ethanol E 85

Na co jezdíme a co nám cpe reklama...

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Uživatelský avatar
Monika2
Advanced member
Příspěvky: 472
Registrován: ned srp 06, 2006 12:35
Bydliště: Vyšší Brod

ethanol E 85

Příspěvek od Monika2 » sob lis 07, 2009 21:38

jaký je váš názor na tenhle druh paliva, tankujete ho do svých aut?
suzuki GS 500E

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Příspěvek od Šamša » sob lis 07, 2009 23:31

To bude asi hodně malý počet, na tuhle slivovici jezdí spíše severské země. :D
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

grem
Starting member
Příspěvky: 9
Registrován: sob bře 13, 2010 22:52

výpis z knihy vyšší škola motorismu vydaní rok 1958

Příspěvek od grem » sob bře 13, 2010 22:53

Ethanol ( Ethylalkohol ) oktanove číslo přes 100 doporučený kompresní poměr přes 15:1 poměr vzduchu /palivo dle vahy pro max výkon 6,5 -
v roce 1958 - se přidáva do pohoných látek malá množství nitrobenzenu ,nitromethanu nebo nitro propanu . či kysličník vodný H2O2

no holt alkoholy žerou více O2 to si myslím že klasický karburátor pojede daleko lépe než stříkačka s lamdou
před bezolovnatým benzinem byla směs benzinu , benzenu a přiměs olova proti klepání motoru

ale našli se sportovci co jezdili na alkoholy

před válkou se jezdilo na směs

86 % metylalkoholu
8.8 % acetonu
4.4 % nitrobenyenu
0.8 % sirneho etheru

směs musi odpovídat kompresi
PN - takto označená čísla jsou t.zv. performační čísla , poněvač oktanové čísla nemohou být větší než 1007-8 85 oktanu
8-9 90 oktanu
9-10 95 oktanu
10-11 97 oktanu
11-12 100
12-13 110 PN
13-14 115PN
14-15 120-125 PN

palivo ethanol je třeba misit snižšími oktany na kompresní poměr

tabulka pruměru válcu a kompresi benzina a ethanolu-benzinu

60mm benzin 9:1 ethanol 11:1
70mm benzin 8:1 ethanol 10:1
80mm benzin 7:1 ethanol 9:1

je to fyzika plynu v uzavřenem prostoru

takže ethanol je vhodný na vzsoko otáčkové motory s malými válcy

je blbost to rvát do peugeot 405 2Litry benzin s kompresí 7:1

takže hurá na upravy 1,3 l

Uživatelský avatar
presscott
Senior member
Příspěvky: 1027
Registrován: stř črc 18, 2007 12:57
Bydliště: Frýdek-Místek
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od presscott » stř zář 08, 2010 23:19

Sice vytahuju starý topic, ale nechci zakládat nový. Už asi měsíc jezdím na směs ethanolu a benzínu, začínal jsem na poměru 1:4 ve prospěch Naturalu, postupně snižoval. Když o tom mluvím s kamarády, pokaždé se někdo najde, kdo tvrdí, jak si ten motor za chvíli zničím. Ale stále nevidím důvod, proč by tomu tak mělo být. Od té doby, co mám v nádrži ethanol, se auto na volnoběh neklepe, chod je sametovější. Po prvních jízdách jsem cítil, že motor nesrovnatelně lépe táhne. Abych vyloučil placebo efekt, změřil jsem zrychlení 0-100km/h. Na benzín jsem dosáhl nejlepšího času 14,4s, s ethanolem (1:1) čas 13,7s. Rozdíl to není nějak závratný, ale je to cítit, že mě něco tlačí do sedačky prostě víc.
Dneska jsem natankoval samotný ethanol do téměř prázdné nádrže a ani při startování zatím nebyl žádný náznak problému. Co se týče spotřeby, tak ta vzrostla, v městském provozu něco málo přes litr, takže na poslední tankování vychází cca 7,3l/100km. Nic hrozného. S vyšším obsahem ethanolu ale podle mě ještě vzroste, uvidím o kolik. K tomu všemu z výfuku jde takový divný závan vodky :D.

Kamarád s felicii 1.3MPI jezdí jen na ethanol bez jakékoliv úpravy motoru a mívá občas horší starty, ale jezdí bez problémů, další kamarád s Puntem natankoval směs 1:1 a byl rád, že mu to vůbec jede, jakoby mu jeden válec vynechával. Takže každé auto asi alkoholu neholduje :roll: .

Doufám, že jsem to sem nepsal zbytečně, ale nenašel jsem tu moc topiců zabývajících se E85kou a určitě je tady dost lidí, kteří už nad ním uvažovali. Tak třeba to někomu k něčemu bude :).
Závěrem snad jen dodatek pro ty, co mají pod kapotou motor D7F - alkohol mu fakt chutná :twisted: .
Renault Megane III Grandtour GT220
Renault Clio III Sport 2.0 16V

Uživatelský avatar
Monika2
Advanced member
Příspěvky: 472
Registrován: ned srp 06, 2006 12:35
Bydliště: Vyšší Brod

Příspěvek od Monika2 » čtv zář 09, 2010 08:02

nechci hledat odkazy stránek kde se o ethanolu píše a kde se dají najít informace o tom proč ethanol ne do starších a do neupravených aut, ale po zkušenostech několika řidičů kteří tohle palivo tankovali, není to nic extra. jeden, co měl novější polo to tankoval 1:1, natankoval 4krát a kdyžmu auto začalo "cukat"tak se vrátil zpátky k benzínu. druhý natankoval v zimě a ráno se nerozjel. když jsem pracovala na ČS, tak nám přinesli leták s info o E85 kde bylo jen několik bodů, E85 zvýší výkon, sníží emise je to palivo budoucnosti ..., lidi to tankovali hlavně proto že je to levnější, ale spotřeba se zvýšila, v zimě to palivo zamrzá. já bych to do autanedala. tak jako bych do novýho auta tankovala jenom u benziny,tam jsem nikdy problém s benzínem neměla. poznala jsem to na motorce, že nelepší natural má benzína.
suzuki GS 500E

Uživatelský avatar
presscott
Senior member
Příspěvky: 1027
Registrován: stř črc 18, 2007 12:57
Bydliště: Frýdek-Místek
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od presscott » čtv zář 09, 2010 13:37

Takových stránek jsem několik studoval i jeden časopis. Vesměs se jedná o to, že na ethanol nejlépe jezdí auta s vícebodovým vstřikováním, což je i můj případ. Dále různé naleptávání gumových hadic palivového systému, oxidace kovových prvků sání...
Upravit se dá v podstatě každé auto, aby mohlo spalovat ethanol. Na jedněch stránkách psali, že stačí zapojit jen přídavnou řídící jednotku, která ovládá délku vstřiku a množství paliva, na dalších stránkách jsem se dočetl, že se doporučuje vyměnit vzduchový filtr za propustnější (bavlněný - mám) a nějaké pulzní svíčky.
Studené starty u neupraveného auta budou horší, s tím se musí počítat, ale zamrzání? V zimě obsahuje E85 více benzínu, než v létě. Tak jako se liší nafta v létě a zimě právě kvůli zamrzání. I když v krutých mrazech zamrzne tak i tak :roll:
Vyšší spotřeba u E85 je nepopíratelná, ale vzhledem k ceně se stále může vyplatit na něj jezdit, zvlášť pro ty řidiče, kteří mají velký roční nájezd. Bratr tenhle E85 leje i do své Imprezy (1:1) a je spokojený, protože mu zmizela výkonová díra, kterou tyhle dvoulitry boxery mívají. Mně ethanol potlačil neklidný chod motoru na volnoběh a utišil ho.
Až se projeví nějaké negativum, dám vědět.
Renault Megane III Grandtour GT220
Renault Clio III Sport 2.0 16V

martins
Člen RCČR
Příspěvky: 572
Registrován: pon led 05, 2004 08:41
Bydliště: Prague
Kontaktovat uživatele:

zkušenost E85 v Laguně 1.6 16v

Příspěvek od martins » ned zář 26, 2010 17:04

tak jsem ho vyzkoušel taky a pocity smíšené.
V poměru 1:1 to jelo subjektivně trošku líp, bez problému to startovalo, malinko se zvýšila spotřeba (asi o 4deci) a vypadalo to v pohodě. Cenová úspora byla ale nula nula nic.
pak jsem natankoval plnou E85, a motor jel v pohodě, ráno to občas zazlobilo při startování, ale nic dramatického, pak už bez problému a bez cukání. Subjektivně auto šlo za plynem perfektně, v nízkých i vysokých otáčkách. Problém byla ale spotřeba, která vyskočila skoro o litr nahoru.

Objednal jsem si i přídavnou řídící jednotku, pro úpravy na provoz na e85,
ale už jsem ji nenamontoval, protože jsem mezitím pořídil jiné auto, k mé lítosti ropáka.
Jinak prý je E85 vhodný zejména pro motory s vyšším kompresním poměrem - t.j. s turbem.

Tímto nabízím přídavnou řídící jednotku pro zájemce, který by chtěl jezdit na e85 pro 4válcový motor :) cena 2500 Kč
Vel Satis 3.0 dCi Initiale Paris 2005
Obrázek

rousini
Senior member
Příspěvky: 1287
Registrován: ned bře 08, 2009 23:09
Bydliště: Táborsko

Příspěvek od rousini » pon zář 27, 2010 11:45

Jenomže alespoň <> turbomotory mají nižší kompresní poměr.

Jinak abych nebyl papežštější... přece jen jsem to zkusil...

V nádrži mi zbývalo 10l benzínu a v ČB u NOVÉ pumpy (v ulici za OBI - tím chci říct, že nádrž by měla být čistá a biolíh v kondici) jsem došťouchl 10l E85. Po městě v malých ot. (2500) to jelo stejně. Postupně se mi ale ten motor přestával líbit nad 3000 ot. Prostě se tomu trošku nechtělo, zmizela ochota drcnout s autem při ťuknutí do plynu a spotřeba oproti běžným 6l vylezla asi o 6dcl, 10%... Při mixu 1:1 vyšel každý litr směsy o 3Kč levněji, což je 10% z ceny benzínu. Zároveň se o 10% zvedla spotřeba...
Druhý den po ránu bylo kolem 12° a start byl OK nicméně jsem poznal, že asi o 1ot. delší. Tak jsem dojel k pumpě došťouchl plnou N95 a mám odskoušeno. Nic lepšího se na mém motoru nekonalo, ekonomika taky nikde. Neměl jsem nervy zkoušet jestli mi to i podpálí ventily. Nevím jestli by se nějak podepsalo postupné navyšování etanolu. Prostě můj chcípáček si s tím nepotykal.
Co jsem se zatím dočetl, tak toto chování motoru odpovídalo s technicky pojatými pojednávání, které jsem vygooglil... Vliv adaptace ŘJ na využití potenciálu vyššího OČ (dynymický předstih) jsem nespozoroval, motor se nijak dále neuklidnil ani nestichl.
Bývalý majitel MIII 1,6i/100HP

softouch
Advanced member
Příspěvky: 426
Registrován: čtv črc 23, 2009 20:54

Příspěvek od softouch » stř říj 06, 2010 15:09

Nasiel som clanok na idnes.cz o e85 http://auto.idnes.cz/tankujte-biolih-e8 ... tomoto_fdv

Kedze sa tam pise, ze Renault je skryty ethanolovy vyrobca, tak mi napadlo, ci aj nase motory v Thalii II zvladnu v pohode E85. Neberme teraz cenovu vyhodnost/nevyhodnost prechodu, ale skor ekologickost. Renault oznacuje svoje 1.2 16V motory oznacuje ako ECO a v principe splnaju aj EURO 6 normu (OK, pri benzine), tak mi napadlo, ze by to nase motory mohli zvladnut v pohode a na e85 by mohli jazdit. I ked zrejme bude potrebne skratit niektore servisne intervaly.

Diki za nazory.
Renault Megane IV GrandCoupe Intens 1.5dCi110 EDC r.v. 08/2017
ObrázekDetail spotreby tu.
Renault New Fluence Limited 1.5dCi95 r.v. 05/2015
Obrázek Detail spotreby tu.
ex: Renault New Thalia Privilége r.v. 07/2009 1,2 16V po 189.500km pri spotrebe 5,71l/100km Detail spotreby tu.

amater3
Senior member
Příspěvky: 1736
Registrován: sob bře 14, 2009 21:05
Bydliště: Galanta

Příspěvek od amater3 » čtv říj 07, 2010 14:02

softouch prečítaj si návod na obsluhu Thalie-konkrétne kapitolu 6.4.Sú tam spomenuté druhy paliva,na ktoré je motor prevádzkovaný.Najnižšie oktánové číslo tam uvedené je 87,najvyššie 98 a aj to len u bezolovnatého benzínu.Podľa mňa je etanol 85 pasé a ja ho určite Natálke neponúknem. :oops:
Naposledy upravil(a) amater3 dne čtv říj 07, 2010 14:20, celkem upraveno 1 x.
Š 100 - šrot
Š 105 - šrot
Š 120 - šrot
Thalia 1,2 16V Privilege 7/2009 - nyní dcera
Megane GrandCoupe Intens Tce140 2/2023
Obrázek

martins
Člen RCČR
Příspěvky: 572
Registrován: pon led 05, 2004 08:41
Bydliště: Prague
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od martins » čtv říj 07, 2010 14:09

panove, 85 v nazvu Ethanol 85 neudava oktanove cislo, ale procenta lihu ve smesi

t.j. E85 obsahuje 85% ethanolu a 15% benzinu.

oktanove cislo E85 je nekde okolo 109, takze daleko vyssi nez natural N95 :)
Vel Satis 3.0 dCi Initiale Paris 2005
Obrázek

luccas
Starting member
Příspěvky: 40
Registrován: čtv lis 26, 2009 14:10

Příspěvek od luccas » stř říj 13, 2010 13:53

Jezdím na čístý E85 + LPG, a v pohodě. Jen ty starty po ránu jsou horší, ale ještě sem nic neupravoval ani neměnil proto aby to bylo lepší, takže mi to zase tak moc nevadí...
Laguna I, 1.8 68kW, LPG, 1996 - 430000 KM a stále a stále jede.
Laguna III, 2.0T 125kW, LPG, 2008 - 160000 KM

mira18
Junior member
Příspěvky: 160
Registrován: pát úno 05, 2010 19:54
Bydliště: Litovel

Příspěvek od mira18 » sob lis 20, 2010 22:38

Přidám také zkušenost s ethanolem. Natankoval ho kamarád do svého civica 1,5 a jezdil na to nějakou dobu nejdříve se mu splašila teplota ale čase se to uklidnilo spotřeba šla nahoru ale na to si taky zvykl jenže po pár měsícícu mu auto začalo žrat vodu a furt vařil takže šla sundat palice a ejhle těsnění bylo na hadry. Výměna sice nestala moc ale po teto zkušenosti začal opět tankovat natural klasicky a stale ma problemy se startováním. Takže závěr z me zkušenosti zní takto: ethanol sice levna zaležitost ožije motor, ale následky se projevi časem.
Renault Laguna RT 2,0 83Kw, Liftback 120000km
http://moje.auto.cz/mira18/renault-laguna.
Renault Thalia 2004 1,4 55Kw 61000km konečně jsem se ji zbavil a zakoupil toto
Renault Laguna RXE 2,0 83 kw, Liftback 1995

lacina
Starting member
Příspěvky: 73
Registrován: úte říj 07, 2008 23:26

Etanol 85, 15

Příspěvek od lacina » úte led 11, 2011 22:07

zdravim
nema nekdo zkusenosti s etanolem 85?

Uživatelský avatar
benisek josef
Senior member
Příspěvky: 1084
Registrován: úte bře 23, 2010 20:31
Bydliště: Hostouň u Horšovského Týna

Re: etanol 85

Příspěvek od benisek josef » čtv led 13, 2011 07:54

Nechces ho lejt do nadrze ze ne?osobne bych to nedelal je to jak do dci ci dt nalejt bionaftu...chvilku to sice jede (teda spis nejede dusi se to nejde to za plynem atd) ale pak se vzdy neco pokaka a stoji to balik...uz jen ze je tam 85%bioetanolu a 15%benalu je dostatecnej vzorec kterej do nasich motoru myslim si nepatri...ja osobne z vlastni praxe vim ze na pohonych hmotach se nevyplaci setrit pac z kratkodobeho hlediska usetris ale z dlouhodobeho hlediska nikoliv...
Grand Espace III (konecne poradnej rodinej kocar se sportovnim duchem)3l V6 24v automat a LPG solaris obd V3(sesti papinak s 24ventylkama o obsahu sesti velkych pivaku :-D )rok01 vybava E3 kuze alakandr a krom proskleny strechy, sedaku v elektrice a v plne kuzi a napisu initalia asi komplet vybava...

Drive:citroen xm 2.5td musketier(pro me nejvic nej nej auto panove) a jine francouzke supliky :-D

Uživatelský avatar
volfik
Člen RCČR
Příspěvky: 313
Registrován: čtv lis 15, 2007 19:44
Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Kontaktovat uživatele:

Re: etanol 85

Příspěvek od volfik » čtv led 13, 2011 21:09

Zkouším to řezat půlna půl ve svý R19 Chamade a zatím nepozoruju žádný problémy.Trochu za studena kolísá chod motoru,ale po ohřátí auto jede normálně.Co se děje v motoru ale nikdo neví.Znám spoustu borců co jezděj dvě nádrže etanolu a jednu benálu a taky si nestěžují.Do Espíka si zatím netroufám,ale v létě určitě budu mít nutkání to prubnout.
Renault Espace III,2,0i /8v r.v.97,7 míst,R19 Chamade 1,7 RXE r.v.92,ex-Clio 1,4i r.v.96

bibo
Experienced member
Příspěvky: 913
Registrován: úte čer 12, 2007 18:56

Re: etanol 85

Příspěvek od bibo » čtv led 13, 2011 22:19

no hele já sem měl hodně velkej problém se startováním v zimě holt jezdim na lpg a benal se moc netočí věčinou sem vždy bral plnou tj 80 litru a to neš vyjedu tak to je 4- měsíce a ten benal je normálně za tu dobu schopnej zdegradovat motor pak nejede tak jak má ted tankuju max 10-15 litru at se to nestačí zmrvit a to je v ted v normální n95 jen pár procent lihu
espace III 2.0 16v 103 Kw 99 LPG 12 L na 100
Pce

Uživatelský avatar
volfik
Člen RCČR
Příspěvky: 313
Registrován: čtv lis 15, 2007 19:44
Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Kontaktovat uživatele:

Re: etanol 85

Příspěvek od volfik » stř led 26, 2011 14:28

Tak jsem včera nalil 30 l E85 a doplnil do plna naturalkem a zatím po 375 km pořád žádný problém,ba naopak řekl bych,že je auto tišší a trošku živější,ale to je jenom můj subjektivní postřeh.A měl jsem už pod rezervu,tak tam šlo 49 l benálu.To auto má bezednou nádrž a benzím je za takový nekřesťanský prachy. :cry:
Renault Espace III,2,0i /8v r.v.97,7 míst,R19 Chamade 1,7 RXE r.v.92,ex-Clio 1,4i r.v.96

Uživatelský avatar
LONGER
Senior member
Příspěvky: 1203
Registrován: pon lis 03, 2008 23:35

Re: etanol 85

Příspěvek od LONGER » stř led 26, 2011 19:13

To auto má bezednou nádrž a benzím je za takový nekřesťanský prachy. :cry:

zlatej plyn(LPG) 8) 8) 8)
ex:SCENIC 1.6 16V RXE r.v. 2000 LPG okolo 8L plynu
ex:ESPACE 2.0 16V r.v. 2000 facelift LPG okolo 10L plynu
ex:TWINGO 1.2 43kw r.v. 1999 polokabrio okolo 6L naturalu
SCENIC 2001 1.6 16V ve stříbře,v kůži,6pytlů,digiklima...
ex:TRAFIC GENERATION 2.5DCI r.v. 2005 okolo 7L ropy
Obrázek

Míča_2.2DT
Senior member
Příspěvky: 1554
Registrován: úte pro 23, 2008 18:53
Bydliště: Milevsko

Re: etanol 85

Příspěvek od Míča_2.2DT » stř led 26, 2011 20:05

Ahoj nějak sme se dohadovali v práci o E85 a páe ldí u nás na to jezdí a prej to vůbec neva klasika motorům 8 ventilům jakého koliv obsahu takže ideální do fáčka a pod.plechovek 8)

martinsem
Experienced member
Příspěvky: 738
Registrován: čtv kvě 12, 2005 14:18
Kontaktovat uživatele:

Re: ethanol E 85

Příspěvek od martinsem » ned led 30, 2011 13:31

Na směs 1:1 jezdím dva měsíce a krom horších startů pod -4st a vyššího výkonu nepozoruju nic. Uvažuju o přestavbě na 100procentní E85, vždyť na to jezdí celá Brazílie a bez problémů... A auta mají jen upravený program ŘJ, aby se prodloužil vstřik. Je to jako s LPG, ten má zhruba stejnou výhřevnost jako E85, proto se ho musí vstříknout víc.
Ex:
tátova Š120L r.v. 85
Trabant 601 Lux
Favorit 136L r.v. 88
Forman 135LX r.v. 93
Sonata r.v.96 2,0 16V
Matiz r.v. 99
Laguna Grandtour r.v.96 2,0 16V
Scenic Sport edition r.v.02 1.6 16V
Grand Espace r.v.98 2.0 8V
Laguna II. r.v.02 2,2dCi
Superb r.v.05 1,9TDi
S-MAX r.v.08 2.0TDCi AT
Grand Espace r.v.03 2,2dCi 110kW Initiale PARIS
Grand Espace r.v.06 2,2dCi 110kW Initiale PARIS
Mondeo Titanium X Sport 2.2Tdci r.v.08[/color]
-
Grand Espace r.v.11 2,0dCi 127kW AT Initiale PARIS
A6 Avant r.v.11 2.0TDI 125kw

z.b.y.
Starting member
Příspěvky: 65
Registrován: sob srp 08, 2009 09:40
Bydliště: Chomutov

Re: etanol 85

Příspěvek od z.b.y. » ned led 30, 2011 21:27

No můj dvorní automechanik má stejný auto jako já, dokonce i měsíc a rok výroby, a jezdí na mix Etanolu 85 s Naturalem 95. Tak jsem to začal praktikovat taky. Míchám 25 litrů Etanolu s 35 litry Naturalu. Moje pocity jsou že motor běží klidněji a je tišší, podle palubního počítače se ani spotřeba nezvedla.
Co se však děje vevnitř motoru nevím. Řekl bych, že ten líh v Etanolu by mohl dokonce po nějaké době vyčistit vstřikovače a pod. Ovšem jestli současně s tím zase pro změnu něco "nesežere" opravdu nevím. :(
Zrovna tento víkend jsem takto vyjel 1,5 nádrže.
Ex: Škoda 120 GLS; r.v.: 1984
Ex: Škoda Felicia 1,3; r.v.: 1995
Ex: Opel Astra 1,6 16V; 74 kW; r.v.: 1995
Ex: Renault Scenic 1,6 16V; 79 kW; r.v.: 2000; automat
Nyní: Renault Scenic II 1,6 16V; 82 kW; LPG; r.v.: 2008; automat

Uživatelský avatar
Regis
Senior member
Příspěvky: 1871
Registrován: pon pro 27, 2004 19:05
Bydliště: UK

Re: ethanol E 85

Příspěvek od Regis » čtv úno 10, 2011 16:29

Vliv biopaliv na motory
Odnaseji to taky palivovy cerpadla (mluvi se o 50% zivotnosti) a v zavislosti na konkretnim motoru muzou (ale nemusi) odchazet ruzne soucasti palivoveho systemu - tesneni atp. Celkem mi pride ze vhledem ke zvyseni spotreby je uspora ~0.
Renault 19 16S Phase 2 (1995) - rozbito a prodano :(
BMW 5 Touring (e39/2, 2002)

Uživatelský avatar
giO.
Advanced member
Příspěvky: 369
Registrován: čtv lis 20, 2008 11:37
Bydliště: Brno

Re: ethanol E 85

Příspěvek od giO. » úte úno 22, 2011 10:59

Tak teď mám dilema, jestli to vyzkoušet nebo se na to vykašlat. Mám feldu, takže by to teoreticky mělo valit i bez úprav viz. článek a zkušenosti kamaráda od presscota, ale nevím nevím jestli to má cenu na to moje popojíždění. Samozřejmě bych chtěl jezdit levněji, kdo ne. Ale u nás v Brně je jen jedna benzinka s E85 a to Unicorn a té nějak nevěřím.
Renault Megane Grandtour II 1.5dCI Ice, béžová metalíza, r.v. 07, 17" Nervasport black
Škoda Fabia I, 1.9 Sdi hatchback, bílá - EX
Škoda Felicia, 1.3 hatchback, červená - EX

EMAN
Starting member
Příspěvky: 6
Registrován: stř bře 09, 2011 16:41

Re: etanol 85

Příspěvek od EMAN » pon bře 14, 2011 08:45

Zdravim všechny,nechápu sčeho máte stach,v USA jezdí 99 procent aut na tenhle typ paliva.Co se týče hospopodárnosti nevíjde to omoc líp než na benzin a pokud máte plyn tak nevim co řešíte.Vzhledem ktomu že marže na tomto typu paliva jsou podstatně větší než na benzínu je cena tam kde by být neměla.Co se týče spotřeby ta de každopádně nahoru z důvodu prédloužení doby vstřiku paliva.Jedinej klad tohoto paliva je klidnější chod motoru a podstatně lepší vysledky na emisích. PS-Pokud bude za reálnou cenu,mezi 15-20kč,tak váhat nebudu a s kidným svědomím ho budu tankovat.E3 3,0i24v 1999

Odpovědět

Zpět na „Paliva, maziva a přísady do paliv a maziv“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti