Jaký olej do R Clio 1.2 rv 1991

Na co jezdíme a co nám cpe reklama...

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Karlos21
Starting member
Příspěvky: 46
Registrován: pát kvě 12, 2006 20:04
Bydliště: Děčín

Jaký olej do R Clio 1.2 rv 1991

Příspěvek od Karlos21 » čtv úno 04, 2010 21:07

Ahoj, může mi někdo prosím poradit jaký motorový olej mám dát?
Vím že je tam 10W40 ale nevím jakou specifikaci oleje. (u VW co jsem měl bylo třeba 505.00) Děkuji za rady.

Uživatelský avatar
otas1
Člen RCČR
Příspěvky: 901
Registrován: stř čer 29, 2005 08:31
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od otas1 » čtv úno 04, 2010 21:21

Jakykoli olej specifikace 10w40 urcenej pro automobily.
Neděkujte, nenadávejte, používejte prosím hodnocení.
Ťunťa - Twingo I, serie "Kenzo", r.v. 96, el.okna + zrcátka, dálkový centrál, vínová metalíza. Přibližovadlo, ale roztomilý ;-)
Scenic 1,6 16V, 2002, aut. klima, ESP a spousta dalších vychytávek vcetne oteviracího okna kufru :-), vlastněn rodiči.

mipesa
Junior member
Příspěvky: 141
Registrován: sob zář 27, 2008 10:29

Příspěvek od mipesa » čtv úno 04, 2010 21:41

SAE 10W-40 ACEA A3, známějšího výrobce.

Uživatelský avatar
pivi
Člen RCČR
Příspěvky: 1888
Registrován: stř led 25, 2006 17:43
Bydliště: Znojmo

Příspěvek od pivi » čtv úno 04, 2010 22:54

@ mipesa,do sve 5ky leju
MOTUL 300V Competition SAE 15W-50 ,jaky je nazor? :wink:
Martin

Lidem bez jmena neodpovidam na sz.
R5 Turbo 2 rv.1985
R21 Turbo 1991
R21 Turbo Quadra rv.1991 in work
Megane 3 Bose Gt- Line Edc Prodan
Grand Espace 3.0 Dci 2007 Privilege prodan
Espace 2.0 Dci 2008 Initiale

Karlos21
Starting member
Příspěvky: 46
Registrován: pát kvě 12, 2006 20:04
Bydliště: Děčín

Příspěvek od Karlos21 » pát úno 05, 2010 07:14

Aha,takže je jedno jaký tam naleju,jen aby to byl 10W40 a specifikace je jedno jaká to bude

mipesa
Junior member
Příspěvky: 141
Registrován: sob zář 27, 2008 10:29

Příspěvek od mipesa » pát úno 05, 2010 10:01

pivi píše:@ mipesa,do sve 5ky leju
MOTUL 300V Competition SAE 15W-50 ,jaky je nazor? :wink:
Je třeba vycházet z doporučení výrobce.tento olej, jak jsem se zmínil na jiném vlákně, je spíše použitelný na více tepelně namáhané motory a na sportovní jízdu trošku nadupanějších aut, jeho další využití je při vyšší spotřebě při používání řidčích olejů, má větší vnitřní odpor, oproti xW-40, ale pokud s ním nemáte problém, tak proč ne, na sezonu je to dobrá volba, ve větších mrazech je snížena jeho čerpatelnost třeba oproti 10W-50 nebo 5W-50, je třeba ještě zohlednit výkonnovou normu a nevím jaký motor máte.

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Příspěvek od Šamša » pát úno 05, 2010 10:14

V R5 pravděpodobně co píše tak 1.4 turbo
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

Uživatelský avatar
pivi
Člen RCČR
Příspěvky: 1888
Registrován: stř led 25, 2006 17:43
Bydliště: Znojmo

Příspěvek od pivi » pát úno 05, 2010 10:28

Ano je to na to turbo.1,4 a 160 koni.Menim ho kazdy rok,prej rychle starne. :?
Martin

Lidem bez jmena neodpovidam na sz.
R5 Turbo 2 rv.1985
R21 Turbo 1991
R21 Turbo Quadra rv.1991 in work
Megane 3 Bose Gt- Line Edc Prodan
Grand Espace 3.0 Dci 2007 Privilege prodan
Espace 2.0 Dci 2008 Initiale

mipesa
Junior member
Příspěvky: 141
Registrován: sob zář 27, 2008 10:29

Příspěvek od mipesa » pát úno 05, 2010 12:35

pivi píše:Ano je to na to turbo.1,4 a 160 koni.Menim ho kazdy rok,prej rychle starne. :?
Jo to si pamatuji, s tím napráskáte, kde komu.pokud využíváte výkonnostní vlastnosti toho motoru a měníte jednou do roka tak bych spíš doporučil SAE 10W-50, předpokládám, že vzhledem k nájezdu jsou i na místě časté zimní studené starty a couračky,parkování venku, v tomto případě lze uvažovat i o SAE 5W-50, ale ta desina stačí.Přece jenom ta patnácka je v silnějších mrazech méně čerpatelnější než desítka.Tím chci říct, že s desítkou, oproti patnáctce máte rychleji zaolejovaný systém a s pětkou ještě dříve, to se jedná hlavně v mrazech cca -20st a níže, takových dnů do roka je pár.Jestli, ale nepozorujete, hlavně v zimě potíže se studeným motorem a parkrát uděláte delší štreku, alespoň 45 min, z důvodu odpaření zkondenzované vody a paliva v oleji, což jsou jedny z ukazatelů degradace aditivních složek oleje, pak nevidím problém v patnáctce.Za sebe bych dal SAE 10W-50.Je to na Vás.

Odpovědět

Zpět na „Paliva, maziva a přísady do paliv a maziv“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 22 hostů