ethanol E 85

Na co jezdíme a co nám cpe reklama...

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
zbyněk 169
Starting member
Příspěvky: 40
Registrován: úte úno 14, 2012 20:09

Re: ethanol E 85

Příspěvek od zbyněk 169 » pát bře 30, 2012 16:29

Pavrat píše:Tak studený start mám na 40% a start je na škrábnutí, ještě se chci zeptat ohledně menu 3 jestli je 15 optimální nebo mám dát víc, zjistil jsem že před tím jsem mněl 8% a žralo to víc což mi přijde nelogické.
Jediné co mě napadá že auto nestíhalo výkonem musel jsem nato i narovince víc dupat a nebo tím 100% startem.
CHápu to dobř že čím více % -delší doba střiku - větší spotřeba?

Scenic II 1,6 ,82Kw
Ahoj.
Obecně 10 % je minimum.Motor má nedostatek paliva ve studeném stavu a proto musíš více šlapat na plyn.
Může docházet k cukání motoru
Pokud bude motor studený,tak se mu moc nebude chtít.
V teplém stavu jede bez problémů i na 10%
Já mám vyzkoušeno 15% a vše je O.K.

Studený start nemá vliv na výkon motoru.
Po 60 s po nastartvání se jednotka vrátí na 15%

Uživatelský avatar
Ivan Rous
Šílený Ivan
Příspěvky: 1115
Registrován: pon led 26, 2004 09:48
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: ethanol E 85

Příspěvek od Ivan Rous » pát bře 30, 2012 17:00

na E85 jezdím už rok, s lagunou 1,8, otec na to jezdí s citroenem C4, kam občas dá i benzín. Bohužel při startech kolem nuly mám zásadní špatkou zkušenost se dvěma pumpama s E85. Jmenovat nebudu, ale je cítit rozdíl. Čoika dokonce té jedné dala za E85 pokutu. Tož tak. Jako s benálem...

Pavrat
Starting member
Příspěvky: 11
Registrován: pát bře 30, 2012 12:02

Re: ethanol E 85

Příspěvek od Pavrat » pát bře 30, 2012 18:28

zbyněk 169 píše:
Pavrat píše:Tak studený start mám na 40% a start je na škrábnutí, ještě se chci zeptat ohledně menu 3 jestli je 15 optimální nebo mám dát víc, zjistil jsem že před tím jsem mněl 8% a žralo to víc což mi přijde nelogické.
Jediné co mě napadá že auto nestíhalo výkonem musel jsem nato i narovince víc dupat a nebo tím 100% startem.
CHápu to dobř že čím více % -delší doba střiku - větší spotřeba?

Scenic II 1,6 ,82Kw
Ahoj.
Obecně 10 % je minimum.Motor má nedostatek paliva ve studeném stavu a proto musíš více šlapat na plyn.
Může docházet k cukání motoru
Pokud bude motor studený,tak se mu moc nebude chtít.
V teplém stavu jede bez problémů i na 10%
Já mám vyzkoušeno 15% a vše je O.K.

Studený start nemá vliv na výkon motoru.
Po 60 s po nastartvání se jednotka vrátí na 15%




A co se týče spotřeby tak ta z palubního počítače je reálná nebo se připočítává ještě těch nastavených 15%?
Protože nejlepší spotřeby dosahuji když přepnu na zimní kde jsou procenta nastaveny na nějakých 42% -aspoň podle počtu bliknutí v 2. programu menu.

zbyněk 169
Starting member
Příspěvky: 40
Registrován: úte úno 14, 2012 20:09

Re: ethanol E 85

Příspěvek od zbyněk 169 » pát bře 30, 2012 18:46

Pavrat píše:
zbyněk 169 píše:
Pavrat píše:Tak studený start mám na 40% a start je na škrábnutí, ještě se chci zeptat ohledně menu 3 jestli je 15 optimální nebo mám dát víc, zjistil jsem že před tím jsem mněl 8% a žralo to víc což mi přijde nelogické.
Jediné co mě napadá že auto nestíhalo výkonem musel jsem nato i narovince víc dupat a nebo tím 100% startem.
CHápu to dobř že čím více % -delší doba střiku - větší spotřeba?

Scenic II 1,6 ,82Kw
Ahoj.
Obecně 10 % je minimum.Motor má nedostatek paliva ve studeném stavu a proto musíš více šlapat na plyn.
Může docházet k cukání motoru
Pokud bude motor studený,tak se mu moc nebude chtít.
V teplém stavu jede bez problémů i na 10%
Já mám vyzkoušeno 15% a vše je O.K.

Studený start nemá vliv na výkon motoru.
Po 60 s po nastartvání se jednotka vrátí na 15%




A co se týče spotřeby tak ta z palubního počítače je reálná nebo se připočítává ještě těch nastavených 15%?
Protože nejlepší spotřeby dosahuji když přepnu na zimní kde jsou procenta nastaveny na nějakých 42% -aspoň podle počtu bliknutí v 2. programu menu.
Ahoj.
Přepnutím do E 70 a E85 je pro vozy ,která nemají lambda sondu ,nebo je lambda nefunkční.
Menu "GAS" je pro případ,že není E85 a musíš natankovat benzín.
Pak je lepší přepnout do tohoto menu.Není to ale podmínkou.
Dojde k vypnutí jednotky a vše je jako před montáží.
To že máš lepší spotřebu v tomto nastavení je mi záhadou.
Nic ale nebrání používat toto nastavení.
Pouze lambda nereguluje.
Je to prostě "Tvrdé nastavení"
Spotřeba je podle palubního PC a navíc 15%
Ve skutečnosti ale spotřeba naroste asi o 10%
Je to hledání kompromisu na každém autě

Pavrat
Starting member
Příspěvky: 11
Registrován: pát bře 30, 2012 12:02

Re: ethanol E 85

Příspěvek od Pavrat » pát bře 30, 2012 19:26

Dík za info zítra to vyskouším.

5n4k3
Člen RCČR
Příspěvky: 41
Registrován: stř říj 18, 2006 22:59
Kontaktovat uživatele:

Re: ethanol E 85

Příspěvek od 5n4k3 » pát bře 30, 2012 20:07

Ahoj, já jsem sice ještě E85 nezkoušel, ale mám v plánu si zde zmiňovanou jednotku pořídit a vyzkoušet to.

Ovšem co se týká toho nastavení jednotky a hlavně jak funguje, tak já to vidím asi takhle, řídící jednotka motoru (dále ECU) se podle lambda sondy snaží dosáhnout správného poměru vstřikované směsi vzduchu a paliva, ať už se jedná o benzin nebo ethanol. Ovšem většině obyčejných ECU se ten správný poměr podaří jen u benzinu ale u ethanolu ne. Protože aby u ethanolu lambda sonda dávala signál, který se ECU bude líbit, je toho ethanolu potřeba vstříknout do válců víc než benzinu (ethanol obsahuje víc kyslíku nebo co já vím proč, ale prý to tak je). Jenže i když ECU nastaví dobu otevření vstřiků (čím déle jsou otevřený, tím víc paliva vstříknou) na nejvíc, co umí, tak pořád to je málo. Proto se tam připojuje ta přídavná jednotka na ethanol, která dobu otevření vstřiků ještě prodlužuje. Ty procenta by tedy měly udávat, o kolik procent se prodlouží doba vstřiků oproti době, kterou určuje ECU.

No a teď pro příklad dejme tomu, že ideální je pro nějakou konkrétní ECU prodloužit dobu vstřiků o 30%, aby lambda sonda dávala signál, se kterým bude ECU spokojena. Pak třeba když by se nastavilo 15%, tak by to ještě jelo dobře, ale ECU už by se to moc nelíbilo, a kdyby mohla, tak by tu dobu ještě prodloužila, ale ona už nemůže, protože na víc není naprogramovaná a v takovém případě vstřikuje toho paliva míň, než když je nastavených těch 30%, tudíž by byla i reálná spotřeba menší. Ovšem na druhou stranu, když se nastaví třeba 50%, tak ECU podle lambda sondy pozná, že tam toho paliva jde moc (protože ideální bylo těch 30%) a zkrátí dobu vstřiků, což může a ve výsledku tam toho paliva půjde, jako když bylo nastavených těch ideálních 30%. Ovšem ECU si bude myslet, že tam toho paliva jde míň – zkrátila dobu vstřiků a pošle palubnímu počítači informaci, že vstřikuje míň paliva a ten bude ukazovat menší spotřebu, i když reálna spotřeba by byla stejná jako při nastavení na 30%.

Takže spotřebu při používání zde zmiňované přídavné jednotky pro ethanol, to chce aspoň ze začátku nebo při každém přeprogramování té jednotky měřit podle najetých km a natankovaného paliva, aby člověk věděl, jak moc se to liší oproti palubnímu počítači.

Tak aspoň takhle si teoreticky myslím, že by to mohlo a mělo fungovat, ale jestli to vidí někdo jinak nebo dokonce ví, že jsem to napsal špatně, tak ať mě opraví, velice rád se poučím.
Renault 21 2L Turbo Quadra
"How hard can it be?" - Jeremy Clarkson

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: ethanol E 85

Příspěvek od Šamša » sob bře 31, 2012 11:53

Popsal jsi to velmi detailně, jen připojím, že když se nastaví těch 50% tak tam už můžou nastat problémy v nízkém zatížení motoru, kde se motor bude zahlcovat palivem, protože ECU už nemá v mapě menší dobu otevření.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

Ala
Starting member
Příspěvky: 40
Registrován: ned pro 24, 2006 11:02
Bydliště: Malá Skála

Re: ethanol E 85

Příspěvek od Ala » ned dub 01, 2012 19:27

V naší Thalii II 1,2 16V jezdíme ne E85 již 1/4 roku. Vůz je bez jakýchkoliv úprav či přidaných jednotek. Zkoušením jsem doladil poměr E85 a BA (míchám 15l E85 a 5l BA) vůz jede i startuje bez poznání rozdílu oproti čistému BA. Zkoušel jsem jezdit i na čistý E85, vůz jel v pohodě, ale startovat jsem musel i pětkrát, než si to dalo říct.

Uživatelský avatar
Ragnar_cz
Starting member
Příspěvky: 34
Registrován: ned dub 03, 2011 16:02
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: ethanol E 85

Příspěvek od Ragnar_cz » úte dub 03, 2012 10:13

Zdravím. Má někdo zkušenosti s tankování E85 do Clia 1,4 16V 2006? Vcera jsem tam natankoval 13L N95 a 15L E85. Jízda o něco lepší a spotřeba mě zůstala na 6,5L/100Km, což me trochu udivuje. Normálně tuto trasu jezdím za 6,2L/100 Km. Jde mě hlavně o to, jestli tankování E85 nemůže mít po dlouhodobém tankování nějaké negativní následky. Díky
Renault Clio III 2006 1.4 16V 100k Dynamique.

Petr Benda
Junior member
Příspěvky: 179
Registrován: ned úno 20, 2011 00:30

Re: ethanol E 85

Příspěvek od Petr Benda » úte dub 03, 2012 22:46

Tak jsem konec zimy jezdil na etanol+ benzín 1:1 spotřeba stoupla na 1000 km o 7l. Spočítal jsem jestli se to rentuje a zjistil jsem, že úspora je 20 hal. na litr oproti benzínu a to beru v úvahu že jsem bral e 85 pro zimu, tudíž obsahoval 30 % benzínu. Teď na jaře , kdy je ho tam jen 15% je to tedy o ničem. Proto se ptám těch co mají řídící jednotku namontovanou, kolik skutečně ušetří a jestli to má opravdu cenu. Mám Espace 2.0 16V.

zbyněk 169
Starting member
Příspěvky: 40
Registrován: úte úno 14, 2012 20:09

Re: ethanol E 85

Příspěvek od zbyněk 169 » stř dub 04, 2012 18:28

Petr Benda píše:Tak jsem konec zimy jezdil na etanol+ benzín 1:1 spotřeba stoupla na 1000 km o 7l. Spočítal jsem jestli se to rentuje a zjistil jsem, že úspora je 20 hal. na litr oproti benzínu a to beru v úvahu že jsem bral e 85 pro zimu, tudíž obsahoval 30 % benzínu. Teď na jaře , kdy je ho tam jen 15% je to tedy o ničem. Proto se ptám těch co mají řídící jednotku namontovanou, kolik skutečně ušetří a jestli to má opravdu cenu. Mám Espace 2.0 16V.
Už to tu bylo několikrát rozepsáno.
Jezdit na mix BA 95 A E85 nemá smysl.
Úspora není žádná.
Pokud budeš jezdit za 7l/100km ,bude tě stát benzín asi 259Kč(37Kč/l)
S E 85 budeš mít spotřebu od 7.5 do 7.8l. Přibližně asi + 10% podle stylu jízdy.To tě přijde asi na 190Kč (25Kč/l)
To je moje spotřeba.
Svoji si lehce spočítáš.
To je jenom přibližný výpočet.
Kde jsi bral E 70?
Zatím jsem se s tímto poměrem nesetkal.
Pokud vím,tak u nás se prodává pouze E 85 i v zimě.

Petr Benda
Junior member
Příspěvky: 179
Registrován: ned úno 20, 2011 00:30

Re: ethanol E 85

Příspěvek od Petr Benda » stř dub 04, 2012 20:49

Vycházel jsem ze stránek o etanolu, kde to píšou. Tak jsem si myslel že je to prostě automatický v zimních měsících jako u nafty, ale když jsem se ptal ženský na benzině, tak na mě koukala jak teta.

maf
Starting member
Příspěvky: 15
Registrován: sob lis 12, 2011 16:13

Re: ethanol E 85

Příspěvek od maf » stř dub 04, 2012 21:21

ahoj
ma někdo konkretni zkusenosti s kombinaci LagunaII 1.6 16v(r.v.02)+ethanol 85....motor bez jakoychkoliv uprav?
dekuji vsem za podnety,rady.zkusenosti

Pavrat
Starting member
Příspěvky: 11
Registrován: pát bře 30, 2012 12:02

Re: ethanol E 85

Příspěvek od Pavrat » čtv dub 05, 2012 19:15

Zdravím dnes mi auto hodilo hlášku /ABGASSSYSTEM DEFEKT/ a rosvítila se kontrloka čerpadla,
někde jsem se tu dočet že po ujetí 500 km se má měnit palivový filtr a ja už najel po přestavbě 1500 km.
Muže to být filtrem a jestli ano mohu stím ujet ještě 20 km do servisu, nebo je zde někde návod jak filtr vyměnit svépomocí?

navig
Advanced member
Příspěvky: 489
Registrován: čtv dub 17, 2008 20:49
Bydliště: Skuteč,Holice

Re: ethanol E 85

Příspěvek od navig » čtv dub 05, 2012 21:21

Ahojda.....
A co když auto palivový filtr nemá????Jen ten na čerpadle v nadrži,co se nevyměnuje??
Není třeba lepší jezdit ze začátku na směs benzínu a E85 klidně i bez přestavby,aby se rozpouštěly ty nečistoty postupně???
A pak časem přejít na čistý E85 a popř.přestavbu???
Víťa
Megane 2,1.6 16V,combi,rv2004-prodáno
Peugeot 208 1,2 60kW,rv 2015-prodáno
CLIO V Tce90,67kW,rv.2022-uplně nové, zatím spokojenost.

milanbicak
Starting member
Příspěvky: 55
Registrován: ned úno 12, 2012 13:02
Bydliště: Košťálov

Re: ethanol E 85

Příspěvek od milanbicak » pát dub 06, 2012 17:40

Na autě jsem měl 44 000km, pak jsem začal jezdit na E85 a žádný problém. Teď mám 46 000km a mám také jen filtr na čerpadle.
Bylo mi doporučeno tankovat do plné nádrže lihu, 2l bezínu a i kolem baráku na couračky jsem na 7,5l/100km. Při dnešních cenách benzínu - 37,6kč není co dodat. Někteří "řidiči" z mého okolí jezdí se stejným motorem na benzín klidně za 8l/100km, ale to je asi brzda plyn.
Moji spotřebu mi tiše závídí.
Upozorňuji všechny vtipálky, že nejsem brzda provozu, kolikrát se musím krotit. Autí kořala chutná (já jí také nepohrdnu) a podle toho to jede :super: .
Dacia logan MCV 1.6 16V r.v.2009
N95 6,21l/100km
E85 7,5l/100km

Uživatelský avatar
Commercial
Starting member
Příspěvky: 18
Registrován: úte úno 28, 2012 08:32

Re: ethanol E 85

Příspěvek od Commercial » pon dub 09, 2012 11:21

Já jsem zkusil e85 do Laguna III 2.0T 125 kW, poprvé v poměru 1:1 následně načisto a mé poznatky jsou delší start, možná trochu hlučnější do doby zahřátí a možná trochu línější do doby zahřátí. Může to být ale taky trocha subjektivní protože ja stále čekám co se stane a když se nic neděje tak si to aspon namlouvám. Pro klid duše dám onen adaptér vstřiku a vyměním palivový filtr který vůbec nevím kde mám hledat. Osobně si nemyslím že by mělo auto kvuli tomu zemřít ale rozhodující je že nezemřu já protože 1500 za plnou nádrž jde cítit.

Uživatelský avatar
Sova
Grafoman
Příspěvky: 3227
Registrován: pát dub 21, 2006 20:49
Bydliště: Markrabství Moravské
Kontaktovat uživatele:

Re: ethanol E 85

Příspěvek od Sova » pon dub 09, 2012 13:04

:roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:

Proč jste si nekoupili auta přímo určené pro spalování E85?

Wlk
Starting member
Příspěvky: 1
Registrován: sob pro 06, 2008 11:16
Bydliště: Orlová
Kontaktovat uživatele:

Re: ethanol E 85

Příspěvek od Wlk » pon dub 09, 2012 14:54

Zdravím Vás,
můj Megane II. 2009, 1,6 jezdí teď na N95 se spotřebou 6,7L/100Km, najeto 38tis. , váhám nad přestavbou na E85. Má někdo zkušenosti s tímto autem a touto přestavbou jednotky? Nebo má někdo zkušenost s tímto autem bez přestavby jednotky, prostě tam jenom začal lít E85? Zajímá mě spotřeba a také jsem se někde doslechl o zničení katalyzátoru při používání E85.

Pavrat
Starting member
Příspěvky: 11
Registrován: pát bře 30, 2012 12:02

Re: ethanol E 85

Příspěvek od Pavrat » stř dub 11, 2012 19:50

Prosim o pomoc,
jednotku již mám v Scenicu II a vše OK.Dnes jsem ji dal do starého 1,6e - 16V r.v1997 a
po naprogramování na 15% a studený start na 50%.Jsem na potřetí nastartoval a čekal až si motor zvykne.
Jenže auto zdechlo, na jednotce se rozsvítila žlutá ledka a od té doby jsem nemohl ani programovat či přepnout na jiný režim. Stalo se to už někomu?

zbyněk 169
Starting member
Příspěvky: 40
Registrován: úte úno 14, 2012 20:09

Re: ethanol E 85

Příspěvek od zbyněk 169 » čtv dub 12, 2012 10:52

Pavrat píše:Prosim o pomoc,
jednotku již mám v Scenicu II a vše OK.Dnes jsem ji dal do starého 1,6e - 16V r.v1997 a
po naprogramování na 15% a studený start na 50%.Jsem na potřetí nastartoval a čekal až si motor zvykne.
Jenže auto zdechlo, na jednotce se rozsvítila žlutá ledka a od té doby jsem nemohl ani programovat či přepnout na jiný režim. Stalo se to už někomu?

Doporučuji jednotku odpojit od napájení.
Pokud nemáš připojený kladný vodič,odpoj mínusový drát od kostry.
Vytáhni první konektor na vstřiku(jsou na něm dva bílé silné vodiče)
Asi po 5 minutách vše zapoj.
Mělo by se vše vrátit do normálu.
pokud se tak nestane,pošli jednotku na reklamaci.
Je to jenom stroj a i ten se může rozbít.

Pavrat
Starting member
Příspěvky: 11
Registrován: pát bře 30, 2012 12:02

Re: ethanol E 85

Příspěvek od Pavrat » čtv dub 12, 2012 12:27

Dík za odpověď , bohužel jsem s autem potřeboval jet tak jsem vše i s kladným vodičem (který byl přes vlastní pojistku) odpojil kromě kostry.Mám tedy odpojit i kostru,počkat a vše zapojit?

zbyněk 169
Starting member
Příspěvky: 40
Registrován: úte úno 14, 2012 20:09

Re: ethanol E 85

Příspěvek od zbyněk 169 » čtv dub 12, 2012 13:23

Pavrat píše:Dík za odpověď , bohužel jsem s autem potřeboval jet tak jsem vše i s kladným vodičem (který byl přes vlastní pojistku) odpojil kromě kostry.Mám tedy odpojit i kostru,počkat a vše zapojit?
Pokud jsi odpojil konektory od vstřiků a a odpojil plus od jednotky a nedošlo k nápravě,pak jedině zaslat na reklamaci.
Bohužel!

Uživatelský avatar
Petr Novotný
Advanced member
Příspěvky: 313
Registrován: sob led 14, 2006 20:04
Bydliště: Česká Lípa

Re: ethanol E 85

Příspěvek od Petr Novotný » čtv dub 12, 2012 15:24

Sova píše:Proč jste si nekoupili auta přímo určené pro spalování E85?
Děkuji za dotaz, prostě nekoupil, zřejmě jsem měl chvilkovou slabost nebo mi 23,-Kč za litr benzínu přišlo jako dobrá cena...

Teď k věci:
jednotku mám objednanou, tak ještě pár otázek okolo. Když dám svíčky na plyn (ty výše uvedené Brisky), jednotku třeba vyhodím a budu pak jezdit jen na benzín, můžu je tam nechat nebo nebudou fungovat správně, zkrátí se jim životnost atd.? A jak s tím palivovým filtrem, kde je u mého motoru? V nabídce autodílů jej mají jako běžný sortiment za pár kaček, je tedy zvlášť, součástí čerpadla nebo jsou tam dva? Kdyby měl někdo s dialogysem čas, mohl by sem (nebo do sz) dát obrázek s umístěním, OEM kódama atd., bylo by to fajn, díky...
Laguna I RXT´99 1.8 16V 88kW (2004-2009)
Laguna II Grandtour´06 2.0GT 150kW (2009-2017) Obrázek
Laguna III Grandtour Initiale Paris ´11 2.0dCi AT 127kW (2017- ) 141kW@412Nm /by PowerTEC/

zbyněk 169
Starting member
Příspěvky: 40
Registrován: úte úno 14, 2012 20:09

Re: ethanol E 85

Příspěvek od zbyněk 169 » čtv dub 12, 2012 19:10

Petr Novotný píše:
Sova píše:Proč jste si nekoupili auta přímo určené pro spalování E85?
Děkuji za dotaz, prostě nekoupil, zřejmě jsem měl chvilkovou slabost nebo mi 23,-Kč za litr benzínu přišlo jako dobrá cena...

Teď k věci:
jednotku mám objednanou, tak ještě pár otázek okolo. Když dám svíčky na plyn (ty výše uvedené Brisky), jednotku třeba vyhodím a budu pak jezdit jen na benzín, můžu je tam nechat nebo nebudou fungovat správně, zkrátí se jim životnost atd.? A jak s tím palivovým filtrem, kde je u mého motoru? V nabídce autodílů jej mají jako běžný sortiment za pár kaček, je tedy zvlášť, součástí čerpadla nebo jsou tam dva? Kdyby měl někdo s dialogysem čas, mohl by sem (nebo do sz) dát obrázek s umístěním, OEM kódama atd., bylo by to fajn, díky...
Ještě k autu,které je připraveno na spalování ethanolu z výroby.
Taková auta sice jsou,ale poněkud nad naše příjmy.
Ale k dotazu.
Já mám najeto na E 85 asi 10000 Km,a ještě jsem filtr neměnil.
Prostě jsem se k tomu zatím nedostal.
Není nutné měnit svíčky.
Pokud ti bude motor startovat dobře i za nižších teplot,není důvod k výměně.
Pokud vyměníš svíčky,nemá to na druh paliva žádný vliv.
Svíčky pro LPG mají stříbrnou elektrodu a jsou konstruovány na start pro méně výparné palivo jako je LPG.
Jednoduše dají trochu větší silnější jiskru.
Když natankuješ pouze benzín,stačí jednotku přepnout do do modu GAS.Pak je zcela vyřazená z provozu.
Při náhodném tankování BA 95 a tím směsi BA a E 85 v nádrži si jednotka v modu AUTO opraví poměr sama.
Já osobně už benzín tankovat rozhodně nebudu!

Odpovědět

Zpět na „Paliva, maziva a přísady do paliv a maziv“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti