Vliv oktanového čísla paliva a aditiv na vlastnosti motoru

Na co jezdíme a co nám cpe reklama...

Moderátor: Moderators General

rousini
Senior member
Příspěvky: 1287
Registrován: ned bře 08, 2009 23:09
Bydliště: Táborsko

Příspěvek od rousini » ned zář 05, 2010 09:13

Nejsem odborník, kdyžtak ať to někdo upřesní. Voda by dnes neměla být viditelná v palivu, protože ji biosložka metylalkohol (líh) naváže na sebe a v podstatě se líh naředí. Takže vniknutí surové vody do palivové soustavy a cukkání by se nemělo objevit. To ale neznamená, že voda naředěná lihem motorem neprochází. Vzniklá vodní pára kondenzuje v chladné části výfuku a odkapává.
Tento jev má snad každý benzíňák (mimo Š-120, krátký a horký výfuk) i za dob čistého benzínu to tak bylo. Jestli odkapává z výfuku i když by byla nádrž čistá vlivem chem. reakcí v katalyzátoru nedovedu posoudit.
Bývalý majitel MIII 1,6i/100HP

midar
Junior member
Příspěvky: 124
Registrován: ned úno 28, 2010 09:07
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od midar » ned zář 05, 2010 13:04

Landiman píše:jakej ma vubec 2,0T kompresni pomer a radi se takovej mezi vyssi, nebo ne?
Obecně, pokud vím, mají turbo motory nižší kompresní poměr než "obyčejné".
Měl jsem Octavii 1.8T s 9,5:1 110kw, "obyčejná" 1.8 měla 10,3:1 92kw.
Laguna III 2.0dCi automat Dynamique model 2010
Megane Grandtour TCe 130 EDC Intens 2016, Pack Safety Plus, Pack Techno Plus, Pack City, Pack Navigace
černá skříňka ADR-3000

Uživatelský avatar
iceman_mirko
Junior member
Příspěvky: 136
Registrován: ned říj 04, 2009 11:42

Příspěvek od iceman_mirko » úte říj 12, 2010 20:04

tak pani ja som natankoval plnu nadrz toho "lepsieho" a hlavne drahsieho Power racing a mam pocit ze auto sa lepsie rozbiehalo teda aby som bol presny ryhchlejsie.... tak neviem ci je to len pocit alebo tomu aj naozaj pomohol ten benzin :D len pripomeniem ze mam 1.4 16v
Renault Clio III 1.4 16V | 72 KW
Renault Scénic II Cross 1.9 dCi | 96 KW (Predané)

Uživatelský avatar
defuckto
Grafoman
Příspěvky: 2553
Registrován: pát pro 25, 2009 02:26
Bydliště: Tuchoměřice ---------- Praha-Západ

Příspěvek od defuckto » úte říj 12, 2010 20:50

iceman_mirko píše:tak pani ja som natankoval plnu nadrz toho "lepsieho" a hlavne drahsieho Power racing a mam pocit ze auto sa lepsie rozbiehalo teda aby som bol presny ryhchlejsie.... tak neviem ci je to len pocit alebo tomu aj naozaj pomohol ten benzin :D len pripomeniem ze mam 1.4 16v
Až budeš mít prázdnou nádrž, pujč auto někomu ať ti ho natankuje, ať si sám vybere, jaký palivo, ty s tim pak jezdi a zkus to uhodnout.. pokud se ti to podaří aspoň třikrát za sebou, tak to nejspíš nebude jen pocit.. ;)
Moje: Citroën C5 I 2.2 HDi Exclusive
Doma: Renault Clio IIB 1.2 16v, Renault Mégane I Coupé 1.6 16v, Renault Mégane I break 1.9 dCi Privilége
ObrázekObrázek

Uživatelský avatar
iceman_mirko
Junior member
Příspěvky: 136
Registrován: ned říj 04, 2009 11:42

Příspěvek od iceman_mirko » stř říj 13, 2010 21:54

to bol zaujimavy napad ;) ešte ho presvečím aby mi to plnú nádrž zaplatil :D Ale nie robím si srandu. Asi to vyskúšam :) Ty máš z toho aký pocit funguje na výkon alebo nie?
Renault Clio III 1.4 16V | 72 KW
Renault Scénic II Cross 1.9 dCi | 96 KW (Predané)

Uživatelský avatar
defuckto
Grafoman
Příspěvky: 2553
Registrován: pát pro 25, 2009 02:26
Bydliště: Tuchoměřice ---------- Praha-Západ

Příspěvek od defuckto » stř říj 13, 2010 23:23

iceman_mirko píše:to bol zaujimavy napad ;) ešte ho presvečím aby mi to plnú nádrž zaplatil :D Ale nie robím si srandu. Asi to vyskúšam :) Ty máš z toho aký pocit funguje na výkon alebo nie?
Já jsem to zkoušel, ale nějaký markantní rozdíl jsem nezaznamenal, možná ve spotřebě, ale to se ti tak zhruba vyrovná-sežere to víc benzínu za míň peněz nebo míň benzínu za víc peněz.. Navíc jezdím různě, takže těžko říct. :)
Moje: Citroën C5 I 2.2 HDi Exclusive
Doma: Renault Clio IIB 1.2 16v, Renault Mégane I Coupé 1.6 16v, Renault Mégane I break 1.9 dCi Privilége
ObrázekObrázek

Uživatelský avatar
iceman_mirko
Junior member
Příspěvky: 136
Registrován: ned říj 04, 2009 11:42

Příspěvek od iceman_mirko » čtv říj 14, 2010 16:16

ja som mal pocit ako keby to žralo okolo 0,4-0,5 l na 100km menej ako bezny natural 95
Renault Clio III 1.4 16V | 72 KW
Renault Scénic II Cross 1.9 dCi | 96 KW (Predané)

kristianiček
Starting member
Příspěvky: 2
Registrován: ned srp 28, 2011 21:08

Re: Vliv oktanového čísla paliva a aditiv na vlastnosti moto

Příspěvek od kristianiček » pon srp 29, 2011 00:04

Ja mám renault thaliu 1,2 16V, r.v.2009, všetko ide jak má, ale chcem sa spýtať, či môžem tankovať aj 100 okt. benzín, vraj že dlhšie horí a môže spôsobiť, že mi podpáli vyfukové ventily. Je to pravda?

Uživatelský avatar
DDT
Site Admin
Příspěvky: 9329
Registrován: pon pro 29, 2003 08:26
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Vliv oktanového čísla paliva a aditiv na vlastnosti moto

Příspěvek od DDT » pon srp 29, 2011 17:58

Záměna BA95 za BA100 nemá žádný vliv na životnost ventilů nebo jejich sedel.
Renault Club ČR
Vel SatisObrázek

rousini
Senior member
Příspěvky: 1287
Registrován: ned bře 08, 2009 23:09
Bydliště: Táborsko

Re: Vliv oktanového čísla paliva a aditiv na vlastnosti moto

Příspěvek od rousini » úte srp 30, 2011 09:12

kristianiček píše:Ja mám renault thaliu 1,2 16V, r.v.2009, všetko ide jak má, ale chcem sa spýtať, či môžem tankovať aj 100 okt. benzín, vraj že dlhšie horí a môže spôsobiť, že mi podpáli vyfukové ventily. Je to pravda?
Tohle je doslova a do písmene házení perel sviním. Motor, který na to není konstruovaný nedovede využít vlastnosti vysokooktanového paliva. 100 oktan benzín je benzín se schopností horšího vznícení (obsahuje těkavé aditivum odolávající vyšším teplotám a tlakům) a neprodukuje v motoru nijakým způsobem vyšší výkon...
Je to jako se domnívat, že z jednoho panáku honzy procházky (J.W. :mrgreen: ) budete mít větší opici než z panáku výčepní lihoviny (oboje 40%).
Bývalý majitel MIII 1,6i/100HP

zhitnik
Starting member
Příspěvky: 37
Registrován: pon říj 03, 2011 07:14

Benzín prosím o radu.

Příspěvek od zhitnik » pon říj 03, 2011 17:26

Ahoj chlapy.Mam Renault megane 3 1,6 16V chtěl bych se zeptat jaký benzín nejčastěji tankujute? a dale podařilo se mi načerpat 100 oktanovy benzín,ale doporučen je max 98 myslíte,že by to mohl byt nějaký problém?Díky za odpovědi

vsw
Starting member
Příspěvky: 95
Registrován: pon čer 13, 2011 13:56

Re: Benzín prosím o radu.

Příspěvek od vsw » pon říj 03, 2011 19:28

Benzinaky nejsou na palivo tak moc haklive jako diesely. I kdyz budes tankovat obycejny Natural 95, nic nezkazis. 100 oktanovy benzin ti auto neposkodi, nemusis se bat.
Scenic 2011, 1.6 dCi 96kW Privilege, Cendre HNK
Scenic 2001, 1.8 16V 85kW, 8l/100 - prodano

zhitnik
Starting member
Příspěvky: 37
Registrován: pon říj 03, 2011 07:14

Re: Benzín prosím o radu.

Příspěvek od zhitnik » úte říj 04, 2011 02:09

Jo jasny diky za odpoved.Ja jen,ze jsem se trochu zalek po tom co jsem se docet v manualu,ze vyrobce doporucuje jen natural 95 a 98.Volal jsem do Renaultu a tam mi bylo zdeleno,ze se mohou poskodit vstriky :/

rousini
Senior member
Příspěvky: 1287
Registrován: ned bře 08, 2009 23:09
Bydliště: Táborsko

Re: Benzín prosím o radu.

Příspěvek od rousini » úte říj 04, 2011 12:07

Vstřiky??? Tak to je hňupovina nejvyššího kalibru. Tohle není přímovstřikový motor, tj. vstřikuje se do sacího traktu a ne do válce. Myslím, že líp by ti poradil Pepíček na pískovišti...
U 100oct. se dá balancovat s myšlenkou podpálení/přehřívaní ventilů vlivem dohořívání směsi, ale to vařím z vody.
Sám vyzkoušej a uvidíš jestli bude rozdíl výkonu nebo aspoň na spotřebě. Osobně soudím, že NE nebo to aspoň nebude ekoomicky výhodné.
Když vezmu v potaz, že 100oct má jen Verva a snad Carrera, tak cena + 4Kč/l oproti běžné pumpě (N95) mi přijde jako úlet. Pokud mám na takto drahý provoz, tak zvolím auto, kde to má smysl. Je to jako Dežovi vybavit barák tepelným čerpadlem - stejně zatopí parketama...
Bývalý majitel MIII 1,6i/100HP

Uživatelský avatar
Regis
Senior member
Příspěvky: 1871
Registrován: pon pro 27, 2004 19:05
Bydliště: UK

Re: Benzín prosím o radu.

Příspěvek od Regis » úte říj 04, 2011 18:00

a) Vliv oktanového čísla paliva a aditiv na vlastnosti motoru
b) Pokud vim, v CR se zadne 100okt palivo neprodava (pokud nepocitam avgas :wink:). Vsechny Carrrera 100 atp. jsou normalni 98 oktany. Je to napsany na stojanu.
Renault 19 16S Phase 2 (1995) - rozbito a prodano :(
BMW 5 Touring (e39/2, 2002)

rousini
Senior member
Příspěvky: 1287
Registrován: ned bře 08, 2009 23:09
Bydliště: Táborsko

Re: Benzín prosím o radu.

Příspěvek od rousini » úte říj 04, 2011 21:01

Verva má 100.
Bývalý majitel MIII 1,6i/100HP

Uživatelský avatar
Regis
Senior member
Příspěvky: 1871
Registrován: pon pro 27, 2004 19:05
Bydliště: UK

Re: Benzín prosím o radu.

Příspěvek od Regis » stř říj 05, 2011 10:16

Vypada to ze muze mit ale nemusi. Nalepka na stojanu opravdu zrejme omezuje jenom zdola. Nicmene zadnej nezavislej test jsem nevidel a uverim az uvidim. :wink:
Kazdopadne by me zajimalo co si od toho slibujou, kdyz na to zadnej motor neni stavenej...
Renault 19 16S Phase 2 (1995) - rozbito a prodano :(
BMW 5 Touring (e39/2, 2002)

Uživatelský avatar
Regis
Senior member
Příspěvky: 1871
Registrován: pon pro 27, 2004 19:05
Bydliště: UK

Re: Vliv oktanového čísla paliva a aditiv na vlastnosti moto

Příspěvek od Regis » stř říj 05, 2011 10:28

Pro nemecky hovorici ADAC test vysokooktanovych benzinu. Je tam i tabulka zrychleni ktera me fakt pobavila. :lol:
Renault 19 16S Phase 2 (1995) - rozbito a prodano :(
BMW 5 Touring (e39/2, 2002)

zhitnik
Starting member
Příspěvky: 37
Registrován: pon říj 03, 2011 07:14

Re: Benzín prosím o radu.

Příspěvek od zhitnik » stř říj 05, 2011 13:11


Novotka
Senior member
Příspěvky: 1609
Registrován: sob dub 23, 2005 09:33
Bydliště: Pardubice

Re: Benzín prosím o radu.

Příspěvek od Novotka » stř říj 05, 2011 17:33

Regis píše:Vypada to ze muze mit ale nemusi. Nalepka na stojanu opravdu zrejme omezuje jenom zdola. Nicmene zadnej nezavislej test jsem nevidel a uverim az uvidim. :wink:
Kazdopadne by me zajimalo co si od toho slibujou, kdyz na to zadnej motor neni stavenej...
Přesně tak když má auto jezdit na 95 tak 98 nebo 100 je nesmysl ,motor na to není nastavenej. Že to mín žere nebo jede lípje pouze o psychice . Neříkám že uškodí
Nov
Megane Scenic Kaleido rv.99 1,6 16v 79kw prodano
Laguna Grandtour RXT rv.98 1,8 16v 88kw
Grand Espace IV rv. 04 2,0 T 120 kw Expression
http://novotkap.rajce.idnes.cz/obr/

rousini
Senior member
Příspěvky: 1287
Registrován: ned bře 08, 2009 23:09
Bydliště: Táborsko

Re: Benzín prosím o radu.

Příspěvek od rousini » stř říj 05, 2011 23:03

Já myslím, že by se nějaký promile provozu (ferr, lambo...) našlo a podle diskuzí to hodně chutná TSI. Je to přímovstřik s vyšší kompresí, fajnovej na čistotu a kvalitu a sama Škoda mimo PR materiály doporučuje N98.
Ale do 1,6 s kompresí 9,xy je to házení perel...
Jinak na Vervu jsem na stránkách Benziny našel certifikát, kde je jako rafinerka uvedeno OMW Rakousko, takže to není žádný lihovod z Kralup.
Bývalý majitel MIII 1,6i/100HP

Odpovědět

Zpět na „Paliva, maziva a přísady do paliv a maziv“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů