Aditiva do nafty

Na co jezdíme a co nám cpe reklama...

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Uživatelský avatar
ZDENECEKCZ
Grafoman
Příspěvky: 3294
Registrován: pon pro 27, 2010 19:59
Bydliště: Krnov sev. mor.
Kontaktovat uživatele:

Re: Aditiva do nafty

Příspěvek od ZDENECEKCZ » pát dub 01, 2022 20:06

No mdysi s L1 jsem byl na emisich. V papirech bylo (ted odhaduju) popilek nebo proste ty sracky cca 2. A pan mi rekl, ze oktavka predemnou ma.limit vyrobce 0,5. A neprosla. Ja stary dyzl, limity do 2 byly na pulce. Takze 1
Moje rajče: https://zdenecekcz.rajce.idnes.cz/
Jawa pionýr rv58(asi)
ČZ 175 rv72
Škoda 1000MB rv67
Škoda 120 M rv89
Škoda Favorit 135LX rv93
Yamaha XJ-600S rv93
Suzuki GSF 600 S Bandit rv98
SUZUKI GSF 600 S Bandit rv00
Renault Laguna 2,2dt rv2000 naj-108250 až 177tis km- recyklace
Yamaha FZ 6 S Fazer 2005
Renault Mégane Grand Tour 1.9dci 88kw rv04 naj-272tis až 299,5tis km
teď:
Renault LAGUNA III 2.0dci 96kw kombi rv10/2008 naj 330400...nyní již přes 367tis
Honda CB 600 S Hornet 2001 červená s najezdem 54180km

Deidalos
Starting member
Příspěvky: 38
Registrován: stř kvě 17, 2017 17:31

Re: Aditiva do nafty

Příspěvek od Deidalos » pon dub 18, 2022 22:34

Priatelia, mam otazku smerom k Aditivam aj ja.
Dodnes sme vyhradne tankovali Shell V power diesel Vyhradne len ten.
Teraz po case sme presli na Max Motion, takze znovu Premium. Vzdy teda tieto lepsie paliva.
Moja otazka znie, aky mate nazor na pridavanie aditiva VIF Super DIesel pravidelne (alebo občas) do aditivovanych naft? NA internete rozne diskusie, tak neviem.
Napriklad mam aj JLM Extreme Clean ale proste som sa neodvazil ho do nadrze dat lebo som si neni isty.
Ako píšem, to auto 5 rokov nedostalo iné ako prémiové palivo.
(Renault Laguna 2 110kw Grandtour)

Uživatelský avatar
ZDENECEKCZ
Grafoman
Příspěvky: 3294
Registrován: pon pro 27, 2010 19:59
Bydliště: Krnov sev. mor.
Kontaktovat uživatele:

Re: Aditiva do nafty

Příspěvek od ZDENECEKCZ » pon dub 18, 2022 22:43

Tak kdyz ho mas, tak ho tam nalej, neni ceho se bat myslim.
Ja osobne pouzivam bg 245 do nafty.
Aditivovat jiz aditivovane je podle me nesmysl. Zbytecnost.
Moje rajče: https://zdenecekcz.rajce.idnes.cz/
Jawa pionýr rv58(asi)
ČZ 175 rv72
Škoda 1000MB rv67
Škoda 120 M rv89
Škoda Favorit 135LX rv93
Yamaha XJ-600S rv93
Suzuki GSF 600 S Bandit rv98
SUZUKI GSF 600 S Bandit rv00
Renault Laguna 2,2dt rv2000 naj-108250 až 177tis km- recyklace
Yamaha FZ 6 S Fazer 2005
Renault Mégane Grand Tour 1.9dci 88kw rv04 naj-272tis až 299,5tis km
teď:
Renault LAGUNA III 2.0dci 96kw kombi rv10/2008 naj 330400...nyní již přes 367tis
Honda CB 600 S Hornet 2001 červená s najezdem 54180km

Speachy
Starting member
Příspěvky: 7
Registrován: úte led 11, 2022 08:19

Re: Aditiva do nafty

Příspěvek od Speachy » ned dub 21, 2024 23:09

Skúsim trošku oživiť túto tému chcem sa spýtať chcem dať do mojej laguny 131kw preventívne aditívum no neviem aké vybrať .. tak sa spýtam tu z ktorým ste mali najlepšiu skúsenosť
1.JLM Diesel Extreme Clean 1L
2.BG245 325ml
3.PRO-TEC Diesel System Super Clean 375 ml


A aké aditíva dávate pri každom tankovani? Klasika VIF alebo existuje niečo lepšie?

Uživatelský avatar
ZDENECEKCZ
Grafoman
Příspěvky: 3294
Registrován: pon pro 27, 2010 19:59
Bydliště: Krnov sev. mor.
Kontaktovat uživatele:

Re: Aditiva do nafty

Příspěvek od ZDENECEKCZ » pon dub 22, 2024 06:57

Pri kazdem tankovani nedavam nic. Beru obyc naftu od Orlenu. Neverim v ty premiove.

Ale jednou rocne do ¼ nadrze dam BG a vyjedu do rezervy.
Moje rajče: https://zdenecekcz.rajce.idnes.cz/
Jawa pionýr rv58(asi)
ČZ 175 rv72
Škoda 1000MB rv67
Škoda 120 M rv89
Škoda Favorit 135LX rv93
Yamaha XJ-600S rv93
Suzuki GSF 600 S Bandit rv98
SUZUKI GSF 600 S Bandit rv00
Renault Laguna 2,2dt rv2000 naj-108250 až 177tis km- recyklace
Yamaha FZ 6 S Fazer 2005
Renault Mégane Grand Tour 1.9dci 88kw rv04 naj-272tis až 299,5tis km
teď:
Renault LAGUNA III 2.0dci 96kw kombi rv10/2008 naj 330400...nyní již přes 367tis
Honda CB 600 S Hornet 2001 červená s najezdem 54180km

Uživatelský avatar
marek230177
Grafoman
Příspěvky: 2029
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: Aditiva do nafty

Příspěvek od marek230177 » pon dub 22, 2024 06:59

Osobně si myslím, že mnohem lepší, než jednorázové použití, je dlouhodobé pravidelné užívání aditiv. Vyjde to levněji a z hlediska ochrany to má smysl.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)

Speachy
Starting member
Příspěvky: 7
Registrován: úte led 11, 2022 08:19

Re: Aditiva do nafty

Příspěvek od Speachy » pon dub 22, 2024 07:05

no a aké aditívum vif? ja tiež tankujem u orlenu na počítači svieti 7.5 spotreba a reálne to je asi 8.5 ... čo sa mi zdá veľa na 2.0 dci a to jazdím s ním normálne

Uživatelský avatar
ZDENECEKCZ
Grafoman
Příspěvky: 3294
Registrován: pon pro 27, 2010 19:59
Bydliště: Krnov sev. mor.
Kontaktovat uživatele:

Re: Aditiva do nafty

Příspěvek od ZDENECEKCZ » pon dub 22, 2024 07:07

Pokud mas FAP, tak vifa ne. Nekde jsem cetl ze dela nejake nespalitelne castecky, co ve filtru pro dlouhodobem uzivani zvysuje nespalitelne gramy sazi
Moje rajče: https://zdenecekcz.rajce.idnes.cz/
Jawa pionýr rv58(asi)
ČZ 175 rv72
Škoda 1000MB rv67
Škoda 120 M rv89
Škoda Favorit 135LX rv93
Yamaha XJ-600S rv93
Suzuki GSF 600 S Bandit rv98
SUZUKI GSF 600 S Bandit rv00
Renault Laguna 2,2dt rv2000 naj-108250 až 177tis km- recyklace
Yamaha FZ 6 S Fazer 2005
Renault Mégane Grand Tour 1.9dci 88kw rv04 naj-272tis až 299,5tis km
teď:
Renault LAGUNA III 2.0dci 96kw kombi rv10/2008 naj 330400...nyní již přes 367tis
Honda CB 600 S Hornet 2001 červená s najezdem 54180km

rk69
Advanced member
Příspěvky: 437
Registrován: sob čer 07, 2014 06:32

Re: Aditiva do nafty

Příspěvek od rk69 » pon dub 22, 2024 12:46

No ja som dával Vif do 1,6 dCi a emisie boli stále ako na novom aute. Problém s filtrom tiež nikdy nebol, takže by som sa toho vôbec nebál.
Renault Mégane IV HB Intens červená
Flamme 1,6 dCi 2017 výmena za
Renault Mégane IV HB 2020 RS line 160 EDC červená Flamme

Uživatelský avatar
marek230177
Grafoman
Příspěvky: 2029
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: Aditiva do nafty

Příspěvek od marek230177 » pon dub 22, 2024 12:54

ZDENECEKCZ píše:
pon dub 22, 2024 07:07
Pokud mas FAP, tak vifa ne. Nekde jsem cetl ze dela nejake nespalitelne castecky, co ve filtru pro dlouhodobem uzivani zvysuje nespalitelne gramy sazi
Tak čti pořádně. Právě VIF je jedno z aditiv, která jsou pro motory s částicovým filtrem doporučována.
Naposledy upravil(a) marek230177 dne pon dub 22, 2024 18:04, celkem upraveno 1 x.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)

Uživatelský avatar
marek230177
Grafoman
Příspěvky: 2029
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: Aditiva do nafty

Příspěvek od marek230177 » pon dub 22, 2024 13:02

Speachy píše:
pon dub 22, 2024 07:05
no a aké aditívum vif? ja tiež tankujem u orlenu na počítači svieti 7.5 spotreba a reálne to je asi 8.5 ... čo sa mi zdá veľa na 2.0 dci a to jazdím s ním normálne
Pokud použiješ jednorázové aditivum, stojí obvykle 300 až 500 Kč a přidá se do jedné plné nádrže. Jestli to vyčistí zanedbaný motor, je otázka. Běžně používaný motor to možná pocitově trochu nadechne. Ovšem po natankování několika dalších nádrží bez aditiv jsme tam, kde jsme byli.

U pravidelného používání VIFu vyjde dávka na jednu nádrž cca na 25-30 korun, což je sakra rozdíl. Výhodou je, že systém je trvale udržován v maximální kondici.

Vím, o čem mluvím. Používám VIF do všech naftových aut, co jsem kdy měl od roku 2007 (za tu dobu mám najeto se všemi těmi vozy přes 600 tisíc km) a výsledky jsou prokazatelné. Nebudu tady hodinu vypisovat, jak prokazatelné jsou, ale řeknu to jednoduše..... Tam, kde se pravidelně používá VIF, není potřeba vymýšlet cokoli s používáním jakýchkoliv jiných aditiv do paliva, neboť systém je prostě a jednoduše čistý, a proto není co dál čistit.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)

Uživatelský avatar
Dawes
Moderátor
Příspěvky: 2456
Registrován: stř pro 31, 2003 09:32
Bydliště: Praha-západ

Re: Aditiva do nafty

Příspěvek od Dawes » pon dub 22, 2024 15:44

Aktuálně mám obě auta v naftě, obě s DPF bez AdBléé.
Jeep 3.0 V6 CRD (OM642) má nějakých 175tkm z toho asi 70tkm ode mě, vždy s VIFem.
Hyena 2.5 CRDi (D4CB) má 154tkm z toho asi 25tkm ode mě, vždy s VIFem.
V obou případech auto přede mnou nemělo nějak úchvatný servis nebo údržbu.
Obě auta mají nyní průchodnost DPF filtru lepší než při dovozu / pořízení, soudě podle zmenšujícího se rozdílu tlaků na sondách před a za filtrem (měřeno vždy při servisu/výměně olejů a filtrů). Palivové filtry při výměně (pokaždé s olejem) vypadají méně zapatlané usazeninou, než při pořízení.
Takže ano, jsem přesvědčenej, že VIF čistí a funguje.
Na druhou stranu jsem realista a báchorkám o probouzení dalších 220KiloBerušek v motoru nepřikládám váhu :-)
Taky to bude trochu tím, že tankuju téměř výhradně na pumpě pro kamiony, kde se prokazatelně denně vytočí kolem 2 cisteren nafty, takže o nějaký měsíc hnijící bahnitý uložence nemůže být řeč.
Obrázek

CZ 175 - 477.01 1969 Yamaha XV1100 Virago 1992
ex GRAND Espace III 2.0 8V RXE, F3R-768 1999
ex Renault 25 TX 2.2i J7T, 1988 (Ufo), ex Renault 25 Turbo-D 1985 (Rakef)

Uživatelský avatar
marek230177
Grafoman
Příspěvky: 2029
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: Aditiva do nafty

Příspěvek od marek230177 » pon dub 22, 2024 15:55

Taky mám pocit, že palivo je základ. Když mám dobrou naftu, v podstatě není moc důvod cokoli řešit. Mám-li však místo nafty bordel, nepomůže nic, i kdybys auto v aditivech vykoupal.
A další, neméně důležitý aspekt, je způsob užívání auta. Pokud s dieselem jezdím tak, jak se má, čili delší a dlouhé trasy v zatížení, motor bude v úplně jiné kondici než v případě, že s dieselem skáču pár metrů po městě.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)

Renaulťák
Senior member
Příspěvky: 1318
Registrován: pon čer 15, 2015 20:19
Bydliště: Nitra

Re: Aditiva do nafty

Příspěvek od Renaulťák » pon dub 22, 2024 18:38

Palivo je opravdu zaklad, kdyz neni, tak motor nejede. Predminuly tyden jsem tlacil skoro pez km motorku, kdyz po serizeni ji stacilo pet litru na padesat km a to premioveho.

Do nadrzi neliju nic jineho, jako to co tece na benzince. Diesel na zimu premiovy, jinak standart. Pouze tankovanni na tech benzinkach kde je rychla obratkovost. A zatim u vsech dieselu bez problemu. Na kupatku jsem pri prehazovani kol vydrul podbehy. Vycistil interier, Nalestil svetlomety a na kastli pouzil autosampn a Laguna jela jak raketa. Placebo je placebo.

Pokud vim, tak vyrobce VIFu vyrabi ve velkem prisady do pohonych hmot a rafinerky michaj a pridavaj podle sveho presvedceni a ceny. Takze do kvalitni nafty netreba nic pridavat. Staci se o autak trochu starat a obcas ho protahnout ve vsech rezimech.

Ted mi neco zacalo chrastit v pristrojovce a hned jede hur.
Laguna III Coupe 2,0 dCi, 4control, 131kW/180k, tmavě červená metalíza
Megane III CC, 1,4 TCe, 96kW/130k, černá metalíza
Trafic II L2, 9 míst, 1,9dCi, 74 kW, modtrá

Odpovědět

Zpět na „Paliva, maziva a přísady do paliv a maziv“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 hostů