ethanol E 85
Moderátor: Moderators General
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
To bude asi hodně malý počet, na tuhle slivovici jezdí spíše severské země.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
výpis z knihy vyšší škola motorismu vydaní rok 1958
Ethanol ( Ethylalkohol ) oktanove číslo přes 100 doporučený kompresní poměr přes 15:1 poměr vzduchu /palivo dle vahy pro max výkon 6,5 -
v roce 1958 - se přidáva do pohoných látek malá množství nitrobenzenu ,nitromethanu nebo nitro propanu . či kysličník vodný H2O2
no holt alkoholy žerou více O2 to si myslím že klasický karburátor pojede daleko lépe než stříkačka s lamdou
před bezolovnatým benzinem byla směs benzinu , benzenu a přiměs olova proti klepání motoru
ale našli se sportovci co jezdili na alkoholy
před válkou se jezdilo na směs
86 % metylalkoholu
8.8 % acetonu
4.4 % nitrobenyenu
0.8 % sirneho etheru
směs musi odpovídat kompresi
PN - takto označená čísla jsou t.zv. performační čísla , poněvač oktanové čísla nemohou být větší než 1007-8 85 oktanu
8-9 90 oktanu
9-10 95 oktanu
10-11 97 oktanu
11-12 100
12-13 110 PN
13-14 115PN
14-15 120-125 PN
palivo ethanol je třeba misit snižšími oktany na kompresní poměr
tabulka pruměru válcu a kompresi benzina a ethanolu-benzinu
60mm benzin 9:1 ethanol 11:1
70mm benzin 8:1 ethanol 10:1
80mm benzin 7:1 ethanol 9:1
je to fyzika plynu v uzavřenem prostoru
takže ethanol je vhodný na vzsoko otáčkové motory s malými válcy
je blbost to rvát do peugeot 405 2Litry benzin s kompresí 7:1
takže hurá na upravy 1,3 l
v roce 1958 - se přidáva do pohoných látek malá množství nitrobenzenu ,nitromethanu nebo nitro propanu . či kysličník vodný H2O2
no holt alkoholy žerou více O2 to si myslím že klasický karburátor pojede daleko lépe než stříkačka s lamdou
před bezolovnatým benzinem byla směs benzinu , benzenu a přiměs olova proti klepání motoru
ale našli se sportovci co jezdili na alkoholy
před válkou se jezdilo na směs
86 % metylalkoholu
8.8 % acetonu
4.4 % nitrobenyenu
0.8 % sirneho etheru
směs musi odpovídat kompresi
PN - takto označená čísla jsou t.zv. performační čísla , poněvač oktanové čísla nemohou být větší než 1007-8 85 oktanu
8-9 90 oktanu
9-10 95 oktanu
10-11 97 oktanu
11-12 100
12-13 110 PN
13-14 115PN
14-15 120-125 PN
palivo ethanol je třeba misit snižšími oktany na kompresní poměr
tabulka pruměru válcu a kompresi benzina a ethanolu-benzinu
60mm benzin 9:1 ethanol 11:1
70mm benzin 8:1 ethanol 10:1
80mm benzin 7:1 ethanol 9:1
je to fyzika plynu v uzavřenem prostoru
takže ethanol je vhodný na vzsoko otáčkové motory s malými válcy
je blbost to rvát do peugeot 405 2Litry benzin s kompresí 7:1
takže hurá na upravy 1,3 l
- presscott
- Senior member
- Příspěvky: 1027
- Registrován: stř črc 18, 2007 12:57
- Bydliště: Frýdek-Místek
- Kontaktovat uživatele:
Sice vytahuju starý topic, ale nechci zakládat nový. Už asi měsíc jezdím na směs ethanolu a benzínu, začínal jsem na poměru 1:4 ve prospěch Naturalu, postupně snižoval. Když o tom mluvím s kamarády, pokaždé se někdo najde, kdo tvrdí, jak si ten motor za chvíli zničím. Ale stále nevidím důvod, proč by tomu tak mělo být. Od té doby, co mám v nádrži ethanol, se auto na volnoběh neklepe, chod je sametovější. Po prvních jízdách jsem cítil, že motor nesrovnatelně lépe táhne. Abych vyloučil placebo efekt, změřil jsem zrychlení 0-100km/h. Na benzín jsem dosáhl nejlepšího času 14,4s, s ethanolem (1:1) čas 13,7s. Rozdíl to není nějak závratný, ale je to cítit, že mě něco tlačí do sedačky prostě víc.
Dneska jsem natankoval samotný ethanol do téměř prázdné nádrže a ani při startování zatím nebyl žádný náznak problému. Co se týče spotřeby, tak ta vzrostla, v městském provozu něco málo přes litr, takže na poslední tankování vychází cca 7,3l/100km. Nic hrozného. S vyšším obsahem ethanolu ale podle mě ještě vzroste, uvidím o kolik. K tomu všemu z výfuku jde takový divný závan vodky .
Kamarád s felicii 1.3MPI jezdí jen na ethanol bez jakékoliv úpravy motoru a mívá občas horší starty, ale jezdí bez problémů, další kamarád s Puntem natankoval směs 1:1 a byl rád, že mu to vůbec jede, jakoby mu jeden válec vynechával. Takže každé auto asi alkoholu neholduje .
Doufám, že jsem to sem nepsal zbytečně, ale nenašel jsem tu moc topiců zabývajících se E85kou a určitě je tady dost lidí, kteří už nad ním uvažovali. Tak třeba to někomu k něčemu bude .
Závěrem snad jen dodatek pro ty, co mají pod kapotou motor D7F - alkohol mu fakt chutná .
Dneska jsem natankoval samotný ethanol do téměř prázdné nádrže a ani při startování zatím nebyl žádný náznak problému. Co se týče spotřeby, tak ta vzrostla, v městském provozu něco málo přes litr, takže na poslední tankování vychází cca 7,3l/100km. Nic hrozného. S vyšším obsahem ethanolu ale podle mě ještě vzroste, uvidím o kolik. K tomu všemu z výfuku jde takový divný závan vodky .
Kamarád s felicii 1.3MPI jezdí jen na ethanol bez jakékoliv úpravy motoru a mívá občas horší starty, ale jezdí bez problémů, další kamarád s Puntem natankoval směs 1:1 a byl rád, že mu to vůbec jede, jakoby mu jeden válec vynechával. Takže každé auto asi alkoholu neholduje .
Doufám, že jsem to sem nepsal zbytečně, ale nenašel jsem tu moc topiců zabývajících se E85kou a určitě je tady dost lidí, kteří už nad ním uvažovali. Tak třeba to někomu k něčemu bude .
Závěrem snad jen dodatek pro ty, co mají pod kapotou motor D7F - alkohol mu fakt chutná .
Renault Megane III Grandtour GT220
Renault Clio III Sport 2.0 16V
Renault Clio III Sport 2.0 16V
nechci hledat odkazy stránek kde se o ethanolu píše a kde se dají najít informace o tom proč ethanol ne do starších a do neupravených aut, ale po zkušenostech několika řidičů kteří tohle palivo tankovali, není to nic extra. jeden, co měl novější polo to tankoval 1:1, natankoval 4krát a kdyžmu auto začalo "cukat"tak se vrátil zpátky k benzínu. druhý natankoval v zimě a ráno se nerozjel. když jsem pracovala na ČS, tak nám přinesli leták s info o E85 kde bylo jen několik bodů, E85 zvýší výkon, sníží emise je to palivo budoucnosti ..., lidi to tankovali hlavně proto že je to levnější, ale spotřeba se zvýšila, v zimě to palivo zamrzá. já bych to do autanedala. tak jako bych do novýho auta tankovala jenom u benziny,tam jsem nikdy problém s benzínem neměla. poznala jsem to na motorce, že nelepší natural má benzína.
suzuki GS 500E
- presscott
- Senior member
- Příspěvky: 1027
- Registrován: stř črc 18, 2007 12:57
- Bydliště: Frýdek-Místek
- Kontaktovat uživatele:
Takových stránek jsem několik studoval i jeden časopis. Vesměs se jedná o to, že na ethanol nejlépe jezdí auta s vícebodovým vstřikováním, což je i můj případ. Dále různé naleptávání gumových hadic palivového systému, oxidace kovových prvků sání...
Upravit se dá v podstatě každé auto, aby mohlo spalovat ethanol. Na jedněch stránkách psali, že stačí zapojit jen přídavnou řídící jednotku, která ovládá délku vstřiku a množství paliva, na dalších stránkách jsem se dočetl, že se doporučuje vyměnit vzduchový filtr za propustnější (bavlněný - mám) a nějaké pulzní svíčky.
Studené starty u neupraveného auta budou horší, s tím se musí počítat, ale zamrzání? V zimě obsahuje E85 více benzínu, než v létě. Tak jako se liší nafta v létě a zimě právě kvůli zamrzání. I když v krutých mrazech zamrzne tak i tak
Vyšší spotřeba u E85 je nepopíratelná, ale vzhledem k ceně se stále může vyplatit na něj jezdit, zvlášť pro ty řidiče, kteří mají velký roční nájezd. Bratr tenhle E85 leje i do své Imprezy (1:1) a je spokojený, protože mu zmizela výkonová díra, kterou tyhle dvoulitry boxery mívají. Mně ethanol potlačil neklidný chod motoru na volnoběh a utišil ho.
Až se projeví nějaké negativum, dám vědět.
Upravit se dá v podstatě každé auto, aby mohlo spalovat ethanol. Na jedněch stránkách psali, že stačí zapojit jen přídavnou řídící jednotku, která ovládá délku vstřiku a množství paliva, na dalších stránkách jsem se dočetl, že se doporučuje vyměnit vzduchový filtr za propustnější (bavlněný - mám) a nějaké pulzní svíčky.
Studené starty u neupraveného auta budou horší, s tím se musí počítat, ale zamrzání? V zimě obsahuje E85 více benzínu, než v létě. Tak jako se liší nafta v létě a zimě právě kvůli zamrzání. I když v krutých mrazech zamrzne tak i tak
Vyšší spotřeba u E85 je nepopíratelná, ale vzhledem k ceně se stále může vyplatit na něj jezdit, zvlášť pro ty řidiče, kteří mají velký roční nájezd. Bratr tenhle E85 leje i do své Imprezy (1:1) a je spokojený, protože mu zmizela výkonová díra, kterou tyhle dvoulitry boxery mívají. Mně ethanol potlačil neklidný chod motoru na volnoběh a utišil ho.
Až se projeví nějaké negativum, dám vědět.
Renault Megane III Grandtour GT220
Renault Clio III Sport 2.0 16V
Renault Clio III Sport 2.0 16V
-
- Člen RCČR
- Příspěvky: 572
- Registrován: pon led 05, 2004 08:41
- Bydliště: Prague
- Kontaktovat uživatele:
zkušenost E85 v Laguně 1.6 16v
tak jsem ho vyzkoušel taky a pocity smíšené.
V poměru 1:1 to jelo subjektivně trošku líp, bez problému to startovalo, malinko se zvýšila spotřeba (asi o 4deci) a vypadalo to v pohodě. Cenová úspora byla ale nula nula nic.
pak jsem natankoval plnou E85, a motor jel v pohodě, ráno to občas zazlobilo při startování, ale nic dramatického, pak už bez problému a bez cukání. Subjektivně auto šlo za plynem perfektně, v nízkých i vysokých otáčkách. Problém byla ale spotřeba, která vyskočila skoro o litr nahoru.
Objednal jsem si i přídavnou řídící jednotku, pro úpravy na provoz na e85,
ale už jsem ji nenamontoval, protože jsem mezitím pořídil jiné auto, k mé lítosti ropáka.
Jinak prý je E85 vhodný zejména pro motory s vyšším kompresním poměrem - t.j. s turbem.
Tímto nabízím přídavnou řídící jednotku pro zájemce, který by chtěl jezdit na e85 pro 4válcový motor cena 2500 Kč
V poměru 1:1 to jelo subjektivně trošku líp, bez problému to startovalo, malinko se zvýšila spotřeba (asi o 4deci) a vypadalo to v pohodě. Cenová úspora byla ale nula nula nic.
pak jsem natankoval plnou E85, a motor jel v pohodě, ráno to občas zazlobilo při startování, ale nic dramatického, pak už bez problému a bez cukání. Subjektivně auto šlo za plynem perfektně, v nízkých i vysokých otáčkách. Problém byla ale spotřeba, která vyskočila skoro o litr nahoru.
Objednal jsem si i přídavnou řídící jednotku, pro úpravy na provoz na e85,
ale už jsem ji nenamontoval, protože jsem mezitím pořídil jiné auto, k mé lítosti ropáka.
Jinak prý je E85 vhodný zejména pro motory s vyšším kompresním poměrem - t.j. s turbem.
Tímto nabízím přídavnou řídící jednotku pro zájemce, který by chtěl jezdit na e85 pro 4válcový motor cena 2500 Kč
Vel Satis 3.0 dCi Initiale Paris 2005
Jenomže alespoň <> turbomotory mají nižší kompresní poměr.
Jinak abych nebyl papežštější... přece jen jsem to zkusil...
V nádrži mi zbývalo 10l benzínu a v ČB u NOVÉ pumpy (v ulici za OBI - tím chci říct, že nádrž by měla být čistá a biolíh v kondici) jsem došťouchl 10l E85. Po městě v malých ot. (2500) to jelo stejně. Postupně se mi ale ten motor přestával líbit nad 3000 ot. Prostě se tomu trošku nechtělo, zmizela ochota drcnout s autem při ťuknutí do plynu a spotřeba oproti běžným 6l vylezla asi o 6dcl, 10%... Při mixu 1:1 vyšel každý litr směsy o 3Kč levněji, což je 10% z ceny benzínu. Zároveň se o 10% zvedla spotřeba...
Druhý den po ránu bylo kolem 12° a start byl OK nicméně jsem poznal, že asi o 1ot. delší. Tak jsem dojel k pumpě došťouchl plnou N95 a mám odskoušeno. Nic lepšího se na mém motoru nekonalo, ekonomika taky nikde. Neměl jsem nervy zkoušet jestli mi to i podpálí ventily. Nevím jestli by se nějak podepsalo postupné navyšování etanolu. Prostě můj chcípáček si s tím nepotykal.
Co jsem se zatím dočetl, tak toto chování motoru odpovídalo s technicky pojatými pojednávání, které jsem vygooglil... Vliv adaptace ŘJ na využití potenciálu vyššího OČ (dynymický předstih) jsem nespozoroval, motor se nijak dále neuklidnil ani nestichl.
Jinak abych nebyl papežštější... přece jen jsem to zkusil...
V nádrži mi zbývalo 10l benzínu a v ČB u NOVÉ pumpy (v ulici za OBI - tím chci říct, že nádrž by měla být čistá a biolíh v kondici) jsem došťouchl 10l E85. Po městě v malých ot. (2500) to jelo stejně. Postupně se mi ale ten motor přestával líbit nad 3000 ot. Prostě se tomu trošku nechtělo, zmizela ochota drcnout s autem při ťuknutí do plynu a spotřeba oproti běžným 6l vylezla asi o 6dcl, 10%... Při mixu 1:1 vyšel každý litr směsy o 3Kč levněji, což je 10% z ceny benzínu. Zároveň se o 10% zvedla spotřeba...
Druhý den po ránu bylo kolem 12° a start byl OK nicméně jsem poznal, že asi o 1ot. delší. Tak jsem dojel k pumpě došťouchl plnou N95 a mám odskoušeno. Nic lepšího se na mém motoru nekonalo, ekonomika taky nikde. Neměl jsem nervy zkoušet jestli mi to i podpálí ventily. Nevím jestli by se nějak podepsalo postupné navyšování etanolu. Prostě můj chcípáček si s tím nepotykal.
Co jsem se zatím dočetl, tak toto chování motoru odpovídalo s technicky pojatými pojednávání, které jsem vygooglil... Vliv adaptace ŘJ na využití potenciálu vyššího OČ (dynymický předstih) jsem nespozoroval, motor se nijak dále neuklidnil ani nestichl.
Bývalý majitel MIII 1,6i/100HP
Nasiel som clanok na idnes.cz o e85 http://auto.idnes.cz/tankujte-biolih-e8 ... tomoto_fdv
Kedze sa tam pise, ze Renault je skryty ethanolovy vyrobca, tak mi napadlo, ci aj nase motory v Thalii II zvladnu v pohode E85. Neberme teraz cenovu vyhodnost/nevyhodnost prechodu, ale skor ekologickost. Renault oznacuje svoje 1.2 16V motory oznacuje ako ECO a v principe splnaju aj EURO 6 normu (OK, pri benzine), tak mi napadlo, ze by to nase motory mohli zvladnut v pohode a na e85 by mohli jazdit. I ked zrejme bude potrebne skratit niektore servisne intervaly.
Diki za nazory.
Kedze sa tam pise, ze Renault je skryty ethanolovy vyrobca, tak mi napadlo, ci aj nase motory v Thalii II zvladnu v pohode E85. Neberme teraz cenovu vyhodnost/nevyhodnost prechodu, ale skor ekologickost. Renault oznacuje svoje 1.2 16V motory oznacuje ako ECO a v principe splnaju aj EURO 6 normu (OK, pri benzine), tak mi napadlo, ze by to nase motory mohli zvladnut v pohode a na e85 by mohli jazdit. I ked zrejme bude potrebne skratit niektore servisne intervaly.
Diki za nazory.
Renault Megane IV GrandCoupe Intens 1.5dCi110 EDC r.v. 08/2017
Detail spotreby tu.
Renault New Fluence Limited 1.5dCi95 r.v. 05/2015
Detail spotreby tu.
ex: Renault New Thalia Privilége r.v. 07/2009 1,2 16V po 189.500km pri spotrebe 5,71l/100km Detail spotreby tu.
Detail spotreby tu.
Renault New Fluence Limited 1.5dCi95 r.v. 05/2015
Detail spotreby tu.
ex: Renault New Thalia Privilége r.v. 07/2009 1,2 16V po 189.500km pri spotrebe 5,71l/100km Detail spotreby tu.
softouch prečítaj si návod na obsluhu Thalie-konkrétne kapitolu 6.4.Sú tam spomenuté druhy paliva,na ktoré je motor prevádzkovaný.Najnižšie oktánové číslo tam uvedené je 87,najvyššie 98 a aj to len u bezolovnatého benzínu.Podľa mňa je etanol 85 pasé a ja ho určite Natálke neponúknem.
Naposledy upravil(a) amater3 dne čtv říj 07, 2010 14:20, celkem upraveno 1 x.
Š 100 - šrot
Š 105 - šrot
Š 120 - šrot
Thalia 1,2 16V Privilege 7/2009 - nyní dcera
Megane GrandCoupe Intens Tce140 2/2023
Š 105 - šrot
Š 120 - šrot
Thalia 1,2 16V Privilege 7/2009 - nyní dcera
Megane GrandCoupe Intens Tce140 2/2023
Přidám také zkušenost s ethanolem. Natankoval ho kamarád do svého civica 1,5 a jezdil na to nějakou dobu nejdříve se mu splašila teplota ale čase se to uklidnilo spotřeba šla nahoru ale na to si taky zvykl jenže po pár měsícícu mu auto začalo žrat vodu a furt vařil takže šla sundat palice a ejhle těsnění bylo na hadry. Výměna sice nestala moc ale po teto zkušenosti začal opět tankovat natural klasicky a stale ma problemy se startováním. Takže závěr z me zkušenosti zní takto: ethanol sice levna zaležitost ožije motor, ale následky se projevi časem.
Renault Laguna RT 2,0 83Kw, Liftback 120000km
http://moje.auto.cz/mira18/renault-laguna.
Renault Thalia 2004 1,4 55Kw 61000km konečně jsem se ji zbavil a zakoupil toto
Renault Laguna RXE 2,0 83 kw, Liftback 1995
http://moje.auto.cz/mira18/renault-laguna.
Renault Thalia 2004 1,4 55Kw 61000km konečně jsem se ji zbavil a zakoupil toto
Renault Laguna RXE 2,0 83 kw, Liftback 1995
Etanol 85, 15
zdravim
nema nekdo zkusenosti s etanolem 85?
nema nekdo zkusenosti s etanolem 85?
- benisek josef
- Senior member
- Příspěvky: 1084
- Registrován: úte bře 23, 2010 20:31
- Bydliště: Hostouň u Horšovského Týna
Re: etanol 85
Nechces ho lejt do nadrze ze ne?osobne bych to nedelal je to jak do dci ci dt nalejt bionaftu...chvilku to sice jede (teda spis nejede dusi se to nejde to za plynem atd) ale pak se vzdy neco pokaka a stoji to balik...uz jen ze je tam 85%bioetanolu a 15%benalu je dostatecnej vzorec kterej do nasich motoru myslim si nepatri...ja osobne z vlastni praxe vim ze na pohonych hmotach se nevyplaci setrit pac z kratkodobeho hlediska usetris ale z dlouhodobeho hlediska nikoliv...
Grand Espace III (konecne poradnej rodinej kocar se sportovnim duchem)3l V6 24v automat a LPG solaris obd V3(sesti papinak s 24ventylkama o obsahu sesti velkych pivaku )rok01 vybava E3 kuze alakandr a krom proskleny strechy, sedaku v elektrice a v plne kuzi a napisu initalia asi komplet vybava...
Drive:citroen xm 2.5td musketier(pro me nejvic nej nej auto panove) a jine francouzke supliky
Drive:citroen xm 2.5td musketier(pro me nejvic nej nej auto panove) a jine francouzke supliky
- volfik
- Člen RCČR
- Příspěvky: 313
- Registrován: čtv lis 15, 2007 19:44
- Bydliště: Kralupy nad Vltavou
- Kontaktovat uživatele:
Re: etanol 85
Zkouším to řezat půlna půl ve svý R19 Chamade a zatím nepozoruju žádný problémy.Trochu za studena kolísá chod motoru,ale po ohřátí auto jede normálně.Co se děje v motoru ale nikdo neví.Znám spoustu borců co jezděj dvě nádrže etanolu a jednu benálu a taky si nestěžují.Do Espíka si zatím netroufám,ale v létě určitě budu mít nutkání to prubnout.
Renault Espace III,2,0i /8v r.v.97,7 míst,R19 Chamade 1,7 RXE r.v.92,ex-Clio 1,4i r.v.96
Re: etanol 85
no hele já sem měl hodně velkej problém se startováním v zimě holt jezdim na lpg a benal se moc netočí věčinou sem vždy bral plnou tj 80 litru a to neš vyjedu tak to je 4- měsíce a ten benal je normálně za tu dobu schopnej zdegradovat motor pak nejede tak jak má ted tankuju max 10-15 litru at se to nestačí zmrvit a to je v ted v normální n95 jen pár procent lihu
espace III 2.0 16v 103 Kw 99 LPG 12 L na 100
Pce
Pce
- volfik
- Člen RCČR
- Příspěvky: 313
- Registrován: čtv lis 15, 2007 19:44
- Bydliště: Kralupy nad Vltavou
- Kontaktovat uživatele:
Re: etanol 85
Tak jsem včera nalil 30 l E85 a doplnil do plna naturalkem a zatím po 375 km pořád žádný problém,ba naopak řekl bych,že je auto tišší a trošku živější,ale to je jenom můj subjektivní postřeh.A měl jsem už pod rezervu,tak tam šlo 49 l benálu.To auto má bezednou nádrž a benzím je za takový nekřesťanský prachy.
Renault Espace III,2,0i /8v r.v.97,7 míst,R19 Chamade 1,7 RXE r.v.92,ex-Clio 1,4i r.v.96
Re: etanol 85
To auto má bezednou nádrž a benzím je za takový nekřesťanský prachy.
zlatej plyn(LPG)
zlatej plyn(LPG)
-
- Senior member
- Příspěvky: 1554
- Registrován: úte pro 23, 2008 18:53
- Bydliště: Milevsko
Re: etanol 85
Ahoj nějak sme se dohadovali v práci o E85 a páe ldí u nás na to jezdí a prej to vůbec neva klasika motorům 8 ventilům jakého koliv obsahu takže ideální do fáčka a pod.plechovek
-
- Experienced member
- Příspěvky: 738
- Registrován: čtv kvě 12, 2005 14:18
- Kontaktovat uživatele:
Re: ethanol E 85
Na směs 1:1 jezdím dva měsíce a krom horších startů pod -4st a vyššího výkonu nepozoruju nic. Uvažuju o přestavbě na 100procentní E85, vždyť na to jezdí celá Brazílie a bez problémů... A auta mají jen upravený program ŘJ, aby se prodloužil vstřik. Je to jako s LPG, ten má zhruba stejnou výhřevnost jako E85, proto se ho musí vstříknout víc.
Ex:
tátova Š120L r.v. 85
Trabant 601 Lux
Favorit 136L r.v. 88
Forman 135LX r.v. 93
Sonata r.v.96 2,0 16V
Matiz r.v. 99
Laguna Grandtour r.v.96 2,0 16V
Scenic Sport edition r.v.02 1.6 16V
Grand Espace r.v.98 2.0 8V
Laguna II. r.v.02 2,2dCi
Superb r.v.05 1,9TDi
S-MAX r.v.08 2.0TDCi AT
Grand Espace r.v.03 2,2dCi 110kW Initiale PARIS
Grand Espace r.v.06 2,2dCi 110kW Initiale PARIS
Mondeo Titanium X Sport 2.2Tdci r.v.08[/color]
-
Grand Espace r.v.11 2,0dCi 127kW AT Initiale PARIS
A6 Avant r.v.11 2.0TDI 125kw
tátova Š120L r.v. 85
Trabant 601 Lux
Favorit 136L r.v. 88
Forman 135LX r.v. 93
Sonata r.v.96 2,0 16V
Matiz r.v. 99
Laguna Grandtour r.v.96 2,0 16V
Scenic Sport edition r.v.02 1.6 16V
Grand Espace r.v.98 2.0 8V
Laguna II. r.v.02 2,2dCi
Superb r.v.05 1,9TDi
S-MAX r.v.08 2.0TDCi AT
Grand Espace r.v.03 2,2dCi 110kW Initiale PARIS
Grand Espace r.v.06 2,2dCi 110kW Initiale PARIS
Mondeo Titanium X Sport 2.2Tdci r.v.08[/color]
-
Grand Espace r.v.11 2,0dCi 127kW AT Initiale PARIS
A6 Avant r.v.11 2.0TDI 125kw
Re: etanol 85
No můj dvorní automechanik má stejný auto jako já, dokonce i měsíc a rok výroby, a jezdí na mix Etanolu 85 s Naturalem 95. Tak jsem to začal praktikovat taky. Míchám 25 litrů Etanolu s 35 litry Naturalu. Moje pocity jsou že motor běží klidněji a je tišší, podle palubního počítače se ani spotřeba nezvedla.
Co se však děje vevnitř motoru nevím. Řekl bych, že ten líh v Etanolu by mohl dokonce po nějaké době vyčistit vstřikovače a pod. Ovšem jestli současně s tím zase pro změnu něco "nesežere" opravdu nevím.
Zrovna tento víkend jsem takto vyjel 1,5 nádrže.
Co se však děje vevnitř motoru nevím. Řekl bych, že ten líh v Etanolu by mohl dokonce po nějaké době vyčistit vstřikovače a pod. Ovšem jestli současně s tím zase pro změnu něco "nesežere" opravdu nevím.
Zrovna tento víkend jsem takto vyjel 1,5 nádrže.
Ex: Škoda 120 GLS; r.v.: 1984
Ex: Škoda Felicia 1,3; r.v.: 1995
Ex: Opel Astra 1,6 16V; 74 kW; r.v.: 1995
Ex: Renault Scenic 1,6 16V; 79 kW; r.v.: 2000; automat
Nyní: Renault Scenic II 1,6 16V; 82 kW; LPG; r.v.: 2008; automat
Ex: Škoda Felicia 1,3; r.v.: 1995
Ex: Opel Astra 1,6 16V; 74 kW; r.v.: 1995
Ex: Renault Scenic 1,6 16V; 79 kW; r.v.: 2000; automat
Nyní: Renault Scenic II 1,6 16V; 82 kW; LPG; r.v.: 2008; automat
Re: ethanol E 85
Vliv biopaliv na motory
Odnaseji to taky palivovy cerpadla (mluvi se o 50% zivotnosti) a v zavislosti na konkretnim motoru muzou (ale nemusi) odchazet ruzne soucasti palivoveho systemu - tesneni atp. Celkem mi pride ze vhledem ke zvyseni spotreby je uspora ~0.
Odnaseji to taky palivovy cerpadla (mluvi se o 50% zivotnosti) a v zavislosti na konkretnim motoru muzou (ale nemusi) odchazet ruzne soucasti palivoveho systemu - tesneni atp. Celkem mi pride ze vhledem ke zvyseni spotreby je uspora ~0.
Renault 19 16S Phase 2 (1995) - rozbito a prodano
BMW 5 Touring (e39/2, 2002)
BMW 5 Touring (e39/2, 2002)
Re: ethanol E 85
Tak teď mám dilema, jestli to vyzkoušet nebo se na to vykašlat. Mám feldu, takže by to teoreticky mělo valit i bez úprav viz. článek a zkušenosti kamaráda od presscota, ale nevím nevím jestli to má cenu na to moje popojíždění. Samozřejmě bych chtěl jezdit levněji, kdo ne. Ale u nás v Brně je jen jedna benzinka s E85 a to Unicorn a té nějak nevěřím.
Renault Megane Grandtour II 1.5dCI Ice, béžová metalíza, r.v. 07, 17" Nervasport black
Škoda Fabia I, 1.9 Sdi hatchback, bílá - EX
Škoda Felicia, 1.3 hatchback, červená - EX
Škoda Fabia I, 1.9 Sdi hatchback, bílá - EX
Škoda Felicia, 1.3 hatchback, červená - EX
Re: etanol 85
Zdravim všechny,nechápu sčeho máte stach,v USA jezdí 99 procent aut na tenhle typ paliva.Co se týče hospopodárnosti nevíjde to omoc líp než na benzin a pokud máte plyn tak nevim co řešíte.Vzhledem ktomu že marže na tomto typu paliva jsou podstatně větší než na benzínu je cena tam kde by být neměla.Co se týče spotřeby ta de každopádně nahoru z důvodu prédloužení doby vstřiku paliva.Jedinej klad tohoto paliva je klidnější chod motoru a podstatně lepší vysledky na emisích. PS-Pokud bude za reálnou cenu,mezi 15-20kč,tak váhat nebudu a s kidným svědomím ho budu tankovat.E3 3,0i24v 1999
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 24 hostů