Vliv oktanového čísla paliva a aditiv na vlastnosti motoru
Moderátor: Moderators General
Nejsem odborník, kdyžtak ať to někdo upřesní. Voda by dnes neměla být viditelná v palivu, protože ji biosložka metylalkohol (líh) naváže na sebe a v podstatě se líh naředí. Takže vniknutí surové vody do palivové soustavy a cukkání by se nemělo objevit. To ale neznamená, že voda naředěná lihem motorem neprochází. Vzniklá vodní pára kondenzuje v chladné části výfuku a odkapává.
Tento jev má snad každý benzíňák (mimo Š-120, krátký a horký výfuk) i za dob čistého benzínu to tak bylo. Jestli odkapává z výfuku i když by byla nádrž čistá vlivem chem. reakcí v katalyzátoru nedovedu posoudit.
Tento jev má snad každý benzíňák (mimo Š-120, krátký a horký výfuk) i za dob čistého benzínu to tak bylo. Jestli odkapává z výfuku i když by byla nádrž čistá vlivem chem. reakcí v katalyzátoru nedovedu posoudit.
Bývalý majitel MIII 1,6i/100HP
-
- Junior member
- Příspěvky: 124
- Registrován: ned úno 28, 2010 09:07
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Obecně, pokud vím, mají turbo motory nižší kompresní poměr než "obyčejné".Landiman píše:jakej ma vubec 2,0T kompresni pomer a radi se takovej mezi vyssi, nebo ne?
Měl jsem Octavii 1.8T s 9,5:1 110kw, "obyčejná" 1.8 měla 10,3:1 92kw.
Laguna III 2.0dCi automat Dynamique model 2010
Megane Grandtour TCe 130 EDC Intens 2016, Pack Safety Plus, Pack Techno Plus, Pack City, Pack Navigace
černá skříňka ADR-3000
Megane Grandtour TCe 130 EDC Intens 2016, Pack Safety Plus, Pack Techno Plus, Pack City, Pack Navigace
černá skříňka ADR-3000
- iceman_mirko
- Junior member
- Příspěvky: 136
- Registrován: ned říj 04, 2009 11:42
tak pani ja som natankoval plnu nadrz toho "lepsieho" a hlavne drahsieho Power racing a mam pocit ze auto sa lepsie rozbiehalo teda aby som bol presny ryhchlejsie.... tak neviem ci je to len pocit alebo tomu aj naozaj pomohol ten benzin len pripomeniem ze mam 1.4 16v
Renault Clio III 1.4 16V | 72 KW
Renault Scénic II Cross 1.9 dCi | 96 KW (Predané)
Renault Scénic II Cross 1.9 dCi | 96 KW (Predané)
- defuckto
- Grafoman
- Příspěvky: 2553
- Registrován: pát pro 25, 2009 02:26
- Bydliště: Tuchoměřice ---------- Praha-Západ
Až budeš mít prázdnou nádrž, pujč auto někomu ať ti ho natankuje, ať si sám vybere, jaký palivo, ty s tim pak jezdi a zkus to uhodnout.. pokud se ti to podaří aspoň třikrát za sebou, tak to nejspíš nebude jen pocit..iceman_mirko píše:tak pani ja som natankoval plnu nadrz toho "lepsieho" a hlavne drahsieho Power racing a mam pocit ze auto sa lepsie rozbiehalo teda aby som bol presny ryhchlejsie.... tak neviem ci je to len pocit alebo tomu aj naozaj pomohol ten benzin len pripomeniem ze mam 1.4 16v
- iceman_mirko
- Junior member
- Příspěvky: 136
- Registrován: ned říj 04, 2009 11:42
- defuckto
- Grafoman
- Příspěvky: 2553
- Registrován: pát pro 25, 2009 02:26
- Bydliště: Tuchoměřice ---------- Praha-Západ
Já jsem to zkoušel, ale nějaký markantní rozdíl jsem nezaznamenal, možná ve spotřebě, ale to se ti tak zhruba vyrovná-sežere to víc benzínu za míň peněz nebo míň benzínu za víc peněz.. Navíc jezdím různě, takže těžko říct.iceman_mirko píše:to bol zaujimavy napad ešte ho presvečím aby mi to plnú nádrž zaplatil Ale nie robím si srandu. Asi to vyskúšam Ty máš z toho aký pocit funguje na výkon alebo nie?
- iceman_mirko
- Junior member
- Příspěvky: 136
- Registrován: ned říj 04, 2009 11:42
-
- Starting member
- Příspěvky: 2
- Registrován: ned srp 28, 2011 21:08
Re: Vliv oktanového čísla paliva a aditiv na vlastnosti moto
Ja mám renault thaliu 1,2 16V, r.v.2009, všetko ide jak má, ale chcem sa spýtať, či môžem tankovať aj 100 okt. benzín, vraj že dlhšie horí a môže spôsobiť, že mi podpáli vyfukové ventily. Je to pravda?
- DDT
- Site Admin
- Příspěvky: 9329
- Registrován: pon pro 29, 2003 08:26
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vliv oktanového čísla paliva a aditiv na vlastnosti moto
Záměna BA95 za BA100 nemá žádný vliv na životnost ventilů nebo jejich sedel.
Re: Vliv oktanového čísla paliva a aditiv na vlastnosti moto
Tohle je doslova a do písmene házení perel sviním. Motor, který na to není konstruovaný nedovede využít vlastnosti vysokooktanového paliva. 100 oktan benzín je benzín se schopností horšího vznícení (obsahuje těkavé aditivum odolávající vyšším teplotám a tlakům) a neprodukuje v motoru nijakým způsobem vyšší výkon...kristianiček píše:Ja mám renault thaliu 1,2 16V, r.v.2009, všetko ide jak má, ale chcem sa spýtať, či môžem tankovať aj 100 okt. benzín, vraj že dlhšie horí a môže spôsobiť, že mi podpáli vyfukové ventily. Je to pravda?
Je to jako se domnívat, že z jednoho panáku honzy procházky (J.W. ) budete mít větší opici než z panáku výčepní lihoviny (oboje 40%).
Bývalý majitel MIII 1,6i/100HP
Benzín prosím o radu.
Ahoj chlapy.Mam Renault megane 3 1,6 16V chtěl bych se zeptat jaký benzín nejčastěji tankujute? a dale podařilo se mi načerpat 100 oktanovy benzín,ale doporučen je max 98 myslíte,že by to mohl byt nějaký problém?Díky za odpovědi
Re: Benzín prosím o radu.
Benzinaky nejsou na palivo tak moc haklive jako diesely. I kdyz budes tankovat obycejny Natural 95, nic nezkazis. 100 oktanovy benzin ti auto neposkodi, nemusis se bat.
Scenic 2011, 1.6 dCi 96kW Privilege, Cendre HNK
Scenic 2001, 1.8 16V 85kW, 8l/100 - prodano
Scenic 2001, 1.8 16V 85kW, 8l/100 - prodano
Re: Benzín prosím o radu.
Jo jasny diky za odpoved.Ja jen,ze jsem se trochu zalek po tom co jsem se docet v manualu,ze vyrobce doporucuje jen natural 95 a 98.Volal jsem do Renaultu a tam mi bylo zdeleno,ze se mohou poskodit vstriky :/
Re: Benzín prosím o radu.
Vstřiky??? Tak to je hňupovina nejvyššího kalibru. Tohle není přímovstřikový motor, tj. vstřikuje se do sacího traktu a ne do válce. Myslím, že líp by ti poradil Pepíček na pískovišti...
U 100oct. se dá balancovat s myšlenkou podpálení/přehřívaní ventilů vlivem dohořívání směsi, ale to vařím z vody.
Sám vyzkoušej a uvidíš jestli bude rozdíl výkonu nebo aspoň na spotřebě. Osobně soudím, že NE nebo to aspoň nebude ekoomicky výhodné.
Když vezmu v potaz, že 100oct má jen Verva a snad Carrera, tak cena + 4Kč/l oproti běžné pumpě (N95) mi přijde jako úlet. Pokud mám na takto drahý provoz, tak zvolím auto, kde to má smysl. Je to jako Dežovi vybavit barák tepelným čerpadlem - stejně zatopí parketama...
U 100oct. se dá balancovat s myšlenkou podpálení/přehřívaní ventilů vlivem dohořívání směsi, ale to vařím z vody.
Sám vyzkoušej a uvidíš jestli bude rozdíl výkonu nebo aspoň na spotřebě. Osobně soudím, že NE nebo to aspoň nebude ekoomicky výhodné.
Když vezmu v potaz, že 100oct má jen Verva a snad Carrera, tak cena + 4Kč/l oproti běžné pumpě (N95) mi přijde jako úlet. Pokud mám na takto drahý provoz, tak zvolím auto, kde to má smysl. Je to jako Dežovi vybavit barák tepelným čerpadlem - stejně zatopí parketama...
Bývalý majitel MIII 1,6i/100HP
Re: Benzín prosím o radu.
a) Vliv oktanového čísla paliva a aditiv na vlastnosti motoru
b) Pokud vim, v CR se zadne 100okt palivo neprodava (pokud nepocitam avgas ). Vsechny Carrrera 100 atp. jsou normalni 98 oktany. Je to napsany na stojanu.
b) Pokud vim, v CR se zadne 100okt palivo neprodava (pokud nepocitam avgas ). Vsechny Carrrera 100 atp. jsou normalni 98 oktany. Je to napsany na stojanu.
Renault 19 16S Phase 2 (1995) - rozbito a prodano
BMW 5 Touring (e39/2, 2002)
BMW 5 Touring (e39/2, 2002)
Re: Benzín prosím o radu.
Vypada to ze muze mit ale nemusi. Nalepka na stojanu opravdu zrejme omezuje jenom zdola. Nicmene zadnej nezavislej test jsem nevidel a uverim az uvidim.
Kazdopadne by me zajimalo co si od toho slibujou, kdyz na to zadnej motor neni stavenej...
Kazdopadne by me zajimalo co si od toho slibujou, kdyz na to zadnej motor neni stavenej...
Renault 19 16S Phase 2 (1995) - rozbito a prodano
BMW 5 Touring (e39/2, 2002)
BMW 5 Touring (e39/2, 2002)
Re: Vliv oktanového čísla paliva a aditiv na vlastnosti moto
Pro nemecky hovorici ADAC test vysokooktanovych benzinu. Je tam i tabulka zrychleni ktera me fakt pobavila.
Renault 19 16S Phase 2 (1995) - rozbito a prodano
BMW 5 Touring (e39/2, 2002)
BMW 5 Touring (e39/2, 2002)
Re: Benzín prosím o radu.
Přesně tak když má auto jezdit na 95 tak 98 nebo 100 je nesmysl ,motor na to není nastavenej. Že to mín žere nebo jede lípje pouze o psychice . Neříkám že uškodíRegis píše:Vypada to ze muze mit ale nemusi. Nalepka na stojanu opravdu zrejme omezuje jenom zdola. Nicmene zadnej nezavislej test jsem nevidel a uverim az uvidim.
Kazdopadne by me zajimalo co si od toho slibujou, kdyz na to zadnej motor neni stavenej...
Nov
Megane Scenic Kaleido rv.99 1,6 16v 79kw prodano
Laguna Grandtour RXT rv.98 1,8 16v 88kw
Grand Espace IV rv. 04 2,0 T 120 kw Expression
http://novotkap.rajce.idnes.cz/obr/
Laguna Grandtour RXT rv.98 1,8 16v 88kw
Grand Espace IV rv. 04 2,0 T 120 kw Expression
http://novotkap.rajce.idnes.cz/obr/
Re: Benzín prosím o radu.
Já myslím, že by se nějaký promile provozu (ferr, lambo...) našlo a podle diskuzí to hodně chutná TSI. Je to přímovstřik s vyšší kompresí, fajnovej na čistotu a kvalitu a sama Škoda mimo PR materiály doporučuje N98.
Ale do 1,6 s kompresí 9,xy je to házení perel...
Jinak na Vervu jsem na stránkách Benziny našel certifikát, kde je jako rafinerka uvedeno OMW Rakousko, takže to není žádný lihovod z Kralup.
Ale do 1,6 s kompresí 9,xy je to házení perel...
Jinak na Vervu jsem na stránkách Benziny našel certifikát, kde je jako rafinerka uvedeno OMW Rakousko, takže to není žádný lihovod z Kralup.
Bývalý majitel MIII 1,6i/100HP
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů