Shell V-Power Diesel ?NITRO+?

Na co jezdíme a co nám cpe reklama...

Moderátor: Moderators General

Uživatelský avatar
Ryan69
Junior member
Příspěvky: 185
Registrován: pát lis 11, 2005 16:20
Bydliště: Liberec

Shell V-Power Diesel ?NITRO+?

Příspěvek od Ryan69 » stř kvě 10, 2006 17:26

Tak co, už ho někdo natankoval? To zas bude blamáž co :? ? Ale tak ráád bych tomu věřil :)
Mégane III SkyFox, Dynamique 1.6 110

Uživatelský avatar
100KUC
Moderátor
Příspěvky: 3779
Registrován: stř led 07, 2004 15:51
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 100KUC » stř kvě 10, 2006 17:50

natankuj, uvidíš jestli se něco změní.... možná jo, možná ne...

Diesela nemám, tak nemohu soudit... u benzínu mi V-power přijde to samé jako normální N95 ... tedy bez zjevného (subjektivně měřitelného) zlepšení. Proto si myslím, že kromě většího větru v peněžence nemá efekt, ale třeba má někdo opačnou zkušenost...

Uživatelský avatar
Charon
Člen RCČR
Příspěvky: 286
Registrován: pon srp 08, 2005 12:11
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Charon » stř kvě 10, 2006 18:36

100KUC píše:natankuj, uvidíš jestli se něco změní.... možná jo, možná ne...

Diesela nemám, tak nemohu soudit... u benzínu mi V-power přijde to samé jako normální N95 ... tedy bez zjevného (subjektivně měřitelného) zlepšení. Proto si myslím, že kromě většího větru v peněžence nemá efekt, ale třeba má někdo opačnou zkušenost...
změní se hned dvě věci, nádrž bude plnější a peněženka prázdnější.
To bude asi tak vše :P
Renault Megane II 2.0 16V 3dv.
Renault Megane I 1.6e Cabrio

Uživatelský avatar
DDT
Site Admin
Příspěvky: 9329
Registrován: pon pro 29, 2003 08:26
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DDT » stř kvě 10, 2006 19:48

Před pár lety proběhl v AutoBildu test V-Poweru benzínu.
Probíhal tak, že se několik nádrží jezdilo na V-Power, pak se motor rozebral do šroubku a zkoumalo se množství usazenin. Závěr byl takový, že v motoru je usazenin (uhlíkových) méně než je obvyklé nebo že nejsou téměř žádné.
Tedy velmi povzbudivý výsledek.
Z mého pragmatického hlediska měl jen jednu chybu. Nikdo neprovedl testování motoru PŘED zahájením používání V-Poweru, takže nebylo možno ani teoreticky určit zda jeho použití má či nemá jakýkoliv vliv na čištění motoru.
Výsledek testu pouze prokázal, že nedochází k zanášení motoru...
... což u správně seřízeného, nikoliv nadnormativně opotřebeného motoru a normovaného paliva je jaksi samozřejmostí....
Takže asi tak... :idea:

Každý nechť si z toho učiní závěr sám a utrácí peníze za co libo.
Renault Club ČR
Vel SatisObrázek

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Příspěvek od Šamša » čtv kvě 11, 2006 01:27

Minulý rok jsem měl možnost tankovat tuto naftu u sousedů v Rakousku a moje dojmy byly takové, že nikdá auto tak nejezdilo, jako s touto naftou. Hlavně to bylo znát na dálnicích při zrychleních na limit. Po příjezdu do Čech jsem byl zklamanej po prvním tankování, že auto zlenivělo a nechtělo nějak jet, tak já dávám zdvižený palec tomuto palivu :t18:
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

Uživatelský avatar
Chauffeur
Advanced member
Příspěvky: 351
Registrován: úte lis 22, 2005 23:33
Bydliště: Brno

Příspěvek od Chauffeur » čtv kvě 11, 2006 18:33

já teď natankoval "nezáměrně" premium diesel u omv, gate7 ji tu na fóru chválí, zatím mi přijde, že se změnil k lepšímu vztah mezi ručičkou palivoměru a ujetých km.
Aktuálně víceméně bezproblémový Scénic 1,5 dCi, 2008; dříve dosti problémový Megane Scénic 1,9 DTi, 1999

Uživatelský avatar
DDT
Site Admin
Příspěvky: 9329
Registrován: pon pro 29, 2003 08:26
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DDT » čtv kvě 11, 2006 23:24

za poslední 2 týdny mi klesla průměrná spotřeba o litr... a jezdím stále ke stejné pumpě.
Každý den jezdím 100km do práce a z práce. Pořád stejnou cestou.
Začali používat nějaký super benzín a nebo prostě stoupla teplota, takže je motor dříve prohřátý?
:P
Renault Club ČR
Vel SatisObrázek

Uživatelský avatar
Ryan69
Junior member
Příspěvky: 185
Registrován: pát lis 11, 2005 16:20
Bydliště: Liberec

Příspěvek od Ryan69 » sob kvě 13, 2006 10:44

DDT píše:za poslední 2 týdny mi klesla průměrná spotřeba o litr... a jezdím stále ke stejné pumpě.
Každý den jezdím 100km do práce a z práce. Pořád stejnou cestou.
Začali používat nějaký super benzín a nebo prostě stoupla teplota, takže je motor dříve prohřátý?
:P
to mně přivádí na myšlenku, že ten nový ultra-hyper-mega-diesel byl záměrně uvolněn na trh právě po zimě, kdy má i "obyčejné" paliva účinek, o kterém jsi psal. takže by to bylo vlastně placebo. inu, že by velice chytrý marketingový tah??
Mégane III SkyFox, Dynamique 1.6 110

litra
Starting member
Příspěvky: 3
Registrován: úte zář 12, 2006 09:56
Bydliště: Severní Morava

Příspěvek od litra » sob lis 25, 2006 13:10

Tento týden jsem ho dal a uz nedam nic jiného. Auto jede uplně jinak, samozřejmě lépe a cenový rozdíl není tak velký. A spotřeba šla dolů
Laguna Grandtour 2,2dci INITIALE, st?e?ní okno, Carminat,17''

Jozef Skapura
Starting member
Příspěvky: 3
Registrován: úte úno 21, 2006 20:47
Bydliště: Kosice

super nafta

Příspěvek od Jozef Skapura » sob pro 02, 2006 21:46

mam r 19 D a skusil som tankovať naozaj vseličo,tankujem vetsinou naozaj pri prazdnej nadrži,tak môj pocit z paliva je presvedčivejši.Ešte ani raz sa mi mestalo,že ide auto lepšie-horšie.Tankoval som u všetkych značiek pump,kupoval som aj dotovanu -červenu naftu,furt to šlo rovnako.Chodim stale ku svokre a tam je cesta cca 40 km tam a 40 km speť po hornatom terene a cesta je skor na rs rally tak to viem ohodnotit.Ale raz ,to som mal Kadetta 1,6 D som mal jednu nadrž neviem odkial,to fakt slo jak odtrhnute z reťaze,Viezol zom kamosa co mal A 4 1,6 benzin a ten kukal jak to ide jad XXXXXXX,samozrejme po kopcoch,len neviem si spomenuť,odkiaľ bola ta zazračna nafta.Nikdy pred tym ani potom to tak neslo.Mal som asi 150 lt v pivnici kupovane od kamošov ale nevedel som to vypatrať. ešte k tym aditivam.Najlepšia skusenosť Castrol TDA,tichšie štarty,hladši chod motora.Benzin by som nedaval,nakoľko sučasti paliv.systemu su mazane naftou-čerpadlo trysky,môžu sa pridrieť,je moderna doba,mame aditiva tak ich použivajme...

martinecondrej
Advanced member
Příspěvky: 407
Registrován: pon čer 11, 2007 15:15
Bydliště: Tuchlovice

Příspěvek od martinecondrej » pát čer 15, 2007 16:44

Zdravím všechny, už delší dobu jezdím k shellu a posledních 5 nádrží tankuju V-power diesel. Na výkonu jsem nic nepoznal, ale spotřeba je o půl litru dole. Když se přidá pocit, že tankuju to nej, tak je rozdíl 1,50 kč na litru zanedbatelný. (1,5 dci)

Jusbery
Junior member
Příspěvky: 160
Registrován: úte úno 03, 2004 13:44

Příspěvek od Jusbery » ned črc 22, 2007 22:45

litra píše:Tento týden jsem ho dal a už nedám nic jiného. Auto jede uplně jinak, samozřejmě lépe a cenový rozdíl není tak velký. A spotřeba šla dolů
Natankoval jsem poprvé V Power Diesel v akci, kdy dávali 4x více bodů, protože na reklamy super paliva nevěřím. Ale byl jsem překvapen:
- auto jelo svižněji, zejména byla znát lepší akcelerace při ot. od 1500
- je nižší spotřeba, o kolik přesně po mě nechtějte, ale v rozmezí 0,2-0,4 na 100

Jen mohu s výše uvedeným, souhlasit, netankuji nic jiného, a pokud to má ještě očistnou schopnost pak to za ty peníze stojí.
Doporučoval bych jej vyzkoušet všem co uvažují o tunningu - peníze za něj nestojí, to raději tankovat V Power - můj názor.
Laguna II Grandtour 1.9 DCI, 88kW - Privilege

Uživatelský avatar
trichopter
Advanced member
Příspěvky: 480
Registrován: ned srp 05, 2007 12:52
Bydliště: SK/KNM

Příspěvek od trichopter » pát úno 29, 2008 17:56

Tak moja skúsenosť ja takáto.Môj bývalý spolužiak robí vo firme Johnson Controls.Firma sa zaoberá navrhovaním a vyrábaním interierov a robí rozne testy.Je tam ako inžinier.Sám mi povedal že ak budem tankovat shell V-Power tak v konečnom dôsledku neprerobím na tom,čo sa týka spotreby aj údržby palivového systému.Zabraňuje usádzaniu sa karbonov a podobných bordelov...Pri tej spotrebe je to relatívne si myslým,ak dupnem na plyn tak nepomôže tomu nič,ale ak človek jazdí šetrne tak rozdiel uvidí.Test bol vedený na fábii.
Takže odteraz tankujem väčšinou V-power.
:idea:
Megane II sedane-02/2004; 1,6 16V.83kw;113ps
150 000km.Comfort Dynamique;

Uživatelský avatar
Barzoj
Starting member
Příspěvky: 19
Registrován: ned lis 26, 2006 19:20
Bydliště: Frýdek-Místek

Příspěvek od Barzoj » sob bře 01, 2008 00:37

panove ja davam -toto aditivum a mužu řict naprosta spokojenost...motor svižnější,do kopcu nemusim tak často řadit ,a spotřeba o caa 0,4l na 100 km menší.

Složení a účinky:
Unikátní receptura této přísady do motorové nafty poskytuje motorům optimální výkon a účinnost a přidává navíc další ochranné vlastnosti. Snižuje provozní náklady a současně čistí a promazává celý palivový systém.Byla vyvinuta speciálně pro naftu typu F, vyráběné v ČR a SR. Testy filtrovatelnosti za nízkých teplot byly provedeny Ústavem paliv a maziv v Praze, Prof.Ing.Jiřím Kovářem Csc. - katedra chemie, sekce paliv a maziv ČTU v Praze. Snižuje bod tuhnutí MEŘO.


Návod k použití:
Mimo zimní období míchat s naftou v poměru až 1:5000. V zimním období pro teploty až -29°C v poměru až 1:4000, pro teploty až -35°C v poměru 1:2000, pro teploty až -40°C v poměru 1:1000




Výhody:
- snížení spotřeby paliva a zvýšení výkonu
-zvýšení cetanového čísla paliva
- omezení zanášení vstřikovacích zařízení
- snížení množství emisí
- vysoké antikorozní vlastnosti
- snížení provozní hlučnosti motoru
- zlepšení studených startů
- zajištění filtrovatelnosti nafty v teplotách až do -45°C
- zlepšení provozu při nízkých teplotách
- likvidace vody v palivu
- vysoké čistící účinky palivového systému
- konzervace spalovacího prostoru v motorech

Uživatelský avatar
trichopter
Advanced member
Příspěvky: 480
Registrován: ned srp 05, 2007 12:52
Bydliště: SK/KNM

Příspěvek od trichopter » sob bře 01, 2008 11:55

:arrow: Barzoj:A nzov toho aditiva by si mohol povedat?Na benziňáky by sa niečo nenašlo?
Megane II sedane-02/2004; 1,6 16V.83kw;113ps
150 000km.Comfort Dynamique;

Uživatelský avatar
Barzoj
Starting member
Příspěvky: 19
Registrován: ned lis 26, 2006 19:20
Bydliště: Frýdek-Místek

Příspěvek od Barzoj » sob bře 01, 2008 12:17

ja vim že to zni jako reklama ale kukni ,je tam bitech octan power-to je do benzinu.


http://bishopsoriginal.chytry.cz/

Dijakon
Starting member
Příspěvky: 6
Registrován: stř zář 24, 2008 10:45

názor na zveřejnění testu v mladé frontě dnes

Příspěvek od Dijakon » stř zář 24, 2008 11:05

Pánové jistě mi dáte za pravdu že všechny společnosti zabývající se distribucí PHM musí vydělávat. Zajímal by mne váš názor na článek zveřejněný v MF Dnes kde byl proveden test na aditivované diesli tj Verva , V Power atd. Je to na stránce Benzina.cz a následná odpověd společnosti SHELL kterou najdete na stránkách SHELL.Cz společnost shell se totiž veřejně přiznala že dělá rozdíl mezi trhem v čechách a rakousku nebo německu . Takže podle vedení společnosti SHELL jsme pořád jenom Podřadný trh na který není potřeba dovážet kvalitní PHM a kde se lidi spokojí jen s podřadným zbožím . Apeluji na vás a tímto vás žádám o to aby se společnosti Shell trošku zatopilo pod kotlem a uvědomili si že nejsme jenom povl.Prosím Vás o to aby jste všem známím a přátelům a známým toto řekly a dál rozšiřovali tuto kampan . Protože dokud se nebudeme bránit tak budeme jezdit na šunt . Děkuji za pomoc
Není diesel jako diesel

Uživatelský avatar
R11
Člen RCČR
Příspěvky: 623
Registrován: pon úno 18, 2008 16:54
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od R11 » stř zář 24, 2008 12:09

Shell k tomu pise tohle:
Složení každého naše paliva (byť se stejným označením na rozdílných trzích) je připravováno na základě potřeb konkrétního trhu, typů vozidel a dalších parametrů.
To je ponekud zvlastni pristup, kdyz vezmeme v potaz, ze automobily a jejich funkce se jaksi mezi CR a SRN nelisi. Tedy co se tyce motoru. Ve vybavach je samozrejme rozdil, ale vybava zase nepotrebuje palivo, ze. :) Nicmene nad timto pristupem by se asi Shell mel zamyslet, zvlast, kdyz cena je temer srovnatelna a leckdy (v lete) i vyssi nez u nekterych Shell pump v Nemecku.

A dale:
Shell V-Power Diesel nabízený v Německu v současnosti zahrnuje syntetickou složku GTL (Gas to Liquid), která je vyráběna ze zemního plynu a umožňuje čistější a efektivnější spalování. Tato složka, vyrobená prostřednictvím unikátní Shell technologie, se vyrábí v současnosti ve velmi omezeném množství v Kataru a Shell ji v současnosti nabízí na vybraných trzích. Pracujeme intenzivně na tom, abychom v blízké budoucnosti mohli rozšířit počet trhů, na kterých bude složka GTL v palivu dostupná.
To je sice osklive, ze nas trh nestoji Shellu za lepsi palivo, resp. aditivum, nicmene faktem je, ze nemecky trh je mnohem vetsi, starsi, narocnejsi atd. a je tudiz pochopitelne, ze dostal prednost (Shell totiz nepise, ze u nas to nikdy nebude...).

Ale hlavne: ani jedna cast tohoto vyjadreni Shellu NEZNAMENA, ze je jejich palivo nekvalitni. Ono totiz kvalita paliva jako takoveho a dalsi aditivace - to jsou dva rozdilne pojmy. A rozhodne to, ze je nafta v Nemecku lepe aditivovana nez u nas NEZNAMENA, ze se u nas prodava nekvalitni palivo, ktere nici motory a neodpovida normam. Akorat to na to mozna ve srovnani s tim nemeckym palivem o trochu hur jede, malinko vic papa. Ale rozhodne obecne plati, ze u Shellu jsou paliva kvalitnejsi nez u nejakeho "Patrika Pumpy" :)
:mrgreen: Jirka :mrgreen:

<> Renault 11 GTL, phase I, 1397 ccm, 49 kW, 5 dv., r. v. 1986 :arrow: foto ZDE
<> Renault Clio III Grandtour, phase II, 1149 ccm, 16V, 55 kW, 5 dv., r. v. 2010

Uživatelský avatar
DDT
Site Admin
Příspěvky: 9329
Registrován: pon pro 29, 2003 08:26
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DDT » stř zář 24, 2008 14:42

To R11:
nikde nezaznělo, že palivo od Shellu je nekvalitní a že neodpovídá normám, to jsi asi špatně četl nebo jsi něčemu nedobře rozuměl.
To, co v testu jasně zaznělo ja to, že V-Power Diesel od Shellu je srovnatelný s normální naftou a že za ty peníze nenabízí de facto nic navíc - a to je to jádro pudla.
Renault Club ČR
Vel SatisObrázek

Uživatelský avatar
R11
Člen RCČR
Příspěvky: 623
Registrován: pon úno 18, 2008 16:54
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: názor na zveřejnění testu v mladé frontě dnes

Příspěvek od R11 » stř zář 24, 2008 15:16

to DDT:
Reagoval jsem v tom prizpevku na tohle:
Dijakon píše:Takže podle vedení společnosti SHELL jsme pořád jenom Podřadný trh na který není potřeba dovážet kvalitní PHM a kde se lidi spokojí jen s podřadným zbožím.
Protoze mam pocit, ze tady se skutecne pise o nekvalitnim palivu, coz je nesmysl.
A dokonce se tu vyzyva k jakemusi bojkotu:
Dijakon píše:Apeluji na vás a tímto vás žádám o to aby se společnosti Shell trošku zatopilo pod kotlem a uvědomili si že nejsme jenom povl.Prosím Vás o to aby jste všem známím a přátelům a známým toto řekly a dál rozšiřovali tuto kampan . Protože dokud se nebudeme bránit tak budeme jezdit na šunt . Děkuji za pomoc
Sunt???? Tak nevim. Proto jsem to psal.
Otazkou samozrejme je, proc Shell prodava "lepsi" naftu, ktera je de facto stejna jako normalni... Jen ta cena... :)
:mrgreen: Jirka :mrgreen:

<> Renault 11 GTL, phase I, 1397 ccm, 49 kW, 5 dv., r. v. 1986 :arrow: foto ZDE
<> Renault Clio III Grandtour, phase II, 1149 ccm, 16V, 55 kW, 5 dv., r. v. 2010

Dijakon
Starting member
Příspěvky: 6
Registrován: stř zář 24, 2008 10:45

Příspěvek od Dijakon » stř zář 24, 2008 19:20

Svým příspěvkem jsem nechtěl vyzývat k žádnému bojkotu toho aby někdo netankoval naftu u shell ale šlo mi v prvním řadě o to, že jak se vyjádřil R11 že proč shell prodává dle testu rádoby extra naftu když je to normální nafta a hlavně jsem chtěl poukázat na to že nestojíme společnosti Shell za to aby na český trh dovážela naftu kterou prodává třeba v Německu myslím si že i zde by si každý tento produkt rád koupil. Pocítil jsem i na svém autě že nafta distribuovaná společností Shell je asi nejkvalitnější produkt nabízený na území republiky ale dost mne štve to,jak jsem se zmínil výše že jim nestojíme za distribuci stejného paliva jak v Německu . A to je hlavní důvod proč jsem sem umístil svůj příspěvek .
Není diesel jako diesel

Uživatelský avatar
R11
Člen RCČR
Příspěvky: 623
Registrován: pon úno 18, 2008 16:54
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od R11 » stř zář 24, 2008 23:58

Dijakon píše:...že jim nestojíme za distribuci stejného paliva jak v Německu.
Nechci ospravedlnovat Shell, ale v te tiskove zprave se prece pise, ze ta "lepsi" nafta se dela v Kataru ve velmi omezenem mnozstvi a proto si myslim, ze se distribuuje zatim jen v Nemecku a asi treba i v Britanii. A dale v te zprave je, ze Shell se snazi zpristupnit tuto naftu i na dalsich trzich. Takze jak se rika: Dockej casu... :)
Treba to bude i u nas.
Ted jen porad zustava ta otazka, proc Shell prodava tu tzv."lepsi" naftu za vyssi ceny, kdyz vlastne lepsi teprve mozna bude. To je dost divny, ne?
Tak bych klidne bral normalni naftu...
:mrgreen: Jirka :mrgreen:

<> Renault 11 GTL, phase I, 1397 ccm, 49 kW, 5 dv., r. v. 1986 :arrow: foto ZDE
<> Renault Clio III Grandtour, phase II, 1149 ccm, 16V, 55 kW, 5 dv., r. v. 2010

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Příspěvek od Šamša » čtv zář 25, 2008 01:48

Odkud si myslíte, že se dováží produkty Shellu? Z Kralup.
Jen se specificky doplní aditivy Shellu, tj přijede maník v kravatě se zázračnou butelou, kterou obrátí do cisteren a už se čepuje.
Je to jako při výrobě Coca-coly na celém světě, z 99% ji vyrobí každá sodovkárna, ale ta zázračná přísně tajná chráněná ingredience se přidává úplně nakonec a to maník se zapečetěnou butýlkou a "sám" to přidá do tanku.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

Uživatelský avatar
renda4
Advanced member
Příspěvky: 451
Registrován: ned úno 18, 2007 08:05
Bydliště: HAVÍŘOV
Kontaktovat uživatele:

T E S T Y nafty

Příspěvek od renda4 » čtv zář 25, 2008 09:21

http://auto.idnes.cz/test-drazsi-nafty- ... tomoto_fdv

Reakce :

http://www.shell.com/home/content/cz-cz ... 92008.html

mimochodem když na něčem je napsáno -unikátní- nechci to :?
Laguna 1,8@2,0 8V 97 alizé LPG


Obrázek

Uživatelský avatar
R11
Člen RCČR
Příspěvky: 623
Registrován: pon úno 18, 2008 16:54
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: T E S T Y nafty

Příspěvek od R11 » čtv zář 25, 2008 16:54

renda4 píše: http://auto.idnes.cz/test-drazsi-nafty- ... tomoto_fdv

Reakce :

http://www.shell.com/home/content/cz-cz ... 92008.html

mimochodem když na něčem je napsáno -unikátní- nechci to :?
A vsim sis toho, ze oba ty clanky v tomhle topiku uz jsou na predchozi strane? :D
:mrgreen: Jirka :mrgreen:

<> Renault 11 GTL, phase I, 1397 ccm, 49 kW, 5 dv., r. v. 1986 :arrow: foto ZDE
<> Renault Clio III Grandtour, phase II, 1149 ccm, 16V, 55 kW, 5 dv., r. v. 2010

Odpovědět

Zpět na „Paliva, maziva a přísady do paliv a maziv“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 39 hostů