jackup píše:Zdravím alkoholiky
Mám jedničkovou Thalii, 1.4 8V r.v. 2001... Už dobu jsem si řikal vyzkoušim ten ethanol... Především kvůli ceně - 26.5 za E85 vs. 35.00 za natural dělá na 40l nádrž mýho miláčka skoro 400 Kč... Jediný, co mě odrazovalo, bylo, abych si nezničil motor, pokud bych na E85 jezdil dlouhodobě...
Nejčastější argumenty proti, co jsem vypozovoval na fórech:
1) chudá směs = přehřívání
2) korozivní, rozežere palivovou soustavu
3) zvýší se spotřeba, takže se to nevyplatí
4) studený starty
5) suchý palivo (bez aditiv, něco jako plyn ve škodovkách 120 což bylo bezolovnatý palivo do auta pro special, takže se po pár tisících km zadřely písty a ventily...)
Cena byla rozodujícím faktorem, kterej mě donutil to zkusit... Měl jsem prázdnou nádrž, a tak jsem nalil rovnou jen 10l E85 s tim, že vyzkoušim, jak se auto bude chovat, pokud se bude cukat, dotankuju natural 95... A kupodivu, Thalia se necukala tak jsem dotankoval E85 do plný lol... Táhla subjektivně líp, přestože je teprve září, tak start v 10stupních celsia v noci na první škrábnutí...
Teď k bodům a argumentům a moje první subjektivní reakce:
1) Auto se nepřehřívá, naopak, buď to je stejný anebo se mi zdá, že se motor tolik nehřeje... A to, že chudá směs ničí motor, je podle mě u tohodle auta s vícebodovym vstřikováním a lambda sondou je to podle mě blbost... Nekucká se, lambda si sama řekne víc, když cejtí chudší směs...
2) Koroze... no co k tomu dodat... Podle mě naprostá hovadina... Ethanol vyčistí palivovou soustavu, pokud něco rozežere nebo zničí tak už to bylo načlý... A jen nános bordelu třeba hadici drží v neděravym stavu...
3) Nemám palubní počítač, takže zatim by to byly jen spekulace... Subjektivně je to asi stejný, ale to se po pár KM litr sem litr tam nepozná... Mimochodem úspora 10Kč / litr znamená 400 Kč na 40l nádrž... To taky znamená, že i spotřeba o 2 litry větší se ještě vyplatí...
4) Je září, doznívá léto... nejnižší teplota - zkušel jsem asi ve 2 ráno - 10 stupňů Celsia - na první škrábnutí...
5) Přátelé, Natural 95 je BEZOLOVNATÉ palivo... to znamená, že všechny auta počínaje škodou 136 a favoritem, co jezdí na natural, je jim jedno ,jestli jezdí na jakýkoliv bezolovnatý palivo... Plyn pro favorita byl bez problémů, zatímco pro škoďárnu to znamenalo po x tisícíh km zahodit hlavu a dát novou, protože se zapekla... Takže argumenty že dlouhodobý používání ethanolu zadře motor, zapeče písty mi příjde jako nesmysl... Ale po vyjetý půl nádrži se jedná jen o domněnku...
Takže celkově, zatím nevidím ani jedno negativum, proč na chlast nejezdit... Nevím, co to dělá dlouhodobě, ale jezdí to, necuká, táhne, je to levnější a teoreticky by to nic udělat nemělo... budu pokračovat a po měsíci se ozvu ,jestli pozoruju nějaký změny...