ethanol E 85

Na co jezdíme a co nám cpe reklama...

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
milanbicak
Starting member
Příspěvky: 55
Registrován: ned úno 12, 2012 13:02
Bydliště: Košťálov

Re: ethanol E 85

Příspěvek od milanbicak » sob dub 14, 2012 06:16

Tak, tak, mé autí také benzín neuvidí (sem si zvyknul jak to krásně akceleruje jsem na 8l/100km :D ).
Vyjímka bude asi dovča do chorvatska, po cestě na poslední pumpě narvu plnou nádrž po hrdlo, něco málo do kanystru a hurá na jih. Ale cesta zpět bude k první pumpě s éčkem na tu předraženou fosilní hmotu :cry: .
Dacia logan MCV 1.6 16V r.v.2009
N95 6,21l/100km
E85 7,5l/100km

Uživatelský avatar
rainier wolfcastle
Starting member
Příspěvky: 88
Registrován: úte dub 10, 2012 12:40

Re: ethanol E 85

Příspěvek od rainier wolfcastle » stř dub 18, 2012 08:59

ahojte trosku se v tom uz zacinam ztracet tak mejte semnou trosku trpelivost:D mam thaliu, rocnik 2010 1,2 16v 55kw, 16000km/rocne...doted jsem mel v planu a de facto jsem byl rozhodnut o namontovani LPG,jenze jsem si to zacal poradne propocitavat a navratnos mi vychazi celkem dlouho a to 4,5 roku (jezdim totiz hlavne kratsi trasy, 80procent 13km trasy do prace a domu, 15procent trasy kdy by se mi ani neseplo na lpg a zbylou cast delsi trasy)cena prestavby mi vychazela kolem 27tisic...pak jsem narazil na tohle vlakno...kdysi jsem zkousel lit e85 v pomeru s n95, ale vysledkem byly daleko horsi starty a uspora nulova...v te dobe jsem se dival na moznosti prestavby a cenove vychazeli cca kolem 10tisic (ted uz trosicku poklesly) tim to pro me prestalo byt zajimave. pri procitani tohoto vlakna jsem si vsiml, ze si sami montujete jednotky a jezdite pak na cisty e85 jso to jednotky z techto stranek? http://www.autoethanol.cz/ je potreba jeste dalsich uprav nebo staci jen namontovat jednotku a pak uz jezdit? jakou realnou zvysenou spotrebu mam pocitat? aby se mi to vubec oplatilo...ted mam spotrebu benzinu dejme tomu 5-5,5l prez leto(samozrejme zalezi na trase) v zime o litr vic. diky za odpovedi lubos

Antonio
Advanced member
Příspěvky: 381
Registrován: stř kvě 02, 2007 20:32
Bydliště: Litovel

Re: ethanol E 85

Příspěvek od Antonio » čtv dub 19, 2012 09:59

rainier wolfcastle píše:ahojte trosku se v tom uz zacinam ztracet tak mejte semnou trosku trpelivost:D mam thaliu, rocnik 2010 1,2 16v 55kw, 16000km/rocne...doted jsem mel v planu a de facto jsem byl rozhodnut o namontovani LPG,jenze jsem si to zacal poradne propocitavat a navratnos mi vychazi celkem dlouho a to 4,5 roku (jezdim totiz hlavne kratsi trasy, 80procent 13km trasy do prace a domu, 15procent trasy kdy by se mi ani neseplo na lpg a zbylou cast delsi trasy)cena prestavby mi vychazela kolem 27tisic...pak jsem narazil na tohle vlakno...kdysi jsem zkousel lit e85 v pomeru s n95, ale vysledkem byly daleko horsi starty a uspora nulova...v te dobe jsem se dival na moznosti prestavby a cenove vychazeli cca kolem 10tisic (ted uz trosicku poklesly) tim to pro me prestalo byt zajimave. pri procitani tohoto vlakna jsem si vsiml, ze si sami montujete jednotky a jezdite pak na cisty e85 jso to jednotky z techto stranek? http://www.autoethanol.cz/ je potreba jeste dalsich uprav nebo staci jen namontovat jednotku a pak uz jezdit? jakou realnou zvysenou spotrebu mam pocitat? aby se mi to vubec oplatilo...ted mam spotrebu benzinu dejme tomu 5-5,5l prez leto(samozrejme zalezi na trase) v zime o litr vic. diky za odpovedi lubos

Jestli najezdíš tolik za rok tak bych pro LPG ani chvilku neváhal.Auto máš zánovní tak si ho asi necháš trochu dýl ,na LPG ušetříš vůbec nejvíc.Na LPG to přepíná už asi při 30st. vody v motoru.Tak nevidím problém proč do toho nejít.
Nevím jak jsi to počítal ,ale se ti to vrátí max za 1,5 roku.Ušetříš min. 1 Kč na 1 km.A cena benzínu bude stoupat.Já na LPG jezdím už v druhým autě a ta cena provozu je víc než dobrá.Jezdím levněji jak někdo s TDI, který jezdí za 5 l nafty.
Stačí jenom vzít rozdíl ceny mezi benzínem a LPG.
SCENIC 2000-1,6 16V,rodinný autobus
Clio 91-1,2 -nyní minulost
VW Golf Variant 96-1,8l 66kW LPG pojízdný stěhovák

Uživatelský avatar
rainier wolfcastle
Starting member
Příspěvky: 88
Registrován: úte dub 10, 2012 12:40

Re: ethanol E 85

Příspěvek od rainier wolfcastle » čtv dub 19, 2012 10:03

no uplne jednoduse, rozpocital jsem to tam s dostupnych udaju...

Antonio
Advanced member
Příspěvky: 381
Registrován: stř kvě 02, 2007 20:32
Bydliště: Litovel

Re: ethanol E 85

Příspěvek od Antonio » pát dub 20, 2012 07:22

Tak to tady tvrdíš že najedeš za těch 4,5 roku 72 000km zaplatíš 27 000Kč za přestavbu a potom teprve se ti to bude vyplácet!!! :boink:
Já jezdím do práce 4 km a pořád šetřím.Tak to napiš do LPG sekce co ti na to řeknou.
Já mám za ty km zaplacený celý auto i s LPG.A ještě mi zbydou peníze na něco jinýho.
SCENIC 2000-1,6 16V,rodinný autobus
Clio 91-1,2 -nyní minulost
VW Golf Variant 96-1,8l 66kW LPG pojízdný stěhovák

Uživatelský avatar
rainier wolfcastle
Starting member
Příspěvky: 88
Registrován: úte dub 10, 2012 12:40

Re: ethanol E 85

Příspěvek od rainier wolfcastle » pát dub 20, 2012 08:22

jenomze zakladni vec kterou musis brat v potaz je, jake trasy jezdim ;-) kdyz ja jezdim hlavne po meste to se mi ani na lpg nesepne...dale musis brat v potaz starty na benzin, ktery to taky sezere...na moje popojizdecky, kdy dlouhou trasu mam jednou za par mesicu, jinac se drckam po meste, max do prace z prace 10kilaku, pocatecni investici...pokud se podivas do vlakna o lpg na thalii mam to tam rozepsane

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: ethanol E 85

Příspěvek od Šamša » ned dub 22, 2012 17:29

Táák od tohoto víkendu jezdí sekačka na etanol. Studená trochu kuckala, ale jak se ovlažila tak jezdila jak divá. :D
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5790
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: ethanol E 85

Příspěvek od kotasekh » pon dub 23, 2012 14:20

Karburator to zvlada jo? :-D
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: ethanol E 85

Příspěvek od Šamša » úte dub 24, 2012 00:06

B&S motory zchroustnou asi vše.:-D
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

Uživatelský avatar
rainier wolfcastle
Starting member
Příspěvky: 88
Registrován: úte dub 10, 2012 12:40

Re: ethanol E 85

Příspěvek od rainier wolfcastle » úte dub 24, 2012 08:52

ted jsem cetl ze se ma zvysovat dan u "zelene nafty", tyka se to i ethanolu?

ketos
Advanced member
Příspěvky: 283
Registrován: sob lis 29, 2008 22:33

Re: ethanol E 85

Příspěvek od ketos » stř dub 25, 2012 09:38

Tak jsem to taky poprvé nabral. Jede to jinak, řekl bych možná trochu líněji do kopců, ale spotřeba mi přijde stejná.
Hyundai i30 1.6 CVVT, 2013

tobias.zdenek
Starting member
Příspěvky: 6
Registrován: pát kvě 08, 2009 21:12
Bydliště: Veselí nad Moravou

Re: ethanol E 85

Příspěvek od tobias.zdenek » stř dub 25, 2012 13:52

Mám Lagunu I., dnes jsem si koupil sadu na přestavbu na ethanol. Po zapojeni na střikovače a kostru se krátce rozsvítí zelená kontrolka, ale zhasne. Takže budu muset zapojit + kábl, chtěl jsem se zeptat zda má někdo zkušenost s tím kam ho zapojit.

Uživatelský avatar
Petr Novotný
Advanced member
Příspěvky: 313
Registrován: sob led 14, 2006 20:04
Bydliště: Česká Lípa

Re: ethanol E 85

Příspěvek od Petr Novotný » stř dub 25, 2012 23:19

Dneska jsem namontoval jednotku, instalace naprosto jednoduchá, nejvíc času mi zabralo dostat se k původním konektorům a poskládat nové tak, aby mi stačily kablíky - mohly by být o cenťák delší. Krabičku jsem dal do kastlíku k autobaterii, kablíky a konektory postahoval páskami. První start rozvážnější, motor trochu pokuckával, ale zřejmě to bylo aktivací "studeného startu" tzn.100% obohacením směsi, protože po cca. minutě se to uklidnilo. Druhý start bez problémů, zajel jsem pro 20 litrů éčka do nádrže a jezdím... Spotřebu zatím po 70 km nedokážu posoudit, jízdní vlastnosti - motor rozhodně tišší, nástup výkonu mi přijde plynulejší než když to předtím znatelně tlačilo až po roztočení turba. O víkendu s olejem vyměním ještě svíčky na LPG, vrátím papírový filtr místo K&N a začnu sledovat, zapisovat, porovnávat a hlavně doufám, že šetřit... :)
Laguna I RXT´99 1.8 16V 88kW (2004-2009)
Laguna II Grandtour´06 2.0GT 150kW (2009-2017) Obrázek
Laguna III Grandtour Initiale Paris ´11 2.0dCi AT 127kW (2017- ) 141kW@412Nm /by PowerTEC/

Uživatelský avatar
Buryan2
Starting member
Příspěvky: 66
Registrován: sob čer 27, 2009 22:43
Bydliště: Ostrava - Hrabůvka

Re: ethanol E 85

Příspěvek od Buryan2 » čtv dub 26, 2012 20:11

Já mám v autě připojenou přídavnou jednotku na E85-ku, mám i vyměněné svíčky, které doporučili. Jezdím už nějakou dobu na čistou E85-ku a vše je v pořádku a spotřeba je mějakých 5l/100km. Takže když to tak vemu kolem a kolem jezdím za měnší peníz jako kdybych si auto předělal na LPG. Hlavně byli nižší výdaje na přestavbu. A hlavně jede to hezky a budu ještě upravovat dobu vstřiku, uvidíme co to udělá.
Renault Clio 1.6 66Kw RXT r.v.98 K7MF7

Jezdí za 6-7l/100km E85-ky ;-).

Už nejezdí. RIP

Jezdí Citroën C5 Break 2,2 HDi 125kw

Majco
Starting member
Příspěvky: 28
Registrován: stř čer 30, 2010 12:37

Re: ethanol E 85

Příspěvek od Majco » čtv dub 26, 2012 20:55

Tak som to skusil aj ja!
Do Clia 1.2TCe som natankoval zatial iba 10L E85 do cca. 1/2 nadrze s benzinom N95. To znamena pomer 1:2.5 (E85:N95).

Nepocitil, som nejaky podstatny rozdiel - motor taha podobne. Vsimol som si iba maly rozdiel pri starovani. Predtym som iba otocil klucom a motor hned naskocil, teraz uz starter potoci s motorom dlhsie. Ale je to asi o 1/2 sekundy viac, takze ziadny problem.

Uvazujem, ze by som si namontoval pridavnu jednotku na E85 a vymenil sviecky.
Chcem sa vsak opytat ako je to s vymenou palivoveho filtra po 1000km na E85. Clio ho ma nejako v nadrzi s cerpadlom. Auto mam 1 rocne s najazdenymi 15000 km. Musim menit v takomto aute palivovy filter po tych 1000km s E85?
Clio GT Expression 1.2 TCe

Uživatelský avatar
Commercial
Starting member
Příspěvky: 18
Registrován: úte úno 28, 2012 08:32

Re: ethanol E 85

Příspěvek od Commercial » čtv kvě 03, 2012 13:48

Tak já si koupil přídavnou jednotku od autoethanolu a ještě týž den šla zpátky. Je to jen můj názor ale ty mikrodrátky na konektorech a obecně jejich délka je tak na to aby se to rozpadlo což u jednoho konektoru ihned nastalo. Tím neříkám že obecně je to špatné ale to provedení za tuto cenu asik nebude to pravé ořechové.

Kdolsky
Starting member
Příspěvky: 14
Registrován: pon črc 06, 2009 13:01
Bydliště: Sedlčany

Re: ethanol E 85

Příspěvek od Kdolsky » čtv kvě 03, 2012 17:07

Již delší dobu jezdím a bez řídící jednotky...Zatím v pohodě.Scenic 1,6e...

Uživatelský avatar
rainier wolfcastle
Starting member
Příspěvky: 88
Registrován: úte dub 10, 2012 12:40

Re: ethanol E 85

Příspěvek od rainier wolfcastle » čtv kvě 03, 2012 17:42

Kdolsky: na cisty? a co starty? jak se spotrebou?

Kdolsky
Starting member
Příspěvky: 14
Registrován: pon črc 06, 2009 13:01
Bydliště: Sedlčany

Re: ethanol E 85

Příspěvek od Kdolsky » pát kvě 04, 2012 16:10

Řádově 5 litrů benzinu a 15 litrů E85..Ranní starty oproti benz. trvají o chloupek déle ale chytne v pohodě.A spotřebu jsem zatim neřešil...Při ceně E85 25kč v Táboře.. :D

Uživatelský avatar
Petr Novotný
Advanced member
Příspěvky: 313
Registrován: sob led 14, 2006 20:04
Bydliště: Česká Lípa

Re: ethanol E 85

Příspěvek od Petr Novotný » pát kvě 04, 2012 22:44

Commercial píše:Tak já si koupil přídavnou jednotku od autoethanolu a ještě týž den šla zpátky. Je to jen můj názor ale ty mikrodrátky na konektorech a obecně jejich délka je tak na to aby se to rozpadlo což u jednoho konektoru ihned nastalo. Tím neříkám že obecně je to špatné ale to provedení za tuto cenu asik nebude to pravé ořechové.
Moje řeč, kablíky jsou fuckt tenký a krátký, ale pokud vydrží dva roky, cena jednotky se bohatě vrátí. Pokud nevydrží, měla by to vyřešit reklamace...

Jinak v nádrži už je druhá dvacka čistýho E85 a jede to... :wink:
Laguna I RXT´99 1.8 16V 88kW (2004-2009)
Laguna II Grandtour´06 2.0GT 150kW (2009-2017) Obrázek
Laguna III Grandtour Initiale Paris ´11 2.0dCi AT 127kW (2017- ) 141kW@412Nm /by PowerTEC/

Flagg
Starting member
Příspěvky: 5
Registrován: čtv bře 08, 2012 11:00

Re: ethanol E 85

Příspěvek od Flagg » stř kvě 09, 2012 22:59

Přidám svou trochu do mlýna.
Mám Renault Espace III r.v. 2000 2.0i 16v. Zpočátku (cca od začátku března) jsem ředil natural tak 50:50 s Ethanolem. Auto startovalo OK, jelo jako kdyby tam byl normalni benzin, no spíš líp, prostě paráda. Tak jsem začal tankovat 100% ethanol.. Stále OK, motor klidnější, starty jak s naturalem, prostě pohoda... Pak se trochu ochladilo, a když bylo pod 5 stupňů auto blbě chytalo, a muselo se počkat než se mohl stlačit pedál plynu, jinak se to jakoby zadusilo a chcíplo. Ale pak se oteplilo a zase bylo vše OK. Jen se mi zdálo že spotřeba je vyšší.

Objednal jsem tedy jednotku E85 od autoethanolu, cena je rozumná a proto nebylo o čem přemýšlet. Poté co přišla bylo zklamání, jednotka je v krabičce co tedy není příliš pevná, kabely ke koncovkám jsou slaboučké, ale to by až tak nevadilo, celý svazek je pevný takže když se vysvazkuje k ostatním kabelům je to OK, navíc v motoru jsou všechny konektory pod takovou hliníkovou krytkou, takže OK. Ale už při montáži mi povolili obě uchycovací oka na jednotce. Nakonec jsem ji tedy pouze přilepil oboustrannou páskou z dodávky. Samolepka na krabičce je jak vytištěná na papíře a vůbec nešlo mačkat tlačítko. ?? Pomohlo odlepení samolepky, povolení šroubů a opětovné dotažení, deska v krabičce byla jaksi asi zkřivená a tak to nesedělo jak má, po dotažení už to šlo perfektně. Samolepka už ale tak nedržela... OK, tak tedy první testy..

Ukázalo se že s krabičkou to dost špatně chytá, pak se auto chvíli dusí a pak se teprve upraví chod motoru. Je to standartní říkal jsem si (podle videa na youtube) samonastavovací proces jednotky. Auto jezdilo OK, ale starty pořád nic moc. Horší než bez jednotky. Nakonec jsem na webu našel "U každého motoru je nutná programace a správné nastavení, při zakoupení jednotky nám na e-mail zašlete žádost o programovací manuál +sériové číslo jednotky" tak jsem tak učinil a přišel mi letáček s trochu jiným nastavením než bylo na jednotce z výroby. Přeprogramoval jsem ji tedy, a starty studeného motory byly pořád nic moc, ale u teplého motoru to byla tragédie. Auto vůbec nechytalo, jako kdyby tam nešlo palivo.. Prostě hrůza, startoval jsem třeba na 8 - 10x a to téměř do vybití baterie. Nakonec jsem musel jednotku přepnout na GAS (tedy na neupravené vstřiky) abych vúbec nastartoval. Vyměnil jsem svíčky (nějaké Brisk Platinum, nebo Premium teď bohužel nevím), vyčistil filtr.. Nic - pořád stejné... Souběžně když jsem dělal svíčky jsem i omyl trochu vršek motoru přípravkem na motory (odmašťovač), bohužel trochu jsem stříkl i na jednotku E85, což mělo za následek smytí cca 50% barvy/textů. Prostě se to jakoby odlouplo...

Mezitím jsem jednotku 4x celou přeprogramovával, a zkoušel různé režimy (od cca 5% obohacení AUTO, až do 30% obohacení AUTO skoky cca po 5-7%, a pak napevno - režimy E70 a E85 také se skoky 7/14/20/25/30%) se stejným výsledkem. Teplé auto téměř nenastartovatelné. Nejlépe to statruje když dám lehce nohu na plyn, a prostě startuju, pomalu to začne chytat po 1 válci až cca za 8-10s se motor chytí. Na benzín chytá na první otočku !

Dnes jsem dotankovával a zjistil jsem že mi to žralo průměrně 12 litrů !! a to jsem 50% jezdil ve městě ale 50% (cca 300km) opravdu piánko po okrskách, prostě jarní výlet s přítelkyní, lehká noha, rychlost cca 70-100km/h na 5ku téměř celou dobu (kdy to na benzín žere cca 6-7litrů)..

Nevím zda Espace 16v motor F4R je nějaký vyjímečný ale já mám opravdu špatné zkušenosti s E85 a to hlavně s jednotkou !! O víkendu jednotku vyndám, a budu jezdit opět na natural. Hodně mě to mrzí byl jsem příznivcem E85 a i to doporučuji kamarádům, ale asi mám smůlu sám, předchozí auto Ford Mondeo 1.8i 16v drželo hůře volnoběh, ale žralo pořád skoro stejně s lepší akcelerací a starty celkem OK, trochu delší ale tak jako místo 1s to točilo 2s než to chytlo... Zkusím ještě jednotku tam.. Bohužel ve stavu co ji mám je nevrátitelná, jinak by už šla..


Někdo tu psal že má také Espace 2.0i 16v a že měl spotřebu 15litrů/100km.. Tohle můžu potvrdit, ve městě se s tím opravdu dostávám možná i výš... Takže jakákoli výhoda levného paliva se ztrácí.
Renault Espace III 2.0i 16v r.v. 2000 BII/B3 160.000Km

zbyněk 169
Starting member
Příspěvky: 40
Registrován: úte úno 14, 2012 20:09

Re: ethanol E 85

Příspěvek od zbyněk 169 » čtv kvě 10, 2012 09:14

Ahoj.
Musím trochu reagovat na poslední příspěvek.
Předem musím upozornit ,že nejsem nijak spojený s firmou autoethanol.
Ano,provedení jednotky je poněkud "jednoduché"
Měl jsem už v rukou několik jednotek různých výrobců a prodejců.
Musím konstatovat,že provedení všech jednotek včetně kabeláže je stejné.
Ano,kabely by mohli být silnější,ale při opatrné montáži je vše O.K.
Co jsem však zjistil,to mě dost zaujalo.
Vnitřek této jednotky je zcela shodný s většinou prodávaných jednotek u nás.
Pouze se liší provedení krabičky .
Cena je však někde i 9000Kč.
Co by jsme chtěli za tyto peníze!

K provozu.
Spotřebu je nutno měřit pouze podle skutečně ujetých kilometrů a natankovaného ethanolu.
ECU udává zcela mylné informace,protože E 85 je těžší než BA 95.
I mě ukazuje na mororu 1.6/16 spotřebu nějakých 10l.
Ve skutečnosti jezdím v létě za 7l E85.
Studené starty jsou opravdu problém.
Sám jsem jednotku koupil v zimě a po různém zkoušení nastavení jsem startoval bez problémů i v 20 C mrazech.
Zapnu klíček a počkám více jak 5 s.
Potom startuji a držím startér až otočí motorem asi 6až 7krát.
Motor nechytne,ani nemá snahu chytit!
Vypnu klíček a hned znovu nastartuji bez čekání.
Motor chytne na první otočení.
Jde asi o důkladné nasycení válce ethanolem.
Mám to odskoušené .
Pokud je motor teplý,startuje na první otočení zcela bez problémů.
Stačí několik sekund provozu a už studený start nepoužívám.
Sycení v provozu mám 15% a studený start 20%
Všichni moji známí mají stejnou jednotku a všichni mají stejný systém startu.
Upozornuji.že méně jak 10 % sycení v menu 3 neznamená menší spotřebu,spíš naopak.
Ještě jeden poznatek z provozu.
Jednotku je nutno namontovat do co nejchladnějšího místa v motoru,nebo použít izolaci aby se teplo nedostalo na jednotku.
Mám druhé auto Clio 1.9 D a spotřeba je velmi malá.
Po zkušenostech s E 85 bych osobně dieselové auto už nekoupil.
V přepočtu na kilometry je můj provoz na E 85 levnější nez nafta.
To je moje zkušenost a tím samozřejmně nic nevnucuji ostatním.
S pozdavem

Flagg
Starting member
Příspěvky: 5
Registrován: čtv bře 08, 2012 11:00

Re: ethanol E 85

Příspěvek od Flagg » čtv kvě 10, 2012 14:44

Jednotka může být vevnitř stejná, o tom se nepřu. Pouze právě kryt je velmi křehký, nevelkou silou ulomené úchyty může možná být i výrobní vada krabičky..
Krabičku mám namontovanou na krytu vzduchového filtru, tedy dostatečně daleko od tepla od motoru.
Co se týká drátků, jak jsem psal problémy s nimi nemám, mám v motoru kryt na vstřiky, a kabely mám pod ním.

Rozhodně co jsem psal nebylo míněno proti jednotce nebo proti firmě co ji dodává, spíše k mechanickému provedení (samolepka, krabička) ale bylo to míněno na motor a mé zkušenosti.
Spotřebu jsem samozřejmě měřil právě při dotankování celé nádrže a podle počtu ujetých km, nemám v autě palubní PC takže okamžitou či průměrnou spotřebu si musím pouze počítat.

Jde o to že tomuto motoru bez jednotky ethanol chutná, je klidný, vysoký výkon, perfektní starty - ALE spotřeba cca 15-16l/100km
Pokud přidám jednotku, zhorší se starty i teplé (podle mě uchlastaný motor) a spotřeba podobná 15-17l/100km. A zkoušel jsem opravdu hodně módů nastavení. Dle nového manuálu je ideální na auto 10-15%, na E70 - 5% a na E85 - 10% úprava vstřiku. Bohužel i s těmito, i s nižšími (Auto 5%) a i vyššími (až do auto 25%) hodnotami je to špatné až velmi špatné. Nejlepší je cca 5% úprava, ale i tak pokud je venku 25C a v autě mám cca 30-35C tak to nenatočím skoro vůbec. Musím přenastavit na N95 a teprve po několika sekundách auto začne pomalu chytat. Podle mne tento motor co mám 2.0i 16V F4R je velmi přizpůsobivý (resp. řídící jednotka) a na ethanol se plně přizpůsobí pomocí lambda sondy. Pokud pak přidám třeba 10% tak jednotka už začne ubírat, ale na starty je to moc. Potřeboval bych tedy spíše asi jednotku co zkracuje dobu vstřiku, ale má funkci studeného startu (dejme tomu 30% paliva navíc na pár sekund při volbě zimního startu)... Pokud dám manuální režim (E70/E85) a nastavím ho na 5%, tak to prostě doreguluje ŘJ v autě.
Renault Espace III 2.0i 16v r.v. 2000 BII/B3 160.000Km

zbyněk 169
Starting member
Příspěvky: 40
Registrován: úte úno 14, 2012 20:09

Re: ethanol E 85

Příspěvek od zbyněk 169 » čtv kvě 10, 2012 17:39

Ahoj.
Jasně,provedení jednotky nic moc,ale funguje.
Odskoušeli jsme jednotku asi na 12 autech různých značek a vždy vše v pořádku.
Všechny vozy jsou MPI bez turba.
Dokonce kolega měl Renault Espace 2.0 /16V (starší model) a jízda i spotřeba bylo dobrá.
Bohužel už ho prodal i s jednotkou.
Má vlastní zkušenost s Renaul je,že v případě nějaké poruchy nebo problému s motorem odpojím baterii na noc.
ECU se resetuje do základního nastavení a je po problému.
Na poruchu stačí rozpojit jakýkoli konektor při zapnuté baterii.
I při vypnutém zapalování.
Všechny montáže jsem dělal při odpojené baterii.
Některé konektory jsou pod napětím a při rozpojení dojde k načtení chyby do ECU.
Dojde k načtení dočasné chyby.
Pomůže odpojení baterie na delší dobu ,nebo diagnostika.
Zkus odpojit baterii.
Tím nemůžeš nic pokazit a uvidíš.
Nepřepínej režimy na jednotce při chodu motoru.

Uživatelský avatar
lihorecek
Starting member
Příspěvky: 55
Registrován: pát kvě 11, 2012 13:27

Re: ethanol E 85

Příspěvek od lihorecek » pát kvě 11, 2012 13:37

Tak zdravím všechny ethanolové jezdce.Potřboval bych nějaké now-how.Od 4.5.2012 jsem majitelem a aktivním uživatelem jednotky,nacpal jsem do nádrže 48 litů ethanolu zbytek v nádrži asi 10l N.Začal jsem jezdit bez úpravy jednotly a na aut.režim spotřba podle PC 6,5.Dal jsem to po 250 km na E-70 režim spotřeba spadla na 6.0 podle PC.Mám R Megane 1.6 16V r.v.2004,problém ovšem ve startech asi do jednotky budu muset šáhnout,ale moc se mi s tím manipulovat nechce,nevím ovšem v jakém nastavení jednotka vůbec je,máte s tím někdo zkušenost a co spotřeba,docela mě to udivuje i když vím že PC lže ale měl jsem dotankováno do plna takže spotřebu v poho spočítám při dalším dotankování do plna dík
Megane 2 r.v.2004 - 1,6 16V - 83kW,Megane 3 ,1,6 dci - 96kW

Odpovědět

Zpět na „Paliva, maziva a přísady do paliv a maziv“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů