednodušeně, ty naše agregáty nejsou žádný technický zázrak, aby museli mít něco extra. Základ je měnit vše včas a vybodnout se na prodloužené lhůty.
Megane II 1.6 16V r.v.2009

Odpovědět

Zpět na „Paliva, maziva a přísady do paliv a maziv“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti