zvýšení oktanového čísla

Na co jezdíme a co nám cpe reklama...

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
void8
Člen RCČR
Příspěvky: 502
Registrován: pon črc 14, 2008 19:52
Bydliště: Třebíč

zvýšení oktanového čísla

Příspěvek od void8 » sob črc 25, 2009 19:11

zdravím,

napadla mě taková teoretická otázka, když auto nakrmím benzínem třeba se 130 oktanovýma číslama, jestli to může mít nějaký negativní vliv (efektivita je věc druhá, tu teď neřešit)

díky
[color=silver:8bd3a0b403]já jsem ten, kdo udělal rekord na zručce 140b! :-P[/color]

Renault Clio II 1.6 16V 82kW mazel
exFord Focus ST 170 2.0 127kW

Uživatelský avatar
Jaromír Novák
Člen RCČR
Příspěvky: 321
Registrován: pon kvě 21, 2007 19:50
Bydliště: Kámen, okr.Děčín

Příspěvek od Jaromír Novák » sob črc 25, 2009 21:11

zdar ty víš kde ho sehnat??osobně si myslim ,že by 130 oktanovej benzín 16v motor asi nevydržel ,určitě bude i větší teplota spalování a řídící jednotka to nepobere

já sem osobně dal do svého megana 100 oktanů shell V Power Racing a přísadu na zvýšení oktanového čísla od liqui moly cca přidá až 5 oktanů,rozdíl to byl velice znatelný.Motor běžel líp jak švýcarský hodinky ,perfektní volnoběh,tichý hladký chod agregátu,reakce na sešlápnutí plynu super,až na spotřebu skoro 10 litrů u 1,6 16v :D
Renault Laguna hatchback 2,0 16V 103kW r.v.2000

void8
Člen RCČR
Příspěvky: 502
Registrován: pon črc 14, 2008 19:52
Bydliště: Třebíč

Příspěvek od void8 » sob črc 25, 2009 21:21

Jaromír Novák píše:zdar ty víš kde ho sehnat??osobně si myslim ,že by 130 oktanovej benzín 16v motor asi nevydržel ,určitě bude i větší teplota spalování a řídící jednotka to nepobere

já sem osobně dal do svého megana 100 oktanů shell V Power Racing a přísadu na zvýšení oktanového čísla od liqui moly cca přidá až 5 oktanů,rozdíl to byl velice znatelný.Motor běžel líp jak švýcarský hodinky ,perfektní volnoběh,tichý hladký chod agregátu,reakce na sešlápnutí plynu super,až na spotřebu skoro 10 litrů u 1,6 16v :D
zdarec, no mám doma http://speedpro.cz/fuchs-silkolene-boost-p-76.html a rád bych to vyzkoušel. (píšou v poměru na 100l, já bych teoreticky zkusil právě míň - proto tenhle topic), jo cosi jsem četl, že ventily by nevydržely, nebo u nějakejch aut nevydrží, nevím jak jsou stavěný renaulty :-)

10 litrů? to je běžný :roll: :lol:
[color=silver:8bd3a0b403]já jsem ten, kdo udělal rekord na zručce 140b! :-P[/color]

Renault Clio II 1.6 16V 82kW mazel
exFord Focus ST 170 2.0 127kW

Uživatelský avatar
Anarki
Člen RCČR
Příspěvky: 3889
Registrován: ned kvě 29, 2005 22:42
Bydliště: Atomograd
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Anarki » sob črc 25, 2009 21:39

Keď ťa mrzia hydroštely a ventily tak si to na 130 oktánov daj, tá jazda dokiaľ sa to nerozšrotuje by mala byť super :lol:
Inak by som sa nebál ísť do 100 - 105 oktánového benzínu no určite by som prvú vzorku dal na rozbor človeku čo s tým pracuje, aby ti nevyskočil nejaký neželaný parameter do nepriaznivých čísel. :idea:
Ten ti aj presnejšie poradí do koľko to môžeš miešať.
Ošnečkovaný Cacabus Quintus GT-Blue Storm 5-Ultimate Sensational Orgasm s kovaným srdcom F3+N a šnečkom GT2876RS Real Raider
První R5 GTT na světe kde bylo nainstalované nezávislé topení, analogové švýcarské hodiny Kienzle a pod ... :)
Bacha na parazit Kooperativu :evil:

Uživatelský avatar
Jaromír Novák
Člen RCČR
Příspěvky: 321
Registrován: pon kvě 21, 2007 19:50
Bydliště: Kámen, okr.Děčín

Příspěvek od Jaromír Novák » ned črc 26, 2009 11:25

no 10 litrů zas tak běžný není ,spíš sem při použití toho 100 oktanovýho benzínu víc šlapal na plyn :D :D ,jinak u mýho auta spotřeba na natural 95 při normální jízdě cca 7-7,2 litru na 100km



a prosim tě kde píšou ,že ta přísada zvýší oktanové číslo na 130 oktanů nikde to na tý stránce nevidím
Renault Laguna hatchback 2,0 16V 103kW r.v.2000

Uživatelský avatar
Regis
Senior member
Příspěvky: 1871
Registrován: pon pro 27, 2004 19:05
Bydliště: UK

Příspěvek od Regis » pon srp 10, 2009 11:30

Eh, pokud ti pri pouziti normalniho benzinu detonacni cidlo zeposune predstih (tzn. motor je v poradku a nedochazi k detonacim), neni ti vyssi oktanove cislo k nicemu. Udava pouze odolnost paliva proti detonacim, "vyhrevnost" stejna. Samozrejme zbyva otazka co udela ten pridavek navic, krome zvyseni OC. Ale osobne bych rekl ze je to jen placebo efekt.

Ja mam motor staveny na 98, s 95 to podle manualu funguje s rizikem snizeni vykonu kvuli klepani. Rozdil pri natankovani 95, 98, 100 neni rozeznatelny (mozna nejake jednotky procent, nemeril jsem to, ale urcite nic radikalniho).

EDIT: Jestli ten pripravek uz mas a nevis co s nim, tak az/jestli to budes zkouset tak si zmer treba pruznost na petku na stejny trase pred a po. Docela by me zajimalo jestli bude znat nejaky rozdil.
Renault 19 16S Phase 2 (1995) - rozbito a prodano :(
BMW 5 Touring (e39/2, 2002)

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Příspěvek od Šamša » úte srp 11, 2009 09:29

Jde o to jestli ten 130 oct. benzín bude vůbec chytat v klasickým motoru, tohle je benzín určený pro letecké motory, kde jsou úplně jiné komprese, z důvodu dosažení velkého výkonu z malé litráže(hmotnosti) motoru.
Nebo zkusit nitrometanový benzín, ale to už ten motor nezastavíš :lol: a bude to jak na kolbišti dragsterů. :D
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

Uživatelský avatar
Regis
Senior member
Příspěvky: 1871
Registrován: pon pro 27, 2004 19:05
Bydliště: UK

Příspěvek od Regis » úte srp 11, 2009 13:51

cca 6l nitrometanu muzu poskytnout, ale nevim nevim jestli to bude to pravy do 4T benzinoveho motoru... :lol:
Renault 19 16S Phase 2 (1995) - rozbito a prodano :(
BMW 5 Touring (e39/2, 2002)

Uživatelský avatar
DDT
Site Admin
Příspěvky: 9329
Registrován: pon pro 29, 2003 08:26
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DDT » úte srp 11, 2009 17:32

Vážení, než začnete zasvěceně debatovat, jak vám jede vehikl po natankování fakt hustýho benzÝnu s hustým oktanovým číslem, jukněte se na Vliv oktanového čísla paliva a aditiv na vlastnosti motoru.

Mohlo by vám to ledascos osvětlit... :P
Renault Club ČR
Vel SatisObrázek

Odpovědět

Zpět na „Paliva, maziva a přísady do paliv a maziv“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 15 hostů