ethanol E 85

Na co jezdíme a co nám cpe reklama...

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Uživatelský avatar
lihorecek
Starting member
Příspěvky: 55
Registrován: pát kvě 11, 2012 13:27

Re: ethanol E 85

Příspěvek od lihorecek » pát kvě 11, 2012 22:05

Tak čerstvý zážitek,dneska vedro jak noha a sednu do káry a jelikož startování je na čudl tak jsem ho podle rady držel 5 vteřin než se aktivovaly funkce a pak už jsem jen chtěl nastartovat a strašně se mi to dusilo,asi dvě tři minuty jsem se s tím trápil,zavíral otvíral auto aby se to vymazalo a nechtělo to chytit jen se to dusilo v malých otáčkách...k tomuhle bych potřeboval ono know-how jak to vyřešit co nejjednodušeji,pokud s tím už někdo zkušenost má,jinak provoz zatím po500km ok,spotřeba psaná výše,ověřovat buudu po natankování a dám to pak sem,dík
Megane 2 r.v.2004 - 1,6 16V - 83kW,Megane 3 ,1,6 dci - 96kW

Flagg
Starting member
Příspěvky: 5
Registrován: čtv bře 08, 2012 11:00

Re: ethanol E 85

Příspěvek od Flagg » sob kvě 12, 2012 05:27

Ahoj Lihorecku, 5s jsi startoval, nebo jsi 5s mel zapnute zapalovani a pak jsi zacal startovat??
Pokud jsi mel 5s zapnute zapalovani a az pak jsi zacal startovat tak to je chyba, to je studeny start, ktery se pouziva kdyz je venku mene nez asi 10 stupnu. Take je potreba preprogramovat jednotku, a misto vychozich 100% obohaceni na studeny start dat daleko mene, podle mne cca 30-50% musi stacit. Teple auto se ma startovat nejlepe tak ze zapnes zapalovani, a cca za 2s startujes (jen aby se zaplo cerpadlo a pod. v manualu pisou okamzite, ale to podle mne moc autu neprospiva, ale zapnu, pocitam jedna ... dve a startuju)

Jinak diky Zbynku, zkusim vypojit na jednu noc baterii, autu to rozhodne neublizi a je to jedna vec co by mohla snad jeste pomoci.

Diagnostiku mam objednanou, tak az prijde, tak uvidim jak se s tim poperu a zda neco dokazu zjistit, jestli tam neni nejaky zadrhel.
Jinak starsi espace 2.0 byl pouze 8ventil, a tam dle zkusenosti lidi zde na foru to funguje bezproblemu. Zaznamenal jsem problemy pouze u uzivatelu s 2.0i 16v. Ale uvidime co po odpojeni baterie.
Renault Espace III 2.0i 16v r.v. 2000 BII/B3 160.000Km

Uživatelský avatar
lihorecek
Starting member
Příspěvky: 55
Registrován: pát kvě 11, 2012 13:27

Re: ethanol E 85

Příspěvek od lihorecek » sob kvě 12, 2012 11:40

JJ dík,je mi jasné že je to asi potřeba přeprogramovat,dneska ráno to nebyla taková hrůza,trochu se to sice hádalo asi 10s,ale studenej start byl dneska redy.Mě jde právě o to jak to přeprogramovat polopatickej návod páč vím že to tu všude je ale asi jsem línej to studovat,nicméně asi podle návodu z youtube to nechám přeložit kluka napíšu si to a něco s tím provedu,ale jinak ta spotřeba mě překvapila zatím teda mile...uvidím jak to bude pokračovat,už budu za chvilku suchej tak to dotankuju po víko jako poprvé.
Megane 2 r.v.2004 - 1,6 16V - 83kW,Megane 3 ,1,6 dci - 96kW

Uživatelský avatar
lihorecek
Starting member
Příspěvky: 55
Registrován: pát kvě 11, 2012 13:27

Re: ethanol E 85

Příspěvek od lihorecek » sob kvě 12, 2012 11:47

Jo ještě k tomu startování,u megane 2 je to na čudlík takže studenej start se aktivuje právě jen po 5 se držení čudlu na start aspoň tak jsem to teda pochopil.Vysvětlete mi ještě někdo to,jak tu někdo psal,že by ta jednotka měla být na nejstudenějším místě,nikde jsem se o tom nic nedozvěděl ,já mám jednotku chycenou přímo na baterii šroubkem a přikrytou plastovým krytem,majitelé podobného auta vědí a je vidět je drátek který vede k napájení do pojistkové skříně.Děkan
Megane 2 r.v.2004 - 1,6 16V - 83kW,Megane 3 ,1,6 dci - 96kW

Uživatelský avatar
Petr Novotný
Advanced member
Příspěvky: 313
Registrován: sob led 14, 2006 20:04
Bydliště: Česká Lípa

Re: ethanol E 85

Příspěvek od Petr Novotný » sob kvě 12, 2012 20:20

Studený start se aktivuje stiskem tlačítka bez sešlápnutí pedálů (naskočí budíky atd.), pak odpočítat 5s a poté start, aspoň tak to funguje u mě. První start po delší době, ať ráno či odpoledne za horka, mě taky pár vteřin trápí, druhý už je bez problémů...
Laguna I RXT´99 1.8 16V 88kW (2004-2009)
Laguna II Grandtour´06 2.0GT 150kW (2009-2017) Obrázek
Laguna III Grandtour Initiale Paris ´11 2.0dCi AT 127kW (2017- ) 141kW@412Nm /by PowerTEC/

Megi
Starting member
Příspěvky: 3
Registrován: úte úno 24, 2004 17:22

Re: ethanol E 85

Příspěvek od Megi » ned kvě 13, 2012 07:38

Tady je pár mých zkušeností.

Mám Scénic 1,6 16V r.v. 2000

Používal jsem přídavnou řídící jednotku na Etanol.

1. Problém se starty (jen E85). Především ranní starty (teplota cca. 0 až +10 st.) katastrofické. Startování na několikrát. Občas to bylo už tak uchlastané, že motor šel potom velmi špatně. Zkoušel jsem různé hodnoty nastavení zimního startu, ale z žádným zlepšením.
Baterie i startér dostává zabrat. Myslím, že při minusových teplotách by se start spíše nepovedl.

2. Spotřeba. Spotřebu mám pořád vysokou, cca.10,5 l/ dle PC (+ hodnota přidaného vstřiku na jednotce). Spotřeba se mi nedaří zásadně měnit, ani při změně délky přidaného vstřiku, zkoušel jsem od 5% do 20%.


Teď opět zkouším jezdit bez přídavné jednotky.
Pro lepší starty mám v nádrží cca. 1/ 4 N95 a 3/ 4 E85 .
Starty jsou daleko lepší. Jen ta spotřeba se nelepší. Teď mám dle PC cca. 10,3
Myslím si, že si řídící jednotka dle informací z lambdy stejně sama přidává více paliva.
Nevím jestli by pomohlo přidávat více N95 (např. k poměru 1:1) .

Uvítal bych informace, jakou máte zkušenost s E85 a motorem 1,6 16V (K4M)
Např. poměr N95/E85, filtr vzduchu klasický nebo KN ?
Hlavně mě trápí spotřeba (nevím jestli můžu mít problém někde i v motoru např. lambda, čidlo teploty atd.).

michaeltv
Starting member
Příspěvky: 16
Registrován: pát dub 27, 2012 05:50

Re: ethanol E 85

Příspěvek od michaeltv » ned kvě 13, 2012 08:42

Dobrý den od 4.5.2012 jsem dalším snad spokojeným vlastníkem Thalie 1,2 bez rozpaku jsem hned z autosalonu zajel k pumpě a natantoval 25l etanolu a dolil do plné natural 95 takže 50/50 vše bez problemů mam najeto asi 700km včera jsem dotankoval do plné zas 50/50 spotřeba podle PC 6,9l podle vypočtu 6,7l myslim že pujde ještě dolu po zajetí , vše je bez jakýchkoli úprav jede to velice dobře i plně naloženo 350kg posadka + nákup , chtěl jsem se zeptat jestli nekdo zkoušel víc etanolu bez úprav? do Brazílie se prodávali Thalie přímo na etanol co je tam jiného? obvolal jsem několik Renault servisů a nikdo mi není schopný říct jaký je origo rozdíl , jestli jen jednotka nebo i vstřikovač jak jsem se někde dočetl(u jineho vozidla), ví to někdo? Díky
Renault Thalia II Privilege 1.2 16V/55kW Béžová Poivre 5/2012

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5789
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: ethanol E 85

Příspěvek od kotasekh » ned kvě 13, 2012 14:42

to michaeltv: moje thálka sežere čistý alkohol v pohodě. Jen starty jsou špatné.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

zbyněk 169
Starting member
Příspěvky: 40
Registrován: úte úno 14, 2012 20:09

Re: ethanol E 85

Příspěvek od zbyněk 169 » pon kvě 14, 2012 09:05

Megi píše:Tady je pár mých zkušeností.

Mám Scénic 1,6 16V r.v. 2000

Používal jsem přídavnou řídící jednotku na Etanol.

1. Problém se starty (jen E85). Především ranní starty (teplota cca. 0 až +10 st.) katastrofické. Startování na několikrát. Občas to bylo už tak uchlastané, že motor šel potom velmi špatně. Zkoušel jsem různé hodnoty nastavení zimního startu, ale z žádným zlepšením.
Baterie i startér dostává zabrat. Myslím, že při minusových teplotách by se start spíše nepovedl.

2. Spotřeba. Spotřebu mám pořád vysokou, cca.10,5 l/ dle PC (+ hodnota přidaného vstřiku na jednotce). Spotřeba se mi nedaří zásadně měnit, ani při změně délky přidaného vstřiku, zkoušel jsem od 5% do 20%.


Teď opět zkouším jezdit bez přídavné jednotky.
Pro lepší starty mám v nádrží cca. 1/ 4 N95 a 3/ 4 E85 .
Starty jsou daleko lepší. Jen ta spotřeba se nelepší. Teď mám dle PC cca. 10,3
Myslím si, že si řídící jednotka dle informací z lambdy stejně sama přidává více paliva.
Nevím jestli by pomohlo přidávat více N95 (např. k poměru 1:1) .

Uvítal bych informace, jakou máte zkušenost s E85 a motorem 1,6 16V (K4M)
Např. poměr N95/E85, filtr vzduchu klasický nebo KN ?
Hlavně mě trápí spotřeba (nevím jestli můžu mít problém někde i v motoru např. lambda, čidlo teploty atd.).

Ahoj
Mám stejný motor a na čistý E 85 už jezdím dlouho.
Spotřeba podle PC je asi 9.5l.
Skutečná spotřeba je ale 7l čistého ethanolu.
Problém je pouze se studeným startem.
Už jsem to zde psal.
Mám vyzkoušen tento postup.
Zapnu zapalování a počkám až zhasne kontrolka Airbag.
Potom začnu startovat a nechám protočit motor asi 6 až 8 krát.
Motor nechytne!
Potom vypnu zapalování a hned znovu zapnu a bez čekání startuji.
Motor chytne na první otočení.
Jěště se mi nestalo ,že bych nenastartoval.V zimě mráz i 28 C.
Tento postup startu používá i kolega na Opel Astra bez problémů.
Nastavení jednotky mám 15 % v menu č.3 a 40 % v menu č.4.
Z moji zkušenosti po každé instalaci každého zařízení (handsfree,ethanol jednotka ),nebo rozpojení konektoru v aute při zapojené baterii,vždy vypnu baterii na noc.
Stalo se mi ,že po rozpojení konektoru na vstřik abych zjistil typ konektoru se motor začal chovat divně.
Po vypojení baterie opět vše v pořádku.
pokud něco opravuji na elektrice,vždy odpojím baterii
Často dochází k načtení dočasné chyby do ECU vlivem rozpojení konektoru
Filtr mám originál a svíčky Brisk pro LPG

Uživatelský avatar
lihorecek
Starting member
Příspěvky: 55
Registrován: pát kvě 11, 2012 13:27

Re: ethanol E 85

Příspěvek od lihorecek » pon kvě 14, 2012 14:58

Kamarádi,chaos,včera večer zčistajasna konec a chcípnulo mi auto už jsem to nenatočil,v nádrži na dojetí podle PC cca 200km ,dolil jsem cca 15l benálu a chylo to a odjel jsem bez problémů,tak teda neím buď je palivoměr řizenej spotřebou a ukazuje blbě,nebo nevím,přislo mi že mi došla šťáva,měl jsem natankováno plnou a dojel jsem necelých 800km na ethanol ....Dneska jsem ještě vyndal a vyčistil filtr v nádrži(mezi náma pěknej porod) natankoval přes50l ethanolu nádrž mi ukazuje tři čtvrtiny přitom to mám po víko.Pak jsem si chtěl podle návodu uprvit podle youtube jednotku ale větší chaos už jsem dlouho neměl nějak jsem to prostě nepochopil a když jsem si mylsle že už jsem na to přišel tak to ukazovalko co chtělo ,normálně jsem z toho na plech,bral bych polopatickej návod či vysvětlení proč a jak to funguje....díky moc
Megane 2 r.v.2004 - 1,6 16V - 83kW,Megane 3 ,1,6 dci - 96kW

zbyněk 169
Starting member
Příspěvky: 40
Registrován: úte úno 14, 2012 20:09

Re: ethanol E 85

Příspěvek od zbyněk 169 » pon kvě 14, 2012 18:42

lihorecek píše:Kamarádi,chaos,včera večer zčistajasna konec a chcípnulo mi auto už jsem to nenatočil,v nádrži na dojetí podle PC cca 200km ,dolil jsem cca 15l benálu a chylo to a odjel jsem bez problémů,tak teda neím buď je palivoměr řizenej spotřebou a ukazuje blbě,nebo nevím,přislo mi že mi došla šťáva,měl jsem natankováno plnou a dojel jsem necelých 800km na ethanol ....Dneska jsem ještě vyndal a vyčistil filtr v nádrži(mezi náma pěknej porod) natankoval přes50l ethanolu nádrž mi ukazuje tři čtvrtiny přitom to mám po víko.Pak jsem si chtěl podle návodu uprvit podle youtube jednotku ale větší chaos už jsem dlouho neměl nějak jsem to prostě nepochopil a když jsem si mylsle že už jsem na to přišel tak to ukazovalko co chtělo ,normálně jsem z toho na plech,bral bych polopatickej návod či vysvětlení proč a jak to funguje....díky moc
Ahoj.
Vidím,že v tom máš pěkný guláš.
To se stává.
Podívej se na stranu č.6,tam jsem popsal programování menu č.4 a 3.
Můžeš mít nastaveny absolutní nesmysli v obou menu.
V menu č.3 si nastav 15%
V menu č 4 nastav 50% a vše bude O.K

michaeltv
Starting member
Příspěvky: 16
Registrován: pát dub 27, 2012 05:50

Re: ethanol E 85

Příspěvek od michaeltv » pon kvě 14, 2012 20:53

Ještě jsem se chtěl zeptat: na natural bude spotřeba menší? o kolik ? pruměrně ? Teď trošku matematiky 36,-natural + 26,- etanol poměr 1:1 cena 31,- za litr 7 l spotřeba 1 km = 2,17 kč/km a pokud pojedu o litr míň jen natural 36,- x 6 l = 2,16 kč/km z toho mi vychází že nic neušetřím ??? nebo se mílím? s jednotkou čistý etanol 7l x 26,- = 1,82 kč/km úspora 0,34 haléřů jednotka za 3000,- návratnost 10 000km za jeden rok je zaplacená
Renault Thalia II Privilege 1.2 16V/55kW Béžová Poivre 5/2012

michaeltv
Starting member
Příspěvky: 16
Registrován: pát dub 27, 2012 05:50

Re: ethanol E 85

Příspěvek od michaeltv » úte kvě 15, 2012 06:52

hledal jsem a našel jsem toto " http://www.renaultclub.cz/dacia_sandero ... a_e85.html " jsou tady popsány úpravy u Sandera ventily a pístní kroužky ty jsou snad vyzkoušeny že to vydrží, jen by mě zajímalo jak je to se " speciálními vstřikovacími tryskami " ty by měli být schopné dát víc paliva, ale důležité je asi to že naráz v jednu chvilku a ne že dají větší množství bohužel za delší dobu, ví o tomto někdo víc? díky
Renault Thalia II Privilege 1.2 16V/55kW Béžová Poivre 5/2012

michaeltv
Starting member
Příspěvky: 16
Registrován: pát dub 27, 2012 05:50

Re: ethanol E 85

Příspěvek od michaeltv » úte kvě 15, 2012 08:30

tak mi to nedalo a hledal jsem Renault se stejným motorem jako Talka 1,2 a našel "RENAULT MODUS (F/JP0_) 1.2 16V Hi-Flex" tedy Renault na etanol , najel jsem na ND elit a co jsem se dozvěl jen to, že vstřikovací tryska je stejná,ventily taky uz od roku 2002,svíčky také,jen kroužky jsem nenašel, tak mi to připadá že si z nás někdo dělá srandu asi Renault, píší " Nutné technické úpravy přitom nejsou zanedbatelné – zahrnují speciální vstřikovací trysky, ventily, zapalovací svíčky a pístní kroužky." Takže můj závěr marketing a seřízení PC nebo přídavná jednotka která dá víc.
Renault Thalia II Privilege 1.2 16V/55kW Béžová Poivre 5/2012

xsirkacz
Starting member
Příspěvky: 2
Registrován: úte kvě 15, 2012 15:40

Re: ethanol E 85

Příspěvek od xsirkacz » úte kvě 15, 2012 15:49

Zdravím všechny, před časem jsem se do svého R-Megane 1,6 16V rozhodl nechat namontovat přídavnou jednotku na prodloužení doby vstřiků. Od té doby jsem zpozoroval, že mi z výfuku odkapavá voda v docela velkém množství a chtěl bych se zeptat, jestli se s tím už někdo z vás nepotýkal, nebo pro to nemá vysvětlení. Jinak provoz zatím v pohodě, výkon srovnatelný s N95 a spotřeba o cca 0,5 l vyšší. Jen se ještě chystám vyměnit zapalovací svíčky - zatím mám vybrané platinové od brisku.

ketos
Advanced member
Příspěvky: 283
Registrován: sob lis 29, 2008 22:33

Re: ethanol E 85

Příspěvek od ketos » stř kvě 16, 2012 02:38

michaeltv píše:tak mi to nedalo a hledal jsem Renault se stejným motorem jako Talka 1,2 a našel "RENAULT MODUS (F/JP0_) 1.2 16V Hi-Flex" tedy Renault na etanol , najel jsem na ND elit a co jsem se dozvěl jen to, že vstřikovací tryska je stejná,ventily taky uz od roku 2002,svíčky také,jen kroužky jsem nenašel, tak mi to připadá že si z nás někdo dělá srandu asi Renault, píší " Nutné technické úpravy přitom nejsou zanedbatelné – zahrnují speciální vstřikovací trysky, ventily, zapalovací svíčky a pístní kroužky." Takže můj závěr marketing a seřízení PC nebo přídavná jednotka která dá víc.
Věci uváděné v online katalozích náhradních dílů/e-shopech, často vůbec neodpovídají skutečnosti a to ani po stránce motorizace. Pro zjišťování podobných věcí je vhodnější Dialogys. Jenže na to je potřeba vědět o vozidle víc informací, minimálně označení jeho typu (4 znaky, je součástí VINu, např. BB0C, LB1R, ...). Potom se domnívám, že vzhledem k tomu, že se jedná o běžné motory jen doplněné/upravené, tak toto bude jen v nějakém označení druhu výbavy. Tzn, pokud tohle auto někdo sdílný nemá, tak je to pro ne-zaměstnance Renaultu prakticky nedohledatelné.
Hyundai i30 1.6 CVVT, 2013

zbyněk 169
Starting member
Příspěvky: 40
Registrován: úte úno 14, 2012 20:09

Re: ethanol E 85

Příspěvek od zbyněk 169 » stř kvě 16, 2012 12:56

Ahoj.
prosím,nehledejte v schopnosti auta spálit E 85 žádný velký problém.
Obecně každý motor který má kalené ventily a to jsou už skoro všechny je schopen bez poškození toto palivo spálit.
Vozy která jsou starší používají aditiva do paliva.
Automobilky které vyrábějí auta s označením FFV(flex fuel vehicle) jsou schopny spálit bezvodný líh (E85)a od seriových vozů liší pouze tímto označením.
Všechny komponenty motoru jsou zcela shodné.
Rozdíl je pouze v programu ECU.
Tyto vozy nemají přidavnou jednotku,ale program,který je součástí ECU.
Rozpoznání paliva zajištuje lambda sonda a ECU automaticky přepíná program.
U nás to dělá právě přídavná jednotka.
Žádný výrobce se tím moc nechlubí ,protože bezvodný líh není ropného původu a jak všichni moc dobře víme,ropa je dobrý obchod.
Tak proč na sebe zbytečně upozornovat.
Třeba Škoda vyrábí Octavii FFV a slyšeli jste o ní?.
U nás se prodává,ale většina těchto vozů jde na export.
Pokud se zeptáte v autosalonu ,tak vám řeknou že se líh pije a do auta se lije benzín.
Další výrobce je Ford a všechny zámořské vozy jsou už z výroby připraveny na E 85.
Tam toto palivo používají už více jak 10.roků.
A taky trochu o E 85.
Včera jsem tankoval na ONO a E 85 je tam za 23.9 Kč.
To už je mazec!.rozdíl 12 Kč na litru

Uživatelský avatar
mudr.hematolog
Senior member
Příspěvky: 1024
Registrován: čtv zář 08, 2011 23:55
Bydliště: Košice

Re: ethanol E 85

Příspěvek od mudr.hematolog » stř kvě 16, 2012 19:52

Megi píše:Tady je pár mých zkušeností.

Mám Scénic 1,6 16V r.v. 2000

Používal jsem přídavnou řídící jednotku na Etanol.

1. Problém se starty (jen E85). Především ranní starty (teplota cca. 0 až +10 st.) katastrofické. Startování na několikrát. Občas to bylo už tak uchlastané, že motor šel potom velmi špatně. Zkoušel jsem různé hodnoty nastavení zimního startu, ale z žádným zlepšením.
Baterie i startér dostává zabrat. Myslím, že při minusových teplotách by se start spíše nepovedl.

2. Spotřeba. Spotřebu mám pořád vysokou, cca.10,5 l/ dle PC (+ hodnota přidaného vstřiku na jednotce). Spotřeba se mi nedaří zásadně měnit, ani při změně délky přidaného vstřiku, zkoušel jsem od 5% do 20%.


Teď opět zkouším jezdit bez přídavné jednotky.
Pro lepší starty mám v nádrží cca. 1/ 4 N95 a 3/ 4 E85 .
Starty jsou daleko lepší. Jen ta spotřeba se nelepší. Teď mám dle PC cca. 10,3
Myslím si, že si řídící jednotka dle informací z lambdy stejně sama přidává více paliva.
Nevím jestli by pomohlo přidávat více N95 (např. k poměru 1:1) .

Uvítal bych informace, jakou máte zkušenost s E85 a motorem 1,6 16V (K4M)
Např. poměr N95/E85, filtr vzduchu klasický nebo KN ?
Hlavně mě trápí spotřeba (nevím jestli můžu mít problém někde i v motoru např. lambda, čidlo teploty atd.).
Ano vysoka spotreba moze byt aj zlou Lambda sondou,....ak mas sportovy vzduch. filter, tak aj ten zvysuje spotrebu.
Tu vysoku spotrebu si meral cez PP, alebo podla tankovania?
Megane 1.6 100k, Advantage, Glacier, 16" disky.
Ex-Ford Focus II 1.6 100k Trend-X, Aquarius, 15" disky.

zbyněk 169
Starting member
Příspěvky: 40
Registrován: úte úno 14, 2012 20:09

Re: ethanol E 85

Příspěvek od zbyněk 169 » stř kvě 16, 2012 20:26

Ano ,souhlasím.
I já jsem použil speciální filtr jak bývá doporučován téměř každou firmou co montuje jednotky.
Jediné co bylo pozitivní na tomto filtru bylo,že byl pěkně drahý a firma ze mě vytáhla peníze.
Spotřeba se zvedla asi na 10l ethanolu.
Po vrácení originálního filtru jezdím stále za 7l E 85.
Každý motor je "naladěn" na určitý poměr vzduchu a paliva.
Pokud tento poměr upravíme,dojde rozhodně k nějakému problému.
V mém okolí všichni mají standartní filtry a pouze svíčky pro LPG.
Ale ani v těchto svíčkách nevidím nějaký rozdíl oproti standartním na benzín.
Jak jsem již psal v předchozích diskusích,je nutno počítat s jiným způsobem startování a není žádný problém nastartovat i ve vysokých mrazech.
Pouze motor nechytne na první otočení startéru.
Rozhodně to bude problém v motoru a ne v palivu.
Spotřeba nad 10% oproti normálu znamená problém.

Uživatelský avatar
lihorecek
Starting member
Příspěvky: 55
Registrován: pát kvě 11, 2012 13:27

Re: ethanol E 85

Příspěvek od lihorecek » stř kvě 16, 2012 21:18

Zdravím,tak dneska jsem se konečně dokousal k podstatě programování jednotky,takže originál nastavení co nám přišlo bylo nastavený na takové hodnoty že mě to málem porazilo,nicméně prokousal jsem se k tomu,že jsem nastavil - E-70- 5% ,E-85 - 15%,auto - 10%, a studenej start 40%.Hodnoty na PC jsou vyšší než byly předtím něco pod sedm litrů,tak uvidím akorát po problému s ttím že mě zradil palivoměr a zůstal jsem viset,tak po jeho vyčištění a opětovné instalaci zpátky mi ukazoval po natankování po víko jen 3/4 nádržetakže údaje jsou z PC pro mě teď víceméně nepoužitelné,jsem teď na režimu AUTO budu zkoušet dál,mám to necelých 14 dní,tak stále jsem ve stádiu pokus omyl - Megane2 1,6 16V
Megane 2 r.v.2004 - 1,6 16V - 83kW,Megane 3 ,1,6 dci - 96kW

lukas_cervinka
Starting member
Příspěvky: 37
Registrován: sob črc 23, 2011 10:25
Bydliště: Zbiroh

Re: ethanol E 85

Příspěvek od lukas_cervinka » čtv kvě 17, 2012 10:30

tak jsem pred 3dny na zkousku do Epsace 2.0 natankoval 15l E85 mam to v pomeru zhruba 1,5:1 víc benzínu. zadny rozdil krome toho ze mi zbylo v penezence vic penez jsem nepoznal auto jezdi, startuje vse jako driv. nicmene jsem objednal pridavnou ridici jednotku tak cekam az dorazi a jsem zvedavej na vysledek ma nekdo zkusenosti na Espace 2.0. rok 98???

ketos
Advanced member
Příspěvky: 283
Registrován: sob lis 29, 2008 22:33

Re: ethanol E 85

Příspěvek od ketos » čtv kvě 17, 2012 20:15

Přestal jsem E85 tankovat, protože Thalie i po zahřátí (100km jízda po dálnici apod.) znatelně netáhla, především při přeřazování a hafomoc chlastala. Mluvím teda o téměř čistém E85, při kombinaci s benzínem 1:1 to bylo, krom studeného startování, docela ok. Přidavnou jednotku kupovat nehodlám.
Hyundai i30 1.6 CVVT, 2013

maf
Starting member
Příspěvky: 15
Registrován: sob lis 12, 2011 16:13

Re: ethanol E 85

Příspěvek od maf » čtv kvě 17, 2012 23:08

zbyněk 169 píše:Ano ,souhlasím.
I já jsem použil speciální filtr jak bývá doporučován téměř každou firmou co montuje jednotky.
Jediné co bylo pozitivní na tomto filtru bylo,že byl pěkně drahý a firma ze mě vytáhla peníze.
Spotřeba se zvedla asi na 10l ethanolu.
Po vrácení originálního filtru jezdím stále za 7l E 85.
Každý motor je "naladěn" na určitý poměr vzduchu a paliva.
Pokud tento poměr upravíme,dojde rozhodně k nějakému problému.
V mém okolí všichni mají standartní filtry a pouze svíčky pro LPG.
Ale ani v těchto svíčkách nevidím nějaký rozdíl oproti standartním na benzín.
Jak jsem již psal v předchozích diskusích,je nutno počítat s jiným způsobem startování a není žádný problém nastartovat i ve vysokých mrazech.
Pouze motor nechytne na první otočení startéru.
Rozhodně to bude problém v motoru a ne v palivu.
Spotřeba nad 10% oproti normálu znamená problém.
take se přidám se zkusenostma s E85....natankoval sem vcera po druhe E85 35l+15l N 95...a kromě spotřeby ktera je 9,6l...zadna zmena....nemohu si nejak pomoci,a nechci tady zpochybnovat neci mereni,nazory...ale jezdit na Ecko za 7 litru s mym autem nelze----laguna II 1,6 16V....spotreba benzinu byva 7.8l....
tak nevim kde je chyba:-)

onzik88
Junior member
Příspěvky: 150
Registrován: pát pro 03, 2010 10:42
Bydliště: Otrokovice

Re: ethanol E 85

Příspěvek od onzik88 » pát kvě 18, 2012 09:49

Zdarec chlapi, taky přispěju svojí troškou do mlýna. Tento týden jsem si nechal namontovat přestavbu na Ethanol85. Cena 7000,-kč včetně práce u firmy Astes Brno, záruka 2 roky.Doba montáže cca 3hodiny(kluci toho měli ten den hodně).

První dojmy pozitivní, je tam přepínač na BA95/E85(podle toho,čeho je v nádrži víc). Co se týká jízdních vlastností tak motor jde líp za plyne, krapet pomaleji se zahřívá než na benzin(To je podle mě normální, vzhledem k vlastnostem E85). Žádný zápach jsem necítil, takže v tomhle směru taky pohoda.První tankování jsem dělal 25l E85/7l BA95.Teď ráno když není uplně teplo, tak motor na poprvé bez zaváhání, prvních pár vteřin jde poznat že si motor musí volnoběžné otáčky, ale tak cca 2-3 vteřiny, nic zásadního. Uvidíme v zimě, firma garantuje starty do -30, takže potom rozhodně napíšu další zkušenosti. Jinak spotřebu zatím změřenou nemám, ale určitě dám po pár tankováních vědět kolik si to vzalo, zatím mi to příjde plus minus stejný jak benzín.Za nějakých 800km je třeba vyměnit palivový filtr aby se to nezasekalo.

Jinak od pána mi bylo řečeno že se mám jednou za půl rok stavit na update softwaru, pořád se něco vylepšuje:). Ethanol tankuju v Ivančicích u Brna na AB-OILu, ted jsem bral za 27,9kč/l takže peněženka tolik netrpěla. Hodlám jezdit na samotný E85 a návratnost bych měl mít do půl roku provozu. Jinak svíčky používám 4-bodové Boschky, které jsem jezdil do ted na BA95. Další info z provozu budu přidávat průběžně. A pokud jsou nějaké dotazy, tak sem s nimi:)
Thalia 1.4 8v 55kW/ex
Peugeot 206 SW 2.0HDi 66kW/ex
Peugeot 407 SW 2.0HDi 100kW/ex
Peugeot 206 SW 2.0 GTi 99kW/ex
VW Golf IV 1.9 TDi 96kW/ex
Laguna II Grandtour 2.0 16V 99kW 2003 - Xenon,polokůže,parkovák a hlavně - tažné :D

Uživatelský avatar
Petr Novotný
Advanced member
Příspěvky: 313
Registrován: sob led 14, 2006 20:04
Bydliště: Česká Lípa

Re: ethanol E 85

Příspěvek od Petr Novotný » úte kvě 22, 2012 19:20

Tak první negativní záležitost - začalo mi při prudkém sešlápnutí plynu auto vynechávat - je to příznak přicpaného filtru??! Pokud se rozjíždím plynule, auto normálně zrychluje, nic se neděje. Pokud ale potřebuju zrychlit náhle, jakmile sepne turbo, zaškube to. Kde je ten palivový filtr, v čerpadle v nádrži nebo jinde? Může mi to někdo projet dialogysem? Kód z VIN je KGCTB, kdyžtak ochotnému lustrujícímu číslo doplním, díky moc...
Laguna I RXT´99 1.8 16V 88kW (2004-2009)
Laguna II Grandtour´06 2.0GT 150kW (2009-2017) Obrázek
Laguna III Grandtour Initiale Paris ´11 2.0dCi AT 127kW (2017- ) 141kW@412Nm /by PowerTEC/

Odpovědět

Zpět na „Paliva, maziva a přísady do paliv a maziv“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti