ethanol E 85
Moderátor: Moderators General
-
- Starting member
- Příspěvky: 55
- Registrován: ned úno 12, 2012 13:02
- Bydliště: Košťálov
Re: ethanol E 85
Tak musím dát Zbyňkovi169 za pravdu. Dle jeho rad nastaveno 20%, proběhlo další tankování a ejhle 6,91/100km. Studený start nastavený na 30%-zatím nepoužívám. Dříve mi to žralo na 15% cca 8,6/100km, tak si říkám že je někde chyba. Proběhlo čištění klapky a co jsem nenašel, těsnící kroužek mezi klapkou a sání byl poškozen. Po výměně šla spotřeba okamžitě o 1,7l/100km dolů.
Dacia logan MCV 1.6 16V r.v.2009
N95 6,21l/100km
E85 7,5l/100km
N95 6,21l/100km
E85 7,5l/100km
Re: ethanol E 85
Tak Vás zdravím.Najel jsem na čisté Éčko už skoro 10000 km a zkušenosti asi takové:Po experimentování s nastavením procent na jednotce jsem zjistil,že je to vcelku jedno,spotřeba stále stejná,jestli jsem tam měl 10 nebo 20 procent.Jezdím plus mínus za 8l .Na obsah 1,6l to asi ujde,zajímalo by mě,jestli je na tom někdo líp s podobnou motorizací jako mám já .Jinak provoz celkem ujde,až na ty starty,za chvíli budu měnit olej tak uvidím jak vypadá, s tankováním za ceny u pumpy ONO asi stálá úspora a investice už je zpátky no uvidíme co přinesou nižší teploty,zatím se mějte.
Megane 2 r.v.2004 - 1,6 16V - 83kW,Megane 3 ,1,6 dci - 96kW
-
- Starting member
- Příspěvky: 37
- Registrován: sob črc 23, 2011 10:25
- Bydliště: Zbiroh
Re: ethanol E 85
tak ja mam stale problem auto mi jede za studena pouze na 3valce (svicky a kabely sem dal tento tyden novy) kdyz je auto ohraty nekdy pocituju mensi cukani. cca 3tis km ujeto bez potizi a beze zmen ale posledni 14dni problemi. teplota okoli na to vliv nema. ted jsem tam nalil asi 5L benzinu (20L E85 v nadrzi bylo) ale zmena zadna ma nekdo nejaky typ? zna ma smysl menit nastaveni % nebo hledat pricinu jinde? espace 2.0
Re: ethanol E 85
Jestli si tohle vše vyměnil, napadá mě možnost problému se vstřikem - špatný kontakt na konektorech u spojů s přídavnou jednotkou, případně uklepaný kabel mezi jednotkou a konektorem - jsou moc tenké. Jako poslední bych řešil asi vstřik samotný.
Fluence 1,6 Exception, 3/2012, stříbrná Platine D69 + NAVI, Arkamys, Raveland 600W sin, 12"sub tuba, BT, Alarm, xenony, 18" kola Keskin KT7 chrom, 245/40/18 (ofiko) / zimní originál 16" Proteus 205/60/16.
-
- Starting member
- Příspěvky: 37
- Registrován: sob črc 23, 2011 10:25
- Bydliště: Zbiroh
Re: ethanol E 85
zkusim ty kontakty osahat ty kabliky jsou hodne slabe a jsou tam dost na fest stahnute tak snad neco objevim ale muze pripadne tato vada mit vliv na to ze studene to jede na 3 a teple na 4??
Re: ethanol E 85
Je fakt, že to není moc pravděpodobné, ale je to další logický krok. Töhle laborování pokus-omyl je vždy složité, když to nechceš dát do servisu, kde na to mají vybavení. Kdybys dělal do elektroniky, jako já, tak ti poradím asi tohle - vezmi osciloskop a po nastartování sondou zkontroluj všechny vstupy vstřiků, jestli do nich jdou pulzi. pak pokračovat dál přes přídavnou jednotku až k původnímu konektoru vstřiku. Ale to asi nebude tvůj případ kutilství.
Fluence 1,6 Exception, 3/2012, stříbrná Platine D69 + NAVI, Arkamys, Raveland 600W sin, 12"sub tuba, BT, Alarm, xenony, 18" kola Keskin KT7 chrom, 245/40/18 (ofiko) / zimní originál 16" Proteus 205/60/16.
-
- Starting member
- Příspěvky: 37
- Registrován: sob črc 23, 2011 10:25
- Bydliště: Zbiroh
Re: ethanol E 85
toto je na me uz moc velka veda
Re: ethanol E 85
Já se držím pravidla, že než se sáhodlouze vrtat v něčem, čemu nerozumím, je lepší to dát do servisu tam, kde tomu rozumí, neboť čas strávený šťoráním se v motoru a postupnou výměnou dílů je ve výsledku dražší, než zaplatit servis. Ale je to jen věcí názoru.lukas_cervinka píše: toto je na me uz moc velka veda
I když je fakt, že v některých servisech jsou taky pěkní šťourové
Fluence 1,6 Exception, 3/2012, stříbrná Platine D69 + NAVI, Arkamys, Raveland 600W sin, 12"sub tuba, BT, Alarm, xenony, 18" kola Keskin KT7 chrom, 245/40/18 (ofiko) / zimní originál 16" Proteus 205/60/16.
-
- Starting member
- Příspěvky: 37
- Registrován: sob črc 23, 2011 10:25
- Bydliště: Zbiroh
Re: ethanol E 85
kdyby tu byl nejakej poradnej servis tak to tam odvezu ale bohuzel neni tim vic elektrikar uz vubec ne proto radsi nejdriv vyzkousim ruzne ,,jednoduche" varianty jestli nahodou to nebude jen nejaka blbost
Re: ethanol E 85
No já teď taky zápasím neustále s problémem na flůčku. Neustále se mi kombinovaná spotřeba drží lehce přes 10l. A to fakt jezdím slušně, žádná divočina. V servisu v UL si s tím nevěděli rady, že hodnoty dle diagnostiky jsou v pořádku a že nevidí důvod k opravě. Za údajné zvýšení můžou prý mé široké kola 245//40/18 - což mi pražské zastoupení Renaultu vyvrátilo, jako nesmysly. Prý nárust může být, ale v řádu 0,5l. A upozorňuji, že to stejně papá od koupě auta jak na BA98, BA95 i E85. Rozdíl je minimální. Ještě mi vedoucí servisu v UL říkal, že jelikož mám najeto teprve 4500km, tak je motor v záběhu a po 10000km spotřeba klesne asi o litr - toto mi zase vyvraceli v servisu v LB - prý toto pravidlo platí u dieslových motorů, ale u benzínové 1,6 je to nesmysl. Ale nikdo neví proč. To jsou mi odborníci. Měl jsem na týden půjčeného Megana III. v kombíku se stejným motorem. Tam jsem při ježdění stejných tras po týdnu byl na průměru 7,2l ! A to má ten M III. papírově asi o 0,3l vyšší kombinovanou spotřebu. Tak že závěr pro mě - v mé těžké noze na plynu asi problém nebude. A teď babo raď.
Fluence 1,6 Exception, 3/2012, stříbrná Platine D69 + NAVI, Arkamys, Raveland 600W sin, 12"sub tuba, BT, Alarm, xenony, 18" kola Keskin KT7 chrom, 245/40/18 (ofiko) / zimní originál 16" Proteus 205/60/16.
-
- Starting member
- Příspěvky: 40
- Registrován: úte úno 14, 2012 20:09
Re: ethanol E 85
Ahoj.lukas_cervinka píše:kdyby tu byl nejakej poradnej servis tak to tam odvezu ale bohuzel neni tim vic elektrikar uz vubec ne proto radsi nejdriv vyzkousim ruzne ,,jednoduche" varianty jestli nahodou to nebude jen nejaka blbost
V tvém případě je pomoc velmi jednoduchá.
Nastartuj motor a krátce ho ohřej.
Stačí minuta.
Potom odpoj ethanolovou jednotku od vstřiků a zapoj vstřiky na přímo jak byl originál.
Potom nastartuj a uvidíš.
To vypadá na vadnou kabeláž na ethanolové jednotce.
Vlivem tepla v motoru zlobí.
Tento problém jsme řešili.
Jednotku jsme reklamovali,ale nová začala zlobit také.
Prostě jsme si udělali novou a silnější kabeláž.
Od té doby je vše v pořádku.
Tímto budeš vědět,zda je problém v jednotce,nebo v motoru.
A ani nepotřebuješ platit servis.
Hodně štěstí.
Re: ethanol E 85
Tak jsem dojezdil,zničehižnic kontrolka vedle směrových světel začala blikat(symbol motor-převodovka...)po dvou kilometrech se začalo kouřit z motoru,tekl mi ethanol z výfuku,vypadalo to na zapečenej katalyzátor... a bylo po rendlovi.Takže odtah ke klukům do Renaulta do Komořen(u Mostu) bloumali jsme vyřadili jsme jednotku ,když sundal kámoš sání vytekl z něj humáč asi plivo+olej ,prostě to teklo horem dolem.Bez jednotky jsem to protá´hnul,hulilo se za mnou jak na vojně když zadymovali tanky,no protáhnul jsem to nevím +-10km,bez jednotky a zatím jezdím.Dolil jsem do plna benál,jednotka jede poštou už zpátky do firmy odkud přišla.Zřejmě odešla a jeden vstři dával pořád takže mi nepálil válec a teklo to prostě všude kam se dalo.No zpocenej jsem z toho byl i na místě kde končí záda.Takže jsem zvědav,na co přijdou a jestli v tom byla chyba a pošlou novou.Dám pak vědět .Čau,éčku zdar
Naposledy upravil(a) lihorecek dne ned zář 02, 2012 12:25, celkem upraveno 2 x.
Megane 2 r.v.2004 - 1,6 16V - 83kW,Megane 3 ,1,6 dci - 96kW
-
- Starting member
- Příspěvky: 55
- Registrován: ned úno 12, 2012 13:02
- Bydliště: Košťálov
Re: ethanol E 85
Tý jo, to buď rád, že Ti neschořelo auto.
Je pravda, když mi dorazila na jaře jednotka, měl jsem s ní taky problém. Auto jelo na tři válce, svítil check motoru. Jednotka vyndána, poslána zpět a za 5 dní mi přišla nová. Závěr, špatný spoj u jednoho z kabelu, vše vyřešeno na záruku. Od té doby, kromě dovči ( jel jsem do HR a radši jsem to pro jistotu vyndal) provoz i starty bez problémů. Jezdím na čistý éčko a spotřeba kolem baráku cca do 8l/100km a na dálku jsem na 7l/100km což si myslím, že je parádní spotřeba. Hlavně co jsem dnes ráno viděl ceník u pumpy, 38,7kč za litr fosilní hmoty.
Je pravda, když mi dorazila na jaře jednotka, měl jsem s ní taky problém. Auto jelo na tři válce, svítil check motoru. Jednotka vyndána, poslána zpět a za 5 dní mi přišla nová. Závěr, špatný spoj u jednoho z kabelu, vše vyřešeno na záruku. Od té doby, kromě dovči ( jel jsem do HR a radši jsem to pro jistotu vyndal) provoz i starty bez problémů. Jezdím na čistý éčko a spotřeba kolem baráku cca do 8l/100km a na dálku jsem na 7l/100km což si myslím, že je parádní spotřeba. Hlavně co jsem dnes ráno viděl ceník u pumpy, 38,7kč za litr fosilní hmoty.
Dacia logan MCV 1.6 16V r.v.2009
N95 6,21l/100km
E85 7,5l/100km
N95 6,21l/100km
E85 7,5l/100km
Re: ethanol E 85
Čtu spousty člénků o E85. Sám na ni bezproblému jezdím, ale začala mi dělat starost problematika palivového čerpadla. Všude píšou, že pokud na to není dělané, jde do háje. A to ne z důvodu naleptání, či další nesmysly, ale pro mě i z logického důvodu el.vypálení uhlíků. Četl jsem, že když je čerpadlo na stejnosměrný proud (a to je 99%aut) dochází v nadrži díky vodivosti ethanolu k elektriolíze a vypálí se rotor i uhlíky. Předpokládám, že Renault nepoužívá střídavá čerpadla s měničem, mimo vozů k tomu určených pro E85. Máte s tím někdo zkušenost, zda to postupně skutečně odchází?
Fluence 1,6 Exception, 3/2012, stříbrná Platine D69 + NAVI, Arkamys, Raveland 600W sin, 12"sub tuba, BT, Alarm, xenony, 18" kola Keskin KT7 chrom, 245/40/18 (ofiko) / zimní originál 16" Proteus 205/60/16.
-
- Starting member
- Příspěvky: 55
- Registrován: ned úno 12, 2012 13:02
- Bydliště: Košťálov
Re: ethanol E 85
Auto Belda montují přestavbu už nějakou dobu a prý, konkrétně u dacie, zatím bez problémů. Pan Belda kontroloval čísla dílů u dacii na benzín a FFV, tedy pal. nádrž, čerpadlo a vedení až ke vstřikovačům a prý jsou na obou stejná. Já osobně mám na nádrži napsano natural/ethanol.
Dacia logan MCV 1.6 16V r.v.2009
N95 6,21l/100km
E85 7,5l/100km
N95 6,21l/100km
E85 7,5l/100km
Re: ethanol E 85
Tak pak je v pohodě. Jen mi řekni, kde na nádrži? U hrdla tankování, nebo někde zespodu? To čerpadlo je teď jediná záležitost, co mě na éčku straší.
Fluence 1,6 Exception, 3/2012, stříbrná Platine D69 + NAVI, Arkamys, Raveland 600W sin, 12"sub tuba, BT, Alarm, xenony, 18" kola Keskin KT7 chrom, 245/40/18 (ofiko) / zimní originál 16" Proteus 205/60/16.
-
- Starting member
- Příspěvky: 55
- Registrován: ned úno 12, 2012 13:02
- Bydliště: Košťálov
Re: ethanol E 85
Na nádrži to mám vyraženo ze spodu, natural/ethanol/diesel, takže nádrž je v poho. A co se týče čerpadla tak číslo dílu je pro benzín i pro E85 naprosto stejný. Jak říkám, ověřeno v autorizovaném servisu a nezávisle na tom i na netu. Dnes byl u mě kolega z dacia klubu a jde do toho, cena 7990kč. Kombinovaná spotřeba je opravdu do 8l/100km u motoru 1.6 16v a to jsem ještě tahal naloženou káru, normálně jezdím do 7,5l/100km=198kč. A benzín to je 6,5l/100km=249kč, takže není po stránce finační o čem mluvit. Jsem s éčkem naprosto spokojen, motor je čistý, bez karbonu. A co se týče jízdních vlastností, je lepší než benzín, motor jde lépe za plynem, je prostě živější.
Dacia logan MCV 1.6 16V r.v.2009
N95 6,21l/100km
E85 7,5l/100km
N95 6,21l/100km
E85 7,5l/100km
-
- Junior member
- Příspěvky: 179
- Registrován: ned úno 20, 2011 00:30
Re: ethanol E 85
Já teď zkusil nalejt čistý éčko mám espase III. 2.0 16V bez řídící jednotky. Startuje to úplně v poho, zatím zkoušeno při 5°C, nepatrně dýl točím. Jezdí skvěle o ceně nemluvě, prostě spokojenost. Spotřeba cca o litr větší. Až se víc ochladí tak jsem zěvdavej co to udělá.
Re: ethanol E 85
Prosím tě, dej mi kontakt na ten tvůj autorizovaný servis. Tady v UL mám pocit, že sami nevědí, o čem mluví a na tema éčko se nehodlají vůbec bavit. Prej to tam nepatří a basta.milanbicak píše:Na nádrži to mám vyraženo ze spodu, natural/ethanol/diesel, takže nádrž je v poho. A co se týče čerpadla tak číslo dílu je pro benzín i pro E85 naprosto stejný. Jak říkám, ověřeno v autorizovaném servisu a nezávisle na tom i na netu. Dnes byl u mě kolega z dacia klubu a jde do toho, cena 7990kč. Kombinovaná spotřeba je opravdu do 8l/100km u motoru 1.6 16v a to jsem ještě tahal naloženou káru, normálně jezdím do 7,5l/100km=198kč. A benzín to je 6,5l/100km=249kč, takže není po stránce finační o čem mluvit. Jsem s éčkem naprosto spokojen, motor je čistý, bez karbonu. A co se týče jízdních vlastností, je lepší než benzín, motor jde lépe za plynem, je prostě živější.
Fluence 1,6 Exception, 3/2012, stříbrná Platine D69 + NAVI, Arkamys, Raveland 600W sin, 12"sub tuba, BT, Alarm, xenony, 18" kola Keskin KT7 chrom, 245/40/18 (ofiko) / zimní originál 16" Proteus 205/60/16.
-
- Starting member
- Příspěvky: 55
- Registrován: ned úno 12, 2012 13:02
- Bydliště: Košťálov
Re: ethanol E 85
poslal jsem ti SZ, tam máš více.
Dacia logan MCV 1.6 16V r.v.2009
N95 6,21l/100km
E85 7,5l/100km
N95 6,21l/100km
E85 7,5l/100km
Re: ethanol E 85
Tak ,dneska mi přišla nová jednotka,vyměnili mi jí aniž by měli připomínky,v pondělí posláno,dnesk přšla nová,závadu teda nevím,nevolal jsem tam,ale asi podobná jako měl někdo o pár řádek výše,jeden vstřik mi asi zůstal videt a teklo mi to horem dolem,proto se mi to dusilo a teklo to horem dolem,takže bohužel týden musím s namontováním počkat kolega co mi to dělal má dovču,tak se pak zas ozvu s novými poznatky hip
Megane 2 r.v.2004 - 1,6 16V - 83kW,Megane 3 ,1,6 dci - 96kW
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Re: ethanol E 85
Co se mě týče, tak už 4 měsíce každý víkend sekačka jezdí jak divá na E85, evidentně ji šmakuje , a je znatelný nárůst výkonu na mojí 10 let staré sekačce s motorem B&S 450, pouze studený start je horší, ale už jsem to vychytal, že místo 3 cupování musím cucák zmáčknout 5x a případně při chcípnutí 1x cucnout a start a pak už jezdí a startuje bez nejmenších problémů a evidentně je motor při spalování E85 studenější včetně výfuku a poznatek, že sekačka vůbec nezakouří a zmizeli saze okolo výdechů na výfuku, svíčka je úplně čistá. Smrádek po slivovici co se z ní line je docela přijatelný, než to co se z ní linulo na normální benál včetně čoudíku. Byl jsem tak nadšený, že jsem ji vytunil a pořídil toto: http://www.naradi-vitek.cz/pocitadlo-mo ... otackomer/ a otáčky přesně naladil na 3060 , pouze jsem musel provést 6 závitů vodiče na zapalovacím kabelu, jinak to pořádně nesnímalo. Dnes jsem při nalévání benzínu koukal, že je nějaký cucek na dně, a prstem jsem vytáhnul takový lepivý žmolek jak žvýkačka, tak zřejmě funguje čistící schopnost tohoto paliva a uvolňuje z nádržky starý pryskyřičný nános z benzínu. Tak jsem velmi spokojen, že přispívám na ekologii a zkuste to také.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
-
- Grafoman
- Příspěvky: 2796
- Registrován: ned bře 21, 2010 10:27
- Bydliště: Vysočina, kolem Jihlavy :)
Re: ethanol E 85
No to je super nápad s tou sekačkou Mám sekajdu nějakech 20let a ještě jezdí tak to musím taky zkusit... Teď je E85 v Jihlavě za 23,5!!! Ještě máme doma dvě karburátorové 4T čtyřkoly tak tam by to mohlo být také v pohodě...
Ale chci se zeptat na thálii II 1,2 Máte někdo dlhouhodobější zkušenosti??? Jak se chová motor a origo ŘJ a jestli je potřeba na thalii II kupovat přídavnou řj pro líh???
Kamarádi Ala, michaeltv, kotásek údajně jezdí bez příd. jednotek tak jak se Vám jeví po delší době používání E85 na thalii II? Díky moc
Ale chci se zeptat na thálii II 1,2 Máte někdo dlhouhodobější zkušenosti??? Jak se chová motor a origo ŘJ a jestli je potřeba na thalii II kupovat přídavnou řj pro líh???
Kamarádi Ala, michaeltv, kotásek údajně jezdí bez příd. jednotek tak jak se Vám jeví po delší době používání E85 na thalii II? Díky moc
Renault Thalia Privilège 1,2 16V 3/2010
Re: ethanol E 85
Nedalo mi to a také jsem s E85kou zaexperimentoval u sekačky. Žáádný zásadní rozdíl, mimo snížení kouřivosti po startu jsem nezaznamenal. Tak jsem to prubnul i do 2taktní bezínové pily. Tam se ale pánové dely věci! Pila dostala okamžitý 50% nárust výkonu a řezala, jako vsteká. Přes to, že jsem ji pro jistotu do směsy více přimazal, jelikož lích má horší vlastnosti rostřiku oleja na klice u 2T, tak z motoru žádný trabantózní zápach po spáleném oleji nebyl, nekouří a to vůbec. Pila točila řetězem i na volnoběch, jak to zvedlo otáčky motoru. Prostě mi u 2T motoru vážně spadla čelist, co E85ka dokáže. Vyzkoušeno i na křoviňáku a stejně skvělé výsledky. Jo a paradoxně podstatně leší starty, než na benzín!
Fluence 1,6 Exception, 3/2012, stříbrná Platine D69 + NAVI, Arkamys, Raveland 600W sin, 12"sub tuba, BT, Alarm, xenony, 18" kola Keskin KT7 chrom, 245/40/18 (ofiko) / zimní originál 16" Proteus 205/60/16.
-
- Grafoman
- Příspěvky: 2796
- Registrován: ned bře 21, 2010 10:27
- Bydliště: Vysočina, kolem Jihlavy :)
Re: ethanol E 85
Pane jo, pilu mám a používám taky
Prosím thalie II má jaké palivové čerpadlo? Ponořené???
Edit: odpovím si sám i s fotkou:
http://forum.renaultclub.cz/viewtopic.p ... 00#p515300
jelikož jsem se tu dečetl, že líh je vodivý asi je to potencionální problém ne???
Prosím thalie II má jaké palivové čerpadlo? Ponořené???
Edit: odpovím si sám i s fotkou:
http://forum.renaultclub.cz/viewtopic.p ... 00#p515300
jelikož jsem se tu dečetl, že líh je vodivý asi je to potencionální problém ne???
Renault Thalia Privilège 1,2 16V 3/2010
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 18 hostů