ethanol E 85

Na co jezdíme a co nám cpe reklama...

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Uživatelský avatar
honzak98
Starting member
Příspěvky: 76
Registrován: čtv čer 30, 2011 15:08
Bydliště: Roudnice nad Labem

Re: ethanol E 85

Příspěvek od honzak98 » úte pro 09, 2014 12:02

Souhlasim s tebou Ravizu, u nas teda na ONU N95 za 30,90 a E85 za 24,50, takpremyslim jestli neprepnout na jednotce na mod Benzin a jezdit na N95. Ma nekdo zkusenosti s jezdenim na N95 s modem najednotce benzin?
Aktuální a doufám, že už na dlouho - Renault Laguna II, 2.0T GT, 150kw, 228000km
Mazel manželky a rodinný vůz - Renault Espace, 2.0dCi, 127kw, FAP, 220000km (Initiale Paris)
ex. - Renault Megane II CC, 2.0 16v, 99kw, r.v. 2006, 220000km
ex. - Renault Laguna III Grandtour, 2.0dCi, 110 kw, r.v. 2007, 205000km
ex. - Renault Laguna II Grandtour, 2.0T, 125kw, r.v. 2007, 109000km
ex. - Renault Megane II, 1.6 16V, 83kW, r.v. 2008, 103000km
ex. - Renaul Laguna II, 1.9dCi, 88kW, r.v. 2004, 193000 km

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11267
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Re: ethanol E 85

Příspěvek od krt.ecek » úte pro 09, 2014 12:06

Keras pokud vím tak jezdil na Slovensku a prý bez problémů...

Ono všichni jsme na to jezdili s novou jednotkou...
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

Uživatelský avatar
RaViZu
Junior member
Příspěvky: 193
Registrován: čtv kvě 22, 2014 13:50
Bydliště: Most
Kontaktovat uživatele:

Re: ethanol E 85

Příspěvek od RaViZu » úte pro 09, 2014 12:20

jako premyslim o tom..rozdil 250kc pri dotankovanejch 47l na nadrzi od E85 a najedu min. o 100km vice..otazkou je,ze tech 250 navic mi zaplati tech 100km na benzin,pokud bude stejna cena E85..takze cca nula od nuly...
honzak98: u tebe by to melo vychazet malinko lip pri levnejsim E85 z ONA,ale jak rikam,je to na hrane..otazkou zustava,jestli cpat dan do statni cerny diry nebo do Agrofertu :-)
Renault Scenic - r.v. 2000 - 1,6 16V 79kW RXE - ø 7l/100km s N95 (do 6/2013) a ø 8,5l/100km s E85 (od 7/2013 s jednotkou Autoethanol v4.2)
Renault Clio II - r.v. 2003 - 1,5 dCi 60kW Privilege - ø 4l/100km s aditivem VIF -leto/zima

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11267
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Re: ethanol E 85

Příspěvek od krt.ecek » úte pro 09, 2014 20:03

Na ONO je benzín již pod 30Kč - u mně by se to třeba již nevyplatilo.... Přiznám se, že ta myšlenka s tím, jestli se to vyplatí mně napadla, ale nechtěl jsem jí sem psát :-)
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

Uživatelský avatar
RaViZu
Junior member
Příspěvky: 193
Registrován: čtv kvě 22, 2014 13:50
Bydliště: Most
Kontaktovat uživatele:

Re: ethanol E 85

Příspěvek od RaViZu » úte pro 09, 2014 20:15

no,ono se to samo nabizi,krtku,pokud E85 stale stoji cca 24,50-25,90,-..a i kdyz sem s ethanolem mega spokojenej,tak presto ekonomika provozu je stale na prvnim miste.
u nas je N95 od 12h na ONU taky za 29,90,-..to je cena,kterou uz dlouho nepamatuju a pac sem skoro na dne,tak zitra prepinam a tankuju benal..nemyslim si,ze by nas nechali nejak vyrazne dlouho cerpat litr benzinu pod 30,- , takze ono zase na E dojde ;-)
Renault Scenic - r.v. 2000 - 1,6 16V 79kW RXE - ø 7l/100km s N95 (do 6/2013) a ø 8,5l/100km s E85 (od 7/2013 s jednotkou Autoethanol v4.2)
Renault Clio II - r.v. 2003 - 1,5 dCi 60kW Privilege - ø 4l/100km s aditivem VIF -leto/zima

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11267
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Re: ethanol E 85

Příspěvek od krt.ecek » úte pro 09, 2014 20:19

RaViZu píše:..nemyslim si,ze by nas nechali nejak vyrazne dlouho cerpat litr benzinu pod 30,- , takze ono zase na E dojde ;-)
s tím s tebou, ač nerad, musím souhlasit.... Já mám naštěstí slevu na shell (od práce kde cel naše armáda aut tankuje na shell), takže tankuji tam a prakticky mi kopírujou ceny ONO a jezdí to pocitově lépe, jen mi stále nepřijde, že by to bylo zrovna FuelSave :lol: (ale poslední dobou se prakticky nedostanu z města:( )
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

Uživatelský avatar
RaViZu
Junior member
Příspěvky: 193
Registrován: čtv kvě 22, 2014 13:50
Bydliště: Most
Kontaktovat uživatele:

Re: ethanol E 85

Příspěvek od RaViZu » úte pro 09, 2014 20:29

ja mam taky 95% jizd po meste,proto sem tak vysoko se spotrebou..
my jsme v praci treba nepoznali rozdil mezi naftou ze Shell a z RobinOil,krome ceny na plny nadrzi a to litame naplno s 2.0 biturbem VW..
takze zitra zase hlucny a nic moc od spodu...chjo.. :-D
Renault Scenic - r.v. 2000 - 1,6 16V 79kW RXE - ø 7l/100km s N95 (do 6/2013) a ø 8,5l/100km s E85 (od 7/2013 s jednotkou Autoethanol v4.2)
Renault Clio II - r.v. 2003 - 1,5 dCi 60kW Privilege - ø 4l/100km s aditivem VIF -leto/zima

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11267
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Re: ethanol E 85

Příspěvek od krt.ecek » úte pro 09, 2014 20:32

No tak s naftou od shell a od ONO znám hodně lidí, co zaznamenalo změnu. Třeba naše Clio, klesla spotřeba skoro o litr a přesto kouřit.... ale to jsme asi dost OT..
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

Uživatelský avatar
RaViZu
Junior member
Příspěvky: 193
Registrován: čtv kvě 22, 2014 13:50
Bydliště: Most
Kontaktovat uživatele:

Re: ethanol E 85

Příspěvek od RaViZu » úte pro 09, 2014 20:54

tak naftu z ONA a z Shellu,to asi musi byt jasny...ja psal RobinOil ;-)
..ale kdyz se vratim k tematu E , tak propastny rozdil u E85 od ruznych cerpacek sem si overil i ja sam..a ze jde o velky rozdil - starty,jizda,spotreba :-(
Renault Scenic - r.v. 2000 - 1,6 16V 79kW RXE - ø 7l/100km s N95 (do 6/2013) a ø 8,5l/100km s E85 (od 7/2013 s jednotkou Autoethanol v4.2)
Renault Clio II - r.v. 2003 - 1,5 dCi 60kW Privilege - ø 4l/100km s aditivem VIF -leto/zima

Uživatelský avatar
RaViZu
Junior member
Příspěvky: 193
Registrován: čtv kvě 22, 2014 13:50
Bydliště: Most
Kontaktovat uživatele:

Re: ethanol E 85

Příspěvek od RaViZu » pát led 09, 2015 14:14

zdravim :-)
kolik u vas stoji E85 ted, kdyz je benal pod 28/l ??? U nas nejde E pod 24,loupeznici ;-)
Renault Scenic - r.v. 2000 - 1,6 16V 79kW RXE - ø 7l/100km s N95 (do 6/2013) a ø 8,5l/100km s E85 (od 7/2013 s jednotkou Autoethanol v4.2)
Renault Clio II - r.v. 2003 - 1,5 dCi 60kW Privilege - ø 4l/100km s aditivem VIF -leto/zima

milanbicak
Starting member
Příspěvky: 55
Registrován: ned úno 12, 2012 13:02
Bydliště: Košťálov

Re: ethanol E 85

Příspěvek od milanbicak » pát led 09, 2015 18:36

Se to ještě vůbec vyplatí jezdit na éčko?
Při cenách pod 30kč/n95 to nemá cenu, přesedlal jsem zpět na benzín. Jináč éčko nezavrhuji, až cena benzínu stoupne, hurá k pumpě pro něj.
Dacia logan MCV 1.6 16V r.v.2009
N95 6,21l/100km
E85 7,5l/100km

Uživatelský avatar
honzak98
Starting member
Příspěvky: 76
Registrován: čtv čer 30, 2011 15:08
Bydliště: Roudnice nad Labem

Re: ethanol E 85

Příspěvek od honzak98 » pon led 12, 2015 15:38

Stejný názor, u nás už je N95 za 27,5, a E85 se pořád drží na 24,5. Přepnul jsem tedy na benzín, ale určitě jakmile zase cena benzínu poletí vzhůru, vracím seck Ečku ;-)
Aktuální a doufám, že už na dlouho - Renault Laguna II, 2.0T GT, 150kw, 228000km
Mazel manželky a rodinný vůz - Renault Espace, 2.0dCi, 127kw, FAP, 220000km (Initiale Paris)
ex. - Renault Megane II CC, 2.0 16v, 99kw, r.v. 2006, 220000km
ex. - Renault Laguna III Grandtour, 2.0dCi, 110 kw, r.v. 2007, 205000km
ex. - Renault Laguna II Grandtour, 2.0T, 125kw, r.v. 2007, 109000km
ex. - Renault Megane II, 1.6 16V, 83kW, r.v. 2008, 103000km
ex. - Renaul Laguna II, 1.9dCi, 88kW, r.v. 2004, 193000 km

Uživatelský avatar
RaViZu
Junior member
Příspěvky: 193
Registrován: čtv kvě 22, 2014 13:50
Bydliště: Most
Kontaktovat uživatele:

Re: ethanol E 85

Příspěvek od RaViZu » pon led 12, 2015 15:52

taky tak ;-) ..na benal jedu od prosince,co sel pod 30,- ..az jim zase houkne a budou ho hnat nahoru,tak pak zase E85 :-)

P.S. ale s cenou E85 se jim dolu nechce,co? :-D kdyby to tu cenu benzinu aspon trochu kopirovalo,tak bych jezdil na spiritus porad,ale takhle fakt ne.. a sem moc zvedavej,jak hodne odlezelej a vodnatej E85 budem na jare kupovat :-D
Renault Scenic - r.v. 2000 - 1,6 16V 79kW RXE - ø 7l/100km s N95 (do 6/2013) a ø 8,5l/100km s E85 (od 7/2013 s jednotkou Autoethanol v4.2)
Renault Clio II - r.v. 2003 - 1,5 dCi 60kW Privilege - ø 4l/100km s aditivem VIF -leto/zima

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: ethanol E 85

Příspěvek od kotasekh » pon led 12, 2015 16:41

E85 nekopíruje cenu benzínu (ropy), protože se z ropy nevyrábí, proto je tak drahý :-).
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Uživatelský avatar
RaViZu
Junior member
Příspěvky: 193
Registrován: čtv kvě 22, 2014 13:50
Bydliště: Most
Kontaktovat uživatele:

Re: ethanol E 85

Příspěvek od RaViZu » pon led 12, 2015 16:53

kotasekh píše:E85 nekopíruje cenu benzínu (ropy), protože se z ropy nevyrábí, proto je tak drahý :-).
on tu nekdo rikal,ze se E85 vyrabi z ropy ? :wink:
Renault Scenic - r.v. 2000 - 1,6 16V 79kW RXE - ø 7l/100km s N95 (do 6/2013) a ø 8,5l/100km s E85 (od 7/2013 s jednotkou Autoethanol v4.2)
Renault Clio II - r.v. 2003 - 1,5 dCi 60kW Privilege - ø 4l/100km s aditivem VIF -leto/zima

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: ethanol E 85

Příspěvek od kotasekh » pon led 12, 2015 21:01

RaViZu píše:P.S. ale s cenou E85 se jim dolu nechce,co? :-D
To byla reakce spíš na toto, ale je to jedno, byla to jen vsuvka ;-)
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Uživatelský avatar
RaViZu
Junior member
Příspěvky: 193
Registrován: čtv kvě 22, 2014 13:50
Bydliště: Most
Kontaktovat uživatele:

Re: ethanol E 85

Příspěvek od RaViZu » pon led 12, 2015 21:12

:-)
i kdyz i k vyrobe E85 je treba ropy,resp. jejich derivatu, tak jsem mel na mysli spis obchodni model E85 pri tak rapidnim zlevnovani benzinu.. ;-)
Renault Scenic - r.v. 2000 - 1,6 16V 79kW RXE - ø 7l/100km s N95 (do 6/2013) a ø 8,5l/100km s E85 (od 7/2013 s jednotkou Autoethanol v4.2)
Renault Clio II - r.v. 2003 - 1,5 dCi 60kW Privilege - ø 4l/100km s aditivem VIF -leto/zima

efko
Starting member
Příspěvky: 28
Registrován: úte kvě 20, 2008 12:45
Bydliště: Praha

Re: ethanol E 85

Příspěvek od efko » sob led 24, 2015 11:51

RaViZu píše:jako premyslim o tom..rozdil 250kc pri dotankovanejch 47l na nadrzi od E85 a najedu min. o 100km vice..otazkou je,ze tech 250 navic mi zaplati tech 100km na benzin,pokud bude stejna cena E85..takze cca nula od nuly...
honzak98: u tebe by to melo vychazet malinko lip pri levnejsim E85 z ONA,ale jak rikam,je to na hrane..otazkou zustava,jestli cpat dan do statni cerny diry nebo do Agrofertu :-)
Benzín je už za 26.90 tak jsem přepnul na benzín, spotřeba 7,3 l/100 km. Teď jsem jednotku vyřadil úplně. A vyzkouším, za kolik pojedu bez jednotky. Mám takovej divnej pocit, že i když přepnu na E85, tak mám vyšší spotřebu, než když jsem jezdil bez jednotky. To jsem jezdil při dvou dospělejch a dítěti za max. 6.7 l/ 100 km. Při E85 mám spotřebu 8,6 l/ 100 km a to se tedy určitě vůbec podporovat E85 skutečně nevyplatí. Pokud nebude éčko za 21 Kč, tak jezdím na benzín.

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11267
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Re: ethanol E 85

Příspěvek od krt.ecek » sob led 24, 2015 12:19

Mne prvni dve nadrze po vyndani jednotky taky zralo vice, srovnalo se to az casem....
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

Uživatelský avatar
honzak98
Starting member
Příspěvky: 76
Registrován: čtv čer 30, 2011 15:08
Bydliště: Roudnice nad Labem

Re: ethanol E 85

Příspěvek od honzak98 » sob úno 07, 2015 11:38

Tak cena benzín letí stále níže, u nás na ONO už kolem 26,90,- a nechaly se slyšet, že do měsíce budou pod 25,- tak jsem na to zvědav. Jinak jednotka přepnuta na BENZÍN a jezdím za neskutečných 6,1 - 6,5 l/100km, vůbec jsem tomu nechtěl věřit, ale přijde mi jako by se motor po pár nádržích E85 nějak uskromnil :-D Ale jasné je, že E85 v žádném případě nezavrhuji, až budou ceny zase v neskutečných částkách jednotka je připravena zase na provoz na E85. To jen můj postřeh ;-) Jinak s E85 jsem byl kolem 8 - 8,5 l/100km ;-)
Aktuální a doufám, že už na dlouho - Renault Laguna II, 2.0T GT, 150kw, 228000km
Mazel manželky a rodinný vůz - Renault Espace, 2.0dCi, 127kw, FAP, 220000km (Initiale Paris)
ex. - Renault Megane II CC, 2.0 16v, 99kw, r.v. 2006, 220000km
ex. - Renault Laguna III Grandtour, 2.0dCi, 110 kw, r.v. 2007, 205000km
ex. - Renault Laguna II Grandtour, 2.0T, 125kw, r.v. 2007, 109000km
ex. - Renault Megane II, 1.6 16V, 83kW, r.v. 2008, 103000km
ex. - Renaul Laguna II, 1.9dCi, 88kW, r.v. 2004, 193000 km

Uživatelský avatar
RaViZu
Junior member
Příspěvky: 193
Registrován: čtv kvě 22, 2014 13:50
Bydliště: Most
Kontaktovat uživatele:

Re: ethanol E 85

Příspěvek od RaViZu » sob úno 07, 2015 13:12

..tak tak ;-) jen prepnuto na benzin a pripraveno na naladovost sejku OPECu :-) jinak ja 100% jen mesto a spotreba 7,1 - 7,3l/100km :-(
Renault Scenic - r.v. 2000 - 1,6 16V 79kW RXE - ø 7l/100km s N95 (do 6/2013) a ø 8,5l/100km s E85 (od 7/2013 s jednotkou Autoethanol v4.2)
Renault Clio II - r.v. 2003 - 1,5 dCi 60kW Privilege - ø 4l/100km s aditivem VIF -leto/zima

efko
Starting member
Příspěvky: 28
Registrován: úte kvě 20, 2008 12:45
Bydliště: Praha

Re: ethanol E 85

Příspěvek od efko » pát bře 06, 2015 14:32

A co třeba to předělat na hybrid: benzín, nafta x voda?
https://www.facebook.com/autonavodu
http://www.autonavodu.cz/katalog/produk ... eratoru-5/

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: ethanol E 85

Příspěvek od Zefek » pát bře 06, 2015 15:25

Dvě věci jsou přinejmenším úsměvné:
Díky moderní, Vysokofrekvenční REGULACI, je celý provoz HHO Generátoru bezchybný a vestavěný displej regulace Vám zajistí 100% kontrolu nad celým zařízením.
Jsem možná natvrdlý, ale jak dokáže vysokofrekvenční regulace zajistit bezchybný provoz? I přes tu regulaci může přece jakákoliv součástka (včetně toho regulátoru) selhat.
15A 12V pojistku včetně jejího pouzdra = Nedoporučujeme vyšší zátež alternátoru
Pojistka je od slova jistit. Tedy ochránit něco před něčím. Pojistka ochrání elektrický obvod v případě poruchy tím, že ho přeruší. Pojistka, v tomto případě 15A, přeruší obvod při překročení stanového elektrického proudu tím, že prostě shoří. Nechápu, co tedy nedoporučují. Zda tu pojistku vynechat, což je blbost, pokud nechcete, aby vám vlivem poruchy na tom bazmeku, shořelo auto. Ok, chápu, je tam ten vysokofrekvenční regulátor :D A nebo zda nedoporučují vyšší pojistku, protože by to mohlo mít vyšší zátěž alternátoru. Což je blbost, protože elektrický proud je daný napájecím napětím a odporem elektrického obvodu. Takže když tam dám vyšší pojistku, nebude to odebírat vyšší proud. Udělám jen to, že pojistka shoří při vyšším proudu. Ten ale vlivem poruchy nemusí být tak vysoký, aby přepálil vyšší pojistku. A nebo pojistku nedoporučují, protože pojistka zvyšuje zátěž alternátoru. Auto má tak stovku pojistek, to by na to možná chtělo lodní generátor :D Pojistka je klasický vodič, nijak se na zátěži alternátoru neprojeví.
A teď mi to vlastně došlo. Myslí to tak, že se tam má dát pouzdro té pojistky, ale nemá se tam dát ta pojistka, protože to zvyšuje zátěž alternátoru. Pak ano, pak mají pravdu, když tam nedám pojistku, tak nepojede ani ten jejich bazmek a nebude tak z alternátoru odebírat proud ...

No čert se v tom vyznej, co tím chtěl vlastně básník říci.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: ethanol E 85

Příspěvek od Zefek » pát bře 06, 2015 15:38

Narazil jsem teď na francouzském fóru na diskusi ohledně E85 a provoz bez přídavné jednotky. Docela mě překvapilo, když se v diskuzi začali řešit dlouhodobé korekce paliva. Chlapci to měli asi docela zmáknuté, protože to co tam psali, dávalo smysl. Pro každý typ motoru jsou jinak nastavené minimální a maximální hodnoty dlouhodobé adaptace. Prakticky, regulace bohatosti spočívá v tom, že podle lambda sondy se udržuje krátkodobá adaptace na cca 50%. Pokud je hodnota krátkodobé adaptace pod 50%, je směs chudá a řj na to reaguje prodloužením doby vstřiku. Tím dochází k posunu dlouhodobé adaptace.

Teď jen záleží na tom, kam až to může s dlouhodobou adaptací jít. U motoru K4M je adaptace max. 63%. Vzhledem k tomu, že adaptace 50% znamená, že se s dobou vstřiku nic neděje (pod 50% se doba vstřiku zkracuje), je maximální možné obohacení 26%. U motoru F4R, je ale maximální adaptace max. 79% = obohacení 58%.
Z toho je jasné, že program jednotky, který umožňuje nastavení větší adaptace, je lépe přizpůsobitelný pro provoz na E85. Respektive není k tomu třeba žádný bazmek a není třeba směs míchat v nějakém poměru ...
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: ethanol E 85

Příspěvek od kotasekh » pát bře 06, 2015 20:42

Jen otázka - není to náhodou tak, že vyšší procenta adaptace znamenají chudší směs? Mám to nějak zažité a nevím proč, ale jsem si tím skoro jistý :D
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Odpovědět

Zpět na „Paliva, maziva a přísady do paliv a maziv“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti