ethanol E 85

Na co jezdíme a co nám cpe reklama...

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
5n4k3
Člen RCČR
Příspěvky: 41
Registrován: stř říj 18, 2006 22:59
Kontaktovat uživatele:

Re: ethanol E 85

Příspěvek od 5n4k3 » pon črc 23, 2012 11:06

sestra6 píše:Ahoj. Má někdo konverzní jednotku nainstalovanou na motoru 2.2i z R21,R25 a Espace IaII? Tam jsou totiž vstřiky všechny "paralelně", takže by měla stačit krabička pro "monojet"
Ahoj, tu ukrajinskou jednotku z autoethanol.cz jsem zkoušel na R21 2L Turbo 4x4 119kW a na 1.7 66kW a nefunguje. Zkoušel jsem to pouze s čistým benzinem a chovalo se to tak, že bez resetování ECU - odpojení baterie to normálně nastartovalo, normálně běželo a asi po 2-4 vteřinách bez zakuckání chcíplo. Po odpojení baterie to už sice na volnoběh normálně běží, ale když se to vytočí na neutrál, tak to někde při 5tis ot/min chcípne a když se s tím chci rozjet, tak to chcípne někde na 3000 ot, jak kdyby záleželo na dýlce vstřiku, při kterým to chcípne. Když se rozjíždím z mírnýho klesání a moc nešlapu na plyn, tak to chcípne ve vyšších otáčkách, než když se rozjedu "s nohou na podlaze". Jinak tu jednotku jsem ještě zkoušel v R21 1.7 se starou ECU - 69kW a tam to normálně fungovalo, stejně tak ve Fábii 1.4 a Fordu Scorpio 2.0, takže ta E85 jednotka byla funkční.
Jinak vstřiky v R21 jsou paralelní, čili vstřikujou simultánně - všechny 4 v jeden okamžik.
Renault 21 2L Turbo Quadra
"How hard can it be?" - Jeremy Clarkson

jackup
Starting member
Příspěvky: 10
Registrován: ned čer 19, 2011 19:08

Re: ethanol E 85

Příspěvek od jackup » stř črc 25, 2012 13:05

Pavel.H píše:
jackup píše:Zdravím alkoholiky :-D

Mám jedničkovou Thalii, 1.4 8V r.v. 2001... Už dobu jsem si řikal vyzkoušim ten ethanol... Především kvůli ceně - 26.5 za E85 vs. 35.00 za natural dělá na 40l nádrž mýho miláčka skoro 400 Kč... Jediný, co mě odrazovalo, bylo, abych si nezničil motor, pokud bych na E85 jezdil dlouhodobě...

Nejčastější argumenty proti, co jsem vypozovoval na fórech:

1) chudá směs = přehřívání
2) korozivní, rozežere palivovou soustavu
3) zvýší se spotřeba, takže se to nevyplatí
4) studený starty
5) suchý palivo (bez aditiv, něco jako plyn ve škodovkách 120 což bylo bezolovnatý palivo do auta pro special, takže se po pár tisících km zadřely písty a ventily...)

Cena byla rozodujícím faktorem, kterej mě donutil to zkusit... Měl jsem prázdnou nádrž, a tak jsem nalil rovnou jen 10l E85 s tim, že vyzkoušim, jak se auto bude chovat, pokud se bude cukat, dotankuju natural 95... A kupodivu, Thalia se necukala tak jsem dotankoval E85 do plný lol... Táhla subjektivně líp, přestože je teprve září, tak start v 10stupních celsia v noci na první škrábnutí...

Teď k bodům a argumentům a moje první subjektivní reakce:

1) Auto se nepřehřívá, naopak, buď to je stejný anebo se mi zdá, že se motor tolik nehřeje... A to, že chudá směs ničí motor, je podle mě u tohodle auta s vícebodovym vstřikováním a lambda sondou je to podle mě blbost... Nekucká se, lambda si sama řekne víc, když cejtí chudší směs...

2) Koroze... no co k tomu dodat... Podle mě naprostá hovadina... Ethanol vyčistí palivovou soustavu, pokud něco rozežere nebo zničí tak už to bylo načlý... A jen nános bordelu třeba hadici drží v neděravym stavu...

3) Nemám palubní počítač, takže zatim by to byly jen spekulace... Subjektivně je to asi stejný, ale to se po pár KM litr sem litr tam nepozná... Mimochodem úspora 10Kč / litr znamená 400 Kč na 40l nádrž... To taky znamená, že i spotřeba o 2 litry větší se ještě vyplatí...

4) Je září, doznívá léto... nejnižší teplota - zkušel jsem asi ve 2 ráno - 10 stupňů Celsia - na první škrábnutí...

5) Přátelé, Natural 95 je BEZOLOVNATÉ palivo... to znamená, že všechny auta počínaje škodou 136 a favoritem, co jezdí na natural, je jim jedno ,jestli jezdí na jakýkoliv bezolovnatý palivo... Plyn pro favorita byl bez problémů, zatímco pro škoďárnu to znamenalo po x tisícíh km zahodit hlavu a dát novou, protože se zapekla... Takže argumenty že dlouhodobý používání ethanolu zadře motor, zapeče písty mi příjde jako nesmysl... Ale po vyjetý půl nádrži se jedná jen o domněnku...

Takže celkově, zatím nevidím ani jedno negativum, proč na chlast nejezdit... Nevím, co to dělá dlouhodobě, ale jezdí to, necuká, táhne, je to levnější a teoreticky by to nic udělat nemělo... budu pokračovat a po měsíci se ozvu ,jestli pozoruju nějaký změny...
_______________________________________________________________________________________________________________________


Tak jak to jezdí po čtyřech měsících?

Zdravim všechny a omlouvám se za dlouhý zpoždění :-)

Zjistil jsem, že jezdit na čistý E85 mi s mojí 1.4 8V Thalií nic nedělalo s motorem, ten šlapal bez problémů, až na 2 věci: studený starty – katastrofa!!! a spotřeba – ze 7 litrů N95 jsem byl na 10-11 litrech  Takže jsem se vrátil zpět k N95, protože úspora žádná, resp. záporná...

Nicméně nedalo mi to a řikal jsem si pokud bude nějaká přídavná krabice do 5000, jdu do toho… víc jsem za to davit nechtěl… Na stránkách http://www.flexcar.cz měli akci montáž zdarma v Praze takže mě to stálo 4800…

Podle vašeho popisu mám dojem, že se jedná o úplně stejnou krabičku jako z http://www.autoethanol.cz

Zatim dojmy:

1) Čistý E85

2) Studený starty po ránu pod 15C co bylo pár dní jak se ochladilo, tak bez problemů po 5s…

3) Spotřeba: neměnil jsem nic, defaultní procenta co tam byly: při AUTO režimu 8.5L, při letním režimu E85 7.7L, zimní režim E70 jsem ještě nezkoušel ale předpokládám, že by spotřeba šla víc nahoru, mám v plánu to vyzkoušet.

4) Zatím najeto s jednotkou cca 1000km, bez výměny svíček, bez sportovního vzduchofiltru, bez jakýchkoliv dalších úprav, najeto mám 150000 km s orig. lambdou… Bez výměny palivovýho filtru necejtim žádný škubání nic co by značilo že se filtr zanesl, čerpadlo benzínový taky bez problémů…

Přál bych si spotřebu stlačit k pod 7L a byl bych spokojenej – dotazy na kohokoliv, možná zbyňka 169, páč tu vypadá jako zatim největší guru s nejvíce zkušenostma 
A) měla by výměna lambdy po 150000 km, spolu s iridiovejma plynovejma svíčkama, sportovnim vzduchovym filtrem, výměnou palivovýho filtru a příp EFIE spotřeba ještě třeba o litr či víc snížit? Jezdit za 6-6.5L E85 by bylo teda něco :-D
B) Pokud bych vyměňoval lambdu a nevím, zda mám v přimontovaný řídící jednotce EFIE, dá se EFIE někde sehnat, o co jde a jak se dá namontovat? Je to přímo jinej typ lambdy nebo to je ještě nějaká další krabička navíc? Kolik stojí?

Snad moje poznatky někomu poslouží, předem díky za odpovědi 

zbyněk 169
Starting member
Příspěvky: 40
Registrován: úte úno 14, 2012 20:09

Re: ethanol E 85

Příspěvek od zbyněk 169 » stř črc 25, 2012 20:34

Ahoj.
Tak tady čtu stále stejné problémy.
Prosím Vás,nevěřte všem fámám co se trousí po internetu o škodlivosti ethanolu.
je to nesmysl.Znám distributora E85 ,který má na Fordu Focus najeto přes 400 000 km bez vážnějších závad(běžné servisní opravy)
Proč to určití lidé šíří opravdu nevím.

V globálu se u nás prodává pouze jedna jednotka ,ale v různých obalech od plastu až po hliník.
Liší se pouze cenou a to někdy až závratnou.
pokud to chceme platit je pouze naše rozhodnutí.
U všech jednotek je trochu problém s kabeláží.
Je velmi tenká a vodiče někdy nevydrží ani montáž.
Je dobré si kabeláž předělat na silnější vodiče.
Není to nijak složité.
Bohužel jsem mluvil s výrobcem a on nevidí v slabých vodičích problém.
Stouply by mu náklady .
To je jeho tvrzení.

Další problém je studený start.
Problém je asi v tomto.
Nastavení studeného startu na max.40%.
Nutné je počkat minimálně 5 s ,ale je dobré počkat asi 10 s pak je přepnutí jisté.
Motor několikrát bez přestávky protočít a vypnout zapalování.
Znovu zapnout a hned startovat.
Motor naskočí na první otočení.Jde o to nasát palivo do válců a dostatečně ho roztahat ve spalovací prostoru.
EFIE nebo DEFIE regulátor stáhne spotřebu asi o 0.2 l .
Jeho cena je ale asi 2600kč a zapojuje se mezi lambda sondu a ECU.

Další problém je vysoká spotřeba.
To je problém lambda sondy.
Jedná se o takzvanou mrtvou ,nebo polomrtvou sondu.
Polomrtvou sondu žádná OBD diagnostika nenejde.
Pouze osciloskop.Sonda na diagnostice funguje ale má špatný náběh a její střední hodnota je posunutá výše než má být.
Střední hodnota je asi 450mV.
Tím ECU vyhodnocuje chudou směs a přidává.
Udávaný interval je 160000km ,ale běžně se stává že je sonda v 80000km už polomrtvá.
Takže dobrá sonda dělá divy.Sníží spotřebu o 20%.
Bohužel je nutné mít osciloskop.Pokud má někdo na sondě více jak 100000,je nutná výměna.
Iridiové svíčky jsme zkoušeli ,ale žádný přínos to nemělo.
Výměnu filtru za doporučovaný KN rozhodně nedoporučuji,protože si rozhodíte stachiometrický poměr mezi palivem a vzduchem.
Provozujeme 8 aut ne E85 v rodině a kamarádi .
Všichni maximálně spokojení se zvýšením spotřeby asi o 10 max 15 % podle stylu jízdy.

krab007
Starting member
Příspěvky: 94
Registrován: stř črc 07, 2010 09:52

Re: ethanol E 85

Příspěvek od krab007 » úte črc 31, 2012 11:57

Poslední dobou mi na E85 nějak vyskočila spotřeba. Horko těžko ji držím hodnotě 7,3 l E85, přitom předtím jsem jezdil stejné trasy za stejných podmínek max. za 6,8 l a to s mnohem těžší nohou. Poslední dvě tankování E85 byly v Tank Onu. Může to být tím? Kdyby tam E85 ředili vodou, jak se to projeví? Pomůže nějak si pohrát s nastavením jednotky? Mám ji na "auto" a nastaveno 15%. Mrtvou lambdou by to snad být nemělo.. auto má najeto 35000 km.
Thalia II 1.2 16V r.v. 7/2010, přestavba na E85 od autoethanol.cz
FIAT Barchetta 1.8 r.v. 1999

zbyněk 169
Starting member
Příspěvky: 40
Registrován: úte úno 14, 2012 20:09

Re: ethanol E 85

Příspěvek od zbyněk 169 » úte črc 31, 2012 19:34

krab007 píše:Poslední dobou mi na E85 nějak vyskočila spotřeba. Horko těžko ji držím hodnotě 7,3 l E85, přitom předtím jsem jezdil stejné trasy za stejných podmínek max. za 6,8 l a to s mnohem těžší nohou. Poslední dvě tankování E85 byly v Tank Onu. Může to být tím? Kdyby tam E85 ředili vodou, jak se to projeví? Pomůže nějak si pohrát s nastavením jednotky? Mám ji na "auto" a nastaveno 15%. Mrtvou lambdou by to snad být nemělo.. auto má najeto 35000 km.
Ahoj.
Já tankuji ethanol u ONO tank a zatím jsem neměl žádný problém.
Pokud by někdo nalil vodu do ethanolu,tak se naváže na ethanol a projde motorem.
Možná by to trochu zakuckalo a snížil by se krátkodobě výkon a pravidelný chod motoru.
Ale myslím,že je to případ,který jsem popisoval.
Stejný problém jsem měl sám.
Najednou se zvedla spotřeba na 8l a běžně jezdím za 7.5.
Vyměnil jsem jednotku a stále stejný problém.
Diagnostika nic neukázala.
Tak jsem vyměnil sondu a zase vše v normálu.
To že máš najeto 35000 km ovšem neznamená,že je lambda dobrá.
Její křivka může být pomalejší a tím bude spotřeba vyšší.
Pro diagnostiku je vše O.K.
Pokud je nějaký problém se spotřebou,téměř vždy je problém s lambda sondou.
Kvalita některých sond je katastrofální a pokud vím,tak Thalka je montovaná v Turecku.
Pokud dávají svoje sondy ,tak nevím.
Umějí dělat turecký med a šašlik ale o dalším nejsem přesvědčený.
Stejný problém se spotřebou jsme řešili na Dacia Sandero.
Po 15000 km špatná sonda.
Jednotku máš nastavenou správně.
Méně jak 15% nedávej.
Odpoj na noc baterii aby se ECU uvedla do normálu.
Může mít načteny nějaké dočasné nesmysli a odpojením se vše zresetuje.
Někdy to pomůže.

Uživatelský avatar
CBR1000F
Junior member
Příspěvky: 112
Registrován: pát bře 09, 2012 14:08
Kontaktovat uživatele:

Re: ethanol E 85

Příspěvek od CBR1000F » stř srp 01, 2012 11:09

Další postřeh s Flůčkem.
Už jezdím bez úprav na čistý E85. Vše v pohodě, včetně starů a naprosto bez rozdílu. Ba naopak bych řekl, že paradoxně ještě klesla i spotřeba. Dnes jsem jel Děčín -Ústí za průměr 6,1! A mimochodem, tankuji jen na ONO.
Byl jsem v servisu v UL a nechal jsem si načíst data z jednotky, kvůli průběhům motoru a spalování, aniž bych jim o E85 říkal. A výsledek naprosto perfektní. Motor měl laboratorně ideální hodnoty. Tak že byla pochvala.
Fluence 1,6 Exception, 3/2012, stříbrná Platine D69 + NAVI, Arkamys, Raveland 600W sin, 12"sub tuba, BT, Alarm, xenony, 18" kola Keskin KT7 chrom, 245/40/18 (ofiko) / zimní originál 16" Proteus 205/60/16.

krab007
Starting member
Příspěvky: 94
Registrován: stř črc 07, 2010 09:52

Re: ethanol E 85

Příspěvek od krab007 » stř srp 01, 2012 13:29

CBR1000F píše:Další postřeh s Flůčkem.
Už jezdím bez úprav na čistý E85. Vše v pohodě, včetně starů a naprosto bez rozdílu. Ba naopak bych řekl, že paradoxně ještě klesla i spotřeba. Dnes jsem jel Děčín -Ústí za průměr 6,1! A mimochodem, tankuji jen na ONO.
Byl jsem v servisu v UL a nechal jsem si načíst data z jednotky, kvůli průběhům motoru a spalování, aniž bych jim o E85 říkal. A výsledek naprosto perfektní. Motor měl laboratorně ideální hodnoty. Tak že byla pochvala.
A tu spotřebu měříš na palubním počítači nebo tankováním? On je totiž mezi tím dost značný rozdíl. PC nepočítá s prodloužením vstřiku tou jednotkou, takže ukazuje nižší spotřebu a větší dojezd na nádrž než je realita. Podle PC se mi spotřeba zvýšila jen nepatrně.
Thalia II 1.2 16V r.v. 7/2010, přestavba na E85 od autoethanol.cz
FIAT Barchetta 1.8 r.v. 1999

krab007
Starting member
Příspěvky: 94
Registrován: stř črc 07, 2010 09:52

Re: ethanol E 85

Příspěvek od krab007 » stř srp 01, 2012 13:31

zbyněk 169 píše:
krab007 píše:Poslední dobou mi na E85 nějak vyskočila spotřeba. Horko těžko ji držím hodnotě 7,3 l E85, přitom předtím jsem jezdil stejné trasy za stejných podmínek max. za 6,8 l a to s mnohem těžší nohou. Poslední dvě tankování E85 byly v Tank Onu. Může to být tím? Kdyby tam E85 ředili vodou, jak se to projeví? Pomůže nějak si pohrát s nastavením jednotky? Mám ji na "auto" a nastaveno 15%. Mrtvou lambdou by to snad být nemělo.. auto má najeto 35000 km.
Ahoj.
Já tankuji ethanol u ONO tank a zatím jsem neměl žádný problém.
Pokud by někdo nalil vodu do ethanolu,tak se naváže na ethanol a projde motorem.
Možná by to trochu zakuckalo a snížil by se krátkodobě výkon a pravidelný chod motoru.
Ale myslím,že je to případ,který jsem popisoval.
Stejný problém jsem měl sám.
Najednou se zvedla spotřeba na 8l a běžně jezdím za 7.5.
Vyměnil jsem jednotku a stále stejný problém.
Diagnostika nic neukázala.
Tak jsem vyměnil sondu a zase vše v normálu.
To že máš najeto 35000 km ovšem neznamená,že je lambda dobrá.
Její křivka může být pomalejší a tím bude spotřeba vyšší.
Pro diagnostiku je vše O.K.
Pokud je nějaký problém se spotřebou,téměř vždy je problém s lambda sondou.
Kvalita některých sond je katastrofální a pokud vím,tak Thalka je montovaná v Turecku.
Pokud dávají svoje sondy ,tak nevím.
Umějí dělat turecký med a šašlik ale o dalším nejsem přesvědčený.
Stejný problém se spotřebou jsme řešili na Dacia Sandero.
Po 15000 km špatná sonda.
Jednotku máš nastavenou správně.
Méně jak 15% nedávej.
Odpoj na noc baterii aby se ECU uvedla do normálu.
Může mít načteny nějaké dočasné nesmysli a odpojením se vše zresetuje.
Někdy to pomůže.
Tak nevim, kdyby byla v řiti lambda, tak by to mělo vysokou spotřebu i v případě benzínu ne? A na benzín to jezdí za 5,8 l. Zkusím ten "restart", holt budu muset znovu nastavit hodiny a naladit rádio :roll: :lol:
Thalia II 1.2 16V r.v. 7/2010, přestavba na E85 od autoethanol.cz
FIAT Barchetta 1.8 r.v. 1999

Uživatelský avatar
CBR1000F
Junior member
Příspěvky: 112
Registrován: pát bře 09, 2012 14:08
Kontaktovat uživatele:

Re: ethanol E 85

Příspěvek od CBR1000F » stř srp 01, 2012 21:04

krab007 píše:
CBR1000F píše:Další postřeh s Flůčkem.
Už jezdím bez úprav na čistý E85. Vše v pohodě, včetně starů a naprosto bez rozdílu. Ba naopak bych řekl, že paradoxně ještě klesla i spotřeba. Dnes jsem jel Děčín -Ústí za průměr 6,1! A mimochodem, tankuji jen na ONO.
Byl jsem v servisu v UL a nechal jsem si načíst data z jednotky, kvůli průběhům motoru a spalování, aniž bych jim o E85 říkal. A výsledek naprosto perfektní. Motor měl laboratorně ideální hodnoty. Tak že byla pochvala.
A tu spotřebu měříš na palubním počítači nebo tankováním? On je totiž mezi tím dost značný rozdíl. PC nepočítá s prodloužením vstřiku tou jednotkou, takže ukazuje nižší spotřebu a větší dojezd na nádrž než je realita. Podle PC se mi spotřeba zvýšila jen nepatrně.
Jak jsem psal, nemám přídavnou jednotku, vše originál. Tak že spotřeba BC je reálná a to i po spočítání průměru při dotankování plné nádrže.
Fluence 1,6 Exception, 3/2012, stříbrná Platine D69 + NAVI, Arkamys, Raveland 600W sin, 12"sub tuba, BT, Alarm, xenony, 18" kola Keskin KT7 chrom, 245/40/18 (ofiko) / zimní originál 16" Proteus 205/60/16.

milanbicak
Starting member
Příspěvky: 55
Registrován: ned úno 12, 2012 13:02
Bydliště: Košťálov

Re: ethanol E 85

Příspěvek od milanbicak » čtv srp 02, 2012 08:03

S tou spotřebou to je zajímavé, já jezdil na benzín 6,8/100km a E85 8,2/100km. Na dovču do HR jsem jel na benzín a najednou spotřeba spadla na 6,2/100km. I doma na kratších trasách a po nákupech mi vychází 6,09/100km. Teď dojedu benzín a dám E85, přepnu jednotku na AUTO a jsem zvědav na spotřebu.
Je možné, že tou dlouhou cestou vylétal všechen bordel a nečistoty z motoru a výfuku a proto ta změna spotřeby?
Dacia logan MCV 1.6 16V r.v.2009
N95 6,21l/100km
E85 7,5l/100km

banyACS1893
Starting member
Příspěvky: 28
Registrován: čtv led 17, 2008 15:43
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: ethanol E 85

Příspěvek od banyACS1893 » čtv srp 02, 2012 08:44

Zdravím:) včera jsem nalil do svého Lagunky (94, 1.8i) na zkoušku ethanol85, ale přehnal jsem to s poměrem ethanolu mám v plné 60l nádrži 40l...Startování ok, ale na volnoběh to hned chcípne:( Měl jsem s ním dnes vyrazit do Rakouska, ale bojím se cesty...Za jakoukoliv radu budu rád :) Díky
Renault Laguna 1.8 94

krab007
Starting member
Příspěvky: 94
Registrován: stř črc 07, 2010 09:52

Re: ethanol E 85

Příspěvek od krab007 » čtv srp 02, 2012 14:49

CBR1000F píše:
krab007 píše:
CBR1000F píše:Další postřeh s Flůčkem.
Už jezdím bez úprav na čistý E85. Vše v pohodě, včetně starů a naprosto bez rozdílu. Ba naopak bych řekl, že paradoxně ještě klesla i spotřeba. Dnes jsem jel Děčín -Ústí za průměr 6,1! A mimochodem, tankuji jen na ONO.
Byl jsem v servisu v UL a nechal jsem si načíst data z jednotky, kvůli průběhům motoru a spalování, aniž bych jim o E85 říkal. A výsledek naprosto perfektní. Motor měl laboratorně ideální hodnoty. Tak že byla pochvala.
A tu spotřebu měříš na palubním počítači nebo tankováním? On je totiž mezi tím dost značný rozdíl. PC nepočítá s prodloužením vstřiku tou jednotkou, takže ukazuje nižší spotřebu a větší dojezd na nádrž než je realita. Podle PC se mi spotřeba zvýšila jen nepatrně.
Jak jsem psal, nemám přídavnou jednotku, vše originál. Tak že spotřeba BC je reálná a to i po spočítání průměru při dotankování plné nádrže.
Tak to jsi šťastnej člověk jezdil s 1,6 benzínem za tyhle hodnoty. :t18:
Thalia II 1.2 16V r.v. 7/2010, přestavba na E85 od autoethanol.cz
FIAT Barchetta 1.8 r.v. 1999

krab007
Starting member
Příspěvky: 94
Registrován: stř črc 07, 2010 09:52

Re: ethanol E 85

Příspěvek od krab007 » čtv srp 02, 2012 14:51

banyACS1893 píše:Zdravím:) včera jsem nalil do svého Lagunky (94, 1.8i) na zkoušku ethanol85, ale přehnal jsem to s poměrem ethanolu mám v plné 60l nádrži 40l...Startování ok, ale na volnoběh to hned chcípne:( Měl jsem s ním dnes vyrazit do Rakouska, ale bojím se cesty...Za jakoukoliv radu budu rád :) Díky
Namontovat jednotku na E85, nebo vycucnout co půjde a dolít benzínem, aby se v té směsi v nádrži zvýšil poměr benzínu. Btw. na vycucávání si pořiď pumpičku, klasický vycucávání hadičkou jako ve filmu je k zblití. Krkal jsem Shell FuelSave ještě druhej den. :lol:
Thalia II 1.2 16V r.v. 7/2010, přestavba na E85 od autoethanol.cz
FIAT Barchetta 1.8 r.v. 1999

krab007
Starting member
Příspěvky: 94
Registrován: stř črc 07, 2010 09:52

Re: ethanol E 85

Příspěvek od krab007 » čtv srp 02, 2012 14:56

milanbicak píše:S tou spotřebou to je zajímavé, já jezdil na benzín 6,8/100km a E85 8,2/100km. Na dovču do HR jsem jel na benzín a najednou spotřeba spadla na 6,2/100km. I doma na kratších trasách a po nákupech mi vychází 6,09/100km. Teď dojedu benzín a dám E85, přepnu jednotku na AUTO a jsem zvědav na spotřebu.
Je možné, že tou dlouhou cestou vylétal všechen bordel a nečistoty z motoru a výfuku a proto ta změna spotřeby?
Ne, prostě to toho E85 sežere víc. E85 má menší výhřevnost než benzín a zvýšení spotřeby máš +- stejné jako já. U mě z 5,8 na současných 7. Když ale vezmu do ruky kalkulačku pořád se to vyplácí... u mě aktuálně 1 km na benzín 2,11 Kč, 1 km na e85 1,65 Km, úspora 600 Kč měsíčně. Představoval jsem si to výhodnější ale lepší než drátem do oka :|
Thalia II 1.2 16V r.v. 7/2010, přestavba na E85 od autoethanol.cz
FIAT Barchetta 1.8 r.v. 1999

Uživatelský avatar
CBR1000F
Junior member
Příspěvky: 112
Registrován: pát bře 09, 2012 14:08
Kontaktovat uživatele:

Re: ethanol E 85

Příspěvek od CBR1000F » čtv srp 02, 2012 15:14

krab007 píše:
CBR1000F píše:
krab007 píše:
CBR1000F píše:Další postřeh s Flůčkem.
Už jezdím bez úprav na čistý E85. Vše v pohodě, včetně starů a naprosto bez rozdílu. Ba naopak bych řekl, že paradoxně ještě klesla i spotřeba. Dnes jsem jel Děčín -Ústí za průměr 6,1! A mimochodem, tankuji jen na ONO.
Byl jsem v servisu v UL a nechal jsem si načíst data z jednotky, kvůli průběhům motoru a spalování, aniž bych jim o E85 říkal. A výsledek naprosto perfektní. Motor měl laboratorně ideální hodnoty. Tak že byla pochvala.
A tu spotřebu měříš na palubním počítači nebo tankováním? On je totiž mezi tím dost značný rozdíl. PC nepočítá s prodloužením vstřiku tou jednotkou, takže ukazuje nižší spotřebu a větší dojezd na nádrž než je realita. Podle PC se mi spotřeba zvýšila jen nepatrně.
Jak jsem psal, nemám přídavnou jednotku, vše originál. Tak že spotřeba BC je reálná a to i po spočítání průměru při dotankování plné nádrže.
Tak to jsi šťastnej člověk jezdil s 1,6 benzínem za tyhle hodnoty. :t18:

Hele, to bylo naměřeno při tempomatu na 80km/h a naprostá rovinka. Po městě se pohybuju v průměru 10,3l. A to i když jedu kopcovitý terén. Včera Děčín - Ruburk a zpět s tempomatem na 90Km/h a ve výsledku po najetých 96km spotřeba 9,5l. Tak že ideál je jen po rovince a nehonit to. :-) Ovšem nutno dodat, že na BA98 jsem jezdil v podstatě na stejnou spotřebu. V servisu mi říkali, že je to vyšší díky mým kolům 245/40/18.
Jinak po ránu na čistý E85 bez úprav se projevila klasická bolest - nastartovalo to napoprvé, jelikož startuji tlačítkem a počítač si to naskočení ohlídá, ale po sešlápnutí plynu díra v nízkejch po dobu asi minuty. Prostě jak se píše, bude potřeba to nechat nejdřív nastartované provalovat jen tak, nandat děti do autosedaček apak to bude OK :-) Jsem Optimista.
Fluence 1,6 Exception, 3/2012, stříbrná Platine D69 + NAVI, Arkamys, Raveland 600W sin, 12"sub tuba, BT, Alarm, xenony, 18" kola Keskin KT7 chrom, 245/40/18 (ofiko) / zimní originál 16" Proteus 205/60/16.

michaeltv
Starting member
Příspěvky: 16
Registrován: pát dub 27, 2012 05:50

Re: ethanol E 85

Příspěvek od michaeltv » sob srp 04, 2012 07:43

krab007 píše:
zbyněk 169 píše:
krab007 píše:Poslední dobou mi na E85 nějak vyskočila spotřeba. Horko těžko ji držím hodnotě 7,3 l E85, přitom předtím jsem jezdil stejné trasy za stejných podmínek max. za 6,8 l a to s mnohem těžší nohou. Poslední dvě tankování E85 byly v Tank Onu. Může to být tím? Kdyby tam E85 ředili vodou, jak se to projeví? Pomůže nějak si pohrát s nastavením jednotky? Mám ji na "auto" a nastaveno 15%. Mrtvou lambdou by to snad být nemělo.. auto má najeto 35000 km.
Ahoj.
Já tankuji ethanol u ONO tank a zatím jsem neměl žádný problém.
Pokud by někdo nalil vodu do ethanolu,tak se naváže na ethanol a projde motorem.
Možná by to trochu zakuckalo a snížil by se krátkodobě výkon a pravidelný chod motoru.
Ale myslím,že je to případ,který jsem popisoval.
Stejný problém jsem měl sám.
Najednou se zvedla spotřeba na 8l a běžně jezdím za 7.5.
Vyměnil jsem jednotku a stále stejný problém.
Diagnostika nic neukázala.
Tak jsem vyměnil sondu a zase vše v normálu.
To že máš najeto 35000 km ovšem neznamená,že je lambda dobrá.
Její křivka může být pomalejší a tím bude spotřeba vyšší.
Pro diagnostiku je vše O.K.
Pokud je nějaký problém se spotřebou,téměř vždy je problém s lambda sondou.
Kvalita některých sond je katastrofální a pokud vím,tak Thalka je montovaná v Turecku.
Pokud dávají svoje sondy ,tak nevím.
Umějí dělat turecký med a šašlik ale o dalším nejsem přesvědčený.
Stejný problém se spotřebou jsme řešili na Dacia Sandero.
Po 15000 km špatná sonda.
Jednotku máš nastavenou správně.
Méně jak 15% nedávej.
Odpoj na noc baterii aby se ECU uvedla do normálu.
Může mít načteny nějaké dočasné nesmysli a odpojením se vše zresetuje.
Někdy to pomůže.
Tak nevim, kdyby byla v řiti lambda, tak by to mělo vysokou spotřebu i v případě benzínu ne? A na benzín to jezdí za 5,8 l. Zkusím ten "restart", holt budu muset znovu nastavit hodiny a naladit rádio :roll: :lol:

Ahoj, chtěl jsem se Tě zeptat jak jsi zjistil spotřebu 5,8 l ??? na zjištění spotřeby je potřeba vyjed vše z nádrže a vyjed aspoň další jednu nebo dvě plné nádrže, spočítat to a nespoléhat na počítač, jinak je měření hodně nepřesné klidně i jeden litr i víc , to znamená najet aspoň 1400km, jak tak to tady sleduji tak zde skoro každý jen jezdí a jezdí nechodí do práce a jezdí aby ty km najezdil když zde jeden den uvede to a za dva dny něco jiného . To je jen takový postřeh, nezlobte se na rejpala, jinak jsem to tady už dřív podrobně rozepisoval, tak jednou za měsíc tam taky cáknu 10-15l éčka na stažení vody a vyčištění palivové soustavy.
Renault Thalia II Privilege 1.2 16V/55kW Béžová Poivre 5/2012

krab007
Starting member
Příspěvky: 94
Registrován: stř črc 07, 2010 09:52

Re: ethanol E 85

Příspěvek od krab007 » pon srp 06, 2012 10:42

Když jsem měl auto nový tak jsem zjišťoval o kolik se PC liší od skutečné spotřeby, takže jsem si spotřebu počítal podle tankování a porovnával s tím co ukazoval počítač. VŽDY byla skutečná spotřeba menší než to, co ukazoval počítač (cca o 0,2l). Takže když mi Pc ukáže spotřebu 5,8 l, při jízdě na benzín, tak vím, že to není 7 ani 6 ale něco mezi 5,8-5,6 l. Ty desetinky už neřeším. Víc než ukazuje PC to bere jen při jízdě na E85.
Thalia II 1.2 16V r.v. 7/2010, přestavba na E85 od autoethanol.cz
FIAT Barchetta 1.8 r.v. 1999

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: ethanol E 85

Příspěvek od Šamša » úte srp 07, 2012 09:57

Když už se tady vedou obsáhlé diskuze, tak by mne zajímalo jestli to někdo má na V6(šestiváleček) a jak mu to funguje.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

milanbicak
Starting member
Příspěvky: 55
Registrován: ned úno 12, 2012 13:02
Bydliště: Košťálov

Re: ethanol E 85

Příspěvek od milanbicak » stř srp 08, 2012 18:23

Tak v nádrži čistý E85 a spotřeba dle PC 6,2/100km a skutečnost 7,3/100km. Režim auto nastavem na 20%. Takže supééééééér
.
Dacia logan MCV 1.6 16V r.v.2009
N95 6,21l/100km
E85 7,5l/100km

Uživatelský avatar
Petr Novotný
Advanced member
Příspěvky: 313
Registrován: sob led 14, 2006 20:04
Bydliště: Česká Lípa

Re: ethanol E 85

Příspěvek od Petr Novotný » čtv srp 09, 2012 18:34

Moje prvotní nadšení nyní dost opadlo, když mi vinou nekonečných startů odešla baterka... Celkově zatím spíše prodělávám - lapálie s roztavenýma svíčkama, baterka v háji, dvakrát zbytečně rozebírané čerpadlo, spotřeba nic moc... Ještě vyměním KN filtr za originál, koupím nové svíčky, nechám jednotku seřídit mechanikem (šmejd chce 700,- :evil: ) a pokud pak přijde další kiks, jde to z domu...
Jedna otázečka - kterým údajům PC mohu věřit?
Naposledy upravil(a) Petr Novotný dne čtv srp 09, 2012 21:10, celkem upraveno 1 x.
Laguna I RXT´99 1.8 16V 88kW (2004-2009)
Laguna II Grandtour´06 2.0GT 150kW (2009-2017) Obrázek
Laguna III Grandtour Initiale Paris ´11 2.0dCi AT 127kW (2017- ) 141kW@412Nm /by PowerTEC/

Uživatelský avatar
CBR1000F
Junior member
Příspěvky: 112
Registrován: pát bře 09, 2012 14:08
Kontaktovat uživatele:

Re: ethanol E 85

Příspěvek od CBR1000F » čtv srp 09, 2012 21:00

Nevím, co stále řešíte. Já osobně tankuju jednou týdně plnou nádž. Na čistý E85 Flůčko jelo normálně, jen po startutu se chvilku houpali otáčky při ranním startu v chladnu. Už jsem poměr myslím vychytal na plnou nádrž beru 10l Naturalu a 50l E85ky. Auto mám bez jediné úpravy, vše originál z fabriky a už nic neřeším. Starty v poho i za studena a spotřeba se neliší, jelikož nemám jednotku, tak palubní počítač měří stále skutečnou spotřebu, která odpovídá i reálné při dotankování plné/najeté km. Tak ža za mě dobrý a v poho. :-)
Fluence 1,6 Exception, 3/2012, stříbrná Platine D69 + NAVI, Arkamys, Raveland 600W sin, 12"sub tuba, BT, Alarm, xenony, 18" kola Keskin KT7 chrom, 245/40/18 (ofiko) / zimní originál 16" Proteus 205/60/16.

navig
Advanced member
Příspěvky: 489
Registrován: čtv dub 17, 2008 20:49
Bydliště: Skuteč,Holice

Re: ethanol E 85

Příspěvek od navig » pát srp 10, 2012 12:48

Ahojík....
Také se podělím o zkušenost.....Jezdím už asi pul roku na směs natural 95 a e85.Zjistil jsem,že je nejlepší poměr 2:1(směs dělám od oka) ve prospěch naturalu,nemám žádnou přídavnou řídící jednotku.
V tomto poměru mám spotřebu stejnou jako na čistý natural(6.7-6.8L/100km),takže uspora znatelná.Auto jede po zahřátí lépe a na ty horší starty za studena jsem si zvykl.
Ceny e85 jsou ale někde dost rozdílné....Hrušová 23,40kč,Lůže 26,70kč a Hradec Králové 26,40kč.
Víťa
Megane 2,1.6 16V,combi,rv2004-prodáno
Peugeot 208 1,2 60kW,rv 2015-prodáno
CLIO V Tce90,67kW,rv.2022-uplně nové, zatím spokojenost.

lukas_cervinka
Starting member
Příspěvky: 37
Registrován: sob črc 23, 2011 10:25
Bydliště: Zbiroh

Re: ethanol E 85

Příspěvek od lukas_cervinka » pon srp 13, 2012 09:11

chtěl bych od vás radu v Espace mám řídici jednotku a jezdim na čistej E85. 2měsíce auto jezdilo bez jediny chybičky ale poslední tyden začlo zlobit auto se dost chvěje a přijde mi že jede jen na 3 válce, po ujetí cca 15km a znovu nastartování už jede normalne. starty mám vždy první start za den až na druhej pokus a pak celej den auto chytá na první otočení. můžete mi někdo poradit co může být přícinou tech vibrací? 2 mesice v pohode a ted z ničeho nic. svíčky a kabely jsem neměnil ale už jsou objednané tak doufám že to pomůže

Uživatelský avatar
CBR1000F
Junior member
Příspěvky: 112
Registrován: pát bře 09, 2012 14:08
Kontaktovat uživatele:

Re: ethanol E 85

Příspěvek od CBR1000F » pon srp 13, 2012 13:03

Opravdu z 90% to bude vynecháváním některého válce. Mohla nastat závada na spoji konektorů, oxidace atd.. Nebo skutečně jsou svíce po smrti a pomůže výměna. A pokud nepomůže ani výměna svíček, pak by mohlo dojít na indučku, ty odcházejí celkem často. Tomu by mohlo i napovídat, že za studena to pálí normálně a po zadřátí začne zlobit. I když stejně tak může být nakopnutý výstup na přídavné řídící jednotce. Je to laborování.
Fluence 1,6 Exception, 3/2012, stříbrná Platine D69 + NAVI, Arkamys, Raveland 600W sin, 12"sub tuba, BT, Alarm, xenony, 18" kola Keskin KT7 chrom, 245/40/18 (ofiko) / zimní originál 16" Proteus 205/60/16.

lukas_cervinka
Starting member
Příspěvky: 37
Registrován: sob črc 23, 2011 10:25
Bydliště: Zbiroh

Re: ethanol E 85

Příspěvek od lukas_cervinka » pon srp 13, 2012 13:12

vidim zacnu svickama a kabelama stejne byli v planu a ty co tam jsou tam budou nejspis uz pekne dlouho tak uvidim a kdyztak budu patrat dal dokud bylo teplo +15 tak to bylo v pohode ale ted jak je rano zima pod +10 tak to blbne

Odpovědět

Zpět na „Paliva, maziva a přísady do paliv a maziv“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 19 hostů