Aditiva do nafty

Na co jezdíme a co nám cpe reklama...

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
dj.pepino
Člen RCČR
Příspěvky: 2219
Registrován: pát črc 28, 2006 14:37
Bydliště: Teplice
Kontaktovat uživatele:

Re: Aditiva do nafty

Příspěvek od dj.pepino » pát bře 21, 2014 09:59

Pánové už jste :off: a měli by jste se přesunout do technické sekce Megane II. Děkuji
Obrázek
Laguna II/ 2.0DCi/16V /175Hp - chip na 225 (2007)Dynamique Obrázek
Megan II 1,9 DCi/88kW / 2005/chip na 150Hp , Megan II 1,5 DCi/ 63kW / 2004 - chip na 105Hp. Právní ochrana DAS.Autokamera TrueCam A5, Clip v.135
http://klondajk.brdy.org/
Hledají se spolubojovníci z Klondajku a Jinců.

tomas6666
Starting member
Příspěvky: 46
Registrován: úte kvě 22, 2012 17:41
Bydliště: Liberecko

Re: Aditiva do nafty

Příspěvek od tomas6666 » stř dub 15, 2015 16:54


Uživatelský avatar
S4crifice
Starting member
Příspěvky: 53
Registrován: sob říj 03, 2015 22:08

Re: Aditiva do nafty

Příspěvek od S4crifice » sob říj 03, 2015 22:10

Zdravím,
stal jsem se nově majitelem R. Laguna II rok 2001, 1.9 DCI.

Mám dotaz - mechanik mi doporučil lít od nádrže olej, na plnou nádrž tak cca decku oleje ...

Co myslíte? Kravina? Lít radši aditiva? Plusy, mínusy? Plus bude asi přece jen cena, ale za zanesený motor to nestojí ...
Renault Talisman 1.6 dci 118kW

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Aditiva do nafty

Příspěvek od kotasekh » sob říj 03, 2015 23:20

vyměnit mechanika :D. Copak bude asi biosložka....
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Ronnie9
Advanced member
Příspěvky: 306
Registrován: pon led 24, 2011 18:02
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Kontaktovat uživatele:

Re: Aditiva do nafty

Příspěvek od Ronnie9 » ned říj 04, 2015 13:21

S4crifice píše:Zdravím,
stal jsem se nově majitelem R. Laguna II rok 2001, 1.9 DCI.

Mám dotaz - mechanik mi doporučil lít od nádrže olej, na plnou nádrž tak cca decku oleje ...

Co myslíte? Kravina? Lít radši aditiva? Plusy, mínusy? Plus bude asi přece jen cena, ale za zanesený motor to nestojí ...

Nevymejšlej kraviny a kup si VIF. Já mám lagunu 5,5 roku a bez problémů.
Obrázek
Laguna II Dynamique 1.9 dCi 88KW r.v 2004

Uživatelský avatar
DDT
Site Admin
Příspěvky: 9329
Registrován: pon pro 29, 2003 08:26
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Aditiva do nafty

Příspěvek od DDT » ned říj 04, 2015 22:20

S4crifice píše:Zdravím,
stal jsem se nově majitelem R. Laguna II rok 2001, 1.9 DCI.

Mám dotaz - mechanik mi doporučil lít od nádrže olej, na plnou nádrž tak cca decku oleje ...

Co myslíte? Kravina? Lít radši aditiva? Plusy, mínusy? Plus bude asi přece jen cena, ale za zanesený motor to nestojí ...
A jak to zdůvodnil?
Renault Club ČR
Vel SatisObrázek

Uživatelský avatar
S4crifice
Starting member
Příspěvky: 53
Registrován: sob říj 03, 2015 22:08

Re: Aditiva do nafty

Příspěvek od S4crifice » pon říj 19, 2015 10:01

.. mně se to taky nezdálo, proto se ptám ... :)

Mechanikovi věřím, jen má občas zajímavý názor, no .. nicméně, odpověď asi dohledám, ale je něco jako univerzální VIF anebo je třeba dodržovat letní a zimní režim?

Díky a už dávám pokoj :)
Renault Talisman 1.6 dci 118kW

Uživatelský avatar
DDT
Site Admin
Příspěvky: 9329
Registrován: pon pro 29, 2003 08:26
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Aditiva do nafty

Příspěvek od DDT » pon říj 19, 2015 21:01

Nic tím nezkazíš, ale také tím vůbec nic nevylepšíš...
na aditiva se koukni sem:
http://forum.renaultclub.cz/viewtopic.php?t=9138
Renault Club ČR
Vel SatisObrázek

soptik
Experienced member
Příspěvky: 693
Registrován: pon bře 04, 2013 22:14

Re: Aditiva do nafty

Příspěvek od soptik » čtv říj 22, 2015 14:52

S tím olejem do nafty se vylepšovala horší mazivost nafty po úpravě technologií kvůli sníženému obsahu síry. Používalo se to na začátku, kdy se množily případy odcházejících vstřik. čerpadel. Kdo chtěl předcházet problémům ten přidával olej motorový nebo nejlépe M2T i jinný do dvoutaktů. Oprášil jsem si vzpomínky na dobu co jsem vlastnil sazomet-diesel a aditivační meducínu si míchal podle dvou receptur. Pro zajímavost a rozšíření obzorů a zornic nezasvěceným uvádím obě : 1 verze: 0,5 L M2T + 0,2 L S 6006 D (bez aromátové ředidlo) + 0,1 L S 6001 po Bondovsku protřepat a ředit s naftou 1:400. 2 verze: aceton 0,1 L + 0,1 L M2T na 60 litrů nafty. Na tu druhou variantu mi to běhalo náramně. Odzkoušeno na komůrkáči 2,1 TD od Citroenu-Peugeotu s čerpadlem Lucas CAV, které jak ví zasvěcení je extra háklivé na kvalitu nafty. Nicméně do railů bych to již nedával, existují bezpečnější způsoby aditivace s minimem rizik. Shrnuto, mechanik není úplná jitrnica, jen lehce zaspal dobu. Toť vše.
Megane II 1.6 16V r.v.2009

camel
Junior member
Příspěvky: 228
Registrován: stř pro 30, 2009 19:45
Bydliště: Kroměřížsko

Re: Aditiva do nafty

Příspěvek od camel » pon črc 04, 2016 18:45

Zdravím, mám dotaz ohledně VIF do nafty: mám 1.6 dCi s filtrem pevných částic a někde jsem slyšel, že by se neměly do tohoto motoru lít žádná aditiva, neb to odrovná ten filtr. Jak to tedy je?
ex.Laguna II 1,9dCi Privilege 88kw 6kvalt (2001)
GS III 1.6 dCi 96kW (2012)
Kawasaki Versys 650 (2011)

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Aditiva do nafty

Příspěvek od Zefek » pon črc 04, 2016 21:04

Nejen aditiva do nafty, ale cokoliv, co při spalování produkuje popel - oleje s vyšším obsahem síry a fosfátů. VIF by ale neměl být problematický.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
Makak007
Experienced member
Příspěvky: 949
Registrován: sob srp 25, 2007 16:48
Bydliště: +/- Praha

Re: Aditiva do nafty

Příspěvek od Makak007 » pon črc 04, 2016 22:29

Mám 2 kusy 1.9dCi s FAP, VIF tam cpu letní i zimní a oba motory i FAP v pořádku. Ani z jednoho se ani náznakem nezakouřilo apod. Nárazník bez mastnoty a sazí. VIF je v pohodě, netřeba se ho bát.

Nehledě na to, že složení VIFu je víceméně to, co obsahují (údajně) tzv. "prémiová paliva" (imbecilní název...). Každopádně máme 100% jistotu že jedeme na aditivované palivo a ne že ho jen platíme...
ObrázekObrázekObrázek

camel
Junior member
Příspěvky: 228
Registrován: stř pro 30, 2009 19:45
Bydliště: Kroměřížsko

Re: Aditiva do nafty

Příspěvek od camel » pon črc 04, 2016 22:39

Děkuji, to mi stačí :wink:
ex.Laguna II 1,9dCi Privilege 88kw 6kvalt (2001)
GS III 1.6 dCi 96kW (2012)
Kawasaki Versys 650 (2011)

Uživatelský avatar
marek230177
Grafoman
Příspěvky: 2005
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: Aditiva do nafty

Příspěvek od marek230177 » úte črc 05, 2016 18:27

VIF v naftě způsobuje (krom jiného) zvýšení cetanového čísla a lepší rozprášení nafty ve válci po vstříknutí na dno pístu. Tím vzniká méně sazí. Čili FAPu to naopak prospívá.

Zlo pro FAP je biosložka v palivu. Takže bych se spíš soustředil na to, kde seženu naftu bez této Babišárny.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)

Uživatelský avatar
marek230177
Grafoman
Příspěvky: 2005
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: Aditiva do nafty

Příspěvek od marek230177 » úte črc 05, 2016 18:29

DDT píše:Nic tím nezkazíš, ale také tím vůbec nic nevylepšíš...
S tímhle názorem nemohu souhlasit, je to holý nesmysl.

Přidáváním VIFu do nafty pravidelně při každém tankování se mnohé vylepší. Mnohé, příteli milý :-).
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Aditiva do nafty

Příspěvek od Zefek » úte črc 05, 2016 18:59

FAPu nevadí zvýšená kouřivost. Bude se častěji vypalovat, ale nebude ho to zanášet. Problém jsou opravdu složky, které hořením vytváří popel. Ten se totiž usazuje v kanálcích fapu a nelze ho vypálit, nebo se ho zbavit jiným způsobem. Saze jako takové lze regenerací odstranit, ale popel je problém, ten z filtru nelze žádným způsobem odstranit. Nebo lze, ale není to nic na způsob chemie a bez demontáže filtru a odeslání do specializované dílny se to neobejde.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

soptik
Experienced member
Příspěvky: 693
Registrován: pon bře 04, 2013 22:14

Re: Aditiva do nafty

Příspěvek od soptik » úte črc 05, 2016 20:40

Zefek píše:FAPu nevadí zvýšená kouřivost. Bude se častěji vypalovat, ale nebude ho to zanášet. Problém jsou opravdu složky, které hořením vytváří popel. Ten se totiž usazuje v kanálcích fapu a nelze ho vypálit, nebo se ho zbavit jiným způsobem. Saze jako takové lze regenerací odstranit, ale popel je problém, ten z filtru nelze žádným způsobem odstranit. Nebo lze, ale není to nic na způsob chemie a bez demontáže filtru a odeslání do specializované dílny se to neobejde.
Tak nějak by se to dalo vysvětlit. Proč jinak by se vyráběli a lily do motorů s FAP, oleje Low SAPS?
Zefek má bod a Marek zatím 0 :lol:
Megane II 1.6 16V r.v.2009

Uživatelský avatar
marek230177
Grafoman
Příspěvky: 2005
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: Aditiva do nafty

Příspěvek od marek230177 » úte črc 05, 2016 21:02

Trochu nechápu, na koho si tu hraješ s nějakým bodováním.......? Já nemám zájem tady s nikým soutěžit, to jako fakt ne. Mám v životě úplně jiné starosti. Myslím, že jsem dostatečně inteligentní a zkušený, abych měl vlastní poznatky a názor na danou věc a fakt mě tu nikdo nemusí přesvědčovat. Pokud něco nevím, nepíšu o tom - naopak rád načerpám nové informace, zeptám se a požádám o radu. Pokud o něčem píšu, něco o tom vím.

Popel vzniká krom jiného regenerací sazí větších velikostí (uvádí se velikost jádra přes 25 mikrometrů), kde jádro takové částice často není uhlík, tudíž jej regenerační proces filtru nedokáže vypálit. Saze (uhlík) nabalené na toto jádro se regeneračním procesem zlikvidují, s tím problém není. Ovšem částice z jádra (často oxidy kovů, ale i jiné látky) se natrvalo usadí v porézní vrstvě filtru a zhoršuje jeho průchodnost, tlakovou diferenci systému a nese to s sebou i další důsledky - třeba zvýšenou spotřebu paliva. Takže zvýšená kouřivost motoru FAPu vadí, a to podstatně.
Prakticky neexistuje regenerace FAPu, kdy by se veškeré částice uvnitř zcela a beze zbytku vypálily. To prostě a jednoduše není možné. Naprosto vždy po regeneraci uvnitř zůstane určité množství popela. Jde o to, kolik. A to je často velice různé.
Ovšem je třeba si říci, že popel vzniká v mnohem vyšší míře právě díky hoření částic zcela jiných - jak Zefek uvedl, a bohužel jednou z těch nejčastějších je třeba ona tolik diskutovaná "biosložka", avšak nejen ona.

Nicméně dnešní motory, u kterých s předpokládá použití FAPu, mají zcela jiné řízení a i části jejich hardwaru jsou jiné, než u motorů shodných parametrů, ovšem bez filtru. Proto už tím je produkce sazí velmi podstatně eliminována.
Proč ovšem již tak nízkou produkci pevných částic ještě nesnížit? Třeba tím, že do paliva přidám aditiva, které se o to umějí postarat. Třeba VIF.

Nemám a nikdy jsem neměl auto s touto moderností, ani bych takové nikdy nechtěl. Doufám, že než mě okolnosti donutí si takový vůz pořídit, svět FAPy a podobné blbosti sám zavrhne, neb zjistí, že to není správný směr. Anebo si radši koupím benziňák. Nicméně toto téma není o FAPu, takže o něm nemíním dál diskutovat.

VIF do paliva dávám do svých naftových vozů deset let, pravidelně a bez ohledu na to, kde natankuju - a prokazatelně jim to prospívá. Dokonce jsem si to před časem prosadil i u služebního vozu. A tam je to teprve jiné kafe ..... ;-).
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Aditiva do nafty

Příspěvek od Zefek » úte črc 05, 2016 22:18

Ta eliminace sazí je dost problém, protože motory musí splňovat více, než pouze kouřivost a to třeba částice NOx. Ty se ale produkují právě v režimu, kdy je velmi omezen vznik sazí - přebytek vzduchu ve válci. Pokud bude směs stechiometrická, bude větší produkce sazí, menší produkce NOx, pokud bude směs bohatá, bude sazí výrazně více, ale NOx bude méně. Jsou to dvě složky, které jsou velmi protichůdné a u obou se klade důraz na snižování. Takže v rámci eliminace NOx je dost možné, že výrobce kašle na produkci sazí a těch je pak podstatně více, protože FAP. Vleze se pak do homologačních limitů s oběma složkama (krom dalších). ...

Myslím si, že biosložka na FAP nemá podstatný vliv, protože vím o několika autech s nájezdem přes 300 tisíc km, do kterých se nepřidávají žádné aditiva ani se netankují prémiové paliva a po regeneraci zbývá ve filtru kolem 5g nespalitelných částic. Vzhledem k nájezdu a původnímu fapu to považuji za perfektní výsledek. Množství nespalitelných sazí se přitom s nájezdem nějak výrazně nezvyšuje. Ve všech autech se samozřejmě používají oleje předepsané pro FAP. Auta jezdí převážně dálniční provoz a během nájezdu se nikdy nerozsvítila kontrolka, kterou je řidič upozorněn na nutnost regenerace fapu.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
marek230177
Grafoman
Příspěvky: 2005
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: Aditiva do nafty

Příspěvek od marek230177 » pát lis 11, 2016 12:35

Tak to je skvělá bilance.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)

Wasford
Starting member
Příspěvky: 7
Registrován: úte led 08, 2019 18:14

Re: Aditiva do nafty

Příspěvek od Wasford » pon led 14, 2019 08:27

Moje zkušenost s VIF je taky dobrá jak u benzínu tak u nafty. Používám pravidelně spíše jako prevenci. U laguny bylo možná i měřitelné snížení spotřeby 0,3l. Měřím každou nádrž.

Ale nedávno jsem použil BG245 nějaký čistič. Skutečně doporučuji. Přesto, že motor najezdil s VIfem cca 50 000km, tak po použití čističe byla poznat skutečně změna. Hladší chod, nižší spotřeba, krásně motor jde do otáček. By mě zajímalo co v tom je. Škoda jen, že je poměrně drahá sranda. Překvapila mě účinnost.
Renault laguna grandtour 2.0dci 131 kW 4 control, rv 2011
Průměrná spotřeba 7,0l

Jandusák
Starting member
Příspěvky: 1
Registrován: úte led 22, 2019 11:22

Re: Aditiva do nafty

Příspěvek od Jandusák » úte led 22, 2019 11:34

VIF je dobrý, ale kdo chce opravdu kvalitní aditiva musí se poohlédnout po profesionálním produktu. BG jsem slyšel že má opravdu dobré čističe a požívá se na dekarbonizaci (kamarád provádí kompletní dekarbonizace (motor-sání, DPF, atd. a používá BG na čistění a Metabond na prevenci opotřebení + zvýšení TBN u oleje . Já používám již do několika aut Metabond. Na vše mají certifikace, testování atd. Je to snad jediné aditivum s nanotechnologií i do paliva. Ten dávkovač co k tomu dávají je taky super! Kupuji na xxxxxxxxx nebo na yyyyy :-)

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Aditiva do nafty

Příspěvek od kotasekh » úte led 22, 2019 14:46

Profesionalni, certifikace, testovani, kvalitni, nanotechnologie, jedine. To jsou presne slova, ktera se rady pouzivaji v reklame. K tomu je to prvni prispevek uzivatele na tomto foru. Podivne, rekl bych ;).
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Aditiva do nafty

Příspěvek od Šamša » úte led 22, 2019 20:07

kotasekh :t18:
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

Uživatelský avatar
Davidak79
Moderátor
Příspěvky: 9464
Registrován: čtv črc 26, 2007 19:03
Bydliště: Litoměřicko

Re: Aditiva do nafty

Příspěvek od Davidak79 » úte led 22, 2019 21:19

Jo a pak ten sajrajt v nezávislech testech vyjde na konci tabulky :D
Peugeot 508 GT SW 2,2HDI 2014 FULL
204PS@450Nm >>>odbrzděných 230PS@524Nm



EX:Škoda 105 ,120,125,Felicia , Peugeot 205, Laguna I 1.8 8v RT , Laguna II 2,0T Initiale 120kw 270nm >>> 143kw 340nm , VW Caddy 2.0TDI 2019

Odpovědět

Zpět na „Paliva, maziva a přísady do paliv a maziv“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů