vymena oleja

Na co jezdíme a co nám cpe reklama...

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
spiko
Junior member
Příspěvky: 140
Registrován: úte srp 07, 2007 18:46

vymena oleja

Příspěvek od spiko » stř čer 23, 2010 22:52

Zdravim vsetkych. Vie niekto po kolkych km treba menit olej v motore? Jedna sa o clio, 1.4i, r.v. 1997. Davam tam polosyntetiku Castrol Magnatec 15W 40. Zvyknem menit po 10 000km a zaujima ma,ci niekto vie spravny interval vymeny. Mozno staci menit v dlhsich intervaloch.

Uživatelský avatar
kšanda
Člen RCČR
Příspěvky: 2744
Registrován: úte úno 08, 2005 22:09
Bydliště: Praha - Zahradní Město -> Orlické Záhoří
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kšanda » čtv čer 24, 2010 00:25

jastli dáváš 15w40 tak dáváš minerál. a mělo by stačit po 15ti. jako u většiny aut
Prej jen francouzi dělaj auta pro lidi. Ale co my prasata?
exRENAULT 21 nyní MITSUBISHI PAJERO r.v. 98 2,5 Td
co nejde silou, jde silou eště větší proto 4x4

tom00
Starting member
Příspěvky: 96
Registrován: ned čer 13, 2010 22:35
Bydliště: Teplice

Příspěvek od tom00 » čtv črc 22, 2010 13:04

Zdravim,
chtel bych menit olej a chtel bych vedet jaky by jste mi doporucili.Minule mi to zaridil tata, a vim,ze tam daval 10w-40,ale jakou znacku nevim.Podle info, ktere jsem se zde docetl, tak davat tam 5w-40 asi neni to prave orechove.Chtel bych tam dat Elf olej,ale nevim jaky , kdyz pominu 10w-40, tak dalsi jeho specifikaci,abych si ho mohl najit.Pak jeste kolik litru prevodoveho oleje je potreba pri vymene oleje v prevodovce.A kde se to vubec dela.Je lepsi to udelat pri delani rozvodu?
Scenic 1,6 16v 3/2003 K4MA7

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11271
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Příspěvek od krt.ecek » sob črc 24, 2010 21:42

Teda tady v tý sekci je nehoráznej nepořádek, najít téma kam napsat, aby to bylo podobný a hodilo se je na dlouho je jich tu spousta stejných :cry:

Takže píšu do tohoto. Vzhledem k prodloužené záruce, tak musím jezdit na garančky. V mém případě to je 2 roky 30 000km. Nemám rád longlife oleje, tzn měním po 15000km/1 rok což v servise vyjde celkem draho :? Napadlo mě si to měnit doma, koupit ELF, aby to bylo co nejbližší origo (origo mi tam dávají motrio, ale dle mého je to stejný) a vyměnit. Problémem je trošku přístup k olejovému filtru, který je u mě více než nepřístupný :lol:

Otázka tedy zní, jak moc vadí, když budu dělit interval na polovinu, v té polovině vypustit olej a napustit jiný a nechat filtr na výrobcem specifikovaných 30 000km při garančce :?:

Prosím neřešte to snížení počtu km atd. řešte jen mou otázku, děkuji (ať tu není zbytečně OT)
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

Uživatelský avatar
pivi
Člen RCČR
Příspěvky: 1888
Registrován: stř led 25, 2006 17:43
Bydliště: Znojmo

Příspěvek od pivi » sob črc 24, 2010 22:49

krt.ecek píše:Teda tady v tý sekci je nehoráznej nepořádek, najít téma kam napsat, aby to bylo podobný a hodilo se je na dlouho je jich tu spousta stejných :cry:

Takže píšu do tohoto. Vzhledem k prodloužené záruce, tak musím jezdit na garančky. V mém případě to je 2 roky 30 000km. Nemám rád longlife oleje, tzn měním po 15000km/1 rok což v servise vyjde celkem draho :? Napadlo mě si to měnit doma, koupit ELF, aby to bylo co nejbližší origo (origo mi tam dávají motrio, ale dle mého je to stejný) a vyměnit. Problémem je trošku přístup k olejovému filtru, který je u mě více než nepřístupný :lol:

Otázka tedy zní, jak moc vadí, když budu dělit interval na polovinu, v té polovině vypustit olej a napustit jiný a nechat filtr na výrobcem specifikovaných 30 000km při garančce :?:

Prosím neřešte to snížení počtu km atd. řešte jen mou otázku, děkuji (ať tu není zbytečně OT)
Bez problemu to muzes udelat. :wink:
Martin

Lidem bez jmena neodpovidam na sz.
R5 Turbo 2 rv.1985
R21 Turbo 1991
R21 Turbo Quadra rv.1991 in work
Megane 3 Bose Gt- Line Edc Prodan
Grand Espace 3.0 Dci 2007 Privilege prodan
Espace 2.0 Dci 2008 Initiale

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11271
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Příspěvek od krt.ecek » ned črc 25, 2010 08:30

a ma to smysl? aby to nebyly zbytecne vyhozeny penize,jde mi o to prospet motoru....
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

Uživatelský avatar
pivi
Člen RCČR
Příspěvky: 1888
Registrován: stř led 25, 2006 17:43
Bydliště: Znojmo

Příspěvek od pivi » ned črc 25, 2010 17:21

Zalezi na tobe,ja bych ho menil.
U 5ky ho menim kazdy rok a najedu treba jenom 1000-2000 km. :lol: :wink:
Martin

Lidem bez jmena neodpovidam na sz.
R5 Turbo 2 rv.1985
R21 Turbo 1991
R21 Turbo Quadra rv.1991 in work
Megane 3 Bose Gt- Line Edc Prodan
Grand Espace 3.0 Dci 2007 Privilege prodan
Espace 2.0 Dci 2008 Initiale

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11271
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Příspěvek od krt.ecek » ned črc 25, 2010 17:40

teď nevím zda jsme se pochopili :lol:

takže položím otázku jinak má smysl měnit olej bez olejového filtru :twisted:
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Příspěvek od Šamša » ned črc 25, 2010 18:42

Ne, filtr měň pokaždé. Hrneček by mohl vyprávět jak vypadal filtr u Clia jeho mamky.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

Hrnecek
Grafoman
Příspěvky: 2154
Registrován: ned úno 15, 2009 00:03
Bydliště: Vidlatá Seč

Příspěvek od Hrnecek » ned črc 25, 2010 19:03

Jojo, vyprávět bych mohl... Ještě dnes, 2 měsíce po výměně oleje+filtru se modlím, že se to Mirečkovi podařilo vypláchnout všechno... Cucky té filtrační hmoty se "volně" pohybovaly mazacím okruhem :oops: :oops: tipuju, že předchozí majitel ten filtr neměnil snad nikdy....
Jinak kr.tečku, já bych se toho úplně nebál, motoru to určitě neuškodí, spíš bych pak ten druhý interval zkrátil na 25 tisíc, tzn. Výměna v autor.servise s filtrem, následně po 15 tisících vyměnit doma jen olej a po dalších 10 opět servis... Nebo vymysli jak sundat ten filtr, určitě to něak půjde, přístup tragickej je na prd u všech :evil:
Renault Laguna III 2.0 dCi
Mitsubishi L200 Magnum
Hyundai Santa Fe 2.4 16V

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11271
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Příspěvek od krt.ecek » ned črc 25, 2010 19:14

no ještě kouknu zespodu, ale trošku se obávám :? Vím že měnit oboje je nejlepší řešení co může být :roll:
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

Uživatelský avatar
pivi
Člen RCČR
Příspěvky: 1888
Registrován: stř led 25, 2006 17:43
Bydliště: Znojmo

Příspěvek od pivi » ned črc 25, 2010 19:27

Ale po 15000 se ti filtr nerozspadne. :wink:
Martin

Lidem bez jmena neodpovidam na sz.
R5 Turbo 2 rv.1985
R21 Turbo 1991
R21 Turbo Quadra rv.1991 in work
Megane 3 Bose Gt- Line Edc Prodan
Grand Espace 3.0 Dci 2007 Privilege prodan
Espace 2.0 Dci 2008 Initiale

Hrnecek
Grafoman
Příspěvky: 2154
Registrován: ned úno 15, 2009 00:03
Bydliště: Vidlatá Seč

Příspěvek od Hrnecek » ned črc 25, 2010 19:30

pivi píše:Ale po 15000 se ti filtr nerozspadne. :wink:
Po 15 ne, ale po 30 už bych mu moc nevěřil... Kr.tek píše, že po 15 by si doma měnil jen olej a do servosu jezdil měnit 1 za 30 tisíc km měnit oboje...jestli jsem to tedy dobře pochopil :shock:
Renault Laguna III 2.0 dCi
Mitsubishi L200 Magnum
Hyundai Santa Fe 2.4 16V

Uživatelský avatar
pivi
Člen RCČR
Příspěvky: 1888
Registrován: stř led 25, 2006 17:43
Bydliště: Znojmo

Příspěvek od pivi » ned črc 25, 2010 19:38

Ano to je ok.Po15 jenom olej a v 30 olej a filtr. :wink:
Martin

Lidem bez jmena neodpovidam na sz.
R5 Turbo 2 rv.1985
R21 Turbo 1991
R21 Turbo Quadra rv.1991 in work
Megane 3 Bose Gt- Line Edc Prodan
Grand Espace 3.0 Dci 2007 Privilege prodan
Espace 2.0 Dci 2008 Initiale

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11271
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Příspěvek od krt.ecek » ned črc 25, 2010 19:39

Hrnecek píše:
pivi píše:Ale po 15000 se ti filtr nerozspadne. :wink:
Po 15 ne, ale po 30 už bych mu moc nevěřil... Kr.tek píše, že po 15 by si doma měnil jen olej a do servosu jezdil měnit 1 za 30 tisíc km měnit oboje...jestli jsem to tedy dobře pochopil :shock:
chápeš to dobře :wink: už asi tuším kudy k filtru, ale musím si to ověřit....
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Příspěvek od Šamša » ned črc 25, 2010 19:41

Filtr stojí 150 - 250Kč stojí to za to ho neměnit, zvlášť když je velikosti paštiky?
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11271
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Příspěvek od krt.ecek » ned črc 25, 2010 19:46

Šamša píše:Filtr stojí 150 - 250Kč stojí to za to ho neměnit, zvlášť když je velikosti paštiky?
nejde mi o cenu filtru :!: jde mi o cenu origo servisu, která chce za práci neúměrně moc :wink: Důvod proč toto řeším je ten, že na filtr neprotáhnu ani ruku :evil: a ani klíč na olejový filtr, tzn. auto se bude muset rozebírat.... Zatím do další výměny (po 15 000km) zbývá 7000km, tzn. mám dost času to vyřešit, jen mě zajímalo, co by to mohlo udělat, zda rpospět, nebo uškodit a nebo vyhozený peníze :wink:
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

Uživatelský avatar
pivi
Člen RCČR
Příspěvky: 1888
Registrován: stř led 25, 2006 17:43
Bydliště: Znojmo

Příspěvek od pivi » ned črc 25, 2010 19:47

Krt-ecek psal ze je tam spatny pristup a ne kuli 2 stovkam. :D
Martin

Lidem bez jmena neodpovidam na sz.
R5 Turbo 2 rv.1985
R21 Turbo 1991
R21 Turbo Quadra rv.1991 in work
Megane 3 Bose Gt- Line Edc Prodan
Grand Espace 3.0 Dci 2007 Privilege prodan
Espace 2.0 Dci 2008 Initiale

cayman_911
Starting member
Příspěvky: 28
Registrován: stř úno 20, 2013 14:50

Re: vymena oleja

Příspěvek od cayman_911 » stř črc 17, 2013 23:23

ja na svojom cliu II mením 15w40 každých 8000km aj s filtrom. Olej síce vyzerá byť ešte použiteľný, ale načo šetriť na tomto.. autíčko si aj po 15rokoch tíško pradie a klop-klop ide ako hodinky. Po predchádzajúcom majiteľovi v ňom bol olej s viskozitou ako čierna káva... Teraz si dovolím tvrdiť že sa mu interval výmeny páči a ide tichšie, lepšie. Na tomto sa naozaj neoplatí šetriť a 23euro každý polrok nie je taká položka, auto sa vám za to ovďačí :)

Stuff
Starting member
Příspěvky: 6
Registrován: úte čer 18, 2013 10:21

Re: vymena oleja

Příspěvek od Stuff » čtv črc 18, 2013 06:14

Si to tu pročítám s začal jsem se bát. Mám Scenica II a žere litr oleje na 1200km. V servisu mi řekl že v tom případě nemá smysl olej měnit. A tak mi jenom nastavil nový interval (30.000km) a jezdím dál. Sakra filtr bych ale vyměnit měl co?

soptik
Experienced member
Příspěvky: 693
Registrován: pon bře 04, 2013 22:14

Re: vymena oleja

Příspěvek od soptik » čtv črc 18, 2013 08:47

Stuff píše:Si to tu pročítám s začal jsem se bát. Mám Scenica II a žere litr oleje na 1200km. V servisu mi řekl že v tom případě nemá smysl olej měnit. A tak mi jenom nastavil nový interval (30.000km) a jezdím dál. Sakra filtr bych ale vyměnit měl co?
Pokud dodržuješ doporučení servisu a měníš olej po 30000km tak se nediv, že ti to baští olej. Po 15000km by měl jít ven, když jezdíš krátký štreky max 10000km. Nový olej=nový filtr. Není proč šetřit, zaplatíš výrazně víc na opravách. :roll:
P.S. toho servisáka bych nakopal do hader.
Megane II 1.6 16V r.v.2009

Odpovědět

Zpět na „Paliva, maziva a přísady do paliv a maziv“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů