Kvalita nafty, pravda??

Na co jezdíme a co nám cpe reklama...

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
David83
Starting member
Příspěvky: 3
Registrován: stř kvě 09, 2012 21:38

Kvalita nafty, pravda??

Příspěvek od David83 » sob črc 07, 2012 09:41

Zdravím,

mam dotaz oledně kvality nafty. Při koupit Laguny III jsem byl upozorněn, že motor je celkem citlivý na kvalitu nafty a tudíž bych měl čerpat pouze na kvalitních (značkových) ČS. Poslechl jsem a čepám hlavně Vervu (Benzina).

Jaký máte na to názor, je to opravdu potřeba?? Projeví se kvalita nafty po několika tis. najetých km na životnosti součástí?? Samozřejmě, že mi jde o náklady, neboť Verva stojí v průměru o 2-3Kč/l více. Vyplatí se to??

Díky za Váš názor.

Dave
Laguna III 1,5DCi liftback - 83kW/110k. Obrázek

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Kvalita nafty, pravda??

Příspěvek od Šamša » sob črc 07, 2012 11:57

U značkových čerpaček, máš 99% jistotu, že nafta pochází legálně z rafinérky, což u lokálních stanic nemusí platit a natankuješ pajcovanou naftu, to samé se motalo okolo ONO, kde surovina prý pochází-ela z vojenských skladů NZ z celé evropy, problém prošlých zásob je, že se složky mohou oddělovat (vodnatět) a navích i cetanové číslo pro vojenské stroje může být pod hodnotou 35. Tato skutečnost, kdy tato nafta nemá předepsané mazací schopnosti a vysokotlaké systémy common rail se poškozují až zničí ve velice krátkém čase.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

meganegrandtour
Starting member
Příspěvky: 5
Registrován: stř črc 25, 2012 16:31
Bydliště: PRAGUE

Re: Kvalita nafty, pravda??

Příspěvek od meganegrandtour » pát črc 27, 2012 22:51

kvalita nafty se dle mého názoru projeví tím,že motor bude dál šlapat jak má a nebudou se muset v brzké době řešit vstřiky nebo čerpadlo nebo cokoli jiného.
já beru hlavně u benziny Q-DIESEL+přidávám přísadu VIF, nebo u Agipu. takto mám s MGT II. najeto přes 30 000km a bez závady.
i dle testů MF DNES má Benzina naftu s aditivy přímo dávanými do nafty - VERVA. Vůbec nejlepší byl ARAL, ale ten v česku už nepůsobí /v austrii je/. a vůbec nejlepší nafta je třeba v rakousku, kdy většinou má rovnou cetanové číslo 60 - třeba pumpa AVIA.
motor je klidnější a spotřeba se sníží až o 0,6L...

MGT II. 1.5dCi

Uživatelský avatar
defuckto
Grafoman
Příspěvky: 2553
Registrován: pát pro 25, 2009 02:26
Bydliště: Tuchoměřice ---------- Praha-Západ

Re: Kvalita nafty, pravda??

Příspěvek od defuckto » sob črc 28, 2012 08:52

Já můžu doporučit Agip, tankuju jedině tam, nikde jinde, ať už benzíny nebo nafťáka.. Mají v tom údajně nějaké přísady(dieseltech), ale já stejně dolévám VIF.. ;-)
Moje: Citroën C5 I 2.2 HDi Exclusive
Doma: Renault Clio IIB 1.2 16v, Renault Mégane I Coupé 1.6 16v, Renault Mégane I break 1.9 dCi Privilége
ObrázekObrázek

Uživatelský avatar
petr000001
Starting member
Příspěvky: 10
Registrován: čtv říj 25, 2012 04:23
Bydliště: Kladno

Re: Kvalita nafty, pravda??

Příspěvek od petr000001 » ned led 06, 2013 22:09

U meho clia tankuju na Lukoilu obcas Agip a Shell. Omv jsem vyradil ze seznamu , protoze meli minuly rok zamrzlou naftu rovnou ve stojanu (omv na kladne). Umeho auta poznam v podstate hned zda je nafta dobra ci ne.
Kdyz je horsi nafta tak pdaji otacky za studena. Jinak pri kazdem tankovani u kohokoliv pridavam Vif a pred zimou projedu nadrz Petrakem.
Renault Clio III Grandtour 1,5 DCi spotřeba 4,3 l
Renault Arkana 140Tce RS line

Quadra
Starting member
Příspěvky: 28
Registrován: pát pro 03, 2010 18:43

Re: Kvalita nafty, pravda??

Příspěvek od Quadra » sob led 12, 2013 07:36

Jezdím s vyběhaným Ivecem. Jednoznačně vyhrála OMV. Motor má znatelně větší výkon (lepší, než na SHELL), žádné problémy s parafínem v zimě. Možná, že jsi tankoval u méně frekventované pumpy, kde měli ještě letní naftu. Stalo se to v listopadu kolegovi také na OMV. Q.

Uživatelský avatar
petr000001
Starting member
Příspěvky: 10
Registrován: čtv říj 25, 2012 04:23
Bydliště: Kladno

Re: Kvalita nafty, pravda??

Příspěvek od petr000001 » ned led 13, 2013 09:23

frekventovana pumpa to je. Proste zalezi na tom kdo to provozuje
Renault Clio III Grandtour 1,5 DCi spotřeba 4,3 l
Renault Arkana 140Tce RS line

Quadra
Starting member
Příspěvky: 28
Registrován: pát pro 03, 2010 18:43

Re: Kvalita nafty, pravda??

Příspěvek od Quadra » ned led 13, 2013 09:36

To určitě. Naftu beru u vyzkoušených pump. Espace mám na plyn a musím jezdit plnit 10 km od baráku, protože přes kopec mají hotové svinstvo. Q

Whatt
Junior member
Příspěvky: 100
Registrován: pát dub 19, 2013 22:53
Bydliště: Brno, Třinec, Karviná, Přerov...
Kontaktovat uživatele:

Re: Kvalita nafty, pravda??

Příspěvek od Whatt » pát dub 26, 2013 18:23

Nabral jsem Shell V-Power Diesel nitro + (delší už to fakt asi být nemohlo), a kromě méně peněz nepozoruju další efekty. Dnes jsem nabral FuelSave Diesel a mám pocit, že auto začalo méně táhnout i do mírného kopce. Nejsem zkušený motorista, jaké máte vy dobré zkušenosti s dieselem na českých čerpačkách?
Renaut Clio II Privilege, 1.5 dCi 60kW, 2003, 3dv. Servisovaný, udržovaný. Drahé vstupní opravy, ale tak snad už držák :-)

Uživatelský avatar
strycek krokous
Starting member
Příspěvky: 35
Registrován: stř lis 28, 2012 13:51
Bydliště: Sulice

Re: Kvalita nafty, pravda??

Příspěvek od strycek krokous » pon dub 29, 2013 14:39

...ted jsem to nekde psal, kvalitni nafta je takova, ktera ma nejen dobre cetanove cislo, ale i dobre maze, dle nedavneho testu je to vzdy mirny kompromis, nejlepe vychazi:
Benzina Verva, Shell Fuellsave, OMV - tyto maji cetanove cislo cca 54, coz sice neni nejvice, ale zase dobre mazou
- pozor na premiove nafty, tam je cetanove cislo nad 60 - 64, nicmene hure mazou, takze je dobre aditivovat treba VIF.

Ano, mas pravdu Shell V-Power Diesel nitro + skutecne lepe tahne, dokonce ti to bude mene zrat, sam jsem si overil, ze to dokaze udelat 10 - 15% na spotrebe, takze je sice drazsi, ale rozdil se skoro smaze.

Ja osobne jezdim na Shell Fuellsave, aditivuju VIF a bez problemu... pozor na NONAME cerpacky... Tank ONO, Lukoil, ty u supermarketu a jim podobne...
clio II 1,5dci 60kW, laguna III 2,0dci 110kW

Whatt
Junior member
Příspěvky: 100
Registrován: pát dub 19, 2013 22:53
Bydliště: Brno, Třinec, Karviná, Přerov...
Kontaktovat uživatele:

Re: Kvalita nafty, pravda??

Příspěvek od Whatt » pon dub 29, 2013 15:26

strycek krokous píše:...ted jsem to nekde psal, kvalitni nafta je takova, ktera ma nejen dobre cetanove cislo, ale i dobre maze, dle nedavneho testu je to vzdy mirny kompromis, nejlepe vychazi:
Benzina Verva, Shell Fuellsave, OMV - tyto maji cetanove cislo cca 54, coz sice neni nejvice, ale zase dobre mazou
- pozor na premiove nafty, tam je cetanove cislo nad 60 - 64, nicmene hure mazou, takze je dobre aditivovat treba VIF.

Ano, mas pravdu Shell V-Power Diesel nitro + skutecne lepe tahne, dokonce ti to bude mene zrat, sam jsem si overil, ze to dokaze udelat 10 - 15% na spotrebe, takze je sice drazsi, ale rozdil se skoro smaze.

Ja osobne jezdim na Shell Fuellsave, aditivuju VIF a bez problemu... pozor na NONAME cerpacky... Tank ONO, Lukoil, ty u supermarketu a jim podobne...
Ja to mam prave naopak, Shell Fuel Save z Krčmaně (u Olomouce) stál 35,50,- a auto táhne tak blbě, že líp bych to snad i vytlačil... A začal mi po té naftě problikávat signál kontrolky žhavení. Mám sto chutí těch 20l vysát a nabrat znova nějakou jinou naftu. U té Shellky už mě nikdy neuvidí. Naopak SVPN+ z Brna sice byl za 37+ Kč, ale fakt to jelo dobře. A Benziny jsem bral málo, neposoudím projev motoru s touhle naftou.
Renaut Clio II Privilege, 1.5 dCi 60kW, 2003, 3dv. Servisovaný, udržovaný. Drahé vstupní opravy, ale tak snad už držák :-)

Uživatelský avatar
strycek krokous
Starting member
Příspěvky: 35
Registrován: stř lis 28, 2012 13:51
Bydliště: Sulice

Re: Kvalita nafty, pravda??

Příspěvek od strycek krokous » pon dub 29, 2013 15:43

...no ono se o tom hodne psalo, jde o to tankovat tam, kde maji velky prutok, aby nafta nebyla usazena a pod, nerikam ze nemuzes i u dobre pumpy natankovat shit, ale je to spis vyjjimka...

...nicmene taky muze dojit k tomu, ze kvalitni aditivovana nafta zacne rozpoustet nejake necistoty a ty mas pak pocit ze to nejede... pak nejlepe protahnout cerpadlo a trysky nejakym cisticem treba od Liqui Molly nebo od Wynns...
clio II 1,5dci 60kW, laguna III 2,0dci 110kW

midar
Junior member
Příspěvky: 124
Registrován: ned úno 28, 2010 09:07
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Kvalita nafty, pravda??

Příspěvek od midar » pon říj 21, 2013 16:56

Whatt píše: Ja to mam prave naopak, Shell Fuel Save z Krčmaně (u Olomouce) stál 35,50,- a auto táhne tak blbě, že líp bych to snad i vytlačil... A začal mi po té naftě problikávat signál kontrolky žhavení. Mám sto chutí těch 20l vysát a nabrat znova nějakou jinou naftu. U té Shellky už mě nikdy neuvidí. Naopak SVPN+ z Brna sice byl za 37+ Kč, ale fakt to jelo dobře. A Benziny jsem bral málo, neposoudím projev motoru s touhle naftou.
Mám Lagunu 2009 diesel s automatem a zkusil jsem taky Shell Fuel Save. A hle - spotřeba proti obvyklému stavu +1,0L/100km :roll: .
Obvykle používám Vervu, Optimal Diesel někdy i Shell V Power....... - u těch je spotřeba podobná.
Laguna III 2.0dCi automat Dynamique model 2010
Megane Grandtour TCe 130 EDC Intens 2016, Pack Safety Plus, Pack Techno Plus, Pack City, Pack Navigace
černá skříňka ADR-3000

Whatt
Junior member
Příspěvky: 100
Registrován: pát dub 19, 2013 22:53
Bydliště: Brno, Třinec, Karviná, Přerov...
Kontaktovat uživatele:

Re: Kvalita nafty, pravda??

Příspěvek od Whatt » úte říj 22, 2013 10:56

No mě se spotřeba při dlouhodobém odběru fuel save shellu zlepšila, už jezdím pod 4L/100. Mezitím jsem musel nechat udělat i nové vstřiky, tak možná hraje roli i tohle. Jednou za 3-4 nádrže beru Vervu nebo Shell Diesel Power, aditiva nepoužívám. Motor šlape dobře.
Renaut Clio II Privilege, 1.5 dCi 60kW, 2003, 3dv. Servisovaný, udržovaný. Drahé vstupní opravy, ale tak snad už držák :-)

Uživatelský avatar
faldicek
Senior member
Příspěvky: 1844
Registrován: pon srp 23, 2010 22:29
Bydliště: Chomutov

Re: Kvalita nafty, pravda??

Příspěvek od faldicek » úte říj 22, 2013 19:46

Litr je jak nic, takové rozdíly mám běžně a to tankuji pouze Vervu, stačí jiný způsob jízdy, jiná trasa a je to...

Uživatelský avatar
Makak007
Experienced member
Příspěvky: 949
Registrován: sob srp 25, 2007 16:48
Bydliště: +/- Praha

Re: Kvalita nafty, pravda??

Příspěvek od Makak007 » sob bře 01, 2014 01:02

Beru naftu jenom u Makra. Cpu k tomu v létě i v zimě VIF.
150.000km. Motor jako nový.

Já jsem všechny ty názory typu "myslím že v tom mají přísady", "snad tam cosi přidávají ale nevím jestli a co...", apod... vyřešil jak uvádím výše. Za a) necpu pumpařům ani kačku za litr navíc, za b) mám 100% jistotu, že palivo aditivované DOOPRAVDY JE. Ano, i nafta v Makru se párkrát objevila na seznamu "nevyhovujících", ale narozdíl od jiných případů kdy prodávali pančovanou naftu plnou vody apod. (člili vyloženě motoru nebezpečné a nepřátelské směsi), tak u nich vím o 2 případech mírného překročení obsahu síry. A proti síře v naftě (z hlediska (ne)prospěšnosti vůči motoru) vůbec nic nemám.

Tak si vyberte. :-)
ObrázekObrázekObrázek

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Kvalita nafty, pravda??

Příspěvek od Zefek » pon bře 03, 2014 19:03

Síra dokáže zničit katalyzátor.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
Makak007
Experienced member
Příspěvky: 949
Registrován: sob srp 25, 2007 16:48
Bydliště: +/- Praha

Re: Kvalita nafty, pravda??

Příspěvek od Makak007 » pon bře 03, 2014 19:21

Nemám na mysli nějaké totálně extrémní hodnoty. Ale když je dnes na seznamu "závadných" nafta jenom proto že má překročený limit síry a to v množství, které by třeba před 6-8 lety ještě tehdejší normě vyhovovalo, tak taková síra v naftě mi fakt nevadí :-)
ObrázekObrázekObrázek

Uživatelský avatar
EfineSS
Grafoman
Příspěvky: 3113
Registrován: úte led 10, 2006 12:05
Bydliště: Jihomoravský kraj

Re: Kvalita nafty, pravda??

Příspěvek od EfineSS » úte bře 04, 2014 11:03

2 Makak007: Alibisto 8)
Laguna III Grandtour 2013, BOSE, 4Control, 2.0 dCi 131 kW

Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)

ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW

Uživatelský avatar
Makak007
Experienced member
Příspěvky: 949
Registrován: sob srp 25, 2007 16:48
Bydliště: +/- Praha

Re: Kvalita nafty, pravda??

Příspěvek od Makak007 » úte bře 04, 2014 11:06

:rolling:
ObrázekObrázekObrázek

xdedek
Starting member
Příspěvky: 45
Registrován: pát čer 07, 2013 18:21
Bydliště: Morava

Re: Kvalita nafty, pravda??

Příspěvek od xdedek » pát kvě 16, 2014 10:35

No já do svýho Kangoo 1.5 dci 60kW tankuju převážně levný nafty, jednou jsem tankoval v Praze u Agip celkem levnou naftu a na tu mi to připadlo, že to jelo s nejmenší spotřebou... no jinak tu na moravě po okolí tankuju právě na noname... no a nepoznávám rozdíl, oproti teda Shell Nitro trochu ano, byl větší výkon, ale nemyslím, že nějak markantní. No a zatím su celkem spokojen. Myslím, že záleží dost na autě. Teď poslední dvě čerpání tankuju u takové malé čerpačky, kde si účtují za platbu kartou určitý procenta.. tam je pak logicky jasný, proč je tam palivo kolikrát i o korunu levnější, než naproti u známé čerpačky.. prostě šetří na takovejchto věcech a ne na pančování.. mimo jiné pracuje tam jedna taková paní, co vypadá, že tam skoro aj bydlí.. tak asi to bude aj o tomto, že tam ve vedení není 10 šéfů, co sou na bahamách a někdo na to musí vydělat.. asi proto je to tam levnější..
Např. když jsem měl Citroen ZX 1.4, tak jsem jezdil na E85.. přes zimu míchat s benzínem, přes léto čistej.. tam byl větší výkon znatelnej. sice se zvedla spotřeba, ale ušetřenejch 10kč/litr to v pohodě vynahradilo...
Kangoo 1.5dci 60kW 2003

Odpovědět

Zpět na „Paliva, maziva a přísady do paliv a maziv“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 24 hostů