Aditiva do nafty
Moderátor: Moderators General
Aditiva do nafty
Dobry den,moje otazka Aditiva do nafty ano nebo ne.Auto mam dovoz 1.9 DTI,za rady dekuji.
Aditiva do nafty
Diky.Muzu je zacit pouzivat az ted ,i kdyz je majitel predemnou treba vubec nepouzival?Setkavam se s nazorem kladnym i zapornym.
-
- Starting member
- Příspěvky: 6
- Registrován: úte kvě 26, 2009 11:23
- Bydliště: Nové Mesto nad Váhom
Re: Aditiva do nafty
Nemaj boja. Cim skor zacnes, tym lepsie.blanka píše:Diky.Muzu je zacit pouzivat az ted ,i kdyz je majitel predemnou treba vubec nepouzival?Setkavam se s nazorem kladnym i zapornym.
Celorocne pouzivam osvedceny a cenovo vyhodny VIF letny a v zime zimny (www.vif.cz). Spotreba mi isla dole, motor je tichsi, nemam problem s vodou v palive. Setri, cisti a maze to cerpadlo, vstrekovace. Nie vsetky aditiva su zrovnatelne. VIF od LangChemie, Rakusko je naozaj dobre! I v CZ testoch dopadol najlepsie.
Brano
Aditiva do nafty
Diky.zitra koupim a zacnu aplikovat.
Ahoj,
na první aplikaci při neznámé historii auta je možno volit dvojnásobnou dávku (2 ccm na 1 lt. nafty místo 1 ccm, nebo jak uvádí výrobce). Tyto přípravky mají tu výhodu, že je nelze předávkovat. Po krátkém čase se může objevit problém - ztráta výkonu, auto nechce do vyšší rychlosti. Většinou je příčina v přicpaném naftovém filtru. Aditiva mají i čistící schopnost, projeví se uvolněním i nečistot z nádrže a potrubí, které ten filtr mohou znečistit tak, že jeho propustnost již nestačí potřebám motoru. Po výměně filtru auto zase pojede normálně.
na první aplikaci při neznámé historii auta je možno volit dvojnásobnou dávku (2 ccm na 1 lt. nafty místo 1 ccm, nebo jak uvádí výrobce). Tyto přípravky mají tu výhodu, že je nelze předávkovat. Po krátkém čase se může objevit problém - ztráta výkonu, auto nechce do vyšší rychlosti. Většinou je příčina v přicpaném naftovém filtru. Aditiva mají i čistící schopnost, projeví se uvolněním i nečistot z nádrže a potrubí, které ten filtr mohou znečistit tak, že jeho propustnost již nestačí potřebám motoru. Po výměně filtru auto zase pojede normálně.
Ahoj všichni, dlouhé roky s úspěchem používám (i ve všech firemních autech) Bishopa-dávám do nafty,motoru a převodovky.Aplikoval jsem do dvou Toyot Corolla Verso, nyní mám Renault Grand Espace r.v.2008,127 kW-všechny auta jsem měl vždy nové,Bishopa jsem vždy aplikoval po 1.výměně oloje a pak 1 x ročně, na všech autech jsem měl upravený SW-chiptuning,žádný problém na nich nebyl-Corolla Verso má dnes 300.000 km bez zásahu do motoru, Espace mám dnes na 150kW-spotřeba při delší cestě ČR-Norsko a zpět plně naložen-6,2l-dodržoval jsem rychlost, přes DE-130,PL-120-dnes má Espace 60.000-cca po roce používání.Jo na všech autech jsem měl sportovní vzduchové fitry.
Naposledy upravil(a) petrL dne pát srp 14, 2009 21:05, celkem upraveno 1 x.
Grand Espace 2,0dCi 127KW, r.v 08 + úprava SW na 150KW
ahoj, váhám, které používat?? Prolog Dieselplus nebo zimní VIF - Nemáte zkušenosti s Prolongem - znám od nich přísadu do oleje /z předch.auta/, vyšší cena přísady mě neodrazuje, spíš aby to nebylo kontraproduktivní (pumpa,vstřiky atd.) - takže, zkušenosti s Prolongem v naftě někdo máte?
naopak o VIFu jsem tu četl hodně / i srovnávací testy/.... prolong ale chybí
http://www.prolong.cz/
Předem díky za Vaše poznatky, M.
naopak o VIFu jsem tu četl hodně / i srovnávací testy/.... prolong ale chybí
http://www.prolong.cz/
Předem díky za Vaše poznatky, M.
Renault ESPACE IV 2,2dCi 11okW Privilége
Tankuji naftu u Makra a přidávám VIF. Pohoda. Tišší chod, tročičku lépe táhne. Lepší starty jsem nezaznamenal protože mě to startovalo za všech podmínek super i bez aditiv. Spotřeba šla asi trochu dolu - tak do 0.5l/100km ale to je jen odhad, neměřil jsem to.mara53 píše:ahoj, váhám, které používat?? Prolog Dieselplus nebo zimní VIF - Nemáte zkušenosti s Prolongem - znám od nich přísadu do oleje /z předch.auta/, vyšší cena přísady mě neodrazuje, spíš aby to nebylo kontraproduktivní (pumpa,vstřiky atd.) - takže, zkušenosti s Prolongem v naftě někdo máte?
naopak o VIFu jsem tu četl hodně / i srovnávací testy/.... prolong ale chybí
http://www.prolong.cz/
Předem díky za Vaše poznatky, M.
Balení mají sice pitomé ale rozlil jsem to do lahviček (výborně těsnící, na akvaristické přísady). U pumpy tam hrknu předem nadávkovanou lahvičku a naberu plnou. Když si vezmu kolik ušetřím na litru obyčejné "makronafty" oproti různým "lepším" prémiovým palivům tak si myslím že se to babrání se s VIFem vyplatí. A hlavně na 100% vím, že to v té naftě je a nejsem obětí nějakých pumpařských kejklů.
VIF vyšel v testech nejlépe (sledoval jsem jen testy pro naftu). Jen se blbě kupuje, mají blbou distribuci. To ale vyřeším nákupem 5l kanystru a budu mít po starostech na 100 let dopředu.
Do zemí mimo civilizovanou Evropu (Chorvatsko apod.) už bez letního VIFu nepáchnu. To bláto co jsem tam musel natankovat jsem cítil v motoru dlouho do podzimu... Bohužel co se týká civilizovanosti měřeno kvalitou paliv je ČR kdesi mezi Albánií a Moldávií... je to tady u nás bída. Snad jedině Verva od Benziny má velmi slušnou pověst a slyšel jsem na ni jen chválu.
Shání se dost blbě. Hobbymarkety to nevedou, ani jiné obchody to nikde nemají.
Bývá k mání sem tam u pump ale děsně předražené. 250+Kč za 650ml, teď už dokonce "vylepšili" balení na 500ml.
Ale dá se sehnat např. tady:
http://www.prag-info.cz/_shop/index_.ph ... &id=157612
a v Praze vím o jediném slušném dodavateli (tím myslím cenu) a to auto Štangl
http://autoprislusenstvi.autostangl.cz/ ... Vyrobce=22
Kupoval jsem tam malá balení ale chystám se koupit to 5 litrové balení v kanystru. Na webu ho sice nemají ale stačí jim zavolat na některou z prodejen a oni to objednají. S takovou zásobou nějaký ten pátek určitě vystačím.
Mají jeden kšeft na Strakonické (P-5) a druhý kdesi v Hostivaři.
Bývá k mání sem tam u pump ale děsně předražené. 250+Kč za 650ml, teď už dokonce "vylepšili" balení na 500ml.
Ale dá se sehnat např. tady:
http://www.prag-info.cz/_shop/index_.ph ... &id=157612
a v Praze vím o jediném slušném dodavateli (tím myslím cenu) a to auto Štangl
http://autoprislusenstvi.autostangl.cz/ ... Vyrobce=22
Kupoval jsem tam malá balení ale chystám se koupit to 5 litrové balení v kanystru. Na webu ho sice nemají ale stačí jim zavolat na některou z prodejen a oni to objednají. S takovou zásobou nějaký ten pátek určitě vystačím.
Mají jeden kšeft na Strakonické (P-5) a druhý kdesi v Hostivaři.
Byl jsem náhodou pro nějakou drobnost u autorizovaného prodejce Renault v Trtunově a zde zimní aditiv od VIF mají normálně v prodeji. Také jsem jej dlouho scháněl po čerpačkách a oni jej mají přímo u Renaultu! Zimní aditiv od VIF pravidleně používám a zatím žádný problém. I při opravdu velkých mrazech nepocituji žádné potíže. Jen to první klapnutí motoru. To jsou rány.
Renault Grand Scenic III
Ano můžeš, nic tomu nebrání.
Aditiva ovlivňují mazivost, cetanové číslo, antikorozní vlastnosti, redukují pěnivost paliva a zimní snižují bod tuhnutí resp. chemicky oddalují vznik parafínu. Co se týká výfukových plynů, nic zásadního se nemění. Nic, co by mělo nějak ovlivnit funkci FAP.
Tolik rozumy co jsem vyčetl všude možně na netu (a přelouskal jsem toho opravdu hodně).
Aditiva ovlivňují mazivost, cetanové číslo, antikorozní vlastnosti, redukují pěnivost paliva a zimní snižují bod tuhnutí resp. chemicky oddalují vznik parafínu. Co se týká výfukových plynů, nic zásadního se nemění. Nic, co by mělo nějak ovlivnit funkci FAP.
Tolik rozumy co jsem vyčetl všude možně na netu (a přelouskal jsem toho opravdu hodně).
-
- Junior member
- Příspěvky: 211
- Registrován: úte črc 07, 2009 10:38
- Bydliště: SK, Martin
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host