Kvalita nafty, pravda??
Moderátor: Moderators General
Kvalita nafty, pravda??
Zdravím,
mam dotaz oledně kvality nafty. Při koupit Laguny III jsem byl upozorněn, že motor je celkem citlivý na kvalitu nafty a tudíž bych měl čerpat pouze na kvalitních (značkových) ČS. Poslechl jsem a čepám hlavně Vervu (Benzina).
Jaký máte na to názor, je to opravdu potřeba?? Projeví se kvalita nafty po několika tis. najetých km na životnosti součástí?? Samozřejmě, že mi jde o náklady, neboť Verva stojí v průměru o 2-3Kč/l více. Vyplatí se to??
Díky za Váš názor.
Dave
mam dotaz oledně kvality nafty. Při koupit Laguny III jsem byl upozorněn, že motor je celkem citlivý na kvalitu nafty a tudíž bych měl čerpat pouze na kvalitních (značkových) ČS. Poslechl jsem a čepám hlavně Vervu (Benzina).
Jaký máte na to názor, je to opravdu potřeba?? Projeví se kvalita nafty po několika tis. najetých km na životnosti součástí?? Samozřejmě, že mi jde o náklady, neboť Verva stojí v průměru o 2-3Kč/l více. Vyplatí se to??
Díky za Váš názor.
Dave
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Re: Kvalita nafty, pravda??
U značkových čerpaček, máš 99% jistotu, že nafta pochází legálně z rafinérky, což u lokálních stanic nemusí platit a natankuješ pajcovanou naftu, to samé se motalo okolo ONO, kde surovina prý pochází-ela z vojenských skladů NZ z celé evropy, problém prošlých zásob je, že se složky mohou oddělovat (vodnatět) a navích i cetanové číslo pro vojenské stroje může být pod hodnotou 35. Tato skutečnost, kdy tato nafta nemá předepsané mazací schopnosti a vysokotlaké systémy common rail se poškozují až zničí ve velice krátkém čase.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
-
- Starting member
- Příspěvky: 5
- Registrován: stř črc 25, 2012 16:31
- Bydliště: PRAGUE
Re: Kvalita nafty, pravda??
kvalita nafty se dle mého názoru projeví tím,že motor bude dál šlapat jak má a nebudou se muset v brzké době řešit vstřiky nebo čerpadlo nebo cokoli jiného.
já beru hlavně u benziny Q-DIESEL+přidávám přísadu VIF, nebo u Agipu. takto mám s MGT II. najeto přes 30 000km a bez závady.
i dle testů MF DNES má Benzina naftu s aditivy přímo dávanými do nafty - VERVA. Vůbec nejlepší byl ARAL, ale ten v česku už nepůsobí /v austrii je/. a vůbec nejlepší nafta je třeba v rakousku, kdy většinou má rovnou cetanové číslo 60 - třeba pumpa AVIA.
motor je klidnější a spotřeba se sníží až o 0,6L...
MGT II. 1.5dCi
já beru hlavně u benziny Q-DIESEL+přidávám přísadu VIF, nebo u Agipu. takto mám s MGT II. najeto přes 30 000km a bez závady.
i dle testů MF DNES má Benzina naftu s aditivy přímo dávanými do nafty - VERVA. Vůbec nejlepší byl ARAL, ale ten v česku už nepůsobí /v austrii je/. a vůbec nejlepší nafta je třeba v rakousku, kdy většinou má rovnou cetanové číslo 60 - třeba pumpa AVIA.
motor je klidnější a spotřeba se sníží až o 0,6L...
MGT II. 1.5dCi
- defuckto
- Grafoman
- Příspěvky: 2553
- Registrován: pát pro 25, 2009 02:26
- Bydliště: Tuchoměřice ---------- Praha-Západ
Re: Kvalita nafty, pravda??
Já můžu doporučit Agip, tankuju jedině tam, nikde jinde, ať už benzíny nebo nafťáka.. Mají v tom údajně nějaké přísady(dieseltech), ale já stejně dolévám VIF..
- petr000001
- Starting member
- Příspěvky: 10
- Registrován: čtv říj 25, 2012 04:23
- Bydliště: Kladno
Re: Kvalita nafty, pravda??
U meho clia tankuju na Lukoilu obcas Agip a Shell. Omv jsem vyradil ze seznamu , protoze meli minuly rok zamrzlou naftu rovnou ve stojanu (omv na kladne). Umeho auta poznam v podstate hned zda je nafta dobra ci ne.
Kdyz je horsi nafta tak pdaji otacky za studena. Jinak pri kazdem tankovani u kohokoliv pridavam Vif a pred zimou projedu nadrz Petrakem.
Kdyz je horsi nafta tak pdaji otacky za studena. Jinak pri kazdem tankovani u kohokoliv pridavam Vif a pred zimou projedu nadrz Petrakem.
Renault Clio III Grandtour 1,5 DCi spotřeba 4,3 l
Renault Arkana 140Tce RS line
Renault Arkana 140Tce RS line
Re: Kvalita nafty, pravda??
Jezdím s vyběhaným Ivecem. Jednoznačně vyhrála OMV. Motor má znatelně větší výkon (lepší, než na SHELL), žádné problémy s parafínem v zimě. Možná, že jsi tankoval u méně frekventované pumpy, kde měli ještě letní naftu. Stalo se to v listopadu kolegovi také na OMV. Q.
- petr000001
- Starting member
- Příspěvky: 10
- Registrován: čtv říj 25, 2012 04:23
- Bydliště: Kladno
Re: Kvalita nafty, pravda??
frekventovana pumpa to je. Proste zalezi na tom kdo to provozuje
Renault Clio III Grandtour 1,5 DCi spotřeba 4,3 l
Renault Arkana 140Tce RS line
Renault Arkana 140Tce RS line
Re: Kvalita nafty, pravda??
To určitě. Naftu beru u vyzkoušených pump. Espace mám na plyn a musím jezdit plnit 10 km od baráku, protože přes kopec mají hotové svinstvo. Q
-
- Junior member
- Příspěvky: 100
- Registrován: pát dub 19, 2013 22:53
- Bydliště: Brno, Třinec, Karviná, Přerov...
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kvalita nafty, pravda??
Nabral jsem Shell V-Power Diesel nitro + (delší už to fakt asi být nemohlo), a kromě méně peněz nepozoruju další efekty. Dnes jsem nabral FuelSave Diesel a mám pocit, že auto začalo méně táhnout i do mírného kopce. Nejsem zkušený motorista, jaké máte vy dobré zkušenosti s dieselem na českých čerpačkách?
Renaut Clio II Privilege, 1.5 dCi 60kW, 2003, 3dv. Servisovaný, udržovaný. Drahé vstupní opravy, ale tak snad už držák
- strycek krokous
- Starting member
- Příspěvky: 35
- Registrován: stř lis 28, 2012 13:51
- Bydliště: Sulice
Re: Kvalita nafty, pravda??
...ted jsem to nekde psal, kvalitni nafta je takova, ktera ma nejen dobre cetanove cislo, ale i dobre maze, dle nedavneho testu je to vzdy mirny kompromis, nejlepe vychazi:
Benzina Verva, Shell Fuellsave, OMV - tyto maji cetanove cislo cca 54, coz sice neni nejvice, ale zase dobre mazou
- pozor na premiove nafty, tam je cetanove cislo nad 60 - 64, nicmene hure mazou, takze je dobre aditivovat treba VIF.
Ano, mas pravdu Shell V-Power Diesel nitro + skutecne lepe tahne, dokonce ti to bude mene zrat, sam jsem si overil, ze to dokaze udelat 10 - 15% na spotrebe, takze je sice drazsi, ale rozdil se skoro smaze.
Ja osobne jezdim na Shell Fuellsave, aditivuju VIF a bez problemu... pozor na NONAME cerpacky... Tank ONO, Lukoil, ty u supermarketu a jim podobne...
Benzina Verva, Shell Fuellsave, OMV - tyto maji cetanove cislo cca 54, coz sice neni nejvice, ale zase dobre mazou
- pozor na premiove nafty, tam je cetanove cislo nad 60 - 64, nicmene hure mazou, takze je dobre aditivovat treba VIF.
Ano, mas pravdu Shell V-Power Diesel nitro + skutecne lepe tahne, dokonce ti to bude mene zrat, sam jsem si overil, ze to dokaze udelat 10 - 15% na spotrebe, takze je sice drazsi, ale rozdil se skoro smaze.
Ja osobne jezdim na Shell Fuellsave, aditivuju VIF a bez problemu... pozor na NONAME cerpacky... Tank ONO, Lukoil, ty u supermarketu a jim podobne...
clio II 1,5dci 60kW, laguna III 2,0dci 110kW
-
- Junior member
- Příspěvky: 100
- Registrován: pát dub 19, 2013 22:53
- Bydliště: Brno, Třinec, Karviná, Přerov...
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kvalita nafty, pravda??
Ja to mam prave naopak, Shell Fuel Save z Krčmaně (u Olomouce) stál 35,50,- a auto táhne tak blbě, že líp bych to snad i vytlačil... A začal mi po té naftě problikávat signál kontrolky žhavení. Mám sto chutí těch 20l vysát a nabrat znova nějakou jinou naftu. U té Shellky už mě nikdy neuvidí. Naopak SVPN+ z Brna sice byl za 37+ Kč, ale fakt to jelo dobře. A Benziny jsem bral málo, neposoudím projev motoru s touhle naftou.strycek krokous píše:...ted jsem to nekde psal, kvalitni nafta je takova, ktera ma nejen dobre cetanove cislo, ale i dobre maze, dle nedavneho testu je to vzdy mirny kompromis, nejlepe vychazi:
Benzina Verva, Shell Fuellsave, OMV - tyto maji cetanove cislo cca 54, coz sice neni nejvice, ale zase dobre mazou
- pozor na premiove nafty, tam je cetanove cislo nad 60 - 64, nicmene hure mazou, takze je dobre aditivovat treba VIF.
Ano, mas pravdu Shell V-Power Diesel nitro + skutecne lepe tahne, dokonce ti to bude mene zrat, sam jsem si overil, ze to dokaze udelat 10 - 15% na spotrebe, takze je sice drazsi, ale rozdil se skoro smaze.
Ja osobne jezdim na Shell Fuellsave, aditivuju VIF a bez problemu... pozor na NONAME cerpacky... Tank ONO, Lukoil, ty u supermarketu a jim podobne...
Renaut Clio II Privilege, 1.5 dCi 60kW, 2003, 3dv. Servisovaný, udržovaný. Drahé vstupní opravy, ale tak snad už držák
- strycek krokous
- Starting member
- Příspěvky: 35
- Registrován: stř lis 28, 2012 13:51
- Bydliště: Sulice
Re: Kvalita nafty, pravda??
...no ono se o tom hodne psalo, jde o to tankovat tam, kde maji velky prutok, aby nafta nebyla usazena a pod, nerikam ze nemuzes i u dobre pumpy natankovat shit, ale je to spis vyjjimka...
...nicmene taky muze dojit k tomu, ze kvalitni aditivovana nafta zacne rozpoustet nejake necistoty a ty mas pak pocit ze to nejede... pak nejlepe protahnout cerpadlo a trysky nejakym cisticem treba od Liqui Molly nebo od Wynns...
...nicmene taky muze dojit k tomu, ze kvalitni aditivovana nafta zacne rozpoustet nejake necistoty a ty mas pak pocit ze to nejede... pak nejlepe protahnout cerpadlo a trysky nejakym cisticem treba od Liqui Molly nebo od Wynns...
clio II 1,5dci 60kW, laguna III 2,0dci 110kW
-
- Junior member
- Příspěvky: 124
- Registrován: ned úno 28, 2010 09:07
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kvalita nafty, pravda??
Mám Lagunu 2009 diesel s automatem a zkusil jsem taky Shell Fuel Save. A hle - spotřeba proti obvyklému stavu +1,0L/100km .Whatt píše: Ja to mam prave naopak, Shell Fuel Save z Krčmaně (u Olomouce) stál 35,50,- a auto táhne tak blbě, že líp bych to snad i vytlačil... A začal mi po té naftě problikávat signál kontrolky žhavení. Mám sto chutí těch 20l vysát a nabrat znova nějakou jinou naftu. U té Shellky už mě nikdy neuvidí. Naopak SVPN+ z Brna sice byl za 37+ Kč, ale fakt to jelo dobře. A Benziny jsem bral málo, neposoudím projev motoru s touhle naftou.
Obvykle používám Vervu, Optimal Diesel někdy i Shell V Power....... - u těch je spotřeba podobná.
Laguna III 2.0dCi automat Dynamique model 2010
Megane Grandtour TCe 130 EDC Intens 2016, Pack Safety Plus, Pack Techno Plus, Pack City, Pack Navigace
černá skříňka ADR-3000
Megane Grandtour TCe 130 EDC Intens 2016, Pack Safety Plus, Pack Techno Plus, Pack City, Pack Navigace
černá skříňka ADR-3000
-
- Junior member
- Příspěvky: 100
- Registrován: pát dub 19, 2013 22:53
- Bydliště: Brno, Třinec, Karviná, Přerov...
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kvalita nafty, pravda??
No mě se spotřeba při dlouhodobém odběru fuel save shellu zlepšila, už jezdím pod 4L/100. Mezitím jsem musel nechat udělat i nové vstřiky, tak možná hraje roli i tohle. Jednou za 3-4 nádrže beru Vervu nebo Shell Diesel Power, aditiva nepoužívám. Motor šlape dobře.
Renaut Clio II Privilege, 1.5 dCi 60kW, 2003, 3dv. Servisovaný, udržovaný. Drahé vstupní opravy, ale tak snad už držák
Re: Kvalita nafty, pravda??
Litr je jak nic, takové rozdíly mám běžně a to tankuji pouze Vervu, stačí jiný způsob jízdy, jiná trasa a je to...
Re: Kvalita nafty, pravda??
Beru naftu jenom u Makra. Cpu k tomu v létě i v zimě VIF.
150.000km. Motor jako nový.
Já jsem všechny ty názory typu "myslím že v tom mají přísady", "snad tam cosi přidávají ale nevím jestli a co...", apod... vyřešil jak uvádím výše. Za a) necpu pumpařům ani kačku za litr navíc, za b) mám 100% jistotu, že palivo aditivované DOOPRAVDY JE. Ano, i nafta v Makru se párkrát objevila na seznamu "nevyhovujících", ale narozdíl od jiných případů kdy prodávali pančovanou naftu plnou vody apod. (člili vyloženě motoru nebezpečné a nepřátelské směsi), tak u nich vím o 2 případech mírného překročení obsahu síry. A proti síře v naftě (z hlediska (ne)prospěšnosti vůči motoru) vůbec nic nemám.
Tak si vyberte.
150.000km. Motor jako nový.
Já jsem všechny ty názory typu "myslím že v tom mají přísady", "snad tam cosi přidávají ale nevím jestli a co...", apod... vyřešil jak uvádím výše. Za a) necpu pumpařům ani kačku za litr navíc, za b) mám 100% jistotu, že palivo aditivované DOOPRAVDY JE. Ano, i nafta v Makru se párkrát objevila na seznamu "nevyhovujících", ale narozdíl od jiných případů kdy prodávali pančovanou naftu plnou vody apod. (člili vyloženě motoru nebezpečné a nepřátelské směsi), tak u nich vím o 2 případech mírného překročení obsahu síry. A proti síře v naftě (z hlediska (ne)prospěšnosti vůči motoru) vůbec nic nemám.
Tak si vyberte.
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: Kvalita nafty, pravda??
Síra dokáže zničit katalyzátor.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Re: Kvalita nafty, pravda??
Nemám na mysli nějaké totálně extrémní hodnoty. Ale když je dnes na seznamu "závadných" nafta jenom proto že má překročený limit síry a to v množství, které by třeba před 6-8 lety ještě tehdejší normě vyhovovalo, tak taková síra v naftě mi fakt nevadí
Re: Kvalita nafty, pravda??
2 Makak007: Alibisto
Laguna III Grandtour 2013, BOSE, 4Control, 2.0 dCi 131 kW
Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)
ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW
Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)
ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW
Re: Kvalita nafty, pravda??
No já do svýho Kangoo 1.5 dci 60kW tankuju převážně levný nafty, jednou jsem tankoval v Praze u Agip celkem levnou naftu a na tu mi to připadlo, že to jelo s nejmenší spotřebou... no jinak tu na moravě po okolí tankuju právě na noname... no a nepoznávám rozdíl, oproti teda Shell Nitro trochu ano, byl větší výkon, ale nemyslím, že nějak markantní. No a zatím su celkem spokojen. Myslím, že záleží dost na autě. Teď poslední dvě čerpání tankuju u takové malé čerpačky, kde si účtují za platbu kartou určitý procenta.. tam je pak logicky jasný, proč je tam palivo kolikrát i o korunu levnější, než naproti u známé čerpačky.. prostě šetří na takovejchto věcech a ne na pančování.. mimo jiné pracuje tam jedna taková paní, co vypadá, že tam skoro aj bydlí.. tak asi to bude aj o tomto, že tam ve vedení není 10 šéfů, co sou na bahamách a někdo na to musí vydělat.. asi proto je to tam levnější..
Např. když jsem měl Citroen ZX 1.4, tak jsem jezdil na E85.. přes zimu míchat s benzínem, přes léto čistej.. tam byl větší výkon znatelnej. sice se zvedla spotřeba, ale ušetřenejch 10kč/litr to v pohodě vynahradilo...
Např. když jsem měl Citroen ZX 1.4, tak jsem jezdil na E85.. přes zimu míchat s benzínem, přes léto čistej.. tam byl větší výkon znatelnej. sice se zvedla spotřeba, ale ušetřenejch 10kč/litr to v pohodě vynahradilo...
Kangoo 1.5dci 60kW 2003
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 24 hostů