"Premiova"paliva

Na co jezdíme a co nám cpe reklama...

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Uživatelský avatar
txc
Starting member
Příspěvky: 93
Registrován: pát črc 23, 2010 19:23

"Premiova"paliva

Příspěvek od txc » pon říj 25, 2010 10:33

Cau kolegove,
vyjimecne nemam zadnou zavadu k diskuzi, chtel jsem se jenom podelit o dojem z toho "lepsiho" paliva, co nam nektere pumpy nabizi. Ja osobne vzdy narazel spis na nazory o tom, ze je to maximalne reklamni tah, ale zkusil jsem do prazdne nadrze nabrat diesel s pridomkem v-power. Rikal jsem si, ze kdyz nic, tak se mi snad aspon trochu pred zimou vypucuje motor. Na spotrebe rozdil nevidim, jelikoz se ted cerstve ochladilo a studene mi to kazdy rok zere vic nez v teple - a prozatim nemam srovnavaci obdobi k dispozici. Ale ve stejnem useku, kde jsem nedavno zkousel maximalni rychlost a dostal jsem z toho 175 s plynem na podlaze, jsem vcera letel 192 a nemit uz strach, o nejaky kilometr to jeste zrychlit chtelo. Nijak vyrazne nefoukalo a navic to mam ted cerstve na zimnich. Ze by zimni pneu zrychlovalo, se mi z principu nezda mozne, takze jedina zmena je to palivo. Cili ja jsem s timto "reklamnim trikem" spokojen a muzu doporucit :D

... a fakt nejsem placenej agent :wink:
"Když chceš blábolit, počítej s bolestí!" A.J. Rimmer
-
Renault Mégane III GT [1,6 16V 74 kW/100 k] r.v. 2013

Uživatelský avatar
Kuno
Senior member
Příspěvky: 1941
Registrován: stř led 16, 2008 21:05

Příspěvek od Kuno » pon říj 25, 2010 11:25

rozměr zimních kol-pneu máš identický s letními?
Mám zákazníka-scenic 1.5 dci,první majitel,tankoval výhradně VERVA palivo,při 90 tis km výměna dvou vstřiků,při 120 všechny 4 plus čerpadlo.
Toliko moje zprostředkované zkušenosti s "premiovými" palivy. :D
Nicméně-netvrdím,že nejsou dobré,kvaliní..atd. a také nikoho neodrazuji od toho aby na ně jezdil.
Pouze zastávám názor,že pokud má někdo smůlu na zmetek,nepomůže mu i kdyby si naftu doma vyráběl sám. :D

Já dojíždím nádrž bionafty litr á 23kč :D tak abych v době až přijdou nižší teploty měl natankovánu normální naftu.

No a když se to už nakouslo-s klesající teplotou se mi taktéž zvedá spotřeba cca o 1-2 litry oproti provozu v letních měsících. Nyní mám na palubáku cca 7.5 litru průměr ale jezdím velmi krátké vzálenosti několikrát denně.
Čím dál víc začínám být přesvědčen o tom,že největší vliv na spotřebu v zimních měsících má teplota a viskozita paliva,případně teplta nasávaného vzduchu.
Zvětšení valivých odporů např.díky nízké teplotě olejů v převodovce nebo motoru...atd nepovažuji za zásadní aby se díky tomu spotřeba tak hodně zvýšila.
Mám totiž zkušenost,že v zimě mám spotřebu výrazně vyšší i při jízdách na dlouhé vzdálenosti (cca 600km) oproti stejným trasám,které jsem jezdil v létě.

Co Vy na to?

lubosov
Advanced member
Příspěvky: 255
Registrován: úte srp 29, 2006 18:30

Příspěvek od lubosov » pon říj 25, 2010 15:11

http://auto.idnes.cz/test-drazsi-nafty- ... tomoto_fdv


predpokladám, že podobné je to aj na Slovensku....
RMGII, 1,6 16V, 83kW

Uživatelský avatar
Kuno
Senior member
Příspěvky: 1941
Registrován: stř led 16, 2008 21:05

Příspěvek od Kuno » pon říj 25, 2010 18:19

hmm..díky za odkaz,potvrdil mi to,co si dávno myslím o pocitově-premiových :D palivech V power.

Uživatelský avatar
txc
Starting member
Příspěvky: 93
Registrován: pát črc 23, 2010 19:23

Příspěvek od txc » pon říj 25, 2010 19:30

Tak zase trochu objektivne - je potreba se podivat i z jakeho roku ty clanky jsou, ono se veci obcas muzou menit. Ale je fakt, ze me to taky nalomilo. Jenze teda netusim, v cem jinem je ta pointa. Protoze rozmery stejne jsou. Prezouval jsem to dokonce na ty same plechy...
Ovsem to prvotni nadseni po precteni threadu uz opadlo, coz je vzdycky lepsi :)

Jinak Kuno, s tim jak zima pusobi na spotrebu, jsem dosel ke stejnemu zaveru jako ty.
"Když chceš blábolit, počítej s bolestí!" A.J. Rimmer
-
Renault Mégane III GT [1,6 16V 74 kW/100 k] r.v. 2013

Uživatelský avatar
Kuno
Senior member
Příspěvky: 1941
Registrován: stř led 16, 2008 21:05

Příspěvek od Kuno » pon říj 25, 2010 19:35

txc píše:Tak zase trochu objektivne - je potreba se podivat i z jakeho roku ty clanky jsou, ono se veci obcas muzou menit. Ale je fakt, ze me to taky nalomilo. Jenze teda netusim, v cem jinem je ta pointa. Protoze rozmery stejne jsou. Prezouval jsem to dokonce na ty same plechy...
Ovsem to prvotni nadseni po precteni threadu uz opadlo, coz je vzdycky lepsi :)

Jinak Kuno, s tim jak zima pusobi na spotrebu, jsem dosel ke stejnemu zaveru jako ty.

Takže- jak ty naše auta "ojebeme" aby si myslela,že jezdí v létě??? :D
Udělat to by byl dobrý počin,ne?

Tuším staré R 21 měly něco jako předehřívač paliva. Nevím,jestli se to montovalo z výroby..ale každopádně jeden mám někde v regále. :D

Miro_ba
Grafoman
Příspěvky: 2657
Registrován: pát lis 12, 2004 16:00
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Miro_ba » pon říj 25, 2010 22:12

no nechcem trepat blbosti, ale mam pocit, ze nafta sa u mna predohrieva, len si nepamatam, odkial to mam :?
Ja som ten moj chrochtavy motor ochranil pred zimou prekrytim otvorov v maske . Vyrazne rychlejsie sa zohrieva ale na spotrebu to moc vliv nema. Inak v zime kazia spotrebu ztuhla prevodovka, loziska ... .

VPD, BP Ultimate, po natankovani som nepostrehol ziadnu velku zmenu, ale po natankovani Agip v AT som mal na jednu nadrz velmi zaujimavu spotrebu. Ale mozno som mal stastie na spravny vietor :-)
Ja spolieham na Lukoil + Vif. Pri poslednom takovani v AT som mal dojem, ze som nacapoval o 1-2l viac dla stojana ako som realne natankoval.
Mazda 6 GJ, WGN, 2l -107kW
ex. Megane II grandtour 1.6 83kW, 57000km 6.5l/100km
ex. Megane III 1.5dci 78kW, 73000km 5l/100km

Uživatelský avatar
Kuno
Senior member
Příspěvky: 1941
Registrován: stř led 16, 2008 21:05

Příspěvek od Kuno » pon říj 25, 2010 22:21

Miro: jasně,zakrytí průduchů něco málo pomůže ale já mám spotřebu oproti létu výrazně vyšší už při teplotách O stupnů celsia i na dlouhé vzdálenosti,kdy musí být motor už dávno prohřátý. I podle okamžité spotřeby je to výrazně víc.

Proto si myslím,že předehřev paliva a teplejší (ne teplý cca 2O-25 stupnů celsia) vzduch do sání byl byl řešením. :D

Miro_ba
Grafoman
Příspěvky: 2657
Registrován: pát lis 12, 2004 16:00
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Miro_ba » pon říj 25, 2010 22:39

uvidim ci to bude aj tento rok, ale napr minulu zimu mi PP dost kecal, z letnych cca 4% sa v zime dostal az na dakych cca 8%. Takze ak mi ukazal 7l, real bol necelych 6,5l.
V zime ide spotreba hore aj mne, cim kratsi usek, tym je to citelnejsie. Kym v lete urobim 3km usek do 7l, tak pri teplotach pod nulou je to uz +10l. Aspon tomu bolo minulu zimu. To iste aktualna . V lete napr 6l a v zime prvy km to vylezie na cca 10l. Ten isty usek, ta ista rychlost a ten isty treti prevodovy stupen. Niekde som ale cital, ze prave chladnym vzduchom stupa ucinnost a klesa spotreba motora, nie auta ako celku.
Taktiez trasy do 50km v mrazoch malokedy urobim so spotrebou do 5l, v lete to nebol problem. Ale zase nepouzivam klimu ak to nieje fakt nutne, je to pre mna silny alergen :evil:

urcite ten predohrev paliva nemame ?
Mazda 6 GJ, WGN, 2l -107kW
ex. Megane II grandtour 1.6 83kW, 57000km 6.5l/100km
ex. Megane III 1.5dci 78kW, 73000km 5l/100km

Uživatelský avatar
Kuno
Senior member
Příspěvky: 1941
Registrován: stř led 16, 2008 21:05

Příspěvek od Kuno » pon říj 25, 2010 22:45

no,chladný vzduch má menší objem a dostane-nasaje se ho tak více do válců.
Proto se užívá chladič stlačeného vzduchu-intercooler.

Takže i když by byl ten vzduch nasáván teplejší než je abychom ošidili čidlo teploty nasávaného vzduchu, v intercooleru by se zase stačil ochladit než by se dostal do válců.

ad předehřev paliva: u 1.5 nevím ale já ho na 1.9 asi nemám. Asi určitě.
Ví někdo???

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Příspěvek od Zefek » pon říj 25, 2010 23:41

Předehřev ve filtru nemá ani 1.5 ani 1.9. Je tam jen čidlo detekující vodu.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
Kuno
Senior member
Příspěvky: 1941
Registrován: stř led 16, 2008 21:05

Příspěvek od Kuno » úte říj 26, 2010 00:44

Zefek píše:Předehřev ve filtru nemá ani 1.5 ani 1.9. Je tam jen čidlo detekující vodu.
Co je ve filtru vím. Uvažuji,že předehřev paliva by mohl být jinde,co nejblíže k čerpadlu nebo přímo v něm. Ale i tak děkuji za odpověd.

Uživatelský avatar
txc
Starting member
Příspěvky: 93
Registrován: pát črc 23, 2010 19:23

Příspěvek od txc » úte říj 26, 2010 09:50

Predehrev tam nebude. Tam nema kde byt... U te me 1.5 urcite, jine neznam.
"Když chceš blábolit, počítej s bolestí!" A.J. Rimmer
-
Renault Mégane III GT [1,6 16V 74 kW/100 k] r.v. 2013

Uživatelský avatar
Regis
Senior member
Příspěvky: 1871
Registrován: pon pro 27, 2004 19:05
Bydliště: UK

Příspěvek od Regis » úte říj 26, 2010 10:55

Panove, panove... :lol:
V prvnich km jizdy je spotreba vyssi umerne promrzlosti agregatu. Tepelna kapacita atd. Proste nez se motor dostane na svych 90°C provozni teploty trva mu to dyl z 20 nez z -10 stupnu. Nez se zahreje je ucinnost mizerna, navic spaluje bohatsi smes aby se lip ohral (alespon benzin jo).

Teplota vzduchu ma vliv na jeho objem. Cim studenejsi vzduch tim vic se ho da nasat a tim vyssi (maximalni) vykon jde z motoru dostat. Pri castecnem vykonu to podle me nema zasadnejsi vliv, ale kazdopadne ohratim nasavaneho vzduchu NIC neziskate. Motor nema problem se ohrat na provozni teplotu i kdyby sal vzduch na -30°C.

Se spotrebou v zime jde o kombinaci vsech faktoru: studene starty, pomaly ohrev, zimni gumy s vetsim valivym odporem. Nezapomente taky ze i minimalni rozdil v obvodu gumy zamava se spotrebou presne v pomeru. Tzn. pokud ma zimni guma o 2% vetsi obvod treba proto ze je mene sjeta, bude palubni pocitac kecat o 2% ve spotrebe. I realna spotreba se zmeni kvuli jinemu zprevodovani, ale bude to o min.

Proste rozdily ve spotrebe v radu procent jak uvadel Miro_ba bych rozhodne neresil, je to na hranici chyby mereni. :)

Prakticka rada: poku chcete usetrit naftu i zivotnost agregatu kupte si za 10-15 tisic nezavisle topeni. Budete nasedat do vyhrateho auta a motor vam podekuje.

EDIT: Omlouvam se za pedantsky ton, nejak jsem se neuhlidal. :oops:
Renault 19 16S Phase 2 (1995) - rozbito a prodano :(
BMW 5 Touring (e39/2, 2002)

Uživatelský avatar
Kuno
Senior member
Příspěvky: 1941
Registrován: stř led 16, 2008 21:05

Příspěvek od Kuno » úte říj 26, 2010 17:12

Regis: I když mohu souhlasit s tím,cos napsal tak konkrétně v mém případě mám nyní (a to nejsou žádné mrazy) cca o DVA litry vyšší spotřebu na stejné vzdálenosti ve stejném režimu než v létě.
Stejně tomu bylo i loni.
Proto to řeším,bo mne to sere. :D

jo a gumy jsem ještě nepřezul. :D :D :D

ohřátím nasávaného vzduchu na letní teploty ovzduší určitě ovlivním množství vstřikované nafty,ne? :D
K čemu jinému by byl senzor teploty?

Uživatelský avatar
Regis
Senior member
Příspěvky: 1871
Registrován: pon pro 27, 2004 19:05
Bydliště: UK

Příspěvek od Regis » úte říj 26, 2010 18:47

Jo, ale jenom v rezimu plnej knedlik. Diesel nedavkuje na stechiometrickou smes. Proto min zere (mimo jine). Nevim presne jestli cpe vic nafty aby se rychlejc zahral. Ale i kdyby ano, tak tim ze ho donutis cpat min tak jenom prodlouzis dobu zahrivani.

Jak dlouha je ta zminovana trasa? Kolik ukazuje teplomer motoru v prubehu? Zkusil bych treba tu samou trasu ale nejdriv zahrat auto. Tzn. vis kolik to zere normalne kdyz zacinas se studenym; dej si tu samou trasu se zahratym autem pri stejne venkovni teplote a hned uvidis jestli je to venkovni teplotou nebo tim ze se motor proste musi zahrat.
Renault 19 16S Phase 2 (1995) - rozbito a prodano :(
BMW 5 Touring (e39/2, 2002)

Uživatelský avatar
Kuno
Senior member
Příspěvky: 1941
Registrován: stř led 16, 2008 21:05

Příspěvek od Kuno » úte říj 26, 2010 19:19

ale dyk to tu furt vysvětluji.

V létě nebo při teplotách kolem 25 stupnů ujedu trasu Zlín-Praha na otočku zpět s prům.spotřebou do 6-ti litrů nafty.
V sobotu jsem tutéž trasu jel za 7.7l.

Zlín-Praha cca 600km.

Přiznám se,že zvláštnosti funce systému C.R nemám důkladně "namrskány" a při svých úvahách zde vycházím z funkce moderních dieselmotorů obecně a rád se nechám poučit.

Stechiometricky...to např. nevím co to slovo znamená :oops:
Jak přidává C.R naftu? Délkou,počtem nebo množstvím vsřiků?
Co tento proces ovlivnuje mimo to,že šlápnu na "plyn"?

Neprudím,jen se ptám abychom si to více navzájem vysvětlili.

Chybí mi tu t.polak ,ten to má v malíčku. :D

Uživatelský avatar
Regis
Senior member
Příspěvky: 1871
Registrován: pon pro 27, 2004 19:05
Bydliště: UK

Příspěvek od Regis » úte říj 26, 2010 21:43

V poho. Tu trasu jsem predtim nezaznamenal, promin.

Diesel davkuje palivo pri normalnim provozu vice mene jenom podle polohy pedalu plynu. Nedavkuje palivo podle mnozstvi vzduchu jako benzin, nevadi mu chuda smes. Proto taky nema skrtici klapku. Samozrejme existuje horni limit, bohata smes je nanic. Ale chuda neva. Meni se taky plnici tlak.

Nejsem zadnej extra odbornik na diesely, takze treba nevim jak zavisi teplota vyfukovejch plynu na teplote nasavanyho vzduchu. To by mohlo ovlivnit ucinnost turba a ty plnici tlaky, ale tady uz jsem fakt na tenkym lede... treba me nekdo doplni/opravi.

Apropo EGR mas funkcni?

EDIT:
a) verte nebo ne, ale hustota vzduchu se mezi +25°C a 0°C zmeni skoro o 10%. Odpor zalezi na hustote v prvni mocnine takze i odpor se zvysi o 10%
b) souvisejici s a): kola mas dohusteny? :)
EDIT2:
c) myslite ze uz se tankuje zimni nafta? Ta by taky mohla mit vliv, ale nevim presne co do ni davaj navic a od kdy.
Renault 19 16S Phase 2 (1995) - rozbito a prodano :(
BMW 5 Touring (e39/2, 2002)

Uživatelský avatar
Kuno
Senior member
Příspěvky: 1941
Registrován: stř led 16, 2008 21:05

Příspěvek od Kuno » úte říj 26, 2010 22:31

Díky za reakci.
Pokud je tomu jak píšeš, proč tedy potřebuje řj znát množství a teplotu nasávaného vzduchu.
Podle množství si může určit míru zatížení motoru.
Ale proč i teplotu? Zde si myslím,že teplota nasávaného vzduchu má na dávkování nafty vliv.

ad gumy: jezdím na šestnáctkách,před delšími štrekami vždy kontroluji správné nahuštění.

Ad zimní-letní nafta,to nevím ale pokud název zimní nafta mimo jiné znamená i viskozitní stálost při klesajících teplotách,mohl by to být
( v případě,že mám v nádrži ještě letní :D ) původ mé nasranosti na zvýšenou spotřebu.

..i když taková zima ještě není...

Uživatelský avatar
Regis
Senior member
Příspěvky: 1871
Registrován: pon pro 27, 2004 19:05
Bydliště: UK

Příspěvek od Regis » stř říj 27, 2010 00:12

Kdy uz prijde nejakej diesel-expert a zachrani me? :lol:

Nejprv co se meri: meri se teplota a prutok nasavaneho vzduchu. Dohromady dostanes molarni mnozstvi, muzes si to predstavit jako mnozstvi kysliku ktery motor nasava (kdyby se meril jenom objem je to na nic, protoze hustota se meni jak jsem psal nahore - potrebujes vedet doslova kolik molekul kysliku mas k dispozici ke spalovani nafty).

A ted proc se to meri. Diesel vzdy nasava vsechen vzduch ktery muze, nema skrtici klapu jako benzin, bez ohledu na to jak slapes na plyn motor vzdy nasaje maximum vzuchu co muze. Vykon se davkuje tak, ze se vstrikuje ruzne mnozstvi nafty jak jsem psal nahore. Zdalo by se, ze mu muze byt jedno kolik vzduchu nasal.

Situace se meni kdyz das plnej plyn. Mnozstvi vzduchu v konecnem dusledku omezuje MAXIMALNI mnozstvi nafty ktere ma smysl vstriknout do valce. V momente kdy spotrebujes vsechen kyslik uz nema cenu vstrikovat dalsi naftu. Proto se meri mnozstvi vzduchu, aby ECU vedela kolik nafty tam ma narvat aby jeste z vyfuku nelitali certi (nespalena nafta) ale zaroven aby to jelo co nejlip.

Mas pravdu ze kdyz nasavas studenej vzdchu zvysi se spotreba, ale jenom pri plnym vykonu. Umerne zvyseni spotreby to taky lip pojede. Co presne nastane pri CASTECNYM vykonu v souvyslosti s teplotou si nejsem jist. Osobne si myslim ze nic extra, rozhodne ne zhorseni ucinnosti o 10% atp.


Jsem si vedomej toho ze nejsem zrovna mistr sveta ve vysvetlovani, takze se klidne ptej dal pokud te to jeste bavi. :)

EDIT:
P.S.: Mnozstvi nasateho vzduchu nesouvisi se zatezi. Presneji u atmosferickeho dieselu nesouvisi vubec a u turbo dieselu souvisi pres turbo coz je silne nelinearni zavislost (setrvacnost turba atd.).
P.S.2: Zimni nafta ma pridavky proti zamrznuti ktere muzou ovlivnit jeji "vyhrevnost" a tudiz spotrebu. Nevim jestli ovlivnujou, ale mozny to je.
Renault 19 16S Phase 2 (1995) - rozbito a prodano :(
BMW 5 Touring (e39/2, 2002)

Uživatelský avatar
Kuno
Senior member
Příspěvky: 1941
Registrován: stř led 16, 2008 21:05

Příspěvek od Kuno » stř říj 27, 2010 00:40

ahoj,já zítra vyzkouším,co se stane když autu nechám nasávat o 10-15 stupnů teplejší vzduch než je venku tak abych "ojebal" senzor váhy a teploty nasávaného vzduchu.
Pak poreferuji.

Uživatelský avatar
M3GUN
Starting member
Příspěvky: 15
Registrován: ned říj 17, 2010 20:47
Bydliště: Písek / Praha

Benzín

Příspěvek od M3GUN » stř říj 27, 2010 12:50

Ahoj a srovnání benzinu jste někde nenašli? Díky
[color=#FF0000:efc442ea65]Megan II[/color]
[color=#4682B4:efc442ea65]1.4 16V (LPG), 3dv. r.v.2007[/color]

kubinc
Člen RCČR
Příspěvky: 124
Registrován: stř zář 12, 2007 23:53
Bydliště: Praha 10 na ubytovně
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kubinc » ned říj 31, 2010 11:55

nevim jakou máte zkusenost s premiovou 95 power ale já ji už používám ve svym meganu a je znát spotřeba i celí chod motoru takže neje sám ale i zákaznící kterym to tankuju si to pochvalují a ješte občas to i ocení :wink:
současnost:
Megane 1.6e RN
minulost:
R19 Chamade 1.7 (šami)neřízena střela
R5 EBS Kábro 1.7

Odpovědět

Zpět na „Paliva, maziva a přísady do paliv a maziv“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů