ethanol E 85

Na co jezdíme a co nám cpe reklama...

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: ethanol E 85

Příspěvek od Zefek » pát bře 06, 2015 21:32

U rychlé korekce, je pod 50% požadavek na ochuzení (směs je příliš bohatá), nad 50% je požadavek na obohacení (směs je chudá). Pokud je tedy rychlá korekce v chudé směsi, pak se pomalá korekce zvyšuje nad 50% (požadavek na obohacení). Jinak je to asi způsobené špatným překladem, ale ta pomalá korekce není vůbec pomalá. Dokáže se měnit dost rychle (stejně rychle jako ta rychlá). Jenže slouží hlavně k tomu, aby se kompenzoval stav palivové soustavy, motoru ... Proto se mění jen velmi pomalu.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: ethanol E 85

Příspěvek od kotasekh » sob bře 07, 2015 05:09

Jo, ted mi to uz pasuje :). Ja mivam dlouhodobou korekci kolem 70%, coz je tedy chudsi smes.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

efko
Starting member
Příspěvky: 28
Registrován: úte kvě 20, 2008 12:45
Bydliště: Praha

Re: ethanol E 85

Příspěvek od efko » úte bře 10, 2015 10:18

Zefek píše:Dvě věci jsou přinejmenším úsměvné:
Díky moderní, Vysokofrekvenční REGULACI, je celý provoz HHO Generátoru bezchybný a vestavěný displej regulace Vám zajistí 100% kontrolu nad celým zařízením.
Jsem možná natvrdlý, ale jak dokáže vysokofrekvenční regulace zajistit bezchybný provoz? I přes tu regulaci může přece jakákoliv součástka (včetně toho regulátoru) selhat.
15A 12V pojistku včetně jejího pouzdra = Nedoporučujeme vyšší zátež alternátoru
Pojistka je od slova jistit. Tedy ochránit něco před něčím. Pojistka ochrání elektrický obvod v případě poruchy tím, že ho přeruší. Pojistka, v tomto případě 15A, přeruší obvod při překročení stanového elektrického proudu tím, že prostě shoří. Nechápu, co tedy nedoporučují. Zda tu pojistku vynechat, což je blbost, pokud nechcete, aby vám vlivem poruchy na tom bazmeku, shořelo auto. Ok, chápu, je tam ten vysokofrekvenční regulátor :D A nebo zda nedoporučují vyšší pojistku, protože by to mohlo mít vyšší zátěž alternátoru. Což je blbost, protože elektrický proud je daný napájecím napětím a odporem elektrického obvodu. Takže když tam dám vyšší pojistku, nebude to odebírat vyšší proud. Udělám jen to, že pojistka shoří při vyšším proudu. Ten ale vlivem poruchy nemusí být tak vysoký, aby přepálil vyšší pojistku. A nebo pojistku nedoporučují, protože pojistka zvyšuje zátěž alternátoru. Auto má tak stovku pojistek, to by na to možná chtělo lodní generátor :D Pojistka je klasický vodič, nijak se na zátěži alternátoru neprojeví.
A teď mi to vlastně došlo. Myslí to tak, že se tam má dát pouzdro té pojistky, ale nemá se tam dát ta pojistka, protože to zvyšuje zátěž alternátoru. Pak ano, pak mají pravdu, když tam nedám pojistku, tak nepojede ani ten jejich bazmek a nebude tak z alternátoru odebírat proud ...

No čert se v tom vyznej, co tím chtěl vlastně básník říci.
No čert vem pojistku. Mě spíše zajímá jestli to funguje. Někde na škodováckým fóru jsem četl, že se tomu kdo to namontoval zvedla spotřeba a nepoznal nárůst výkonu. Ale zase to co píšou o HHO se krásně čte:). O Ethanolu se psali a stále píšou u nás taky hanlivý věci a přitom na to všude normálně jezdí a motor to neničí. Nedávno jsem měl venku svíčky a koukal se jestli je E85 vyčistí...No nevím, taky to jsou asi pohádky o vyčištění palivový a spalovací soustavy od karbonu a nečistot.

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11267
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Re: ethanol E 85

Příspěvek od krt.ecek » úte bře 10, 2015 10:20

http://forum.renaultclub.cz/viewtopic.php?t=29378 tam pokračujte v HHO.... je tam toho na čtení spousta....
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

efko
Starting member
Příspěvky: 28
Registrován: úte kvě 20, 2008 12:45
Bydliště: Praha

Re: ethanol E 85

Příspěvek od efko » úte bře 10, 2015 11:27

krt.ecek píše:http://forum.renaultclub.cz/viewtopic.php?t=29378 tam pokračujte v HHO.... je tam toho na čtení spousta....
Ok. Jen to tu umíralo, tak jsem chtěl vědět názor lidí co jezdí na E85 co oni na HHO.

Uživatelský avatar
lihorecek
Starting member
Příspěvky: 55
Registrován: pát kvě 11, 2012 13:27

Re: ethanol E 85

Příspěvek od lihorecek » sob dub 11, 2015 13:09

Tak mládenci, už se nám to šplhá nahoru, takže teď je to tak fifty fifty co se týká ekonomiky provozu ,tak ještě jednou to půjde nahoru a jelikož i počasí je příznivé tak už tam začnu cpát opět Éčko
Megane 2 r.v.2004 - 1,6 16V - 83kW,Megane 3 ,1,6 dci - 96kW

Uživatelský avatar
RaViZu
Junior member
Příspěvky: 193
Registrován: čtv kvě 22, 2014 13:50
Bydliště: Most
Kontaktovat uživatele:

Re: ethanol E 85

Příspěvek od RaViZu » stř dub 22, 2015 09:54

zdravim :-)
..splha,nesplha - rozdil 6,- mi uz k tankovani E85 staci,leju to do auta uz mesic a vse zase super jako loni ;-)
Renault Scenic - r.v. 2000 - 1,6 16V 79kW RXE - ø 7l/100km s N95 (do 6/2013) a ø 8,5l/100km s E85 (od 7/2013 s jednotkou Autoethanol v4.2)
Renault Clio II - r.v. 2003 - 1,5 dCi 60kW Privilege - ø 4l/100km s aditivem VIF -leto/zima

robotmz
Senior member
Příspěvky: 1026
Registrován: úte pro 13, 2011 10:20

Re: ethanol E 85

Příspěvek od robotmz » stř čer 10, 2015 11:01

tankuje tu niekto do 1,2 16V čistý E85 bez akejkoľvek prídavnej elektroniky?
Napr. iba v lete?
Renault Thalia 1.2 16V 55kW Authentique, 3/2012

Uživatelský avatar
RaViZu
Junior member
Příspěvky: 193
Registrován: čtv kvě 22, 2014 13:50
Bydliště: Most
Kontaktovat uživatele:

Re: ethanol E 85

Příspěvek od RaViZu » stř čer 10, 2015 11:41

robotmz píše:tankuje tu niekto do 1,2 16V čistý E85 bez akejkoľvek prídavnej elektroniky?
Napr. iba v lete?
..myslim, ze se o to pokousel KERAS na svy thalce 1.2, do jakeho pomeru e85/n95 to bude jezdit a hlavne startovat v poho, ale nakonec taky skoncil u ty elektroniky ;-)
Renault Scenic - r.v. 2000 - 1,6 16V 79kW RXE - ø 7l/100km s N95 (do 6/2013) a ø 8,5l/100km s E85 (od 7/2013 s jednotkou Autoethanol v4.2)
Renault Clio II - r.v. 2003 - 1,5 dCi 60kW Privilege - ø 4l/100km s aditivem VIF -leto/zima

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11267
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Re: ethanol E 85

Příspěvek od krt.ecek » stř čer 10, 2015 11:46

jj byl to Keras a bez jednotky nedopadl úplně dobře....
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

robotmz
Senior member
Příspěvky: 1026
Registrován: úte pro 13, 2011 10:20

Re: ethanol E 85

Příspěvek od robotmz » stř čer 10, 2015 13:09

Viacmenej ma to iba zaujímalo, lebo vidím, že hlavne na pumpách v ČR toho dosť pribúda.
Renault Thalia 1.2 16V 55kW Authentique, 3/2012

Gumidek
Starting member
Příspěvky: 10
Registrován: ned zář 06, 2015 22:27

Re: ethanol E 85

Příspěvek od Gumidek » ned zář 06, 2015 22:49

Jezdi nekdo s 1.2 44kw na e85 poridil jsem tedka tohle vozitko a premyslim ze budu lit 50% benzinu a 50% ethanolu vyplati se to?

Uživatelský avatar
RaViZu
Junior member
Příspěvky: 193
Registrován: čtv kvě 22, 2014 13:50
Bydliště: Most
Kontaktovat uživatele:

Re: ethanol E 85

Příspěvek od RaViZu » pon zář 07, 2015 16:09

Gumidek píše:Jezdi nekdo s 1.2 44kw na e85 poridil jsem tedka tohle vozitko a premyslim ze budu lit 50% benzinu a 50% ethanolu vyplati se to?
..musis vyzkouset,ale dle me u tohohle objemu a vykonu pul na pul ne..jezdit to asi bude dobre,ale pochybuju u studenych startu uz kolem 5-8°C a pak zalezi na spotrebe.Ale vzdycky plati "musis vyzkouset"..treba na malym mnozstvi,ale musis proste zkusit.Kdyz to nepujde,dolijes benal a jedes dal..
Kazdopadne u cen benalu zase pod 29,- bych nad tim moc nepremyslel a jezdil na benzin..jezdim s jednotkou a ted uz ji mam prepnutou na benzin a tankuju benal za 28, pac lih stoji 25,90..a takovej ekolog zase nejsem :-D

P.S. to ALL: postradam tu uz dlouho KERASe, ten prohanel 1,2... ???? nevi nekdo ???
Renault Scenic - r.v. 2000 - 1,6 16V 79kW RXE - ø 7l/100km s N95 (do 6/2013) a ø 8,5l/100km s E85 (od 7/2013 s jednotkou Autoethanol v4.2)
Renault Clio II - r.v. 2003 - 1,5 dCi 60kW Privilege - ø 4l/100km s aditivem VIF -leto/zima

Uživatelský avatar
presscott
Senior member
Příspěvky: 1027
Registrován: stř črc 18, 2007 12:57
Bydliště: Frýdek-Místek
Kontaktovat uživatele:

Re: ethanol E 85

Příspěvek od presscott » úte zář 08, 2015 15:58

Za mě můžu říct, že 1.2 D7F na ethanol jezdí.

V jedničkovém Cliu s tímhle motorem jsem v létě jezdil na čistý E85, jediné "úpravy" byly bavlněná vložka filtru a LPG svíčky. Ty trochu pomohly startům, jinak jsem změnu nepozoroval. V zimě jsem dával cca 3 litry N95 do 7 litrů E85, ale nikdy to nechytlo napoprvé a volnoběh občas houpal, hlavně po vyřazení se ručička 3x propadla, než se ustálila. Nejprve jsem nechal několikrát protočit motor, pak chvíli počkal (cca 10 s) a startoval znova. Takhle se to i v zimě celkem dalo.

V dvojkovém Cliu jsem nikdy čistý E85 neměl, ale dával jsem podobný poměr 7l E85 a 3l N95. Startovalo to klidněji, než první Clio, volnoběh se taky občas v chladnu zhoupnul. Na N95 mám spotřebu cca 6,4/100km, když jsem to míchal, tak se šplahala k 7/100km, což dneska při ceně benzínu nemá smysl.

Do 1.6 16V jsem ethanol nezkoušel, protože jezdí na LPG :D .
Renault Megane III Grandtour GT220
Renault Clio III Sport 2.0 16V

efko
Starting member
Příspěvky: 28
Registrován: úte kvě 20, 2008 12:45
Bydliště: Praha

Re: ethanol E 85

Příspěvek od efko » pon zář 28, 2015 10:52

Ahojte, když mám v nádrži ethanol, tak při startování to ošklivě zaskřípe v čerpadle, a horko těžko nastartuje. Jen tak tak to drží volnoběh.Když se chci rozjet, chcípne motor. Přišel jsem na to, že musím klíčkem otočit několikrát, až přestane skřípat čaerpadlo a pak už normálně nastaruju a můžu se rozjet. Když je v nádrži natural, tento problém nenanstane.Už jsem koupil nový čerpadlo, (dokonce německý SKV a včetně dopravy za 930,-) tak ho tam asi v nejbližší době namontuju. Už dříve, když jsem jezdil jen na natural mi to po ujetí cca 50 m zdechlo. Musel jsem znovu nastartovat a pak už to volnoběh drželo. Máte někdo podobnou zkušenost?

Uživatelský avatar
RaViZu
Junior member
Příspěvky: 193
Registrován: čtv kvě 22, 2014 13:50
Bydliště: Most
Kontaktovat uživatele:

Re: ethanol E 85

Příspěvek od RaViZu » pon zář 28, 2015 15:33

efko píše:...když mám v nádrži ethanol, tak při startování to ošklivě zaskřípe v čerpadle, a horko těžko nastartuje...když je v nádrži natural, tento problém nenanstane...
..zajimavy :shock: a ani jsem zatim doted o podobnem problemu s cerpadlem v souvislosti s E85 neslysel.. :shock:
Jak dlouho na E85 jezdis ? nebo jinak, kolik km uz si na ethanol zhruba najel ?
Renault Scenic - r.v. 2000 - 1,6 16V 79kW RXE - ø 7l/100km s N95 (do 6/2013) a ø 8,5l/100km s E85 (od 7/2013 s jednotkou Autoethanol v4.2)
Renault Clio II - r.v. 2003 - 1,5 dCi 60kW Privilege - ø 4l/100km s aditivem VIF -leto/zima

skaba
Starting member
Příspěvky: 2
Registrován: čtv říj 08, 2015 13:51

Re: ethanol E 85

Příspěvek od skaba » čtv říj 08, 2015 14:14

Jezdím na etanol s Thálií 1,2, mám přimontovanou skříňku na prodloužení vstřiků. Startuje a jezdí dobře. Z počátku jsem vyměnil svíčky za bosch čtyřbodé, spotřeba na líh ale stoupla přes 8 litrů. Po čase jsem namontoval zpátky nové svíčky brisk, u kterých jsem neseřizoval odtrh (byl víc jak milimetr). Spotřeba na líh se snížila, ale po čase auto v nízkých otáčkách škubalo. Seřídil jsem odtrh na 0,7 (jako měl originál) a bylo opět OK, spotřeba klesla na 7,3 na líh. Nyní jsem osadil svíčky brisk na LPG (s vyšším výstupkem elektrod) a spotřeba klesla na 7,2 litru na líh. Palubní počítač ukazuje 6,7. MMotor jde klidně ve všech režimech. Myslím, že je potřeba věnovat pozornost svíčkám, toť má zkušenost.

efko
Starting member
Příspěvky: 28
Registrován: úte kvě 20, 2008 12:45
Bydliště: Praha

Re: ethanol E 85

Příspěvek od efko » úte říj 13, 2015 16:52

RaViZu píše:
efko píše:...když mám v nádrži ethanol, tak při startování to ošklivě zaskřípe v čerpadle, a horko těžko nastartuje...když je v nádrži natural, tento problém nenanstane...
..zajimavy :shock: a ani jsem zatim doted o podobnem problemu s cerpadlem v souvislosti s E85 neslysel.. :shock:
Jak dlouho na E85 jezdis ? nebo jinak, kolik km uz si na ethanol zhruba najel ?
Na Ethanol jezdím rok. Akorát když byl benzín za 26.50 jsem jezdil na benzín. Včera bylo -1C, naprosto v pohodě jsem nastartoval a dnes bylo 1C a asi až na 5 pokus...Mám tam trochu benzínu, jinak skoro plná E85 a nastavení 15% AUTO

Uživatelský avatar
RaViZu
Junior member
Příspěvky: 193
Registrován: čtv kvě 22, 2014 13:50
Bydliště: Most
Kontaktovat uživatele:

Re: ethanol E 85

Příspěvek od RaViZu » úte říj 13, 2015 17:42

efko píše:...včera bylo -1C, naprosto v pohodě jsem nastartoval a dnes bylo 1C a asi až na 5 pokus...Mám tam trochu benzínu, jinak skoro plná E85 a nastavení 15% AUTO
..já mám nastavení stále stejné,pokud jezdím na E85,automatický studený start 60% a jezdím na AUTO s nastavením 18%,spotřeba a startování stejné, jako jsem to tu už mnohokrát sepisoval,tj. v poho..v současnosti už mám asi 2 měsíce přepnuto na benzin a tankuju benal za cca 28,-..ethanol je u nas oproti benzinu stale moc drahej - 25,90,- ;-)
Renault Scenic - r.v. 2000 - 1,6 16V 79kW RXE - ø 7l/100km s N95 (do 6/2013) a ø 8,5l/100km s E85 (od 7/2013 s jednotkou Autoethanol v4.2)
Renault Clio II - r.v. 2003 - 1,5 dCi 60kW Privilege - ø 4l/100km s aditivem VIF -leto/zima

efko
Starting member
Příspěvky: 28
Registrován: úte kvě 20, 2008 12:45
Bydliště: Praha

Re: ethanol E 85

Příspěvek od efko » stř říj 14, 2015 10:19

RaViZu píše:
efko píše:...včera bylo -1C, naprosto v pohodě jsem nastartoval a dnes bylo 1C a asi až na 5 pokus...Mám tam trochu benzínu, jinak skoro plná E85 a nastavení 15% AUTO
..já mám nastavení stále stejné,pokud jezdím na E85,automatický studený start 60% a jezdím na AUTO s nastavením 18%,spotřeba a startování stejné, jako jsem to tu už mnohokrát sepisoval,tj. v poho..v současnosti už mám asi 2 měsíce přepnuto na benzin a tankuju benal za cca 28,-..ethanol je u nas oproti benzinu stale moc drahej - 25,90,- ;-)
Já mám blízko ONO a tam je E85 za 23.50,- :) Jen mi vadí, že mi od montáže jednotky stoupla spotřeba u benzínu ze 6,7 l/100km na skoro 8l/100 km a u E85 to bylo původně 8,5 l a teď skoro 9 l.

Uživatelský avatar
alff
Starting member
Příspěvky: 35
Registrován: ned říj 13, 2013 05:53
Bydliště: Vychodočeský kraj Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Re: ethanol E 85

Příspěvek od alff » ned říj 25, 2015 17:05

Ahoj ja jezdím na E85 5:1 95BA... bez"krabičky".a v pohodě tedy jen měsíc zatím.... ale rozdíl v ceně je 3kč tak nevím zda si tím zbytečně nepoškozuji motor.. Milan
EDIT: Dnes je 21.5.2016 stale jezdímna E85 tedy mimo zimu. Vše v pohodě spotreba cca 9l..překontrolovan přivod paliva nic se nestalo. Benzin zase jde nahoru tak cena 23.90kč je v poho..
Renault megane cc 2.0 16V 99Kw/136 koní. Edice Karman 2006
http://alfff.rajce.idnes.cz/gabrio/#DSC_0022.jpg
Palivo Ethanol E85, shell V-Power Racing100, Natural 95,98 oct

Darko
Starting member
Příspěvky: 76
Registrován: ned srp 06, 2006 11:44
Bydliště: prostějov

Re: ethanol E 85

Příspěvek od Darko » pon črc 11, 2016 13:19

zdravím,mám R. Kangoo 1.4i 55kw a na dovolenou jsem natankoval E85 a natural 95 v poměru 1:1 (motor bez úprav).Po ujetí cca 100 km dotankuji,abych dojel za Zagreb.Auto jelo normálně,venku teplota kolem 30 C.Jaké bylo moje zděšení,když jsem natankoval 11,5 L po ujetí 114 KM !! Dotankoval jsem tedy Shell FuelSave 95 a spotřeba klesla na 7,9 L.Po natankování normálního ,kvalitního benzínu v Chorvatsku klesla ještě na 7,3 L/100 km. Tímto moje experimentování s E85 nadobro skončilo...
Mazda 626 2.0i (první normální auto)
Opel Omega B 2.0i 16v (dálniční koráb)
Mazda Xedos 6 2.0i V6 (stíhačka)
Renault Laguna RXT 1.8i 16v (kočárek)
Fiat Multipla 1.6 16v (autobus)
Citroen Xsara Picasso Exclusive 1.8i 16v (2002) (echt kočárek)
Renault Kangoo 1.4i RXE automat (splašené přibližovadlo pro manželku)

Odpovědět

Zpět na „Paliva, maziva a přísady do paliv a maziv“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti