ethanol E 85

Na co jezdíme a co nám cpe reklama...

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11271
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Re: ethanol E 85

Příspěvek od krt.ecek » čtv říj 09, 2014 14:18

je to možný, nezkoušel + se nějaký čas přizpůsobuje... je možné že nestačí rozsah...
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: ethanol E 85

Příspěvek od Zefek » čtv říj 09, 2014 16:16

Interval je sice 0-255, ale dorazy jsou uvnitř toho intervalu.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

freemark
Junior member
Příspěvky: 133
Registrován: sob dub 14, 2012 21:42

Re: ethanol E 85

Příspěvek od freemark » čtv říj 09, 2014 20:28

pořád nechápu jak by se mohlo ježdění na E85 vyplatit, stechiometrický poměr pro benzín je 1:14,7 a pro E85 1:9,8 to znamená že na 1 kg benzínu musíte spálit 14,7 kg vzduchu. Na jeden kg E85 ale musíte spálit 9,8 kg vzduchu. Protože při jízdě na E85 jde do motoru stejné množství vzduchu jako při jízdě na benzín tak musíte spálit zhruba o 30% víc E85 než benzínu. Pokud to je méně tak jezdíte na chudou směs. Cenový rozdíl mezi E85 a benzínem je zhruba 30% takže úspora žádná.

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11271
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Re: ethanol E 85

Příspěvek od krt.ecek » čtv říj 09, 2014 21:18

Zapominas do tech poctu zapocitat vyjrevnost, zpusob horeni atd. Neni to tao jednoduche jak to pises, chemik pres paliva se mi to snazil hodinu vysvetlit a stejne to nechapu......
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

Keras
Grafoman
Příspěvky: 2796
Registrován: ned bře 21, 2010 10:27
Bydliště: Vysočina, kolem Jihlavy :)

Re: ethanol E 85

Příspěvek od Keras » pát říj 10, 2014 10:25

Jednoduché. Nic složitého :D
Je to díky oktanovému číslu přece. Líh má kolem 110. Takže motor pracuje s vyšší kompresí tj.vyšší účinností... :wink:
A také se zapomíná, že líh sám o sobě obsahuje o 26% víc kyslíku :wink: Benál nemá žádnej...
A nakonec má líh vyšší výparné teplo :wink:
:arrow: http://www.cukr-listy.cz/on_line/2011/PDF/357-360.pdf
Renault Thalia Privilège 1,2 16V 3/2010

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5788
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: ethanol E 85

Příspěvek od kotasekh » pát říj 10, 2014 14:07

Motor nepracuje s vyšší kompresí, to jistě neumí, nepřenastaví si zdvih pístu :-). A to že líh obsahuje 26% kyslíku znamená tak akorát to, že ho se stejným množstvím vzduchu můžeme spálit více. A to že má vyšší výparné teplo opět znamená tak akorát to, že na odpaření určitého množství lihu potřebujeme větší množství tepla nežli u benzínu => směs je chladnější a vejde se ji do válce více. To vše i s těmi oktany nám udává tak akorát to, že je možné lihem zvýšit výkon motoru, ale o spotřebě to nemluví. O spotřebě mluví výhřevnost, kterou má líh o dost nižší nežli benzín, nevím, jestli je to těch vzpomínaných 30%, ale je prostě nižší.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11271
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Re: ethanol E 85

Příspěvek od krt.ecek » pát říj 10, 2014 14:17

E85 má menší výhřevnost než samostatný benzín (cca 38 proti 44), takže je ho tam potřeba trochu víc, což nám dává cca 15% paliva navíc oproti benzínu....
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

freemark
Junior member
Příspěvky: 133
Registrován: sob dub 14, 2012 21:42

Re: ethanol E 85

Příspěvek od freemark » sob říj 11, 2014 12:26

krt.ecek píše:E85 má menší výhřevnost než samostatný benzín (cca 38 proti 44), takže je ho tam potřeba trochu víc, což nám dává cca 15% paliva navíc oproti benzínu....
pánové, při vší úctě, vaše odpovědi to je přehled zmatenosti, výhřevnost nijak nesouvisí se stechiometrickým poměrem spalování který určuje kolik paliva musíte spálit na daný objem vzduchu. Pokud budete dodávat jen o 15% víc E85 tak pojedete na chudou směs. Výhřevnost má jen vliv na to kolik energie dostanete po spálení paliva to znamená kolik kW vám motor vyrobí - nicméně to spalování MUSÍ POŘÁD PROBÍHAT V IDEÁLNÍM POMĚRU VZDUCH/PALIVO tj. tzv v stechiometrickém poměru.

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11271
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Re: ethanol E 85

Příspěvek od krt.ecek » sob říj 11, 2014 12:32

v tom případě se tě zeptám, proč těch 15% je vyzkoušený jako funkční (u Kerase) a i mu narostl výkon, já mám vyzkoušeno, že pokud je chudá směs, tak řj tam toho dává víc a roste spotřeba, pokud to Kerasovi už spoteřbu nezvedá, tak tam toho má dost - uznávám, že bez CLipu se to špatně hodnotí....
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

Uživatelský avatar
RaViZu
Junior member
Příspěvky: 193
Registrován: čtv kvě 22, 2014 13:50
Bydliště: Most
Kontaktovat uživatele:

Re: ethanol E 85

Příspěvek od RaViZu » sob říj 11, 2014 12:53

freemark: a ja se te taky zeptam,kdyz teda vsechno okolo toho lihu tak dobre vis a znas a vsichni tady jsou zmateny ... UZ SI TO ZKOUSEL ????
Renault Scenic - r.v. 2000 - 1,6 16V 79kW RXE - ø 7l/100km s N95 (do 6/2013) a ø 8,5l/100km s E85 (od 7/2013 s jednotkou Autoethanol v4.2)
Renault Clio II - r.v. 2003 - 1,5 dCi 60kW Privilege - ø 4l/100km s aditivem VIF -leto/zima

freemark
Junior member
Příspěvky: 133
Registrován: sob dub 14, 2012 21:42

Re: ethanol E 85

Příspěvek od freemark » sob říj 11, 2014 13:17

krt.ecek píše:v tom případě se tě zeptám, proč těch 15% je vyzkoušený jako funkční (u Kerase) a i mu narostl výkon, já mám vyzkoušeno, že pokud je chudá směs, tak řj tam toho dává víc a roste spotřeba, pokud to Kerasovi už spoteřbu nezvedá, tak tam toho má dost - uznávám, že bez CLipu se to špatně hodnotí....
prodloužení vstřiku E85 o 15% je funkční jen z toho pohledu že motor má pak přibližně stejný výkon jako na benzín, bohužel pořád jede na chudou směs. Nevylučuji že díky odlišným fyzikálním vlastnostem E85 a jen přibližnému nastavení prodloužení o 15% se Kerasovy pocitově jezdí lépe. To nezvedání spotřeby řídící jednotkou auta může mít mnoho příčin, stejně tak diagnostika CLIPu nebyla navržena na E85 u tohoto motoru a může poskytovat zmatené a zavádějící informace.

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: ethanol E 85

Příspěvek od Zefek » sob říj 11, 2014 21:41

Co se týká té diagnostiky, tak je to blbost. Diagnostika nemá co dělat s palivem. Diagnostika jen přečte stavy a parametry jednotky. A tyhle hodnoty jsou přesně takové, jak s nimi pracuje jednotka. Diagnostika žádné údaje nezkresluje. To, že jsou hodnoty zavádějící znamená, že ta přídavná jednotka je špatně nastavena.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Keras
Grafoman
Příspěvky: 2796
Registrován: ned bře 21, 2010 10:27
Bydliště: Vysočina, kolem Jihlavy :)

Re: ethanol E 85

Příspěvek od Keras » ned říj 12, 2014 20:46

Kluci kdyby to nefungovalo a nevyplacelo se to tak na to nikdo nebude jezdit ne? Kotasku to cos popisoval tak oni ale u lihu prave uvadi jako prednost to vyzsi vyparne teplo. A vyzsi komprese je samozrejme mysleno to ze palivo je vstrikovano do vetsi komprese ty ťuňťo :-) Ma vic oktanu tak si muze motor dovolit ho vstrikovat az do horni uvrate a neblafne to samozapalem... Takže to má větší výkon.
Opravdu to nereste, jezdi to a usporu to ma tak co, ne?

Ale kluci o vikendu jsem to nevydržel a vycucnul jsem zbytek nebáli. Ten testovací režim kde je vidět zbytek v bandě tak to odečítá opravdu přímo z plovaku. Krásné to klesalo jak benzín odtekal...
Vycucl jsem to hadiskou na zbytkove 3 litry!!! No a nabral plnou E85. A? Bomba. Startuje to studene paradne. Nepoprvé to nechám protocit zlomek vteřiny a napodruhé to nádherně chytne na otočení. Žádné cukání, žádné kolosální otáček. Žádné duseni, hned se dá jet. No jsem docela nadšeného a zároveň nastvanej jak před tím mohli vypustit takového paskvil. Takhle když to bude chodit a startovat tak je to paráda. Lezli budeš mít možná problém i někde jinde protože to fakt maká nádherně.
A ravizu s tou spotřebou na tom taky něco bude. Ukazuje mi to na PC 6.8 před tím to lezlo k 8!
Studeného mám na doporucenejch 50. Možná skusim i 40. Obohacení mám na 12 a jede to nádherně. A všiml sem si jak je zase slyset při 90ti přední náprava. To u benzínu řval motor a nic dalšího slyšet nebylo :-) sorry píšu z mobilu...
Renault Thalia Privilège 1,2 16V 3/2010

Uživatelský avatar
RaViZu
Junior member
Příspěvky: 193
Registrován: čtv kvě 22, 2014 13:50
Bydliště: Most
Kontaktovat uživatele:

Re: ethanol E 85

Příspěvek od RaViZu » ned říj 12, 2014 21:34

no vidis..a na Flexcaru ti pisou,ze u 1,2 16V je "divny" rizeni smesi a ze tyhle motory je problem nastavit :-D
podle me nechej tech 50% na start,stejne by jsi to menil za 1-2 tydny az opadne tenhle teplej podzim..ta spotreba ti jeste lehce povyleze,ale az k 8l to asi nebude
ja mam dneska vecer aktualne zbytek 15l pres diagnostiku PP,ale rucicka je cca 2mm od cervenyho,tak bojim bojim :-) a rano hodim do auta kanystr s benalem a uvidim,jestli to keca bo ne ;-)
Renault Scenic - r.v. 2000 - 1,6 16V 79kW RXE - ø 7l/100km s N95 (do 6/2013) a ø 8,5l/100km s E85 (od 7/2013 s jednotkou Autoethanol v4.2)
Renault Clio II - r.v. 2003 - 1,5 dCi 60kW Privilege - ø 4l/100km s aditivem VIF -leto/zima

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5788
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: ethanol E 85

Příspěvek od kotasekh » ned říj 12, 2014 22:24

Keras píše:Kotasku to cos popisoval tak oni ale u lihu prave uvadi jako prednost to vyzsi vyparne teplo. A vyzsi komprese je samozrejme mysleno to ze palivo je vstrikovano do vetsi komprese ty ťuňťo :-) Ma vic oktanu tak si muze motor dovolit ho vstrikovat az do horni uvrate a neblafne to samozapalem...
Já ti dám ťunťo :D. Vyšší výparné teplo je samozřejmě přednost, vždyť jsem i psal že díky tomu je směs chladnější a vleze se jí tam více -> vyšší výkon :-). A s tou kompresí... No, prostě ne :D. Jsem zvědavý, jak u běžných motorů (né přímovstřiků) budeš vstřikovávat palivo při zdvihu pístu :-). Mění se předstih - jiskra na svíčce. Ale málokteré auto dokáže využít potenciál paliva s více než 100 oktany, předstih u 98 a 110 oktanového paliva bude stejný (u většiny aut).
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Keras
Grafoman
Příspěvky: 2796
Registrován: ned bře 21, 2010 10:27
Bydliště: Vysočina, kolem Jihlavy :)

Re: ethanol E 85

Příspěvek od Keras » pon říj 13, 2014 09:20

hele za to teplo se omlovám, v tvém výčtu více méně negativních vlastností jsem to bral jako negativum...
Cituji: Vyšší výparné teplo – díky tomu při přechodu do plynného skupenství v sání daleko více ochladí vzduch a ten tím pádem zhoustne. Se vzduchem o větší hustotě pak motor pracuje účinněji, v podstatě je zvýšení hustoty účinnou cestou ke zvýšení výkonu bez nutnosti konstrukčních úprav...

Jo jasně nejde o vstříknutí, jde o to kdy přeskočí jiskra. A tady přeskočí až co nejdéle...

Jo kluci tchán si nechal namontovat elotec s čidelm na palivo. Měl to od známeho za rovných 6tis. Je zajímavé, jak se eskamontéři dokážou dostat na takovéto ceny když je to normálně za 9tis! :?
Ale když jsem to viděl tak si tam člověk nic nenastaví!!! Zlaté naše jedno tlačítko. Sytičovou mapu máme na tvrdo a funguje to očividně OK. U nich aby člověk jezdil do servisu a nebo měl notebook a soft.
Nechápu ale jejich strategii, že se dá jezdit na jakýkoliv mix N+E. Pokud budu mít jednotku na E tak proč ještě mixovat a zdražovat si palivo??? Mix je maximálně na začátku když se s lihem začíná. No je to dle mého názoru zbytečná fíčurka za nemalý peníz. Nijak musí vydělávat.

Zpátky k verzi 4.2
Když jsem si vzpomněl jak já vůl řešil studené starty :mrgreen: Blbá krabička :mrgreen: Teď to jde fakt nádherně.
Jo taky jsem tak nějak měl strach, že 1,2 bude na líh málo. A ejhle, nová krabička a valí to!!!
Zajímalo by mě jak by to jezdilo a hlavně startovalo na původní NGK. Asi bych řekl, že taky dobře :oops:
A taky jsem si všimnul, že i při studeném startu není zdaleko tolik cítit z lafu špiritus. Jakoby se to tolik neuchcávalo.
Renault Thalia Privilège 1,2 16V 3/2010

Uživatelský avatar
RaViZu
Junior member
Příspěvky: 193
Registrován: čtv kvě 22, 2014 13:50
Bydliště: Most
Kontaktovat uživatele:

Re: ethanol E 85

Příspěvek od RaViZu » pon říj 13, 2014 10:35

Keras píše:Nechápu ale jejich strategii, že se dá jezdit na jakýkoliv mix N+E. Pokud budu mít jednotku na E tak proč ještě mixovat a zdražovat si palivo??? Mix je maximálně na začátku když se s lihem začíná. No je to dle mého názoru zbytečná fíčurka za nemalý peníz. Nijak musí vydělávat.

Zpátky k verzi 4.2
...A taky jsem si všimnul, že i při studeném startu není zdaleko tolik cítit z lafu špiritus. Jakoby se to tolik neuchcávalo.
je to zrejme uplne stejna ficurka jako u v4.2..tam mas taky u AUTO napsano,ze muzes jezdit na oba druhy i jejich ruzny mixy :-)
ano,ty ranni starty okolo 9°C nejsou tolik citit..ale ve vysledku mam jen o 0,2dcl mensi spotrebu nez na starou krabku a to muze byt vic nez pravdepodobne spis mnou nez krabkou :mrgreen: takze zrejme v novem SW jen upravili to pouziti termistoru
Renault Scenic - r.v. 2000 - 1,6 16V 79kW RXE - ø 7l/100km s N95 (do 6/2013) a ø 8,5l/100km s E85 (od 7/2013 s jednotkou Autoethanol v4.2)
Renault Clio II - r.v. 2003 - 1,5 dCi 60kW Privilege - ø 4l/100km s aditivem VIF -leto/zima

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: ethanol E 85

Příspěvek od Zefek » pon říj 13, 2014 12:36

kotasekh píše:Mění se předstih - jiskra na svíčce. Ale málokteré auto dokáže využít potenciál paliva s více než 100 oktany, předstih u 98 a 110 oktanového paliva bude stejný (u většiny aut).
To řízení předstihu funguje tak, že se motor drží těsně pod hranicí klepání, tj. detonačního hoření paliva. Čím více máš oktanů, tím méně je to náchylnější k detonačnímu hoření. Když řj zaznamená přes snímač klepání, že dochází k detonačnímu spalování, začne měnit předstih. Ten motor by ale měl být seštelovaný z výroby tak, aby neklepal při použití paliva N95. Prostě se použije mapa z řj a na tohle palivo to nesmí v té mapě zaklepat. Pokud to ale nezaklepe na N95, kde je potenciál paliva s více oktany, když u N95 je nastavený předstih na maximální možnou hranici, která ale, když motor neklepe, nejde už jinam nastavit?
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5788
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: ethanol E 85

Příspěvek od kotasekh » pon říj 13, 2014 17:41

Jo, o tom více méně mluvím, že více oktanů už nemá smysl, protože si s tím řídící jednotka neporadí. 1.2 16V zná ale i 98 oktanů - teda píšou to :-). 110 oktanů už je v našich motorech k ničemu, nastaví se maximální předstih, což bude odpovídat N95 nebo N98 a tím to končí :-).
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: ethanol E 85

Příspěvek od Zefek » pon říj 13, 2014 18:07

A navíc, když máš problém s kompresí, ventily, cívkami, svíčkami, prostě čímkoliv, co ovlivňuje hoření paliva, bude se to auto chovat úplně stejně a detonační hoření tam bude, i kdybys tam nalil 1000 oktanový benzín :D
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Keras
Grafoman
Příspěvky: 2796
Registrován: ned bře 21, 2010 10:27
Bydliště: Vysočina, kolem Jihlavy :)

Re: ethanol E 85

Příspěvek od Keras » úte říj 14, 2014 07:00

Ano samé technické záležitosti. Také jsem četl, že thálka 1,2 umí max. N98.
Ale když dám 15% obohacení tak je to daleko daleko výkonnější než N98 :?

Ravizu, je zajímavé to studené startování. Jsem to zkoušel trochu potrápit a napoprvé to nechytne. Ani to nemá náznak škytání. Napodruhé nádhera, na otočení...
Zřejmě je tohle autem, protože přesně to samé jsme řešili i v našem threadu studených startů na benzín. Jednalo se o podzimní období... Má to normu eco 4 (nebo 5, už nevím) a je zase fakt, že i na velmi krátké tratě (řádově 1,5km) ten motor málo žral. Přes 7 mi to na N95 nikdy nešlo. Takže to přisuzuju tomu, že je směs na studeném motoru prostě dost chudá.
Teď co jsem dal iridiové svíce ale jezdil zase na benzín tak bych řekl, že se to maličko zlepšilo a motor ochotně startoval napoprvé.
No nicméně jsem začal používat startování jako na benzín. Napoprvé motor jenom protočím, jenom škrtnu a hned chcípnu. A napodruhé to chytá už vždycky dobře. S tím už asi nikdo nic nenadělá. Možná SW v ecu, ale to není zaručené.
Renault Thalia Privilège 1,2 16V 3/2010

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11271
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Re: ethanol E 85

Příspěvek od krt.ecek » úte říj 14, 2014 08:18

A to ie to, co jsem popisoval ja ze mi vadi, protoze na benzin to nedela.....
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

Keras
Grafoman
Příspěvky: 2796
Registrován: ned bře 21, 2010 10:27
Bydliště: Vysočina, kolem Jihlavy :)

Re: ethanol E 85

Příspěvek od Keras » úte říj 14, 2014 09:21

:mrgreen: jsi moc cimprlich :mrgreen:
Já takhle startoval v podzimních měsících i na benzín a no problema. Poprvé protočit a napodruhé okamžitě blaf. Když bych sečetl ty dva mikrostarty proudově tak to bylo daleko méně než točit napoprvé třeba 2 vteřiny než to chytne.
A bylo to vždy jen ráno... :wink: Pak přes den už napoprvé. V tomhle problém nevidím.
Renault Thalia Privilège 1,2 16V 3/2010

Uživatelský avatar
RaViZu
Junior member
Příspěvky: 193
Registrován: čtv kvě 22, 2014 13:50
Bydliště: Most
Kontaktovat uživatele:

Re: ethanol E 85

Příspěvek od RaViZu » stř říj 15, 2014 16:30

Keras píše:..je zajímavé to studené startování. Jsem to zkoušel trochu potrápit a napoprvé to nechytne. Ani to nemá náznak škytání. Napodruhé nádhera, na otočení...
Zřejmě je tohle autem, protože přesně to samé jsme řešili i v našem threadu studených startů na benzín. Jednalo se o podzimní období...Teď co jsem dal iridiové svíce ale jezdil zase na benzín tak bych řekl, že se to maličko zlepšilo a motor ochotně startoval napoprvé.No nicméně jsem začal používat startování jako na benzín. Napoprvé motor jenom protočím, jenom škrtnu a hned chcípnu. A napodruhé to chytá už vždycky dobře. S tím už asi nikdo nic nenadělá. Možná SW v ecu, ale to není zaručené.
takze jestli tomu dobre rozumim,tak studeny starty jsou minimalne stejne jako na benal..tak pak je to OK,ze? :-)
Renault Scenic - r.v. 2000 - 1,6 16V 79kW RXE - ø 7l/100km s N95 (do 6/2013) a ø 8,5l/100km s E85 (od 7/2013 s jednotkou Autoethanol v4.2)
Renault Clio II - r.v. 2003 - 1,5 dCi 60kW Privilege - ø 4l/100km s aditivem VIF -leto/zima

Keras
Grafoman
Příspěvky: 2796
Registrován: ned bře 21, 2010 10:27
Bydliště: Vysočina, kolem Jihlavy :)

Re: ethanol E 85

Příspěvek od Keras » čtv říj 16, 2014 11:17

Ahoj ahoj, no stejné, ehm..............
Jsou o maličko horší ve smyslu že napoprvé to nechytne a ani to nemá tendenci škytnout, blafnout.
Napodruhé vždy chytne bějem milisekundy. Už jsem to popisoval no.
Na benzín a iridiovky :oops: se musím přiznat, že u benzínu postupně zmizel tento stav a ochotně to blaflo napoprvé.
Teď s lihem se to jakoby pohoršilo, ale jak už jsem se divil že to jiným vadí, prostě mě to nevadí. Pokud by jste kdokoliv zažil startovaní na líh na starou nepovedenou jednotku tak tohle je prostě bomba :!: :D
Teď bývá tady ráno kolem +5°C a starty pořád stejné, dobré.
Nechce dávat na stunej 60% nebo víc, třeba by to čaplo i napoprvé, ale jezdím krátké trasy a takto je to ok.

Edit:
Jo taky jsem se díval na fungl novej termistor a ten kabílek se zelenou smršťovačkou je k zlosti. Jakýkoliv pohyb s kabelem může mít za následek utržení kontaktů v místě pájení nebo přímo u pouzdra čipu. A to nejen při montáži očka pod šroub jak oni sami píší ale i při úplně běžné údržbě auta!
Ani tak nejde o mě, ale dáte auto třeba někam do servisu a je vymalováno. Třeba jen pohé sundavání filtrboxu s drátem od termistoru prostě docela dost mele. I když je termistor někde vzadu, relativně chráněný, tak stačí zamlet s přívodním drátem a...
Vzal jsem normální pružnou plastovou izolačku a celý čip a kus zelené smršť. bužírky jsem opatrně a pořádně omotal. Udělal jsem tam tak skoro 1 cm zesílení. Leze jen nezbytná část mosazného očka. Teď teprve bych řekl, že choulostivé místo je dobře chráněno.
Renault Thalia Privilège 1,2 16V 3/2010

Odpovědět

Zpět na „Paliva, maziva a přísady do paliv a maziv“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host