Benzín, nebo nafta?

Na co jezdíme a co nám cpe reklama...

Moderátor: Moderators General

stris
Starting member
Příspěvky: 13
Registrován: pát srp 21, 2009 16:57

Benzín, nebo nafta?

Příspěvek od stris » pát srp 21, 2009 18:12

Zdar
Uvažuji o koupi vozu (ve finále je Megane grandtour a Scenic, oba kolem roku výroby 05/06) a zjišťuji informace k motorům. Tabulky, kde bylo propočítáno, kolik kilometrů ročně musím najet, aby se mi vyplatil nafťák, jsem pochopil u nových vozů. kde stejný vůz, ale s jiným agregátem, stojí o desítky tisíc více. U staršího vozu jsou tak velké rozdíly smazány a tak uvažuji, co se mi vyplatí více.

Jak jsem se dočetl, benzínový motor má jednodušší konstrukci, takže méně závad a má levnější filtry (což netuším, jak často se takový filtr mění). Nafta má zase obrovskou výhodu ve spotřebě (stejný model mi ukazoval v průměrech o 2,5 litru navíc u benzínu, což u najetí 18 000km ročně je slušná částka). Dá se nějak jednoduše shrnout, na co jsem ještě zapoměl? Ve zkratkách DCi, TDCi se už ztrácím úplně. Vím, že se to nedá určit, ale dá někdo tip, co pořídit do auta, které najede těch 18 000km ročně, 75% město, žádný závodník (spíš hodně lehká noha)? V dnešní době preferuji co nejúspornější provoz. Děkuji

Uživatelský avatar
DragonIII
Advanced member
Příspěvky: 331
Registrován: pát srp 01, 2008 08:25

Příspěvek od DragonIII » pát srp 21, 2009 20:56

Nafta se vyplácí při ročním nájezdu 30 000 km. Sem slyšel.
Já: Renault Laguna I liftback 1,6l 16V r.v.1999
Manželka: Renault Twingo 1,2 (D7F) r.v.1996

Uživatelský avatar
Regis
Senior member
Příspěvky: 1871
Registrován: pon pro 27, 2004 19:05
Bydliště: UK

Příspěvek od Regis » pon srp 24, 2009 08:24

A tech 18k km po meste jezdis kratke trasy, nebo dlouhe? Jestli je to na krathou trasu (do prace), tak bych vzal maly benzin. Mnohem rychleji se zahriva a ve meste je hlavni faktor objem motoru. Vykon stejne nepotrebujes.
Renault 19 16S Phase 2 (1995) - rozbito a prodano :(
BMW 5 Touring (e39/2, 2002)

stris
Starting member
Příspěvky: 13
Registrován: pát srp 21, 2009 16:57

Příspěvek od stris » pon srp 24, 2009 16:45

Těch 30 000km jsem slyšel také, ale jak jsem to pochopil, mluví se zde o výpočtu vzhledem k novému autu, kde je natový agregát mnohem dražší k benzínovému.
A protože jsem laik, vidím pouze informaci, že benzínový a naftový Megane z roku 06 je prakticky cenově stejný, ale u naftového motoru se bavím o spotřebě 5,5l a u benzínového 8l.

Když mi někdo řekne, že u nafty musím třeba co tři roky měnit turbo za 30 000,-, tak to samozřejmě vezmu v úvahu. Zatím jsem se právě dočetl jen o 2x dražším filtru (benzín 400, nafta 800), jinak jezdím firemní Oktávkou (já vím, srovnávám 1,5 dCI a 1,9tDI) a protože nejsem závodník, připadá mi jako hodně silné auto, jehož sílu využiji pouze na okrskách, abych rychle předjel fiátka.

Ale nechám si poradit, protože se mi to skoro vždy vyplatilo.

quako2
Starting member
Příspěvky: 46
Registrován: pát srp 22, 2008 19:16
Bydliště: KOSICE

Příspěvek od quako2 » pon srp 24, 2009 17:19

Treba brat do uvahy to, ze 2006 diezel bude mat najazdenych raz tolko ako taky isty rocnik benzin. Jednoducho, ked uz niekto kupuje nove auto a dost priplati za diezel, znamena ze nechce jazdit 10-15tisic km rocne. Preto treba pocitat aj s inymi vydavkami ako len nejaky filter,olej (spojka, napravy...)
Ja by som na tvojom mieste bral nejaky sikovny benzin. Bezne 3-4rocne benzinove auta maju 50-80tisic km. Zato diezlove 150-180tisc.

mipesa
Junior member
Příspěvky: 141
Registrován: sob zář 27, 2008 10:29

Příspěvek od mipesa » ned srp 30, 2009 21:30

Když budu brát v úvahu spotřebu u diesela 5,5 a u benzínu 7 na těch 18 tkm za rok je rozdíl cca 8 500,-. Je to o štěstí, můžete natrefit na diesela, kterého se nemusíte tři roky všimnout a benzína,do kterého budete cpát peníze, anebo také obráceně. je pravda, že většinou tříletý diesel bude mít více najeto než benzín, ale zase je to o štěstí, můžete narazit na poctivku, který si auto udržoval a bude v pořádku, nebo na bordeláře, co na to kašlal.S těmi filtrami to nění zas tak horké, rozdíl tam je, ale ne takový.Konstrukce dieselu je komplikovanější a tudíž finančně náročnější.

stris
Starting member
Příspěvky: 13
Registrován: pát srp 21, 2009 16:57

Příspěvek od stris » čtv zář 17, 2009 23:30

Spotřeby jsem si zjišťoval. S naftovým se dostanu pod 5 l/100km, u benzínu kolem těch 7,5 l/100km, takže to není 8500,- ročně, ale 12500,- a v případě, že uvažuji o voze na minimálně 4 roky, mluvíme o úspoře téměř 50 000,-. Tohle je argument, který prostě musím vzít v úvahu.

Uvažoval jsem i o LPG, ale bohužel, auto je primárně pro zavezení do a z práce, což je trasa dlouhá cca 5km a doba jízdy tak 7 minut. Za tu dobu se nestačí motor zahřát na 30 stupňů a nepřepne se do módu, kdy pracuje na LPG, takže bych stejně primárně jezdil na benzín a investice by se mi nevyplatila.

Argument, že bude mít nafta více najeto je jistě správná. Zkušenost s našimi firemními auty je však taková, že nájezd je primárně tvořen jízdou Ostrava-Praha s jedním, maximálně dvěma jezdci, servisováno je vždy ve značkovém servisu a s doporučenými filtry a oleji. Naopak, spousta kolegů se svým soukromým autem lije alternativní oleje (ušetří se na tom přece 300,-) a s opravami jezdí do neauorizovaných servisů, takže je otázka, co je lepší :o)

Nechci vypadat, jako zarytý obhálce nafty a že jsem pro ni již rozhodnut. Do dvou týdnů chci již jezdit v novém, takže to musím rozlousknout a popravdě, je to tak 50/50

Uživatelský avatar
DragonIII
Advanced member
Příspěvky: 331
Registrován: pát srp 01, 2008 08:25

Příspěvek od DragonIII » pát zář 18, 2009 06:43

stris píše:Spotřeby jsem si zjišťoval. S naftovým se dostanu pod 5 l/100km, u benzínu kolem těch 7,5 l/100km, takže to není 8500,- ročně, ale 12500,- a v případě, že uvažuji o voze na minimálně 4 roky, mluvíme o úspoře téměř 50 000,-. Tohle je argument, který prostě musím vzít v úvahu.
Nechci ti rozmlouvat tvé počty, ale jak jsi dospěl k této částce?
Pokud je rozdíl ve spotřebě 2,5 l/100km jak sám píšeš, pak je to 0,025 litru na jeden kilometr. Pokud najezdíš 18 000 km ročně tak ušetříš 450 litrů paliva za rok. I kdyby byl rozdíl v ceně benzínu a nafty 5 Kč tak to neudělá ani tři tisícovky za rok.

Nebo to počítám špatně, klidně uznám chybu a omluvím se :wink:
Já: Renault Laguna I liftback 1,6l 16V r.v.1999
Manželka: Renault Twingo 1,2 (D7F) r.v.1996

suchojik
Experienced member
Příspěvky: 769
Registrován: pát dub 03, 2009 13:55

nafta

Příspěvek od suchojik » pát zář 18, 2009 08:42

no me to vychazi takto /spotreba naftu podle me 1.9 dCi 96 kW a svarova 1.6 benzin, jezdime zhruba stejne vzdalenosti a ve stejnem terenu/

nafta: 5.2 litru x 26,20 Kc = 136.30 Kc/100 km
benzin: 7.5 litru x 28.50 Kc = 213.70 Kc/100 km

rocni najezd 18000 km
nafta : 24524 Kc/rok
benzin: 38475 Kc/rok

Rozdil: 13952 Kc/ rok ve prospech nafty

Ale povinny ruceni mam vyssi asi o 2500 Kc a servis oleju je cca o 1000 vice
Tak to vychazi na 10000 Kc rok

Otazkou so se kde vysype jineho
Laguna III, dCi-110 kW, Grandtour
Megane II, dCi-96 kW, Grandtour
Pardubice

Uživatelský avatar
DragonIII
Advanced member
Příspěvky: 331
Registrován: pát srp 01, 2008 08:25

Příspěvek od DragonIII » pát zář 18, 2009 09:17

Jak jsem slíbil - omlouvám se.
Poslední věta mého výpočtu měla chybnou logiku.
Já: Renault Laguna I liftback 1,6l 16V r.v.1999
Manželka: Renault Twingo 1,2 (D7F) r.v.1996

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: nafta

Příspěvek od Šamša » pát zář 18, 2009 09:29

suchojik píše:no me to vychazi takto /spotreba naftu podle me 1.9 dCi 96 kW a svarova 1.6 benzin, jezdime zhruba stejne vzdalenosti a ve stejnem terenu/

nafta: 5.2 litru x 26,20 Kc = 136.30 Kc/100 km
benzin: 7.5 litru x 28.50 Kc = 213.70 Kc/100 km

rocni najezd 18000 km
nafta : 24524 Kc/rok
benzin: 38475 Kc/rok

Rozdil: 13952 Kc/ rok ve prospech nafty

Ale povinny ruceni mam vyssi asi o 2500 Kc a servis oleju je cca o 1000 vice
Tak to vychazi na 10000 Kc rok

Otazkou so se kde vysype jineho
Óóó jak jsi bláhový, když si myslíš, že budeš jezdit za 5,2 s 96kW dCi. Budeš stejně na 6,5 - 7,5 litrech. Na těch 5 kilometrů se studeným motorem pojedeš na předvstřik a předehřev. Co píšeš je "ideální" stav na dálnici s ustálenou rychlostí na 110km/h. :rocker:
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

suchojik
Experienced member
Příspěvky: 769
Registrován: pát dub 03, 2009 13:55

Re: nafta

Příspěvek od suchojik » pát zář 18, 2009 10:05

Óóó jak jsi bláhový, když si myslíš, že budeš jezdit za 5,2 s 96kW dCi. Budeš stejně na 6,5 - 7,5 litrech. Na těch 5 kilometrů se studeným motorem pojedeš na předvstřik a předehřev. Co píšeš je "ideální" stav na dálnici s ustálenou rychlostí na 110km/h. :rocker:[/quote]

No zatim jezdim s timto motorem od dubna 2009 mam najeto cca 36000 km. denne jedu 15 km tam a zpet jen do prace. Pak stredne a dlouhe cesty po okreskach a dalnicich... - motor ma najeto 89000 km/v.r. 2006

S lehkou nohou jezdim za 4.7 pokud se hlidam, bezne jezdeni 5.0 a po dalnici 5.5 l/100 km. Uz me castecne vybodovali tak jezdim castecne podle predpisu.

Na nemeckych dalnicich jsem nikdy nesel pre 6,5 litru

tak v to jsou pouze moje zkusenosti ... a nikomu je nevnucuji
Laguna III, dCi-110 kW, Grandtour
Megane II, dCi-96 kW, Grandtour
Pardubice

stris
Starting member
Příspěvky: 13
Registrován: pát srp 21, 2009 16:57

Příspěvek od stris » pát zář 18, 2009 11:00

Já právě pro tu pojistku a pro ty krátké trasy volil motor 1,5dCi. Já jsem s meganem v této motorizaci jel a přestože mi asi bude spousta lidí tvrdit opak, jízda s ním mi připadalá vynikající. Na dálnici jsem již cítil ve srovnání s 1,9tDi u O2 rozdíl, ale po městě jsem byl nadšen (to bude asi tím, že doteď jezdím s 1,2htp fabií kombi, i když to mi na přepravu po městě taky stačí :o)

Miro_ba
Grafoman
Příspěvky: 2657
Registrován: pát lis 12, 2004 16:00
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Miro_ba » pát zář 18, 2009 11:33

mozno ti pomoze moja skusenost.
Cesty do prace
5l nafta, 6l benzin, zima 6l nafta, do 7l benzin, skor trosku menej. Vse pri poznani cesty, semafov. Zena ma hodnoty u dieslu o cca 7-10dcl viac. U benzinu to bolo tak isto.
mimo mesto
4,5-5l nafta, 6-6,5l benzin
dialnica 130km/h
6,5l nafta, 8,3l benzin

celkovy priemer
5,35l nafta 12tkm, 6,5l benzin 56tkm.

pokus o najnizsiu spotrebu
3,88l nafta, 4,75l benzin. Jadza mimo mesto, ultra lahka akcel., rychlost neprekrocila 80km/h .


auta mam v podpise. Najidealnejsie je porovnavat auta ak ich jazdi jeden clovek, neporovnavat auta s roznym vodicom.
Naposledy upravil(a) Miro_ba dne pát zář 18, 2009 11:44, celkem upraveno 1 x.
Mazda 6 GJ, WGN, 2l -107kW
ex. Megane II grandtour 1.6 83kW, 57000km 6.5l/100km
ex. Megane III 1.5dci 78kW, 73000km 5l/100km

Miro_ba
Grafoman
Příspěvky: 2657
Registrován: pát lis 12, 2004 16:00
Bydliště: Bratislava

Re: nafta

Příspěvek od Miro_ba » pát zář 18, 2009 11:42

suchojik píše:no me to vychazi takto /spotreba naftu podle me 1.9 dCi 96 kW a svarova 1.6 benzin, jezdime zhruba stejne vzdalenosti a ve stejnem terenu/

nafta: 5.2 litru x 26,20 Kc = 136.30 Kc/100 km
benzin: 7.5 litru x 28.50 Kc = 213.70 Kc/100 km

rocni najezd 18000 km
nafta : 24524 Kc/rok
benzin: 38475 Kc/rok

Rozdil: 13952 Kc/ rok ve prospech nafty

Ale povinny ruceni mam vyssi asi o 2500 Kc a servis oleju je cca o 1000 vice
Tak to vychazi na 10000 Kc rok

Otazkou so se kde vysype jineho
porovnavat dvoch roznych vodicou moze byt dost zavadzajuce. Urobit u 1.9 5,2l a u 1.6 7,5l je podla mna dost nepomer a but ta 1.6 je pokazena, alebo ju riadi minimalne tazka noha :-)
Mazda 6 GJ, WGN, 2l -107kW
ex. Megane II grandtour 1.6 83kW, 57000km 6.5l/100km
ex. Megane III 1.5dci 78kW, 73000km 5l/100km

stris
Starting member
Příspěvky: 13
Registrován: pát srp 21, 2009 16:57

Příspěvek od stris » pát zář 18, 2009 15:13

tak já koukal na servery jako je spotreby.cz a podobně a vychází mi, že 1,6ky tam jezdí kolem 7,9 l/100km a 1,5 dCi kolem 5 l/100km, takže to je otázka, no. Kdybych věděl, že budu se spotřebou kolem 6,5, taky bych to zohlednil.

Já byl 100% rozhodnut pro naftu, ale jak mě všichni straší, tak už nevím, no :oD. Já s tím otravuju na všech fórech, de jsem se vetřel do jiných threadů, ale stále se nemohu rozhodnout.

suchojik
Experienced member
Příspěvky: 769
Registrován: pát dub 03, 2009 13:55

nafta

Příspěvek od suchojik » pát zář 18, 2009 15:48

zavri voci a neco si vyber, ono je to ve finale jedno jestli usetris na nafte a pak to narves treba do turba, nebo budes jezdit za draz ale na benzin bez turba.

zalezi na jake narazis auto .. znamy ma 1/2 roku nove clio grandtoura v benzinu a kazi se mu na tom snad vsechno /nastesi v zaruce a co potom/. jeho pani clio o generaci starsi v nafte a jen jezdi ...

chce to jen kapicku stesti
Laguna III, dCi-110 kW, Grandtour
Megane II, dCi-96 kW, Grandtour
Pardubice

Miro_ba
Grafoman
Příspěvky: 2657
Registrován: pát lis 12, 2004 16:00
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Miro_ba » pát zář 18, 2009 16:14

stris píše:tak já koukal na servery jako je spotreby.cz a podobně a vychází mi, že 1,6ky tam jezdí kolem 7,9 l/100km a 1,5 dCi kolem 5 l/100km, takže to je otázka, no. Kdybych věděl, že budu se spotřebou kolem 6,5, taky bych to zohlednil.

Já byl 100% rozhodnut pro naftu, ale jak mě všichni straší, tak už nevím, no :oD. Já s tím otravuju na všech fórech, de jsem se vetřel do jiných threadů, ale stále se nemohu rozhodnout.
poviem ti to takto, keby som tu naftu bral skrze spotrebu, asi by ma d...lo, lebo uspora 1-1,5 pripreplatku 2000,- Eur je uplne smiesna hlavne ked si priznas, ze po cca 100tkm mas velku sancu na drahsiu opravu. Ja do 5r 100tkm nenajazdim a dovtedy pojde z domu :-)
Mazda 6 GJ, WGN, 2l -107kW
ex. Megane II grandtour 1.6 83kW, 57000km 6.5l/100km
ex. Megane III 1.5dci 78kW, 73000km 5l/100km

Miro_ba
Grafoman
Příspěvky: 2657
Registrován: pát lis 12, 2004 16:00
Bydliště: Bratislava

Re: nafta

Příspěvek od Miro_ba » pát zář 18, 2009 16:15

suchojik píše:zavri voci a neco si vyber, ono je to ve finale jedno jestli usetris na nafte a pak to narves treba do turba, nebo budes jezdit za draz ale na benzin bez turba.

zalezi na jake narazis auto .. znamy ma 1/2 roku nove clio grandtoura v benzinu a kazi se mu na tom snad vsechno /nastesi v zaruce a co potom/. jeho pani clio o generaci starsi v nafte a jen jezdi ...

chce to jen kapicku stesti
plny suhlas, kto ma stastie, moze si kupit co chce a problemy nebudu
Mazda 6 GJ, WGN, 2l -107kW
ex. Megane II grandtour 1.6 83kW, 57000km 6.5l/100km
ex. Megane III 1.5dci 78kW, 73000km 5l/100km

Marek Tom
Starting member
Příspěvky: 1
Registrován: pon říj 05, 2009 19:35
Bydliště: SLovensko Kosice

spotreba

Příspěvek od Marek Tom » ned říj 11, 2009 16:27

No ja mam scenis 131PS nafta , a jazdim za 5,4 priemer 60 % mesto a neflakam to , druhe auto BMW 316i mesto 9,6 vonku do 7 ale pozor iba s lachkou nohou , takze ja doporucujem dizel a reci o dlhych a kratkych jazdach su mi smiesne pretoze aj benzin zerie viac na kratkej trase . a poruchovost benzinu a dizlaka no to je na dlhu debatu, kazdopadne jazdis po tych istych cestach ako s benzinom takze to katujes rovnako . akurat turbo ale ak jazdis s rozumom nemusis sa bat turba . A ohladne toho s cim sa najazdi viac km ci s benzinom ci naftou je uplne irelevantne rozoberat pretoze napr v Svajciarsku je ohodne viac benzinu a neznamena to ze tie dizle tam maju viac km . TAKZE JASNA VOLBA NAFTA :roll: :roll:
Renault Scenic 1,9 dci 2005 130ps

rousini
Senior member
Příspěvky: 1287
Registrován: ned bře 08, 2009 23:09
Bydliště: Táborsko

Příspěvek od rousini » ned říj 11, 2009 16:54

Můj pohled na problematiku:
- diesel se vyplácí od nájezdu __ km ročně jsou báchorky (základní servis je stejně drahý)
- na krátké trasy (město, stání na semaforech) je lepší benzín, protože se rychle ohřeje (topí, odmrazuje) a nezanáší se turbo bordelem ze studeného a stále volnoběžně klapajícího motoru
- koupil bych udržovaný benzín nebo naftu od koncernu TDI (66/81kW) nezničitelný držáky, nenáchylný na kvalitu nafty, lehká diagnostika přes PC (VAG), opraví každý šikovný garážmajstr...
:wink:
Bývalý majitel MIII 1,6i/100HP

trnek
Starting member
Příspěvky: 18
Registrován: stř lis 11, 2009 07:33
Bydliště: Morava

Příspěvek od trnek » čtv lis 12, 2009 07:36

Měl jsem podobný problém před měsícem (technická zkončila dřív než jsem myslel :oops: ). Šel jsem na to ale jinak. Neřešil jsem naftu nebo benzín, ale nastavil si kritéria co musí mazel splnit. Moje drahá si dala požadavek na výbavu a zav. prostor (prej do kufru musí pěkně dát kočárek. To jsem hned zpřísnil na dvě bečky kvasu :lol: ). A já koupeno v ČR, první majitel, serviska a ostatní dokumentace, max. km, min. r.v. a max cenu. Druhý den jsem si pučil káru od švagra a jel do terénu. Můj favorit byl Peugeot 307SW 1.6 benzín, ale přístup AAA jsem neustál a za 6 dní stál doma MEGÍ.
Jestli ti ale jde jenom o spotřebu tak určitě nafta. Provozní náklady srovnatelné, jen se k dieselu musíš chovat jak k dítěti a víc ho hýčkat.
MEGÍ II GRANDTOURE 1.5 dCi; 78 Kw; 2006 Dynamique Obrázek

Uživatelský avatar
Makak007
Experienced member
Příspěvky: 949
Registrován: sob srp 25, 2007 16:48
Bydliště: +/- Praha

Re: nafta

Příspěvek od Makak007 » pon led 04, 2010 00:15

Šamša píše:Óóó jak jsi bláhový, když si myslíš, že budeš jezdit za 5,2 s 96kW dCi. Budeš stejně na 6,5 - 7,5 litrech. Na těch 5 kilometrů se studeným motorem pojedeš na předvstřik a předehřev. Co píšeš je "ideální" stav na dálnici s ustálenou rychlostí na 110km/h. :rocker:
suchojik píše:No zatim jezdim s timto motorem od dubna 2009 mam najeto cca 36000 km. denne jedu 15 km tam a zpet jen do prace. Pak stredne a dlouhe cesty po okreskach a dalnicich... - motor ma najeto 89000 km/v.r. 2006

S lehkou nohou jezdim za 4.7 pokud se hlidam, bezne jezdeni 5.0 a po dalnici 5.5 l/100 km. Uz me castecne vybodovali tak jezdim castecne podle predpisu.

Na nemeckych dalnicich jsem nikdy nesel pre 6,5 litru

tak v to jsou pouze moje zkusenosti ... a nikomu je nevnucuji

Teď už je to stejně pro tebe pasé ale co se týče spotřeby, tak se ztotožňuji s kolegou Šamšou. Mám velmi podobné hodnoty (a mnoho dalších taky).
Nechci ti brát iluze, ale pokud jedeš za ty litry co uvádíš a vzdálenosti co uvádíš, tak jsi buďto bůh ekojízdy a panbůh přej trpělivost těm co jedou za tebou, protože to musí být peklo na zemi nebo to máš ráno do práce z kopce a odpoledne z práce zase z kopce... :twisted:
Respektuji že tu spotřebu nikomu nevnucuješ ale nevěřím jí ani za mák.
Jinak kromě spotřeby nacpi do rozvahy i interval výměny oleje, jeho množství a cenu + rozvody a jejich interval + filtry. Jinak se serióznějších čísel nedopočítáš. Je to dost fuška a chvíli to trvá než se dopídíš správných hodnot ale dle toho co píšeš jsi na hraně a soudím, že tě benzín i nafta vyjdou skoro nastejno...
Naposledy upravil(a) Makak007 dne pon led 04, 2010 08:45, celkem upraveno 1 x.
ObrázekObrázekObrázek

Hrnecek
Grafoman
Příspěvky: 2154
Registrován: ned úno 15, 2009 00:03
Bydliště: Vidlatá Seč

Příspěvek od Hrnecek » pon led 04, 2010 00:27

Jestli ještě můžu malý poznatek-7km cestami do práce budeš diesel jen trápit. Jelikož se nestihne ohřát, nebude pracovat v ideálu jak má a ve finále zjistíš, že spotřeba paliva je víceméně stejná jako u benzínu, náklady na údržbu poměrně vyšší..Nejde ani tak o ceny filtrů(to je to poslední), jde o to, že:třeba krátké jízdy nestihnou dobíjet baterku, dřív odejde, do dieselu je prakticky dvakrát dražší..konstrukce motoru je poměrně složitější, tomu odpovídá i náročnost servisu,atd atd...
A skutečná průměrná sp. okolo 5l/100 km u 96 kW dCi? Tomu nevěřím, ledaže by to počítal kolega P.G. Já se svou 88kW jezdím v létě za 5,8,teď v zimě okolo 6,3 a to jezdím denně jdvakrát 45km, takže se motor ohřeje a mám průměrně lehkou nohu na plynu...
Není to tak dlouho, co nafta byla o 4 Kč(nebo i víc) dražší než Natural 95...
Pak stačí jedno turbo v kelu a veškerá Tebou počítaná úspora financí je nenávratně v tahu... Být Tebou, jdu do benzínu..ušetříš při nákupu, ušetříš při provozu a v zimě budeš dřív topit...
Takový je můj názor...
AHoj H.
Renault Laguna III 2.0 dCi
Mitsubishi L200 Magnum
Hyundai Santa Fe 2.4 16V

suchojik
Experienced member
Příspěvky: 769
Registrován: pát dub 03, 2009 13:55

Příspěvek od suchojik » pon led 04, 2010 13:18

Hrnecek píše:Jestli j u, jdu do benzínu..ušetříš při nákupu, ušetříš při provozu a v zimě budeš dřív topit...
Takový je můj názor...
AHoj H.
s teplotou mas pravdu, baterkou taky

a protoze jsi z Pardubic tak bych se ti rad pochlubil hodnotou na svem PP - ted to ukazuje prumernou 5.1 podle uctenek mi to vychazi tak na 5.3 - abych Kuno mel klidne spani jak keca pocitac se spotrebou. Az budu mit spalenych alespon 300 litru nafty tak nahlasim. /ted tak 160 litru nevim presne/

bydlim za Tescem
Laguna III, dCi-110 kW, Grandtour
Megane II, dCi-96 kW, Grandtour
Pardubice

Odpovědět

Zpět na „Paliva, maziva a přísady do paliv a maziv“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 hostů